Help - Search - Members - Calendar
Full Version: istoria Dacia
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia
Cezar81667
masina nationala romaneasca, care se modifica din 10 in 20 de ani
prima varianta Dacia 1100 - din care se mai gasesc variante in circulatie.
pasul 2 - Dacia 1300 - cu variatiuni (1310, Liberta, 1410..etc)
etapa III - Dacia Nova
etapa IV - Dacia SuperNova
pasul V - Dacia Solenza
cappo'd'opera - Logan
:angel:
intrebarea-mi pentru cei cu vechime in autoDACIA...care din modele romanesti poate fi considerat o marca fiabila si rezistenta uzurii morale si timpului?
mike.omega
Cat timp piesele de schimb sunt de proasta calitate, toate in afara de Logan(aici mai trebuie sa treaca cativa ani sa vedem cum va evolua) pot fi considerate masini care nu rezista-n timp! biggrin.gif
Damian53219
nu mai buna ar fi o bicicleta Dacia?
la o astfel de cappo`d`opera nu am mai sta stresati cu gandul ca piesele de schimb sunt de proasta calitate.... blush.gif
eddie
Date importante in istoria Dacia
1966 - incepe constructia Uzinei de Autoturisme Colibasi-Pitesti
1968 - contract de licenta cu Renault; se fabrica Dacia 1100 (Renault 8)
1969 - Dacia 1300 berlina (Renault 12)
1973 - Dacia 1300 break
1975 - Dacia Pick Up
1978 - incetarea contractului de licenta
1987 - Dacia 1320
1991 - Dacia 1325 Liberta
1992 - Dacia 1307 si 1309 Dubla Cabina
1995 - Dacia Nova
1998 - automobilul cu nr. 2.000.000
1999 - Dacia devine o marca specializata a Grupului Renault
2000 - Dacia SupeRNova
2003 - Dacia Solenza
2004 - Dacia Logan
eddie
DACIA 1100 - copia lui Renault 8
Primul autoturism Dacia a fost gata pe 3 august 1968, iar la 20 august 1968 au avut loc inaugurarea uzinei si demararea productiei de serie pentru modelul 1100. Date tehnice: patru usi, cinci locuri, motor spate, 46 CP, viteza maxima 133 km/h, consum mixt 6,8 l/100 km.

DACIA 1300 - masina traditionala
Pe 20 august 1969 a inceput montajul autoturismelor Dacia 1300. Automobilul a fost expus, doua luni mai tirziu, la Salonul Auto de la Paris. Fabricarea produsului, considerat drept primul autoturism national al romanilor, a inceput cu piese importate din Franta. Dupa un an, producatorul de la Colibasi a creat si un model, 1301, pentru sectorul de stat. De asemenea, tot pentru sefii PCR a mai fost asamblat modelul Renault 20, sub denumirea Dacia 2000. Date tehnice: patru usi, cinci locuri, motor fata, 54 CP, viteza maxima 144 km/h, consum mixt 9,4 l/100 km.

DACIA Sport si 1310
In vara anului 1979 au fost prezentate modele ale Dacia 1300 restilizate, printre care Sport-Brasovia, precum si o varianta Dacia 1310 care functiona cu metanol. Motorul a fost modificat, introducindu-se un nou carburator, care permitea o economie de circa o jumatate de litru la suta de kilometri. Incepind din 1983, modelul 1310 a fost restilizat, fiind dotat cu parasocuri cu spoiler integrat, o alta masca la radiator, cu patru faruri sau cu doua faruri rectangulare, care inglobau si semnalul de directie, eleron pe capacul portbagajului. Modelul de virf avea in dotare bord tip CN, bare cu spoiler, roti cu ornament, interior capitonat, vopsea metalizata, geamuri fumurii, cauciucuri late. Acest model nu va mai fi produs din aceasta vara. Date tehnice Dacia Sport: doua usi, patru locuri, motor fata, 65 CP, viteza maxima 150 km/h, consum mixt 7,8 l/100 km.

