IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Alternator Lada

This topic is about Alternator Lada, the author, Dragos56563, wrote about: Salutare ! Ma gindesc, avind in vedere ca eu am consumatori mai mari ( ma refer aici la faruri ) sa-mi schimb alternatorul, si sa pun unul de putere m ... To read more just scroll down

4 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Alternator Lada
Dragos56563
post Jan 27 2007, 12:42 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 543
Joined: 23-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.556



Salutare ! Ma gindesc, avind in vedere ca eu am consumatori mai mari ( ma refer aici la faruri ) sa-mi schimb alternatorul, si sa pun unul de putere mai mare. Citeam in manualul Haynes ca alternatorul stock da 42 de amperi la 5000 de turatii. Asta inseamna ca da 500 de wati la 5000 rpm. Iar eu simt al dracului de tare faptul ca am schimbat becurile.

Asadar... Caut alternator mai mare. Cred ca s-ar potrivi unul de Niva. Ma refer la Nivele care aveau inca motor de Lada.

Ceva sfaturi ?

PS: Am regulator electronic, curea noua, baterie noua si cu toate astea simt ca se inmoaie faruruile la relanti.

:wave:


--------------------
Lada 1200s - 1982 - 200k+ km
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cosmin - constan...
post Jan 27 2007, 01:36 PM
Post #2


sofer
***

Group: Membri
Posts: 52
Joined: 30-September 06
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 88.630



Salut, Dragosh eu te-as sfatui sa ramai pe alternatorul tau original, daca era sa ai probleme in timpul mersului cred ca aveai de ce sa-tzi faci griji, dar asa " ca nu ai farurile puternice in relanti " nu este o problema mare. Ramai asa smile.gif. :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matei67174
post Jan 28 2007, 02:09 PM
Post #3


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 3-February 06
From: Brasov (Brasov)
Member No.: 67.167



de acord cu cosmin daca incarca bine nui bai lasal original,sunt slabe la relanti farurile pe faza scurta sau lunga,daca in mers incarca bine laso asa si bateria e ok nu umbla.la relanti fara consumatori trebe sa incarce 13v-13,4 iar in sarcina cu faruri aprinse sa nu sara de 14,6v probezi si cu faruri aprinse si cu ele stinse caci posibil fara faruri sa incarce mai tare si atunci e defect releul,eu am un releu electronic si ori cu faruri ori fara incarca 14,6v chiar daca este in 5000ture iar in relanti nu scade sub 13v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dragos56563
post Jan 28 2007, 07:05 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 543
Joined: 23-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.556



De incarcat incarca. Nu asta e problema. Problema e ca daca e frig afara, ploua si mai e si noapte, ca sa am farurile pornite, ventilatorul si stergatoarele, acestea din urma se misca de parca sunt in reluare. Adica foarte, foooooarte greu. Daca accelerez, atunci luminile se albesc, turatia creste la ventilator, iar stergatoarele incep sa-si faca treaba.


Deci, problema nu e ca nu incarca. Atunci cind mi-am schimbat bateria, acum o luna am fost cu masina la verificat. La relanti, cu toti consumatorii porniti, alternatorul incarca. Cel putin asa zicea nea' ala. Am citit in carte... Spune ca alternatorul da 42 de amperi la 5000 rpm. Asta inseamna 500 W ( ma rog, 504 W ). Ma uitam la Skoda Felicia a lui taica-miu. Are motor de 1,3. Consumatori nu are cine stie ce, tot becuri 55W/60W. Si cu toate astea, are alternator de 70 de amperi, adica 840 W.

Daca ii pun alternator cu putere de iesire mai mare, regulatorul isi va face treaba, dar si eu mai mult curent la turatii joase.

