IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Stiti sa va potrivitzi corect oglinzile laterale ?

This topic is about Stiti sa va potrivitzi corect oglinzile laterale ?, the author, f1anatic, wrote about: Sint curios citi dintre dvs isi regleaza corespunzator oglinzile exterioare la masina ? "Blind Spots" ? Unghiuri moarte cu vizibilitate zero ? Pe masi ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Stiti sa va potrivitzi corect oglinzile laterale ?
f1anatic
post May 16 2004, 09:13 AM
Post #1


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Sint curios citi dintre dvs isi regleaza corespunzator oglinzile exterioare la masina ? "Blind Spots" ? Unghiuri moarte cu vizibilitate zero ? Pe masinile noi este un lucru al trecutului.

Aici, majoritatea (adica 99.99%) isi regleaza oglinzile de se vede din pozitia normala si comfortabila, muchia masini (linia laterala a masinii). GRESIT ! Cumva se incearca a evita propria masina ? Un asemenea reglaj genereaza unghiuri de visibilitate moarte.

Modul corect ets eurmatorul. Stai comfortabil pe scaun in modul normal in care conduci. Iti misti capul pina il lipesti de geamul lateral (al soferului) si reglezi oglinda ca de-abia atunci sa vezi ceva din masina ta in respectiva oglinda. Apoi revii...si iti "lungesti" gitul spre dreapta, spre centrul masinii si de-abia atunci trebuie sa vezi din nou o portiune din masina.

Ajustate corect, o masina care vine din spate va fi initial vizibila in oglinda centrala dupa care o vetzi putea urmari intr-una din oglinzile laterale iar cind va depaseste la un moment dat trebuie sa fie vizibila atit in oglinda cit si in cimpul periferal de vedere.

Eu la masina mea nu am unghiuri moarte. Acum sincer, mi-am taiat o oglinda retrovizoare interioara de vreo 40 cm. Vad si curbura pamintului, zau asa laugh.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post May 16 2004, 05:51 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



Si eu mi-am pus in interior o retrovizoare mare, concava. Daca o lasam pe cea din dotarea masinii, orice as fi facut nu scapam de punctele moarte.
Totusi eu imi reglez retovizoarele laterale astfel incat, din pozitia normala sa vad putin si masina mea (muchia). Astfel, daca unu merge chiar in spatele meu si la un moment dat semalizeaza ca sa depaseasca,il vad, lucru care nu s-ar intampla daca mi-as aranja oglinzile dupa cum zici tu din 2 motive: 1 in retorvioarea interioara nu-i vad botul masinii daca e prea aproape sau daca mai am 2-3 in spate; 2 daca reglez exterioarele cum zici tu nu as vedea farul stanga al masinii care vrea sa depaseasca decat daca ar calca deja axul drumului, si de ce am vazut eu, cei mai multi, cand vor sa depaseasca se lipesc de ax (adica putin lateral fata de mine sa vada ce vine din fata), astfel ca becul de semnalizare e undeva paralel cu muchia masinii mele.
Si conteaza foarte mult sa vezi daca al din spate da semnal. Acum, ca el merge prea aproape si nu respecta distanta regulamentara e partea a doua...dar cred ca ai nimeni nu procedeaza asa la depasire, ci se apropie cat crede de cuvinta.

Cu oglinzile astefel aranjate, pe drepata vad tot (datorita concavei interioare) iar in stanga vad perfect banda vecina. Daca spre exemplu circul pe o sosea cu 3 benzi iar eu sunt pe banda 1, vad perfect banda 2 si tre sa am grija mare la banda 3. Oricum eu de multe ori intorc putin si capul inainte sa schimb banda, chiar daca m-am uitat in retorivizoare.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post May 16 2004, 11:52 PM
Post #3


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Ma rog. Vad ca incercam sa nu fim de acord de loc :cheers:

http://www.miata.net/misc/mirrors/

Ma gindeam ca totusi este mai important sa vad masina decit intentia. Acum depinde de masina, de marimea oglinzilor, stilul de conducere si de conventiile rutiere din diferitele tari. La noi, asa se recomanda. Atita vreme cit evitzi accidentele, atunci faci ceva corect si asta-i tot ce conteaza.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post May 17 2004, 02:00 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



