Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Alternator Lada
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Pages: 1, 2
Dragos56563
Salutare ! Ma gindesc, avind in vedere ca eu am consumatori mai mari ( ma refer aici la faruri ) sa-mi schimb alternatorul, si sa pun unul de putere mai mare. Citeam in manualul Haynes ca alternatorul stock da 42 de amperi la 5000 de turatii. Asta inseamna ca da 500 de wati la 5000 rpm. Iar eu simt al dracului de tare faptul ca am schimbat becurile.

Asadar... Caut alternator mai mare. Cred ca s-ar potrivi unul de Niva. Ma refer la Nivele care aveau inca motor de Lada.

Ceva sfaturi ?

PS: Am regulator electronic, curea noua, baterie noua si cu toate astea simt ca se inmoaie faruruile la relanti.

:wave:
cosmin - constantin88637
Salut, Dragosh eu te-as sfatui sa ramai pe alternatorul tau original, daca era sa ai probleme in timpul mersului cred ca aveai de ce sa-tzi faci griji, dar asa " ca nu ai farurile puternice in relanti " nu este o problema mare. Ramai asa smile.gif. :wave:
matei67174
de acord cu cosmin daca incarca bine nui bai lasal original,sunt slabe la relanti farurile pe faza scurta sau lunga,daca in mers incarca bine laso asa si bateria e ok nu umbla.la relanti fara consumatori trebe sa incarce 13v-13,4 iar in sarcina cu faruri aprinse sa nu sara de 14,6v probezi si cu faruri aprinse si cu ele stinse caci posibil fara faruri sa incarce mai tare si atunci e defect releul,eu am un releu electronic si ori cu faruri ori fara incarca 14,6v chiar daca este in 5000ture iar in relanti nu scade sub 13v
Dragos56563
De incarcat incarca. Nu asta e problema. Problema e ca daca e frig afara, ploua si mai e si noapte, ca sa am farurile pornite, ventilatorul si stergatoarele, acestea din urma se misca de parca sunt in reluare. Adica foarte, foooooarte greu. Daca accelerez, atunci luminile se albesc, turatia creste la ventilator, iar stergatoarele incep sa-si faca treaba.


Deci, problema nu e ca nu incarca. Atunci cind mi-am schimbat bateria, acum o luna am fost cu masina la verificat. La relanti, cu toti consumatorii porniti, alternatorul incarca. Cel putin asa zicea nea' ala. Am citit in carte... Spune ca alternatorul da 42 de amperi la 5000 rpm. Asta inseamna 500 W ( ma rog, 504 W ). Ma uitam la Skoda Felicia a lui taica-miu. Are motor de 1,3. Consumatori nu are cine stie ce, tot becuri 55W/60W. Si cu toate astea, are alternator de 70 de amperi, adica 840 W.

Daca ii pun alternator cu putere de iesire mai mare, regulatorul isi va face treaba, dar si eu mai mult curent la turatii joase.

