IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Cum se conduce corect un Colt nou pentru rodaj

This topic is about Cum se conduce corect un Colt nou pentru rodaj, the author, ovidiu56970, wrote about: Tocmai m-am pricopsit cu un Colt 1.3 SAM si sunt foarte multumit de masina. Si fratelui meu ii soseste masina saptamana aceasta, tot un 1.3 SAM. Am in ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Cum se conduce corect un Colt nou pentru rodaj
ovidiu56970
post Apr 9 2007, 07:45 PM
Post #1


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 29-September 05
From: Targu Mures (Mures)
Member No.: 56.963



Tocmai m-am pricopsit cu un Colt 1.3 SAM si sunt foarte multumit de masina. Si fratelui meu ii soseste masina saptamana aceasta, tot un 1.3 SAM. Am insa o mare intrebare:

- stiu ca acum la inceput consumul masinii este mai mare, urmand sa scada in timp, dar imi puteti spune cum sa "fac" rodajul corect la masina? Fara peripetii peste 4.500 rot/min si fara viteze peste 120-130/ora. Altceva?

E bine sa tin masina turata pe la 2200-2500? Sau fiind in rodaj e bine sa o tin pe la 1.500-2.000, desi mi-e cumva ca o obisnuiesc subturata?!

Voi acum ce stil de condus aveti pentru consum economic? La ce turatii schimbati vitezele?

Astept reactia voastra. Si inca ceva, sa nu uit: la ce benzinarie sa ma "abonez" pentru a beneficia si de anumite avantaje, carduri, concursuri, etc?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Apr 9 2007, 10:40 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Eu de obicei alimentez cu benzina de la Mol,dar de fiecare data cand bag Carerra 100 de la OMV se simte o mare diferenta (in bine). Diesel bag de unde apuc.Nu prea am vazut diferente.
Nu o tine sub-turata.E mai rau sa o tii sub-turata decat turata.Schimba pe la 3000 si evita mersul constant (de ex pe autostrada).


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei65100
post Apr 10 2007, 09:48 AM
Post #3


novice
**

Group: Membri
Posts: 35
Joined: 13-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 65.093



S-o folosesti sanatos! De fapt, sa le folositi!
Nu ma declar expert in cine stie ce minuni ale condusului economic, dar, din experienta de aprox. 40.000 km cu Coltul meu, am constatat ca cel mai bine consuma atunci cand schimburile se fac la 3000-3500. In manual (chiar, l-ai primit?) scrie chiar ca ar trebui de la 3500 in sus sa se schimbe. Dar deja e cam zgomotoasa pe acolo...
Cat despre benzina, poate ca e mai bine sa te gandesti din start la una mai scumpa. Eu nu am facut asta si am avut emotii acum vreo sapt., cand mi s-a aprins martorul de "check engine". Nu a fost nimic grav dar fiind prima chestie serioasa la masina asta, m-am alarmat. Mi s-a spus de la service ca e de la benzina romaneasca (am bagat destul de mult petrom de 95) si a trebuit sa mi se curete clapeta de adminisie. S-a curatat, e ok, acum bag Carrera 100 de la OMV. Sau de 98 de la MOL. E mai sigur.
BTW, la 130 km/h intr-a 5-a are fix 4000 de turatii. Fara grija nu o fortezi daca o duci acolo. Chiar si in rodaj.


--------------------
Mitsubishi Colt 1.3 Indigo Blue
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ovidiu56970
post Apr 10 2007, 10:43 AM
Post #4


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 29-September 05
From: Targu Mures (Mures)
Member No.: 56.963



Da, am primit manualul si am citit ca e bine sa schimbi viteza a 2-a pe la 35 km/h (fara sa fie mentionata turatia) si sa schimb in a 3-a pe la 85 km/h.

De turatii nimic nu am gasit prin carte. Totusi la mine ar fi o problema aceste turatii de 3000-3500 deoarece eu nu pornesc brusc de pe loc, si pana ajung eu la 3500 (desi sunt in viteza a 2-a) trebuie iar sa opresc din cauza traficului. Asa ca voi ajunge sa umblu numai cu viteza a 2-a in oras ...