Nu stiu de ce ti se pare ca incerc sa nu fiu de acord cu tine.....eu zic doar ce cred si cum procedez. Sper sa mai auzim si alte pareri sa vedem cum procedeaza si ceilalti.... :bounce:

Cat priveste faptul ca e mai bine sa vezi masina decat intentia eu zic ca nu ai cum sa vezi intentia inainte sa vezi masina...doar nu esti telepat laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Happy_Maker
post May 17 2004, 06:05 PM
Post #5


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 184
Joined: 13-April 04
From: Phoenix AZ
Member No.: 23.708



Cu metoda descrisa prima oara cum faci o parcare cu spatele daca nu poti vedea muchia masinii? Hmm...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian8
post May 17 2004, 06:47 PM
Post #6


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 15-August 03
From: Constanta
Member No.: 15.173



sunt de acord cu Happy_Maker. oglinzile laterale reglate dupa metoda prezentata mai sus nu ofera o vizibilitate buna a extremitatilor masinii, ceea ce e un mare handicap la parcari laterale, cu spatele, sau chiar la trecerea cu viteza mica printr-un spatiu ingust.
eu mi le reglez sa bata chiar un pic in jos, fata de orizintala, (mai ales oglinda din dreapta) pt a putea vedea eventualele borduri, gropi, pietre, etc. atunci cand parchez sau sunt in marsarier.
pana la urma e o chestiune subiectiva, si nu cred ca merita sa ne luam dupa anumite standarde. totul tine de perceptia fiecaruia, dar si de marimea oglinzilor laterale, si de convexitatea lor, sau de lipsa acesteia.
apropo de "tutoriale" de reglat oglinzi, cati din Dvs parcheaza lateral dupa cum au invatat la scoala ? (regula cu oglinda laterala care ajunge in dreptul stopului masinii parcate, etc, etc.)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post May 17 2004, 09:54 PM
Post #7


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Lucian8)
oglinzile laterale reglate dupa metoda prezentata mai sus nu ofera o vizibilitate buna a extremitatilor masinii, ceea ce e un mare handicap la parcari laterale, cu spatele


Correct. Dar te invetzi. Si apoi chiar trebuie sa iasa din 3 miscari ? Noi aici nu prea dam cu spatele :-) Dar daca dupa cum am spus cind parchezi, te misti mai in stinga, mai in dreapta potzi vedea extremitatile masinii. Cind parchezi nu stai in pozitia normala de condus. Si apoi nu trebuie sa te intorci in scaun si sa te uitzi in spate cind dai cu spatele ? Credeam ca nu treci examenul daca nu faci asta si iti folosesti doar oglinzile ?
QUOTE
eu mi le reglez sa bata chiar un pic in jos, fata de orizintala,

Si eu. Dar ca sa pot vedea farurile altora. Recunosc ca parcarea laterala a devenit o problema, dar prefer sa nu imi intorc capul ca sa ma asigur cind schimb o banda, la viteza.
QUOTE
pana la urma e o chestiune subiectiva,
Absolut. Eu doar am prezentat "conventia" de aici. Adica ce ar fi corect aici cu toate ca 90% ca sa nu zic 100% din cei de aici le regleaza cum le reglatzi si dvs.
QUOTE
, cati din Dvs parcheaza lateral dupa cum au invatat la scoala ? (regula cu oglinda laterala care ajunge in dreptul stopului masinii parcate, etc, etc.)

Nu as reusi sa parchez niciodata asa. Trebuie sa ajung perfect paralel cu masina sau cu roata din spate in dreptul stopului masinii parcate.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian8
post May 18 2004, 12:12 AM
Post #8


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 15-August 03
From: Constanta
Member No.: 15.173



QUOTE
Si apoi nu trebuie sa te intorci in scaun si sa te uitzi in spate cind dai cu spatele ? Credeam ca nu treci examenul daca nu faci asta si iti folosesti doar oglinzile ?


Am facut referire la obstacolele mici ca inaltime, sau situate in lateral spate, care nu se vad decat in oglinzile laterale (motiv pt care am spus ca eu reglez lateralele sa bata chiar un pic in jos)
Altfel risc sa iau borduri, pietre, bucati de tabla, fier, si alte "delicatese" de genul asta.

