Ce este filtrul de particule Diesel sau DPF? |
This topic is about Ce este filtrul de particule Diesel sau DPF?, the author, a3des, wrote about: În mod analog catalizatorului, filtrul de particule Diesel reprezinta o componenta suplimentara în sistemul de evacuare a gazelor de ardere, component ... To read more just scroll down
Ce este filtrul de particule Diesel sau DPF? |
Jun 19 2006, 11:40 PM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 414 Joined: 28-February 06 Member No.: 69.491 |
Filtrul capteaza practic toate particulele de funingine din gazele evacuate. Acesta nu poate însa diminua valorile în care sunt prezente alte substante nocive, precum monoxidul de carbon (CO), hidrocarbonul (HC) sau oxizii de azot (NOx). În timp ce filtrul retine substante straine prezente în gazele de evacuare, catalizatorul stimuleaza si influenteaza reactiile chimice dintre substante gazoase. În cadrul acestui proces, produsele de ardere nedorite sunt descompuse în substante mai putin periculoase. Este vorba îndeosebi de carbon solid sub forma de funingine, format prin arderea incompleta a carburantului în motoare Diesel. Baza de plecare pentru un continut de particule de funingine scazut consta asadar într-o pulverizare cât mai fina a picaturilor de carburant, înainte de ardere. În cazul motoarelor pe benzina , riscul formarii de funingine este minim, deoarece la acestea are loc arderea unui amestec de aer si combustibil, amestec format prin vaporizarea carburantului si nu prin pulverizarea sa. Particule de funingine Particulele de funingine sunt sfere de carbon de dimensiuni microscopice, cu un diametru de aprox. 0,05 micrometri, constând în principal din carbon pur. Pe acest miez se depun diversi compusi de hidrocarbon, oxizi de metal si sulf. Filtrul de particule Diesel la Octavia Filtrul de particule de funingine se afla în vecinatatea imediata a motorului, imediat dupa turbocompresor. Aceasta solutie a permis, datorita temperaturilor înca destul de mari pentru arderea funinginii, aplicarea unui sistem care nu necesita întretinere sau elemente aditionale. În filtrul de particule Diesel este integrat simultan si catalizatorul de oxidare. Regenerarea filtrului are loc automat. În cazul în care unitatea de comanda a motorului constata ca nu sunt adecvate conditiile de operare pentru regenerare (spre ex. în cazul unei deplasari lungi, cu viteza scazuta , prin oras), pe tabloul de bord se aprinde lampa de control pentru DPF. Astfel i se solicita soferului mentinerea unei viteze constante de aprox. 60 km/h timp de cca. 15 min., pentru a se putea initia procesul de regenerare a filtrului prin arderea particulelor de funingine. Ulterior, lampa de control se stinge. În cazul în care lampa de control nu se stinge dupa luarea masurii mentionate, pe afisajul Maxi-DOT apare mesajul "ENGINE WORKSHOP!". În acest caz trebuie vizitat un atelier de service autorizat. -------------------- |
|
|
Jun 20 2006, 09:40 AM
Post
#2
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Cine circula preponderent in Buc si are ocazia sa vada becul de pe bord aprins, ce face? Iese pe autostrada si merge 15 min cu 60km/h constant pt regenerare? Deloc practic ! Sau nu am inteles eu?
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jun 20 2006, 09:47 AM
Post
#3
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 131 Joined: 18-March 06 From: Bucuresti Member No.: 71.154 |
sau isi faca acasa o banda rulanta, suie masina pe ea, si merge in gol 15 minute cu 60km/h..
