Cean mai veche si scumpa masina din tara! |
This topic is about Cean mai veche si scumpa masina din tara!, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Cean mai veche si scumpa masina din tara! |
Oct 6 2006, 07:57 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.384 Joined: 31-January 06 From: Bucuresti Member No.: 66.969 |
Masina de la finalele secolului 19. Nu mi-a venit sa cred cand l-am auzit pe directorul muzeului povestind cu regret ca niste Japonezi i-au oferit 800.000 euro pe ea,dar nu o poate vinde fiind din patrimoniu.... Cata prostie are Romanul!!!! Sunt 3 asemenea masini in lume. 800.000 euro sunt o nimica toata de fapt. 2 case mai acatari in Bucuresti. Ce sunt banii in comparatie cu piesa in sine? In loc sa o puna la loc de cinste ,sa mai afle lumea de orasul uitat de lume numit Galati,se gandesc sa o vanda :bandit: -------------------- See,decide,attack,reverse.Erich Hartmann.
Suzuki Vitara 1.6 75 CP Nissan Almera 1.8 sedan 115CP |
|
|
Dec 23 2007, 03:21 AM
Post
#2
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 2-December 07 Member No.: 115.676 |
Pai trecutul incepe cu firma Marta de la Arad care a functionat pana in anii '20 (dupa WW1, cunoscut ca Astra), cuprinde fabrica Ford care a existat dupa 1936 la Bucuresti (4-5 in existenta in tara), carosierii Peleanu si Leonida, care faceau autobuze dar si caroserii de lux precum decapotabile si limuzine. Dupa razboi avem fabricile de la Bucuresti (TV/Autobuzul), Brasov (SR/Roman, Tractorul, Dacia Sport), Campulung, Mioveni, Timisoara, Craiova.... precum si multe prototipuri interesante (Persu, Constantinesco, MR45, MR57, IAR, Malaxa)... si, sa nu uitam, multe masini superbe si ff rare care au circulat si in cateva cazuri inca mai exista in tara. Fata de vecinii nostri avem o istorie MULT mai bogata pe patru roti.
Din pacate casarea, razboiul, exportul si prostia au contribuit la faptul ca multe masini de interes NU MAI EXISTA. Prima duba TV, de exemplu, a iesit din fabrica in 1958. Daca va spun ca nu mai exista vreun TV inainte de 1967? Faptul ca in perioada 1958-66 au existat doua modele distincte de utilitara, frumos realizate se destul de avansate tehnit si la capitolul design, stim numai din cateva volume prafuite si 2-3 poze de epoca. Si nu e trist? La fel remarcam ca nu mai avem nici un Bucegi forward cab, numai un IMS 57, nici un autobuz MTD fabricate la Bucuresti 1955-57, nici macar o Dacie 1100S... Si mai sunt masini care sunt aproape extincte - Dacia 1300 Break, Dacia 1302, Aro 241 si 242 ... Si e trist pentru ca, vrem nu vrem, am mai realizat si noi cate ceva (ARO 24 la vreme lui, de exemplu, a fost o masina f f buna pe plan mondial), dar avem mai nimic sa aratam... Nu am perdut numai produse autohtone. Ma gandesc, de exemplu, la cazul flotei de Jaguar folosita de militie in anii '60-70 - peste 50 in toata tara, se spune. Din cauza consumului mare au fost sau casate sau exportate de un arab, a mai ramas una la Arad in stare de epava. La fel, multe masini super-valoroase au fost sau casate in anii 70, sau distruse in filmele Nicolaescu, sau exportate in anii 90. Inclusic marci cu o anumita resonanta: Cadillac, Packard, Rolls Royce, Jaguar, Mercedes SSK, BMW 328... Partea buna e ca nu totul a disparut, si mai exista niste bijuterii pe patru roti si in tara noastra - multe, totusi, in conditie mai putin decat optima. Totusi, orice ar fi un inceput: muzeul de la Riga a inceput cu masini rarisime gasite in stari alnice si incet incet restaurate - un Horch 853 Roadster, de exemplu, fosta masina lui Goebbels si, transformata in pick-up, folosita la o ferma sovietica. Dupa ani de munca, masina e gata si restuarata.... tot ce trebuie e munca, bani, si voie buna....... Atasez o poza cu o masina superba care tot exista in tara... Falcon Knight 1928.
Attached File(s)
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 01:24 AM |