Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Martor motor si EPC
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda > Fabia 1
Alex72641
Ce inseamna atuni cand se aprind acesti 2martori? Din cate am inteles cel de la motor se aprinde atunci cand temperatura in catalizator atinge un nivel foarte ridicat.
Va multumesc.
DORU
Cei doi martori sunt intr-o corelatie directa; EPC inseamna ca o functie a motorului are o eroare de functionare, lucru semnalat electronic.
Eu cred ca in cazul tau sonda Lambda a semnalizat ca gazele evacuate nu s-au incadrat in gama programata ca fiind normala. Nu cumva ai alimentat din alta parte? Sau ai mers putin pe rezerva de benzina? Posibil sa se fi aprins pt ca arderea combustibilului s-a realizat defectuos. Eroarea a ramas stocata in ECU, deci la o citire VAS va aparea si o cauza.
Alex72641
Hai sa ma explic mai bine: am alimentat cu benzina super 98 de la un peco din Elvetia, deci benzina este zic eu, de o calitate ridicata. Apoi am traversat Alpii pana in Italia, urcand niste pante foarte abrupte urmate de coborari la fel de abrupte motorul lucrand in tot acest timp la o turatie ridicata. Carosabilul era acoperit de zapada.
Am oprit motorul 15 minute iar apoi martorul EPC s a stins ramanand aprins celalalt de la motorcatalizator.
Azi dimineata cand am pornit motorul totul a fost OK.
Probabil catalizatorul s a racit.
DORU
Nu stiu sa fie ceea ce spui tu o cauza posibila - am supus si eu masina mea la teste dure in serpentine si nu mi s-a aprins nimic (Balea Cascada - Balea Lac, 4 pers in masina, conducere nu sportiva, ci am sfidat pur si simplu drumul, am mers ca la WRC, ca si cand as fi fost singur pe drum - nebuneste, recunosc dar am testat mai multe lucruri la masina - Haldex, noul ambreiaj, remaparea)... dar asa cum ziceam, eroarea s-a stocat in ECU si la o citire VAS se va vedea usor cauza ce a dus la erori.
rebel33
Buna ,sunt nou forumist SKODAocazie cu care salut pe toti cei care sunt fanii acestui autoturism.
Problemele de care vb. apar in urma utilizarii in mod repetat a comb. de slaba calitate si a drumurilor scurte in care catalizatorul precum si sondele lamda nu apaca sa se incalzeasca,toate acestea in timp duc la defectarea premastura a sondelor ca si la infundarea catalizatorului.De fapt sondele trebuiesc inlocuite cam la fiecare 60-70000 km rulati pentru a prevani defectarea prematura a catalizatorului.Degeaba stergi din memoria de erori a ECM erorile pt ca ele apar din nou in momentul in care se creaza conditiile(se depasesc valorile),trebuie rezolvata problema apoi strese erorile si vazut daca se mai aprinde.Si eu am m-am lovit de aceste probleme si mi le-am rezolvat prin inlocuirea sondelor si utilizarea unui comb. de calitate, e drept ca csanez tot timpul memoria de erori a ECM pt ca dispun de un tester de diagnoza integrata cu licenta si i-mi este comod. In rest mult succces si toate cele bune tuturor.
PS. sa stiti ca a-ti facut o alegere buna cu acest autoturism. thumbsup.gif
Daniel65671
Acum cateva seri imi spune sotia ca s-a aprins la bord becul de la "motoras", adica catalizatorul. E adevarat ca a mers mult "pe loc" prin centru si rezervorul se apropia de rezerva. Am facut plinul si s-a rezolvat. S-a stins.

Apoi ma suna iar, din oras, in aceleasi conditii de drum, si imi spune ca pe langa catalizator s-a aprins si EPC-ul. Nu mai stiu ce inseamna, pt ca nu am cartea in fata, e in bordul masinii.

Intre timp a mai aparut si o variatie a turatiei la relanti. Am fost in service la Brady si am curatat si setat clapeta de acceleratie. Acum merge rotund. M-a costat 72,59 lei, cu TVA inclus. Cu bacsis, putin peste 100.

Dar au mai si curatat un senzor din catalizator, asa ca am rezolvat si problema beculetelor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.