expolatare dura forester 2.0x |
This topic is about expolatare dura forester 2.0x, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
expolatare dura forester 2.0x |
Sep 8 2006, 07:26 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 165 Joined: 7-September 06 From: Bucuresti Member No.: 86.619 |
1. cum se comporta la o exploatare fara menajamente, constanta in timp? ca sa va faceti o idee despre ce inteleg eu prin "fara menajamente": cu masina actuala - una de clasa mica - am facut 120.000 km in doi ani si jumatate (in conditiile in care in ultimul an jumate am avut si o alta masina cu care am mers in we), in regim "sportiv" on si of road, adica pe autostrada nu scade sub 5500 de turatii, drumurile forestiere pe care am bagat-o i-au determinat aparitia in 4WD magazin, am batut toata europa si nu numai in concedii cu lada de bagaje pe acoperis etc. sigur ca si foresterul va rezista, problema e cu ce costuri, mai ales ca revizia e la 10.000 si nu la 15.000 iar ora de manopera aproape dubla ca in prezent. pica ceva la ea in mod special care sa implice niste costuri pe care sa le putem numi foarte probabile pe langa aceste revizii? 2. sunt probleme cu gasirea anvelopelor de iarna (pt jentile din aliaj din standard) sau in general cu gasirea anvelopelor? 3. tinichigeria cum este la servisul autorizat (ala care o fi, va rog nu mai reluati disputa radacini vs. smt :wave: ) ma refer mai ales la cazurile in care e necesara inlocuirea pieselor. din nou, exemplu: la masina actuala am schimbat 4 parbrize, 3 faruri, 2 aripi fata, un stop si de patru ori a fost necesar sa mi se indrepte capota portbagajului si de 2 ori aripa spate. 4. cum se comporta pe viraje in coborare. ma refer atat la stabilitate cat si la frane dat fiind ca pe spate are tamburi mii de multuimiri |
|
|
Nov 16 2006, 01:11 PM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 165 Joined: 7-September 06 From: Bucuresti Member No.: 86.619 |
toate subarurile sunt, deci, intregi asta e foarte bine.
am facut eu un studiu de piata in Bucuresti pe segmentul tinichigerie subaru (varianta cu CASCO si piese de inlocuit, ca doar pentru vopsit si indreptat sau cu plata din buzunar se poate merge bineinteles oriunde). lucrurile stau in felul urmator: 1. SMT nu au tinichigerie si nici contracte de decontare directa cu societatile de asigurari (cu niciuna!). Au piesele sau le aduc in 2 sapt. si te trimit la un service cu care lucreaza ei, dar care habar nu au cum se numeste sau ce telefon are (primesti doar indicatii de genul pe o straduta in Pipera, langa biserica lui Becali; nu ca ar fi greu de identificat dar e aiurea pentru ditamai dealerul). Aici oameni sunt amabili si am inteles ca lucreaza bine (desi cu mari intarzieri), dar intampini urmatoarea problema: nu pot sa ia pesele de la SMT pt ca depasesc limita de pret impusa de asigurator. Asa ca variantele sunt fie sa platesti tu piesele si le aduci in portbagaj, urmand sa iti iei banii de la asigurator (dar nu de asta platesc 1300 euro casco pe an), fie sa te intelegi cu SMT sa faca un deviz separat pentru piese care sa fie aprobat de asigurator urmand ca numia dupa aia sa iti dea piesele si sa le duci la sevice. Va imaginati ce hartogarie si pierdere de timp. 2. Asa ca m-am dus la RADACINI. Aici lucrurile au fost mult mai simple: bulevardul Marasesti este pur si simplu desfundat. La coltul strazii de asteapta paznicul de la service care te indruma cu incredere pe trotuar. Dupa ce am asteptat vreo 10 min sa iasa masinile din sens opus, care venau de la service, marsarier si la revedere. Nu e vina lor, dar persepctiva de a repeta chestia asta de inca doua sau trei ori nu ma incanta. Asa ca am deschis comanda la.... MITSUBISHI. O sa revin cu amanunte. Ei sunt din grupul Tiriac si poate Allianz o sa fie mai tolerant. M-am gandit sa povestesc aventurile astea ca poate mai sunt si altii ca mine pentru care 30.000 de euro nu e asa putin si se asteapta sa nu mai aiba probleme de genul asta daca fac o astfel de investitie. Sa nu mai pierdeti 5 ore cat am pierdut eu. De altfel, am sa va tin la curent si cu evolutia ulterioara a masinii daca nu o sa ma plictisesc. Spre exemplu, o alta chestiune ar fi anvelopele de iarna: nu e imposibil sa le gasesti, dar nici floare la ureche (unele marci nu fac dimensiunea asta) oferta ar fi nokian (mai scumpe la SMT, mergeti direct la marso), good year (cred ca cea mai buna oferta dar nu am gasit UG 7), pirelli, dunlop, michelin. Apropo de anvelope: cred ca e bine sa le schimbati pe alea de serie all season. Cu astea de iarna sta mult mai bine masina pe sosea (e adevarat cele de iarna sunt mai aderente in general). Daca totusi cineva e multumit de ele si vrea sa le schimbe le gaseste la mine aproape noi (3.775 km) ca eu la primavara imi iau altele. In rest, masina pare foarte de incredere. Ma enerveaza in continuare cuplul scazut, cursele lungi ale schimbatorului si franele slabe. E o adevarata aventura sa "te bagi" cu ea pt ca nu zvacneste deloc. In schimb, astazi cand ma duceam la servisul din Pipera recomandat de SMT (nu stiam ca sunt asemenea cozi) am incalecat santul lateral si m-am dus asa kilometri intregi. am scutit cateva zeci de minute. Asta e unul dintre motivele pentru care am luat forester si m-a bucurat. Dar am si eu o intrebare: martorul din bord de la airbag mi se stinge mult mai tarziu. Asa e la toate? La servis mi-ai zis ca e normal (dar fara verificarea calculatorului) insa parca atunci cand am luat-o se stingea imediat. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 12th May 2024 - 01:47 AM |