Help - Search - Members - Calendar
Full Version: benzina
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Chevrolet
octavian67510
..acum ca lumea si-a mai luat chevrolete:) ..vin cu o iintrebare care a mai fost pusa...care ar fi benzina ideala pt chevrolet..io am unul aveo 16V..si folosesc de la lukoil 95...
..mi se pare cam exagerata la pret cea de la rompetrol de 37 mii litrul...
chevy
cea mai buna benzina este cea de la PETROM. si cea mai ieftina. am niste prieteni care lucreaza cu carburantii si mi-au spus ca Petrom la benzina stau foarte bine. in carte scrie ma sa aiba cifra octanica de minim 91. petrom 95 este foarte buna pentru motoarele cu benzina.
Marius30562
Am folosit mult timp benzina cu CO ridicata (MOL 98, Top Premium 99+ , OMV 100, MOL EVO).
In ultima vreme alimentez in general cu benzina de 95 de la Rompetrol (mai nou EFIX).
Cea de 95 de la MOL mi-a facut figuri iarna trecuta.

Observatii dupa 25.000 km:
- cea de 95 (si vorbesc aici de Efix) este parca-parca mai economica; adica mi se pare ca am un consum mai mic, dar nu semnificativ - mai semnificativa este diferenta de pret de ~ 0,50 RON/litru.
In plus, parca motorul traga mai bine la turatii joase (pana in 3000 - 3500 ture).
O recomand pentru mers preponderent urban.

- cea de 98 (si peste, adica 99+ sau 100) ofera mai multa putere la turatii ridicate (peste 3000 - 3500 ture). Consumul urban este parca mai ridicat cu acest gen de benzina.
Recomand alimentarea cu benzine peste CO 98 la drumuri lungi unde ai nevoie de suplimentul de putere oferit de acestea.

Overall, important este sa alimentati de la statii de firma si nu de la cele gen Gigi Oil.
G e o r g e
lukoil 95 e cea mai jalnica benzina !

petrom 98 sau rompetrol 98 sau orice alta benzina de 98 .

tot tu iesi in castiga on the long run.
octavian67510
..inseamna ca intrebarea mea a insemnat ceva...in sensul ca sunt ceva modificari...adica acum juma de an..se recomanda luk 95...acum vad ca s-a schimbat treaba...
..sincer nu prea am timp sa compar de la cele 3 benzinarii..rompetrol petrom si luk pun de la cea mai de apropape..dar numai de la ele...oricum rompetrol de 98 mi se pare scumpa..37mii litru ..poate merita pt cine vrea sa aiba masina 10 ani...io in nici un caz...o tin maxim 5 ani..
...sunt deacord ca petrom 95 e cea mai cinstita...
chevy
asa este octavian, petrom 95 este cea mai cinstita: si ieftina, dar si buna. benzina ce cifra octanica mai mare de 95 in timp dauneaza motorului (supapele).
_Theo_
QUOTE(Iulian74637)
asa este octavian, petrom 95 este cea mai cinstita: si ieftina, dar si buna. benzina ce cifra octanica mai mare de 95 in timp dauneaza motorului (supapele).

mie mi se pare o aberatie chestia asta...nu sunt expert...dar sincer...aberatie :| am vazut si un test facut de niste englezi (5th gear park)cu benzine cu cifre octanice de 95, 97 si 98. au laudat aia de 97 si 98 de n-au mai putut. au zis ca sunt extrem de bune si fac numai bine masinii...acum pe cine sa cred? tind spre englezi... :bash:
Bogdan78776
mie mi se pare o aberatie chestia asta...nu sunt expert...dar sincer...aberatie :| am vazut si un test facut de niste englezi (5th gear park)cu benzine cu cifre octanice de 95, 97 si 98. au laudat aia de 97 si 98 de n-au mai putut. au zis ca sunt extrem de bune si fac numai bine masinii...acum pe cine sa cred? tind spre englezi... :bash:[/quote]

