Romania in topul accidentelor |
This topic is about Romania in topul accidentelor, the author, Daniel65671, wrote about: Romania, printre tarile europene cu cei mai multi morti in accidente rutiere Romania este printre tarile cu cele mai mari rate de accidente mortale di ... To read more just scroll down
Romania in topul accidentelor |
Feb 16 2007, 03:36 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 722 Joined: 18-January 06 From: Bucuresti Member No.: 65.664 |
Romania este printre tarile cu cele mai mari rate de accidente mortale din Uniunea Europeana, se arata intr-un raport al Eurostat, biroul european de statistica. Desi in ultimii ani au avut loc progrese remarcabile, exista inca o diferenta considerabila intre tarile vest-europene si cele din est in ceea ce priveste siguranta soselelor. Studiul Eurostat compara statistici din 1994 pana in 2004. Potrivit acestuia, Romania, alaturi de Letonia, Lituania si Slovacia, au inregistrat cel mai mare numar de morti in accidente rutiere. Cifrele sunt uluitoare, iar discrepanta vest-est este halucinanta. In unele statele vestice sunt si de 10 ori mai putine decese comparativ cu cele din est. Accidentele in cifre La o proportie de 1 milion de masini de pasageri, Letonia, Romania, Lituania si Slovacia au inregistrat medii de 752, 749, 571, respectiv, 507 de persoane decedate in accidente de masina. Pe de alta parte, Malta, Suedia, Marea Britanie, Olanda si Germania au avut cele mai mici medii: 61,117,121,126, respectiv, 129 de morti raportat la 1 milion de masini inmatriculate. Dar exista cifre si mai bune daca raportam la regiunile din unele tari vestice. De exemplu, in Bremen au avut loc 23 de accidente soldate cu decese in 2004. Masuri pentru a reduce numarul accidentelor Bruxelles-ul a luat deja masuri pentru a diminua numarul accidentelor rutiere din Uniunea Europeana. In decembrie anul trecut, Parlamentul European si statele membre au decis sa armonizeze normele referitoare la permisul de conducere. De asemenea, se discuta acum despre introducerea obligatiei de a mentine farurile aprinse tot drumul. Se apreciaza ca aceasta masura ar reduce numarul de morti din accidente rutiere cu 3-5%. HotNews.ro, Bogdan Asaftei, 16 feb 2007 -------------------- Garfield: I'm not always right, but I'm never wrong!
Skoda Octavia Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP, BZB, 2007 Skoda Fabia Sedan Elite, 1,4 MPI, 16 V, 101 CP, BBZ, 2005 |
|
|
Feb 16 2007, 08:50 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 565 Joined: 25-March 04 From: roman-is-bucuresti Member No.: 22.923 |
copaci si alte obstacole pe langa sosele, carute, biciclisti pe drumuri nationale, lipsa de autostrazi, majoritatea parcului auto constituit din masini slabe din punct de vedere al sigurantei la impact...vezi dacia 1310(nu ca celelalte dacii ar fi mai sigure ) cam astea ar fi principalele cauze :hmmm:
-------------------- SLZ Scala 1.4 MPI :D
CFR SUCKS! Pro cee'd |
|
|
Feb 16 2007, 10:47 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Indisciplina, nesimtire si probleme de infrastructura.
In plus, in vest probabil 1 milion masini inseamna 1.1 milioane de pasageri iar la noi 2-3 milioane. Insa asta nu explica decat partial problema... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 16 2007, 11:53 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.880 Joined: 21-November 04 From: Ploiesti (Prahova) Member No.: 36.169 |
|
|
|
Feb 17 2007, 12:30 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
-------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Feb 17 2007, 12:15 PM
Post
#6
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 104 Joined: 4-July 06 From: Bucuresti Member No.: 81.425 |
Principalul motiv cred ca sunt Daciile 1300,1400 etc CRed ca pe la 80 la ora dak faci un accident va iesi destul de urat. Mie de exemplu mi-a lovit masina (dacia 1310) in parcare un clio al unui vecin. A mea avea aripa dreapta distrusa iar pe a lui se luase vopseaua de pe masina mea neavand absolut nimic. Asta la un impact de probabil 5km/h cat o fi avut, ca dadea inapoi si nu a vazut masina parcata.