:wave:


--------------------
Lada 1200s - 1982 - 200k+ km
Go to the top of the page
 
+Quote Post
costel97111
post Feb 13 2007, 03:03 PM
Post #5


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 12
Joined: 18-January 07
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 97.104



Imi poate spune cineva va rog daca alt. de Dacia se poate folosi la o
LADA-ita
Doru
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ionut45405
post Feb 13 2007, 03:19 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 510
Joined: 25-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 45.398



Dpdv electric DA, dpdv mecanic, al prinderii.. cam greu de potrivit!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
costel97111
post Feb 13 2007, 03:28 PM
Post #7


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 12
Joined: 18-January 07
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 97.104



Multumesc Ionut
Doru
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Feb 13 2007, 05:55 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



Dragos, sfatul meu este sa lasi alternatorul original
e prea multa munca si prea pretentioasa sa adaptezi alt alternator...
la ralanti nu ai nevoie de faruri, doar pozitia
iar daca stai doar cu pozitia, stergatoarele vor merge
si oricum la ralanti de obicei stai pe loc...n-ai nevoie nici de faruri, nici de stergatoare, doar de clima (mama, ce am zis-o :boxing: biggrin.gif ) eventual
eu cand stau la ralanti am doar pozitia, stergatoarele oprite, si sincer nici clima nu o pun ca uit sa-i dau drumul biggrin.gif si mai tipa lumea din masina ca nu se mai simte caldura biggrin.gif :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcel73386
post Feb 13 2007, 06:13 PM
Post #9


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 10-April 06
From: Fagaras (Brasov)
Member No.: 73.379



Nu stiu la voi cum, e dar eu am problema asta in general .. adica la relanti se simte o scadere de tensiune .. daca stau cu lumile aprinse se simte in turatia ventilatorului de ... clima smile.gif), care scade. Mi-am facut griji, dar decat sa dereglez altele ... e mai bine asha, oricum bateria mi-e incaracta, e a 4-a iarna care o fac cu ea si porneste fara probleme. Cand l-am masuarat alternatorul baga peste 14V la relanti, asha ca ... sa fim sanatosi sa le putem folosi!
Drum bun!


--------------------
De la rusi vine .... LADA !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihai99075
post Feb 13 2007, 06:34 PM
Post #10


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 10
Joined: 10-February 07
From: Bucuresti
Member No.: 99.068



eu pot sa va spun ca am aceeasi problema la lada mea,dar eu am si bateria mai naspa.Dagosi singurul inconvenient care il ai in stadiul in care esti este ca iti poate hali mai repede energia din baterie,asta e singurul inconvenient,eu momentan sunt un novice(pe site,dar in maretie de mecanica si alte chilipiruri ma pricept;atat cat sa nu ma duc cu masina in service)si urmez si eu alte sfaturi,care ma completeaza si care ma ajuta,daca consideri ca e necesar sa-l schimbi schimba-l! nu de alta dar poate vrei si proiectoare si alea au cam 55 de w fiecare,si poate ai si casetofon si altele.eu iti urez succes si tie si celorlalti care au lada!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Feb 13 2007, 08:19 PM
Post #11


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Marcel, dacă ai 14 V la relanti, înseamnă că turația, la relanti, este peste 1000 rot/min. Deoarece, de la 1000 rot/min începe alternatorul să debiteze curent deoarece ai releu mecanic, cred, nu ?.
Oricum, verificarea încărcării se face cu motorul turat la 2500 rot/min, iar tensiunea trebuie să fie între 13,9-14,5 V.
Și, dacă atunci când ai luminile aprinse observi o scădere a turației ventilatorului, trebuie să verifici și încărcarea cu consumatorii porniți, adică treapta întâia de reglaj a releului regulator de tensiune, când trebuie să ai între 13,2-14,3 V. Dacă nu, trebuie umblat la releu, DAR cu mare atenție !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ionut45405
post Feb 15 2007, 01:50 AM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 510
Joined: 25-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 45.398



