istoria Dacia |
This topic is about istoria Dacia, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
istoria Dacia |
Feb 28 2007, 01:12 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 116 Joined: 5-July 06 From: Galati (Galati) Member No.: 81.660 |
prima varianta Dacia 1100 - din care se mai gasesc variante in circulatie. pasul 2 - Dacia 1300 - cu variatiuni (1310, Liberta, 1410..etc) etapa III - Dacia Nova etapa IV - Dacia SuperNova pasul V - Dacia Solenza cappo'd'opera - Logan :angel: intrebarea-mi pentru cei cu vechime in autoDACIA...care din modele romanesti poate fi considerat o marca fiabila si rezistenta uzurii morale si timpului? -------------------- Cel mai important nu este sa stii ... mai important este sa ai telefonul
celui care stie! |
|
|
Mar 11 2007, 08:24 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.222 Joined: 30-January 04 From: Bucuresti Member No.: 20.522 |
DACIA 1100 - copia lui Renault 8
Primul autoturism Dacia a fost gata pe 3 august 1968, iar la 20 august 1968 au avut loc inaugurarea uzinei si demararea productiei de serie pentru modelul 1100. Date tehnice: patru usi, cinci locuri, motor spate, 46 CP, viteza maxima 133 km/h, consum mixt 6,8 l/100 km. DACIA 1300 - masina traditionala Pe 20 august 1969 a inceput montajul autoturismelor Dacia 1300. Automobilul a fost expus, doua luni mai tirziu, la Salonul Auto de la Paris. Fabricarea produsului, considerat drept primul autoturism national al romanilor, a inceput cu piese importate din Franta. Dupa un an, producatorul de la Colibasi a creat si un model, 1301, pentru sectorul de stat. De asemenea, tot pentru sefii PCR a mai fost asamblat modelul Renault 20, sub denumirea Dacia 2000. Date tehnice: patru usi, cinci locuri, motor fata, 54 CP, viteza maxima 144 km/h, consum mixt 9,4 l/100 km. DACIA Sport si 1310 In vara anului 1979 au fost prezentate modele ale Dacia 1300 restilizate, printre care Sport-Brasovia, precum si o varianta Dacia 1310 care functiona cu metanol. Motorul a fost modificat, introducindu-se un nou carburator, care permitea o economie de circa o jumatate de litru la suta de kilometri. Incepind din 1983, modelul 1310 a fost restilizat, fiind dotat cu parasocuri cu spoiler integrat, o alta masca la radiator, cu patru faruri sau cu doua faruri rectangulare, care inglobau si semnalul de directie, eleron pe capacul portbagajului. Modelul de virf avea in dotare bord tip CN, bare cu spoiler, roti cu ornament, interior capitonat, vopsea metalizata, geamuri fumurii, cauciucuri late. Acest model nu va mai fi produs din aceasta vara. Date tehnice Dacia Sport: doua usi, patru locuri, motor fata, 65 CP, viteza maxima 150 km/h, consum mixt 7,8 l/100 km. DACIA 500 - Lastun Nu are comun cu firma din Colibasi decit numele, modelul fiind conceput in fosta intreprindere Tehnometal din Timisoara. In luna martie 1980, Nicolae Ceausescu a trasat sarcina de a se realiza un autoturism economic pentru transport urban, cu urmatoarele caracteristici: capacitatea 2+2 persoane, viteza maxima 70 km/h, consum 2-3 l/100 km. Caroseria era realizata din rasini sintetice, iar constructia s-a facut in serie destul de mica, renuntindu-se la ea dupa 1989, din cauza fiabilitatii reduse. Date tehnice: doua usi, patru locuri, motorul cu doi cilindri si 499 cmc, 22,5 CP, viteza maxima 106 km/h, consum mixt 3,3 l/100 km. DACIA Nova - suta la suta romaneasca Este prima masina proiectata la Pitesti de specialisti romani. Geamurile laterale si parbrizul sint curbe, iar motorul, dispus transversal. Modelul a fost lansat in 1995, sub forma unei berline bicorp cu hayon. Au fost restilizate in 1997 caroseria si plansa de bord. Date tehnice: 5 usi, 5 locuri, 72 CP, viteza maxima 160 km/h si o acceleratie 0-100 km/h in 15,9 secunde, consum mixt 7,3 litri/100 km. DACIA SupeRNova - revenirea Renault S-a lansat in ianuarie 2000, fiind prima concretizare a revenirii Renault in tara noastra. Are la baza modelul Nova, dar a fost echipata cu un motor si cutie existente la modelele Renault Clio. In primii trei ani de la lansare, SupeRNova a fost cea mai vinduta masina de pe piata romaneasca. Date tehnice: cinci usi, cinci locuri, 72 CP, viteza maxima 165 km/h si o acceleratie de la 0-100 km/h in 13,1 secunde, consum mixt 6,7 litri/100 km. Dacia Solenza - schimbarea cadentei Model scos la comercializare in urma cu un an, cu intentia producatorului de a schimba identitatea vizuala a marcii Dacia. Au fost realizate sapte versiuni de echipare si doua variante de motorizare, pe benzina si diesel. Date tehnice: cinci usi, cinci locuri, 75 CP, viteza maxima 165 km/h si o acceleratie de la 0-100 km/h in 13,1 secunde, consum mixt 6,7 litri/100 km (benzina). Viteza maxima 155 km/h si o acceleratie de la 0-100 km/h in 16,9 secunde, consum mixt 5,6 litri/100 km (diesel). Alte modele Dacia 1320 CN1 - taximetre. In 1988 a inceput producerea acestui tip de autoturism, derivat din berlina 1310. Caroseria avea cinci usi si era construita dupa tipul hatch-back, in doua volume. Motoarele erau preluate de pe modelele 1300 si 1410. Aceste masini au fost, pentru prima data, in dotarea ITB, fiind folosite ca taximetre. 1325 Liberta - viata scurta. Derivata direct din modelul 1320, a fost expusa pentru prima data la TIB '89. S-a produs in serie relativ mica, deosebirile fata de modelul 1320 constind in partea din spate mai scurta, modul de prindere a parasocurilor si blocul optic spate redesenat. -------------------- Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P. ,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 15th May 2024 - 11:20 AM |