Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cean mai veche si scumpa masina din tara!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Retro & Concept cars
Arheopterix
Azi am aflat cu surpriza la stiri ca cea mai veche si valoroasa masina din tara e un Dijon Button de la nu stiu ce muzeu din Galati.
Masina de la finalele secolului 19.

Nu mi-a venit sa cred cand l-am auzit pe directorul muzeului povestind cu regret ca niste Japonezi i-au oferit 800.000 euro pe ea,dar nu o poate vinde fiind din patrimoniu....
Cata prostie are Romanul!!!!
Sunt 3 asemenea masini in lume.
800.000 euro sunt o nimica toata de fapt. 2 case mai acatari in Bucuresti.
Ce sunt banii in comparatie cu piesa in sine?
In loc sa o puna la loc de cinste ,sa mai afle lumea de orasul uitat de lume numit Galati,se gandesc sa o vanda
:bandit:
mike.omega
Impresionant!
Ceva poze, linkuri? smile.gif
Arheopterix
Trebuie sa fie pe net.
Celelate 2 sunt cred in Franta.
Dijon Button e tatal sau bunicul Renaultului.
Practic o trasura la care s-a adaugat un motor si un fel de caseta de directie .
Oana
asta e bijuteria...din pacate e singura poza de care am putut face rost...cu prima ocazie cand ajung in galati, am sa fac o sedinta foto cu ea...sau poate ne ajuta vreun galatean cu poze...
Baby Blues
Ar trebui impuscat directorul muzeului. Altii nu stiu cum sa cumpere piese din astea si noi nu stim cum sa le vindem. Auzi domle: Muzeu sau boutique? Sa-i fie rusine!
James Kilowatt
Din fericire probabil japonezii n-au stiu cum si cui sa dea spaga ca sa uite de chestia cu patrimoniul. Si s-o ia si la juma' de pret.

Si "Libertatea" era patrimoniu si totusi a fost vanduta. Era unul din punctele de referinta de pe faleza galateana, si acum e inlocuita cu o monstruozitate din beton. A fost vanduta desi Caramitru s-a opus.. pana sa se miste ceva nava a disparut, dracu' stie unde e..... si tot dracu' raspunde. wallbash.gif

"Tudor Vladimirescu", care este mai batran decat Romania, a scapat la milimetru sa aiba aceeasi soarta.... Se spune ca ar fi cel mai vechi vapor fluvial cu motorul original aflat in functiune din lume.... a auzit cineva care nu-i galatean sau brailean de el?
"Anghel Saligny" a disparut de mult, si era din aceeasi generatie sau chiar mai batran.

Mai bine nu citeam topicul asta, ca iar ma enervez
James Kilowatt
Am vorbit cu taica-miu, el stia masina aia de cand era copil. E expusa la casa memoriala A. I. Cuza. I-am dat misiune sa se duca sa faca poze, sa mi le trimita si io sa le pun aici smile.gif. Sper sa se poata vizita si fotografia...
James Kilowatt


Inca e acolo, la casa memoriala AI Cuza in Galati si poate fi vazuta. Din pacate nu poate fi fotografiata... unii vor s-o vanda, insa niste poze nu se pot face. Taica-miu voia sa faca poze la diferential si la "interior", insa nu l-au lasat. Poza de mai sus e dintr-o vedere.
Arheopterix
Ma repet a mia oara.
Tara de imbecili!
CUM SA VANDA ASA CEVA?
E ca si cum ai vinde coloana infinitului.
Ar trebuii trasi in teapa nenorocitii,si teapa sa fie in unsa cu ardei iute inainte.
Cu pozele am asistat la ceva aemanator la muzeul aviatiei.
Un pusti vroia sa faca poze la un IAR 91.
Au sarit pe el garzile ca ce e spoin?,,,,
De remarcat ca IAR 91 e fabricat in inceputul anilor 70 si scos din uz de vreo 10 ani.
Idioti peste tot.
Poate ne ajuta vre-un ziarist de pe forum sa se faca putina valva.
Sa auda mai multi de masina.
Oana
s-a facut deja valva pe tema asta si se pare ca stirea de atunci a fost oarecum "distorsionata"...adica nu trebuia sa fie prezentata ca si cum directorului i-ar fi parut rau ca nu poate sa o vanda pentru ca, in momentul in care a dat exemplul cu japonezii, el a vrut sa arate cat valoreaza masina si a adaugat faza cu patrimoniul ca sa fie clar pentru toata lumea ca ea nu va fi vanduta...si nu va mai luati de el, ca nu mai este printre noi...
legat de poze, habar nu aveam ca nu ai voie sa faci... cel de la care o am e jurnalist si astfel nu a intampinat probleme atunci cand l-am trimis acolo...
una peste alta, am sa documentez "problema" in urmatoarea perioada...
20krpm
cu riscul de a fi ars pe rug, hai sa dau o perspectiva diferita de asta cu "nu ne vindem tara".