:wave:
costel97111
Imi poate spune cineva va rog daca alt. de Dacia se poate folosi la o
LADA-ita
Doru
Ionut45405
Dpdv electric DA, dpdv mecanic, al prinderii.. cam greu de potrivit!
costel97111
Multumesc Ionut
Doru
Horia49540
Dragos, sfatul meu este sa lasi alternatorul original
e prea multa munca si prea pretentioasa sa adaptezi alt alternator...
la ralanti nu ai nevoie de faruri, doar pozitia
iar daca stai doar cu pozitia, stergatoarele vor merge
si oricum la ralanti de obicei stai pe loc...n-ai nevoie nici de faruri, nici de stergatoare, doar de clima (mama, ce am zis-o :boxing: biggrin.gif ) eventual
eu cand stau la ralanti am doar pozitia, stergatoarele oprite, si sincer nici clima nu o pun ca uit sa-i dau drumul biggrin.gif si mai tipa lumea din masina ca nu se mai simte caldura biggrin.gif :wave:
Marcel73386
Nu stiu la voi cum, e dar eu am problema asta in general .. adica la relanti se simte o scadere de tensiune .. daca stau cu lumile aprinse se simte in turatia ventilatorului de ... clima smile.gif), care scade. Mi-am facut griji, dar decat sa dereglez altele ... e mai bine asha, oricum bateria mi-e incaracta, e a 4-a iarna care o fac cu ea si porneste fara probleme. Cand l-am masuarat alternatorul baga peste 14V la relanti, asha ca ... sa fim sanatosi sa le putem folosi!
Drum bun!
mihai99075
eu pot sa va spun ca am aceeasi problema la lada mea,dar eu am si bateria mai naspa.Dagosi singurul inconvenient care il ai in stadiul in care esti este ca iti poate hali mai repede energia din baterie,asta e singurul inconvenient,eu momentan sunt un novice(pe site,dar in maretie de mecanica si alte chilipiruri ma pricept;atat cat sa nu ma duc cu masina in service)si urmez si eu alte sfaturi,care ma completeaza si care ma ajuta,daca consideri ca e necesar sa-l schimbi schimba-l! nu de alta dar poate vrei si proiectoare si alea au cam 55 de w fiecare,si poate ai si casetofon si altele.eu iti urez succes si tie si celorlalti care au lada!
Mariustom
Marcel, dacă ai 14 V la relanti, înseamnă că turația, la relanti, este peste 1000 rot/min. Deoarece, de la 1000 rot/min începe alternatorul să debiteze curent deoarece ai releu mecanic, cred, nu ?.
Oricum, verificarea încărcării se face cu motorul turat la 2500 rot/min, iar tensiunea trebuie să fie între 13,9-14,5 V.
Și, dacă atunci când ai luminile aprinse observi o scădere a turației ventilatorului, trebuie să verifici și încărcarea cu consumatorii porniți, adică treapta întâia de reglaj a releului regulator de tensiune, când trebuie să ai între 13,2-14,3 V. Dacă nu, trebuie umblat la releu, DAR cu mare atenție !!!
Ionut45405
Fara consumatori poti avea si la ralenti 14V, alternatorul spre deosebire de dinam debiteaza si la turatie mica. Intensitatea curentului creste cu turatia. Normal ca daca ai multi consumatori la turatie mica scade tensiunea si se simte la intensitatea luminilor si la ventilator, dar in mod normal nu ai de ce sa opresti tot cand stai pe loc (desi si eu mai lasam doar pozitiile ca sa am curent la dezaburire+ventilatie).
Dragos56563
Multumesc pentru sfaturi, dar s-a rezolvat. Partial. Am alternator nou, de Lada, de 55 A. Are si alte treburi fata de alternatorul vechi, Adica niste condesatori de deparazitare pusi in spate, unul dintre ei este pus peste "bateria" cu carbuni. Cind il montez o sa va relatez care ce si cum.

Pret: 300 RON

:wave:
Mariustom
Ionuț, pe lângă motocicletă, cred că ai Fiat, după mesajele scrise de tine, deoarece nu ai avut bunăvoința să-ți treci în semnătură autoturismul propriu, conform Regulamentului. blush.gif

Dar, să revenim On topic.
Ce am scris eu, despre încărcarea bateriei, n-am scris după ureche, în nici un caz.
Lada are releu MECANIC, iar turația INIȚIALĂ de debitare a alternatorului este de 1.000 rpm.
Deci, la turația motorului la relanti, de 780-800 rpm alternatorul NU DEBITEAZĂ 14 V !!!
E clar, Ionuț ???

Deci, te rog, nu mai posta în contradictoriu, doar să susții ceva ce NU ȘTII !!! :wave:
mihail81843
Cred totusi ca trebuie, verificate si diodele. S-ar putea sa fie o cauza biggrin.gif
Horia49540
Dragos, ai montat deja alternatorul? s-a imbunatatit situatia? :wave:
Dragos56563
Inca nu, taicule. Nu am avut cind. Am avut timp doar sa schimb capetele de bara si arcurile pe fata... O sa va anunt atunci cind o sa fie cazul...

