Incredibil: Fara reguli de circulatie in Europa! |
This topic is about Incredibil: Fara reguli de circulatie in Europa!, the author, Daniel65671, wrote about: Incredibil: sapte orase si unele regiuni ale Uniunii Europene au eliminat total regulile de circulatie din trafic. Noi respingem orice forma de legisl ... To read more just scroll down
Incredibil: Fara reguli de circulatie in Europa! |
Nov 22 2006, 08:41 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 722 Joined: 18-January 06 From: Bucuresti Member No.: 65.664 |
“Noi respingem orice forma de legislatie”, spunea fondatorul anarhismului, Mihail Bakunin. Chiar daca anarhismul s-a dovedit un experiment istoric nereusit se pare ca o parte din ideile lui nu au fost uitate sau desconsiderate. Proiectantii europeni ai traficului viseaza la existenta unor strazi libere si lipsite de reguli de circulatie. Ei isi doresc ca pietonii si soferii sa interactioneze intr-un mod liber si printr-o intelegere umana si nu prin intermediul semnelor sau regulilor de circulatie. Stim ca intelegerea unor astfel de reglementari pare a fi de domeniul SF-ului, mai ales pentru un cetatean bucurestean din anul 2006, sau chiar pentru un sofer din middle class-ul londonez. Exista tari in spatiul european unde gradul de civilizatie si gradul de intelegere reciproca a cetatenilor intr-un ecosistem social bine gandit este foarte mare, astfel incat, eliminarea normelor de circulatie acolo unde traficul nu este aglomerat nu pare si nu mai este un moment de ratacire a unor baieti care stau in birourile de la Strasbourg si gandesc la viitorul comunitatii umane intr-o Europa Unita. Proiectul lichidarii semnelor de circulatie a fost deja implementata in orasul Ejby din Danemarca, in Ipswich din Anglia si Ostende din Belgia. Ceea ce poate fi numita utopie a devenit realitate si in regiunea Drachten, un oras olandez din provincia Frisia de Vest. Regiunea cu o populatie de 1000 de locuitori a fost lipsita de orice fel de semn de circulatie. Nu exista marcaje pe strazi, nu exista linia de separare a sensurilor, nu exista nici macar stopuri la intersectii, ce sa mai vorbim de semafoare?! Oricat de ciudat ar parea, numarul accidentelordin aceste regiuni au scazut dramatic dupa implementarea noilor "non-reguli". In Drachten au sosit experti din Argentina, din Statele Unite si din Londra pentru a analiza noua situatie. Londra este atat de interesata de acest proiect incat modelul este deja testat intr-un orasel aflat la marginea capitalei Marii Britanii, Kensington. Unul dintre cei care a dezvoltat aceasta idee si acest proiect, olandezul Hans Monderman, a declarat:”Prea multe reguli ne indeparteaza de un lucru foarte important: abilitatea de ne gandi la ceilalti. Ne pierdem capacitatea pentru un comportament social responsabil”. In Germania sunt omologale circa 648 de semne de circulatie, iat micile orasele cu trafic redus arata ca o padure cu semne de circulatie. Psihologii au studiat impactul semnelor de circulatie asupra omului si au venit cu marturii stiitifice ca peste 70% dintre ele sunt ignorate de catre soferi. Iin timpul condusului, soferul isi foloseste mai degraba intuitia decat sa-si arunce privirea dupa un semn sau altul. Se pare ca principalul mod de a imbunati comportamentul soferilor la volan este cel de a-i da mai mult libertate si prin lucru acesta mai multa responsabilitate. Nu trebuie uitat ca in conditii de trafic ultra aglomerat regulile de circulatie devin inutile si sunt total ignorate de participanti, singura lege viabila devenind intelegerea umana. Acestea sunt concluziile specialistilor care gandesc evolutia traficului in Europa viitorului. Automarket, 22 nov 2006 -------------------- Garfield: I'm not always right, but I'm never wrong!
Skoda Octavia Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP, BZB, 2007 Skoda Fabia Sedan Elite, 1,4 MPI, 16 V, 101 CP, BBZ, 2005 |
|
|
Nov 22 2006, 09:15 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 639 Joined: 4-July 06 From: Bucuresti Member No.: 81.585 |
wow. mda. nu merge la noi. raman politistii fara paine.
