IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Cel mai bun motor de 1.6l benzina?

This topic is about Cel mai bun motor de 1.6l benzina?, the author, > T u d o r <, wrote about: Scuze pentru intrebare daca a mai fost pusa, nu am gasit ceva asemanator. Ma intereseaza sa-mi cumpar o masina de clasa mica-compacta cu motor de 1,6 ... To read more just scroll down

4 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Cel mai bun motor de 1.6l benzina?
T u d o r
post Oct 11 2005, 09:43 AM
Post #1


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Scuze pentru intrebare daca a mai fost pusa, nu am gasit ceva asemanator. Ma intereseaza sa-mi cumpar o masina de clasa mica-compacta cu motor de 1,6 l pe benzina. Dupa parerea voastra care ar fi cel mai bun motor? (CP, cuplu, consum, fiabilitate, costuri de intretinere). Si cum nu pui motorul pe caruta, ar fi interesanta si masina pe care ar fi pus acest motor... biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ncristi
post Oct 11 2005, 09:50 AM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.880
Joined: 21-November 04
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 36.169



Renault 1.6 16v (adica al meu) smile.gif:

QUOTE
Cilindree (cc) 1.598
Numar cilindri 4
Numar supape 16
Raport compresie 10:1
Putere maxima (CP DIN) tr/mn 115/6000
Cuplu maxim (Nm) tr/mn 152/4200
Tip injectie multipunct
Carburant benzina

PERFORMANTE

Viteza maxima (km/h) 193
0 - 100 km/h (sec) 11,1

CONSUM (l/100 km)

Urban 8,8
Extraurban 5,7
Mixt 6,8


Caracteristicile sunt valabile pt MII sedan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Oct 11 2005, 09:54 AM
Post #3


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Marturisesc ca Megane II e una dintre variantele la care ma gandesc si eu, din punctul de vedere al pretului masina e OK. Motorul nu pare putin fara vlaga? Scuze de intrebare, mi-a spus asta cineva :angel: care a condus un M II 1.6 16v...Eu personal nu am mers decat cu 1.4 16v, si e destul de lenesa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Oct 11 2005, 10:01 AM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



intrebarea a mai fost pusa si un raspuns concret nu s-a evidentiat. nu trebuie sa te astepti la raspunsuri subiective pt fiecare isi va lauda motorul pe care il are pe masina.

tot subiectivnu imi place FSI-ul pt ca e genul de motor care trebuie turat puternic pt a avea performante. plusul sau este faptul ca la turatii mari ai un consum decent, dar la turatii mici constati ca nu mai chiar asa de mic.

motorul de1.6 de pe pegeout (si citroen) desi pe hartie are 115 cai si vei fi impresionat la inceput pe hartie, in realitate e lenes. probabil nici cutia care e infecta nu pune in valoare performantele motorului

cel de pe ford stiu ca e cam pretenyios, dar am vazut la liniute ca a cam batut totul din categoria 1.6 (o corola, o alfa, un meganeII)

cel de pe astra e un motor ok cu consum ok, performante acceptabile. se poate si mai bine

am mers cu un meganne cu motor de 1.6 16 v dar doar in oras si nu am vazut exact ce poate

toate au cam acelasi consum adica intre8-10% in oras in functie de stilul de condus si de aglomeratie.


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Oct 11 2005, 10:11 AM
Post #5


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Cu 1,6 de la Peugeot/Citroen am mers eu, cu un C3 full option. Pe C3 trage foarte bine, dar e mai usor ca C4 sau 307...

Si consumul era rezonabil...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cipicanu`
post Oct 11 2005, 10:29 AM
Post #6


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 271
Joined: 21-September 05
Member No.: 56.389



Am condus Megane II de 1.6, 115 cai vreo cateva sute de km. Dupa parerea mea motorul trage bine, chiar m-am mirat cad l-a luat (masina e a mamei prietenei mele) ca are 115 cai.

Cat despre motorul meu de pe Ford...merge...imi fac treaba cu el. Nici nu sunt incantat ca are doar 90 de cp...dar nici nu ma plang.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 11 2005, 11:01 AM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Mie mi se pare mai rafinat tehnic 1.6 VVT de la toyota... sau 1.7 (tot pe acolo) vtec de la honda.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Oct 11 2005, 12:01 PM
Post #8


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



QUOTE("MR28673")
Mie mi se pare mai rafinat tehnic 1.6 VVT de la toyota... sau 1.7 (tot pe acolo) vtec de la honda.


Recunosc ca nu stiu mai nimic despre motoarele jappo, doar despre fiabilitatea lor din ce se spune... Personal nu am mers cu nici una.
La consum cum stau fata de cele europene?

