Probleme motor Lada 1500 |
This topic is about Probleme motor Lada 1500, the author, eugen93201, wrote about: Salut prieteni Ladishti, Sunt un fan si acum mis "propitar" al unei Laditze 1500 fabricate in 1980. Pentru ca nu-mi placea cum functiona motorul am du ... To read more just scroll down
Probleme motor Lada 1500 |
Nov 24 2006, 10:12 AM
Post
#1
|
|
sofer Group: Membri Posts: 69 Joined: 23-November 06 From: Arad (Arad) Member No.: 93.194 |
Sunt un fan si acum mis "propitar" al unei Laditze 1500 fabricate in 1980. Pentru ca nu-mi placea cum functiona motorul am dus-o la 2 specialisti (carpaci !) care mi-au carpit buzunarele !!. Au reglat carburatorul si aprinderea si problemele nu s-au rezolvat : 1. Porneste dupa 2-3 chei cand motorul este rece si la prima cheie cand motorul este cald. 2. Consumul este f.f. mare : cca 18 l/100 km 3. Bujia la cilindrul 1 este neagra!!!, la cilindrul 2 neagra!!, la cilindrul 3 neagra!, la cilindrul 4 neagra. 4. Compresia. Citire dupa carpaci 1 : cilindrul 1 = 3 "neetans la segmenti si supapa de evacuare". Dupa ce a pus ulei prin gaura bujiei compresia = 8,5. Cilindrul 2 = 11; cilindrul 3 = 10; cilindrul 4 = 10,5. Citire dupa carpaci nr. 2 : cilindrul 1 = 10; cilindrul 2 = 10,5; cilindrul 3 = 11; cilindrul 4 = 11. Ceasul de bord indica presiunea ulei = 0 5. Creste nivelul uleiului in baie ! datorita benzinei. Spuneti-mi ce trebuie sa fac. -------------------- Lada 1500
|
|
|
Nov 24 2006, 01:32 PM
Post
#2
|
|
sofer Group: Membri Posts: 91 Joined: 21-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.396 |
eu nu cred ca iti creste nivelul uleiului in baie datorita benzinei vezi sa nu ai probleme la garnitura de chiuloasa si sa iti bage apa in ulei iar verificarea compresiei se face la rece si la cald sunt doua masuratori distincte.
|
|
|
Nov 24 2006, 05:59 PM
Post
#3
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 117 Joined: 25-February 06 From: Craiova (Dolj) Member No.: 69.202 |
Daca ajunge benzina in ulei fie ai membrana de la pompa de benzina sparta (ceea ce ar explica intr-un fel pornirea greoaie),fie ajunge prea multa benzina in cilindrii,benzina care nu arde complet si care poate ajunge in baia de ulei.Eu cred ca este din cauza carburatorului dar verifica si membrana de la pompa de alimentare.-Bafta si sa ne tii la curent!
|
|
|
Nov 24 2006, 07:37 PM
Post
#4
|
|
pilot Group: Membri Posts: 404 Joined: 23-January 06 From: Bucuresti Member No.: 66.200 |
cu privire la faptul ca indicatorul de ulei sta pe zero vezi ca s-ar putea sa fie din cauza sondei (nu e prea scumpa) sau poate chiar indicatorul e de vina.......oricum nu-ti face griji Laditele nu raman fara ungere......eu,am cumparat masina de la un batran caruia nu-i mersese indicatorul la ulei de ani de zile si mi-a spus ca nu-si face nici un fel de probleme ca stie ce masini sunt !!!!!!!...asa ca nu-ti face griji.....in carte scrie ca la ralanti se accepta chiar si aprinderea becului de la ulei...... |
|
|
Nov 26 2006, 01:40 PM
Post
#5
|
|
sofer Group: Membri Posts: 69 Joined: 23-November 06 From: Arad (Arad) Member No.: 93.194 |
Am cumparat membrana pompa de benzina (moldoveanul avea una !), am pus-o si problema e aceeasi. La pompa mea erau 3 membrane : 1 sus si 2 jos. Ce am cumparat are doar 2. Marti incerc sa cumpar 3 de la un magazin (sambata ungurul nu lucreaza, iar luni este plecat la depozit). Astept sfaturi. :argue: -------------------- Lada 1500
|
|
|
Nov 27 2006, 07:07 PM
Post
#6
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 117 Joined: 25-February 06 From: Craiova (Dolj) Member No.: 69.202 |
Salutare,din cate stiu eu doar doua membrane trebuie sa fie.Daca si cu astea noi face la fel (adica creste nivelul de ulei) atuci verifica carburatorul!-Bafta!