nu pricep indignarea voastra apropo de ideea de a vinde masina aia - dar mai degraba cred ca n-o pricep din cauza ca nu stiu ce altceva contine muzeul respectiv. a vinde o piesa dintr-un muzeu pentru a tine la linia de plutire muzeul cu totul poate sa fie o alternativa. cita lume vine de peste mari si tari ca sa vada masina aia, si plateste bani la intrarea in muzeu? cu citi bani contribuie masina aia la veniturile numitului muzeu? nu cumva masina e o piesa disparata, care nu se potriveste cu restul exponatelor, si cu E800k se pot (ras)cumpara alt fel de piese de valoare, mai potrivite, care sa atraga mai multi vizitatori? nu cumva masina aia acolo e o valoare total neexploatata? mai exista alternative - inchirierea ei pe o anumita perioada, nu numa la japonezii aia dar in diverse alte locuri, sau data la schimb pe anumite perioade de timp pentru alte piese de la alte muzee, sau cine stie ce-o fi mai profitabil in situatia respectiva, dar dupa mine sa tii o asemenea valoare intr-un amarit de muzeu de provincie (sa ma scuze si sa ma corecteze galatenii aici, daca e nevoie) nu e dovada de tare mult management. ce naiba, doar n-oi fi singurul care-l intelege pe omu ala cind zice obidit ca nu poate exploateze o valoare.
Cristi2
te inteleg oarecum, dar exagerand, te-as intreba : n-ar fi oare mai bine sa ne vindem sufletele ??
Mariustom
Răspund eu, exagerând wink.gif: la unii sunt muuuult mai ieftine sufletele, nu ies deloc în câștig thumbsup.gif
20krpm
Cristi draga, daca topicul asta ar fi fost enuntat in genul "salvati masina de la muzeul din galati, mergeti fiecare si vizitati-o pentru ca altfel o sa dispara", fii sigur ca n-as fi zis absolut nimic. dar ce-am citit in topicurile anterioare e ceva care suna cam asa: "ce, exista o masina valoroasa? la galati? ia uite domne... ce, ala vrea s-o vinda? pai nu-s de-acord s-o vinda, ca asta sigur inseamna ca ia spaga". pe un forum specializat de masini retro nu vad decit un interes fad pentru ea, "sa i se faca niste poze s-o vedem si noi", ceea ce ma face sa cred ca nu e tocmai ceva "de suflet", cum zici tu. ce comparatii sa-ti fac, sa ma-ntelegi... imagineaza-ti ca gioconda ar fi fost expusa la acelasi muzeu. sau ia, prin comparatie, un muzeu de genul guggenheim din las vegas (care are expozitiile lui numai cu piese inchiriate), la care intrarea e $35 de persoana si are in jur de 4000 de vizitatori pe zi. o expozitie de "istoria motocicletei" a stat acolo vreo doi ani si ceva, iar eu am vazut-o de 3 ori.
Arheopterix
Intamplator mama mea e istoric si muzeograf.
Cine nu are microbul nu o sa inteleaga un colectionar.
Sunt multe posibilitati.
Masina se poate imprumuta pe perioade stabilite inainte altor muzee contra cost .
Poate fi expusa in capitala ,la muzeul de istorie sau la ori care alt muzeu mult frecventat.
Posibilitati ar fi.
Cap nu e.
Si am mai scris,ce poti face cu 800.000 Euro?
8 apartamente in cartiere marginase ale capitalei (de 2-3 camere) ,3 Maybahuri ca a lui jiji,sau vreo 2 case mai modeste.
Piesa ,la fel ca un tablou de Rembrand sau alt pictor/sculptor renumit ,are o valoare inestimabila.
Putem sa ne apucam sa vindem coloana infinitului ptr ca sa se asfalteze o strada in Tg Jiu,sa vindem pe "Hamman cerand iertare Esterei" si sa facem o piscina in fata muzeului de arta si tot asa.
Poate vindem intreg muzeul de arta si facem stadioane de fotbal cu ringuri ,sa aibe unde sa se bata Neandertalienii de care nu ducem lipsa.
Baby Blues
20 krpm: Era vorba doar de un principiu. Nu ne refeream strict la masina. O valoare nu are pretul estimat decat prin subiectivitate, astfel valoarea intrinseca este data de trairi, nu de metal sau de roti.
20krpm
pai iti raspund si tie, ca tot i-am raspuns si lu Cristi acelasi lucru. daca as fi remarcat "trairile" pe care le sugerezi, daca as fi vazut macar vreo 3-4 topicuri care sa spuna "wow, habar n-aveam ca exista asa ceva, weekendu asta ma duc pin la galati s-o vad", era cu totul alta chestie. din pacate genul asta de trairi e eclipsat de alt fel de trairi: "pai de ce s-o vinda directorul si sa ia *el* spaga?". simplu spus, pentru masina aia nu exista un interes nici macar aici, unde te-ai astepta sa fie; atita vreme cit valoarea ei sentimentala pentru romani e aproape nula, mai bine e convertita la valoarea de piata si apoi schimbata pe o alta valoare care macar are potential sa devina sentimentala. unsure.gif
ozz86651
Sint oarecum de acord cu 20krpm, ce sa zic ne revoltam pentru o masina dintr-um muzeu obscur dintr-un oars naspa la o margine de tara unde nu ajunge nimeni vreodata. Eu-s galatean si n-am ajuns la casa lu cuza decit cind locuiam in alt oras si m-a dus scoala ca turist, in excursie. Era inainte de 89. Nu tin minte nici o masina si dupa ce m-am mutat in Galati am si uitat de muzeul ala. Nu zic sa o vinda, dar sa o duca la un muzeu al tehnicii, in Bucuresti eventual, ca acolo rugineste degeaba.
James Kilowatt
Si eu sunt partial de acord cu 20krpm, in sensul ca e clar ca e pacat sa fie tinuta "ascunsa" intr-un muzeu mititel.
Insa nu sunt de acord cu "convertirea la valoarea de piata". Acum in Romania nu sunt foarte multe "valori sentimentale", insa asta cred ca este o situatie care se va schimba. Si valoarea de piata si cea sentimentala s-ar putea sa fie complet subevaluate.