-------------------- Octavia 2 1.6.MPI(102CP)Elegance
|
|
|
Jun 20 2006, 07:19 PM
Post
#4
|
|
pilot Group: Membri Posts: 414 Joined: 28-February 06 Member No.: 69.491 |
sau discutie intre posesori de DPF: "auzi draga, si tu esti la ciclu?" :angel: -------------------- |
|
|
Jun 20 2006, 08:49 PM
Post
#5
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jun 20 2006, 09:36 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
d-ale dieselului... poluarea cu particule de funingine ( care daca este severa duce la boli respiratorii si cancer de plamani) si cea cu oxizi de azot ( principalul gaz responsabil de distrugerea stratului de ozon) sunt marile minusuri.
se pare ca pt. 2007 VW va opri comercializarea motoarelor TDI in USA pentru ca nu mai poate intruni normele de emisie la oxizii de azot cae vor fi reduse incepand de anul viitor. pana in prezent TDI-urile erau comercializate numai in 42 de state ( Califonia, new York si alte 6 state ecologiste din NE USA nu au pemis comercializarea dieselelor pe masinile usoare). ironic asta se intampla chiar odata cu introducerea motorinei de tip Euro ( cu continut redus de sulf) parea ca dieselele pot usor intruni conditiile impuse de normele de poluare americane. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Jun 26 2006, 01:17 PM
Post
#7
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
M-am lamurit in privinta DPF-ului: modul de curatare este sa dai putina talpa la masina, dupa ce mergi toata sapt in Buc prin aglomeratie... mult mai practic decat zice teoria, nu?
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jun 26 2006, 04:50 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
TDI-urile de 1.9 nu-s cele mai fenomenal de eco-friendly motoare diesel. Daca Fiat/Opel s-ar aventura in USA, cred ca situatia ar fi diferita. 1.3 MJT/JTD/CDTI intruneste momentan normele EuroIV fara a avea nevoie de DPF. Cu DPF, mai mult ca sigur ca ar putea indeplini norme mai stricte.
-------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Jun 26 2006, 05:10 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 677 Joined: 4-April 06 From: Bucuresti Member No.: 72.839 |
Pentru a obtine performante ridicate , se fac compromisuri intre nivel minim de poluare si randament , astfel incat nu poti avea si raspuns promt de la motor si nivel de poluare scazut ( echivalent cu cel de pe motoare cu randament scazut ) . De aceea VAG a introdus acest filtru de particule care nu reduce cu nimic nivelul performantelor motorului .
-------------------- SKODA
|
|
|
Jun 27 2006, 12:41 AM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
Erm, nu chiar. DPF-ul a fost creat de PSA, si a inceput sa fie comercializat pe masinile celor doua marci de prin ianuarie-februarie 2005.
La VAG au fost initial unele mici probleme, derivate din preferinta managementului de a-si pastra banii in propriile buzunare, in loc de a-i cheltui pe niste subansamble frantuzesti (PSA detin in momentul de fata monopolul asupra constructiei DPF-ului pentru autovehicule mici). Asociatiile 'verzi' si uniunile posesorilor VW n-au fost insa de aceeasi parere si au inceput sa care suturi in fund actionariatului (cam prin martie 2005). Care actionariat n-a dorit sa ramana ultima za din lant si au inceput, la randul lor, sa care suturi in fund managementului. Intr-un final managementul s-a vazut nevoit sa accepte adaugarea DPF-ului ca echipament optional in oferta VAG. Asta va tine insa doar pana prin primavara 2007; dupa, toate masinile noi vandute in Uniune vor trebui dotate cu DPF. Se preconizeaza de asemenea introducerea unor kituri DPF aftermarket pentru unele automobile diesel mai vechi (pana acum era aproape imposibil de a upgrada clasa de emisii a masinii, insa exista semnale cum ca lucrurile se vor schimba, cel putin in cazul diesel-urilor). -------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Jun 28 2006, 08:02 AM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 677 Joined: 4-April 06 From: Bucuresti Member No.: 72.839 |
Paul , eu nu am precizat faptul ca DPF - ul a fost creat de VAG . Am mentionat faptul ca a fost introdus de VAG pe noile modele de masini echipate cu motoare diesel .
-------------------- SKODA
|
|
|
Oct 30 2006, 04:28 PM
Post
#12
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Informatii suplimentare despre functionarea DPF aici:
http://vwforum.vwforum.ro/index.php?showto...mp;#entry286218 -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 19th May 2024 - 08:19 PM |