Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce este filtrul de particule Diesel sau DPF?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
a3des
Īn mod analog catalizatorului, filtrul de particule Diesel reprezinta o componenta suplimentara īn sistemul de evacuare a gazelor de ardere, componenta īn care are loc captarea si depozitarea particulelor de funingine nocive rezultate din procesul de combustie specific motoarelor Diesel.
Filtrul capteaza practic toate particulele de funingine din gazele evacuate. Acesta nu poate īnsa diminua valorile īn care sunt prezente alte substante nocive, precum monoxidul de carbon (CO), hidrocarbonul (HC) sau oxizii de azot (NOx).
Īn timp ce filtrul retine substante straine prezente īn gazele de evacuare, catalizatorul stimuleaza si influenteaza reactiile chimice dintre substante gazoase. Īn cadrul acestui proces, produsele de
ardere nedorite sunt descompuse īn substante mai putin periculoase.
Este vorba īndeosebi de carbon solid sub forma de funingine, format prin arderea incompleta a carburantului īn motoare Diesel. Baza de plecare pentru un continut de particule de funingine scazut consta asadar īntr-o pulverizare cāt mai fina a picaturilor de carburant, īnainte de ardere. Īn cazul motoarelor pe benzina , riscul formarii de funingine
este minim, deoarece la acestea are loc arderea unui amestec de aer si combustibil, amestec format prin vaporizarea carburantului si nu prin pulverizarea sa.
Particule de funingine
Particulele de funingine sunt sfere de carbon de dimensiuni microscopice, cu un diametru
de aprox. 0,05 micrometri, constānd īn principal din carbon pur. Pe acest miez se depun diversi compusi de hidrocarbon, oxizi de metal si sulf.

Filtrul de particule Diesel la Octavia
Filtrul de particule de funingine se afla īn vecinatatea imediata a motorului, imediat dupa
turbocompresor. Aceasta solutie a permis, datorita temperaturilor īnca destul de mari pentru
arderea funinginii, aplicarea unui sistem care nu necesita īntretinere sau elemente aditionale.
Īn filtrul de particule Diesel este integrat simultan si catalizatorul de oxidare.
Regenerarea filtrului are loc automat.
Īn cazul īn care unitatea de comanda a motorului constata ca nu sunt adecvate conditiile de
operare pentru regenerare (spre ex. īn cazul unei deplasari lungi, cu viteza scazuta , prin
oras), pe tabloul de bord se aprinde lampa de control pentru DPF. Astfel i se solicita soferului
mentinerea unei viteze constante de aprox. 60 km/h timp de cca. 15 min., pentru a se putea
initia procesul de regenerare a filtrului prin arderea particulelor de funingine. Ulterior, lampa
de control se stinge. Īn cazul īn care lampa de control nu se stinge dupa luarea masurii
mentionate, pe afisajul Maxi-DOT apare mesajul "ENGINE WORKSHOP!". Īn acest caz
trebuie vizitat un atelier de service autorizat.
DORU
Cine circula preponderent in Buc si are ocazia sa vada becul de pe bord aprins, ce face? Iese pe autostrada si merge 15 min cu 60km/h constant pt regenerare? Deloc practic ! Sau nu am inteles eu? blink.gif
Butnaru71161
sau isi faca acasa o banda rulanta, suie masina pe ea, si merge in gol 15 minute cu 60km/h.. biggrin.gif
a3des
:naughty: hahaha, scoti girofarul si pazea lume din calea mea ca ard praful :clapping:

sau discutie intre posesori de DPF: "auzi draga, si tu esti la ciclu?" :angel:
DORU
Si totusi, cum se poate autoregenera DPF-ul CONCRET?
Iulian HondaFan
d-ale dieselului... poluarea cu particule de funingine ( care daca este severa duce la boli respiratorii si cancer de plamani) si cea cu oxizi de azot ( principalul gaz responsabil de distrugerea stratului de ozon) sunt marile minusuri.

se pare ca pt. 2007 VW va opri comercializarea motoarelor TDI in USA pentru ca nu mai poate intruni normele de emisie la oxizii de azot cae vor fi reduse incepand de anul viitor. pana in prezent TDI-urile erau comercializate numai in 42 de state ( Califonia, new York si alte 6 state ecologiste din NE USA nu au pemis comercializarea dieselelor pe masinile usoare). ironic asta se intampla chiar odata cu introducerea motorinei de tip Euro ( cu continut redus de sulf) parea ca dieselele pot usor intruni conditiile impuse de normele de poluare americane.
DORU
M-am lamurit in privinta DPF-ului: modul de curatare este sa dai putina talpa la masina, dupa ce mergi toata sapt in Buc prin aglomeratie... mult mai practic decat zice teoria, nu? biggrin.gif
Paul46623
TDI-urile de 1.9 nu-s cele mai fenomenal de eco-friendly motoare diesel. Daca Fiat/Opel s-ar aventura in USA, cred ca situatia ar fi diferita. 1.3 MJT/JTD/CDTI intruneste momentan normele EuroIV fara a avea nevoie de DPF. Cu DPF, mai mult ca sigur ca ar putea indeplini norme mai stricte.
Lucian72846
Pentru a obtine performante ridicate , se fac compromisuri intre nivel minim de poluare si randament , astfel incat nu poti avea si raspuns promt de la motor si nivel de poluare scazut ( echivalent cu cel de pe motoare cu randament scazut ) . De aceea VAG a introdus acest filtru de particule care nu reduce cu nimic nivelul performantelor motorului .
Paul46623
Erm, nu chiar. DPF-ul a fost creat de PSA, si a inceput sa fie comercializat pe masinile celor doua marci de prin ianuarie-februarie 2005.
La VAG au fost initial unele mici probleme, derivate din preferinta managementului de a-si pastra banii in propriile buzunare, in loc de a-i cheltui pe niste subansamble frantuzesti (PSA detin in momentul de fata monopolul asupra constructiei DPF-ului pentru autovehicule mici). Asociatiile 'verzi' si uniunile posesorilor VW n-au fost insa de aceeasi parere si au inceput sa care suturi in fund actionariatului (cam prin martie 2005). Care actionariat n-a dorit sa ramana ultima za din lant si au inceput, la randul lor, sa care suturi in fund managementului. Intr-un final managementul s-a vazut nevoit sa accepte adaugarea DPF-ului ca echipament optional in oferta VAG.
Asta va tine insa doar pana prin primavara 2007; dupa, toate masinile noi vandute in Uniune vor trebui dotate cu DPF. Se preconizeaza de asemenea introducerea unor kituri DPF aftermarket pentru unele automobile diesel mai vechi (pana acum era aproape imposibil de a upgrada clasa de emisii a masinii, insa exista semnale cum ca lucrurile se vor schimba, cel putin in cazul diesel-urilor).
Lucian72846
Paul , eu nu am precizat faptul ca DPF - ul a fost creat de VAG . Am mentionat faptul ca a fost introdus de VAG pe noile modele de masini echipate cu motoare diesel .
DORU
Informatii suplimentare despre functionarea DPF aici:
http://vwforum.vwforum.ro/index.php?showto...mp;#entry286218
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.