danmatyas
Nov 26 2006, 01:00 PM
De curand mi s-a pus pata pe automatice.Poate ma lamuriti si pe mine care sunt diferentele dintre cele 2 cutii automate din topic.Care este mai fiabila?Am inteles ca multitronic nu are trepte de viteza si are un consum de carburant mai mic.
PS: e mai fiabila o cutie manuala decat una automata? din cate vad pe mobile.de sunt multe masini cu cutii automate stricate.
Adrian
Nov 26 2006, 04:59 PM
o masina cu motor normal ( pana in 2500 cmc ) este mai rapida cu o cutie manuala.
foarte rar am auzit de cutie manuala stricata.
Paul46623
Nov 26 2006, 06:16 PM
Tiptronic e automata clasica. Convertor de cuplu, ambreiaj automat electro-hidraulic, the works. Are optiunea de a selecta un mod de functionare pseudo-manual (insa programul schimba singur treapta daca turatiile scad sub/urca peste o anumita valoare). Ultimele versiuni au Fuzzy Logic (computerul "invata" stilul de sofat al posesorului). Per total insa, e cea mai slaba transmisie automata, atat ca performante, cat si ca eficienta.
Multitronic e TCV. Insa spre deosebire de cea folosite de alte firme e ceva mai robusta (de exemplu foloseste lant in loc de curea metalica) si are mai multi senzori. E mult mai eficienta si mai performanta decat Tiptronic in orice situatie si e un pic mai eficienta decat manuala in uz citadin. In schimb, e destul de scumpa.
Eduard RO
Nov 27 2006, 01:08 AM
Ce inseamna TCM?
Mai explica un pic deosebirile pls
.
Paul46623
Nov 27 2006, 05:04 PM
TCV = transmisie continuu variabila (CVT in engleza). Nu are rapoarte fixe, folosind in schimb doua fulii variabile cu o curea sau (in cazul Multitronic) lant pentru a mentine motorul in parametri (teoretic) optimi de functionare.
Exemple:
http://www.vibratesoftware.com/images/CVT%...20-%20Small.jpg
http://www.in.gr/auto/cartechnology/images...in_Mini_CVT.jpg
florin55503
Nov 27 2006, 06:01 PM
am mers zilele trecute cu un a6 tiptronic. dupa ce am trecut peste obisnuinta de a calca ambreiajul ma enerva faptul ca dura destul de mult pana imi schimba in trapta superioara. turai motorul destul de serios.
pt ca tot aveam pornirea sa schimb eu viteza pana la urma am trecut masina pe modul semiautomat. e chiar ok. din pacate ma uitam mai mereu pe bord sa vad in ce treata sunt. dar dupa ce te obisnuiesti e chiar ok zic eu
Cristian-330
Dec 3 2006, 03:31 PM
o intrebare am si eu.....multitronic=tcv=DSG?
triptronic=DSG (VW) ?
Watcher
Dec 3 2006, 05:21 PM
Nu, nu si nu
DSG nu e nici cu variatie continua si nici clasica tiptronic
DSG are 2 ambreiaje si preselecteaza treptele de viteza adiacente (esti in 3 sunt preselectate 2 si 4,etc)
Iulian HondaFan
Dec 3 2006, 06:04 PM
este un topic dedicat diferitelor transmisii. DSG este ca o cutie manuala numai ca schimbatul vitezelor se face automat. TCV-ul l-a explicat Paul. tiptronicul este cutie hidraulica ( schimbarea vitezelor se face pe baza presiunii uleilului actionat de niste palete).
ansamblul motor cutie automata hidraulica este in general mai fiabil decat cel motor-ciutie manuala. cutia automata schimba lin ( nu bruscheaza motorul asa cum o faci cu manuala daca schimbi smucit) si de regula la manuale pica ambreiajul primul, desi ambreiajele astea noi ( noi insemnand de 5-10 ani) hidraulice tin mai mult.
ozz86651
Dec 3 2006, 09:26 PM
E un comprmis. Un ambreiaj te costa 500$ si il schimbi o data in viata masinii (ma rog, depinde cum il folosesti) sau hai de maxim 2 ori. O cutie automata te poate tine bine mersi cit masina sau se poate strica dupa garantie si sa te coste >2000-2500$.
Watcher
Dec 4 2006, 02:31 PM
Cred ca conteaza foarte mult si soferul. Am mers recent cu unul din colegi ( a condus el) cu una din Corolle.
Vreau sa aspun ca prietena mea care are 20 000 km in 6 ani este THE STIG pe langa baiatul ala. I-am promis ca nu o mai cert ncd de cum conduce.
Dobitocul (care are carnet de ceva ani nu de anul asta si copndce si Corolla de ceva vreme nu era prima data) pleca cu a 2-a de pe loc ca asa era la DAcai lui veche de la Tulcea, calca ambreiajul in toate curbele, si actunci cand pleaca de pe loc cu a 2-a ORICUM nu pleaca cum trebuie: adica da drumul prea putin la ambreiaj si tureaza prea mult (3500+ rpm) si apoi pleaca ca un c#r de pe loc.
Pentru soferi ca astia cred ca automatele renteaza mult mai mult...