Si eu zic ca e o aberatie si ca benzina de 98 e cea mai buna. Sunt multi experti pe site-ul acesta care isi dau aiurea cu parerea.
octavian67510
..cum adica sunt experti care-si dau aiurea cu parerea...?
..
...io nu am auzit sa laude cineva benzina de 98 ca idee daca face bine sau nu motorului..dimpotriva...si nu uita ca benzina din romania nu e aceeasi cu cea din anglia..
...acum conteaza si ce inseamna mai buna...pt unii mai buna inseamna sa mearga bine si sa coste putin..pt altii inseamna sa dea masinii un suflu in plus...sa poata pleca bine de la semafor...si sa se uite mandri la masina de ei la masina pe care au lasat-o in urma de parca ei ar fi mai destepti pt asta...
..io lanssasem topicul..in sensul ca ma interesa sincer care e cea mai buna benzina de 95..si intr-adevar vad o schimbare..nu se mai lauda luk95 ci petromul sau rompetrolu de 95..si sunt convins ca e posibil ca peste un an sa fie deja schimbata si varianta asta... band.gif
_Theo_
QUOTE(octavian67510)
..cum adica sunt experti care-si dau aiurea cu parerea...?
..
...io nu am auzit sa laude cineva benzina de 98 ca idee daca face bine sau nu motorului..dimpotriva...si nu uita ca benzina din romania nu e aceeasi cu cea din anglia..
...acum conteaza si ce inseamna mai buna...pt unii mai buna inseamna sa mearga bine si sa coste putin..pt altii inseamna sa dea masinii un suflu in plus...sa poata pleca bine de la semafor...si sa se uite mandri la masina de ei la masina pe care au lasat-o in urma de parca ei ar fi mai destepti pt asta...
..io lanssasem topicul..in sensul ca ma interesa sincer care e cea mai buna benzina de 95..si intr-adevar vad o schimbare..nu se mai lauda luk95 ci petromul sau rompetrolu de 95..si sunt convins ca e posibil ca peste un an sa fie deja schimbata si varianta asta... band.gif

:ban: in fine...te contrazici un pic biggrin.gif oricum eu spun ca benzina de 98 nu face probleme...si nu da vina pe diferentele dintre omv romania sau mol romania si anglia...hai sa fim seriosi...
chevy
Theodor crezi ca englezii sunt mai destepti ca noi? Mai intreaba si tu pe cei care lucreaza cu carburanti (cum se mareste cifra octanica) si dupa da-ti cu parerea. Cu 98 obtii performante mai bune (nu contest acest lucru), dar in timp dauneaza motorului. Mai intereseaza-te!
_Theo_
QUOTE(Iulian74637)
Theodor crezi ca englezii sunt mai destepti ca noi? Mai intreaba si tu pe cei care lucreaza cu carburanti (cum se mareste cifra octanica) si dupa da-ti cu parerea. Cu 98 obtii performante mai bune (nu contest acest lucru), dar in timp dauneaza motorului. Mai intereseaza-te!

ia lamureste-ma cum se mareste cifra octanica...sunt interesat sa-mi impartasesti aceasta informatie
chevy
pentru theodor: cifra octanica este un parametru care masoara rezistenta benzinei la detonatie (aprindere prematura). Cu cat aceasta este mai mare cu atat mai mica este probabilitatea unei detonatii. Cifra octanica a benzinei va arata cât de mult poate fi comprimat combustibilul înainte de a se aprinde spontan. Când amestecul se aprinde din cauza compresiei, si nu din cauza scânteii de la bujie, se produce fenomenul numit detonare, care poate defecta motorul. O benzina cu cifra octanica foarte mare (98-100) este recomandata la motoarele de mare putere, cu un raport de compresie foarte mare. Cei de la Chevrolet recomanda o benzina cu cifra octanica de minim 91. Asa ca nu vad sensul utilizarii unei benzine de 98, atata timp cat cea de 95 este foarte buna? Doar sa am un demaraj mai bun? Intr-un interviu acordat ziarului Evz, Dumitru Manoiu, director la rafinaria Vega din Ploiesti explica: „Daca punem o benzina cu cifra octanica mai mare intr-un motor vechi, castigul nu e mereu cel scontat. Din acest motiv e indicat sa utilizam benzina de 95 in astfel de motoare”.(facea referire la masinile din Romania indiferent daca este BMW sau Dacie).
Bogdan78776
Intr-un interviu acordat ziarului Evz, Dumitru Manoiu, director la rafinaria Vega din Ploiesti explica: „Daca punem o benzina cu cifra octanica mai mare intr-un motor vechi, castigul nu e mereu cel scontat. Din acest motiv e indicat sa utilizam benzina de 95 in astfel de motoare”.(facea referire la masinile din Romania indiferent daca este BMW sau Dacie).[/quote]

