Acura TL |
This topic is about Acura TL, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Acura TL |
Sep 24 2006, 03:37 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
sweet mamma... sa recapitulam: - bazat pe Accordul american ( deci ceva mai mare decat Accordul japonezo-european); spatiu mai mare decat un A4 sau serie3. - V6 de 3.2l, 24 valve SOHC iVTEC; raport de compresie 11.1/1 si 258CP@6200rpm si 315Nm@5000rpm, un adevarat "breather" - turat suiera ca un turbo; 0-100km/h in jur de 6sec. - FWD cu LSD ( diferential cu patinare limitata); raport de greutati fata/spate 60/40; - suspensia foarte buna ( mai reusita decat a A3-ului) mai complianta la denivelari dar luat pe portiunile de drum serpuitor este la fel daca nu mai rapid. nici cea mai mica tendinta de a se legana si se simte ca orice Honda usor ( are 1584kg totusi) si agil. tehnic: "double wishbone" pe fata si multi-link pe spate. acceleratie laterala de 0.91g; - frane excelente - discuri generos dimensionate ventilate pe fata (Brembo), normale pe spate; ABS cu EBD, traction control, VSA ( =ESP-ul lor). - gume R17/235/45 Michelin Pilot MXM4; -interior - comparabil cu A3 si A4; trimul este din aluminiu ( mi-am permis sa-l scrijelesc , dar suprafata este cumva lacuita, avand o aparenta mai lucioasa); plasticele sunt mai bune decat pe A3; pielea este moale intr-adevar si face cute, dar am vazut masina pacientului meu din 2004 cu 59000mile si arata la fel de bine ca si una noua ( era si pe bej). -mai bine izolata fonic decat A3-ul, chiar si al 140km/h cabina era foarte linistita... -gadgeturi: -sistemul audio Panasonic - surround 5.1 (DVD audio) cu 8 difuzoare- 4+1 medii, 2 tweetere si 1 subwoofer. - hands free voice activated bluetooth - nu am vazut cum functionea pana acum, dar chestia cu vooice activated este foarte cool. apesi un buton atasat de volan ( ca la un celular) auzi un beep si apoi spui "dial" ( formeaza) sistemul raspunde "dialing" apoi ii zici numarul ( sau numele persoanei daca este deja in memoria lui), el iti repeta numarul si apoi ii spui din nou "dial" si iti formeaza numarul. daca esti sunat iti intrerupe automat muzica si dupa ce apesi butonul respectiv poti vorbi- vocea soferului este preluata de un microfon in plafon si cea a interlocutorului vine prin difuzoarele sistemului. - scaune automate cu 8 ajustari pentru sofer si 4 pentru pasager; - monitor al presiunii in pneuri; computer de bord; clima bi-zonala; scaune si oglinzi incalzite, xenon, etc. am luat si o oferta extrem de tentanta... ma mai gandesc insa cateva zile. singura chestie e ca A3-ul s-a devalorizat 7-8000$ in acest an. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Oct 4 2012, 08:12 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
mda, e din aceeasi familie de motoare V6 a Honda care merge de la 2.5 la 3.7l. proiectate in California si facute in Ohio. toate au acelasi bloc motor de aluminiu, cu 24 valve, SOHC, VTEC. in ultimii 4-5 ani numai cele de 3.5l si cele de 3.7 mai sunt productie ( in afara Americii de Nord vand foarte putine V6-uri). pe TL am avut varianta de 3.2l cu 258CP.
cele de 3.7 au si camasa cilindrului din aliaj de aluminiu si toate au VCM - variable cilinder management - pot merge in 3, 4 si 6 cilindri dupa nevoie. asta de pe MDX este tunat pentru cuplu si nu are distributie variabila decat pt valvele de admisie nu si pentru cele de evacuare, d-aia e ceva mai energofag. cealalta varianta folosit pe RL/Honda Legend si TL au iVTEC ( distributie variabila si pe admisie si pe evacuare) si sunt o idee mai eficiente termic. ultimul sughitz anul asta la cele de 3.5l ( care au mers pana la 290CP pentru RL/Legend 2005-2008) este si injectia directa. asta e prima oara la aceasta familie de motoare (Honda a avut injectie directa inca de prin 2003-2004 pe motoare in 4 cilindri de pe piata japoneza). cu asta Honda se lauda ca va avea cele mai eficiente motoare V6 normal aspirate de pe piata (la ora asta Toyota si Nissan stau mai bine). primele Accord americane cu acest motor au fost deja livrate - au 278CP si 342Nm. pentru noua generatie TL, RL/Legend vor fi duse spre 310-320CP ( desi nu imi e clar daca le vor folosi pe cele de 3.7 sau vor ramane pe cele de de 3.5). deocamdata raportul de compresie este inca relativ mic 11.2/1 - neschimbat fata de cele injectie port, dar castiguri de eficienta pot face de acum incolo doar daca cresc rapoartele de compresie. daca cresc rapoartele de compresie vor trebui sa bage camasi de otel pt cilindri. Honda inca refuza sa bage turbo ( au avut doar un singur motor de 2.3l si 240CP turbo cu injectie port) pe scara larga, dar anunta un nou sistem hibrid cu 2 ( iar pentru viitorul MDX chiar 4) electromotoare - cate unul la fiecare roata motrice. oricum interesant care va fi calea lor pentru ca se straduiesc sa fie originali. This post has been edited by iHondafan: Oct 4 2012, 08:15 PM -------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 9th May 2024 - 02:33 PM |