Martor motor si EPC |
This topic is about Martor motor si EPC, the author, Alex72641, wrote about: Ce inseamna atuni cand se aprind acesti 2martori? Din cate am inteles cel de la motor se aprinde atunci cand temperatura in catalizator atinge un nive ... To read more just scroll down
Martor motor si EPC |
Jan 4 2007, 02:37 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 108 Joined: 2-April 06 From: Bucuresti Member No.: 72.634 |
Va multumesc. -------------------- Fabia 1.4 AG 16V destul de Full
|
|
|
Jan 4 2007, 02:52 PM
Post
#2
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Cei doi martori sunt intr-o corelatie directa; EPC inseamna ca o functie a motorului are o eroare de functionare, lucru semnalat electronic.
Eu cred ca in cazul tau sonda Lambda a semnalizat ca gazele evacuate nu s-au incadrat in gama programata ca fiind normala. Nu cumva ai alimentat din alta parte? Sau ai mers putin pe rezerva de benzina? Posibil sa se fi aprins pt ca arderea combustibilului s-a realizat defectuos. Eroarea a ramas stocata in ECU, deci la o citire VAS va aparea si o cauza. -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 4 2007, 03:33 PM
Post
#3
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 108 Joined: 2-April 06 From: Bucuresti Member No.: 72.634 |
Hai sa ma explic mai bine: am alimentat cu benzina super 98 de la un peco din Elvetia, deci benzina este zic eu, de o calitate ridicata. Apoi am traversat Alpii pana in Italia, urcand niste pante foarte abrupte urmate de coborari la fel de abrupte motorul lucrand in tot acest timp la o turatie ridicata. Carosabilul era acoperit de zapada.
Am oprit motorul 15 minute iar apoi martorul EPC s a stins ramanand aprins celalalt de la motorcatalizator. Azi dimineata cand am pornit motorul totul a fost OK. Probabil catalizatorul s a racit. -------------------- Fabia 1.4 AG 16V destul de Full
|
|
|
Jan 4 2007, 04:19 PM
Post
#4
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
This post has been edited by DORU: Dec 23 2007, 05:22 PM -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Dec 23 2007, 04:48 PM
Post
#5
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 22-December 07 Member No.: 115.874 |
Problemele de care vb. apar in urma utilizarii in mod repetat a comb. de slaba calitate si a drumurilor scurte in care catalizatorul precum si sondele lamda nu apaca sa se incalzeasca,toate acestea in timp duc la defectarea premastura a sondelor ca si la infundarea catalizatorului.De fapt sondele trebuiesc inlocuite cam la fiecare 60-70000 km rulati pentru a prevani defectarea prematura a catalizatorului.Degeaba stergi din memoria de erori a ECM erorile pt ca ele apar din nou in momentul in care se creaza conditiile(se depasesc valorile),trebuie rezolvata problema apoi strese erorile si vazut daca se mai aprinde.Si eu am m-am lovit de aceste probleme si mi le-am rezolvat prin inlocuirea sondelor si utilizarea unui comb. de calitate, e drept ca csanez tot timpul memoria de erori a ECM pt ca dispun de un tester de diagnoza integrata cu licenta si i-mi este comod. In rest mult succces si toate cele bune tuturor. PS. sa stiti ca a-ti facut o alegere buna cu acest autoturism. |
|
|
Jan 18 2008, 05:11 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 722 Joined: 18-January 06 From: Bucuresti Member No.: 65.664 |
Acum cateva seri imi spune sotia ca s-a aprins la bord becul de la "motoras", adica catalizatorul. E adevarat ca a mers mult "pe loc" prin centru si rezervorul se apropia de rezerva. Am facut plinul si s-a rezolvat. S-a stins.
Apoi ma suna iar, din oras, in aceleasi conditii de drum, si imi spune ca pe langa catalizator s-a aprins si EPC-ul. Nu mai stiu ce inseamna, pt ca nu am cartea in fata, e in bordul masinii. Intre timp a mai aparut si o variatie a turatiei la relanti. Am fost in service la Brady si am curatat si setat clapeta de acceleratie. Acum merge rotund. M-a costat 72,59 lei, cu TVA inclus. Cu bacsis, putin peste 100. Dar au mai si curatat un senzor din catalizator, asa ca am rezolvat si problema beculetelor. -------------------- Garfield: I'm not always right, but I'm never wrong!
Skoda Octavia Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP, BZB, 2007 Skoda Fabia Sedan Elite, 1,4 MPI, 16 V, 101 CP, BBZ, 2005 |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 11:29 AM |