Help - Search - Members - Calendar
Full Version: merge vaz-ul cu benzina fara plumb ?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Georgian40398
Asta as vrea sa aflu, am un VAZ 2106 din '83 si sa vedeti ce am patit. In rezervor aveam vreo 2 litri de benzina albastra cu plumb de la Shell Mall si am mai pus ca trebuia niste fara plumb de la OMV podul Baneasa... A inceput masina sa mearga in suturi, cind repede, cind incet... Am mers pina acas, am mai mers pina la gara si apoi cind m-am uitat sub capota, se facuse o spuma intarita gri argintie pe linga pompa de benzina blink.gif Zici ca era de plastic. Am curatit si gata, merg din nou, dar intrebarea e daca lazile astea vechi merg cu benzina fara plumb sau poate a fost o proasta combinatie de benzinarii nenorocite ? blush.gif
Horia49540
ciudata si enervanta chestie...
dar parerea mea e ca nu a fost din cauza lipsei de plumb, ci mai degraba o combinatie nefericita intre cele doua tipuri de benzina (poate ca nu se combina bine benz cu plumb si benz fara, nu stiu)
dar stiu de la un american care are colectie de lazi in State ca lazile au scaunele de supape intarite si deci nu se strica de la fara plumb
dar eu unul pun mereu cu plumb si pe cat posibil de al aceeasi companie...nu zic care...companie insemnata...da' pe 1 oct nu pun nici sa ma tai, arde-i-ar bujia in capul pistonului looooooool :bash: :boxing:
:wave:
Horia49540
na ca am facut-o de oaie
am zis "lazi"
LADE de fapt, ca iar rad aia de noi ca avem lazi de cartofi si alte alea lol
numei bine :wave:
Stefan57089
Eu am pus numai benzina fara plumb de cand am masina (1200s) si merge fara nici o problema. dar am observat o cheste eu bagam benzina numai de la shell si de curand shell-ul din cartier a fost transformat in mol. Concluzia este k benzina fara plumb de la shell era mult mai proasta decat asta de la mol. De cand am inceput sa bag de la mol motorul se "invarte" mai bine. Nu k as vrea sa fac reclama sau anti-reclama dar asta este adevarul.

Asa k aveti grija de unde bagati benzina k ne pacalesc astia asa pe fata.
EMaiL40336
parerea mea este ca nu are nici o treaba combinatia ci cel mult aditivii folositi ...... sfatul meu e sa nu mai bagi de la shell... omv e super buna
eu de exemplu bag omv 100 dar pana nu de mult am bagat tot de la omv fara plumb si nu am avut niciodata probleme
andrei27237
eu am 1500 din '79 si de la rev incoace nu a vazut benzina cu plumb!ai prins ceva benzina f f naspa!!!
Georgian40398
rev adica revizia motorului ? sau revolutia din decembrie ?
daca e revizie m-a interesa detalii concrete, ca si a mea scoate fum, am o tevusca de la motor sub caroserie...
Horia49540
nu mai sta cu tevusa aia asa, ca trage tot praful si noroiul si distruge urgent motorul!
daca e prea uzat si nu poti sta cu ea in filtrul de aer(ca acolo tre' sa stea) pone-i l avarf o sita fina imbibata cu ulei (de preferat intr-o cutiuta cu ulei) asa o sa filtreze tot praful
succes :wave:
Georgian40398
cum ? tevusca aia trage aer ? adica praf... Hmmm, eu am crezut ca pe acolo doar ies gaze. Ok, am sa tin tevusca in interiorul caroseriei si cred ca pot sa ii pun o sita in bot. Merci !
andrei27237
de la revolutie in coace...... bicycle.gif

furtunul ala .... si lamine sta afara... blink.gif

bine ca ai zis ca nu e bine!
Georgian40398
Ai si tu tevusca ? Citi km are masina ? Se vede fumu cind stai la stop ? biggrin.gif
Horia49540
QUOTE(Georgian40398)
cum ? tevusca aia trage aer ? adica praf... Hmmm, eu am crezut ca pe acolo doar ies gaze. Ok, am sa tin tevusca in interiorul caroseriei si cred ca pot sa ii pun o sita in bot. Merci !