Fara consumatori poti avea si la ralenti 14V, alternatorul spre deosebire de dinam debiteaza si la turatie mica. Intensitatea curentului creste cu turatia. Normal ca daca ai multi consumatori la turatie mica scade tensiunea si se simte la intensitatea luminilor si la ventilator, dar in mod normal nu ai de ce sa opresti tot cand stai pe loc (desi si eu mai lasam doar pozitiile ca sa am curent la dezaburire+ventilatie).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dragos56563
post Feb 15 2007, 02:06 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 543
Joined: 23-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.556



Multumesc pentru sfaturi, dar s-a rezolvat. Partial. Am alternator nou, de Lada, de 55 A. Are si alte treburi fata de alternatorul vechi, Adica niste condesatori de deparazitare pusi in spate, unul dintre ei este pus peste "bateria" cu carbuni. Cind il montez o sa va relatez care ce si cum.

Pret: 300 RON

:wave:


--------------------
Lada 1200s - 1982 - 200k+ km
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Feb 15 2007, 02:19 PM
Post #14


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Ionuț, pe lângă motocicletă, cred că ai Fiat, după mesajele scrise de tine, deoarece nu ai avut bunăvoința să-ți treci în semnătură autoturismul propriu, conform Regulamentului. blush.gif

Dar, să revenim On topic.
Ce am scris eu, despre încărcarea bateriei, n-am scris după ureche, în nici un caz.
Lada are releu MECANIC, iar turația INIȚIALĂ de debitare a alternatorului este de 1.000 rpm.
Deci, la turația motorului la relanti, de 780-800 rpm alternatorul NU DEBITEAZĂ 14 V !!!
E clar, Ionuț ???

Deci, te rog, nu mai posta în contradictoriu, doar să susții ceva ce NU ȘTII !!! :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihail81843
post Feb 15 2007, 09:36 PM
Post #15


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 143
Joined: 7-July 06
From: SLATINA
Member No.: 81.836



Cred totusi ca trebuie, verificate si diodele. S-ar putea sa fie o cauza biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Feb 22 2007, 02:41 PM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



Dragos, ai montat deja alternatorul? s-a imbunatatit situatia? :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dragos56563
post Feb 23 2007, 09:34 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 543
Joined: 23-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.556



Inca nu, taicule. Nu am avut cind. Am avut timp doar sa schimb capetele de bara si arcurile pe fata... O sa va anunt atunci cind o sa fie cazul...

:wave:


--------------------
Lada 1200s - 1982 - 200k+ km
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tzo99516
post Feb 24 2007, 12:24 AM
Post #18


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 355
Joined: 15-February 07
From: Bucuresti
Member No.: 99.509



e bine sa schimbi si pivotii odata cu capetele de bara pt ca,dupan cate stiu eu,astea toate care contribuie la mecanismul de miscare a rotii,depind una de alta si se bazeaza una pe alta.Asa ca daca un cap de bara e nasol uzeaza si pivotii si in cazul tau,care ai schimbat capetele de bara,ar fi bine sa verifici si pivotii ca poate ai vro bucurie.masina lada nu este ca astea noi sau cel putin ca dacia,ca asta e cel mai bun reper(romanesc),masina lada este un intreg puternic,daca ceva nu e bine legat atunci incepe sa scartzaie si nu cred ca vrun posesor de lada ar vrea asa ceva.Sfatul meu e sa verifici bine si pivotii,alegerea e a ta! dar alege cum trebuie! mersi de intelegere
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ionut45405
post Feb 24 2007, 11:54 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 510
Joined: 25-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 45.398



QUOTE(Mariustom)
Ionuț, pe lângă motocicletă, cred că ai Fiat, după mesajele scrise de tine, deoarece nu ai avut bunăvoința să-ți treci în semnătură autoturismul propriu, conform Regulamentului. blush.gif

Dar, să revenim On topic.
Ce am scris eu, despre încărcarea bateriei, n-am scris după ureche, în nici un caz.
Lada are releu MECANIC, iar turația INIȚIALĂ de debitare a alternatorului este de 1.000 rpm.
Deci, la turația motorului la relanti, de 780-800 rpm alternatorul NU DEBITEAZĂ 14 V !!!
E clar, Ionuț ???