QUOTE
cind parchezi, te misti mai in stinga, mai in dreapta

Ca veni vorba de obisnuinta, eu n-as putea sa ma invat asa prea usor. Adica la orice parcare cu spatele, in loc sa stau in pozitie normala la volan, sau eventual cu capul intors (in cel mai rau caz) sa imit miscarea pendulului, de du-te - vino, cand pot evita asta prin reglarea oglinzilor.

Dar, ti-am spus, e si chestie de marime a oglinzilor laterale. Eu unul vad in ale mele suficient cat sa nu sifonez masina la parcari sau mers in marsarier, dar nu ma plang nici de unghiuri moarte prea mari.
Pana la urma, cel mai sigur, pt a ma asigura, intorc repede capul, cat sa vad in spate, daca nu ma conving oglinzile.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian8
post May 18 2004, 05:05 AM
Post #9


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 264
Joined: 21-September 03
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 16.356



apropo de parcarea cu spatele, la modelele noi de BMW, in momentul cand bagi in marsarier, oglinda din dreapta se regleaza automat in jos ca sa vezi bordura...ca deh ,poate ai niste jante late si cu bordurile astea inalte le cauzezi niste dungi care nu erau prevazute in program.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Romulus-6
post May 18 2004, 05:48 AM
Post #10


novice
**

Group: Membri
Posts: 39
Joined: 29-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 23.146



F1anatic:

Te rog nu te supara, dar ce ai scris tu despre oglinzi este cea mai mare tampenie pe care am auzit-o. Nu e de mirare ca cei din US sunt asa de slabi soferi. Dar nu ma crede pe cuvant, verifica.

Eu aduc doar un singur argument, ca sa nu starnesc o polemica, si pana la urma gusturile nu se discuta, iar selectia naturala functioneaza.

La scoala de soferi in Germania, te invata multe lucruri pe care in Romania nu te invata nimeni. Unul dintre ele este ca asigurarea in oglinzile laterale se face CU INTOARCEREA CAPULUI inspre respectiva oglinda si inainte de a executa manevra o a doua asigurare este obligatorie. Asta asigura acoperirea oricarui unghi mort cu ajutorul vederii periferice si prin a doua asigurare, rezolva si o eventuala masina ascunsa foarte bine.

Asa ca oameni, lasati oglinzile unde sunt puse normal, nu ascultati de americani daca nu vreti a conduce masini ca ei de prost. Ascultati pe nemti....

wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post May 18 2004, 08:13 AM
Post #11


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Romulus-6)
F1anatic:

Te rog nu te supara, dar ce ai scris tu despre oglinzi este cea mai mare tampenie pe care am auzit-o. nu ascultati de americani daca nu vreti a conduce masini ca ei de prost. Nu e de mirare ca cei din US sunt asa de slabi soferi
wink.gif


Mai mult apreciatule. Nu ma supar.

Da vreau sa zic o chestie. Ba' mai multe. De ce crezi tu ca soferii americani sint prosti ? Asta una. Doi la mina...asa te invatza aici la Department of Motor Vehicles si cind iti reinnoiesti carentul sau dai examenul de carnet de vreao citiva ani . Trei... Am un bun prieten de familie care lucreaza la Ford in Detroit care nu pune nici piulitze la masini si nici nu sterge de praf parbrizul. Hai sa zicem ca este inginer in R&D si ca boss-ul lui direct (primul deasupra lui caruia ii da raportul) este vice-preshul companiei. De la el stiu asta cu oglinzile de multi ani...pe la sfirsitul anilor 90. Mi-a zis ca incepind cu 1996 toate masinile in State trebuie sa aiba anumite standarde la oglinzile retrovizoare sa poata fi reglate pentru eliminarea unghiurilor moarte. tot in 1996 s-a introdus si OBD-2 (On Board Diagnostics 2 pentru guvernarea motoarelor, si 2 air baguri obligatorii in fatza si ABS si si si... si tot in 1996 companiile americane au introdus FOARTE MULTE modele noi.