Vezi ca se refera la motor vechi. Poate fi de generatie veche sau cu multe zeci de mii de km rulati. In rest la teorie esti beton.
chevy
ai sa fi surprins, dar multe dintre automobile (noi) au motoare conceptie anii '95-99. perioada in care carburantul nu avea calitatile din ziua de azi. in concluzie: daca producatorul nu recomanda carburant cu cifra octanica de 98-100, nu vad de ce sa dau cu 2000 de lei mai mult la litru? povesti sunt multe....
marius88521
Motorul de 1.4l,16 valve de la Aveo are un raport de compresie 9,5/1,cea ce inseamna ca pentru o functionare optima trebuie folosita o benzina cu cifra octanica de cel putin 95.Daca folosim o benzina cu CO mai mare nu va dauna cu nimic motorului, numai ca vom plati in plus niste bani. In schimb daca vom folosi o benzina cu cifra octanica mai mica se va produce acel fenomen de autodetonatie,adica amestecul carburant se autoaprinde in timpul cursei de compresie inainte ca pistonul sa ajunga la punctul mort superior provocand acel zgomot metalic specific.
_Theo_
QUOTE(Iulian74637)
Theodor crezi ca englezii sunt mai destepti ca noi? Mai intreaba si tu pe cei care lucreaza cu carburanti (cum se mareste cifra octanica) si dupa da-ti cu parerea. Cu 98 obtii performante mai bune (nu contest acest lucru), dar in timp dauneaza motorului. Mai intereseaza-te!

iulian tot nu mi-ai raspuns...cum se mareste cifra octanica? si cu ce dauneaza motorului?

cifra octanica a unei benzine reprezinta procentul de izooctan dintr-un amestec de heptan si izooctan care prezinta aceeasi detonatie ca si benzina studiata. se poate mari prin folosire de tetraetil plumb folosit mai rar dat toxicitatii sau alcooli. nu ai cum sa ma contrazici tongue.gif dau bacu` la chimie wink.gif deci cum spuneam...asa se mareste cifra octanica...si cum spuneam ... cu ce dauneaza motorului?
G e o r g e
m-ati terminat ...

in primul rand o benzina cu CO mai mare e mai curata , mai ales la noi .

apoi , faza cu "doar sa am un demaraj mai bun" m-a lasat KO .


auziti , stiti ceva , puneti voi ce benzina vreti si nu va mai dati de ceasul mortii cand masina nu trage, se ineaca sau mai stiu eu ce .
James Kilowatt
@Theodor
Multi n-au dat bacul la chimie si au si copiat la teze.... confuzia intre cifra octanica si entalpie e una destul de frecventa smile.gif

@Marius
Fosta mea Ibiza din '93 are raport de compresie 11.0 si merge cu benzina de 91 fara probleme. Teoretic cu cat raportul de compresie e mai mare, cu atat e mai pretentioasa la benzina insa mai depinde si de alti factori, in principal de distribuite asa ca faptul ca are un raport de compresie relativ inalt nu e neaparat semnificativ. Si n-are legatura nici nu cat de modern e motorul, dimpotriva, motoarele moderne se adapteaza mai usor la feluri diferite de benzina.

Cred ca e mai important sa fie o benzina curata si nebotezata.
_Theo_
QUOTE(James Kilowatt)
@Theodor
Multi n-au dat bacul la chimie si au si copiat la teze.... confuzia intre cifra octanica si entalpie e una destul de frecventa smile.gif

@Marius
Fosta mea Ibiza din '93 are raport de compresie 11.0 si merge cu benzina de 91 fara probleme. Teoretic cu cat raportul de compresie e mai mare, cu atat e mai pretentioasa la benzina insa mai depinde si de alti factori, in principal de distribuite asa ca faptul ca are un raport de compresie relativ inalt nu e neaparat semnificativ. Si n-are legatura nici nu cat de modern e motorul, dimpotriva, motoarele moderne se adapteaza mai usor la feluri diferite de benzina.

