IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Vizibilitate mai buna - lumini mai performante

This topic is about Vizibilitate mai buna - lumini mai performante, the author, Ghita A., wrote about: Ma intereseaza sa-mi spuneti daca binevoiti, din experienta voastra practica (nu din teorie, sau date tehnice), ce solutie de folosit la faruri este m ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Vizibilitate mai buna - lumini mai performante
Ghita A.
post Aug 23 2006, 03:38 PM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 188
Joined: 9-July 05
From: Alba Iulia
Member No.: 50.831



Ma intereseaza sa-mi spuneti daca binevoiti, din experienta voastra practica (nu din teorie, sau date tehnice), ce solutie de folosit la faruri este mai recomandata - a se intelege mai buna, vizibilitate, calitate... - , xenon, bixenon sau halogen? Iar in cadrul becurilor cu halogen, este vreo diferenta sesizabila intre diversele modele de halogene? (ma refer la philips bluevision, extravision... alte marci... etc).
Mi-as imbunatati sistemul de lumini de la ford, dar nu sunt sigur ca merita sau nu sa dau bani pe bluevision, si altele asemenea, sau sa astept sa-mi schimb masina si sa caut neaparat una cu xenon/bixenon.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Aug 23 2006, 03:48 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



xenonul lumineaza foarte bine, e o lumina alba teapana. dar costa ca dracu cind se duce un far si e si nasoala pentru ceilalti participanti la trafic.
H-urile sint si ele bune, cu o lumina mai slaba ca a xenonului, dar mai ieftine (un H7 e undeva pe la 40 de lei)
important este sa ai farurile reglate corect.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luka
post Aug 23 2006, 03:50 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.176
Joined: 10-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.601



Daca mai vad xenoane sau naiba stie ce sunt pe unele masini, mor de nervi...zici ca a venit dimineata cand ii vezi in spate. Eu inteleg ca trebuie sa vezi bine, dar nici sa-mi distrugi ochii cu reflectoarele tale :bash:


--------------------
RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege

''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face''
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Aug 23 2006, 04:32 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



nu e problema ca exista, ci ca stau numai in sus. ori au reglajele terminate ori va trebui sa prindem inginerii si sa-i tinem ca ghestapoul cu okii in ele. plus ca la xenon daca e murdara sticla orbesti pe cel din fata.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 23 2006, 05:04 PM
Post #5


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



In plus multe masini care au xenoane sau mai ales bi-xenoane din serie au far tip proiector cu lupa (asa, ca la nubira mea biggrin.gif).
Oricum, e foarte important sa fie bine reglate si sa fie curate. Din pacate cele puse aftermarket ofera doar ridicatorul de tensiune si becurile, nu si spalator de faruri.

Insa si intre diferite xenoane sunt diferente. Care e cea mai buna temperatura?


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jonin
post Aug 23 2006, 10:31 PM
Post #6


sofer
***

Group: Membri
Posts: 66
Joined: 1-July 06
From: Drobeta Turnu Severin (Mehedinti)
Member No.: 81.271



MR28673,la Nubira ce putere ai la halogen?Din fabrica are 65/60W.


--------------------
NubiraII
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 24 2006, 08:01 AM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



60W, numai ca eu am becuri H1 ca am faruri separate cu lupa pentru faza scurta si cu oglinda pentru lunga.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 11 2006, 10:52 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



cea mai mare putere luminoasa o au lampile cu arc electric in atmosfera de gaze rare ( neon, xenon, argon, etc. din grupa a a 8-a a tabelului lui Mendeleev). lampile cu halogen sunt becuri cu filament care ard intr-o atmosfera de halogen. acum mai toate becurile auto sunt de acest tip.

xenon si bixenon sunt acelasi lucru. xenon este numai pe faza scurta, bixenon si pe cea scurta si pe cea lunga.

principalul argument anti-xenon este rezultat din faptul ca iluminare mai buna drumului nu inseamna si vedere mai buna noaptea. dupa cum stiti ochiul se obisnuieste cu un anumit nivel de luminozitate. stim cu totii ca atunci cand iesim de la lumina la intuneric 1-2 min. nu vedem bine dupa care dupa ce ochiul s-a adaptat pentru vederea pe intuneric vedem mai bine. cei care conduc cu xenon nu remarca aproape nimic din ceea ce este dincolo de raza farurilor. luminile mai modeste au un contrast mai redus fata de mediul inconjurator si exista o tranzitie graduala intre zona bine iluminata din apropierea masinii si cea mai putin bine iluminata de mai departe. aceasta tranzitie este mai abrupta la xenon.

si ca tot veni vorba aici:

QUOTE(Nicolae30758)
@ Impulse: .... In Europa, deci implicit in Romania, Accordurile vin cu xenon. Ce ma tot innebunesti cu Accordul american. In USA din principiu nu prea se foloseste xenonul (din cauza de protectie a ochilor soferilor care vin din sens opus).....


in Europa sistemul este mai popular deoarece normele tehnice obliga atintirea mai jos a tuturor farurilor. In America exista ingrijorare vis-a-vis de xenon tocmai din cauza normelor tehnice diferite ( tot inginerii astia is de vina biggrin.gif) care lasa ca farurile sa fie atintite mai sus pentru a imbunatati distantele luminate atat la faza scurta cat si la cea lunga. SAE considera ca e mai important ca soferul sa vada mai mult inainte decat ca e orbit de cel care vine din sens opus. de aceea xenoanele nu au prins aici asa de mult ca in Europa si exista mai multa agitatie civica impotriva lor. ah, si Canada e asociata la aceleasi standarde SAE ( americane) in aceasta privinta.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Sep 12 2006, 04:45 AM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Din cite stiu eu toate xenoanele vin cu regare automata care strimba farul in functie de unghiul masinii (pe verticala, nu pe orizontala).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Sep 12 2006, 06:52 AM
Post #10


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



se cheama autoleveling si cam da ! atentie la CAM ul ala . xenoanele din fabrica vin cu autoleveling , cele aftermarket nu !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tarabostes
post Sep 12 2006, 01:20 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 749
Joined: 3-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 64.446



Un pachet Phlips Blue Vision ( 2 + 2 pozitie) este 85 RON + TVA, la distribuitor care vinde si direct ( o bucata) dar numai catre persoane juridice.


--------------------
Honda Accord 2009 2.0 iVTEC - Festina lente
Suzuki Swift 2007 1.3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A K U
post Sep 12 2006, 03:21 PM
Post #12


Shape-shifting Master of Darkness
******

Group: Membri
Posts: 1.210
Joined: 23-September 05
From: Chisinau. Bd. Chisinau.
Member No.: 56.543



Mie mi se pare ca nu vad aproape nimic pe faza scurta, cu xenoanele, de aceea aprind intotdeauna si proiectoarele. In schimb, pe faza lunga, vad la 2 km biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 12 2006, 04:14 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(ozz86651)
Din cite stiu eu toate xenoanele vin cu regare automata care strimba farul in functie de unghiul masinii (pe verticala, nu pe orizontala).


da asta e autoleveling. chestia e ca leveling-ul se face la unghiuri diferite intre America si Europa.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 6th May 2024 - 11:05 PM