|
|
|
Nov 27 2006, 08:01 PM
Post
#7
|
|
pilot Group: Membri Posts: 424 Joined: 23-September 06 From: Bucuresti Member No.: 88.018 |
din cele 5 probleme, iti pot raspunde doar la primele 3
1 stai calm, asa merg motoarele pe carburatie, o poti ajuta prin niste reglaje de bujii, fise, platina, baterie mai puternica. 2 consumul il faci din carburator, mergi la carbotest. 3 schimba bujiile, fisele si regleaza carburatorul. -------------------- Ford Focus Tournier 1.8 TDCI 85kw 250Nm/1850rpm
Dacia Nova GT 1.6 53kw 122Nm/2500rpm |
|
|
Dec 23 2006, 02:12 PM
Post
#8
|
|
novice Group: Membri Posts: 44 Joined: 3-February 06 From: Brasov (Brasov) Member No.: 67.167 |
eugen am avut si eu 1500 cu aceasi boala,dimineata inaite sai dai o cheie vdai la cama sa vezi daca baga in carburator sau nu,daca baga inseamna ca cuiul ponto e dus si scapa benzina inapoi formanduse goluri de aier si dupe ce dai cateva chei se amorseaza pompa si porneste,daca pompa nu baga e ok si problema alimentarii e eliminata.consumul mare il ai si din avans si din carburator,oricat ai umbla pe la reglage nu scazi consumul caci din reglaje reglezi mersul in gol(relanti)nici decum consumul.consumul il faci din dimensiunea jiglerelor din carburator.dute la un service si regleazai avansul si platina cu streposcopul ca sa stii cai in regula aprinderea si dupaia umbla la carburator.daca vrei vb pe meseger mexik_gsm.multa bafta
|
|
|
Dec 23 2006, 07:01 PM
Post
#9
|
|
sofer Group: Membri Posts: 69 Joined: 23-November 06 From: Arad (Arad) Member No.: 93.194 |
Matei, am cumparat aceasta masina cu mari probleme : nu se aprindeau becurile semnalizatoare (stanga-dreapta), nu se aprindeau becurile semnalizare frana, nu avea siguranta de 16 A ("lipseste pt ca se arde" - mi-a spus proprietarul), motorul nu mergea rotund ... Proprietarul mi-a adus-o acasa, nu aveam curaj sa circul prin oras cu ea (pericol social !!!, pericol pentru ceilalti participanti la trafic).
Nu sunt mecanic sau electricean auto, insa am un aparat de masura si dorinta de a repara. Am inceput prin a cauta (biblioteca, prieteni, net etc) schema circuitelor electrice si pana la urma am gasit-o. Mult timp mi-a trebuit pana am aflat de ce se arde siguranta de 16 A : scurt intre un fir (izolatia roasa) si masa (masina). Reglaj aprindere si carburator nu am incercat pentru ca nu am manualul pentru Lada. Am fost la un "specialist" care mi-a "reglat" buzunarele ! :bandit: A masurat compresia si la cilindrul 1 era "3". Nu stiu care e valoarea normala. Al doilea "specialist" mi-a spus ca e "10". Diferenta dintre cele doua citiri m-a alertat si am urmarit nivelul uleiului in baie; de la nivelul "min" a crescut la "max" !!! Am aflat cum se verifica pompa de benzina; pompa este buna ! Din acel moment masina sta pe dreapta si asteapta sa adun bani pentru a o repara. Sarbatori fericite si sa auzim de bine ! -------------------- Lada 1500
|
|
|
Dec 31 2006, 02:05 PM
Post
#10
|
|
novice Group: Membri Posts: 44 Joined: 3-February 06 From: Brasov (Brasov) Member No.: 67.167 |
daca vrei te pot ajuta sa o repari,eu sunt din bv dar putem vb pe forum sau pe messeger
|
|
|
Dec 31 2006, 02:26 PM
Post
#11
|
|
sofer Group: Membri Posts: 69 Joined: 23-November 06 From: Arad (Arad) Member No.: 93.194 |
Matei, LA MULTI ANI ! si fie ca anul nou sa-ti aduca mai multe zambete decat incruntari, mai multe reusite decat infrangeri !
