Alternator Lada |
This topic is about Alternator Lada, the author, Dragos56563, wrote about: Salutare ! Ma gindesc, avind in vedere ca eu am consumatori mai mari ( ma refer aici la faruri ) sa-mi schimb alternatorul, si sa pun unul de putere m ... To read more just scroll down
Alternator Lada |
Jan 27 2007, 12:42 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 543 Joined: 23-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.556 |
Asadar... Caut alternator mai mare. Cred ca s-ar potrivi unul de Niva. Ma refer la Nivele care aveau inca motor de Lada. Ceva sfaturi ? PS: Am regulator electronic, curea noua, baterie noua si cu toate astea simt ca se inmoaie faruruile la relanti. :wave: -------------------- Lada 1200s - 1982 - 200k+ km
|
|
|
Jan 27 2007, 01:36 PM
Post
#2
|
|
sofer Group: Membri Posts: 52 Joined: 30-September 06 From: Iasi (Iasi) Member No.: 88.630 |
Salut, Dragosh eu te-as sfatui sa ramai pe alternatorul tau original, daca era sa ai probleme in timpul mersului cred ca aveai de ce sa-tzi faci griji, dar asa " ca nu ai farurile puternice in relanti " nu este o problema mare. Ramai asa . :wave:
|
|
|
Jan 28 2007, 02:09 PM
Post
#3
|
|
novice Group: Membri Posts: 44 Joined: 3-February 06 From: Brasov (Brasov) Member No.: 67.167 |
de acord cu cosmin daca incarca bine nui bai lasal original,sunt slabe la relanti farurile pe faza scurta sau lunga,daca in mers incarca bine laso asa si bateria e ok nu umbla.la relanti fara consumatori trebe sa incarce 13v-13,4 iar in sarcina cu faruri aprinse sa nu sara de 14,6v probezi si cu faruri aprinse si cu ele stinse caci posibil fara faruri sa incarce mai tare si atunci e defect releul,eu am un releu electronic si ori cu faruri ori fara incarca 14,6v chiar daca este in 5000ture iar in relanti nu scade sub 13v
|
|
|
Jan 28 2007, 07:05 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 543 Joined: 23-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.556 |
Deci, problema nu e ca nu incarca. Atunci cind mi-am schimbat bateria, acum o luna am fost cu masina la verificat. La relanti, cu toti consumatorii porniti, alternatorul incarca. Cel putin asa zicea nea' ala. Am citit in carte... Spune ca alternatorul da 42 de amperi la 5000 rpm. Asta inseamna 500 W ( ma rog, 504 W ). Ma uitam la Skoda Felicia a lui taica-miu. Are motor de 1,3. Consumatori nu are cine stie ce, tot becuri 55W/60W. Si cu toate astea, are alternator de 70 de amperi, adica 840 W. Daca ii pun alternator cu putere de iesire mai mare, regulatorul isi va face treaba, dar si eu mai mult curent la turatii joase. :wave: -------------------- Lada 1200s - 1982 - 200k+ km
|
|
|
Feb 13 2007, 03:03 PM
Post
#5
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 12 Joined: 18-January 07 From: Craiova (Dolj) Member No.: 97.104 |
LADA-ita Doru |
|
|
Feb 13 2007, 03:19 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 510 Joined: 25-April 05 From: Bucuresti Member No.: 45.398 |
Dpdv electric DA, dpdv mecanic, al prinderii.. cam greu de potrivit!
|
|
|
Feb 13 2007, 03:28 PM
Post
#7
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 12 Joined: 18-January 07 From: Craiova (Dolj) Member No.: 97.104 |
Multumesc Ionut
Doru |
|
|
Feb 13 2007, 05:55 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
Dragos, sfatul meu este sa lasi alternatorul original
e prea multa munca si prea pretentioasa sa adaptezi alt alternator... la ralanti nu ai nevoie de faruri, doar pozitia iar daca stai doar cu pozitia, stergatoarele vor merge si oricum la ralanti de obicei stai pe loc...n-ai nevoie nici de faruri, nici de stergatoare, doar de clima (mama, ce am zis-o :boxing: ) eventual eu cand stau la ralanti am doar pozitia, stergatoarele oprite, si sincer nici clima nu o pun ca uit sa-i dau drumul si mai tipa lumea din masina ca nu se mai simte caldura :wave: -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Feb 13 2007, 06:13 PM
Post
#9
|
|
novice Group: Membri Posts: 31 Joined: 10-April 06 From: Fagaras (Brasov) Member No.: 73.379 |
Nu stiu la voi cum, e dar eu am problema asta in general .. adica la relanti se simte o scadere de tensiune .. daca stau cu lumile aprinse se simte in turatia ventilatorului de ... clima ), care scade. Mi-am facut griji, dar decat sa dereglez altele ... e mai bine asha, oricum bateria mi-e incaracta, e a 4-a iarna care o fac cu ea si porneste fara probleme. Cand l-am masuarat alternatorul baga peste 14V la relanti, asha ca ... sa fim sanatosi sa le putem folosi!
