Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum se conduce corect un Colt nou pentru rodaj
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Mitsubishi
ovidiu56970
Tocmai m-am pricopsit cu un Colt 1.3 SAM si sunt foarte multumit de masina. Si fratelui meu ii soseste masina saptamana aceasta, tot un 1.3 SAM. Am insa o mare intrebare:

- stiu ca acum la inceput consumul masinii este mai mare, urmand sa scada in timp, dar imi puteti spune cum sa "fac" rodajul corect la masina? Fara peripetii peste 4.500 rot/min si fara viteze peste 120-130/ora. Altceva?

E bine sa tin masina turata pe la 2200-2500? Sau fiind in rodaj e bine sa o tin pe la 1.500-2.000, desi mi-e cumva ca o obisnuiesc subturata?!

Voi acum ce stil de condus aveti pentru consum economic? La ce turatii schimbati vitezele?

Astept reactia voastra. Si inca ceva, sa nu uit: la ce benzinarie sa ma "abonez" pentru a beneficia si de anumite avantaje, carduri, concursuri, etc?
Andrei Suzuki
Eu de obicei alimentez cu benzina de la Mol,dar de fiecare data cand bag Carerra 100 de la OMV se simte o mare diferenta (in bine). Diesel bag de unde apuc.Nu prea am vazut diferente.
Nu o tine sub-turata.E mai rau sa o tii sub-turata decat turata.Schimba pe la 3000 si evita mersul constant (de ex pe autostrada).
Andrei65100
S-o folosesti sanatos! De fapt, sa le folositi!
Nu ma declar expert in cine stie ce minuni ale condusului economic, dar, din experienta de aprox. 40.000 km cu Coltul meu, am constatat ca cel mai bine consuma atunci cand schimburile se fac la 3000-3500. In manual (chiar, l-ai primit?) scrie chiar ca ar trebui de la 3500 in sus sa se schimbe. Dar deja e cam zgomotoasa pe acolo...
Cat despre benzina, poate ca e mai bine sa te gandesti din start la una mai scumpa. Eu nu am facut asta si am avut emotii acum vreo sapt., cand mi s-a aprins martorul de "check engine". Nu a fost nimic grav dar fiind prima chestie serioasa la masina asta, m-am alarmat. Mi s-a spus de la service ca e de la benzina romaneasca (am bagat destul de mult petrom de 95) si a trebuit sa mi se curete clapeta de adminisie. S-a curatat, e ok, acum bag Carrera 100 de la OMV. Sau de 98 de la MOL. E mai sigur.
BTW, la 130 km/h intr-a 5-a are fix 4000 de turatii. Fara grija nu o fortezi daca o duci acolo. Chiar si in rodaj.
ovidiu56970
Da, am primit manualul si am citit ca e bine sa schimbi viteza a 2-a pe la 35 km/h (fara sa fie mentionata turatia) si sa schimb in a 3-a pe la 85 km/h.

De turatii nimic nu am gasit prin carte. Totusi la mine ar fi o problema aceste turatii de 3000-3500 deoarece eu nu pornesc brusc de pe loc, si pana ajung eu la 3500 (desi sunt in viteza a 2-a) trebuie iar sa opresc din cauza traficului. Asa ca voi ajunge sa umblu numai cu viteza a 2-a in oras ...

E bine daca schimb vitezele pe la 3.000-3.500 turatii iar cand ajung in viteza a 4-a (chiar si in oras) turatia imi scade la 2.000? Oare nu o subturez astfel?

ps: cred ca voi alege si eu OMV-ul. Au ceva card de fidelitate acolo?
Cipp
Cred ca ati inteles gresit! Alea sunt vitezele maxime in perioada de dupa rodaj. Sa mergi cu 35km/h in viteza I e crima pt. motor fiindca pe de o parte consuma mult si se supraincalzeste. Eu as merge asa - avand in vedere ca diferenta dintre un motor de 1.3 si 1.4 nu e chiar asa de mare, indiferent de marca sau producator:

0-20km/h - viteza I
20-40km/h - viteza a IIa
40-70km/h - viteza a IIIa
70- 100km/h - viteza a IVa
de la 100 km in sus viteza a Va

Sigur ca pot exista si exceptii de la aceste date, dar ca sa mergi cu 35km/h in viteza I mi se pare ujn pic cam multisor, dat fiind faptul ca la orice masina, prima viteza ete doar pentru a misca vehiculul din loc, si nu pt. deplasari constante !
R o b e r t
QUOTE(ovidiu56970)
eu nu pornesc brusc de pe loc, si pana ajung eu la 3500 (desi sunt in viteza a 2-a) trebuie iar sa opresc din cauza traficului. Asa ca voi ajunge sa umblu numai cu viteza a 2-a in oras ...