:wave:
tzo99516
e bine sa schimbi si pivotii odata cu capetele de bara pt ca,dupan cate stiu eu,astea toate care contribuie la mecanismul de miscare a rotii,depind una de alta si se bazeaza una pe alta.Asa ca daca un cap de bara e nasol uzeaza si pivotii si in cazul tau,care ai schimbat capetele de bara,ar fi bine sa verifici si pivotii ca poate ai vro bucurie.masina lada nu este ca astea noi sau cel putin ca dacia,ca asta e cel mai bun reper(romanesc),masina lada este un intreg puternic,daca ceva nu e bine legat atunci incepe sa scartzaie si nu cred ca vrun posesor de lada ar vrea asa ceva.Sfatul meu e sa verifici bine si pivotii,alegerea e a ta! dar alege cum trebuie! mersi de intelegere
Ionut45405
QUOTE(Mariustom)
Ionuț, pe lângă motocicletă, cred că ai Fiat, după mesajele scrise de tine, deoarece nu ai avut bunăvoința să-ți treci în semnătură autoturismul propriu, conform Regulamentului. blush.gif

Dar, să revenim On topic.
Ce am scris eu, despre încărcarea bateriei, n-am scris după ureche, în nici un caz.
Lada are releu MECANIC, iar turația INIȚIALĂ de debitare a alternatorului este de 1.000 rpm.
Deci, la turația motorului la relanti, de 780-800 rpm alternatorul NU DEBITEAZĂ 14 V !!!
E clar, Ionuț ???

Deci, te rog, nu mai posta în contradictoriu, doar să susții ceva ce NU ȘTII !!! :wave:

Nu stiu care din noi NU STIE domnu' moderator! Daca ar fi dinam si nu alternator ai avea dreptate, la alternator releul regulator nu face decat sa reduca (,) curentul de excitatie atunci cand tensiunea debitata de alternator depaseste o valoare, fie el releu mecanic, electronic, bionic sau cu tzucumbar! La turatie mica (chiar 0) excitatia e alimentata direct cu tensiunea bateriei si alternatorul debiteaza la orice turatie, cu intensitate mai mica ce-i drept dar debiteaza, de aceea s-a si impus in locul vechiului dinam (pe langa avantajele legate de costuri). Alimenteaza-i excitatia de la o baterie si invarte-l cu mana legat la un bec si vei vedea ca acesta se aprinde daca nu crezi. "Turatie initiala la care debiteaza"? Poate prostii debiteaza, dar ala e altceva, tot cu "tor" in coada, dar nu cu "alt" la inceput...
Nu am scris masina (ile) pe care o (le) am pt ca ar trebui sa modific profillul mereu si nu am chef si nici nu vreau sa mint. Daca am incalcat regulamentul poti sa-mi dai puncte de penalizare.
Nu postez in contradictoriu de amorul artei, nu am nevoie sa "cresc in grad" si ma pronunt doar asupra lucrurilor pe care le stiu, nu sunt coprofag! Si macar nu scriu cu majuscule. Multumesc.
Mariustom
D-le Ionuț, datorită Regulamentului și bunului simț nu pot răspunde conform, dar aveți un mp de la mine.

Aici voi puncta doar următoarele:
- dacă nici un posesor de Lada nu va confirma faptul că, la relanti, nu sunt 14 V pe baterie, vă invit să participați la o întâlnire a lor pentru o demonstrație practică;
- pentru a primi puncte de penalizare trebuie să vă adresați Poliției Rutiere biggrin.gif ;
- referitor la ultimul paragraf, scot din context doar "ma pronunt doar asupra lucrurilor pe care le stiu". Ați putea să ne spuneți de unde știți cum funcționează circuitul electric de încărcare a bateriei la un autoturism Lada ? Eu pot dovedi chiar și teoretic că am dreptate.

Voi posta o poză cu turația inițială de debitare a alternatorului dintr-o carte despre circuite electrice, nu din dicționare.
La fel de mult și eu mulțumesc.

LE: Iată și poza

Deoarece sunt un om deschis, accept să-mi dovediți că aveți dreptate, că vă pronunțați doar asupra lucrurilor pe care le știți.
Dacă nici această poză nu vă edifică asupra tensiunii debitate de alternator la relanti, înseamnă că sunteți mai bun decât cei ce au construit autoturismul Lada.
Dedesupt de valoarea încercuită, a turației inițiale de debitare a alternatorului (știu că nu credeți în așa ceva, dar așa scrie, poate au greșit blush.gif ), este trecută valoarea tensiunii debitate la turația inițială (vă spune ceva ? biggrin.gif ), de 12,5 V.