Trebuie expusa, promovata, trebuie sa se faca bani cu ea, insa nu instrainata. Tot ne plangem ca romanii sunt inculti, daca transformam muzeele in cazinouri pentru ca in secunda asta sunt mai rentabile cu ce-i putem culturaliza, cu 0-tv-ul?

Nu toti romanii sunt inculti si n-au valori sentimentale, doar ca multi dintre ei sunt ingnoranti. Probabil mai mult de jumatate din galateni habar n-au de masina aia, si nu pentru ca sunt idioti, ci pentru ca nu le-a spus nimeni de ea. La inceputul topicului am mai enumerat cateva chestii de patrimoniu galatean, pe care lumea le cunoaste si le apreciaza nu neaparat pentru ca-s mai valoroase ci pentru ca-s mai vizibile. Si care cu toata opozitia populara sau chiar ministeriala tot au disparut.

Eu personal n-am mai mers de multisor la un muzeu in Ro, ultima oara am mers anul trecut la memorialul durerii de la Sighet. Interesant, insa prezentarea lasa totusi de dorit in sensul ca era prea ...didactic..., nu prea iti deschide apetitul pentru istorie. Cand vizitezi un muzeu prafuit din Franta, chiar mai prafuit decat casa memoriala AI Cuza din Galati, iti arata o lingura si iti prezinta o povestioara picanta despre proprietari, care cu cine si-a pus-o, cine a aflat, cum s-au paruit nevasta cu amanta, etc. Pe langa aspectul "protv" retii insa niste chestii.... cine-i Catrinutza de Medicis, in ce secol a trait, etc. Cand apare un tip plictisit care-ti debiteaza date si nume istoria pare a dracu' de indigesta.
In Romania am dat la Cetatea Neamtului peste un ghid putin aghesmuit care ne-a servit o "istorie alternativa" despre Stefan cel Mare.... Ala-i un muzeu unde m-as mai duce o data.

Revenind la masinuta noastra, Cuza e un personaj suficient de picant incat o vizita de o ora la muzeul respectiv sa poata fi facuta placuta si intructiva in acelasi timp. Parintii mei l-au vizitat saptamana trecuta, cand am pus poza. Nu le-a povestit nimeni nimic, desi mai sunt si alte chestii interesante expuse in muzeul respectiv.