DACIA 500 - Lastun
Nu are comun cu firma din Colibasi decit numele, modelul fiind conceput in fosta intreprindere Tehnometal din Timisoara. In luna martie 1980, Nicolae Ceausescu a trasat sarcina de a se realiza un autoturism economic pentru transport urban, cu urmatoarele caracteristici: capacitatea 2+2 persoane, viteza maxima 70 km/h, consum 2-3 l/100 km. Caroseria era realizata din rasini sintetice, iar constructia s-a facut in serie destul de mica, renuntindu-se la ea dupa 1989, din cauza fiabilitatii reduse. Date tehnice: doua usi, patru locuri, motorul cu doi cilindri si 499 cmc, 22,5 CP, viteza maxima 106 km/h, consum mixt 3,3 l/100 km.

DACIA Nova - suta la suta romaneasca
Este prima masina proiectata la Pitesti de specialisti romani. Geamurile laterale si parbrizul sint curbe, iar motorul, dispus transversal. Modelul a fost lansat in 1995, sub forma unei berline bicorp cu hayon. Au fost restilizate in 1997 caroseria si plansa de bord. Date tehnice: 5 usi, 5 locuri, 72 CP, viteza maxima 160 km/h si o acceleratie 0-100 km/h in 15,9 secunde, consum mixt 7,3 litri/100 km.

DACIA SupeRNova - revenirea Renault
S-a lansat in ianuarie 2000, fiind prima concretizare a revenirii Renault in tara noastra. Are la baza modelul Nova, dar a fost echipata cu un motor si cutie existente la modelele Renault Clio. In primii trei ani de la lansare, SupeRNova a fost cea mai vinduta masina de pe piata romaneasca. Date tehnice: cinci usi, cinci locuri, 72 CP, viteza maxima 165 km/h si o acceleratie de la 0-100 km/h in 13,1 secunde, consum mixt 6,7 litri/100 km.

Dacia Solenza - schimbarea cadentei
Model scos la comercializare in urma cu un an, cu intentia producatorului de a schimba identitatea vizuala a marcii Dacia. Au fost realizate sapte versiuni de echipare si doua variante de motorizare, pe benzina si diesel. Date tehnice: cinci usi, cinci locuri, 75 CP, viteza maxima 165 km/h si o acceleratie de la 0-100 km/h in 13,1 secunde, consum mixt 6,7 litri/100 km (benzina). Viteza maxima 155 km/h si o acceleratie de la 0-100 km/h in 16,9 secunde, consum mixt 5,6 litri/100 km (diesel).

Alte modele Dacia

1320 CN1 - taximetre. In 1988 a inceput producerea acestui tip de autoturism, derivat din berlina 1310. Caroseria avea cinci usi si era construita dupa tipul hatch-back, in doua volume. Motoarele erau preluate de pe modelele 1300 si 1410. Aceste masini au fost, pentru prima data, in dotarea ITB, fiind folosite ca taximetre.
1325 Liberta - viata scurta. Derivata direct din modelul 1320, a fost expusa pentru prima data la TIB '89. S-a produs in serie relativ mica, deosebirile fata de modelul 1320 constind in partea din spate mai scurta, modul de prindere a parasocurilor si blocul optic spate redesenat.
Cezar81667
Bun...istoricul si istoria o stim. D.p.d.v al celor care au inceput condusul pe TRADITIONALA masina romaneasca...din toata aceasta enumarare, care considerati ca se apropie de calificativul "Fiabila"sau.."BUNA" arigato.gif
Damian53219
o adaugare la Solenza de 75 CP !
viteza maxima, cu benzina de 98, viteza maxima 180! si eu cum am prins putina panta, 185 biggrin.gif
T u d o r
Eddie, consumul Daciei 1300 nu e o greseala? blink.gif Imi aduc aminte ca masina familiei din acea vreme, adica tocmai o Dacie 1300 "frantuzeasca" nu trecea de 6% la drum nici daca o picurai cu ceara. biggrin.gif Ori, pentru a scoate media aia de 9 si ceva %, ar fi trebuit sa consume 15% in oras si nu cred ca era chiar asa.
eddie
Asa am gasit datele,ce era sa le fac,sa le schimb ? biggrin.gif
Eu nu stiu sa fii consumat Dacia 1300 d in '75 a tatalui meu sub 6 si asta afara,numai cu 90 km/ora.Probabil acel consum este un mixt la vreo masina ca a fost si forjata afara.
Am cautat pe ceva site-uri consumul la Dacia 1300 sau la Renault 12 de atunci,dar nu dau consumul... :angel:
mike.omega
Dacia consuma 6% la drum lung doar daca mergi "batraneste" si nu depasesti 90 la ora nici macar la vale laugh.gif
T u d o r
Pai normal, Mike. Asa mergea si tata, de fapt asa mergeau toti pe vremea aia. Si oricum, consumul extraurban asa se si calculeaza, la 90 km/h mers constant.
Am cautat si eu si n-am gasit consumul la modelul 1300. naiba stie... dar mi se pare foarte mult oricum. :ewpu:
Ionut72466
domnule admin am facut un topic aseara dar vad ca s-a sters cred ca merit si eu o explicatie sau o lamurire?
mersi
T u d o r
Vezi ca ti l-a mutat la sectiunea "Logan - Dacia nu se dezminte? ". biggrin.gif
Mariustom
D-le Ionuț, vă răspund eu, deoarece eu sunt făptașul biggrin.gif.