|
|
|
Feb 17 2007, 12:57 PM
Post
#7
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 155 Joined: 10-January 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 96.412 |
cam de atatea ori au iei mai putine: animale, biciclete, excremente de animale, betivi etc pe drumuri nationale cu cat au iei mai putini morti.
daca am merge 70-80% din drumurile mai lungi pe autostrazi, ar fi alte cifre in statistici. +ca exista prea "zmei" pe sosele care se cred piloti. cate stiri de la ora 5 nu incep cu: "tinerii se intorceau/se indreptau spre discoteca din............,cand soferul a pierdut controlul directiei si s-au izbit de............ toti cei 4/5/6, ocupanti ai autoturismului au murit. sau neacordarea de prioritate. pana exista nesimtire pe strazi lucrurile nu se vor schimba. daca s-ar scoate texele de prima inmatriculare ar fi si mai grav. nr. de ursuleti si de pisicute ar sarii in aer-atunci sa vedeti tineri morti la 100 de km |
|
|
Feb 17 2007, 06:29 PM
Post
#8
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 137 Joined: 9-December 06 From: Targoviste (Dambovita) Member No.: 94.533 |
Ingrijorator parerea mea... nu e sigur sa iesi din casa ... total aiurea.
|
|
|
Feb 17 2007, 08:09 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.471 Joined: 18-November 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 61.358 |
La radio spuneau alataieri ca totusi in zona estica ne-ar fi devansat Letonia si ca am fi doar pe locul doi.La aia oricum e vorba de faptul ca iarna-i ceva mai lunga si votca ceva mai multa asa ca eu zic ca tot pe locul unu sintem din pacate.
-------------------- Skoda Octavia I, 1.9 TDI
|
|
|
Feb 21 2007, 07:00 AM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Sint multi eroi in Romania. Nu sint multe tarile in care auzi de viteze spre 200kmh in oras ca in accidentul alora cu posrchele in CT. Eu de cite ori ma duc in Ro ma ia taximetristul cu 120 prin centru nopatea, chiar daca e acoperit totul cu zapada si gheata. Aici nu mai are treaba infrastructura.
-------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Feb 21 2007, 09:56 AM
Post
#11
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 186 Joined: 25-January 07 From: Bucuresti Member No.: 97.661 |
Cred ca sunt cam multi factori care ar trebui inlaturati pentru reducerea accidentelor:
- nesimtirea si dobitocenia unora care fac niste tampenii fatale la viteze mari (a se vedea cazul tinerilor cu acel porsche cayene de la constanta) - animale, carute, biciclisti etc. pe drumuri pe care se circula cu viteze destul de mari - pietoni care traverseaza pe unde au ei chef, chiar daca la 10m mai incolo exista o trecere sau o pasarela - copacii de pe marginea drumului; daca nu ar fi, adormitul la volan nu s-ar mai solda neaparat cu moartea celor din masina - drumurile sub orice critica de la noi din tara, care maresc distanta de franare sau, mai rau, produc accidente tragice - foarte multe masini care arata intr-o stare jalnica si care ar fi trebuit duse de muuuuuuuult la casat; eu personal cunosc pe cineva care avea un oltcit care mergea chiar bine saracul, insa l-a vandut la pret de nimic pentru ca era ruginit tot pe dedesubt si ii era frica sa mai circule cu el. De banii aia si-a cumparat huse, ulei si antigel la Solenza. Dar masina aia nu a iesit de pe strada ci s-a dus la altcineva, mai sarac care va circula in continuare cu ea, reprezentand un pericol public - politia reprezinta un factor foarte important deoarece inchide ochii la muuult pre multe lucruri: cam acum vreo 6 luni, pe centura Ploiestilor, am dapasit un "fatalist" sofer de Logan (nu ca as avea ceva cu soferii de logan, insa ar trebui sa inteleaga ca nu este o masina performanta). Bineinteles ca nu s-a simtit bine daca nu a accelerat in momentul depasirii, insa asta ar fi nimic. Iesind in DN1 spre munte am trecut pe banda 1 deoarece de cele mai multe ori circul cu o viteza de croaziera de 120km/h si ma trezesc cu dobitocul langa mine facand tot felul de manevre menite sa ma scoata de pe sosea. Am mers la primul post de politie (Baicoi, ca acolo ma duceam) iar politia mi-a spus ca: "ce sa faca ei?" Am argumentat ca astfel de specimene nu au ce cauta pe sosea, iar ei au dat frumos din umeri si au spus ca vor semnala prin statie incidentul. Ar mai fi si alte cauze, insa nu imi vin acum in minte -------------------- Skoda Octavia Elegance 1.9TDI 110CP