Deci, te rog, nu mai posta în contradictoriu, doar să susții ceva ce NU ȘTII !!! :wave:

Nu stiu care din noi NU STIE domnu' moderator! Daca ar fi dinam si nu alternator ai avea dreptate, la alternator releul regulator nu face decat sa reduca (,) curentul de excitatie atunci cand tensiunea debitata de alternator depaseste o valoare, fie el releu mecanic, electronic, bionic sau cu tzucumbar! La turatie mica (chiar 0) excitatia e alimentata direct cu tensiunea bateriei si alternatorul debiteaza la orice turatie, cu intensitate mai mica ce-i drept dar debiteaza, de aceea s-a si impus in locul vechiului dinam (pe langa avantajele legate de costuri). Alimenteaza-i excitatia de la o baterie si invarte-l cu mana legat la un bec si vei vedea ca acesta se aprinde daca nu crezi. "Turatie initiala la care debiteaza"? Poate prostii debiteaza, dar ala e altceva, tot cu "tor" in coada, dar nu cu "alt" la inceput...
Nu am scris masina (ile) pe care o (le) am pt ca ar trebui sa modific profillul mereu si nu am chef si nici nu vreau sa mint. Daca am incalcat regulamentul poti sa-mi dai puncte de penalizare.
Nu postez in contradictoriu de amorul artei, nu am nevoie sa "cresc in grad" si ma pronunt doar asupra lucrurilor pe care le stiu, nu sunt coprofag! Si macar nu scriu cu majuscule. Multumesc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Feb 25 2007, 01:23 AM
Post #20


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



D-le Ionuț, datorită Regulamentului și bunului simț nu pot răspunde conform, dar aveți un mp de la mine.

Aici voi puncta doar următoarele:
- dacă nici un posesor de Lada nu va confirma faptul că, la relanti, nu sunt 14 V pe baterie, vă invit să participați la o întâlnire a lor pentru o demonstrație practică;
- pentru a primi puncte de penalizare trebuie să vă adresați Poliției Rutiere biggrin.gif ;
- referitor la ultimul paragraf, scot din context doar "ma pronunt doar asupra lucrurilor pe care le stiu". Ați putea să ne spuneți de unde știți cum funcționează circuitul electric de încărcare a bateriei la un autoturism Lada ? Eu pot dovedi chiar și teoretic că am dreptate.

Voi posta o poză cu turația inițială de debitare a alternatorului dintr-o carte despre circuite electrice, nu din dicționare.
La fel de mult și eu mulțumesc.

LE: Iată și poza

Deoarece sunt un om deschis, accept să-mi dovediți că aveți dreptate, că vă pronunțați doar asupra lucrurilor pe care le știți.
Dacă nici această poză nu vă edifică asupra tensiunii debitate de alternator la relanti, înseamnă că sunteți mai bun decât cei ce au construit autoturismul Lada.
Dedesupt de valoarea încercuită, a turației inițiale de debitare a alternatorului (știu că nu credeți în așa ceva, dar așa scrie, poate au greșit blush.gif ), este trecută valoarea tensiunii debitate la turația inițială (vă spune ceva ? biggrin.gif ), de 12,5 V.

Adică, mai pe înțelesul dvs, la turația de relanti avem o valoare la bornele bateriei de aprox. 12,5 V, în nici un caz 14 V.

Ținând cont de ultima frază a dvs, aștept să-mi dovediți contrariul, că aveți dreptate.
Dacă probele mele sunt mai imbatabile decât ale dvs, atunci, conform negării negației, știu de ce postați bicycle.gif , știu că vă pronunțați doar când știți :puke: , și că sunteți ... :pet: dar lăsăm asta pe altădată. Poftă bună :console:
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

6 User(s) are reading this topic (6 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 4th May 2024 - 12:44 PM