Vizibilitate mai buna - lumini mai performante |
This topic is about Vizibilitate mai buna - lumini mai performante, the author, Ghita A., wrote about: Ma intereseaza sa-mi spuneti daca binevoiti, din experienta voastra practica (nu din teorie, sau date tehnice), ce solutie de folosit la faruri este m ... To read more just scroll down
Vizibilitate mai buna - lumini mai performante |
Aug 23 2006, 03:38 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 188 Joined: 9-July 05 From: Alba Iulia Member No.: 50.831 |
Mi-as imbunatati sistemul de lumini de la ford, dar nu sunt sigur ca merita sau nu sa dau bani pe bluevision, si altele asemenea, sau sa astept sa-mi schimb masina si sa caut neaparat una cu xenon/bixenon. |
|
|
Aug 23 2006, 03:48 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
xenonul lumineaza foarte bine, e o lumina alba teapana. dar costa ca dracu cind se duce un far si e si nasoala pentru ceilalti participanti la trafic.
H-urile sint si ele bune, cu o lumina mai slaba ca a xenonului, dar mai ieftine (un H7 e undeva pe la 40 de lei) important este sa ai farurile reglate corect. |
|
|
Aug 23 2006, 03:50 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.176 Joined: 10-November 04 From: Bucuresti Member No.: 35.601 |
Daca mai vad xenoane sau naiba stie ce sunt pe unele masini, mor de nervi...zici ca a venit dimineata cand ii vezi in spate. Eu inteleg ca trebuie sa vezi bine, dar nici sa-mi distrugi ochii cu reflectoarele tale :bash:
-------------------- RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege
''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face'' |
|
|
Aug 23 2006, 04:32 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
|
|
|
Aug 23 2006, 05:04 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Oricum, e foarte important sa fie bine reglate si sa fie curate. Din pacate cele puse aftermarket ofera doar ridicatorul de tensiune si becurile, nu si spalator de faruri. Insa si intre diferite xenoane sunt diferente. Care e cea mai buna temperatura? -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Aug 23 2006, 10:31 PM
Post
#6
|
|
sofer Group: Membri Posts: 66 Joined: 1-July 06 From: Drobeta Turnu Severin (Mehedinti) Member No.: 81.271 |
MR28673,la Nubira ce putere ai la halogen?Din fabrica are 65/60W.
-------------------- NubiraII
|
|
|
Aug 24 2006, 08:01 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
60W, numai ca eu am becuri H1 ca am faruri separate cu lupa pentru faza scurta si cu oglinda pentru lunga.
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Sep 11 2006, 10:52 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
cea mai mare putere luminoasa o au lampile cu arc electric in atmosfera de gaze rare ( neon, xenon, argon, etc. din grupa a a 8-a a tabelului lui Mendeleev). lampile cu halogen sunt becuri cu filament care ard intr-o atmosfera de halogen. acum mai toate becurile auto sunt de acest tip.
xenon si bixenon sunt acelasi lucru. xenon este numai pe faza scurta, bixenon si pe cea scurta si pe cea lunga. principalul argument anti-xenon este rezultat din faptul ca iluminare mai buna drumului nu inseamna si vedere mai buna noaptea. dupa cum stiti ochiul se obisnuieste cu un anumit nivel de luminozitate. stim cu totii ca atunci cand iesim de la lumina la intuneric 1-2 min. nu vedem bine dupa care dupa ce ochiul s-a adaptat pentru vederea pe intuneric vedem mai bine. cei care conduc cu xenon nu remarca aproape nimic din ceea ce este dincolo de raza farurilor. luminile mai modeste au un contrast mai redus fata de mediul inconjurator si exista o tranzitie graduala intre zona bine iluminata din apropierea masinii si cea mai putin bine iluminata de mai departe. aceasta tranzitie este mai abrupta la xenon. si ca tot veni vorba aici: QUOTE(Nicolae30758) @ Impulse: .... In Europa, deci implicit in Romania, Accordurile vin cu xenon. Ce ma tot innebunesti cu Accordul american. In USA din principiu nu prea se foloseste xenonul (din cauza de protectie a ochilor soferilor care vin din sens opus).....
in Europa sistemul este mai popular deoarece normele tehnice obliga atintirea mai jos a tuturor farurilor. In America exista ingrijorare vis-a-vis de xenon tocmai din cauza normelor tehnice diferite ( tot inginerii astia is de vina ) care lasa ca farurile sa fie atintite mai sus pentru a imbunatati distantele luminate atat la faza scurta cat si la cea lunga. SAE considera ca e mai important ca soferul sa vada mai mult inainte decat ca e orbit de cel care vine din sens opus. de aceea xenoanele nu au prins aici asa de mult ca in Europa si exista mai multa agitatie civica impotriva lor. ah, si Canada e asociata la aceleasi standarde SAE ( americane) in aceasta privinta. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Sep 12 2006, 04:45 AM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Din cite stiu eu toate xenoanele vin cu regare automata care strimba farul in functie de unghiul masinii (pe verticala, nu pe orizontala).
|
|
|
Sep 12 2006, 06:52 AM
Post
#10
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
se cheama autoleveling si cam da ! atentie la CAM ul ala . xenoanele din fabrica vin cu autoleveling , cele aftermarket nu !
-------------------- |
|
|
Sep 12 2006, 01:20 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 749 Joined: 3-January 06 From: Bucuresti Member No.: 64.446 |
Un pachet Phlips Blue Vision ( 2 + 2 pozitie) este 85 RON + TVA, la distribuitor care vinde si direct ( o bucata) dar numai catre persoane juridice.
-------------------- Honda Accord 2009 2.0 iVTEC - Festina lente
Suzuki Swift 2007 1.3 |
|
|
Sep 12 2006, 03:21 PM
Post
#12
|
|
Shape-shifting Master of Darkness Group: Membri Posts: 1.210 Joined: 23-September 05 From: Chisinau. Bd. Chisinau. Member No.: 56.543 |
Mie mi se pare ca nu vad aproape nimic pe faza scurta, cu xenoanele, de aceea aprind intotdeauna si proiectoarele. In schimb, pe faza lunga, vad la 2 km
|
|
|
Sep 12 2006, 04:14 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
QUOTE(ozz86651) Din cite stiu eu toate xenoanele vin cu regare automata care strimba farul in functie de unghiul masinii (pe verticala, nu pe orizontala).
da asta e autoleveling. chestia e ca leveling-ul se face la unghiuri diferite intre America si Europa. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 6th May 2024 - 11:05 PM |