|
|
|
Feb 23 2007, 06:36 PM
Post
#12
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 128 Joined: 21-December 06 From: Bucuresti Member No.: 95.328 |
cred ca dincolo de drumurile proaste si de masinile slab echipate din punctul de vedere al sigurantei,primeaza vina soferului si doar a lui,in cazul unui accident mortal. mai sunt problemele tehnice,dar ff rare (exlodeaza un cauciuc de ex.) deci numai noi ne-am adus pe prima pozitie in clasamentul ala,nu drumurile pe care mergem,si nici carutele de pe marginea drumului (nu spun ca nu sunt si exceptii,nu le cunosc pe toate) si in nici un caz copacii ) fiindca ideea e sa nu adormi,nu sa nu intri in ei
dupa parerea mea,inconstienta face cele mai multe victime. nu nesimtirea si dobitocenia.. pot sa fiu icoana acasa,sa ma sui in masina,drumul e liber,si ii dau si eu o talpa,ca doar nu fac rau nimanui. si iau o groapa pe care n-am vazut-o si a 2a zi ma vedeti la stiri... soferii nu-si cunosc toti limitele. de aici mersul cu viteza,si accidente mortale. statul nu ar trebui sa lucreze la infrastructura si nu stiu ce legi,ci ar trebui sa faca un test de permis care chiar sa forteze soferul,si sa nu se mai trezeasca cu carnetul in portofel toti neadaptatii... nu stiu cata dreptate am in ceea ce am zis,dar eu asa vad lucrurile -------------------- GOLF 1.9TDI 101cp
|
|
|
Feb 24 2007, 04:32 PM
Post
#13
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 186 Joined: 25-January 07 From: Bucuresti Member No.: 97.661 |
vlad, ai mare dreptate in ceea ce ai zis, insa, asa cum am spus si mai sus, soferii nu sunt singurii vinovati. Ei poarta cea mai mare parte din vina, asa cum ai spus si tu, dar nu toate accidentele se datoreaza NUMAI soferilor. Intr-adevar, un sofer nu are voi sa adoarma la volan, insa nu ar fi bine daca s-ar lua toate masurile pentru a evita urmarile tragice in cazul celor care adorm? Plec de acasa, bag talpa si iau o groapa de ajung in sant. Intr-adevar, acest lucru poate s-ar evita prin reducerea vitezei, insa nu ar fi bine daca groapa aia nu ar fi acolo?
Inconstienti sunt multi si nu au ce cauta la volan, asa este, insa este o diferenta enroma intre inconstienta si nesimtire. Inconstient e unu' care merge cu 200km/h prin localitate, insa nesimtit e un sofer de camion care se angajeaza in depasire pe serpentine cu toate ca eu vin de pe sensul celalalt si ii fac semne sa nu vina peste mine (mi s-a intamplat chestia asta o data si mi s-a facut inima cat un purice deoarece nu eram sigur ca incap 2 camioane si un automobil pe strada). Am auzit o gramada de pustani (nu ca eu as fi batran) care se laudau ca abia asteapta sa ia permisul ca sa goneasca pe sosele cu 150km/h. Nu iti vine sa ii pleznesti? Multi nu inteleg ca drumurile publice nu sunt piste de curse si asta e principalul factor care genereaza atatea accidente, insa, atentie, nu este singurul, asa ca nu mai dati vina numai pe soferi. -------------------- Skoda Octavia Elegance 1.9TDI 110CP
|
|
|
Feb 24 2007, 07:11 PM
Post
#14
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 155 Joined: 10-January 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 96.412 |
foarte adevarat ce spuneti.
ar fi foarte indicat sa punem acesti mici piloti intr-o masina fara sisteme electronice si pusi pe o pista sa vada cad da putin tine o masina. sa vada pe pielea lor ce inseamna sa pierzi controlul, sa nu ai aderanta. la inceput am fost si eu mai viteaz, pana m-am dat pe pista cu o masina stock. mare mi-a fost surpriza sa vad cat de usor poti ajunge in decor. cei care isi pot canaliza energia pe piste, nu prea se mai "dau" si pe sosele. pot sa faca o distictie. daca ar constientiza toti bine ar fi |
|
|
Feb 25 2007, 02:33 AM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Nu aveti dreptate decit partial. In titlu scrie clar ca e vorba de morti nu de accidente. Sint o multime de accidente care in alte parti s-ar lasa cu consecinte minime si la noi se moare din ele. De asemena druymurile au o mare vina. Virajele prost gindite, satele unde merge lumea pe marginea drumului, faptul ca trebuie sa depasesti intrind pe sensul opus maresc enorm riscurile.