E bine daca schimb vitezele pe la 3.000-3.500 turatii iar cand ajung in viteza a 4-a (chiar si in oras) turatia imi scade la 2.000? Oare nu o subturez astfel?

ps: cred ca voi alege si eu OMV-ul. Au ceva card de fidelitate acolo?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cipp
post Apr 10 2007, 12:58 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.135
Joined: 9-May 06
From: Bucuresti
Member No.: 76.040



Cred ca ati inteles gresit! Alea sunt vitezele maxime in perioada de dupa rodaj. Sa mergi cu 35km/h in viteza I e crima pt. motor fiindca pe de o parte consuma mult si se supraincalzeste. Eu as merge asa - avand in vedere ca diferenta dintre un motor de 1.3 si 1.4 nu e chiar asa de mare, indiferent de marca sau producator:

0-20km/h - viteza I
20-40km/h - viteza a IIa
40-70km/h - viteza a IIIa
70- 100km/h - viteza a IVa
de la 100 km in sus viteza a Va

Sigur ca pot exista si exceptii de la aceste date, dar ca sa mergi cu 35km/h in viteza I mi se pare ujn pic cam multisor, dat fiind faptul ca la orice masina, prima viteza ete doar pentru a misca vehiculul din loc, si nu pt. deplasari constante !


--------------------
FIAT Albea Dynamic 2006
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R o b e r t
post Apr 11 2007, 02:16 PM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 196
Joined: 11-July 06
From: Brasov (Brasov)
Member No.: 82.105



QUOTE(ovidiu56970)
eu nu pornesc brusc de pe loc, si pana ajung eu la 3500 (desi sunt in viteza a 2-a) trebuie iar sa opresc din cauza traficului. Asa ca voi ajunge sa umblu numai cu viteza a 2-a in oras ...


ps: cred ca voi alege si eu OMV-ul. Au ceva card de fidelitate acolo?


in viteza a doua?!? blink.gif
cate semafoare aveti in Targu Mures?!? blink.gif
eu dupa 50 de metri (nici atat) schimb in a 3-a deja.

p.s nu fac reclama... dar la MOL ai cardul MultiBonus cu care poti primi o gramada de cadouri. eu de exemplu mi-am schimbat punctele primite intr-un gratar


--------------------

dati click pe www-ul asta de mai jos :lol:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ovidiu56970
post Apr 11 2007, 02:56 PM
Post #7


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 29-September 05
From: Targu Mures (Mures)
Member No.: 56.963



Nu e vorba de semafoare insa traficul e dezastru. Intr-o statistica a INS judetul Mures este pe locul 2 in tara ca numar al autovehiculelor raportat la numarul de locuitori, dupa Bucuresti.

Deocamdata circul decent, fara accelerari bruste, pentru a roda corect motorul intre 2500-3000 rot/min. Dupa perioada de rodaj (1000 km) voi conduce in stilul meu, adica sa accelerez la 3.000 rot/min in viteza intai, si sa schimb progresiv vitezele la aceasta turatie, chiar daca raman la final in a 4-a la 60-70 km/ora si la 2.000 rot/min.

Am mai condus un Colt 1.3 (care deja avea 20.000 km) si observ o mare diferenta intre acela si cel al meu, in special dpdv al accelerarii; acela avea un sprint net superior, dar sper ca si al meu isi va da drumul pana la urma.

Pana acum, la 250 km rulati, consumul mediu in oras este de 6,8 - 7 L , ceea ce consider ca este destul de bun, mai ales ca in specificatia masinii este trecut de 7,4 L. Si am sperante sa mai scada dupa ce trece perioada rodajului ...

Pe maine sper sa pun si ceva poze. Numai bine.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R o b e r t
post Apr 12 2007, 08:00 AM
Post #8


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 196
Joined: 11-July 06
From: Brasov (Brasov)
Member No.: 82.105



ovidiu, ai renuntat pana la urma la Daihatsu nu? biggrin.gif


--------------------

dati click pe www-ul asta de mai jos :lol:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ovidiu56970
post Apr 12 2007, 01:39 PM
Post #9


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 29-September 05
From: Targu Mures (Mures)
Member No.: 56.963



Da, de mult. Era tentant referitor la starea impecabila in care era ... dar ... asta e. Acum singura problema care ma deranjeaza este un zgomot usor la parbriz sau la bord (nu am reusit sa identific unde exact) care se aude la mersul pe drumuri rele.

