Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vizibilitate mai buna - lumini mai performante
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Exterior
Ghita A.
Ma intereseaza sa-mi spuneti daca binevoiti, din experienta voastra practica (nu din teorie, sau date tehnice), ce solutie de folosit la faruri este mai recomandata - a se intelege mai buna, vizibilitate, calitate... - , xenon, bixenon sau halogen? Iar in cadrul becurilor cu halogen, este vreo diferenta sesizabila intre diversele modele de halogene? (ma refer la philips bluevision, extravision... alte marci... etc).
Mi-as imbunatati sistemul de lumini de la ford, dar nu sunt sigur ca merita sau nu sa dau bani pe bluevision, si altele asemenea, sau sa astept sa-mi schimb masina si sa caut neaparat una cu xenon/bixenon.
air_wolf
xenonul lumineaza foarte bine, e o lumina alba teapana. dar costa ca dracu cind se duce un far si e si nasoala pentru ceilalti participanti la trafic.
H-urile sint si ele bune, cu o lumina mai slaba ca a xenonului, dar mai ieftine (un H7 e undeva pe la 40 de lei)
important este sa ai farurile reglate corect.
Luka
Daca mai vad xenoane sau naiba stie ce sunt pe unele masini, mor de nervi...zici ca a venit dimineata cand ii vezi in spate. Eu inteleg ca trebuie sa vezi bine, dar nici sa-mi distrugi ochii cu reflectoarele tale :bash:
air_wolf
nu e problema ca exista, ci ca stau numai in sus. ori au reglajele terminate ori va trebui sa prindem inginerii si sa-i tinem ca ghestapoul cu okii in ele. plus ca la xenon daca e murdara sticla orbesti pe cel din fata.
James Kilowatt
In plus multe masini care au xenoane sau mai ales bi-xenoane din serie au far tip proiector cu lupa (asa, ca la nubira mea biggrin.gif).
Oricum, e foarte important sa fie bine reglate si sa fie curate. Din pacate cele puse aftermarket ofera doar ridicatorul de tensiune si becurile, nu si spalator de faruri.

Insa si intre diferite xenoane sunt diferente. Care e cea mai buna temperatura?
Jonin
MR28673,la Nubira ce putere ai la halogen?Din fabrica are 65/60W.
James Kilowatt
60W, numai ca eu am becuri H1 ca am faruri separate cu lupa pentru faza scurta si cu oglinda pentru lunga.
Iulian HondaFan
cea mai mare putere luminoasa o au lampile cu arc electric in atmosfera de gaze rare ( neon, xenon, argon, etc. din grupa a a 8-a a tabelului lui Mendeleev). lampile cu halogen sunt becuri cu filament care ard intr-o atmosfera de halogen. acum mai toate becurile auto sunt de acest tip.

xenon si bixenon sunt acelasi lucru. xenon este numai pe faza scurta, bixenon si pe cea scurta si pe cea lunga.

principalul argument anti-xenon este rezultat din faptul ca iluminare mai buna drumului nu inseamna si vedere mai buna noaptea. dupa cum stiti ochiul se obisnuieste cu un anumit nivel de luminozitate. stim cu totii ca atunci cand iesim de la lumina la intuneric 1-2 min. nu vedem bine dupa care dupa ce ochiul s-a adaptat pentru vederea pe intuneric vedem mai bine. cei care conduc cu xenon nu remarca aproape nimic din ceea ce este dincolo de raza farurilor. luminile mai modeste au un contrast mai redus fata de mediul inconjurator si exista o tranzitie graduala intre zona bine iluminata din apropierea masinii si cea mai putin bine iluminata de mai departe. aceasta tranzitie este mai abrupta la xenon.

si ca tot veni vorba aici:

QUOTE(Nicolae30758)
@ Impulse: .... In Europa, deci implicit in Romania, Accordurile vin cu xenon. Ce ma tot innebunesti cu Accordul american. In USA din principiu nu prea se foloseste xenonul (din cauza de protectie a ochilor soferilor care vin din sens opus).....


in Europa sistemul este mai popular deoarece normele tehnice obliga atintirea mai jos a tuturor farurilor. In America exista ingrijorare vis-a-vis de xenon tocmai din cauza normelor tehnice diferite ( tot inginerii astia is de vina biggrin.gif) care lasa ca farurile sa fie atintite mai sus pentru a imbunatati distantele luminate atat la faza scurta cat si la cea lunga. SAE considera ca e mai important ca soferul sa vada mai mult inainte decat ca e orbit de cel care vine din sens opus. de aceea xenoanele nu au prins aici asa de mult ca in Europa si exista mai multa agitatie civica impotriva lor. ah, si Canada e asociata la aceleasi standarde SAE ( americane) in aceasta privinta.
ozz86651
Din cite stiu eu toate xenoanele vin cu regare automata care strimba farul in functie de unghiul masinii (pe verticala, nu pe orizontala).
G e o r g e
se cheama autoleveling si cam da ! atentie la CAM ul ala . xenoanele din fabrica vin cu autoleveling , cele aftermarket nu !
Tarabostes
Un pachet Phlips Blue Vision ( 2 + 2 pozitie) este 85 RON + TVA, la distribuitor care vinde si direct ( o bucata) dar numai catre persoane juridice.
A K U
Mie mi se pare ca nu vad aproape nimic pe faza scurta, cu xenoanele, de aceea aprind intotdeauna si proiectoarele. In schimb, pe faza lunga, vad la 2 km biggrin.gif
Iulian HondaFan
QUOTE(ozz86651)
Din cite stiu eu toate xenoanele vin cu regare automata care strimba farul in functie de unghiul masinii (pe verticala, nu pe orizontala).


da asta e autoleveling. chestia e ca leveling-ul se face la unghiuri diferite intre America si Europa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.