expolatare dura forester 2.0x |
This topic is about expolatare dura forester 2.0x, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
expolatare dura forester 2.0x |
Sep 8 2006, 07:26 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 165 Joined: 7-September 06 From: Bucuresti Member No.: 86.619 |
1. cum se comporta la o exploatare fara menajamente, constanta in timp? ca sa va faceti o idee despre ce inteleg eu prin "fara menajamente": cu masina actuala - una de clasa mica - am facut 120.000 km in doi ani si jumatate (in conditiile in care in ultimul an jumate am avut si o alta masina cu care am mers in we), in regim "sportiv" on si of road, adica pe autostrada nu scade sub 5500 de turatii, drumurile forestiere pe care am bagat-o i-au determinat aparitia in 4WD magazin, am batut toata europa si nu numai in concedii cu lada de bagaje pe acoperis etc. sigur ca si foresterul va rezista, problema e cu ce costuri, mai ales ca revizia e la 10.000 si nu la 15.000 iar ora de manopera aproape dubla ca in prezent. pica ceva la ea in mod special care sa implice niste costuri pe care sa le putem numi foarte probabile pe langa aceste revizii? 2. sunt probleme cu gasirea anvelopelor de iarna (pt jentile din aliaj din standard) sau in general cu gasirea anvelopelor? 3. tinichigeria cum este la servisul autorizat (ala care o fi, va rog nu mai reluati disputa radacini vs. smt :wave: ) ma refer mai ales la cazurile in care e necesara inlocuirea pieselor. din nou, exemplu: la masina actuala am schimbat 4 parbrize, 3 faruri, 2 aripi fata, un stop si de patru ori a fost necesar sa mi se indrepte capota portbagajului si de 2 ori aripa spate. 4. cum se comporta pe viraje in coborare. ma refer atat la stabilitate cat si la frane dat fiind ca pe spate are tamburi mii de multuimiri |
|
|
Aug 7 2007, 12:18 PM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 165 Joined: 7-September 06 From: Bucuresti Member No.: 86.619 |
am tot vazut pe aici pe forum discutii despre consumuri si m-am gandit sa va impartasesc si din experientele mele. parca si eu am mai dat anteriror ceva consumuri dar erau total "nestiintifice", acum le detaliez.
i-am facut consumul mai mereu de cand am luat-o pentru ca s-au succedat tot felul de situatii (cu anvelope de iarna/vara, cu schiuri/fara cu AC/fara, softata/resoftata). acum m-am plictisit am tras linie si am facut o sinteza exista variatii desigur intre consumurile pe acelasi drum dar nu am reusit sa stabilesc vreo legatura cu situatiile de care ziceam mai sus sau cu tipul de benzina. sunt atatia factori - traficul, vantul, gradul de adormire a soferului, seful de la statia peco, vorba lui George - incat e imposibil dupa parerea mea sa spui ca a consumat mai mult sau mai putin din cauza benzinei de ex. ce se poate observa intr-adevar cu ochiul liber este ca uneori, cu anumita benzina, merge mai bine, deci se presupune si ca s-ar reduce si consumul atunci. dar nu am reusit sa imi dau seama cu care anume benzina (as inclina, totusi, spre evo5 parca ii zice de la mol). deci singurele categorii intre care am putut stabili diferente sunt tot cele clasice: oras, autostrada, afara (si aici depinde de curbe) si, pe de alta parte, stilul de condus. oras: am reusit sa scot odata 15%, dar media mea e de 16% orice as face. am scos pe de alta parte si un 17,5% autostrada: la noi nu prea ai unde sa masori. la 100 km bucata de autostrada daca bagi 2 l in plus, ca la pitesti e mai inclinat terenul in benzinarie, de ex, iti da toate calculele peste cap. maximul pe A1 a fost de 18% dar am prins liber mi-amintesc si am mers numai cu 200 pe ceas. in rest, 15% (mergand cat se poate de tare dar pe un trafic mai intens). perla coroanei in materie de consum pe autostrada este totusi un 16% pe traseul Sannicolaul Mare - Gyor (deci si vreo 30 km pe drum national) la o medie de vreo 180. pentru cine a mai fost pe traseul respectiv, asta se traduce in felul urmator: nu am reusit sa trec ungaria cu un plin. :bandit: (ideea e nu m-am invatat minte si la intoarcere pe la 12 noaptea am iesit de la autostrada cu becul galben aprins sa caut benzinarie :angel: ) dupa Gyor in austria a mai scazut viteza (nu mai stiu exact cu cat am mers, dar cred ca putin peste media cu care se merge la ei pentru ca nu mai aveam 180 dar tot depaseam pe toata lumea, sa spunem vreun 150) asa ca si consumul s-a situat la 13,5 - 14% pana la innsbruck. nu mai stiu daca am mai spus asta, dar am facut atunci bucuresti - innsbruck intr-o singura zi, deci sa spunem ca stilul de condus a fost omogen si calculele ar fi relevante. in afara: aici sunt diferente destul de mari in functie de "configuratia traseului": logic, la drum intins (ex Bucuresti - Constanta - Tandarei) consumul e ca pe autostrada, 15%. daca scadem o treapta de viteza ajungem pe la 12-13%. cu cat traseul e mai virajat cu atat scade consumul: de ex. pe Pitesti Cluj ia vreo 12,5-13% in timp ce Cluj-Bucuresti pe Brasov, 11,5-12,5%. in final, indiferent de categoria de drum (mai putin in oras unde merg mai mult singur in masina si nu am putu sa evaluez) daca merg normal (in cazul meu cu nevasta insarcinata) consumul scade dramatic, as spune, sub 10%. minimul absolut, care m-a socat chiar a fost de 8,75% care a insemnat o autonomie de 600 km. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 02:44 PM |