Drum bun! -------------------- De la rusi vine .... LADA !
|
|
|
Feb 13 2007, 06:34 PM
Post
#10
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 10 Joined: 10-February 07 From: Bucuresti Member No.: 99.068 |
eu pot sa va spun ca am aceeasi problema la lada mea,dar eu am si bateria mai naspa.Dagosi singurul inconvenient care il ai in stadiul in care esti este ca iti poate hali mai repede energia din baterie,asta e singurul inconvenient,eu momentan sunt un novice(pe site,dar in maretie de mecanica si alte chilipiruri ma pricept;atat cat sa nu ma duc cu masina in service)si urmez si eu alte sfaturi,care ma completeaza si care ma ajuta,daca consideri ca e necesar sa-l schimbi schimba-l! nu de alta dar poate vrei si proiectoare si alea au cam 55 de w fiecare,si poate ai si casetofon si altele.eu iti urez succes si tie si celorlalti care au lada!
|
|
|
Feb 13 2007, 08:19 PM
Post
#11
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Marcel, dacă ai 14 V la relanti, înseamnă că turația, la relanti, este peste 1000 rot/min. Deoarece, de la 1000 rot/min începe alternatorul să debiteze curent deoarece ai releu mecanic, cred, nu ?.
Oricum, verificarea încărcării se face cu motorul turat la 2500 rot/min, iar tensiunea trebuie să fie între 13,9-14,5 V. Și, dacă atunci când ai luminile aprinse observi o scădere a turației ventilatorului, trebuie să verifici și încărcarea cu consumatorii porniți, adică treapta întâia de reglaj a releului regulator de tensiune, când trebuie să ai între 13,2-14,3 V. Dacă nu, trebuie umblat la releu, DAR cu mare atenție !!! |
|
|
Feb 15 2007, 01:50 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 510 Joined: 25-April 05 From: Bucuresti Member No.: 45.398 |
Fara consumatori poti avea si la ralenti 14V, alternatorul spre deosebire de dinam debiteaza si la turatie mica. Intensitatea curentului creste cu turatia. Normal ca daca ai multi consumatori la turatie mica scade tensiunea si se simte la intensitatea luminilor si la ventilator, dar in mod normal nu ai de ce sa opresti tot cand stai pe loc (desi si eu mai lasam doar pozitiile ca sa am curent la dezaburire+ventilatie).
|
|
|
Feb 15 2007, 02:06 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 543 Joined: 23-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.556 |
Multumesc pentru sfaturi, dar s-a rezolvat. Partial. Am alternator nou, de Lada, de 55 A. Are si alte treburi fata de alternatorul vechi, Adica niste condesatori de deparazitare pusi in spate, unul dintre ei este pus peste "bateria" cu carbuni. Cind il montez o sa va relatez care ce si cum.
Pret: 300 RON :wave: -------------------- Lada 1200s - 1982 - 200k+ km
|
|
|
Feb 15 2007, 02:19 PM
Post
#14
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Ionuț, pe lângă motocicletă, cred că ai Fiat, după mesajele scrise de tine, deoarece nu ai avut bunăvoința să-ți treci în semnătură autoturismul propriu, conform Regulamentului.
Dar, să revenim On topic. Ce am scris eu, despre încărcarea bateriei, n-am scris după ureche, în nici un caz. Lada are releu MECANIC, iar turația INIȚIALĂ de debitare a alternatorului este de 1.000 rpm. Deci, la turația motorului la relanti, de 780-800 rpm alternatorul NU DEBITEAZĂ 14 V !!! E clar, Ionuț ??? Deci, te rog, nu mai posta în contradictoriu, doar să susții ceva ce NU ȘTII !!! :wave: |
|
|
Feb 15 2007, 09:36 PM
Post
#15
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 143 Joined: 7-July 06 From: SLATINA Member No.: 81.836 |
Cred totusi ca trebuie, verificate si diodele. S-ar putea sa fie o cauza
|
|
|
Feb 22 2007, 02:41 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
Dragos, ai montat deja alternatorul? s-a imbunatatit situatia? :wave:
-------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Feb 23 2007, 09:34 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 543 Joined: 23-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.556 |
Inca nu, taicule. Nu am avut cind. Am avut timp doar sa schimb capetele de bara si arcurile pe fata... O sa va anunt atunci cind o sa fie cazul...
