benzina |
This topic is about benzina, the author, octavian67510, wrote about: ..acum ca lumea si-a mai luat chevrolete:) ..vin cu o iintrebare care a mai fost pusa...care ar fi benzina ideala pt chevrolet..io am unul aveo 16V..s ... To read more just scroll down
benzina |
Nov 28 2006, 11:17 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 226 Joined: 6-February 06 From: Piatra Neamt (Neamt) Member No.: 67.503 |
..mi se pare cam exagerata la pret cea de la rompetrol de 37 mii litrul... |
|
|
Nov 28 2006, 11:30 AM
Post
#2
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 25-April 06 From: Pitesti (Arges) Member No.: 74.630 |
cea mai buna benzina este cea de la PETROM. si cea mai ieftina. am niste prieteni care lucreaza cu carburantii si mi-au spus ca Petrom la benzina stau foarte bine. in carte scrie ma sa aiba cifra octanica de minim 91. petrom 95 este foarte buna pentru motoarele cu benzina.
|
|
|
Nov 28 2006, 01:10 PM
Post
#3
|
|
pilot Group: Membri Posts: 420 Joined: 9-August 04 From: Sibiu (Sibiu) Member No.: 30.555 |
Am folosit mult timp benzina cu CO ridicata (MOL 98, Top Premium 99+ , OMV 100, MOL EVO).
In ultima vreme alimentez in general cu benzina de 95 de la Rompetrol (mai nou EFIX). Cea de 95 de la MOL mi-a facut figuri iarna trecuta. Observatii dupa 25.000 km: - cea de 95 (si vorbesc aici de Efix) este parca-parca mai economica; adica mi se pare ca am un consum mai mic, dar nu semnificativ - mai semnificativa este diferenta de pret de ~ 0,50 RON/litru. In plus, parca motorul traga mai bine la turatii joase (pana in 3000 - 3500 ture). O recomand pentru mers preponderent urban. - cea de 98 (si peste, adica 99+ sau 100) ofera mai multa putere la turatii ridicate (peste 3000 - 3500 ture). Consumul urban este parca mai ridicat cu acest gen de benzina. Recomand alimentarea cu benzine peste CO 98 la drumuri lungi unde ai nevoie de suplimentul de putere oferit de acestea. Overall, important este sa alimentati de la statii de firma si nu de la cele gen Gigi Oil. -------------------- To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel Ex. :Kalos 3u 1.4 16V |
|
|
Nov 28 2006, 01:12 PM
Post
#4
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
petrom 98 sau rompetrol 98 sau orice alta benzina de 98 . tot tu iesi in castiga on the long run. -------------------- |
|
|
Nov 29 2006, 09:39 AM
Post
#5
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 226 Joined: 6-February 06 From: Piatra Neamt (Neamt) Member No.: 67.503 |
..sincer nu prea am timp sa compar de la cele 3 benzinarii..rompetrol petrom si luk pun de la cea mai de apropape..dar numai de la ele...oricum rompetrol de 98 mi se pare scumpa..37mii litru ..poate merita pt cine vrea sa aiba masina 10 ani...io in nici un caz...o tin maxim 5 ani.. ...sunt deacord ca petrom 95 e cea mai cinstita... |
|
|
Nov 29 2006, 10:08 AM
Post
#6
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 25-April 06 From: Pitesti (Arges) Member No.: 74.630 |
asa este octavian, petrom 95 este cea mai cinstita: si ieftina, dar si buna. benzina ce cifra octanica mai mare de 95 in timp dauneaza motorului (supapele).
|
|
|
Nov 29 2006, 02:39 PM
Post
#7
|
|
pilot Group: Membri Posts: 362 Joined: 24-July 06 From: Craiova (Dolj) Member No.: 83.114 |
QUOTE(Iulian74637) asa este octavian, petrom 95 este cea mai cinstita: si ieftina, dar si buna. benzina ce cifra octanica mai mare de 95 in timp dauneaza motorului (supapele).