Cred ca e mai important sa fie o benzina curata si nebotezata.


QUOTE(G e o r g e)
m-ati terminat ...

in primul rand o benzina cu CO mai mare e mai curata , mai ales la noi .

apoi , faza cu "doar sa am un demaraj mai bun" m-a lasat KO .


auziti , stiti ceva , puneti voi ce benzina vreti si nu va mai dati de ceasul mortii cand masina nu trage, se ineaca sau mai stiu eu ce .


cam am dreptate :Dsunt bun dom'ne smile.gif) END OF STORY!
G e o r g e
si daca e sa o luam pe teorie : o benzina cu CO mai mare se aprinde mai greu . bun , dar ce inseamna asta ? inseamna ca ecu ul poate decide el cand sa aprinda acea benzina pentru un randament cat mai bun al motorului .

intamplator am vazut un test intre 3 tipuri de benzina si iarasi intamplator era un impreza sti in test , rezultate pe dyno :
cp sunt la roata
fp 95 : 235 cp
marca x 97 : + 12 cp
marca y 98 : + 19 cp

asa ca , daca si ai masina care sa poate aprecia o degustare d'asta baga benzina cu co mai mare , daca ai vreo masina cu motor mic de tot baga de 95 , daca iti pasa de motor la ea baga tot de 98, daca nu-ti pasa de motor nici de masina nici de depasiri decat de castigul pe moment baga de 95 ...

my 2 pennies .
James Kilowatt
George, tu spui de motoare turbo facute pentru performante, nu pentru economie si ecologie. Sunt curios ce norme euro respecta...... Deja la motoarele turbo autoaprinderea e mai importanta decat la cele aspirate pentru ca limiteaza cantitatea de aer care poate fi bagata in motor.

La astea "chioare" gen chevrolet degeaba ai benzina cu cifra octanica foarte ridicata, regimurile cu avans ridicat si amestec lean sunt dezactivate din ECU ca sa isi poata face catalizatorul treaba cum trebuie, iar diferenta 95-98 e pur placebo pentru ca oricum nu se apropie de regimurile ideale.
In plus, spre deosebire de cele turbo de care spui tu, cantitatea de aer e limitata mecanic. Una e sa ai turbo pe teava, si alta e sa ai rezonator sau restrictor ca la Chevrolet...
Important e sa fie benzina curata si de calitate, fara chestii dubioase in ea.

In rezumat, la o masina de serie euro 3-4-5 obisnuita as baga benzina care sunt sigur ca nu e aghesmuita, indiferent de CO.

La una veche cu carburator unde reglajul avansului se face cu manuta proprie si nu e facut de electronica, as merge pe CO ridicata

La una de performanta (turbo) sau chiar de serie insa care a avut facut chiptuning inteligent tot una cu CO ridicata.

PS
GPL-ul are cifra octanica mai tare decat toate benzinele obisnuite :punk: Si in general regimul "lean" e activat in ECU-ul sau LCS-ul instalatiei de gaz, incat in regim de mers constant se pot scoate consumuri surprinzator de scazute wink.gif

PS2
MAsinile de F1 merg cu FP95. Insa nu respecta nici o norma euro.....
octavian67510
..da e clar...ca omul de rand care se orienteaza la asha ceva pe parerile altora...concluzionez tinand cont ca aici e forum chevrolet...ca pt un chevrolet aveo e bine sa pui si o benzina de 95 curata cum zicea jamesKW ...restul..agitatia aia care o faceau unii pe alt topic ca aia de 98 e mai scumpa si deci mai buna...e joaca de copil... :argue:
G e o r g e
asa ... boooon , dar unde gasesti matale benzina de 95 CURATA ? blink.gif
octavian67510
...ok...fie atunci punem de 98...
_Theo_
QUOTE(octavian67510)
...ok...fie atunci punem de 98...

deci ai ajuns la vorba mea...nu zic ca trebuie pus numai de 98...daca esti stramtorat pui si de 95 dar pt 2000/litru in plus eu zic ca merita... arigato.gif
Dan-399
QUOTE(G e o r g e)
asa ... boooon , dar unde gasesti matale benzina de 95 CURATA ? blink.gif


La ce te referi prin CURATA? Daca e vorba de impuritati - nu cred ca benzinarii acorda o atentie deosebita produselor mai scumpe wink.gif deci e la fel de curata ...