Si inca ceva: cam pe cand se vor uza si franele astea? Ca la mine inca mai suiera tare de tot cand opresc la intersectii. Adevarat ca am un stil de condus in care pun rar frana, dar totusi ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan70636
post Apr 12 2007, 03:40 PM
Post #10


sofer
***

Group: Membri
Posts: 99
Joined: 13-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.629



si eu tot asa....am 800km pana acum si evit si subturata dar evit si sa sar de 3500
asta pana trece de 1000 km biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Apr 12 2007, 10:43 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



OT:stefan,tu cumva ai activat pe 4tuning.ro? Imi pare cunoscut avatarul tau.

Acum...ce sa va zic.La Ignis am rezistat vreo 1500 km pana sa dau in el...cu adevarat. Coltu nu a apucat sa vada prima mie..si a vazut blana..si rosu...si fum. biggrin.gif Si slava DOmnului,pana acum nici una nu are nimic.
Acum nu zic sa le rupeti capul din prima suta de km,dar nici sa exagerati cu acest rodaj.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan70636
post Apr 13 2007, 07:52 AM
Post #12


sofer
***

Group: Membri
Posts: 99
Joined: 13-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.629



@andrei - da si pe 4tuning dar in ultimul timp f rar pe acolo din diverse motive.
intrebare intrebatoare.....am avut o mica problema care nu a persistat la care cei de la service nu au stiut ce sa-mi raspunda pt ca nu s-au mai lovit de ea
am spalat masina (nu stiu daca are importanta asta dar asta e cronologia) am intrat in parcarea subterana de la mall, s-au aprins farurile automat cum trebuiau sa se aprinda....am facut cumparaturile de rigoare, am luat masina (s-au aprins iar la pornire ca era intuneric jos) dar cand am iesit afara nu s-au mai stins.....afara era soare. a doua zi nu a mai facut cand am ajuns la service. a mai facut odata iar de atunci se comporta iar normal......are cineva vreo idee?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cineva65027
post Apr 13 2007, 10:31 AM
Post #13


novice
**

Group: Membri
Posts: 29
Joined: 10-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 65.020



QUOTE(stefan70636)
am spalat masina (nu stiu daca are importanta asta dar asta e cronologia) am intrat in parcarea subterana de la mall, s-au aprins farurile automat cum trebuiau sa se aprinda....am facut cumparaturile de rigoare, am luat masina (s-au aprins iar la pornire ca era intuneric jos) dar cand am iesit afara nu s-au mai stins.....afara era soare. a doua zi nu a mai facut cand am ajuns la service. a mai facut odata iar de atunci se comporta iar normal......are cineva vreo idee?


Nu cred ca ar trebui sa-ti faci probleme din aceasta cauza. Pur si simplu senzorul foto-sensibil e ceva mai tampitzel si are o "viziune" proprie asupra luminozitatii la care trebuie sa se stinga. Si coltul meu face exact la fel din cand in cand, dar am incetat sa-i mai acord atentie. Mai ingrijorator e senzorul de ploaie (extrem de prost) care, combinat cu temporizarea si reglarea automata a frecventei de miscare a stergatoarelor in functie de viteza masinii, rezulta intr-o functionare complet haotica si, de cele mai multe ori, ma lasa cu parbrizul plin de apa si vizibilitate aproape 0...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan70636
post Apr 13 2007, 03:44 PM
Post #14


sofer
***

Group: Membri
Posts: 99
Joined: 13-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.629



asta e daca e tampitel
esti sigur ca are senzor de ploaie pana la urma?....eu nu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marius103818
post Apr 13 2007, 05:00 PM
Post #15


novice
**

Group: Membri
Posts: 49
Joined: 12-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 103.811



deh, computerele are buguri, cum ar zice un mare cioban roman sau un mare primar bucurestean.

in alta ordine de idei, credeam ca deja s-au rezolvat multe probleme la COLT. e destul de grav ceea ce spuneti voi...


--------------------
dupa chip tuning va avea 110 caluti
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cineva65027
post Apr 16 2007, 11:43 AM
Post #16


novice
**

Group: Membri
Posts: 29
Joined: 10-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 65.020



QUOTE(stefan70636)
asta e daca e tampitel
esti sigur ca are senzor de ploaie pana la urma?....eu nu.


Mah, nici eu nu prea (mai) sunt convins de existenta acestui senzor! Dar, pe de-o parte, era trecut in configuratia masinii si sustinut sus si tare de dealer, iar pe de alta nu s-ar justifica altfel functionarea neregulata a stergatoarelor in pozitia temporizata indiferent de reglajul intervalului de frecventa.