Adică, mai pe înțelesul dvs, la turația de relanti avem o valoare la bornele bateriei de aprox. 12,5 V, în nici un caz 14 V.

Ținând cont de ultima frază a dvs, aștept să-mi dovediți contrariul, că aveți dreptate.
Dacă probele mele sunt mai imbatabile decât ale dvs, atunci, conform negării negației, știu de ce postați bicycle.gif , știu că vă pronunțați doar când știți :puke: , și că sunteți ... :pet: dar lăsăm asta pe altădată. Poftă bună :console:
Horia49540
eu zic ca Mariustom are dreptate
tocmai deaceea zic si eu sa se stinga consumatorii mari la ralanti
dar, chiar daca nu ii, stingi, ei nu ar trebui sa isi reduca performantele, farurile ar trebui sa arda la fel, eventual stergatoarele sa mearga mai incet...
iar la un releu mecanic tensiunea nu poate sta constanta la orice turatie, cum e (aproape) la cele electronice, la o accelerare brusca tensiunea sare la maximul permis de reglajul releului, care tre sa fie intre 13,8 si 14,4 :wave:
Ionut45405
Ar fi bine sa fie 14V la ralenti, dar daca nu sunt macar 13.7-13.8V nu primiti garantie la o baterie noua (drept ca daca bateria e "moarta" nu se atinge aceasta valoare nicicum)!
Incarcarea e normal sa fie mai slaba la turatie mica, doar generatorul consuma lucru mecanic pt a debita curent electric, insa acesta e marele avantaj al alternatorului, da tensiune si la turatie mica!
Acum vad si eu poza din carte, taaare as vrea sa stiu cine a scris-o! Mai era un tip care publica pe vremuri carti cu scheme electronice copiate (prost) si era bata, dar omu se "publica"...
In limita timpului mi-ar placea sa iau parte la o intalnire, Lada mi-a fost chiar "draga" daca pot spune si am avut contacte cu generatii diferite de "Lazi" de-a lungul timpului, chiar ma batea gandul sa modific una pt curse de coasta (imi place tractiunea spate si voiam ceva cu buget mic) dar am gasit altceva.
Horia49540
frate, nu va mai certati atata
daca la turatie incarca 13,8-14,4 e ok

dar as avea o mica corectie - chiar daca bateria este moarta, se ating aceleasi valori, caci bateria functioneaza (cu exceptia cazului cand motorul e oprit si consumatorii porniti) ca unb tampon, alternatorul e cel care da curent
deci daca ai 14 volti cu o baterie noua, la fel vei avea si cu o baterie terminata, la aceeasi turatie, aceleasi conditii etc.
diferenta este ca bateria terminata se va descarca chiar si in cateva ore de la oprirea motorului daca este moarta de tot... :wave:
Mariustom
Deci 14 V la ralanti nu este posibil la o instalație electrică bine pusă la punct.
Conform cărții scrise de ing. Gheorghe Tocaiuc "Echipamentul electric al automobilelor" și publicată de Editura Tehnică în anul 1982 (tabelul pozat este din această carte smile.gif ), turația motorului pentru reglarea releului de încărcare trebuie să fie aprox de 2.500 rpm iar tensiunea furnizată de alternator de 14,2 +/- 0,3 V, fără consumatori. Cu consumatori (gen faza lungă, ventilația pornită) tensiunea trebuie să fie cu 0,2 până la 0,7 V mai mică decât valoarea măsurată fără consumatori.
Conform tabelului arătat, tensiunea debitată la turația inițială este de 12,5 V.
Din această cauză, la ralanti NU e posibil să ai 14 V, această valoare o ai abia după turarea motorului.
Repet, la Lada, precum și la alte autoturisme (mai bătrâne, cei drept), tensiunea variază funcție de turația motorului, și nu poate fi la fel când motorul este turat (~ 14V) cu atunci când este la ralanti (~ 13V).
Asta am vrut să demonstrez și cred că am demonstrat-o !
Aștept reacții blush.gif

D-le Ionuț, aveți mp.