pai da
daca e vorba de ce am inteles eu:: adica teava care iese de la baza blocului motor si cand e masina noua urca la filtrul de aer
aia este de fapt ventilatia carterului: doua pistoane urca, doua coboara, teoretic volumul din baia de ulei sub pistoane ramane acelasi, dar in practica din cauza schimburilor de gaze nu este asa; deci motorul "respira" pe acolo
si daca ai teava neprotejata si destul de jos si mai iei si o balta noroioasa...mi-e frica sa mai continui biggrin.gif
teava asta e bine sa stea in compartimentul filtrului de aer; daca imbacseste prea rau atunci ii faci "botnita" cu sita si ulei daca se poate
succes :wave:
Georgian40398
Ok, hai sa va arat tevusca respectiva care scoate gaze de la motor...
Azi am facut o mica reparatie la masina... Am vazut socat ca imi curgea benzina prin furtunasul dintre pompa de benzina si carburator... Am inlocuit furtunasul si pare ok beer.gif Next problem pls smile.gif
Horia49540
tevusca asta e pacatoasa :evil:
Ionut45405
Pe acolo in principiu doar "sufla" compresia care scapa in carter, nu aspira in timpul mersului, deci nu vad cum ar putea sa traga mizerie... Are oricum o sita sub capacul de tabla de pe bloc (daca se infunda face presiune in carter si arunca uleiul pe la toate incheieturile).
Horia49540
teoretic asa ar fi, la fel cum tot in teorie volumul de aer din carter ramane la fel
Dar nu este asa nici la un motor nou, iar la unul mai uzat…
Desfa furtunul la un motor proaspat facut si o sa vezi (simti la mana) ca tot « sufla »
Si cand trage aer nu trage 1 kg/secunda ; ci putin, dar putin+putin+putin… (e cu „p“ mic, nu va ganditi la Vladimir looooooooooool)
:wave:

ps- si daca il tii liber si mai jos si treci printr-o balta...
Ionut45405
Volumul ramane intr-adevar constant, nu doar teoretic, ti-am explicat ca ceea ce "sufla" e compresia care scapa pe langa segmenti (o etansare cu labirint nu poate fi perfecta). De tras ce sa traga? Depresiunea care scapa la admisie? Care oricum e compensata de presiunea scapata de la cilindrul opus care e pe destindere...
Horia49540
ok, pai las-o asa atunci
eu nu ma supar... :wave:
Horia49540
na ca cum am avut timp sa citesc mai pe indelete
smile.gif pai poate sa se chinuie si motorul lui Schumi si motorul lui Rossi la un loc si nu o sa traga depresiunea care scapa la admisie:)
iar eu am spus ca volumul se modifica: nu volumul compartimentului "carter", ci aer+gzele care scapa
dar nu e chiar ca la esapament, pe care poti sa-l bagi complet in apa si tot merge motorul; presiunea gazelor e mare aici
cu furtunul asta ai avea curaj? bicycle.gif
si cat de important e sa nu stea in aer liber neprotejat, citeste in : colectia "Autoturism" 1968-1989, "Practica Automobilului" de Petre Cristea 1969 (parca - se gaseste la anticariate - cartea asta o recomand oricui vrea sa invete bine ce e intr-o masina)
:wave:
divian111084
Io am pus la mine 5 litri de benzina fara plumb inainte sa fac ITP-u, si am observat ca fugea masina extraordinar de bine, dar imediat dupa itp am combinat cu deaia cu plumb, ca sa nu ard supapele... sunt curios cum ar reactiona la cea super100, dar nu ma apuc sa fac experimente.
As vrea sa stiu totusi dece tineti furtunul acela direct in atmosfera, el trebuie sa stea in spatele filtrului de aer, intradevar la turatii joase se evacueaza din carter gaze arse, dar cand creste turatia nu se mai intampla acest lucru, explicatia ar fi ca la viteze mari ale pistonului gazele nu mai au timp sa scape in cantitate mare pe langa segmenti.


