Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Romania in topul accidentelor
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Daniel65671
Romania, printre tarile europene cu cei mai multi morti in accidente rutiere

Romania este printre tarile cu cele mai mari rate de accidente mortale din Uniunea Europeana, se arata intr-un raport al Eurostat, biroul european de statistica. Desi in ultimii ani au avut loc progrese remarcabile, exista inca o diferenta considerabila intre tarile vest-europene si cele din est in ceea ce priveste siguranta soselelor. Studiul Eurostat compara statistici din 1994 pana in 2004.

Potrivit acestuia, Romania, alaturi de Letonia, Lituania si Slovacia, au inregistrat cel mai mare numar de morti in accidente rutiere. Cifrele sunt uluitoare, iar discrepanta vest-est este halucinanta. In unele statele vestice sunt si de 10 ori mai putine decese comparativ cu cele din est.

Accidentele in cifre

La o proportie de 1 milion de masini de pasageri, Letonia, Romania, Lituania si Slovacia au inregistrat medii de 752, 749, 571, respectiv, 507 de persoane decedate in accidente de masina.

Pe de alta parte, Malta, Suedia, Marea Britanie, Olanda si Germania au avut cele mai mici medii: 61,117,121,126, respectiv, 129 de morti raportat la 1 milion de masini inmatriculate.

Dar exista cifre si mai bune daca raportam la regiunile din unele tari vestice. De exemplu, in Bremen au avut loc 23 de accidente soldate cu decese in 2004.

Masuri pentru a reduce numarul accidentelor

Bruxelles-ul a luat deja masuri pentru a diminua numarul accidentelor rutiere din Uniunea Europeana. In decembrie anul trecut, Parlamentul European si statele membre au decis sa armonizeze normele referitoare la permisul de conducere. De asemenea, se discuta acum despre introducerea obligatiei de a mentine farurile aprinse tot drumul.

Se apreciaza ca aceasta masura ar reduce numarul de morti din accidente rutiere cu 3-5%.

HotNews.ro, Bogdan Asaftei, 16 feb 2007
gabi4
copaci si alte obstacole pe langa sosele, carute, biciclisti pe drumuri nationale, lipsa de autostrazi, majoritatea parcului auto constituit din masini slabe din punct de vedere al sigurantei la impact...vezi dacia 1310(nu ca celelalte dacii ar fi mai sigure ) cam astea ar fi principalele cauze :hmmm:
James Kilowatt
Indisciplina, nesimtire si probleme de infrastructura.

In plus, in vest probabil 1 milion masini inseamna 1.1 milioane de pasageri iar la noi 2-3 milioane. Insa asta nu explica decat partial problema...
ncristi
Infrastructura varza - animalele (aici sunt inclusi si oamenii) care circula fara jena pe mijlocul strazii si trec anapoda strada, lipsa pistelor de bicicleta, lipsa civilizatiei la volan, lipsa drumurilor, gropile, mizeria generala din tara ... etc.
air_wolf
multe lipsuri. evident, bunul simt ar putea compensa. dar cum el nu exista... oricum, acum avem voie sa civilizam pietonii. do it! e chiar fun! biggrin.gif
Adrian81432
Principalul motiv cred ca sunt Daciile 1300,1400 etc CRed ca pe la 80 la ora dak faci un accident va iesi destul de urat. Mie de exemplu mi-a lovit masina (dacia 1310) in parcare un clio al unui vecin. A mea avea aripa dreapta distrusa iar pe a lui se luase vopseaua de pe masina mea neavand absolut nimic. Asta la un impact de probabil 5km/h cat o fi avut, ca dadea inapoi si nu a vazut masina parcata.
Cso96419
cam de atatea ori au iei mai putine: animale, biciclete, excremente de animale, betivi etc pe drumuri nationale cu cat au iei mai putini morti.
daca am merge 70-80% din drumurile mai lungi pe autostrazi, ar fi alte cifre in statistici.
+ca exista prea "zmei" pe sosele care se cred piloti.
cate stiri de la ora 5 nu incep cu: "tinerii se intorceau/se indreptau spre discoteca din............,cand soferul a pierdut controlul directiei si s-au izbit de............ toti cei 4/5/6, ocupanti ai autoturismului au murit.
sau neacordarea de prioritate.
pana exista nesimtire pe strazi lucrurile nu se vor schimba.