Dacă ați fi avut răbdarea să verificați mesajele proprii, ați fi găsit mesajul dvs, cu care ați deschis un nou topic despre Logan, mutat aici: http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p...ghlight=#194243 unde există topic cu dedicație despre Logan. blink.gif

Mulțumit de explicație ? Explicație sau lămurire găsiți și după mesajul mutat blush.gif .
James106732
QUOTE(E d d i e)
Date importante in istoria Dacia
1966 - incepe constructia Uzinei de Autoturisme Colibasi-Pitesti
1968 - contract de licenta cu Renault; se fabrica Dacia 1100 (Renault 8)
1969 - Dacia 1300 berlina (Renault 12)
1973 - Dacia 1300 break
1975 - Dacia Pick Up
1978 - incetarea contractului de licenta
1987 - Dacia 1320
1991 - Dacia 1325 Liberta
1992 - Dacia 1307 si 1309 Dubla Cabina
1995 - Dacia Nova
1998 - automobilul cu nr. 2.000.000
1999 - Dacia devine o marca specializata a Grupului Renault
2000 - Dacia SupeRNova
2003 - Dacia Solenza
2004 - Dacia Logan


Daca imi dai voie sa te completez:
Dacia 1300 (Renault 12) a fost fabricat si in UK si turcia sub numele de Dacia Denem
1979 - Dacia Brasovia (prototip care a stat la baza Dacia Sport)
1980+ - Dacia 2000 (Renault 20 desi expirare licenta Renault) numai pentru nomenclatura
1984 - Dacia 1410 Sport
Sfarsitul anilor '80 - Dacia 500 Lastun
1990 - Dacia Jumbo (prototip) TIB 90
1991 - Dacia Star (prototip) TIB 91
:romania:
Mai sunt si alte modele dar mai ales prototipuri care nu imi vin acum in minte.
mihai105785
domnul administrator mike de ce tii loganul in brate si il ridici atit la cer cu afirmatia toate in afara de logan?pai loganul se fabrica din 2004 si a mers in paralel cu solenza tot anul 2004 dar la aceea masina nu i sa facut atita publicitate ca la aceasta care recunosc m-am ars cu ea si regret solenza,era mult mai reusita si piesele de schimb tot alea sunt,deci nu-nteleg afirmatia,publicitate la logan?sper ca sunt inteles arigato.gif
mihail81843
Am avut ocazia in 2004 sa lucrez, pe o solenza .... am facut aprox 60.000 de Km si am fost f multumit de ea ,tinuta,.. consum, rezistenta . Cred ca a fost cea mai reusita masina ro. Pacat ca nu se fabrica ! Si ca o complectare a celor spuse, vizitati tirgurile si veti observa ca se cauta, se vinde bine si e apreciata. :wave:
mike.omega
QUOTE(mihai105785)
domnul administrator mike de ce tii loganul in brate si il ridici atit la cer cu afirmatia toate in afara de logan?pai loganul se fabrica din 2004 si a mers in paralel cu solenza tot anul 2004 dar la aceea masina nu i sa facut atita publicitate ca la aceasta care recunosc m-am ars cu ea si regret solenza,era mult mai reusita si piesele de schimb tot alea sunt,deci nu-nteleg afirmatia,publicitate la logan?sper ca sunt inteles arigato.gif


