Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Stiti sa va potrivitzi corect oglinzile laterale ?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
f1anatic
Sint curios citi dintre dvs isi regleaza corespunzator oglinzile exterioare la masina ? "Blind Spots" ? Unghiuri moarte cu vizibilitate zero ? Pe masinile noi este un lucru al trecutului.

Aici, majoritatea (adica 99.99%) isi regleaza oglinzile de se vede din pozitia normala si comfortabila, muchia masini (linia laterala a masinii). GRESIT ! Cumva se incearca a evita propria masina ? Un asemenea reglaj genereaza unghiuri de visibilitate moarte.

Modul corect ets eurmatorul. Stai comfortabil pe scaun in modul normal in care conduci. Iti misti capul pina il lipesti de geamul lateral (al soferului) si reglezi oglinda ca de-abia atunci sa vezi ceva din masina ta in respectiva oglinda. Apoi revii...si iti "lungesti" gitul spre dreapta, spre centrul masinii si de-abia atunci trebuie sa vezi din nou o portiune din masina.

Ajustate corect, o masina care vine din spate va fi initial vizibila in oglinda centrala dupa care o vetzi putea urmari intr-una din oglinzile laterale iar cind va depaseste la un moment dat trebuie sa fie vizibila atit in oglinda cit si in cimpul periferal de vedere.

Eu la masina mea nu am unghiuri moarte. Acum sincer, mi-am taiat o oglinda retrovizoare interioara de vreo 40 cm. Vad si curbura pamintului, zau asa laugh.gif
M i h a i
Si eu mi-am pus in interior o retrovizoare mare, concava. Daca o lasam pe cea din dotarea masinii, orice as fi facut nu scapam de punctele moarte.
Totusi eu imi reglez retovizoarele laterale astfel incat, din pozitia normala sa vad putin si masina mea (muchia). Astfel, daca unu merge chiar in spatele meu si la un moment dat semalizeaza ca sa depaseasca,il vad, lucru care nu s-ar intampla daca mi-as aranja oglinzile dupa cum zici tu din 2 motive: 1 in retorvioarea interioara nu-i vad botul masinii daca e prea aproape sau daca mai am 2-3 in spate; 2 daca reglez exterioarele cum zici tu nu as vedea farul stanga al masinii care vrea sa depaseasca decat daca ar calca deja axul drumului, si de ce am vazut eu, cei mai multi, cand vor sa depaseasca se lipesc de ax (adica putin lateral fata de mine sa vada ce vine din fata), astfel ca becul de semnalizare e undeva paralel cu muchia masinii mele.
Si conteaza foarte mult sa vezi daca al din spate da semnal. Acum, ca el merge prea aproape si nu respecta distanta regulamentara e partea a doua...dar cred ca ai nimeni nu procedeaza asa la depasire, ci se apropie cat crede de cuvinta.

Cu oglinzile astefel aranjate, pe drepata vad tot (datorita concavei interioare) iar in stanga vad perfect banda vecina. Daca spre exemplu circul pe o sosea cu 3 benzi iar eu sunt pe banda 1, vad perfect banda 2 si tre sa am grija mare la banda 3. Oricum eu de multe ori intorc putin si capul inainte sa schimb banda, chiar daca m-am uitat in retorivizoare.
f1anatic
Ma rog. Vad ca incercam sa nu fim de acord de loc :cheers:

http://www.miata.net/misc/mirrors/

Ma gindeam ca totusi este mai important sa vad masina decit intentia. Acum depinde de masina, de marimea oglinzilor, stilul de conducere si de conventiile rutiere din diferitele tari. La noi, asa se recomanda. Atita vreme cit evitzi accidentele, atunci faci ceva corect si asta-i tot ce conteaza.
M i h a i
Nu stiu de ce ti se pare ca incerc sa nu fiu de acord cu tine.....eu zic doar ce cred si cum procedez. Sper sa mai auzim si alte pareri sa vedem cum procedeaza si ceilalti.... :bounce:

Cat priveste faptul ca e mai bine sa vezi masina decat intentia eu zic ca nu ai cum sa vezi intentia inainte sa vezi masina...doar nu esti telepat laugh.gif
Happy_Maker
Cu metoda descrisa prima oara cum faci o parcare cu spatele daca nu poti vedea muchia masinii? Hmm...
Lucian8
sunt de acord cu Happy_Maker. oglinzile laterale reglate dupa metoda prezentata mai sus nu ofera o vizibilitate buna a extremitatilor masinii, ceea ce e un mare handicap la parcari laterale, cu spatele, sau chiar la trecerea cu viteza mica printr-un spatiu ingust.
eu mi le reglez sa bata chiar un pic in jos, fata de orizintala, (mai ales oglinda din dreapta) pt a putea vedea eventualele borduri, gropi, pietre, etc. atunci cand parchez sau sunt in marsarier.
pana la urma e o chestiune subiectiva, si nu cred ca merita sa ne luam dupa anumite standarde. totul tine de perceptia fiecaruia, dar si de marimea oglinzilor laterale, si de convexitatea lor, sau de lipsa acesteia.
apropo de "tutoriale" de reglat oglinzi, cati din Dvs parcheaza lateral dupa cum au invatat la scoala ? (regula cu oglinda laterala care ajunge in dreptul stopului masinii parcate, etc, etc.)
f1anatic
QUOTE(Lucian8)
oglinzile laterale reglate dupa metoda prezentata mai sus nu ofera o vizibilitate buna a extremitatilor masinii, ceea ce e un mare handicap la parcari laterale, cu spatele


Correct. Dar te invetzi. Si apoi chiar trebuie sa iasa din 3 miscari ? Noi aici nu prea dam cu spatele :-) Dar daca dupa cum am spus cind parchezi, te misti mai in stinga, mai in dreapta potzi vedea extremitatile masinii. Cind parchezi nu stai in pozitia normala de condus. Si apoi nu trebuie sa te intorci in scaun si sa te uitzi in spate cind dai cu spatele ? Credeam ca nu treci examenul daca nu faci asta si iti folosesti doar oglinzile ?
QUOTE
eu mi le reglez sa bata chiar un pic in jos, fata de orizintala,

Si eu. Dar ca sa pot vedea farurile altora. Recunosc ca parcarea laterala a devenit o problema, dar prefer sa nu imi intorc capul ca sa ma asigur cind schimb o banda, la viteza.
QUOTE
pana la urma e o chestiune subiectiva,
Absolut. Eu doar am prezentat "conventia" de aici. Adica ce ar fi corect aici cu toate ca 90% ca sa nu zic 100% din cei de aici le regleaza cum le reglatzi si dvs.
QUOTE
, cati din Dvs parcheaza lateral dupa cum au invatat la scoala ? (regula cu oglinda laterala care ajunge in dreptul stopului masinii parcate, etc, etc.)

Nu as reusi sa parchez niciodata asa. Trebuie sa ajung perfect paralel cu masina sau cu roata din spate in dreptul stopului masinii parcate.
Lucian8
QUOTE
Si apoi nu trebuie sa te intorci in scaun si sa te uitzi in spate cind dai cu spatele ? Credeam ca nu treci examenul daca nu faci asta si iti folosesti doar oglinzile ?


Am facut referire la obstacolele mici ca inaltime, sau situate in lateral spate, care nu se vad decat in oglinzile laterale (motiv pt care am spus ca eu reglez lateralele sa bata chiar un pic in jos)
Altfel risc sa iau borduri, pietre, bucati de tabla, fier, si alte "delicatese" de genul asta.

QUOTE
cind parchezi, te misti mai in stinga, mai in dreapta

Ca veni vorba de obisnuinta, eu n-as putea sa ma invat asa prea usor. Adica la orice parcare cu spatele, in loc sa stau in pozitie normala la volan, sau eventual cu capul intors (in cel mai rau caz) sa imit miscarea pendulului, de du-te - vino, cand pot evita asta prin reglarea oglinzilor.