daca s-ar scoate texele de prima inmatriculare ar fi si mai grav.
nr. de ursuleti si de pisicute ar sarii in aer-atunci sa vedeti tineri morti la 100 de km
Salcianu94540
Ingrijorator parerea mea... nu e sigur sa iesi din casa ... total aiurea.
TLS-09
La radio spuneau alataieri ca totusi in zona estica ne-ar fi devansat Letonia si ca am fi doar pe locul doi.La aia oricum e vorba de faptul ca iarna-i ceva mai lunga si votca ceva mai multa asa ca eu zic ca tot pe locul unu sintem din pacate.
ozz86651
Sint multi eroi in Romania. Nu sint multe tarile in care auzi de viteze spre 200kmh in oras ca in accidentul alora cu posrchele in CT. Eu de cite ori ma duc in Ro ma ia taximetristul cu 120 prin centru nopatea, chiar daca e acoperit totul cu zapada si gheata. Aici nu mai are treaba infrastructura.
Radu97668
Cred ca sunt cam multi factori care ar trebui inlaturati pentru reducerea accidentelor:
- nesimtirea si dobitocenia unora care fac niste tampenii fatale la viteze mari (a se vedea cazul tinerilor cu acel porsche cayene de la constanta)
- animale, carute, biciclisti etc. pe drumuri pe care se circula cu viteze destul de mari
- pietoni care traverseaza pe unde au ei chef, chiar daca la 10m mai incolo exista o trecere sau o pasarela
- copacii de pe marginea drumului; daca nu ar fi, adormitul la volan nu s-ar mai solda neaparat cu moartea celor din masina
- drumurile sub orice critica de la noi din tara, care maresc distanta de franare sau, mai rau, produc accidente tragice
- foarte multe masini care arata intr-o stare jalnica si care ar fi trebuit duse de muuuuuuuult la casat; eu personal cunosc pe cineva care avea un oltcit care mergea chiar bine saracul, insa l-a vandut la pret de nimic pentru ca era ruginit tot pe dedesubt si ii era frica sa mai circule cu el. De banii aia si-a cumparat huse, ulei si antigel la Solenza. Dar masina aia nu a iesit de pe strada ci s-a dus la altcineva, mai sarac care va circula in continuare cu ea, reprezentand un pericol public
- politia reprezinta un factor foarte important deoarece inchide ochii la muuult pre multe lucruri: cam acum vreo 6 luni, pe centura Ploiestilor, am dapasit un "fatalist" sofer de Logan (nu ca as avea ceva cu soferii de logan, insa ar trebui sa inteleaga ca nu este o masina performanta). Bineinteles ca nu s-a simtit bine daca nu a accelerat in momentul depasirii, insa asta ar fi nimic. Iesind in DN1 spre munte am trecut pe banda 1 deoarece de cele mai multe ori circul cu o viteza de croaziera de 120km/h si ma trezesc cu dobitocul langa mine facand tot felul de manevre menite sa ma scoata de pe sosea. Am mers la primul post de politie (Baicoi, ca acolo ma duceam) iar politia mi-a spus ca: "ce sa faca ei?" Am argumentat ca astfel de specimene nu au ce cauta pe sosea, iar ei au dat frumos din umeri si au spus ca vor semnala prin statie incidentul.
Ar mai fi si alte cauze, insa nu imi vin acum in minte
Vlad95335
cred ca dincolo de drumurile proaste si de masinile slab echipate din punctul de vedere al sigurantei,primeaza vina soferului si doar a lui,in cazul unui accident mortal. mai sunt problemele tehnice,dar ff rare (exlodeaza un cauciuc de ex.) deci numai noi ne-am adus pe prima pozitie in clasamentul ala,nu drumurile pe care mergem,si nici carutele de pe marginea drumului (nu spun ca nu sunt si exceptii,nu le cunosc pe toate) si in nici un caz copacii smile.gif) fiindca ideea e sa nu adormi,nu sa nu intri in ei
dupa parerea mea,inconstienta face cele mai multe victime. nu nesimtirea si dobitocenia.. pot sa fiu icoana acasa,sa ma sui in masina,drumul e liber,si ii dau si eu o talpa,ca doar nu fac rau nimanui. si iau o groapa pe care n-am vazut-o si a 2a zi ma vedeti la stiri... soferii nu-si cunosc toti limitele. de aici mersul cu viteza,si accidente mortale. statul nu ar trebui sa lucreze la infrastructura si nu stiu ce legi,ci ar trebui sa faca un test de permis care chiar sa forteze soferul,si sa nu se mai trezeasca cu carnetul in portofel toti neadaptatii... blush.gif nu stiu cata dreptate am in ceea ce am zis,dar eu asa vad lucrurile
Radu97668
vlad, ai mare dreptate in ceea ce ai zis, insa, asa cum am spus si mai sus, soferii nu sunt singurii vinovati. Ei poarta cea mai mare parte din vina, asa cum ai spus si tu, dar nu toate accidentele se datoreaza NUMAI soferilor. Intr-adevar, un sofer nu are voi sa adoarma la volan, insa nu ar fi bine daca s-ar lua toate masurile pentru a evita urmarile tragice in cazul celor care adorm? Plec de acasa, bag talpa si iau o groapa de ajung in sant. Intr-adevar, acest lucru poate s-ar evita prin reducerea vitezei, insa nu ar fi bine daca groapa aia nu ar fi acolo?
Inconstienti sunt multi si nu au ce cauta la volan, asa este, insa este o diferenta enroma intre inconstienta si nesimtire. Inconstient e unu' care merge cu 200km/h prin localitate, insa nesimtit e un sofer de camion care se angajeaza in depasire pe serpentine cu toate ca eu vin de pe sensul celalalt si ii fac semne sa nu vina peste mine (mi s-a intamplat chestia asta o data si mi s-a facut inima cat un purice deoarece nu eram sigur ca incap 2 camioane si un automobil pe strada).
Am auzit o gramada de pustani (nu ca eu as fi batran) care se laudau ca abia asteapta sa ia permisul ca sa goneasca pe sosele cu 150km/h. Nu iti vine sa ii pleznesti? Multi nu inteleg ca drumurile publice nu sunt piste de curse si asta e principalul factor care genereaza atatea accidente, insa, atentie, nu este singurul, asa ca nu mai dati vina numai pe soferi.
Cso96419
foarte adevarat ce spuneti.
ar fi foarte indicat sa punem acesti mici piloti intr-o masina fara sisteme electronice si pusi pe o pista sa vada cad da putin tine o masina. sa vada pe pielea lor ce inseamna sa pierzi controlul, sa nu ai aderanta.