PS: Bine a specificat Horia
QUOTE
daca la turatie incarca 13,8-14,4 e ok
tzo99516
mie la ralanti in scad toate,si farurile (faza scurta) si clima,dar eu am si bateria pe duca,si ca sa fiu sigur ca e de la baterie am pus aparatul el borne in timp ce masina era la ralanti si culmea eu stiu ca tre sa arate intre 13 ,8 si 14,ca sa fie bun alternatorul sa nu ai diodele arse sau ceva,dar parerea mea este ca decat sa discutati in contradictoriu si alte dastea as zice ca sa luati aparatulde masura si sa-l puneti pe borne atunci cand masina e la ralanti si cred ca o sa se lamureasca situatia wink.gif :minigun:
Ionut45405
O baterie buna in mod normal este tot timpul incarcata cand masina functioneaza, una "moarta" poate (in unele cazuri) sa absoarba mai mult curent fara sa ajunga la un grad de incarcare si este un consumator!
Normal ca nu debiteaza maxim de curent la ralenti si daca ai muti consumatori se resimt, iarasi situatie influentata de starea bateriei.
Pana una-alta raman la parerea mea ca incarca si la ralenti (nu insa ca sustine toti consumatorii). Vi se aprinde beculetul rosu? Daca nu inseamna ca alternatorul "munceste"!
Horia49540
sa ne intelegem: eu nu am zis ca la ralanti tre sa ai 1 volt si la turatie 1000 volti biggrin.gif
am zis ca, asa cum zice Marius, releele mecanice nu pot mentine o tensiune constanta: stiu ca sunt relee moderne electronice care tin, de ex. 14,2 in orice situatie...
la un releu mecanic la accelerare tensiunea tre sa sara imediat la maximul permis de releu :wave:
Ionut45405
Da, dar la ralenti ambele alimenteaza "pe direct" excitatia!
Horia49540
Ionut, poate m-am exprimat gresit scriind in graba, mea culpa
eu nu am zic sa zici gresit
eu am fost de acord cu afirmatia lui Marius cum ca avand un releu mecanic nu poti avea aceeasi tensiune si la ralanti si la turatie
ideea mea era pe 14 V la turatie: atunci nu poti avea 14 si la ralanti, la un releu mecanic
dar daca ai 14,4-14,5 la turatie e normal sa poti avea 13,8-14 la ralanti

normal ca incarca, si dinamul incarca, dar mai putin, daca nu ar incarca deloc la ranti si ai aprinde si farurile ai ramane fara curent si pt bobina de inductie dupa cateva minute/zeci de minute :wave:
Ionut45405
Dinamul NU incarca la ralenti, se aprinde frumusel si beculetul la orice masina cu dinam (m-am scolit din toate pdv pe Fiat 850 si mi-a mancat ficatii releul ala, innebunise si ramanea cuplat cand opream motorul)! Daca nu l-ar decupla disjunctorul ar functiona ca un motor electric si ar consuma incercand el sa invarta motorul!
Horia49540
desi la electrica nu ma pricep asa ca tine (si te felicit pentru asta!), cred ca avea o problema masinuta aia
becul nu tre sa stea aprins nicodata cand functioneaza motorul
inseamna ca un motor cu dinam care sta la ralanti cu faza mare, faruti de ceata, stergatoare si ventilatie pornite moare in cateva minute...iar daca mai dai si un claxon nici nu se mai trezeste vreodata biggrin.gif
dinamul incarca mult mai putin la turatii mici, dar incarca totusi... :wave:
Ionut45405
Aici te inseli din pacate. La toate masinile cu dinam pe care le-am vazut becul de incarcare statea aprins la ralenti! Noroc ca n-aveau proiectoare, dezaburiri si alte alea! La Dacia 1100 chiar era verde becul! Si daca disjunctorul decupleaza dinamul de baterie cum sa mai incarce?
Alternatorul e ala care incarca mai putin dar incarca. Si de aici pornise discutia, omul a zis ca nu incarca si eu l-am contrazis.
O sa ma dea astia afara ca stau pe net toata ziua... Atunci sa vedeti ce va mai explic :boxing:
tzo99516
baieti stiti ca zic eu!mai bine unu din voi care are aparat de masura,ca eu nu am,sa vine la intalnire si o sa masuram atunci la ralanti si in turatie,cred ca e cel mai bine
Andrei79789
Bai, trebuie sa va povestesc ce-am patit azi, ca e sf, nu gluma.
Ma duc in service, ii zic mecanicului sa se uite la incarcare ca nu e inregula, undeva e o problema la alternator sau la releu,
Pune omu voltmetru pe baterie: 12.4 ...bun.
Pornesc motoru' ... 12.4, accelerez ... 12.4. Acum masuram curentul scos din alternator ... 12.4 ??? Verifica releul ... este ok.
Sa vedem acum ce e cu alternatoru, se baga omu sub masina, scoate scutu, scoate alternatorul, care al naibi e bagat acolo sa nu-l mai lucreze cineva vreodata la el.
Il soate, si dupa ce-l desface ... remarcam ca a ruginit destul de mult, pana a separat bobinele de magneti, a dat 50 de ciocane.
Ne uitatm ... pare ok. Pune voltmetru la puntea de diode ... e ok.
In momentul asta stupoare, ce naiba poate sa aiba ca verificaram tot.
Se uita mai atent la piulitele si saibele cu care se prind bobinele de puntea de diode si constata ca nu faceau contact cum trebuie, erau nitel coxate. Pune alternatorul la loc si totul merge struna.