Dar, ti-am spus, e si chestie de marime a oglinzilor laterale. Eu unul vad in ale mele suficient cat sa nu sifonez masina la parcari sau mers in marsarier, dar nu ma plang nici de unghiuri moarte prea mari.
Pana la urma, cel mai sigur, pt a ma asigura, intorc repede capul, cat sa vad in spate, daca nu ma conving oglinzile.
Iulian8
apropo de parcarea cu spatele, la modelele noi de BMW, in momentul cand bagi in marsarier, oglinda din dreapta se regleaza automat in jos ca sa vezi bordura...ca deh ,poate ai niste jante late si cu bordurile astea inalte le cauzezi niste dungi care nu erau prevazute in program.
Romulus-6
F1anatic:

Te rog nu te supara, dar ce ai scris tu despre oglinzi este cea mai mare tampenie pe care am auzit-o. Nu e de mirare ca cei din US sunt asa de slabi soferi. Dar nu ma crede pe cuvant, verifica.

Eu aduc doar un singur argument, ca sa nu starnesc o polemica, si pana la urma gusturile nu se discuta, iar selectia naturala functioneaza.

La scoala de soferi in Germania, te invata multe lucruri pe care in Romania nu te invata nimeni. Unul dintre ele este ca asigurarea in oglinzile laterale se face CU INTOARCEREA CAPULUI inspre respectiva oglinda si inainte de a executa manevra o a doua asigurare este obligatorie. Asta asigura acoperirea oricarui unghi mort cu ajutorul vederii periferice si prin a doua asigurare, rezolva si o eventuala masina ascunsa foarte bine.

Asa ca oameni, lasati oglinzile unde sunt puse normal, nu ascultati de americani daca nu vreti a conduce masini ca ei de prost. Ascultati pe nemti....

wink.gif
f1anatic
QUOTE(Romulus-6)
F1anatic:

Te rog nu te supara, dar ce ai scris tu despre oglinzi este cea mai mare tampenie pe care am auzit-o. nu ascultati de americani daca nu vreti a conduce masini ca ei de prost. Nu e de mirare ca cei din US sunt asa de slabi soferi
wink.gif


Mai mult apreciatule. Nu ma supar.

Da vreau sa zic o chestie. Ba' mai multe. De ce crezi tu ca soferii americani sint prosti ? Asta una. Doi la mina...asa te invatza aici la Department of Motor Vehicles si cind iti reinnoiesti carentul sau dai examenul de carnet de vreao citiva ani . Trei... Am un bun prieten de familie care lucreaza la Ford in Detroit care nu pune nici piulitze la masini si nici nu sterge de praf parbrizul. Hai sa zicem ca este inginer in R&D si ca boss-ul lui direct (primul deasupra lui caruia ii da raportul) este vice-preshul companiei. De la el stiu asta cu oglinzile de multi ani...pe la sfirsitul anilor 90. Mi-a zis ca incepind cu 1996 toate masinile in State trebuie sa aiba anumite standarde la oglinzile retrovizoare sa poata fi reglate pentru eliminarea unghiurilor moarte. tot in 1996 s-a introdus si OBD-2 (On Board Diagnostics 2 pentru guvernarea motoarelor, si 2 air baguri obligatorii in fatza si ABS si si si... si tot in 1996 companiile americane au introdus FOARTE MULTE modele noi.

Hai sa o zic si pe a 4-a...ca ne-ai facut soferi prosti. Ce sa facem mestere daca noi nu avem drumuri cu gropi (mai avem dar pina se prind astia de la drumuri)...nici drumuri cu pietre...nici borduri inalte...ca geamul are mai multe hirtopuri si denivelari ca soselele interstatale...ca la noi se pune accentul pe technologie...ca eu am un buton si pot misca oglinda aia cum ma taie capul de 'jde ori pina stau comfortabil in scaun si am control perfect la ce este in spatele meu plus o banda stinga/dreapta fara sa imi misc gitul....ca oamenii aici sint mai civilizati, mai intelegatori (ca doar sintem multi de multe feluri si trebuie sa ne intelegem si sa traim in pace) si nu folosim semnalele de avarie ca sa ne mutumim...ridicam mina asa cum isi saluta Caesar senatorii...Si pina nu ai stat in masina mea...si nu ai condus aici nu ai sa-ti potzi imagina.