P.S: vedeti ca numai daciotii stau cu furtun dela care iese printruna din gaurile scutului din fata :bounce:
Horia49540
furtunul tre sa stea in filtrul de aer, cum bine zici, dar la un motor uzat unora le imbacseste carburatorul...
dar mai bien schimbi filtrul de aer mai devreme decat sa traga praf pe acolo
sau: il lasi liber, dar ii pui la gura un fel de sita imbibata in ulei(o construiesti ca sa aiba mereu ulei)
si nu forte jos ca sa ia balti... :wave:
divian111084
dar cel mai bine daca mai pui inca un filtru de aer separat doar pt aerisirea carterului, iar in cazul omului de rand prima exclamatie va fi: "mama fi atent ca asta are doua carburatoare"
Horia49540
e o idee excelenta: dintr-un filtru de aer faci un compartiment separat pt aerisirea carterului si astfel ai si carburator curat si motor protejat biggrin.gif :wave:
Flavius107424
salut! de cand am cumparat Natasha mea, am hranit-o doar cu fara plumb de 95. super bine! alearga, trage, da face fite daca nu e OMV.... nu glumesc! la drum lung imi da de furca daca i-am facut plinu` din alta natie de peco... initial am crezut ca-s paranoic, da practica bate teoria intotdeauna, nu-i asa? cred ca conteaza si cum tii reglate auxiliarele, nu doar ce gaz bagi in ea. degeaba ii dai fp daca un reglaj sarac aer-gaz nu-ti da voie sa "dai jet" la un logan DCI. poti sa-i bagi si palinca de ardeal in rezervor...
Sula103604
colegu', nu vreau sa te dezamagesc dar prin furtunasul ala se trage aer numai cand e bagat in filtru, daca e afara...atunci numai trage ci numai "scuipa"...apropos..si eu eram de aceeasi parerea cu a lui Horia, ca mai bine schimbi filtru mai des..ieri am schimbat uleiul...din mai pana ieri am spart bariera de 10.000 km, tata mi-a zis ca daca mai umblu asa mult imi taie ratia la ulei :boxing: :boxing: just kidding...si cand am scos filtrul de aer..m-am speriat...DOOOOAAAMMMMNEEE cat ulei era prin carburator....l-am scos, l-am curatat, si nu am mai bagat furtunasul inapoi...sa iasa gazele afara ca nu ma mai deranjeaza dupa ce am vazut ce se intampla.
Eu stiam ca scuipa ulei, dar nu in asa hal...sa pare ca ajung si eu la un RK dupa 30000 de km....
divian111084




Dintro cutie de tabla de 5X5X5cm cred ca se poat face un filtru cu ulei excelent
biggrin.gif :wave:
Horia49540
asa e, are dreptate Divian
si tu Colegu' cauta mai incolo ca m-am mai contrazsi cu cineva si m facut si desen ca la voi la Politehnica
ia zi: ai curaj cu furtunul ala sub masina jos de tot sa intri intr-o balta pana la jumatea rotii? biggrin.gif :wave:
divian111084
Nu ca intra apa in motor, si cand te uiti la joja vezi spuma galbena, si zici: "Iauite, mi sa rupt garnitura dela chiulasa si imi baga apa in baie"

P.S. Da cinei la politehnica?
Daniel82595
eh...unii altii
...si nu mai lasati furtunul ala p-afara ca stricati mediul inconjurator beer.gif
Sula103604
dap Daniel...ca mai vb noi Ladistii de mediul inconjurator...ar trebui sa ne fie rusine :bandit:

iar ptr Colegu'...ma informez maine de tubul ala..da ptr tine sunt gata sa pun orice fel de pariu..chair daca il pierd...e o onoare sa pun pariu cu tine :boxing: :boxing:

si ptr Divian...eu sunt student la Poli..si K la fel..eu is la constructii masini...de aia se ia colegu' de mien...si are mare dreptate smile.gif).o-i fi eu de vina sau politehnica..nu stiu...dar un sg lucru il stiu prea bine...ca mai am multe de invatat tongue.gif
divian111084
Aaa, iesti la transporturi? si de domnu Stoicescu ce parere ai?
Pentru cei care nul cunosc, uitatil aici in miniatura: :minigun:
Horia49540
ah, nici eu nu puteam suferi profii rai
bagti-l in camera de ardere si transformati-l in energie...prin scanteie sau compresie, cum e mai dureros biggrin.gif
divian111084
Poi hidrocarbura arde (omu avand o varsta destul de inaintata, precum orice fosila)
Am auzit ca niste studenti iau sudat usile la masina, dar nu pot confirma
Grrr :minigun:
Horia49540
QUOTE(divian111084)
Am auzit ca niste studenti iau sudat usile la masina, dar nu pot confirma
Grrr :minigun:


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Daniel82595
offtopic.gif
eu pot confirma :angel:
oricum sunt prea epuizat si lasat fara speranta de aceste stoice incat nu ma mai gandesc :bash:
dar tu de unde sti de el ? asa renume are ? blink.gif
divian111084
Poi cum sa nu stiu cand mia fost profesor? "Dh studentii nu-nvata domne"
Pot afirma ca sunt integralist, deoarece restanta la dinamica nu se pune, cica ar fi peste 1200 in situatia mea :clapping:
Doamne-ajuta.
Sula103604
nu sunt..eu is din Cluj cu facultatea nu am treaba cu transporturile tongue.gif....avem si noi din astia tongue.gif...eu nu am stres cu ei..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.