IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Metalizata vs Nemetalizata

This topic is about Metalizata vs Nemetalizata, the author, Florin63755, wrote about: Salutare tuturor. Desi topicul vi se va parea cel putin ciudat, s-ar putea sa nu fie... Chiar asa... Cu totii dam bani pe anumite optionale, sau macar ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Metalizata vs Nemetalizata
Florin63755
post Jan 9 2006, 08:01 PM
Post #1


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 18-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 63.748



Salutare tuturor. Desi topicul vi se va parea cel putin ciudat, s-ar putea sa nu fie...
Chiar asa... Cu totii dam bani pe anumite optionale, sau macar ne entuziasmam la vederea lor. Dar, chiar avem nevoie de ele? Cat costa un ABS? Care este diferenta de pret intre un climatronic si un aer conditionat? Dar diferenta dintre o vopsea metalizata si una nemetalizata? Pai... vorbim cam de aceeasi suma, undeva pe la 250 EUR CIP, in medie. Cu toate astea, cred ca sunteti intru totul de acord ca un ABS merita acesti bani, in timp ce climatronicul se incadreaza mai degraba in categoria "fitze" (cel putin in segmentul mic, ca doar discutam de numai 250 eur).
Dar cum este cu vopseaua metalizata, pentru o masina mai "de buget"? Merita banii? In afara faptului ca tu, ca si proprietar, platesti niste bani in plus mai mult ca sa se bucure ochii "celorlalti" (tu esi inauntru, nu?), ce alte avantaje mai are aceasta vopsea, mai ales aplicata pe o masina care nu prea va vedea interiorul unui garaj? Este mai usor de intretinut? Protejeaza mai bine tabla in timp? Este mai rezistenta? sau..?

PS. Intrebarile de mai sus nu se vor a fi retorice, chiar vreau sa aflu smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul46623
post Jan 9 2006, 08:50 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 11-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.616



Din cate stiam, vopseaua metalizata are ceva mai multe straturi decat cea ne-, iar ultimele doua straturi de lac sunt ceva mai 'compacte' la metalizata (nu cu mult, dar indeajuns incat sa fie sesizabil dupa cativa ani). De aceea, vopseaua metalizata rezista ceva mai bine abraziunii prafului, decolorarii datorate soarelui/ploilor acide, actiunii diferitelor substante din compozitia amestecului antiderapant etc.


--------------------
Conducator de Pejos momentan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jan 9 2006, 09:37 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Depinde de ce culori nemetalizate ofera dealerul... la unele masini singura culoare "nemetalizata" este albul... in acest caz vopseaua ar merta si 1000 de euro... la a3 spre exemplu culorile nemetalizate erau negru si rosu (evident nevasta-mea a ales rosu)... dar in ambele culori a3-ul arata bine de tot, deci banii pe vopseaua metalizata nu erau justificati (unele vopsele metalizate din gama audi sunt chiar mai urate decat cele oferite gratuit: negru si rosu) - spre exemplu au un fel de galben-mustar-culoare-de-voma-de-bebelus care e total dezgustatoare dar unora le place (din moment ce au ales-o pe masina lor).


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul46623
post Jan 9 2006, 10:18 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 11-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.616



Din cate stiu, culoarea aceea se numeste galben ocru. E destul de rezistenta la jeg.


--------------------
Conducator de Pejos momentan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Legionaru'
post Jan 9 2006, 10:19 PM
Post #5


Alergator de viteza
******

Group: Membri
Posts: 3.371
Joined: 19-September 05
From: Craiova
Member No.: 56.143



Cumnatul meu are un Cielo din '96 un auriu metalizat pe care intradevar l-a intretinut(dat cu pasta in fiecare vara) si acum dupa 9 ani arata super.Inainte sa cumpere masina a vrut rosu nemetalizat si iti spun ca am vazut azi un Cielo rosu care sigur nu avea 9 ani si nu se compara cu a lui!
In concluzie as alege o culoare metalizata.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Jan 10 2006, 11:22 AM
Post #6


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Si eu votez neconditionat pentru vopsea metalizata. arigato.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sandu64553
post Jan 10 2006, 04:00 PM
Post #7


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 4-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 64.546



Este sau nu o problema doar de estetica?
Platesti cei ~ 250 Euro doar pentru vosea sau mai ai ceva avantaje?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabi63320
post Jan 10 2006, 10:34 PM
Post #8


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 144
Joined: 11-December 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 63.313



Vopseaua metalizata prin compozitie si metoda de aplicare e mult mai rezistenta si merita toti banii! Singura chestie naspa e ca in caz de accident e mai scump, daca nu ai casco. Si rezistenta la UV e mai buna. Vopseaua metalizata merita diferenta de 250 euro, mai mult ca sigur.


--------------------
Renault Laguna II 1.6 16 V
Cielo Executive GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cosmin45741
post Jan 10 2006, 10:41 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 992
Joined: 1-May 05
From: Bacau (Bacau)
Member No.: 45.734



si eu votez pt. vopseaua metalizata...
pe langa aspect, e si mai rezistenta...ganditi-va in cat timp se matuieste o vopsea nemetalizata comparativ cu cea metalizata!


--------------------
MAZDA 6 SPORT TOPLINE, 2.0d, 136 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sandu64553
post Jan 11 2006, 10:41 AM
Post #10


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 4-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 64.546



Sper ca vorbiti in cunostinta de cauza si nu sunt doar simple presupuneri. Eu nu sunt specialist, iar cand am intrebat pe cineva de meseria raspunsul a fost urmatorul: vopseaua metalizata este mult mai scumpa decat cea normala datorita compozitiei, modului de fabricare si de aplicare. Practic, calitatile sunt aceleasi, iar singurul castig este cel estetic.
M-am bazat pe cele spuse de meserias si am preferat sa-mi iau clima in locul vopselei metalizate.
Repet, nu sunt specialist si am cerut altora o parere.