Concluzia !!!

Individu' care mi-a pus acum ceva vreme carbuni noi pe alternator, nu l-a scos de acolo, a desfacut furtunul de deasupra, furtun prin care trecea apa distilata, aceasta curgand peste alternator iar acesta a ruginit pe alocuri.
Deci atentie pe mana cui lasati inlocuirea unor consumabile ....
Marcel73386
Hai sa va schimb eu subiectul smile.gif
Am o mica problema cu claxonul, poate atzi avut si voi asha ceva, nu imi claxoneaza tot timpul si din cate mi-am dat eu seama s-ar putea sa fie de la vreun fir sau vreun contact - in pozitia normala a volanului nu merge deloc iar cand sucesc de el la peste 40-50 de grade functioneaza, mai nou nu imi mai merge numai cand apas pe partea dreapta a volanului.
Ma-m uitat si eu pe acolo dar nu pot sa-mi dau seama si la ciruitele de pe volan nu am umblat, poate ati facut-o voi ??
Mint ca mi-am pus buton pentru pornire ca schimbasem vreo doua contacte, si mi-am mai pus si un buton pentru shpritziera de parbriz ca .. tot asha nu-mi facea contact maneta de pe volan sad.gif
Ma puteti ajuta cu vreun sfat in leg cu claxonul?
tzo99516
paid ca zici ca nu facea contact maneta de la stergator poa sa fie din blocul de lumini(cu toate ca nu cred)vezi sa nu fi taiat vrun fir cand ai pus butoanele pt pornire si ti spritzat apa pe parbriz,una sau uitete sa nu fie si de la releu de claxon ca si ala are un rol important(chiar foarte important)sau poate ca e de la goarne in sine,probeaza si tu goarnele si vezi si dupa incearca si releul daca mai merge.
Mariustom
Marcel, treaba e simplă blush.gif
Trebuie să desfaci chestia aia închisă la culoare din mijlocul volanului, apoi suportul ei, cea care de fapt este "claxonul". Cu o cheie tubulară trebuie să desfaci piulița care strânge volanul pe ax. După demontarea și scoaterea volanului, vei observa o lamelă, care face contact între firul ce merge la instalație și volan. Curăță și arcuiește acea lamelă, acolo cred că este problema.