Vezi tu meseriasule...eu spun cum este aici. Anumiti stimabili gasesc sa ma contrazica cu argumente dar politicos. Iar matale gasesti ca ar fi indicat sa jignesti. Daca atita poate omul.

Si ca esti asa de patriot...care-i treaba cu scoala de soferi din Germania ? Cumva ai facut-o acolo ? Ma rog...felicitarile mele. Da' nu te vad Schumacher. Sau mai stii...poate Ralf. Da' sa stii ca la scoala de soferi in State te invatza ce nu te invatza nimeni in Germania. Si stii ce: sa fii politicos cu ceilalti participanti la trafic...sau la discutie.
Paul5
metoda propusa mi se pare utila in conditiile mersului indelungat la drum lung,pe sosele cu 3 benzi pe sens(ceea ce nu prea e cazul la noi asa cum a aratat si americanul)pina la urma e un moft,daca ai un minim de talent la sofat,intr-o fractiune de secunda verifici (prin orice mijloc) unghiurile moarte,personal nu ma pot increde intr-o oglinda(laterala sau centrala) daca vreun disperat ma depaseste avind o distanta laterala foarte mare fata de mine in momentul depasirii
Happy_Maker
Offff Doamne!
Potolotzi-va fratzilor, nu va mai shicanatzi atata, ce suntetzi asa sensibili?
La draq' si ne mai intrebam de ce nu merge tzara asta!
ionut7
ba da suntetzi varza toti!!!!!! numai soferi pe aici!!!!!! de weekend baaaaa...mai invatati cum se regleaza oglinzile, intrebati un instructor ca voi sunteti sub orice critica de prosti!!!!!!!
Romulus-6
Cum spui tu. Imi cer scuze ca n-am observat de unde esti... Oricum parerea mea, e parerea mea si mi-o pastrez, avand in vedere ca am condus in us, am condus in uae, am condus in toata europa, am condus in japonia, si DA, am facut scoala de soferi in Germania. Tu sa traiesti si acepta-ne noua (mie) apologiurile.

Cat despre butoane la oglinzi, noi la bimere nu prea purtam, iar despre gropi, cate am vazut la Washington, nu am vazut in toata europa de vest. Dar poate la Chicago or fi geamuri pe jos.

Pentru amuzament, vezi de spun americani care isi iau BMW prin European Delivery program, dupa ce au condus masinile lor prin Germania si mai povestim...

http://groups.google.com/groups?hl=en&...p=alt.autos.bmw

Sunt curios unde anume te-am jignit, sper ca nu spunand ca idea expusa de tine mi se pare MIE o tampenie, nu? Oricum mii de scuze, daca ai simtit in muschiul tau vreo jignire.

In rest toate bune si traiasca masinile americane si soferii lor.
f1anatic
Romulus, e mai bine acum.

Eu zic sa traim cu toti, romani, americani, masini romanesti, fratzuzesti germanesti si americanesti ca ne putem intelege cu totzii.

Bafta ! Sau Godspeed pe limba altora !


A-pro-pos Lexus are camera video in bara pe spate cu senzor de miscare (pt cind dai in marche-arriere) ca sa nu dai peste vreun copil, ciine. Iar camera video tot pt asta. Numai pe asta nu mai dadeam banii !!!

________

Si sa stii ca nu te iert complet decit daca imi spui si mie ce-i ala parbriz atermic si stopuri de ceatza. Nu de alta dar zau ca nu stiu ! (Astea au aparut in alte discutzii (nu cu tine) si nu m-am prins pina acum despre ce este vorba...Exemple sint bine venite)
Romulus-6
smile.gif

Si Nissan Primera care se vinde in toata Europa si foarte bine chiar si in Romania, are o camera vide in bara din spate. Cei care poseda una spun ca nu prea foloseste la nimic si e mai mult snobism.