ps: cred ca voi alege si eu OMV-ul. Au ceva card de fidelitate acolo?


in viteza a doua?!? blink.gif
cate semafoare aveti in Targu Mures?!? blink.gif
eu dupa 50 de metri (nici atat) schimb in a 3-a deja.

p.s nu fac reclama... dar la MOL ai cardul MultiBonus cu care poti primi o gramada de cadouri. eu de exemplu mi-am schimbat punctele primite intr-un gratar
ovidiu56970
Nu e vorba de semafoare insa traficul e dezastru. Intr-o statistica a INS judetul Mures este pe locul 2 in tara ca numar al autovehiculelor raportat la numarul de locuitori, dupa Bucuresti.

Deocamdata circul decent, fara accelerari bruste, pentru a roda corect motorul intre 2500-3000 rot/min. Dupa perioada de rodaj (1000 km) voi conduce in stilul meu, adica sa accelerez la 3.000 rot/min in viteza intai, si sa schimb progresiv vitezele la aceasta turatie, chiar daca raman la final in a 4-a la 60-70 km/ora si la 2.000 rot/min.

Am mai condus un Colt 1.3 (care deja avea 20.000 km) si observ o mare diferenta intre acela si cel al meu, in special dpdv al accelerarii; acela avea un sprint net superior, dar sper ca si al meu isi va da drumul pana la urma.

Pana acum, la 250 km rulati, consumul mediu in oras este de 6,8 - 7 L , ceea ce consider ca este destul de bun, mai ales ca in specificatia masinii este trecut de 7,4 L. Si am sperante sa mai scada dupa ce trece perioada rodajului ...

Pe maine sper sa pun si ceva poze. Numai bine.
R o b e r t
ovidiu, ai renuntat pana la urma la Daihatsu nu? biggrin.gif
ovidiu56970
Da, de mult. Era tentant referitor la starea impecabila in care era ... dar ... asta e. Acum singura problema care ma deranjeaza este un zgomot usor la parbriz sau la bord (nu am reusit sa identific unde exact) care se aude la mersul pe drumuri rele.

Si inca ceva: cam pe cand se vor uza si franele astea? Ca la mine inca mai suiera tare de tot cand opresc la intersectii. Adevarat ca am un stil de condus in care pun rar frana, dar totusi ...
stefan70636
si eu tot asa....am 800km pana acum si evit si subturata dar evit si sa sar de 3500
asta pana trece de 1000 km biggrin.gif
Andrei Suzuki
OT:stefan,tu cumva ai activat pe 4tuning.ro? Imi pare cunoscut avatarul tau.

Acum...ce sa va zic.La Ignis am rezistat vreo 1500 km pana sa dau in el...cu adevarat. Coltu nu a apucat sa vada prima mie..si a vazut blana..si rosu...si fum. biggrin.gif Si slava DOmnului,pana acum nici una nu are nimic.
Acum nu zic sa le rupeti capul din prima suta de km,dar nici sa exagerati cu acest rodaj.
stefan70636
@andrei - da si pe 4tuning dar in ultimul timp f rar pe acolo din diverse motive.
intrebare intrebatoare.....am avut o mica problema care nu a persistat la care cei de la service nu au stiut ce sa-mi raspunda pt ca nu s-au mai lovit de ea
am spalat masina (nu stiu daca are importanta asta dar asta e cronologia) am intrat in parcarea subterana de la mall, s-au aprins farurile automat cum trebuiau sa se aprinda....am facut cumparaturile de rigoare, am luat masina (s-au aprins iar la pornire ca era intuneric jos) dar cand am iesit afara nu s-au mai stins.....afara era soare. a doua zi nu a mai facut cand am ajuns la service. a mai facut odata iar de atunci se comporta iar normal......are cineva vreo idee?
cineva65027
QUOTE(stefan70636)
am spalat masina (nu stiu daca are importanta asta dar asta e cronologia) am intrat in parcarea subterana de la mall, s-au aprins farurile automat cum trebuiau sa se aprinda....am facut cumparaturile de rigoare, am luat masina (s-au aprins iar la pornire ca era intuneric jos) dar cand am iesit afara nu s-au mai stins.....afara era soare. a doua zi nu a mai facut cand am ajuns la service. a mai facut odata iar de atunci se comporta iar normal......are cineva vreo idee?