mie mi se pare o aberatie chestia asta...nu sunt expert...dar sincer...aberatie :| am vazut si un test facut de niste englezi (5th gear park)cu benzine cu cifre octanice de 95, 97 si 98. au laudat aia de 97 si 98 de n-au mai putut. au zis ca sunt extrem de bune si fac numai bine masinii...acum pe cine sa cred? tind spre englezi... :bash: |
|
|
Nov 29 2006, 03:09 PM
Post
#8
|
|
novice Group: Membri Posts: 27 Joined: 4-June 06 From: Bucuresti Member No.: 78.769 |
mie mi se pare o aberatie chestia asta...nu sunt expert...dar sincer...aberatie :| am vazut si un test facut de niste englezi (5th gear park)cu benzine cu cifre octanice de 95, 97 si 98. au laudat aia de 97 si 98 de n-au mai putut. au zis ca sunt extrem de bune si fac numai bine masinii...acum pe cine sa cred? tind spre englezi... :bash:[/quote]
Si eu zic ca e o aberatie si ca benzina de 98 e cea mai buna. Sunt multi experti pe site-ul acesta care isi dau aiurea cu parerea. |
|
|
Nov 30 2006, 09:49 AM
Post
#9
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 226 Joined: 6-February 06 From: Piatra Neamt (Neamt) Member No.: 67.503 |
..cum adica sunt experti care-si dau aiurea cu parerea...?
.. ...io nu am auzit sa laude cineva benzina de 98 ca idee daca face bine sau nu motorului..dimpotriva...si nu uita ca benzina din romania nu e aceeasi cu cea din anglia.. ...acum conteaza si ce inseamna mai buna...pt unii mai buna inseamna sa mearga bine si sa coste putin..pt altii inseamna sa dea masinii un suflu in plus...sa poata pleca bine de la semafor...si sa se uite mandri la masina de ei la masina pe care au lasat-o in urma de parca ei ar fi mai destepti pt asta... ..io lanssasem topicul..in sensul ca ma interesa sincer care e cea mai buna benzina de 95..si intr-adevar vad o schimbare..nu se mai lauda luk95 ci petromul sau rompetrolu de 95..si sunt convins ca e posibil ca peste un an sa fie deja schimbata si varianta asta... |
|
|
Nov 30 2006, 04:49 PM
Post
#10
|
|
pilot Group: Membri Posts: 362 Joined: 24-July 06 From: Craiova (Dolj) Member No.: 83.114 |
QUOTE(octavian67510) ..cum adica sunt experti care-si dau aiurea cu parerea...?
.. ...io nu am auzit sa laude cineva benzina de 98 ca idee daca face bine sau nu motorului..dimpotriva...si nu uita ca benzina din romania nu e aceeasi cu cea din anglia.. ...acum conteaza si ce inseamna mai buna...pt unii mai buna inseamna sa mearga bine si sa coste putin..pt altii inseamna sa dea masinii un suflu in plus...sa poata pleca bine de la semafor...si sa se uite mandri la masina de ei la masina pe care au lasat-o in urma de parca ei ar fi mai destepti pt asta... ..io lanssasem topicul..in sensul ca ma interesa sincer care e cea mai buna benzina de 95..si intr-adevar vad o schimbare..nu se mai lauda luk95 ci petromul sau rompetrolu de 95..si sunt convins ca e posibil ca peste un an sa fie deja schimbata si varianta asta... :ban: in fine...te contrazici un pic oricum eu spun ca benzina de 98 nu face probleme...si nu da vina pe diferentele dintre omv romania sau mol romania si anglia...hai sa fim seriosi... |
|
|
Dec 2 2006, 07:16 PM
Post
#11
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 25-April 06 From: Pitesti (Arges) Member No.: 74.630 |
Theodor crezi ca englezii sunt mai destepti ca noi? Mai intreaba si tu pe cei care lucreaza cu carburanti (cum se mareste cifra octanica) si dupa da-ti cu parerea. Cu 98 obtii performante mai bune (nu contest acest lucru), dar in timp dauneaza motorului. Mai intereseaza-te!