Nu este greu, demontând, vei descoperi ce ușor este.
Atenție la chestia metalică care joacă pe arcurile laterale, la șuruburile de strângere trebuie să ai șaibe izolate. Vezi cum sunt puse.
Spor la lucru. :wave:
Horia49540
fa asa cum zice Marius ca bine mai zice biggrin.gif
si daca ai aparat de masura masoara inainte de a demonta si vezi exact care este zona cu bucluc(daca nu stii cum da pm)
a, si un sfat: cand faci probe decupleaza claxonul si cupleaza in locul lui un bec, ca altfel capiezi toti vecinii si descarci si bateria biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif :wave:
Mariustom
Mulțumesc Horia, arigato.gif , și tu ai dreptate în legătură cu becul laugh.gif :coolspeak:
Chestia este că eu am o goarnă, cea gravă, mai slabă, și doar pe aia o lăsam legată. blink.gif

Încă o dată, baftă Marcel biggrin.gif :wave:
Georgian40398
Aoleu, cureaua alternatorului loveste din nou, tu-i ... :minigun:
Ma duc azi la masina, pornesc... in mers vad ca voltmetrul statea pe la 12 V si nimic mai mult... Parchez la destinatie cu presimtirea sumbra, da, cureaua era iar moale... Si mai rau e ca nea electricianul auto stransese cureaua ducand alternatorul PANA LA CAPATUL LAGARULUI, deci nu mai am ce regla asa cum ar fi fost normal :puke:

Am curea de aia indicata, cu zimti in interior. E idiot facuta incat se intinde mereu ? :evil: Ce sa mai fac ?
tzo99516
incearca si to o curea cu un numar mai mic si poate as anu o sa mai ai probleme
Georgian40398
Pai de unde sa iau curea buna pentru lada, dar un pic mai scurta ? Credeam ca sunt la fel de lungi blink.gif
Mariustom
Dacă este aproape nouă cureaua, atunci încă se văd dimensiunile pe ea.
Du-te la orice magazin mai serios de piese auto cu ea sau dimensiunile ei și roagă-i să caute în catalog (trebuie să aibe așa ceva) după o mărime mai mică DOAR în lungime.

Baftă :wave:
tzo99516
dute la orice magazin de piese si zile ce masina ai wink.gif si iti vro da.oricum scrie si pe cartonu in care vine cureaua pt ce masini e buna
Horia49540
si asa, dar du-te la Grisa sau la Fiodor la Obor si cere-l eo curea buna
eu am mers cu una 5 ani pana s-a rupt in trei locuri, dar tot mai maregea
si nu cu zimti, alea cred ca-s contrafacute
lada are curea normala... :wave:
Georgian40398
QUOTE(Horia49540)
si asa, dar du-te la Grisa sau la Fiodor la Obor si cere-l eo curea buna
eu am mers cu una 5 ani pana s-a rupt in trei locuri, dar tot mai maregea
si nu cu zimti, alea cred ca-s contrafacute
lada are curea normala... :wave:


Pai biggrin.gif nea Patru exact curea din asta cu zimti mi-a zis sa iau, ca astea sunt cele bune si asta am luat de la Obor, dupa care d-lui a montat-o, dupa care am ajuns la electrician ca nu aveam curent si a strans-o bine, dupa care acum iar e moale beer.gif
Georgian40398
QUOTE(Mariustom)
Dacă este aproape nouă cureaua, atunci încă se văd dimensiunile pe ea.
Du-te la orice magazin mai serios de piese auto cu ea sau dimensiunile ei și roagă-i să caute în catalog (trebuie să aibe așa ceva) după o mărime mai mică DOAR în lungime.


Merci, dar cum o fi cu profilul ala trapezoidal al curelei, tb sa le cer sa caute curea care sigur merge pe lada, nu ?
Mariustom
Profilul trapezoidal este dat de dimensiunile curelei smile.gif. Din acest motiv am zis ca doar lungimea să fie mai mică blush.gif Oricum, cei de acolo sigur (ar trebui) știu mai multe. :wave:
Horia49540
naiba sa-i ia pe rusi ca s-au prostit de tot, la tine cred ca a inceput sa cedeze intre dinti pe interior si de-aia s-a lungit
dar eu am curea normala si merge bine...
vezi poate gasesti totusi una straina, cum spun colegii
cel mai bine te duci cu cureaua ruseasca la tine si sa-ti dea exact acela si model, dar mai scurta putin :wave:
Georgian40398
Dar oare am un alternator mai greoi, care determina o solicitare mare si implicit o intindere prin cedare a curelei ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.