Nu cred ca ar trebui sa-ti faci probleme din aceasta cauza. Pur si simplu senzorul foto-sensibil e ceva mai tampitzel si are o "viziune" proprie asupra luminozitatii la care trebuie sa se stinga. Si coltul meu face exact la fel din cand in cand, dar am incetat sa-i mai acord atentie. Mai ingrijorator e senzorul de ploaie (extrem de prost) care, combinat cu temporizarea si reglarea automata a frecventei de miscare a stergatoarelor in functie de viteza masinii, rezulta intr-o functionare complet haotica si, de cele mai multe ori, ma lasa cu parbrizul plin de apa si vizibilitate aproape 0...
stefan70636
asta e daca e tampitel
esti sigur ca are senzor de ploaie pana la urma?....eu nu.
marius103818
deh, computerele are buguri, cum ar zice un mare cioban roman sau un mare primar bucurestean.

in alta ordine de idei, credeam ca deja s-au rezolvat multe probleme la COLT. e destul de grav ceea ce spuneti voi...
cineva65027
QUOTE(stefan70636)
asta e daca e tampitel
esti sigur ca are senzor de ploaie pana la urma?....eu nu.


Mah, nici eu nu prea (mai) sunt convins de existenta acestui senzor! Dar, pe de-o parte, era trecut in configuratia masinii si sustinut sus si tare de dealer, iar pe de alta nu s-ar justifica altfel functionarea neregulata a stergatoarelor in pozitia temporizata indiferent de reglajul intervalului de frecventa.

Cat despre probleme, macar sa fi fost asta singura... Deh, sa fim fericiti, totusi, ca nu e nimic grav ci doar detalii minore (desi, ce-i drept, enervante) ca multitudinea de greierasi, antifonarea inexistenta, la modelele pe benzina, cel putin, sau - pentru posesorii de CZ3 - scaunele fata care nu revin la pozitia initiala dupa rabatare.
ovidiu56970
Of, of, of ... am mers cu ea la drum mai lung si am facut pana. Undeva pe la Lacul Sf.Ana. Am introdus acel kit de reparatii roti, care mi-a astupat 2 gauri in roata, insa pe cea de-a 3-a nu a mai reusit.

Da, am avut puterea sa tai cauciucul in 3 locuri ... o groapa adanca, destul de taioasa, viteza (30km/h) combinata cu o janta de 16 inch cu balonaj la roata foarte mic + o curba la stanga in panta care mi-a accentuat presiunea pe pneul fata dreapta = o frumusete de pana.

Am sunat la MAP, si au trimis un trailer sa ma remorcheze si mi-au asigurat cazare pentru 4 persoane (2 camere) intr-un hotel din BV. Foarte prompti baietii, desi poate era mai simplu sa trimita o roata de rezerva. Orisicum am rezolvat deoarece a oprin un alt Mitsubishi (L200) si am plecat cu el pana la o vulcanizare unde problema a fost rezolvata, desi era deja ora 23, si duminica.

Referitor la masina: foarte stabila. Insa consumul extraurban inca e la valori mari, practic identic cu cel urban. Ma asteptam sa fie undeva la 5-5,5 l/100km, insa am avut o medie de 6,8 L/100 km.

Cand se termina practic aceasta perioada de rodaj? La 1.000 km, sau la mai mult?
Laurentiu49280
Salut,

Daca vrei consum mic trebuie sa eviti e cit posibil accelerarile bruste si demarajele in forta. Baga benzina insa nu o arde pe toata.
In plus, din cand in cand, trebuie sa mai ridici ("la propriu") piciorul de pe pedala de acceleratie. Mie, la mersul constant in gama 90-110Km/h mi se pare ca papa cel mai putin. Daca sari peste, consumul fuge in sus.

Insa, ca o paranteza, esti tare ca ai scos 6.8l/100km urban. La mine, nici in visele cele mai frumoase nu am reusit sa scad sub 7.5 in oras.

Incearca sa iti faci consumul din cita benzina pui in rezervor intre doua alimentari. Eu zic ca ceea ce iti arata calculatorul de bord e orientativ, pentru ca estimeaza consumul.