|
|
|
Dec 2 2006, 11:18 PM
Post
#12
|
|
pilot Group: Membri Posts: 362 Joined: 24-July 06 From: Craiova (Dolj) Member No.: 83.114 |
QUOTE(Iulian74637) Theodor crezi ca englezii sunt mai destepti ca noi? Mai intreaba si tu pe cei care lucreaza cu carburanti (cum se mareste cifra octanica) si dupa da-ti cu parerea. Cu 98 obtii performante mai bune (nu contest acest lucru), dar in timp dauneaza motorului. Mai intereseaza-te!
ia lamureste-ma cum se mareste cifra octanica...sunt interesat sa-mi impartasesti aceasta informatie |
|
|
Dec 4 2006, 09:58 PM
Post
#13
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 25-April 06 From: Pitesti (Arges) Member No.: 74.630 |
pentru theodor: cifra octanica este un parametru care masoara rezistenta benzinei la detonatie (aprindere prematura). Cu cat aceasta este mai mare cu atat mai mica este probabilitatea unei detonatii. Cifra octanica a benzinei va arata cât de mult poate fi comprimat combustibilul înainte de a se aprinde spontan. Când amestecul se aprinde din cauza compresiei, si nu din cauza scânteii de la bujie, se produce fenomenul numit detonare, care poate defecta motorul. O benzina cu cifra octanica foarte mare (98-100) este recomandata la motoarele de mare putere, cu un raport de compresie foarte mare. Cei de la Chevrolet recomanda o benzina cu cifra octanica de minim 91. Asa ca nu vad sensul utilizarii unei benzine de 98, atata timp cat cea de 95 este foarte buna? Doar sa am un demaraj mai bun? Intr-un interviu acordat ziarului Evz, Dumitru Manoiu, director la rafinaria Vega din Ploiesti explica: „Daca punem o benzina cu cifra octanica mai mare intr-un motor vechi, castigul nu e mereu cel scontat. Din acest motiv e indicat sa utilizam benzina de 95 in astfel de motoare”.(facea referire la masinile din Romania indiferent daca este BMW sau Dacie).
|
|
|
Dec 5 2006, 12:56 PM
Post
#14
|
|
novice Group: Membri Posts: 27 Joined: 4-June 06 From: Bucuresti Member No.: 78.769 |
Intr-un interviu acordat ziarului Evz, Dumitru Manoiu, director la rafinaria Vega din Ploiesti explica: „Daca punem o benzina cu cifra octanica mai mare intr-un motor vechi, castigul nu e mereu cel scontat. Din acest motiv e indicat sa utilizam benzina de 95 in astfel de motoare”.(facea referire la masinile din Romania indiferent daca este BMW sau Dacie).[/quote]
Vezi ca se refera la motor vechi. Poate fi de generatie veche sau cu multe zeci de mii de km rulati. In rest la teorie esti beton. |
|
|
Dec 5 2006, 02:34 PM
Post
#15
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 25-April 06 From: Pitesti (Arges) Member No.: 74.630 |
ai sa fi surprins, dar multe dintre automobile (noi) au motoare conceptie anii '95-99. perioada in care carburantul nu avea calitatile din ziua de azi. in concluzie: daca producatorul nu recomanda carburant cu cifra octanica de 98-100, nu vad de ce sa dau cu 2000 de lei mai mult la litru? povesti sunt multe....
|
|
|
Dec 5 2006, 04:23 PM
Post
#16
|
|
novice Group: Membri Posts: 47 Joined: 29-September 06 From: Craiova (Dolj) Member No.: 88.514 |
Motorul de 1.4l,16 valve de la Aveo are un raport de compresie 9,5/1,cea ce inseamna ca pentru o functionare optima trebuie folosita o benzina cu cifra octanica de cel putin 95.Daca folosim o benzina cu CO mai mare nu va dauna cu nimic motorului, numai ca vom plati in plus niste bani. In schimb daca vom folosi o benzina cu cifra octanica mai mica se va produce acel fenomen de autodetonatie,adica amestecul carburant se autoaprinde in timpul cursei de compresie inainte ca pistonul sa ajunga la punctul mort superior provocand acel zgomot metalic specific.