Geamuri atermic sunt geamuri cu o tenta verzuie care nu permit decat intr-o mica masura incalzirea masinii. Si nu, nu e moda americana de a aplica film inchis la culoare pe geamuri. A aparut si in Romania asta, dar sunt demni de mila cei care o fac. Si da, sunt si legi ca de altfel si in America, care reglementeaza asta.

Stopuri de ceata se refera la niste lampi suplimentare in spatele masinii, care se pot aprinde in conditii meteo nefavorabile pentru o mai buna vizibilitate.

Cat despre masinile americane... Hmmm, mie unul nu-mi prea plac, iar ca tehnologie nu se compara cu cele germane... Dar nu vreau sa polemizam nici aici, pentru ca tu fiind american, sunt convins ca nu vei fi de acord si pot sa inteleg. De altfel vezi cate din masinile de top vandute in america sunt americane... Lexus? BMW? Mercedes? Volvo? Sau vrei sa le comparam cu Buick sau Chevrolet...

Cata electronica este intr-o masina Japoneza nu prea este in nici o masina produsa de alta natie, iar cata tehnologie este intr-un BMW nu prea gasesti in alte locuri. E adevarat ca Americanii au masini cu motoare mari, dar si tractoarele au motoare mari in Romania, dar nu le face masini bune. Nu uita ce preturi sunt la combustibili in America...
guerilla
QUOTE(Romulus-6)
smile.gif
Geamuri atermic sunt geamuri cu o tenta verzuie care nu permit decat intr-o mica masura incalzirea masinii. Si nu, nu e moda americana de a aplica film inchis la culoare pe geamuri. A aparut si in Romania asta, dar sunt demni de mila cei care o fac. Si da, sunt si legi ca de altfel si in America, care reglementeaza asta.


Nu obligatoriu tenta verzuie - au o folie metalica incastrata intre placile de geam ce ofera transfer termic scazut - adica nu permite transferul termic intre interior si exterior. este obligatorie prezenta acestui tip de geam cand ai aer conditionat automat.

QUOTE(Romulus-6)
smile.gif
Stopuri de ceata se refera la niste lampi suplimentare in spatele masinii, care se pot aprinde in conditii meteo nefavorabile pentru o mai buna vizibilitate.


Nu sint suplimentare ci obligatorii conform legii. Minim un stop de culoare rosie care are intensitate luminoasa mare, ce permite vizualizarea masinii in cazul cetii de catre participantii la trafic din spate. In romania exista si "moda" de a merge cu stopurile de ceata si pe timp de ploaie de iti vine sa arunci cu tot ce prinzi in ei :enforcer:
G e o r g e
legat de stopurile de ceata : este obligatoriu sa ai asa ceva dar exista doua configuratii obligatorii. ori ai 2 stopuri puse simetric ori ai stopul de ceata montat pe partea dreapta si obligatoriu pe partea stanga ai lampa de marchearriere. bine ca la noi nu este ca la toti : ex supernova laugh.gif
Romulus-6
QUOTE(CristianT)
Nu sint suplimentare ci obligatorii conform legii.


Atentie, cuvantul suplimentar nu este nici antonim a cuvantului obligatoriu si nici nu exclude obligativitatea! Eu nici macar nu discutam de obligativitate ci ma refeream ca sunt pe langa stopurile normale si cele de frana, in PLUS, adica suplimentar.
guerilla
ok laugh.gif acum cred ca e clar pentru toata lumea tongue.gif
Romulus-6
m-am linistit atunci, imi chiar facem probleme si mi-a fost frica ca nu voi putea dormi la noapte... Uh, jos cu bolovanul... wink.gif
f1anatic
Buna.

Ooooh dar m-am linistiti. Inseamna ca (1) am geam atermic (al meu e mov, si lucreaza si pe post de antena) (2) Orice ar fi stopurile alea de ceatza nu am asa ceva. Eu cind pun frina mi se aprind doua lampi stridente pe stinga...si doua pe dreapta. Asta ca le-am modificat noi, ca una din lumini era doar pozitie (din fabrica).