Spor la condus cat mai mult,
Laurentiu
stefan70636
QUOTE
Mah, nici eu nu prea (mai) sunt convins de existenta acestui senzor!

duminica am fost pana in targ la vitan....cand sa plec a inceput sa dea cu ploicica asa ca am dat drumul la stergatoare pe intermitent.....faza e ca atunci cand s-a oprit ploaia in drum spre casa ....s-au oprit si stergatoarele ....de tot ....fara sa le fac nimic. deci ceva este pe acolo.
OT: ieri pe mosilor...un domn tot cu un colt in paralel cu mine la semafor.....ne-am salutat, ne-am admirat bijuurile si am plecat mai departe. am fost ca motociclistii care se saluta oriunde se intalnesc indiferent daca se cunosc sau nu
Andrei Suzuki
QUOTE(stefan70636)
OT: ieri pe mosilor...un domn tot cu un colt in paralel cu mine la semafor.....ne-am salutat, ne-am admirat bijuurile si am plecat mai departe. am fost ca motociclistii care se saluta oriunde se intalnesc indiferent daca se cunosc sau nu


Foarte tare! Asa obisnuiam eu sa fac cu Ignisu,acum 2 ani si ceva cand inca era rar prin tara cand ma intalneam cu alt Ignis.Ne salutam,admiram masinile..si treceam mai departe. laugh.gif
Cristi86127
QUOTE(Robert82112)
ovidiu, ai renuntat pana la urma la Daihatsu nu? biggrin.gif


DAIHATSU BOON X4 ? biggrin.gif

http://www.youtube.com/watch?v=GKivMUB4_ME
Cristi86127
Referitor la cei doi senzori, de ploaie si de lumina...intr-adevar nu functioneaza tocmai bine dar isi fac treaba...

Cand ploaia este intensa si vizibilitatea este redusa prefer sa comut stergatorele pe manual si eventual pe o viteza mai mare, in alte situatii insa senzorul de ploaie descurcandu-se acceptabil dar au aparut situatii in care nu a activat stergatoarele desi ar fi trebuit...sau situatii in care ar fi trebuit sa se opreasca si nu s-a intaplat acest lucru...greu de oprit II biggrin.gif

Senzorul de lumina biggrin.gif alta ciudatenie...in general aprinde/stinge farurile corect insa am intalnit situatii, dimineata la pornire (f rar, cam de 4 ori in 9 luni) sau seara, desi era suficienta lumina afara, uneori chiar soare puternic sa aprinda farurile...e situat pe parbriz ? sa fi fost parbrizul murdar ? biggrin.gif

In primele doua luni nu am observat ciudateniile astea sau poate ca eram eu prea incantat de masina dar nu le consider probleme grave si nu le-am dat atentie.

Nu prea cred ca e din soft...pur si simplu senzorii sunt de proasta calitate, mai mult ca sigur sunt niste componente de la jucariile chinezesti pentru copii biggrin.gif ...

Ieftineala... blush.gif
Cristi86127
Acum sa trecem la lucruri mai serioase biggrin.gif

Carburantul biggrin.gif

Pana acum am alimentat cu benzina OMV 95, Rompetrol 98, PetromV 100 si mai ales MOL 98...o sa mai incerc OMV 100 si Rompetrol 95 Esofix, in rest nu prea ma incumet, de Petrom 95 nici nu vreau sa aud desi unii spun ca ar fi tot una cu OMV 95.

Dintre carburantii utilizati de mine pot spune ca pana acum sunt multumit de MOL98, OMV95, Rompetrol 98, exact in aceasta ordine si mult mai putin de PetromV 100...m-am gandit ca nu suporta prea bine bezina cu cifra octanica 100 dar o sa ma conving dupa ce o sa alimentez cu OMV 100 insa totusi cred ca e vorba de Petrom, deci Petrom exclus iar in cazuri de forta majora singura acceptabila de la ei ar fi de 100.

Nu am sesizat diferente mari intre OMV 95 si Rompetrol 98, nu m-am lamurit pe deplin care este mai buna insa o diferenta majora in ceea ce priveste functionarea motorului si performantele sale a facut-o MOL 98.

Dintre OMV 95, Rompetrol 98, PetromV 100, MOL 98 ultima s-a dovedit a fi cea mai buna pentru Coltul meu dar asta difera de la masina la masina si in plus nu le-am testat pe toate la drum lung, top speed samd, cu MOL 98 am atins 200km/h in rest nu am ocazia sa verific ce si cum.

Initial in primii 2000 km am folosit benzina cu cifra octanica recomandata de producator 95 si anume OMV 95 pentru a asigura un rodaj mai "moale"...dar asta daca in realitate cifra octanica e 95 si nu mai mica blush.gif ...in concluzie nu stiu cum e mai bine...insa OMV 95 e OK, masina merge bine cu benzina asta si continui sa o folosesc si in prezent
dar numai pe timp de vara sau cand afara sunt temperaturi de peste 10 grade...in rest si in special la drum lung prefer de 98, 100.

Apoi am mai alimentat cu Rompetrol 98, e ok dar prefer MOL 98 daca tot e sa aleg o benzina cu cifra octanica mai mare de 95.