-------------------- boom-boom
|
|
|
Nov 22 2006, 10:17 AM
Post
#3
|
|
sofer Group: Membri Posts: 75 Joined: 10-February 05 From: Bucuresti Member No.: 40.180 |
Suntem prea departe de civilizatie sa incercam asta in bucuresti... La noi deja se foloseste acest program-pilot; sunt unii care se antreneaza de pe acum la mersul pe contrasens. :argue:
-------------------- Seat Leon 1.9 TDI PD 2006
Seat Cordoba 1.9 SDI 2001 Renault 16 (an fabr 1967) Peugeot 206 VANDUT Vw Bora 1.9 TDI 2005 VANDUT |
|
|
Nov 22 2006, 10:19 AM
Post
#4
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Nov 22 2006, 10:34 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 722 Joined: 18-January 06 From: Bucuresti Member No.: 65.664 |
Asta se aplica, de exemplu, cand depasesti. Nu esti obligat sa te uiti in oglinda ca sa vezi daca vine cineva din spate, ci el e obligat sa te lase cand te vede. Sau la intersectii fara semne si fara semafoare, intra in trafic in sistem fermoar, adica unul din o parte, apoi altul din cealalta parte samd. Dar toate astea, absolut toate se bazeaza pe foarte mult bun simt :angel: -------------------- Garfield: I'm not always right, but I'm never wrong!
Skoda Octavia Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP, BZB, 2007 Skoda Fabia Sedan Elite, 1,4 MPI, 16 V, 101 CP, BBZ, 2005 |
|
|
Nov 22 2006, 12:37 PM
Post
#6
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 135 Joined: 31-July 06 From: Bucuresti Member No.: 83.647 |
o prostie de propunere. no offense. voi credeti ca au aparut regulile astea din rautatea politistilor si a statului doar ca sa ne enerveze pe noi in trafic. dimpotriva. totul are un scop. la fel ca si religia care are menirea sa ne faca mai buni pe toti, astfel incat sa nu ne luam gatul unul altuia dupa cum ne taie capul . la fel ca si legea, a aparut din necesitate, de la primele triburi de oameni care au trebuit sa impuna anumite reguli, ca sa aiba dupa ce sa se guverneze. va invit pe toti sa urmariti serialul Lost in care de voie de nevoie, au trebuit sa faca si politie, si biserica, si spital....s.a.m.d.
-------------------- Amabilitatea este cea mai scurta distanta dintre doi oameni.
Proverb popular Dacia Logan Laureate Plus 1.4 MPI |
|
|
Nov 22 2006, 12:44 PM
Post
#7
|
|
pilot Group: Membri Posts: 320 Joined: 15-August 05 From: Bucuresti Member No.: 53.297 |
"Asta se aplica, de exemplu, cand depasesti. Nu esti obligat sa te uiti in oglinda ca sa vezi daca vine cineva din spate, ci el e obligat sa te lase cand te vede. "
Si, ia sa vedem daca tu te bagi in depasire taman cand eu am ajuns cu botul masinii in dreptul partii spate a masinii tale, cum pot sa te las cand nu mai am cum sa evit ? Poate sa nu mai depasesc deloc. -------------------- service ford suckz.
|
|
|
Nov 22 2006, 01:01 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 722 Joined: 18-January 06 From: Bucuresti Member No.: 65.664 |
Mihai,
Legile au fost facute tocmai pentru cine nu accepta obligatiile sociale de buna voie. Cornel, Nu am mai scris eu, dar se mai semnalizeaza intentia printr-un un semn cu mana pe geam (geamul fiind deschis, ca doar e cald tot timpul) si atunci se opresc cei din spate si te lasa sa treci. Am vazut si eu in Bagdad cum pe un bulevard de trei benzi pe sens se cotea la stanga de pe banda intai fara probleme, facand doar cu un semn cu mana pe geam. -------------------- Garfield: I'm not always right, but I'm never wrong!
Skoda Octavia Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP, BZB, 2007 Skoda Fabia Sedan Elite, 1,4 MPI, 16 V, 101 CP, BBZ, 2005 |
|
|
Nov 22 2006, 01:04 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 639 Joined: 4-July 06 From: Bucuresti Member No.: 81.585 |
daca incerci pe magheru iti rupe mana...
-------------------- boom-boom
|
|
|
Nov 22 2006, 01:27 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.222 Joined: 30-January 04 From: Bucuresti Member No.: 20.522 |
Si in State exista treaba asta sau cel putin in Florida unde am condus,nu stiu daca e lege,dar daca scoti mana pe geam (asta la viteze mici,cand se merge bara la bara),cei de pe banda din stanga te lasa sa schimbi banda fara probleme.Am testat-o si eu de cateva ori,sunt momente in care chiar nu poti schimba benzile de mers si aceasta metoda e binevenita.Bineinteles ca si eu la randul meu i-am lasat pe cei ce scoteau mana pe geam sa intre pe banda mea.
