Multitronic Vs Tiptronic |
This topic is about Multitronic Vs Tiptronic, the author, dan florin57283, wrote about: De curand mi s-a pus pata pe automatice.Poate ma lamuriti si pe mine care sunt diferentele dintre cele 2 cutii automate din topic.Care este mai fiabil ... To read more just scroll down
Multitronic Vs Tiptronic |
Nov 26 2006, 01:00 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 785 Joined: 2-October 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 57.276 |
PS: e mai fiabila o cutie manuala decat una automata? din cate vad pe mobile.de sunt multe masini cu cutii automate stricate. |
|
|
Nov 26 2006, 04:59 PM
Post
#2
|
|
pilot Group: Membri Posts: 424 Joined: 23-September 06 From: Bucuresti Member No.: 88.018 |
o masina cu motor normal ( pana in 2500 cmc ) este mai rapida cu o cutie manuala.
foarte rar am auzit de cutie manuala stricata. -------------------- Ford Focus Tournier 1.8 TDCI 85kw 250Nm/1850rpm
Dacia Nova GT 1.6 53kw 122Nm/2500rpm |
|
|
Nov 26 2006, 06:16 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
Tiptronic e automata clasica. Convertor de cuplu, ambreiaj automat electro-hidraulic, the works. Are optiunea de a selecta un mod de functionare pseudo-manual (insa programul schimba singur treapta daca turatiile scad sub/urca peste o anumita valoare). Ultimele versiuni au Fuzzy Logic (computerul "invata" stilul de sofat al posesorului). Per total insa, e cea mai slaba transmisie automata, atat ca performante, cat si ca eficienta.
Multitronic e TCV. Insa spre deosebire de cea folosite de alte firme e ceva mai robusta (de exemplu foloseste lant in loc de curea metalica) si are mai multi senzori. E mult mai eficienta si mai performanta decat Tiptronic in orice situatie si e un pic mai eficienta decat manuala in uz citadin. In schimb, e destul de scumpa. -------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Nov 27 2006, 01:08 AM
Post
#4
|
|
pilot Group: Membri Posts: 371 Joined: 26-September 05 From: Iasi (Iasi) Member No.: 56.794 |
|
|
|
Nov 27 2006, 05:04 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
Exemple: http://www.vibratesoftware.com/images/CVT%...20-%20Small.jpg http://www.in.gr/auto/cartechnology/images...in_Mini_CVT.jpg -------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Nov 27 2006, 06:01 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.462 Joined: 11-September 05 From: Bucuresti Member No.: 55.496 |
am mers zilele trecute cu un a6 tiptronic. dupa ce am trecut peste obisnuinta de a calca ambreiajul ma enerva faptul ca dura destul de mult pana imi schimba in trapta superioara. turai motorul destul de serios.
pt ca tot aveam pornirea sa schimb eu viteza pana la urma am trecut masina pe modul semiautomat. e chiar ok. din pacate ma uitam mai mereu pe bord sa vad in ce treata sunt. dar dupa ce te obisnuiesti e chiar ok zic eu -------------------- ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv
opel astra 1.7 cdti-101CP 2006 opelul si pejeul vandute |
|
|
Dec 3 2006, 03:31 PM
Post
#7
|
|
sofer Group: Membri Posts: 71 Joined: 23-November 03 From: Brasov Member No.: 18.455 |
o intrebare am si eu.....multitronic=tcv=DSG?
triptronic=DSG (VW) ? |
|
|
Dec 3 2006, 05:21 PM
Post
#8
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Nu, nu si nu
DSG nu e nici cu variatie continua si nici clasica tiptronic DSG are 2 ambreiaje si preselecteaza treptele de viteza adiacente (esti in 3 sunt preselectate 2 si 4,etc) -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Dec 3 2006, 06:04 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
este un topic dedicat diferitelor transmisii. DSG este ca o cutie manuala numai ca schimbatul vitezelor se face automat. TCV-ul l-a explicat Paul. tiptronicul este cutie hidraulica ( schimbarea vitezelor se face pe baza presiunii uleilului actionat de niste palete).
ansamblul motor cutie automata hidraulica este in general mai fiabil decat cel motor-ciutie manuala. cutia automata schimba lin ( nu bruscheaza motorul asa cum o faci cu manuala daca schimbi smucit) si de regula la manuale pica ambreiajul primul, desi ambreiajele astea noi ( noi insemnand de 5-10 ani) hidraulice tin mai mult. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Dec 3 2006, 09:26 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
E un comprmis. Un ambreiaj te costa 500$ si il schimbi o data in viata masinii (ma rog, depinde cum il folosesti) sau hai de maxim 2 ori. O cutie automata te poate tine bine mersi cit masina sau se poate strica dupa garantie si sa te coste >2000-2500$.
-------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Dec 4 2006, 02:31 PM
Post
#11
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Cred ca conteaza foarte mult si soferul. Am mers recent cu unul din colegi ( a condus el) cu una din Corolle.
Vreau sa aspun ca prietena mea care are 20 000 km in 6 ani este THE STIG pe langa baiatul ala. I-am promis ca nu o mai cert ncd de cum conduce. Dobitocul (care are carnet de ceva ani nu de anul asta si copndce si Corolla de ceva vreme nu era prima data) pleca cu a 2-a de pe loc ca asa era la DAcai lui veche de la Tulcea, calca ambreiajul in toate curbele, si actunci cand pleaca de pe loc cu a 2-a ORICUM nu pleaca cum trebuie: adica da drumul prea putin la ambreiaj si tureaza prea mult (3500+ rpm) si apoi pleaca ca un c#r de pe loc. Pentru soferi ca astia cred ca automatele renteaza mult mai mult... -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th April 2024 - 11:14 PM |