IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

merge vaz-ul cu benzina fara plumb ?

This topic is about merge vaz-ul cu benzina fara plumb ?, the author, Georgian40398, wrote about: Asta as vrea sa aflu, am un VAZ 2106 din '83 si sa vedeti ce am patit. In rezervor aveam vreo 2 litri de benzina albastra cu plumb de la Shell Mall si ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> merge vaz-ul cu benzina fara plumb ?
Georgian40398
post Sep 28 2005, 08:04 PM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 428
Joined: 14-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.391



Asta as vrea sa aflu, am un VAZ 2106 din '83 si sa vedeti ce am patit. In rezervor aveam vreo 2 litri de benzina albastra cu plumb de la Shell Mall si am mai pus ca trebuia niste fara plumb de la OMV podul Baneasa... A inceput masina sa mearga in suturi, cind repede, cind incet... Am mers pina acas, am mai mers pina la gara si apoi cind m-am uitat sub capota, se facuse o spuma intarita gri argintie pe linga pompa de benzina blink.gif Zici ca era de plastic. Am curatit si gata, merg din nou, dar intrebarea e daca lazile astea vechi merg cu benzina fara plumb sau poate a fost o proasta combinatie de benzinarii nenorocite ? blush.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Sep 29 2005, 08:48 AM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



ciudata si enervanta chestie...
dar parerea mea e ca nu a fost din cauza lipsei de plumb, ci mai degraba o combinatie nefericita intre cele doua tipuri de benzina (poate ca nu se combina bine benz cu plumb si benz fara, nu stiu)
dar stiu de la un american care are colectie de lazi in State ca lazile au scaunele de supape intarite si deci nu se strica de la fara plumb
dar eu unul pun mereu cu plumb si pe cat posibil de al aceeasi companie...nu zic care...companie insemnata...da' pe 1 oct nu pun nici sa ma tai, arde-i-ar bujia in capul pistonului looooooool :bash: :boxing:
:wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Sep 29 2005, 08:52 AM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



na ca am facut-o de oaie
am zis "lazi"
LADE de fapt, ca iar rad aia de noi ca avem lazi de cartofi si alte alea lol
numei bine :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stefan57089
post Oct 2 2005, 03:37 PM
Post #4


novice
**

Group: Membri
Posts: 21
Joined: 29-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 57.082



Eu am pus numai benzina fara plumb de cand am masina (1200s) si merge fara nici o problema. dar am observat o cheste eu bagam benzina numai de la shell si de curand shell-ul din cartier a fost transformat in mol. Concluzia este k benzina fara plumb de la shell era mult mai proasta decat asta de la mol. De cand am inceput sa bag de la mol motorul se "invarte" mai bine. Nu k as vrea sa fac reclama sau anti-reclama dar asta este adevarul.

Asa k aveti grija de unde bagati benzina k ne pacalesc astia asa pe fata.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EMaiL40336
post Oct 3 2005, 10:02 PM
Post #5


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 237
Joined: 12-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.329



parerea mea este ca nu are nici o treaba combinatia ci cel mult aditivii folositi ...... sfatul meu e sa nu mai bagi de la shell... omv e super buna
eu de exemplu bag omv 100 dar pana nu de mult am bagat tot de la omv fara plumb si nu am avut niciodata probleme


--------------------
Nissan Sunny '93, 2.0d 90CP + Lada 1500,din 79, 80CP momentan...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei27237
post Oct 4 2005, 05:40 PM
Post #6


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 348
Joined: 5-June 04
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 27.230



eu am 1500 din '79 si de la rev incoace nu a vazut benzina cu plumb!ai prins ceva benzina f f naspa!!!


--------------------
Filtre sport K&N - Accesorii Tuning - Discuri Frina Brembo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Georgian40398
post Oct 4 2005, 09:05 PM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 428
Joined: 14-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.391



rev adica revizia motorului ? sau revolutia din decembrie ?
daca e revizie m-a interesa detalii concrete, ca si a mea scoate fum, am o tevusca de la motor sub caroserie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Oct 5 2005, 09:36 AM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



nu mai sta cu tevusa aia asa, ca trage tot praful si noroiul si distruge urgent motorul!
daca e prea uzat si nu poti sta cu ea in filtrul de aer(ca acolo tre' sa stea) pone-i l avarf o sita fina imbibata cu ulei (de preferat intr-o cutiuta cu ulei) asa o sa filtreze tot praful
succes :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Georgian40398
post Oct 5 2005, 09:16 PM
Post #9


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 428
Joined: 14-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.391



cum ? tevusca aia trage aer ? adica praf... Hmmm, eu am crezut ca pe acolo doar ies gaze. Ok, am sa tin tevusca in interiorul caroseriei si cred ca pot sa ii pun o sita in bot. Merci !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei27237
post Oct 5 2005, 09:25 PM
Post #10


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 348
Joined: 5-June 04
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 27.230



de la revolutie in coace...... bicycle.gif

furtunul ala .... si lamine sta afara... blink.gif

bine ca ai zis ca nu e bine!