Iti multumesc pentru oferta, dar toate au timpul lor. Citeste MP pe care l-am trimis in data de 23 dec 2006 (deschide AVETI mesaje noi). -------------------- Lada 1500
|
|
|
Aug 7 2007, 09:29 AM
Post
#12
|
|
sofer Group: Membri Posts: 62 Joined: 3-April 07 From: Arad (Arad) Member No.: 103.228 |
am o intrebare generata de o problema
de ieri a inceput sa imi scuipe ulei pe radiator si ventilator mecanicul mi-a zis sa cumpar o contrapatina de distributie si cu aia se rezolva eh problema este ca eu nu stiu cum arata una din aia si la magazinul de piese unde am fost era doar un pusti care a zis ca el nu se pricepe si daca eu stiu ce imi trebuie sa imi iau de pe raft stie cineva sa imi descrie cam ce am eu nevoie sau eventual sa puna o poza ????/ lada mea este un 2103 din '81 motor de 1500 mii cam urgent deoarece joi dimineata sunt programat la service si as vrea sa fac rost de piesa aceasta multumesc -------------------- pure C.C.C.P. power....
|
|
|
Aug 7 2007, 10:31 AM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
ce fel de mecanic e ala? patina tine lantul si atat, daca lantul nu clampane las-o in pace
oricum cand schimbi patina schimbi si contrapatina, si probabil si lantul cu pinioanele...dar NU ARE nicio treaba cu aruncatul ueliului! sau poate nenea ala nu stie romaneste bine... la tine s-a dus probabil simeringul de distributie e rotund, cu metal pe exterior si cu cauciuc pe interior, dar nu stiu dimensiunile... pune mana la fulia vilbrochenulmui - acolo und ebagi manivela si vei vedea ca pe acolo arunca(daca intr-adevar asta e problema...) ca sa schimbi simeringul asta tre dat jos radiatorul, fulia si capacul distributiei succes :wave: -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Aug 7 2007, 10:47 AM
Post
#14
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Horia, te contrazic puțin.
Acel mecanic cred că se referă la șurubul de fixarea contrapatinei, parcă. Da, știu de acel simptom, cu aruncarea uleiului. Iar patina și contrapatina se schimbă mai des decât lanțul și pinioanele Acel șurub este în partea de sus, chiar spre radiator și ventilator |
|
|
Aug 7 2007, 11:19 AM
Post
#15
|
|
sofer Group: Membri Posts: 62 Joined: 3-April 07 From: Arad (Arad) Member No.: 103.228 |
QUOTE(Mariustom) partea de sus, chiar spre radiator și ventilator
da Marius.....acolo iese uleiu este un orificiu si parca asa am vazut si eu un surub ceva pe acolo joi dimineata sunt programat la service am sa revin cu detalii :wave: -------------------- pure C.C.C.P. power....
|
|
|
Aug 7 2007, 11:25 AM
Post
#16
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Știu Mihai.
Chiar dacă nu am mai văzut de cel puțin un an motorul de Lada, tot mai țin minte unele chestii :wave: |
|
|
Aug 7 2007, 12:05 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
a, nu m-am gandit niciodata ca pe acolo ar putea arunca ulei...
pai du-te si repar-o succes :wave: -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Aug 7 2007, 12:39 PM
Post
#18
|
|
pilot Group: Membri Posts: 320 Joined: 28-October 06 From: Bucuresti Member No.: 91.004 |
Eu sunt tufă la mecanică, dar, dacă nu mă înșel, patina și contrapatina arată cam așa:
DSC01694 jpg -------------------- Lada 1200, iunie 1980
|
|
|
Aug 7 2007, 12:42 PM
Post
#19
|
|
pilot Group: Membri Posts: 320 Joined: 28-October 06 From: Bucuresti Member No.: 91.004 |
totusi, pe forumul asta chiar nu mai merg jpeg-uri pana într-o 100 kb?
Mai incerc cu o fotografie -------------------- Lada 1200, iunie 1980
|
|
|
Aug 7 2007, 12:45 PM
Post
#20
|
|
pilot Group: Membri Posts: 320 Joined: 28-October 06 From: Bucuresti Member No.: 91.004 |
Mai bine urmează linkul spre poză , dacă vrei să înțelegi ceva din ea!
DSC01695 JPG -------------------- Lada 1200, iunie 1980
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 10th May 2024 - 03:11 PM |