Sa stiti voi, masinile americane nu sint CHIAR atit de rele.
Exemplu: Ford Taurus. 200 de ponei. 3L V6 consum 8 L/100km (dar daca te joci cu ea, atunci mai putin. Cu vechea noastra masina am scos si 7 la suta). Si face suta in 8 secunde. Ai loc in ea, este comoda pt 5 persoane, in portbagaj potzi sa o bagi pe soacra cu tot cu propria'ti mama si ceva bagaje si inca mai este loc. Masina are 1 tona jumate. Frine disc, airbag (4), ABS, traction control, aer. Potzi sa-i pui si GPS aftermarket. Care-i treaba ? Este o masina perfect decenta.

Chevrolet Impala - la fel la fel numai ca are motor chiar mai mare si cu compresor 3.8 L v6 supercharged. Consum mai slabutz dar si masina e mai vinjoasa.

Masini mai lux...Mercury (Ford), Cadillac, Oldsmobile (General Motors). Cind te-ai uitat ultima data la un Cadillac CTS ? Sau la un Oldsmobile Aurora ? Ia GOOGLEshtele ? Sau Ford 500 sau Ford Freestar ? GOOGLEshtele si pe astea ?

Nu as zice ca masinile japonezilor sint cine stie ca mai bune. Si se pare ca netmtii au pierdut locul unu la fiabilitate. In general...masinile japoneze vindute pe piatza americana sint concepute avind in minte gusturile de aici si cu characteristici similare modelelor produse de firmele americane. Dar sint mai fiabile, s consuma parca mai putin. Ruginesc mai iute insa. Si se vind second-hand la pretz mai redus. Apoi technologia in BMW este ca la naveta spatiala. Nu cred ca chiar am nevoie de I-DRIVE. In orice caz sistemul este prea complicat.

Hai sa dechidem o conversatie pe tema asta...masini americane vs masini europene.
Romulus-6
Eu unul sunt de acord sa deschidem un thread US vs. Europe Vs. Japan... Cred ca am avea toti de invatat avand in vedere ca esti acolo si mai bine informat. Si daca putem pastra decenta atacand doar ideile nu si persoanele cu atat mai bine.

Cat despre iDrive... Eu ma ocup mult de user interface, si chiar daca iDrive nu este perfect, este foarte simplu, si daca vrei deschidem un thread si pe tema asta, ca sa o lamurim odata si cu iDrive.

Pentru inceput, ia te rog manualul de la seria 5 BMW si vezi daca ti se pare complicat dupa ce-l citesti. E scris in "americana"... :roll:

http://mirror.services.wisc.edu/mirrors/te...s_Manual_US.pdf
Alex26444
Ma mir cum de nimeni nu a amintit aici de banalele oglinjoare dreptunghiulare pt. unghiul mort, cu adeziv pe spate, care se lipesc pe oglinda retrovizoare dreapta (si stanga cine vrea) intr-unul din colturile de sus si gata problema rezolvata......se gasesc pe toate gardurile, la orice ciuruc de magazin de profil, sunt ieftine ca braga si sunt 100% eficiente! Eu am asa ceva si functioneaza brici treaba: cand am o masina in stanga si ea intra in punctul mort, imaginea ei dispare din oglinda mare si apare in oglinda mica, iar cand dispare si din oglinda mica inseamna ca deja e in paralel cu mine (chiar mai in fata) si atunci trebuie sa fii de-a dreptul tembel sa mai faci vreo greseala! Asta e.

Hai pa
ALEX
Kaiten
am vazut pe unele vw-uri (golf, passat), chiar si pe audi-urile mai nou ca oglinda din dreapta este un pic mai mica decat cea din stanga (de la sofer). stie cineva de ce?
Romulus-6
Pentru ca e mai greu de apreciat daca atinge un posibil obstacol...
James Kilowatt
Eu ma opresc pe o strada putin circulata in asa fel incat sa am un stalp sau un cos de gunoi in unghiul mort, apoi ma joc cu oglinzile pana cand il vad in intregime:) chiar daca dau masina un pic in fata sau in spate:)
Intr-adevar, f1 are dreptate. Daca vezi in unghiul mort, nu-ti vezi fundul masinii:)
f1anatic
QUOTE(MR28673)
Intr-adevar, f1 are dreptate. Daca vezi in unghiul mort, nu-ti vezi fundul masinii:)


In sfirsit, cineva de acolo este de acord cu mine. Si cite comentarii, a-pro-pos-uri...DECI SE POATE !