O singura data am alimentat cu PetromV 100 si nu am fost multumit apoi cum temperaturile erau in scadere am mers numai pe MOL 98.

Acum doua zile am trecut pe OMV 95 si nu am nimic de obiectat dar se vede diferenta fata de MOL 98, masina nu mai are acelasi demaraj samd insa cred ca e mai bine pentru motor sa nu o tin numai pe 98 asta numai daca OMV 95 este de fapt sub 95 ca cifra octanica.

De asemenea consuma mai putin cand alimentez cu benzina de 95 comparativ cu benzina de 98, pretul este mai mic desi nu asta m-a influentat in alegerea combustibilului.

Am incercat sa citesc toate parerile de pe forum dar atatia soferi atatea pareri biggrin.gif si am zis ca mai bine sa imi formez propria mea impresie din experientele personale ceea ce va recomanda si voua.

In concluzie OMV95 si MOL 98 sunt ok pentru Colt, ramane de vazut cum se comporta cu OMV 100 dar nu cred ca e prea sanatos pentru motor sa alimentez prea des cu benzina de 100.

Numai bine!
Cristi86127
QUOTE(ovidiu56970)
cum sa "fac" rodajul corect la masina?


Si eu mi-am pus problema conducerii corecte a Coltului in perioada de rodaj...cei la Mcar mi-au zis sa nu o menajez deloc ca e o super masina super fiabila si in general cam asa spun toti (ce ba ca eu am 50.000 km cu a mea si n-are nimica... biggrin.gif dar dupa 100.000km ?) .
Prostii, este o masina ok dar cu multe lipsuri, marunte dar multe si dupa ce trece entuziasmul incep sa se vada. biggrin.gif

Deci fara a primi niste sfaturi concrete si bazate pe o buna cunoastere a masinii...am ajuns la concluzia ca in perioada de rodaj turatiile trebuiesc mentinute pe cat posibil intre 2500 - 3000 urban/3000 - 3500 extraurban insa nu este nici o problema daca din cand in cand se ajunge la 4000 de ture, chiar as spune ca este indicat acest lucru.

E greu sa faci rodajul corect la masina asta... biggrin.gif

Pe de o parte cuplul maxim fiind la 4000 de ture deci foarte sus, este lenesa la turatii sub 3000-3500 si asta creeaza tendinta de a tura mai mult pentru a obtine performantele asteptate...pentru a nu ramane ultimul la semafor. biggrin.gif ca doar ai Colt....

In perioada de rodaj nu prea demareaza daca se ruleaza subturat, te cam obliga sa schimbi in treapta imediat inferioara.

De voie, de nevoie odata ajuns la turatii de 3500-4000 de ture incepi sa realizezi ca masinuta este fenomenala si sa iti placa sa o conduci mai sportiv...chiar e o diferenta mare intre comportamentul ei la turatii sub 3500 si cel la turatii in jur de 4000.

Cu alte cuvinte masina se cere turata motorul fiind unul de turatie, insa lipsa insonorizarii (din punctul asta de vedere e o caruta) da impresia ca se rupe motorul si atunci preferi sa o lasi...si ma refer in special la demaraje....

Eu personal nu am respectat cele de mai sus...a fost suficient sa ajung o data la 4000 de ture si de aici nu am reusit sa mai ma abtin...am ajuns si la 6000 de ture cu ea. blush.gif

Pana acum e ok.

Ramane de vazut pe viitor.

Bafta!
ovidiu56970
Mi-am facut ceva calcule: media in primii 1.000 km a fost de 6,76 L/100 km. Si acest calcul este facut fizic, cu benzina la maxim in rezervor, mai sa curga pe afara.

E o medie buna pt o masina in rodaj? Tinand cont de faptul ca am facut si vreo 500 km extraurban, insa la drum de munte, cu multe gropi, si unde am mers des intr-a 2-a.
Cristi86127
QUOTE(ovidiu56970)
E o medie buna pt o masina in rodaj? Tinand cont de faptul ca am facut si vreo 500 km extraurban, insa la drum de munte, cu multe gropi, si unde am mers des intr-a 2-a.


Foarte buna as zice.
stefan70636
in weekend am facut 1200 km ........consum 6,5 l
am fost ceva de genul bucuresti - alexandria - craiova - drobeta - herculane - deva - sibiu - valcea - pitesti - bucuresti
deci cu munti cu dealul negru si cu ceva drumuri de tara.
nu am menajat nimic....pe dealul negru depasiri in a 3a pana la 120 km/h in reprize scurte, pe pitesti- bucuresti media 130-140 dar si cu sprinturi de 170 sa-i mai intaratam pe cate unii
sunt f multumit de masinuta
Cristi86127
Foarte bune consumurile raportate de voi, mai ales ca masinile sunt in perioada de rodaj.