Hai sa o zic si pe a 4-a...ca ne-ai facut soferi prosti. Ce sa facem mestere daca noi nu avem drumuri cu gropi (mai avem dar pina se prind astia de la drumuri)...nici drumuri cu pietre...nici borduri inalte...ca geamul are mai multe hirtopuri si denivelari ca soselele interstatale...ca la noi se pune accentul pe technologie...ca eu am un buton si pot misca oglinda aia cum ma taie capul de 'jde ori pina stau comfortabil in scaun si am control perfect la ce este in spatele meu plus o banda stinga/dreapta fara sa imi misc gitul....ca oamenii aici sint mai civilizati, mai intelegatori (ca doar sintem multi de multe feluri si trebuie sa ne intelegem si sa traim in pace) si nu folosim semnalele de avarie ca sa ne mutumim...ridicam mina asa cum isi saluta Caesar senatorii...Si pina nu ai stat in masina mea...si nu ai condus aici nu ai sa-ti potzi imagina.

Vezi tu meseriasule...eu spun cum este aici. Anumiti stimabili gasesc sa ma contrazica cu argumente dar politicos. Iar matale gasesti ca ar fi indicat sa jignesti. Daca atita poate omul.

Si ca esti asa de patriot...care-i treaba cu scoala de soferi din Germania ? Cumva ai facut-o acolo ? Ma rog...felicitarile mele. Da' nu te vad Schumacher. Sau mai stii...poate Ralf. Da' sa stii ca la scoala de soferi in State te invatza ce nu te invatza nimeni in Germania. Si stii ce: sa fii politicos cu ceilalti participanti la trafic...sau la discutie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul5
post May 18 2004, 07:48 PM
Post #12


sofer
***

Group: Membri
Posts: 68
Joined: 30-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 23.177



metoda propusa mi se pare utila in conditiile mersului indelungat la drum lung,pe sosele cu 3 benzi pe sens(ceea ce nu prea e cazul la noi asa cum a aratat si americanul)pina la urma e un moft,daca ai un minim de talent la sofat,intr-o fractiune de secunda verifici (prin orice mijloc) unghiurile moarte,personal nu ma pot increde intr-o oglinda(laterala sau centrala) daca vreun disperat ma depaseste avind o distanta laterala foarte mare fata de mine in momentul depasirii
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Happy_Maker
post May 18 2004, 07:55 PM
Post #13


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 184
Joined: 13-April 04
From: Phoenix AZ
Member No.: 23.708



Offff Doamne!
Potolotzi-va fratzilor, nu va mai shicanatzi atata, ce suntetzi asa sensibili?
La draq' si ne mai intrebam de ce nu merge tzara asta!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ionut7
post May 18 2004, 08:10 PM
Post #14


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 5-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 19.574



ba da suntetzi varza toti!!!!!! numai soferi pe aici!!!!!! de weekend baaaaa...mai invatati cum se regleaza oglinzile, intrebati un instructor ca voi sunteti sub orice critica de prosti!!!!!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Romulus-6
post May 19 2004, 02:22 AM
Post #15


novice
**

Group: Membri
Posts: 39
Joined: 29-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 23.146



Cum spui tu. Imi cer scuze ca n-am observat de unde esti... Oricum parerea mea, e parerea mea si mi-o pastrez, avand in vedere ca am condus in us, am condus in uae, am condus in toata europa, am condus in japonia, si DA, am facut scoala de soferi in Germania. Tu sa traiesti si acepta-ne noua (mie) apologiurile.

Cat despre butoane la oglinzi, noi la bimere nu prea purtam, iar despre gropi, cate am vazut la Washington, nu am vazut in toata europa de vest. Dar poate la Chicago or fi geamuri pe jos.

Pentru amuzament, vezi de spun americani care isi iau BMW prin European Delivery program, dupa ce au condus masinile lor prin Germania si mai povestim...

http://groups.google.com/groups?hl=en&...p=alt.autos.bmw

Sunt curios unde anume te-am jignit, sper ca nu spunand ca idea expusa de tine mi se pare MIE o tampenie, nu? Oricum mii de scuze, daca ai simtit in muschiul tau vreo jignire.

In rest toate bune si traiasca masinile americane si soferii lor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post May 19 2004, 03:10 AM
Post #16


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Romulus, e mai bine acum.

Eu zic sa traim cu toti, romani, americani, masini romanesti, fratzuzesti germanesti si americanesti ca ne putem intelege cu totzii.

Bafta ! Sau Godspeed pe limba altora !


A-pro-pos Lexus are camera video in bara pe spate cu senzor de miscare (pt cind dai in marche-arriere) ca sa nu dai peste vreun copil, ciine. Iar camera video tot pt asta. Numai pe asta nu mai dadeam banii !!!