:wave: -------------------- Lada 1200s - 1982 - 200k+ km
|
|
|
Feb 24 2007, 12:24 AM
Post
#18
|
|
pilot Group: Membri Posts: 355 Joined: 15-February 07 From: Bucuresti Member No.: 99.509 |
e bine sa schimbi si pivotii odata cu capetele de bara pt ca,dupan cate stiu eu,astea toate care contribuie la mecanismul de miscare a rotii,depind una de alta si se bazeaza una pe alta.Asa ca daca un cap de bara e nasol uzeaza si pivotii si in cazul tau,care ai schimbat capetele de bara,ar fi bine sa verifici si pivotii ca poate ai vro bucurie.masina lada nu este ca astea noi sau cel putin ca dacia,ca asta e cel mai bun reper(romanesc),masina lada este un intreg puternic,daca ceva nu e bine legat atunci incepe sa scartzaie si nu cred ca vrun posesor de lada ar vrea asa ceva.Sfatul meu e sa verifici bine si pivotii,alegerea e a ta! dar alege cum trebuie! mersi de intelegere
|
|
|
Feb 24 2007, 11:54 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 510 Joined: 25-April 05 From: Bucuresti Member No.: 45.398 |
QUOTE(Mariustom) Ionuț, pe lângă motocicletă, cred că ai Fiat, după mesajele scrise de tine, deoarece nu ai avut bunăvoința să-ți treci în semnătură autoturismul propriu, conform Regulamentului.
Dar, să revenim On topic. Ce am scris eu, despre încărcarea bateriei, n-am scris după ureche, în nici un caz. Lada are releu MECANIC, iar turația INIȚIALĂ de debitare a alternatorului este de 1.000 rpm. Deci, la turația motorului la relanti, de 780-800 rpm alternatorul NU DEBITEAZĂ 14 V !!! E clar, Ionuț ??? Deci, te rog, nu mai posta în contradictoriu, doar să susții ceva ce NU ȘTII !!! :wave: Nu stiu care din noi NU STIE domnu' moderator! Daca ar fi dinam si nu alternator ai avea dreptate, la alternator releul regulator nu face decat sa reduca (,) curentul de excitatie atunci cand tensiunea debitata de alternator depaseste o valoare, fie el releu mecanic, electronic, bionic sau cu tzucumbar! La turatie mica (chiar 0) excitatia e alimentata direct cu tensiunea bateriei si alternatorul debiteaza la orice turatie, cu intensitate mai mica ce-i drept dar debiteaza, de aceea s-a si impus in locul vechiului dinam (pe langa avantajele legate de costuri). Alimenteaza-i excitatia de la o baterie si invarte-l cu mana legat la un bec si vei vedea ca acesta se aprinde daca nu crezi. "Turatie initiala la care debiteaza"? Poate prostii debiteaza, dar ala e altceva, tot cu "tor" in coada, dar nu cu "alt" la inceput... Nu am scris masina (ile) pe care o (le) am pt ca ar trebui sa modific profillul mereu si nu am chef si nici nu vreau sa mint. Daca am incalcat regulamentul poti sa-mi dai puncte de penalizare. Nu postez in contradictoriu de amorul artei, nu am nevoie sa "cresc in grad" si ma pronunt doar asupra lucrurilor pe care le stiu, nu sunt coprofag! Si macar nu scriu cu majuscule. Multumesc. |
|
|
Feb 25 2007, 01:23 AM
Post
#20
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
D-le Ionuț, datorită Regulamentului și bunului simț nu pot răspunde conform, dar aveți un mp de la mine.
Aici voi puncta doar următoarele: - dacă nici un posesor de Lada nu va confirma faptul că, la relanti, nu sunt 14 V pe baterie, vă invit să participați la o întâlnire a lor pentru o demonstrație practică; - pentru a primi puncte de penalizare trebuie să vă adresați Poliției Rutiere ; - referitor la ultimul paragraf, scot din context doar "ma pronunt doar asupra lucrurilor pe care le stiu". Ați putea să ne spuneți de unde știți cum funcționează circuitul electric de încărcare a bateriei la un autoturism Lada ? Eu pot dovedi chiar și teoretic că am dreptate. Voi posta o poză cu turația inițială de debitare a alternatorului dintr-o carte despre circuite electrice, nu din dicționare. La fel de mult și eu mulțumesc. LE: Iată și poza Deoarece sunt un om deschis, accept să-mi dovediți că aveți dreptate, că vă pronunțați doar asupra lucrurilor pe care le știți. Dacă nici această poză nu vă edifică asupra tensiunii debitate de alternator la relanti, înseamnă că sunteți mai bun decât cei ce au construit autoturismul Lada. Dedesupt de valoarea încercuită, a turației inițiale de debitare a alternatorului (știu că nu credeți în așa ceva, dar așa scrie, poate au greșit ), este trecută valoarea tensiunii debitate la turația inițială (vă spune ceva ? ), de 12,5 V. Adică, mai pe înțelesul dvs, la turația de relanti avem o valoare la bornele bateriei de aprox. 12,5 V, în nici un caz 14 V. Ținând cont de ultima frază a dvs, aștept să-mi dovediți contrariul, că aveți dreptate. Dacă probele mele sunt mai imbatabile decât ale dvs, atunci, conform negării negației, știu de ce postați , știu că vă pronunțați doar când știți :puke: , și că sunteți ... :pet: dar lăsăm asta pe altădată. Poftă bună :console: |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 12:44 PM |