Forester 2007 - date tehnice |
This topic is about Forester 2007 - date tehnice, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Forester 2007 - date tehnice |
Apr 28 2007, 11:31 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Am cautat si nu am gasit nici informatii detaliate despre sistemul de tractiune Symmetrical AWD de pe Forester. M-ar interesa daca stie cineva exact ce fel de diferentiale are, cat variaza cuplul fata-spate, stanga-dreapta fata si stanga-dreapta spate. In afara de 50-50 fata spate si transfer catre puntea care nu derapeaza, nu am gasit nimic. Din test drive-ul la care am fost in Cluj, am ramas masca de-a dreptul pe unde se poate catara. Recomand un test drive oricui nu ma crede. |
|
|
Sep 6 2007, 08:00 AM
Post
#2
|
|
novice Group: Membri Posts: 38 Joined: 27-August 07 From: Constanta Member No.: 112.804 |
QUOTE(radu67277) ECU care echipeaza toate masinile Subaru sunt autoadaptive. NU este setat pe 98 sau 95 ci pur si simplu adapteaza setarile motorului la benzina folosita.
Un ECU resetat, incepe cu setari medii adica pentru benzina de calitate medie. In timpul functionarii, calculatorul "incearca" singur sa ridice avansul in pasi foarte mici ( concomitent cu adaptarea combustibilului ) si la intervale de timp presetate. Daca nu simte detonatii va urca pina simte detonatiile si se opreste cind apar. Daca benzina e foarte buna, poate urca cu avansul si restul pina la limita maxima pentru care are harti. Daca benzina e proasta, in loc sa urce avansul, il va reduce, si va trece pe harti de randament scazut pe care le poate suporta motorul cu acea benzina. Evident ca performanta motorului are de suferit sau de cistigat functie de setarile pe care le face calculatorul functie de benzina folosita. Ce trebuie retinut de posesorii de Subaru ( sau orice masina cu ECU adaptiv ), este ca ECU trebuie "invatat" cu benzina folosita. Daca s-a folosit benzina cu cifra octanica inferioara, e de preferat sa se resetese calculatorul la trecereaa pe benzina mai buna, si sa se mearga normal - sau in ture fara sarcini la regimuri joase-, pentru a permite si evetual grabi perioada de adaptare la noua benzina. La motoarele Subaru, -in special la cele turbo- diferentele de putere sunt foarte mari functie de benzina. Incep sa pricep care este treaba cu benzina de 95 si de 98-100. La Forester 2007 in cartea masinii (atat turbo cat si non-turbo) benzina recomandata este "benzina cu cifra octanica minim 95 RON sau mai mare". In mod clar benzina de 98/100 ar trebui sa imbunatateasca performantele motorului dupa o perioada de functionare si adaptare a motorului cu noua benzina. Trebuie avut insa grija sa folosesti pe cat posibil acelasi tip de benzina, eventual chiar de la acelasi producator, si sa nu faci azi full cu 95 si urmatorul full sa fie de 98/100 iar apoi sa revii la 95 - Electronica asta din motor o sa "priceapa" ca cineva isi bate joc de motor. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 14th May 2024 - 12:35 AM |