Aaa, si de fapt ce intelegem prin 'rafinat'? Cum se cuantifica notiunea in viata de zi cu zi? Mi se pare un termen cam..abstract... blink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 11 2005, 01:21 PM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Nu rupe din context..... am spus "rafinat tehnic" smile.gif M-am referit la distributia variabila care e inca oferita la motoare entry level doar de japonezi.
In materie de putere, cred ca cel mai puternic este twin sparkul de la Alfa.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Oct 11 2005, 03:52 PM
Post #10


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



QUOTE(MR28673)
Nu rupe din context..... am spus "rafinat tehnic" smile.gif


Nu ma intelege gresit, nu te supara... beer.gif
Desigur ca la rafinamentul tehnic ma refeream. Intrebarea mea e ce inseamna in practica rafinamentul asta tehnic. Cum se traduce, in consum, performanta, silentiozitate in functionare?
Ca tot a venit vorba, cine a mers cu Focus 1.6 TI-VCT ? Ar putea fi un candidat la "cel mai bun motor de 1.6"?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DragosV
post Oct 11 2005, 04:13 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 720
Joined: 5-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 39.904



QUOTE(MR28673)
M-am referit la distributia variabila care e inca oferita la motoare entry level doar de japonezi.


1.6 Twinport (recircularea gazelor) de la Opel are VVT (Variable Valve Timing) si din punct de vedere tehnologic sta foarte bine. Cred ca mai sunt 1.6 care au VVT dar doar de Opel sunt sigur.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 11 2005, 04:37 PM
Post #12


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Asa e, toata masina e destul de evoluata.
Din cate stiu si unul din motoarele de pe ford are vvt


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Oct 11 2005, 05:18 PM
Post #13


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Pai da, TI-VCT de 1.6 de la Ford are distributie variabila si la admisie si la evacuare.
Intrebarea mea este si o repet.:
In ce se materializeaza aceste noutati tehnologice? Ca unii zic ca tot TDI-ul e cel mai bun motor diesel, desi nu dispune de tehnologie de mileniul 3... :angel:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Oct 11 2005, 05:30 PM
Post #14


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



aia zic ca e cel mai bun pentru ca un turbo diesel are consujm mic. d'aia.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul46623
post Oct 11 2005, 06:30 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 11-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.616



Vrei sa spui are consum mic la o putere decenta biggrin.gif wink.gif
Insa nu TDI-ul e cel mai bun diesel ci MJT/CDTI-ul.


--------------------
Conducator de Pejos momentan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cornel001
post Oct 11 2005, 06:56 PM
Post #16


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 320
Joined: 15-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.297



QUOTE(florin55503)
cel de pe ford stiu ca e cam pretenyios, dar am vazut la liniute ca a cam batut totul din categoria 1.6 (o corola, o alfa, un meganeII)

Banuiesc ca era un Focus. Focus1 sau Focus2 ? Daca Focus2 , era de cel de 100 sau cel de 115 cp ? Focus1 are unul singur de 1.6 , de 100 cp, desi am vazut ca nu e chiar exact identic cu cel de pe F2, la F1 erau dati vreo 145-147Nm, la F2 vreo 150 Nm ?
Aaaa... sigur alea la liniute nu erau tunate ? Ca asa...


--------------------
service ford suckz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Oct 11 2005, 08:39 PM
Post #17


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Eu nu ma gandesc neaparat la liniute, ci la un raport liniute/fiabilitate, si ce am mai zis eu mai sus... biggrin.gif
Daca e bun si la liniute, cu atat mai bine, dar m-ar ingrijora mult mai mult sa nu fie fiabil.
Focusul 2 este o masina care imi place, chiar nu a mers nimeni cu varianta cu VCT de 115 cai?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cornel001
post Oct 11 2005, 08:43 PM
Post #18


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 320
Joined: 15-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.297



Stiu pe cineva care pe alte 2 forumuri a spus ca a mers cu un Ghia cu 115 CP. El spunea ca trage ca un bivol (expresia lui) la toate turatiile, datorita VVT-ului. Acu, insa fiecare poate fi subiectiv. Daca te intereseaza Focusul, de ce nu ceri un test-drive cu ala de 115CP ? Fa si cu ala de 100, si vezi daca merita diferenta cca 550 DDP (pt Trend, acu depinde de ce dotare ai lua).


--------------------
service ford suckz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Oct 11 2005, 08:58 PM
Post #19


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Nu-l au la dealer...sad.gif( Deocamdata.... smile.gif

Si eu inca nu sunt decis asupra fiabilitatii motoarelor si a consumurilor lor reale, nu cele spuse de dealeri...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 12 2005, 09:21 AM
Post #20


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



In ceea ce priveste fiabilitatea si consumul celor japoneze, in schimb, lumea s-a lamurit de cativa ani buni.... pentru ei vvt-ul e o tehnologie clasica si curenta, disponibila si pe masinute entry-level (vezi yaris, ignis, etc), fata de cei de prin europa care abia acum o "descopera".
Cu exceptia modelelor de ultim racnet, in Europa singurii de care stiu sa aiba vvt de mai multi ani (vreo 8) sunt cei de la Fiat/Alfa/lancia pe motorul de 1.8 si 130 CP.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th April 2024 - 01:03 AM