Pentru voi acolo, unde sint pietoni care-tzi trec strada dupa cum ii taie stafida din cap, poate este necesar sa reglezi oglinzile ca sa vezi fundul masinii. Sau mai ales cind este vorba sa parchezi masina linga o bordura. (Eu recunosc ca am avut mari probleme cu parcarea dupa ce mi-am reglat astfel oglinzile. Dar m-am obisnuit (1) si ma misc un pic in scaun pina vad in oglinda dreapta si bordura (2) ).

Dar prefer sa nu am unghiuri moarte si sa ma caznesc sa o parchez.
Echo
Chestia cu oglinda din dreapta mai mica am vazut-o prima data pe Mercedes W124, cred ca ei au lansat-o. Cat priveste ungiurile moarte, la masinile noi de genul Opel sau VW (nu numai, dar de astea stiu precis) se poarta mai nou oglinzi convexe si pe stanga (partea exterioara a oglinzii marcata cu o dunga) sporind vizibilitatea in spate. iar la reglatul oglinzilor, fiecare dupa cum obisnuieste, eu fac multe manevre de intoarcere doar din oglinzi, fara sa-mi intorc corpul si am oglinzile reglate sa-mi arate manerul usilor din spate si corpul masinii. Gararea la "milimetru" necesita astfel de aranjamente smile.gif
James Kilowatt
Oglinzile convexe au avantajul ca ofera un unghi foarte larg, deci poti sa-ti vezi si masina si unghiul mort, insa deformeaza distantele, dar asta nu e o problema decat pana te obisnuiesti cu ele.
Cele plane, n-ai cum sa vezi si masina si unghiul mort. Cine nu crede poate sa se plaseze el in unghiul mort, iar daca oglinda e bine reglata ar trebui sa vada tetiera (sau locul unde ar fi capul soferului) in ea.
Eu prefer sa vad in unghiul mort, nu masina, pentru ca la garare pot sa intorc capul, mult mai usor si mai sigur decat in trafic.
stefan_ieu
Cel mai nasol e cand mergi cu alta masina care are celalalt tip de oglinzi. Eu am oglinda retrovizoare de-aia mare si convexa cu care vad foarte bine tot ce se intampla in spate si chiar si in laterale in mare masura. In schimb cand ma urc in alta masina incep sa intorc capul de nebun in toate directiile ca mi se pare ca nu vad nimic in oglinda. Plus aprecierea distantei, evident. Asta pana ma obisnuiesc.
rafaello5
Eu am o amarate de dacie si de cand ma stiu tatal meu a fost un tipicar.El m-a invatat sa imi reglez oglinzile (a citit el intr-o carte cum se face) si uita ca va spun si voua.Oglinda stanga trebuie sa aiba in coltul din dreapta jos manerul usii din spate.Oglinda din stanga la fel trebuie sa aiba in coltul din stanga jos manerul usii din spate iar in oglinda din masina trebuie sa se vada o dunga paralela si foarte subtire a partii superioare a masinii.
Eu nu am avut pana acum neplaceri in urma reglarii oglinzilor in felul asta mai ales ca vad in oglinda din dreapta inca o banda laterala si ,ai vad si masina in felul acesta ai si simtul masinii adica iti dai seama si unde esti tu.La parcar mai misc si eu oglinda din dreapta in jos ca sa vad bordura dar nimic special(de obicei o mai uit asa si dupa ce plec cand ma uit in oglinda vad roata si ma sperii). :cheers:
f1anatic
Nu-i asa Virgile. Nu-i nevoie sa-tzi vezi masina in oglinzile laterale ca doar nu te feresti de ea. Ai 3 oglinzi...folosestele ca sa vezi in spate, si ca sa te asiguri ca nimic care itzi vine din spate nu te ia prin surprindere, nu ca sa-tzi admiri masina. Lasa treaba cu admiratul in oglinda pe seama sotziei/prietenei. La datul in marche-arriere te potzi intoarce in scaun...
James Kilowatt