la inceput am fost si eu mai viteaz, pana m-am dat pe pista cu o masina stock. mare mi-a fost surpriza sa vad cat de usor poti ajunge in decor.

cei care isi pot canaliza energia pe piste, nu prea se mai "dau" si pe sosele. pot sa faca o distictie. daca ar constientiza toti bine ar fi
ozz86651
Nu aveti dreptate decit partial. In titlu scrie clar ca e vorba de morti nu de accidente. Sint o multime de accidente care in alte parti s-ar lasa cu consecinte minime si la noi se moare din ele. De asemena druymurile au o mare vina. Virajele prost gindite, satele unde merge lumea pe marginea drumului, faptul ca trebuie sa depasesti intrind pe sensul opus maresc enorm riscurile.
James Kilowatt
Eu consider ca tot soferii sunt cauza principala a accidentelor. Da, drumurile sunt proaste si imprevizibile. Insa nu te obliga nimeni sa gonesti cu 200 pe ele, sau sa fortezi depasirea in zone fara vizibilitate si apoi sa il impingi pe cel din dreapta in decor ca sa-l fortezi sa-ti faca loc.

Nici macar masinile nu sunt vinovate. Ai o masina daca devine nesigura la 80 la ora, n-ai decat sa mergi cu 70. Soferul e cel care conduce si care ia decizia sa depaseasca limitele de siguranta, nu drumul sau masina. Sistemele electronice extind limitele de siguranta, insa tot soferul e cel care alege daca le incalca sau nu si la stirile de la ora 5 vezi mai multe bmw-uri in pom decat dacii.
Drumul sau masina pot fi blamate pentru durata voiajului, nu siguranta.

@Adrian81432
DAca iei un copac in plin cu 80 la ora ai mari probleme indiferent cate stele NCAP ai. Testul NCAP se face la un impact la doar 65km/h si e cu un obstacol DEFORMABIL.... adica echivalentul unui impact cu un obstacol nedeformabil la o viteza mult mai mica. Probabil energia de impact cu un obstacol nedeformabil la 80 la ora e de vreo 3-4 ori mai mare decat cea testata de NCAP.