Ilustrul conducator a distrus deja o mare parte a patrimoniului, putin orase au scapat de buldozere. Ar fi pacat sa lasam economia de piata sa distruga si ce-a scapat. Singurul loc care face Galatiul special e faleza dunarii cu sculpturile din metal. Hai sa le vindem naibii si pe alea, dupa Libertatea, le topim si le facem butoaie de bere, ca tot n-aduc nici un ban, iar terenul in vindem smecherilor locali sa-si faca vile.
Arheopterix
Ieri am cautat pe wikipedia despre Marta Bibescu...
Am citit pagina in limba romana ,care e de 2 bani.
Apoi nu stiu ce mi-a trecut prin cap,si am citit pagina engleza sau franceza..
De 10 ori mai completa si mai interesanta.
Asta spune mult.
De acord cu James,nu toti romanii sunt inculti,dar oricum mult prea multi.
Cred ca putem inchide in linistre topicul.
Adrian_pt
Ideea ar fi alta: de ce e Romania singura tara in UE (cred?) fara muzeu de automobile? Ca masini vechi sunt in muzee - ma gandesc la Muzeul Leonida, muzeul Sportului (F.N. 1900) precum si alte locuri in orase provinciale (Tecuci, Recas, Oradea, Campulung, Fetesti sigur, restul nu mai stiu) unde sunt expuse masini cu o mare valoare istorica. In plus sunt, banuiesc, oameni care ar fi multumiti sa "imprumute" masinile lor istorice. In asa fel, lumea interesata in trecutul nostru pe patru roti ar vedea multe masini interesante...
T u d o r
Daca am avea un trecut... fie el si pe patru roti. biggrin.gif Trecutul nostru incape scris pe coperta cartii de istorie a altor neamuri. Desigur, ma refer la datele memorabile si demne de a fi trecute in cartea de istorie, nu la cronologii si biografii ale nu stiu cui.

Practic, istoria auto din Romania incepe cu IMS, continua cu Dacia si apoi cu Oltcit. Nu mai tin minte cand am inceput sa fabricam camioane si tractoare, dar mai inainte. Cine ar vrea sa viziteze un astfel de muzeu? El practic inca circula pe strazi. smile.gif

Daca te referi la un muzeu al pieselor rare care exista in Romania la ora asta, masini vechi, de colectie, poate ar fi interesant. Dar nu prea stiu cate masini rare si cu adevarat demne de a aparea pe pliantul unui muzeu mai avem, in stare corespunzatoare. Reconditionarea lor a insemnat in Romania, in cele mai multe cazuri, adaptarea de motoare diesel de ARO si alte mici artificii pe care bietul om, fie el pasionat sau nu, a fost nevoit sa le faca pentru ca "harbul" lui sa o mai duca inca un an...doi. smile.gif
Adrian_pt
Pai trecutul incepe cu firma Marta de la Arad care a functionat pana in anii '20 (dupa WW1, cunoscut ca Astra), cuprinde fabrica Ford care a existat dupa 1936 la Bucuresti (4-5 in existenta in tara), carosierii Peleanu si Leonida, care faceau autobuze dar si caroserii de lux precum decapotabile si limuzine. Dupa razboi avem fabricile de la Bucuresti (TV/Autobuzul), Brasov (SR/Roman, Tractorul, Dacia Sport), Campulung, Mioveni, Timisoara, Craiova.... precum si multe prototipuri interesante (Persu, Constantinesco, MR45, MR57, IAR, Malaxa)... si, sa nu uitam, multe masini superbe si ff rare care au circulat si in cateva cazuri inca mai exista in tara. Fata de vecinii nostri avem o istorie MULT mai bogata pe patru roti.

Din pacate casarea, razboiul, exportul si prostia au contribuit la faptul ca multe masini de interes NU MAI EXISTA. Prima duba TV, de exemplu, a iesit din fabrica in 1958. Daca va spun ca nu mai exista vreun TV inainte de 1967? Faptul ca in perioada 1958-66 au existat doua modele distincte de utilitara, frumos realizate se destul de avansate tehnit si la capitolul design, stim numai din cateva volume prafuite si 2-3 poze de epoca. Si nu e trist? La fel remarcam ca nu mai avem nici un Bucegi forward cab, numai un IMS 57, nici un autobuz MTD fabricate la Bucuresti 1955-57, nici macar o Dacie 1100S... Si mai sunt masini care sunt aproape extincte - Dacia 1300 Break, Dacia 1302, Aro 241 si 242 ... Si e trist pentru ca, vrem nu vrem, am mai realizat si noi cate ceva (ARO 24 la vreme lui, de exemplu, a fost o masina f f buna pe plan mondial), dar avem mai nimic sa aratam...