Am o nelamurire...consumurile sunt facute cu rezervorul...si nu cele indicate de computerul de bord nu ? blush.gif

Se zice ca pe computerul de bord este indicat un consum mediu, dar care dupa parerea mea are o marja de eroare foarte mare, insa daca il trec pe manual (2)si il resetez imi indica mai putin si e mai apropiat de consumul real facut cu rezervorul.

Eu fac de fiecare data plinul si asta numai cand este pe rosu, deci imi este usor sa imi dau seama de consumul real si de eroarea computerului de bord care este destul de mare, insa nu intotdeauna...daca rulez cat de cat constant e ok, insa daca mai mult stau pe loc cu motorul pornit asa cum mi se intampla mie in traficul din Bucuresti atunci e dezastru...continua sa incrementeze destul de mult valoarea indicata si asta nu mi se pare prea corect insa el aproximeaza consumul la distanta parcursa, distanta care nu mai creste sau creste prea putin...iarasi o chestie care mie mi se pare tampita...nu stiu cand reseteaza el valoarea memorata, dar cand plec de pe loc dimineata, valoarea este mare si tine cont de ea in urmatoarele aproximari ale consumului...de exemplu plec cu 14l - 18l/100km indicatie consum computer de bord si ea scade pe masura ce rulez dar daca rulez putin nu are cum sa scada la valoarea reala, de asemenea si daca parcurg 14km intr-o ora din cauza blocajelor in trafic e clar ca valoarea indicata e mai mare decat cea reala.

In concluzie cand rulez constant e paroximativ ok insa stationarile il deruteaza biggrin.gif ...de asemenea la pornire imi indica valori catastrofale...chiar si 29l asta iarna...e clar ca la pornire consuma mai mult, in special iarna dar nu stiu de unde scoate el valorile astea asa mari...probabil ca reseteaza valoarea, eu stau pe loc sa se incalzeasca motorul, masina consuma mai mult, computerul incrementeaza valoarea ca are cu ce biggrin.gif si cum distanta parcursa e zero, rezultatul calculelor e unul total eronat si asa o tine de aici incolo...valoare care mai scade pe masura ce rulezi dar daca distantele nu sunt suficient de lungi si stationarile sunt dese e evident ca pe baza algoritmului lui te fac sa crezi ca ai nimerit intr-un EVO biggrin.gif

Poate unii or sa-mi spuna ca e defect dar nu cred...asa face toate biggrin.gif va spun eu, biggrin.gif si vorba asta o stiu de la mecanici...nu consuma cat indica computerul de bord dar nici ca in carte, decat poate la drum lung, in extraurban, acolo da insa pana in 130km/h si e normal sa fie asa.

deci computerul ala de bord face o mare antireclama coltului...s-au mai suit prieteni la mine in masina si s-au ingrozit cand au vazut consumul indicat de computerul de bord, degeaba am incercat eu sa le explic ca nu e chiar asa si ca pana la urma masina e una sport si ca performantele sunt pe masura, lucru pe care bineinteles nu il cred nici eu. biggrin.gif

De asemenea pot spune si lucruri pozitive...am scos in perioada de rodaj (OMV95/vara) pe Bucuresti - Brasov si 5l/100km indicatie computer de bord, in medie 6l/100km, dar in Bucuresti in aceeasi perioada, imi consuma mult, mai exact computerul de bord imi indica la pornire f mult, de la 24 litri la 10 litri...ulterior prin Bucuresti imi indica intre 7l/100 km (f rar) pana la 14 l/100km, iar cand vedeam 7-8-9 l/100km pe computerul de bord nu imi venea sa cred...de fiecare data imi spuneam, uite nene, au avut dreptate, a scazut consumul biggrin.gif

Daca fac comparatie cu alte marci in aceleasi conditii si aceleasi motorizari nu sunt foarte multumit de consumul in mediul urban, dar nu prea ma intereseaza asta si apoi de cele mai multe ori nu am un stil de condus care sa favorizeze un consum mic...sa nu mai spun ca rulajul in Bucurestiul nu se poate incadra la nici un consum indicat in manualul masinii biggrin.gif

Asta iarna imi consuma in mod real (consum facut cu rezervorul) prin Bucuresti in medie 10l - 12l/100km ceea ce e bine avand in vedere ca erau situatii in care parcurgeam 3km intr-o jumatate de ora si temperatura era destul de scazuta....