Sau e vorba ca cea de 95 de fapt are mai putin si atunci esti mai safe cu cea de 98 / 100 ?

Mai sus vorbeai de impreza sti si aci e vorba de Kalos/Lacetti/Aveo - cu motoare mici si fara pretentii de sportivitate. Motorul de pe Lacetti ( nu stiu restul da' cred ca-s tot pe-acolo ) abia se incadreaza la normele Euro IV nu vad motive pentru a pune benzina euro 5.

Poate gresesc smile.gif si ma mai luminez.

PS: am un Lacetti de 1.6 si folosesc MOL '95 - pretty happy with it si consum si performante dinamice.
_Theo_
carrera 100 de la OMV e adusa din strainatate biggrin.gif (dar e a draq de scumpa tongue.gif ) ziceam doar asa ca sa zic ca exista sigur benzine cu CO mare si "curate" si sunt de acord cu faptul ca nu prea au grija ai nostrii de benzine dar oricum e bine sa cumperi de la producatori "klumea" nu de la benzinarii Jiji Oil sau mai am eu o statie de benzina langa mine care arata exact ca benzinariile PETROM dar in loc de Petrom scrie P E T R O L blink.gif biggrin.gif :bandit:
Dan-399
Daca tu pui OMV 100 in Kalos/Aveo - in Impreza / Leon Cupra punem kerosen ? blink.gif

Intr-adevar o fi cu 2% mai buna si costa cu 10-15% mai mult ... so fiecare isi alege ce pune.

Cu faptul ca trebuie evitate benzinariile ce nu fac parte din lanturile mari sunt foarte de acord ( desi si acolo pot exista exceptii ). A - si cred ca la categoria de evitat intra si "partenerii" Rompetrol smile.gif
octavian67510
..interesanta diversitatea asta de opinii..
...uite din mesajele astea am inteles de la cineva ca luk95 i-a facut probleme iarna trecuta...si culmea e ca io numai luk apuc sa pun...e din cauza ca e cea mai aproape benzinarie luk si imi e mai ushor ...chiar daca de multe ori imi doresc sa pun si altceva..
..luk 95 folosesc in orash..am zis asha se nimereste...
..la drum lung am pus petrom 95..
..intamplator odata am pus si cea mai scumpa de la rompetrol..
..concluzia...nu am timp sa simt diferenta...am drumuri scurte prin oras..nu am probleme cu nici o benzina..
..ziceti bine ca tre sa punem doar de la retelele mari..concurenta e prea mare..si nimeni nu risca..
..sunt convins ca nimeni nu are curajul sa zica ca va pune benzina pe viata doar de la o pompa si de un anumit fel...romanul e facut parca sa compare
:argue:
Eugen60134
Petrom 95 este o benzina buna ca CO, dar nu cumva este euro 2 ? Am facut o comparatie de curand intre Rompetrol 95- Efix si OMV 95- Carera, ambele euro 4. Carera mi s-a parut mult mai buna ca CO: motorul nu mai bararie ca si cu efixul si se infige mult mai bine. (Spark 1000 cc)
_Theo_
ele teoretic ar trebuie sa aiba cam aceeasi CO dar nu se stie niciodata smile.gif
Cristi36190
In 11000km am folosit preponderent benzina MOL95 si Rompetrol 95. Ambele se potrivesc perfect setarilor motorului (pe scanner la revizie am vazut ca ECU e setat pe 95 nu pe 91). MOL95 mai face cateodata probleme la rece in sensul ca se mai balbaie ralantiul in primele 10-15 secunde. De 98 am folosit de la MOL si nu m-a dat pe spate, de fapt cum bine s-a punctat mai devreme sporul de putere se "simte" doar la motoarele performante de peste 150CP. 2-3 CP in plus la cei 94 din fabrica sunt frectie la picior de lemn. Apropos, mi-am adus aminte de reclama celor de la Rompetrol - cica scade consumul cu 3% - ha ha, cum or fi masurat? Banuiesc ca au facut un studiu in genul celor de la detergenti - mai alb, mai stralucitor smile.gif smile.gif
octavian67510
...ultima oara am pus de la rompetrol ..efix...si imi face multe figuri masina...
..motorul nu prea vrea sa traga...in viteza a 2-a e ft lenesa si dupa cateva secunde isi da drumul..dar in relati are un tremurat...