Nu am perdut numai produse autohtone. Ma gandesc, de exemplu, la cazul flotei de Jaguar folosita de militie in anii '60-70 - peste 50 in toata tara, se spune. Din cauza consumului mare au fost sau casate sau exportate de un arab, a mai ramas una la Arad in stare de epava. La fel, multe masini super-valoroase au fost sau casate in anii 70, sau distruse in filmele Nicolaescu, sau exportate in anii 90. Inclusic marci cu o anumita resonanta: Cadillac, Packard, Rolls Royce, Jaguar, Mercedes SSK, BMW 328...

Partea buna e ca nu totul a disparut, si mai exista niste bijuterii pe patru roti si in tara noastra - multe, totusi, in conditie mai putin decat optima. Totusi, orice ar fi un inceput: muzeul de la Riga a inceput cu masini rarisime gasite in stari alnice si incet incet restaurate - un Horch 853 Roadster, de exemplu, fosta masina lui Goebbels si, transformata in pick-up, folosita la o ferma sovietica. Dupa ani de munca, masina e gata si restuarata.... tot ce trebuie e munca, bani, si voie buna.......

Atasez o poza cu o masina superba care tot exista in tara... Falcon Knight 1928.
Adrian_pt
Un Pacakrd in Harghita, din nou o masina superba, rara si valoroasa
Adrian_pt
Un BMW 327, care in stare restuarata are o valoare spre 6 figuri, care este acuma in restaurare....
Adrian_pt
Citroen 1930, o masina care inca este in tara - din nou, o adevarata bijuterie
Adrian_pt
Opel Kapitan 1939 Cabriolet, cred ca autorul e sau Hebmuller sau posibil Glaser - cert e ca e o masina foarte speciala care, usor restaurata, ar fi binevenita in orice muzeu.

Deci in tara avem cu ce... avem si o istorie de aproape 100 de ani (1914-2007) de produs masini ... acuma trebuie sa si vrem!
Arheopterix
Hehe
Adrian,unde ai fost tot acest timp?
Tara are nevoie de tine.

Opel Kapitan ca si Opel Olimpia ,masiv inspirate in design de la Cadilacurile vremei.De atunci erau GM.
DRAGOS
In bruxelles exista un muzeu al automobilului cu cateva zeci de exponate, masini vechi si destul de rare. Ei de ce au putut? Ce istorie are Belgia in constructia de masini? Si la noi se poate, daca se vrea smile.gif. ca nu se vrea...asta e alta poveste...

Poate ne ajuta James cu niste poze de acolo. smile.gif Daca nu o sa incerc sa le gasesc pe ale mele, care sunt aruncate pe un cd pe undeva...trebuie sa le caut smile.gif
Adrian_pt
QUOTE(DRAGOS @ Dec 23 2007, 10:42 AM) *
In bruxelles exista un muzeu al automobilului cu cateva zeci de exponate, masini vechi si destul de rare. Ei de ce au putut? Ce istorie are Belgia in constructia de masini? Si la noi se poate, daca se vrea smile.gif. ca nu se vrea...asta e alta poveste...



Au si ucraininenii - intr-adevar, masinile sunt in stare proasta (viz http://www.samohod.com.ua/collection/zarubej.htm ) dar in marea majoritate sunt destul de rare si interesante. Au si o colectie uimitoare de limuzine sovietice, din nou, ce un mare parte nooi ama aruncat. La noi avem colectia Filipciuc (cca. 35 masini ruginind pe langa perfieria Bucurestiului, inclusiv Chrylser-ul lui Antonescu si un Maserati 3500), si ... si ... cam atat.

@ Arheopterix: am fost pe alte forumuri! Nu vreau sa fac reclama, dar http://fiat.3xforum.ro/post/471/1/Din_cutia_cu_amintiri/ face cam ce a facut Aheopterix aici - poze vechi cu masini, cu specific romanesc! Totusi o sa pun si pe-aici...

Poza cu o parte din ce e la curte la dl. Filipciuc.
James Kilowatt
Cu prima ocazie voi face poze la muzeul auto din Bxl.

Apropo de Galati, acum 3 sau 4 ani, undeva la iesirea din oras am vazut doua tractoare abandonate ruginind. Un Fiat din 1930 si un LAMBORGHINI, probabil si mai vechi. Din pacate nu aveam aparatul foto la indemana. Erau la iesirea spre Sendreni, la cateva zeci de m de o benzinarie (am uitat care, insa e doar una acolo), pe aceeasi parte a drumului cu benzinaria (dreapta, in sensul de iesire din oras). Poate inca mai sunt pe acolo....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.