Acum 4 saptamani am scos 7-8l/100km pe traseul Bucuresti - Slatina, chiar si 10l-12l/100km cand saream de 140km, ajungand pe autostrada si la 160 - 180km/h.

Per total e ok insa nu pot spune ca fata de perioada de rodaj consumul a scazut f mult, a scazut dar nu imi dau seama deocamdata cat de mult....rodajul a fost facut vara (august - septembrie) deci era cald afara si abia de acum incolo pot sa fac comparatii pentru ca s-a incalzit afara.

Numai bine!
stefan70636
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Cristi mult scrii deodata....nu am avut rabdare sa citesc tot dar poate te lamuresc cu cate ceva ca din cartulie am cetit biggrin.gif
computerul cand e pus pe automat se reseteaza la 4 ore de stationare deci e normal sa iti arate a doua zi consum de 14 18 l/100km pentru ca la pornire si la demarajele cu motorul rece se consuma foarte mult.
de aceea eu l-am dat pe manual si il las asa.....abea dupa vreo 2-4 saptamanni poti sa zici ca vezi consumul in oras. altfel vezi doar consumul din ziua respectiva.
si da consumul raportat de mine e facut la pompa si nu cel raportat de computer....oricum sunt total de acord ca ceea ce raporteaza computerul este strict informativ si nu trebuie luat de bun 100%.
pe de alta parte cei care mai auziti batai pe spate in interiorul masinii cand dati prin gropi.......scoateti naibii centurile din spatele banchetei si puneti-le pe bancheta ca bate cupla de la centura in plasticul care acopera contraaripa din spate.
pup iu....abea astept sa ne vedem duminica viitoare
Cristi86127
QUOTE(stefan70636)
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Cristi mult scrii deodata....nu am avut rabdare sa citesc tot dar poate te lamuresc cu cate ceva ca din cartulie am cetit biggrin.gif
computerul cand e pus pe automat se reseteaza la 4 ore de stationare deci e normal sa iti arate a doua zi consum de 14 18 l/100km pentru ca la pornire si la demarajele cu motorul rece se consuma foarte mult.
de aceea eu l-am dat pe manual si il las asa.....abea dupa vreo 2-4 saptamanni poti sa zici ca vezi consumul in oras. altfel vezi doar consumul din ziua respectiva.
si da consumul raportat de mine e facut la pompa si nu cel raportat de computer....oricum sunt total de acord ca ceea ce raporteaza computerul este strict informativ si nu trebuie luat de bun 100%.
pe de alta parte cei care mai auziti batai pe spate in interiorul masinii cand dati prin gropi.......scoateti naibii centurile din spatele banchetei si puneti-le pe bancheta ca bate cupla de la centura in plasticul care acopera contraaripa din spate.
pup iu....abea astept sa ne vedem duminica viitoare


intru rar si scriu mult biggrin.gif
mie nu imi sta pe manual, trece pe automat la fiecare repornire, stii tu vreo metoda care il face sa stea pe manual ?
ai dreptate, se reseteaza la 4 ore, nu am pretentii sa iau de bun 100% ce spune computerul de bord si asta la nici o masina, cam inteleg ce se intampla dar pe automat erorile sunt prea mari in anumite situatii...nu mai repet ce am scris mai sus.

Buna informatia legata de bataile din spate la gropi.

Multumesc mult...s-a mai rezolvat o problema. bicycle.gif
stefan70636
mai nenea sincer nici eu nu m-am uitat daca a trecut singur pe automat .....dar parca nu
de schimbat de pe auto pe manual am facut ca la cartulie..atat.
daca ai chef de vorba sunt la munca pe petricani 16 la vulcanizare
sunt pana pe la 12 jumate
mail
coobra_78@yahoo.com
Cristi86127
QUOTE(stefan70636)
mai nenea sincer nici eu nu m-am uitat daca a trecut singur pe automat .....dar parca nu
de schimbat de pe auto pe manual am facut ca la cartulie..atat.
daca ai chef de vorba sunt la munca pe petricani 16 la vulcanizare
sunt pana pe la 12 jumate
mail
coobra_78@yahoo.com


am inteles mai nepoate. biggrin.gif

eu zic ca trece la repornire pe automat, adica de pe (2) pe (1), verifica, poate e la tine altfel dar nu cred.
Stiu cum se trece de pe automat pe manual si invers....
Din pacate nu pot trece, plec la Slatina si am ceva treburi de rezolvat intre timp.