________

Si sa stii ca nu te iert complet decit daca imi spui si mie ce-i ala parbriz atermic si stopuri de ceatza. Nu de alta dar zau ca nu stiu ! (Astea au aparut in alte discutzii (nu cu tine) si nu m-am prins pina acum despre ce este vorba...Exemple sint bine venite)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Romulus-6
post May 19 2004, 02:51 PM
Post #17


novice
**

Group: Membri
Posts: 39
Joined: 29-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 23.146



smile.gif

Si Nissan Primera care se vinde in toata Europa si foarte bine chiar si in Romania, are o camera vide in bara din spate. Cei care poseda una spun ca nu prea foloseste la nimic si e mai mult snobism.

Geamuri atermic sunt geamuri cu o tenta verzuie care nu permit decat intr-o mica masura incalzirea masinii. Si nu, nu e moda americana de a aplica film inchis la culoare pe geamuri. A aparut si in Romania asta, dar sunt demni de mila cei care o fac. Si da, sunt si legi ca de altfel si in America, care reglementeaza asta.

Stopuri de ceata se refera la niste lampi suplimentare in spatele masinii, care se pot aprinde in conditii meteo nefavorabile pentru o mai buna vizibilitate.

Cat despre masinile americane... Hmmm, mie unul nu-mi prea plac, iar ca tehnologie nu se compara cu cele germane... Dar nu vreau sa polemizam nici aici, pentru ca tu fiind american, sunt convins ca nu vei fi de acord si pot sa inteleg. De altfel vezi cate din masinile de top vandute in america sunt americane... Lexus? BMW? Mercedes? Volvo? Sau vrei sa le comparam cu Buick sau Chevrolet...

Cata electronica este intr-o masina Japoneza nu prea este in nici o masina produsa de alta natie, iar cata tehnologie este intr-un BMW nu prea gasesti in alte locuri. E adevarat ca Americanii au masini cu motoare mari, dar si tractoarele au motoare mari in Romania, dar nu le face masini bune. Nu uita ce preturi sunt la combustibili in America...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post May 19 2004, 03:07 PM
Post #18


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



QUOTE(Romulus-6)
smile.gif
Geamuri atermic sunt geamuri cu o tenta verzuie care nu permit decat intr-o mica masura incalzirea masinii. Si nu, nu e moda americana de a aplica film inchis la culoare pe geamuri. A aparut si in Romania asta, dar sunt demni de mila cei care o fac. Si da, sunt si legi ca de altfel si in America, care reglementeaza asta.


Nu obligatoriu tenta verzuie - au o folie metalica incastrata intre placile de geam ce ofera transfer termic scazut - adica nu permite transferul termic intre interior si exterior. este obligatorie prezenta acestui tip de geam cand ai aer conditionat automat.

QUOTE(Romulus-6)
smile.gif
Stopuri de ceata se refera la niste lampi suplimentare in spatele masinii, care se pot aprinde in conditii meteo nefavorabile pentru o mai buna vizibilitate.


Nu sint suplimentare ci obligatorii conform legii. Minim un stop de culoare rosie care are intensitate luminoasa mare, ce permite vizualizarea masinii in cazul cetii de catre participantii la trafic din spate. In romania exista si "moda" de a merge cu stopurile de ceata si pe timp de ploaie de iti vine sa arunci cu tot ce prinzi in ei :enforcer:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post May 19 2004, 03:13 PM
Post #19


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



legat de stopurile de ceata : este obligatoriu sa ai asa ceva dar exista doua configuratii obligatorii. ori ai 2 stopuri puse simetric ori ai stopul de ceata montat pe partea dreapta si obligatoriu pe partea stanga ai lampa de marchearriere. bine ca la noi nu este ca la toti : ex supernova laugh.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Romulus-6
post May 19 2004, 03:24 PM
Post #20


novice
**

Group: Membri
Posts: 39
Joined: 29-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 23.146



QUOTE(CristianT)
Nu sint suplimentare ci obligatorii conform legii.


Atentie, cuvantul suplimentar nu este nici antonim a cuvantului obligatoriu si nici nu exclude obligativitatea! Eu nici macar nu discutam de obligativitate ci ma refeream ca sunt pe langa stopurile normale si cele de frana, in PLUS, adica suplimentar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 5th May 2024 - 11:07 PM