-------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Feb 25 2007, 11:27 AM
Post
#16
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu consider ca tot soferii sunt cauza principala a accidentelor. Da, drumurile sunt proaste si imprevizibile. Insa nu te obliga nimeni sa gonesti cu 200 pe ele, sau sa fortezi depasirea in zone fara vizibilitate si apoi sa il impingi pe cel din dreapta in decor ca sa-l fortezi sa-ti faca loc.
Nici macar masinile nu sunt vinovate. Ai o masina daca devine nesigura la 80 la ora, n-ai decat sa mergi cu 70. Soferul e cel care conduce si care ia decizia sa depaseasca limitele de siguranta, nu drumul sau masina. Sistemele electronice extind limitele de siguranta, insa tot soferul e cel care alege daca le incalca sau nu si la stirile de la ora 5 vezi mai multe bmw-uri in pom decat dacii. Drumul sau masina pot fi blamate pentru durata voiajului, nu siguranta. @Adrian81432 DAca iei un copac in plin cu 80 la ora ai mari probleme indiferent cate stele NCAP ai. Testul NCAP se face la un impact la doar 65km/h si e cu un obstacol DEFORMABIL.... adica echivalentul unui impact cu un obstacol nedeformabil la o viteza mult mai mica. Probabil energia de impact cu un obstacol nedeformabil la 80 la ora e de vreo 3-4 ori mai mare decat cea testata de NCAP. Iluzia asta ca masina te poate scoate din orice, fie prin electronica fie prin stelele NCAP e o mare prostie pe care constructorii o intretin printr-o publicitata agresiva... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 25 2007, 11:31 AM
Post
#17
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Eu as propune un experiment (fictiv bineinteles): daca de maine toate drumurile ar fi inlocuite cu drumuri cu minim 4 benzi (deci 2 benzi pe sens) si autostrazi, si nici un drum nu ar mai traversa prin sate, dar in acelasi timp s-ar dubla numarul de inconstienti care merg cu viteze foarte mari.. ce credeti ca s-ar intampla cu accidentele ? eu zic ca numarul lor ar scadea dramatic... da, probabil ar mai fi cativa care s-ar infige cu 250 in stalp... dar din aia sunt si acum, dar e una sa mergi cu 250 pe autostrada si alta e sa mergi pe durmuri cu 2 benzi pline de camioane, tractoare, carute, biciclisti, pietoni, animale, gropi, etc...
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Feb 25 2007, 11:49 AM
Post
#18
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pe autostrazi se fac alte prostii, nu neaparat viteza. Poti merge fara probleme cu peste 200.... insa pericolul apare cand e aglomerat si mergi cu 130 (si deci legal) la 2m unul de altul, eventual in timp ce scrii un SMS sau iti termini un raport pentru servici. Belgia sau Franta au mai multe accidente decat Germania desi in Belgia limita de viteza e 120 iar in Germania foarte multe portiuni sunt fara limita.
Inconstient nu inseamna neaparat vitezoman. Ca sa dau un citat favorit al organelor, nu viteza e problema ci "neadaptarea vitezei la conditiile de drum" E mult mai usor sa adaptezi viteza la conditiile de drum decat sa adaptezi drumul la fanteziile soferilor -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 25 2007, 12:22 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Desigur ca si pe autostrazi sunt accidente, si se poate muri lejer si acolo... dar e o diferenta enorma fata de drumurile noastre cu 2 benzi, multe viraje, multe camioane de depasit, multe sate de traversat, etc... eu cred ca pana romania nu va avea o infrastructura serioasa de autostrazi nu se vor putea reduce substantila numarul accidentelor, mai ales a accidentelor mortale.
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Feb 25 2007, 12:26 PM
Post
#20
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
...sau pana cand legea nu va fi respectata de toata lumea si nu doar de 'fraieri'.
Eu cred ca trebuie facute amandoua... si dezvoltarea infrastructurii si aplicarea legii. Nu se exclud reciproc. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 9th May 2024 - 03:19 AM |