Cat despre probleme, macar sa fi fost asta singura... Deh, sa fim fericiti, totusi, ca nu e nimic grav ci doar detalii minore (desi, ce-i drept, enervante) ca multitudinea de greierasi, antifonarea inexistenta, la modelele pe benzina, cel putin, sau - pentru posesorii de CZ3 - scaunele fata care nu revin la pozitia initiala dupa rabatare.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ovidiu56970
post Apr 16 2007, 02:14 PM
Post #17


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 29-September 05
From: Targu Mures (Mures)
Member No.: 56.963



Of, of, of ... am mers cu ea la drum mai lung si am facut pana. Undeva pe la Lacul Sf.Ana. Am introdus acel kit de reparatii roti, care mi-a astupat 2 gauri in roata, insa pe cea de-a 3-a nu a mai reusit.

Da, am avut puterea sa tai cauciucul in 3 locuri ... o groapa adanca, destul de taioasa, viteza (30km/h) combinata cu o janta de 16 inch cu balonaj la roata foarte mic + o curba la stanga in panta care mi-a accentuat presiunea pe pneul fata dreapta = o frumusete de pana.

Am sunat la MAP, si au trimis un trailer sa ma remorcheze si mi-au asigurat cazare pentru 4 persoane (2 camere) intr-un hotel din BV. Foarte prompti baietii, desi poate era mai simplu sa trimita o roata de rezerva. Orisicum am rezolvat deoarece a oprin un alt Mitsubishi (L200) si am plecat cu el pana la o vulcanizare unde problema a fost rezolvata, desi era deja ora 23, si duminica.

Referitor la masina: foarte stabila. Insa consumul extraurban inca e la valori mari, practic identic cu cel urban. Ma asteptam sa fie undeva la 5-5,5 l/100km, insa am avut o medie de 6,8 L/100 km.

Cand se termina practic aceasta perioada de rodaj? La 1.000 km, sau la mai mult?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Laurentiu49280
post Apr 16 2007, 06:06 PM
Post #18


sofer
***

Group: Membri
Posts: 76
Joined: 16-June 05
From: Iasi si(sau) Timisoara
Member No.: 49.273



Salut,

Daca vrei consum mic trebuie sa eviti e cit posibil accelerarile bruste si demarajele in forta. Baga benzina insa nu o arde pe toata.
In plus, din cand in cand, trebuie sa mai ridici ("la propriu") piciorul de pe pedala de acceleratie. Mie, la mersul constant in gama 90-110Km/h mi se pare ca papa cel mai putin. Daca sari peste, consumul fuge in sus.

Insa, ca o paranteza, esti tare ca ai scos 6.8l/100km urban. La mine, nici in visele cele mai frumoase nu am reusit sa scad sub 7.5 in oras.

Incearca sa iti faci consumul din cita benzina pui in rezervor intre doua alimentari. Eu zic ca ceea ce iti arata calculatorul de bord e orientativ, pentru ca estimeaza consumul.

Spor la condus cat mai mult,
Laurentiu


--------------------
Mitsubishi Colt 1.3 Invite argintiu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan70636
post Apr 17 2007, 08:24 AM
Post #19


sofer
***

Group: Membri
Posts: 99
Joined: 13-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.629



QUOTE
Mah, nici eu nu prea (mai) sunt convins de existenta acestui senzor!

duminica am fost pana in targ la vitan....cand sa plec a inceput sa dea cu ploicica asa ca am dat drumul la stergatoare pe intermitent.....faza e ca atunci cand s-a oprit ploaia in drum spre casa ....s-au oprit si stergatoarele ....de tot ....fara sa le fac nimic. deci ceva este pe acolo.
OT: ieri pe mosilor...un domn tot cu un colt in paralel cu mine la semafor.....ne-am salutat, ne-am admirat bijuurile si am plecat mai departe. am fost ca motociclistii care se saluta oriunde se intalnesc indiferent daca se cunosc sau nu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Apr 17 2007, 12:41 PM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



QUOTE(stefan70636)
OT: ieri pe mosilor...un domn tot cu un colt in paralel cu mine la semafor.....ne-am salutat, ne-am admirat bijuurile si am plecat mai departe. am fost ca motociclistii care se saluta oriunde se intalnesc indiferent daca se cunosc sau nu


Foarte tare! Asa obisnuiam eu sa fac cu Ignisu,acum 2 ani si ceva cand inca era rar prin tara cand ma intalneam cu alt Ignis.Ne salutam,admiram masinile..si treceam mai departe. laugh.gif


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 6th May 2024 - 07:17 AM