|
|
|
Dec 5 2006, 05:24 PM
Post
#17
|
|
pilot Group: Membri Posts: 362 Joined: 24-July 06 From: Craiova (Dolj) Member No.: 83.114 |
QUOTE(Iulian74637) Theodor crezi ca englezii sunt mai destepti ca noi? Mai intreaba si tu pe cei care lucreaza cu carburanti (cum se mareste cifra octanica) si dupa da-ti cu parerea. Cu 98 obtii performante mai bune (nu contest acest lucru), dar in timp dauneaza motorului. Mai intereseaza-te!
iulian tot nu mi-ai raspuns...cum se mareste cifra octanica? si cu ce dauneaza motorului? cifra octanica a unei benzine reprezinta procentul de izooctan dintr-un amestec de heptan si izooctan care prezinta aceeasi detonatie ca si benzina studiata. se poate mari prin folosire de tetraetil plumb folosit mai rar dat toxicitatii sau alcooli. nu ai cum sa ma contrazici dau bacu` la chimie deci cum spuneam...asa se mareste cifra octanica...si cum spuneam ... cu ce dauneaza motorului? |
|
|
Dec 5 2006, 05:33 PM
Post
#18
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
m-ati terminat ...
in primul rand o benzina cu CO mai mare e mai curata , mai ales la noi . apoi , faza cu "doar sa am un demaraj mai bun" m-a lasat KO . auziti , stiti ceva , puneti voi ce benzina vreti si nu va mai dati de ceasul mortii cand masina nu trage, se ineaca sau mai stiu eu ce . -------------------- |
|
|
Dec 5 2006, 07:11 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@Theodor
Multi n-au dat bacul la chimie si au si copiat la teze.... confuzia intre cifra octanica si entalpie e una destul de frecventa @Marius Fosta mea Ibiza din '93 are raport de compresie 11.0 si merge cu benzina de 91 fara probleme. Teoretic cu cat raportul de compresie e mai mare, cu atat e mai pretentioasa la benzina insa mai depinde si de alti factori, in principal de distribuite asa ca faptul ca are un raport de compresie relativ inalt nu e neaparat semnificativ. Si n-are legatura nici nu cat de modern e motorul, dimpotriva, motoarele moderne se adapteaza mai usor la feluri diferite de benzina. Cred ca e mai important sa fie o benzina curata si nebotezata. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Dec 5 2006, 07:46 PM
Post
#20
|
|
pilot Group: Membri Posts: 362 Joined: 24-July 06 From: Craiova (Dolj) Member No.: 83.114 |
QUOTE(James Kilowatt) @Theodor
Multi n-au dat bacul la chimie si au si copiat la teze.... confuzia intre cifra octanica si entalpie e una destul de frecventa @Marius Fosta mea Ibiza din '93 are raport de compresie 11.0 si merge cu benzina de 91 fara probleme. Teoretic cu cat raportul de compresie e mai mare, cu atat e mai pretentioasa la benzina insa mai depinde si de alti factori, in principal de distribuite asa ca faptul ca are un raport de compresie relativ inalt nu e neaparat semnificativ. Si n-are legatura nici nu cat de modern e motorul, dimpotriva, motoarele moderne se adapteaza mai usor la feluri diferite de benzina. Cred ca e mai important sa fie o benzina curata si nebotezata. QUOTE(G e o r g e) m-ati terminat ...
in primul rand o benzina cu CO mai mare e mai curata , mai ales la noi . apoi , faza cu "doar sa am un demaraj mai bun" m-a lasat KO . auziti , stiti ceva , puneti voi ce benzina vreti si nu va mai dati de ceasul mortii cand masina nu trage, se ineaca sau mai stiu eu ce . cam am dreptate :Dsunt bun dom'ne ) END OF STORY! |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 6th May 2024 - 07:18 PM |