Bafta!
stefan70636
ai dreptate
e pe 1
blink.gif
drum bun
Bogdan104277
Cristi,

Intotdeauna la pornire, la Colt, se trece pe modul automat de masurare a consumului.
Cristi86127
QUOTE(Bogdan104277)
Cristi,

Intotdeauna la pornire, la Colt, se trece pe modul automat de masurare a consumului.


Stiu Bogdan si nu asta e inconvenientul...de fapt nu e nici unul, totul e perfect. biggrin.gif
Cristi86127
[quote="Cristi86127"][quote=Bogdan104277]Cristi,

Intotdeauna la pornire, la Colt, se trece pe modul automat de masurare a consumului.[/quote]

Stiu Bogdan si nu asta e inconvenientul...de fapt nu e nici unul, totul e perfect. biggrin.gif
Ori nu explic eu bine, ori posturile sunt prea mari si nu sunt citite cu atentie blush.gif
stefan70636
dar daca eu dau pe manual el de ce trece pe automat singur?
vreau sa stabilesc consumul mediu pe 2-3000 km.
daca el trece pe automat (ceea ce inseamna resetare la fiecare 4 ore de stationare) nu voi putea face asta
Bogdan104277
Stefan,

Asa cum am spus, sistemul este configurat ca la pornirea motorului sa porneasca in modul automat. De aceea exista modul manual - daca vrei sa determini consumul din punctul A pana in punctul B, pornind la momentul x pana la momentul y, treci in modul manual si afli consumul in conditiile specificate.

Poti sa notezi consumul mediu la oprirea motorului, si tot asa.

E mult prea complica sa intelegi logica japoneza.
EmanuelM
In legatura cu tipurile de benzina care exista in Romania este o chestie care n-o stie multa lume. biggrin.gif

Standardul roman spune ca o benzina de 98 trebuie sa fie minim 94. :minigun: Asa ca daca cumperi o benzina de 95 sunt multe sanse sa aiba aceeasi CO ca una de 98 sau 100; in schimb poate ca cele de 98 sau 100 sa aiba niste aditivi mai speciali. Oricum diferentele intre putere la 95 sau 98 nu ar trebui sa fie cine stie ce; intr-adevar aditivii ajuta foarte mult combustia, dar poate ca diferenta de pret nu e evidentiata corect.

Si nu cred ca exista vreun afacerist in domeniul petrolului sa vanda intr-adevar benzina cu CO 98, ca pe pompa, daca standardul ii da voie sa vanda o benzina de 94 ca 98. Cresterea aceea de 4 puncte il costa bani, care altfel ii poate baga in buzunar.
buzzuc
QUOTE(ovidiu56970 @ Apr 11 2007, 12:56 PM) *
Nu e vorba de semafoare insa traficul e dezastru. Intr-o statistica a INS judetul Mures este pe locul 2 in tara ca numar al autovehiculelor raportat la numarul de locuitori, dupa Bucuresti.

Deocamdata circul decent, fara accelerari bruste, pentru a roda corect motorul intre 2500-3000 rot/min. Dupa perioada de rodaj (1000 km) voi conduce in stilul meu, adica sa accelerez la 3.000 rot/min in viteza intai, si sa schimb progresiv vitezele la aceasta turatie, chiar daca raman la final in a 4-a la 60-70 km/ora si la 2.000 rot/min.

Am mai condus un Colt 1.3 (care deja avea 20.000 km) si observ o mare diferenta intre acela si cel al meu, in special dpdv al accelerarii; acela avea un sprint net superior, dar sper ca si al meu isi va da drumul pana la urma.

Pana acum, la 250 km rulati, consumul mediu in oras este de 6,8 - 7 L , ceea ce consider ca este destul de bun, mai ales ca in specificatia masinii este trecut de 7,4 L. Si am sperante sa mai scada dupa ce trece perioada rodajului ...

Pe maine sper sa pun si ceva poze. Numai bine.


vreau sa va spun ca am si eu un colt 1.3 sam safety ..de numai 2 luni si am facut deja cca. 2400 km cu el. sunt multimut de el inafara de consumul extraordinar de 12-13 la suta in oras!! verymad.gif Probabil nu ma credeti dar mie asa imi indica ...
ce spuneti de asta ??? unsure.gif ce`ar trebui sa fac ??
Andrei_Iasi
te cred. si mie la inceput tot asa imi consuma.
vezi pe topicul "mitsubishi colt" la ultimile post-uri. am scris acolo cum merge eu mai eco. oricum sub 8 8,5 nu scoti in oras. si in exterior ca sa scoti pe aproape cat spun ei tre sa mergi cu 90-100 max
numai bine
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.