--------------------
Filtre sport K&N - Accesorii Tuning - Discuri Frina Brembo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Georgian40398
post Oct 5 2005, 09:42 PM
Post #11


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 428
Joined: 14-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.391



Ai si tu tevusca ? Citi km are masina ? Se vede fumu cind stai la stop ? biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Oct 6 2005, 01:00 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



QUOTE(Georgian40398)
cum ? tevusca aia trage aer ? adica praf... Hmmm, eu am crezut ca pe acolo doar ies gaze. Ok, am sa tin tevusca in interiorul caroseriei si cred ca pot sa ii pun o sita in bot. Merci !


pai da
daca e vorba de ce am inteles eu:: adica teava care iese de la baza blocului motor si cand e masina noua urca la filtrul de aer
aia este de fapt ventilatia carterului: doua pistoane urca, doua coboara, teoretic volumul din baia de ulei sub pistoane ramane acelasi, dar in practica din cauza schimburilor de gaze nu este asa; deci motorul "respira" pe acolo
si daca ai teava neprotejata si destul de jos si mai iei si o balta noroioasa...mi-e frica sa mai continui biggrin.gif
teava asta e bine sa stea in compartimentul filtrului de aer; daca imbacseste prea rau atunci ii faci "botnita" cu sita si ulei daca se poate
succes :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Georgian40398
post Oct 8 2005, 07:26 PM
Post #13


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 428
Joined: 14-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.391



Ok, hai sa va arat tevusca respectiva care scoate gaze de la motor...
Azi am facut o mica reparatie la masina... Am vazut socat ca imi curgea benzina prin furtunasul dintre pompa de benzina si carburator... Am inlocuit furtunasul si pare ok beer.gif Next problem pls smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Oct 11 2005, 10:12 AM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



tevusca asta e pacatoasa :evil:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ionut45405
post Oct 11 2005, 04:47 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 510
Joined: 25-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 45.398



Pe acolo in principiu doar "sufla" compresia care scapa in carter, nu aspira in timpul mersului, deci nu vad cum ar putea sa traga mizerie... Are oricum o sita sub capacul de tabla de pe bloc (daca se infunda face presiune in carter si arunca uleiul pe la toate incheieturile).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Oct 12 2005, 08:03 AM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



teoretic asa ar fi, la fel cum tot in teorie volumul de aer din carter ramane la fel
Dar nu este asa nici la un motor nou, iar la unul mai uzat…
Desfa furtunul la un motor proaspat facut si o sa vezi (simti la mana) ca tot « sufla »
Si cand trage aer nu trage 1 kg/secunda ; ci putin, dar putin+putin+putin… (e cu „p“ mic, nu va ganditi la Vladimir looooooooooool)
:wave:

ps- si daca il tii liber si mai jos si treci printr-o balta...


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ionut45405
post Oct 12 2005, 10:01 AM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 510
Joined: 25-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 45.398



Volumul ramane intr-adevar constant, nu doar teoretic, ti-am explicat ca ceea ce "sufla" e compresia care scapa pe langa segmenti (o etansare cu labirint nu poate fi perfecta). De tras ce sa traga? Depresiunea care scapa la admisie? Care oricum e compensata de presiunea scapata de la cilindrul opus care e pe destindere...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Oct 12 2005, 11:35 AM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



ok, pai las-o asa atunci
eu nu ma supar... :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Oct 12 2005, 02:03 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



na ca cum am avut timp sa citesc mai pe indelete
smile.gif pai poate sa se chinuie si motorul lui Schumi si motorul lui Rossi la un loc si nu o sa traga depresiunea care scapa la admisie:)
iar eu am spus ca volumul se modifica: nu volumul compartimentului "carter", ci aer+gzele care scapa
dar nu e chiar ca la esapament, pe care poti sa-l bagi complet in apa si tot merge motorul; presiunea gazelor e mare aici
cu furtunul asta ai avea curaj? bicycle.gif
si cat de important e sa nu stea in aer liber neprotejat, citeste in : colectia "Autoturism" 1968-1989, "Practica Automobilului" de Petre Cristea 1969 (parca - se gaseste la anticariate - cartea asta o recomand oricui vrea sa invete bine ce e intr-o masina)
:wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
divian111084
post Sep 17 2007, 05:00 PM
Post #20


novice
**

Group: Membri
Posts: 33
Joined: 27-July 07
From: Bucuresti
Member No.: 111.077



Io am pus la mine 5 litri de benzina fara plumb inainte sa fac ITP-u, si am observat ca fugea masina extraordinar de bine, dar imediat dupa itp am combinat cu deaia cu plumb, ca sa nu ard supapele... sunt curios cum ar reactiona la cea super100, dar nu ma apuc sa fac experimente.
As vrea sa stiu totusi dece tineti furtunul acela direct in atmosfera, el trebuie sa stea in spatele filtrului de aer, intradevar la turatii joase se evacueaza din carter gaze arse, dar cand creste turatia nu se mai intampla acest lucru, explicatia ar fi ca la viteze mari ale pistonului gazele nu mai au timp sa scape in cantitate mare pe langa segmenti.


P.S: vedeti ca numai daciotii stau cu furtun dela care iese printruna din gaurile scutului din fata :bounce:


--------------------
Dupa modul in care ieseau bulele de aier din lac se constata ca masina avea probleme la sistemul de directie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th April 2024 - 11:30 AM