--------------------
Opel Astra Classic II, caravan, 1,7 cdti – 80 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TLS-09
post Jan 14 2006, 09:47 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.471
Joined: 18-November 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 61.358



Votez pentru metalizata in mod cert.
Un coleg s-a zgarcit la cei 200-250 euro si a facut o a doua greseala si-a luat alb. Acuma plange toata ziua ca si-o duce la spalatorie si ca eu o duc de trei ori mai rar. Banii aia unde se duc fratilor?
Modul in care decurg discutiile ma fac sa am impresia ca discutam de masini de 1000 de Euro , unde 200-250 Euro fac 20-25% din costul masinii.
Fratilor in momentul in care dai de la 7.000 la 20.000 pe o masina (am inclus si Loganul na) nu stai sa te mai zgarcesti la o suma oarecare de bani.
Daca e vorba si de culoare, cea mai comuna e griul metalizat (argintiul), intra oarecum in banal dar are avantajele sale.
Spre deosebire cu altii care au culori nemetalizate pot sa va spun ca o spal cel putin de doua ori mai rar. In plus chiar daca poate noroiul s-ar vedea aproape la fel cel putin praful nu se vede chiar asa, astfel incat in afara situatiilor extreme spalarea este necesara mai rar.
Discutia despre costul vopselei metalizate fata de cea nemetalizata este oarecum superflua cata vreme se presupune ca-ti vopsesti o parte minora a masinii sau o aripa, o usa, ceva acolo.
Evident ca daca ai dat cu ea de gard de-o vopsesti toata iarasi chestiunea vopselei e ultima la cati bani ai de bagat in alte piese, astfel incat oricum metalizatul merge si merita ales fata de orice culoare simpla.
Ideea ca tu oricum nu o vezi asa ca nu conteaza cata vreme stai in ea mi se pare o chestie destul de stupida.
Atunci hai fratilor sa le comandam fara aripi ca facem economie si oricum nu conteaza, ca aripile masinii nu le vezi dinauntru.Nu-i asa? Pe urma ce conteaza ca te vede cineva fara aripi n-o sa zica nimic ca nici daca ai vopsea metalizata nu zice. Nu cumperi masina decat pentru motor, scaune, bord si eventual portbagaj in rest exteriorul nu conteaza.
Sa fim seriosi nu-i chiar asa.
Singurul castig cel estetic?
Dute si da cate 200.000 la spalatorie de doua ori mai des decat altul si pe urma raspunde dupa un an sau di daca singurul casiti este cel estetic dupa ce arunci 150 Euro la o spalatorie.Acuma, evident depinde si cat ne place sa o avem de curata.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan65436
post Jan 14 2006, 10:07 PM
Post #12


novice
**

Group: Membri
Posts: 34
Joined: 14-January 06
From: Parter
Member No.: 65.429



Datorita faptului ca nu sunt deloc strain domeniului respectiv si am si o experienta vasta cu masinile, am sa iti dau cateva detalii:

Vopseaua nemetalizata are in continutul sau si lacul.
Deci in momentul in care aplici vopseaua nemetalizata pe caroserie aplici si lacul ele fiind un material omogen.
Vopseaua metalizata nu are in componenta sa lacul si se aplica altfel: se vopseste masina cu vopseaua respectiva si numai apoi se aplica lacul protector.
Prin urmare:
Vopseaua nemetalizata se decoloreaza la soare foarte mult in comparatie cu o metalizata datorita lipsei particulelor de metal sau de perla. Metalizata este mai rezistenta avand in componenta sa o tehnologie prin care sunt incorporate particule de metal, praf de perla, sau alte minerale.

Daca ai vreun eveniment neplacut si trebuie sa retusezi o masina cu vopsea nemetalizata nu vei reusi niciodata sa o faci sa semene cu restul masinii. Asta pentru ca stratul este unul singur si atat vopseaua cat si lacul sunt afectate in acelasi timp. Vopseaua nemetalizata sufera decolorari avansate la soare intr-un timp relativ scurt in comparatia cu cea metalizata. De asemenea zgarierea vopselei este foarte avansata in comparatie cu cea metalizata.
La vopseaua metalizata, daca trebuie sa retusezi masina, se revopseste suprafata respectiva la culoarea masinii si se aplica lacul "pierdut" spre lateralele zonei afectate sau pur si simplu se matuieste lacul de pe toata partea respectiva si dupa vopsirea zonei afectate se relacuieste toata partea. Nu se va observa absolut nimic!
Si daca masina este zgariata fara insa a fi afectata vopseaua ci doar lacul se poate prepara masina prin inlaturarea lacului vechi prin smirgheluire (smirghel extrem de fin si apa) si reaplicarea unui nou strat de lac. Masina va fi ca noua.
Exista insa o tehnica a aplicarii vopselei metalizate si respectarea sensului de aplicare. De asemenea lacurile au si ele nuante si la o metalizata deschisa pot afecta destul de serios nuanta. Dar asta este o alta discutie iar vopsitorul cunoaste aceste lucruri.

deci, fara indoiala METALIZATA!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabi63320
post Jan 14 2006, 10:35 PM
Post #13


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 144
Joined: 11-December 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 63.313



Dan a prezentat bine diferentele. De aceea prima dotare care o cer eu la o masina e culoarea metalizata, apoi aerul conditionat. Restul, in functie de bani....


--------------------
Renault Laguna II 1.6 16 V
Cielo Executive GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 13th May 2024 - 07:39 AM