Nu mai vorbesc de intrarea masinilor de pe doua benzi pe o banda cand drumul se ingusteaza in modelul ,,bradut'' sau cum s-a spus mai sus ,,fermoar''.Aceasta metoda functioneaza excelent si fluidizeaza traficul. Se pare ca aceasta metoda ar trebui sa inceapa si la noi sa functioneze bine.Functioneaza el,din cauza traficului mare si a blocajelor,a inceput lumea sa inteleaga si sa functioneze cat de cat,pana cand apar mai marii cu dubele,papucarii si unele persoane(cele mai multe de sex feminin)care nu se uita decat inainte ?! -------------------- Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P. ,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga |
|
|
Nov 22 2006, 02:24 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.384 Joined: 31-January 06 From: Bucuresti Member No.: 66.969 |
"Fermoarul " a inecut putin cate putin si la noi.
Multi stiu ptr ca au condus afara. Azi de ex. eram in zona Sofitel,si am lasat-o pe o tanti cu un Mondeo sa treaca in fata mea,apoi am inaintat.Cel din spatele ei,cu o Octavia,m-a claxonat ca de ce nu l-am lasat. Am lasat jos geamul si i-am explicat ca am lasat O MASINA (lucru pe care l-a si vazut.El urmeaza sa fie la discretia celui din spatele meu.Omul parea ca stie treaba dar totusi calxonase inainte....Atitudine ciobaneasca. -------------------- See,decide,attack,reverse.Erich Hartmann.
Suzuki Vitara 1.6 75 CP Nissan Almera 1.8 sedan 115CP |
|
|
Nov 23 2006, 10:34 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 749 Joined: 3-January 06 From: Bucuresti Member No.: 64.446 |
Sper ca ati remarcat in ce mari orase a fost adoptat sistemul. De ce credeti ca la noi nu ar merge?
Ar merge cu siguranta; la Berca, Ianca, Pogoanele, Sascut... -------------------- Honda Accord 2009 2.0 iVTEC - Festina lente
Suzuki Swift 2007 1.3 |
|
|
Nov 23 2006, 05:01 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.176 Joined: 10-November 04 From: Bucuresti Member No.: 35.601 |
@ Mihai: Cred ca oamenii au ajuns la un nivel la care nu au nevoie de ceva scris ca sa se comporte civilizat. Intr-adevar, in unele comune primitive (ex Bucuresti), ar fi o mare nevoie de impunerea regulilor, dar in comunitati mici (orasele), oamenii se cunosc intre ei si functioneaza mult mai bine interactiunea umana.
-------------------- RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege
''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face'' |
|
|
Sep 13 2007, 08:42 AM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 722 Joined: 18-January 06 From: Bucuresti Member No.: 65.664 |
Radeti voi, radeti si va minunati, dar treaba se ingroasa:
"Trafic fara semafoare in Germania Autoritatile din orasul german Bohmte adopta o strategie originala pentru a-i determina pe participantii la trafic, atat automobilisti cat si pietoni, sa faca tot posibilul sa evite accidentele. Semafoarele sunt desfiintate incepand de joi iar toti cei aflati in trafic trebuie sa fie cu ochii in patru pentru ca nu vor mai fi ghidati de culoarea rosie sau verde a semaforului si nici de indicatoarele „Stop”. Astfel, cele 13 500 de autoturisme care tranziteaza zilnic orasul vor sta fata in fata cu pietonii, intr-un „spatiu comun”, dupa cum spun initiatorii actiunii. Scopul acestui experiment este, paradoxal, reducerea semnificativa a numarului accidentelor rutiere. Ideea apartine unui inginer olandez, Hans Monderman, si este agreata de Uniunea Europeana care aloca 1,2 milioane de euro pentru desfiintarea traditionalelor semafoare de dirijare a traficului, scrie Corriere della Sera, in editia electronica. La baza ideii sta conceptul de spatiu comun, in care pietonii, ciclistii si automobilistii sunt pusi pe acelasi plan si trebuie sa devina cetateni responsabili. In lipsa semafoarelor toti sunt obligati sa conduca mult mai atent si sa observe comportamentul celorlalti participanti in trafic. Acest test a fost aplicat cu succes si in orasul olandez Drachten. Hot News 13 sept 2007" Ma intreb, totusi, in caz de accident cine are dreptate si cine e vinovatul, cand amandoi au dreptul sa treaca. -------------------- Garfield: I'm not always right, but I'm never wrong!
Skoda Octavia Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP, BZB, 2007 Skoda Fabia Sedan Elite, 1,4 MPI, 16 V, 101 CP, BBZ, 2005 |
|
|
Sep 13 2007, 08:44 AM
Post
#15
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
la noi nu ar merge ca sa se circule corect ar trebui sa stea o mitraliera tintita la fiecar intersectie, treci cand nu trebuie zbang ti-o furi ..