Scuze pentru intarziere.
Ce publicitate la Logan?! Ma intreb oare cati posesori de Logan au ajuns sa schimbe bucsi si alte componente ale suspensiei... abia atunci iti dai seama cam ce piese gasesti la noi pe piata smile.gif
Si ma repet, avem o piata plina de facaturi, chiar si cu etichetele lor, tot facaturi gasesti biggrin.gif

PS: daca mai citesti un pic pe aici toata lumea e de parerea ca fiabilitatea unei masini se dovedeste abia dupa 4-5 ani smile.gif
Sebastian108720
Am facut anul acesta un proiect cu titlul Istoria autoturismului romanesc. Daca va intereseaza dati-mi, va rog, un pm!
daewoo_espero_turbo
Dacia e o marca care pur si simplu nu merita atentie...
Dacia 1300 primul lot frantuzesc a fost bun...masina decenta, tabla buna, etc.
Restul de 13xx/14xx au fost praf...fara sa am ceva cu brand-ul asta...spun adevarul in fatza.
Un vecin de-al meu si-a luat acu cativa ani o dacia 1310 rosiu aprins...i-a pus prelungiri la spoilere, volan sport...era fericit omu...dupa 2 ani i s-a facut o gaura in aripa de-mi puteam baga capul prin ea...deci... si tabla de la o conserva de peste e mai buna...
Plus ca are niste spoilere facute dintr-un plastic de te uiti prin el de subtire ce e ...e prea de tot, parerea mea... e bataie de joc...
Oltcit-ul a fost alta mancare de peste...aia putea fi numita masina...Dacia by romani, nu poate fi numita masina...doar tentativa...

Nova si supernova...proiectate in peste 10 ani, au fost un esec de proiectare... demodate, ploua in ele, scartaia din toate incheieturile ca vechile generatii...motorul si cutia de renault de pe DSN erau bunicele , in rest praf...
Solenza e supernova cu facelift...un bord acceptabil fata de nova si supernova...o tabla un pic mai buna ca cea de le 13xx/14xx ...un motor si o cutie bunicele (nu foare bune insa....)...in rest cam praf si ea... ambreiaje care cad la 20-30.000km, frane inexistenta, siguranta 0, etc.

Logan...o masina cu un aspect total aiurea...nu are nici o tenta de masina "decenta" ...ma scuzati, dar parca e taiata din topor,,,fara forme line, netezi....e ca o bruta...ca o chestie nefinalizata...
Motorul si cutia bunicele.....tabla din nou fara nici un fel de protectie anticoroziva (garantia de 6 ani la tabla se aplica doar daca tabla e perforata din interior catre exterior!!! deci..PERFORATA!!!)
Bord din material casabil...vospitorie de nivel mediocru spre prost...

P.S. Si mai comparati Loganu' cu Cielo rolleyes.gif Mai ganditi-va....
zmile
Dacia merge... ca e ieftina , dar si de proasta calitate... cel putin inainte modelele mai vechi gen 1300 aveau caraoseria buna,tare , rezistenta

James Kilowatt
Fosti posesori de Dacia 1100 sunt pe aici?
Se mai gasesc piese? Stiu niste tipi dintr-un club Reno care sunt disperati dupa piese de caroserie in special de Reno 8.
Cum era tabla? Ca ma bate un gand sa ma inscriu si eu in clubul ala biggrin.gif
adrian_flavius
Nu sunt pe forum (cred...), da' eu mai stiu cateva masini prin Pitesti...ideea este ca sunt din ce in ce mai putine, multe au ajuns la Remat...pe programul Rabla...functionale nu stiu cate mai erau...

James, ce anume te intereseaza? Pot sa fac o intrebare la Remat-ul local...stiu pe cineva acolo...problema apare cu transportul...da' banuiesc ca orice pasiune pe lumea asta costa, si oricine suficient de pasionat e dispus sa plateasca pentru damblaua lui...
James Kilowatt
Deocamdata nu sunt interesat de nimic, doar de idee. Exista pe undeva piese NOI de caroserie?
oanadraga
deci eu am o masina 100% romaneasca...dacia nova:))...ce sa zic...respect:)) teehee.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.