Iluzia asta ca masina te poate scoate din orice, fie prin electronica fie prin stelele NCAP e o mare prostie pe care constructorii o intretin printr-o publicitata agresiva...
HalbaSus
Eu as propune un experiment (fictiv bineinteles): daca de maine toate drumurile ar fi inlocuite cu drumuri cu minim 4 benzi (deci 2 benzi pe sens) si autostrazi, si nici un drum nu ar mai traversa prin sate, dar in acelasi timp s-ar dubla numarul de inconstienti care merg cu viteze foarte mari.. ce credeti ca s-ar intampla cu accidentele ? eu zic ca numarul lor ar scadea dramatic... da, probabil ar mai fi cativa care s-ar infige cu 250 in stalp... dar din aia sunt si acum, dar e una sa mergi cu 250 pe autostrada si alta e sa mergi pe durmuri cu 2 benzi pline de camioane, tractoare, carute, biciclisti, pietoni, animale, gropi, etc...
James Kilowatt
Pe autostrazi se fac alte prostii, nu neaparat viteza. Poti merge fara probleme cu peste 200.... insa pericolul apare cand e aglomerat si mergi cu 130 (si deci legal) la 2m unul de altul, eventual in timp ce scrii un SMS sau iti termini un raport pentru servici. Belgia sau Franta au mai multe accidente decat Germania desi in Belgia limita de viteza e 120 iar in Germania foarte multe portiuni sunt fara limita.
Inconstient nu inseamna neaparat vitezoman. Ca sa dau un citat favorit al organelor, nu viteza e problema ci "neadaptarea vitezei la conditiile de drum"

E mult mai usor sa adaptezi viteza la conditiile de drum decat sa adaptezi drumul la fanteziile soferilor wink.gif
HalbaSus
Desigur ca si pe autostrazi sunt accidente, si se poate muri lejer si acolo... dar e o diferenta enorma fata de drumurile noastre cu 2 benzi, multe viraje, multe camioane de depasit, multe sate de traversat, etc... eu cred ca pana romania nu va avea o infrastructura serioasa de autostrazi nu se vor putea reduce substantila numarul accidentelor, mai ales a accidentelor mortale.
James Kilowatt
...sau pana cand legea nu va fi respectata de toata lumea si nu doar de 'fraieri'.

Eu cred ca trebuie facute amandoua... si dezvoltarea infrastructurii si aplicarea legii. Nu se exclud reciproc.
HalbaSus
Sincer eu cred ca mai degraba se poate construi o autostrada decat sa faci pe toata lumea obedienta fata de codul rutier. Mie chestia asta cu "toata lumea sa respecte legea" imi suna a utopie.
Radu97668
Nu cred ca exista sofer care sa nu fi incalcat niciodata legea. Adica, sa fim seriosi, daca ar fi sa ma duc cu masina de la bucuresti la satu mare sau nu va inchipuiti ca as respecta viteza legala. motivul este simplu: as face muuuuuuuult prea mult timp pe drum. intr-adevar, 50km/h intr-un oras precum bucuresti mi se pare decent, insa este aberant sa te deplasezi cu viteza asta pe distante mari.
James Kilowatt
In unele tari legea se aplica... exista ambasadori expulzati ca au incercat sa mituiasca un subofiter de politie dupa ce au fost luati cu radarul in tunel sau deputati care au petrecut niste nopti in arestul politiei prinsi aghesmuiti la volan. Mi-ar placea sa vad asta si in Romania... sunt constient ca e imposibil sa nu mai existe ilegalitati insa este foarte posibil ca legea sa se aplice atunci cand infractorii sau contravenientii sunt prinsi. Insa atata timp cat unii oomara oameni si scapa si pe altii ii amendeaza politia ca i-a prins cu 55 la ora in localitate legea nu va insemna nici cat o ceapa degerata pentru nimeni.

Franta a reusit sa scada cu 10% pe an timp de 3 ani consecutiv numarul accidentelor pur si simplu scotand militienii la vanat, instaland radare si aplicand politica de "toleranta 0". Chiar daca mi se pare ca uneori au exagerat (le-am fost si eu victima biggrin.gif) cifrele vorbesc de la sine.

Infrastructura belgiana, italiana sau franceza nu sunt cu nimic mai prejos decat cea germana, olandeza sau suedeza de exemplu (chiar e mai buna uneori, in belgia toate autostrazile sunt luminate, in Germania nu) si totusi exista diferenta destul de mari intre numarul accidentelor.
Cso96419
si eu sunt de acord ca legea si infrastructura merge mana-n-mana, dar pe la noi nu prea exista, sau daca sunt lipsesc cu desavarsire. :bash:

pana unii sunt mai egali de cat altii, si cate unul e mai presus de lege, pana exista imunitate parlamentara, care se aplica la noi si in trafic, nu se vor schimba multe.

cand alesii nostrii vor merge la parlament cu bicicleta si nu cu masina de nspemii de airo circuland cu 200+ in localitati amorand oameni, mult timp va mai trece. tine si de mentalitate. daca ei considera ca asha e bine, nu ai ce sa faci, mantalitatea lor se va schimba doar cu timpul.

Este o problema si de educatie, pana se invata de acasa faptul ca poti scapa de "gabor" cu o bancnota de 50 de airo in talon, si NU ce inseamna sa-ti pui centura si sa nu vorbesti la mobil, va mai trece mult timp.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.