-------------------- |
|
|
Sep 13 2007, 01:44 PM
Post
#16
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Confirm cele spuse de Eddie. Aici e politete la volan, in marea majoritate a cazurilor. Cazul aratat de el este doar un exemplu.
Treaba cu eliminarea UNOR semnel o vad utila - mai ales citeodata se bat cap in cap sau iti suprasolicita atentia. Sint mai de graba adeptul technologiilor GPS/navigatie si Real Time Traffic Updates care sa iti arate conditiile drumurilor, limite de viteza, parcare interzisa etc si alte semne de trafic pe ecranul masinii. Dar si la noi, aceasta technologie mai are de evoluat iar lumea inca e in urma dpdv technologic. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Sep 13 2007, 03:16 PM
Post
#17
|
|
pilot Group: Membri Posts: 434 Joined: 17-April 07 From: Bucuresti Member No.: 104.180 |
Probabil ca circula mai incet si, unde e cazul, acorda prioritate de dreapta. Si s-ar putea sa se observe pe acolo inca un comportament (miposibil de replicat la noi): cei cu masini le acorda prioritate celor mai mici (biciclisti sau pietoni)
Oricum, ma astept ca si cotele de asigurare au crescut din moment ce orice eventualele accidente nu se mai repara pe RCA-ul vinovatului... -------------------- Seat Ibiza 1.4 TDI 70CP (Mica si rosie)
A3 SB Ambition 1.6 102 CP (Neagra si suparata) |
|
|
Sep 13 2007, 04:49 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 919 Joined: 18-February 06 From: Kronstadt Member No.: 68.575 |
Am mai citit despre "inimaginabil".
S-a ajuns la implementarea acestui sistem nu datorita (in primului rand) bunului simt extraordinar de care dau dovada astia mai vestici si mai "prosti" decat noi ci datorita faptului ca s-a demonstrat ca un sofer obisnuit,privat de ajutoare(sau ochelari de cal ) cum ar fi semnele de circulatie/semafoare/etc va rula cu o viteza mult mai mica,va fi mai atent la ce se intampla in jurul lui,va acorda o mai mare atentie traficului. Ca degeaba acorzi tu atentie traficului daca nu ai cu cine sa te intelegi e o alta poveste. :bash: -------------------- |
|
|
Sep 20 2007, 12:13 PM
Post
#19
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 8 Joined: 18-September 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 114.281 |
Imi imaginez cum ar merge un sistem dintr-asta la noi. Nu zic ca nu se poate, dar probabil condusul ar fi mult mai stresant si mai obositor.
Cat despre cum te lasa altii... ati incercat vreodata sa faceti o parcare laterala cu spatele? Nu mai poti sa dai inapoi, pentru ca vin doi dupa tine si claxoneaza, nici vorba sa-ti lase spatiu de manevra. -------------------- -----------------------------------
Ford Focus Trend Collection (că mai lungă denumire nu i-au găsit). 300 de km and counting |
|
|
Sep 20 2007, 02:17 PM
Post
#20
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE Cat despre cum te lasa altii... ati incercat vreodata sa faceti o parcare laterala cu spatele? Nu mai poti sa dai inapoi, pentru ca vin doi dupa tine si claxoneaza, nici vorba sa-ti lase spatiu de manevra.
Metoda pentru parcare laterala cu spatele (cel putin la noi) e urmatoarea : In momentul in care ai vazut ca s-a eliberat un loc de parcare dai talpa sa te bagi cu fata acolo (sa nu cumva sa ti se bage altul in fata sa-l ocupe). Bagi in marsarier si astepti sa treaca toata masinile... sau cel putin pana vezi ca ai un spatiu de manevra de 10 secunde. In tot timpul asta stai cu piciorul pe ambreiaj, masina bagata in marsarier si motorul turat... Cand vezi ca e liber (sau macar "mai liber") iesi repede din loc, frana brusca, bagi a'ntaia, talpa (preferabil cu scartait de roti pentru efect artistic), apoi din nou frana brusca, bagi in marsarier si parchezi cu spatele... cam greu dar e singura metoda functionala. Chiar m-am intrebat care ar fi semnalul pentru "vreau sa parchez in locul asta cu spatele, nu intra in fundul meu" am incercat sa ma opresc in dreptul locului si sa semnalizez dar fara nici un efect... asa ca aplic metoda descrisa mai sus (desigur, nu am exagerat un pic in descriere dar nu mult) -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 15th May 2024 - 07:49 AM |