..pareri?
Eugen60134
La Hyundai Accent am folosit numai 99+ de la Petrom. I-am pus Efix și lui o dată și mergea cam cum spui tu. Am cumpărat imediat un aditiv de crescut cifra octanică, l-am pus în rezervor și i-a trecut. S-a învățat cu benzina bună și ar fi trebuit să-i fac și lui un reset.

La Spark am făcut un reset și idle learn după ce am pus Efix. Mergea rotunjor motorul (nu spun rotund), dar puturos și zgomotos. Asta e benzina. Nu știu cât de curată sau murdară ar putea fi.
mugurel97263
salut!
eu am Aveo si folosesc numai efix de la Rompetrol si sunt f multumit:nu tremura la relanti,se misca repede cand bag talpa brusc in ea.
RUE
cat despre chevrolet al folosit 2 luni aproape lumina si mi a zis la inchirieri ca pot baga si 91 linistit in rezervor, fapt care s-a si intamplat.

intrebare:
daca ai masina in care specifica in carte minim 95 si foloseste 91 sau are 98 si foloseste 95, care sunt efectele asupra motorului? sunt distructive sau doar functionale?
nu intreb de scaderea puterii ca e normal.
ngz103477
Cifra octanica a benzinei arata cât de mult poate fi comprimat combustibilul înainte de a se aprinde spontan. Când amestecul se aprinde din cauza compresiei, si nu din cauza scânteii de la bujie, se produce fenomenul numit detonare, care poate defecta motorul.
Producatorii de automobile specifica cifra octanica minima care poate fi utilizata.
Folosirea unei benzine avand cifra octanica inferioara celei minime indicate de producator poate conduce la defectarea motorului.
Laurentiu99665
Am folosit Rompetrol 95- Efix si OMV 95- Carera, se pare ca cea OMV merge mai bine pe Aveo, parca are mai multa putere, am mers insa doar prin oras!...
ciprian93848
Eu va spun despre benzine 95 pe SuperNova, ca in Aveo bag doar OMV carrera95 biggrin.gif . Asa...am bagat si eu Efix cand a aparut...si in loc sa scada consumul, a crescut blink.gif - fapt confirmat de alt prieten cu SN. Apoi am trecut pe Petrom 95 - ieftina, buna.....pana cand aproape am ramas fara benzina si am bagat de la OMV. Frate, cand am plecat de la benzinarie, parca aveam 911, nu DSN :bandit: Glumesc, exagerez, dar adevarul exista pe acolo pre undeva. Am repetat faza si din nou am simtit diferenta. DSN stil taxi urban - aprox 9%(30 ron). Aveo 1/3 urban 2/3 extra - 7,6l/120 km. Faceti si voi calculul (masina are doar 700 km). biggrin.gif
octavian67510
...acum pun doar petrom 99+..dar simt ca e prea scumpa..cred ca voi face un amestec
ciprian93848
zilele trecute am alimentat iar de la Petrom, ca e mai ieftina si intra mai mult...TZAaaPAAAA!!! am avut pornirile la rece mai ceva ca la Mobra :bandit: Tot Carrera 95 OMV e de baza. E mai scumpa cu 900 lei vechi/l, dar merita tata. Pt Petrom - :ban: cel putin la Aveo
_Theo_
si eu tot Carrerei 95 ii sunt fidel!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.