Virgil, regland oglinda cum spui tu, o masina pe banda alaturata aflata cam in dreptul portierei tale din spate, sau ceva mai in spate, n-o vezi decat daca e lipita de tine... sau daca intorci capul.
Oglinda de sus si eu o reglez cam la fel. Ideea e ca in cele 3 oglinzi sa vezi cat mai mult, nu are rost sa vezi in toate 3 aceleasi lucruri. Ce vine pe benzile laterale la mai mult de 2-3 metri in spatele tau se vede clar in oglinda interioara, insa ce e mai aproape trebuie ca cauti sa prinzi in cele laterale.
Echo
F1anatic, eu am nevoie sa-mi vad masina pentru a ma putea orienta in spatiu, daca nu o vad nu ma simt bine, nu ca ar fi vre-o frumusete, ci dintr-un instinct format de ceva vreme
James Kilowatt
Intotdeauna dezvatatul de ceva e mai greu decat invatatul laugh.gif
Chestia cu reglatul oglinzilor ar trebui sa fi fost invata din scoala. Nimeni care are carnet de 10 ani si de 10 ani face ceva aiurea, nu va accepta asta si nu va schimba mare lucru.... oricate manuale de conducere preventiva ii dai sa citeasca. Plus ca in genearal sa spui unui barbat ca face ceva gresit la volan e ca si cum te-ai lega de barbatia lui... :evil:
Daniel32762
Eu cred ca toti aveti dreptate in legatura cu reglatul asta al oglinzilor.
Unii vor sa vada unghiul mort, altii sa-si vada masina, altii le regleaza sa vada pe sub fustele gagicilor. Fiecare are stilul lui.
Eu ma intreb daca chiar sunt singurul care nu pune baza mare pe liniile si liniutele astea.De ce trebuie ca atunci cand parchezi sa te uiti in oblinda neaparat (daca esti cu un tir se intelege, stiu din experienta).Intre toti specialistii astia de pe aici chiar nu exista nici unul talentat care sa faca aproape tot din reflex.La o parcare laterala chiar trebuie sa te uiti tot timpul in oglinzi.Credeti-ma cosurile de gunoi nu aveti cum sa le loviti.Asta daca mai exista cineva care sa stie meseria asta a sofatului.
sandman
eu nu ma uit niciodata in oglinzi cand parchez. mai ales la parcarea laterala. si eu imi reglez oglinzile ca virgil si nu am probleme. oricum ti-ai regla o oglinda , exista un unghi mort. una, azi, a dat peste un pieton cand incercam sa intru pe sosea......a zburat cam vreo 2 metri in aer, si pe urma si-a scuipat vreo 2 dinti. cred ca tipa avea reglate prost oglinzile. laugh.gif
f1anatic
QUOTE(sandman)
oricum ti-ai regla o oglinda , exista un unghi mort.


Nu-i adevarat.
Nazareno Gabrielli
Parca instructorul mi-a spus ceva despre reglatul oglinzilor. Dar am uitat foarte repede pentru ca nu a insistat pe treaba asta.
In consecinta, imi reglez oglinzile dupa cum mi se pare mie ca este bine. Nu respct anumite reguli. Pana acum ma descurc cu ele desi uneori in aglomeratie infernala din Bucuresti, cand trebuie sa ma bag la limita, mai intorc capul ca sa fiu sigur ca nu vine vre unul in viteza1.
Totusi am cateva precizari fata de regulile spuse de ceilalti. Regulile astea nu sunt universal valabile. depinde mult de forma masinii (eu am un opel hatchback), de inaltimea soferului, daca ai scaun reglabil pe inaltime si de marimea oglinzilor. Asta-i parerea mea. Din cand in cand mai folosesc si masina lui taica-miu si imi dau seama de diferente. El are un Hyundai Excel sedan. (apropos e un model american produs de coreeni). Faptul ca la el scaunul nu e reglabil pe inaltime schimba situatia din start, pentru ca la mine am scaunul lasat la maxim.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.