IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Sisteme AWD, care e cel mai bun?

This topic is about Sisteme AWD, care e cel mai bun?, the author, HalbaSus, wrote about: Lasa tu EDL-ul... ca nimic nu e mai sexy pt o pustoaica decat sintagma "vasco-cuplu" pronuntata cu pasiune... /biggrin.gif" style="vertical-align:midd ... To read more just scroll down

13 Pages V  « < 9 10 11 12 13 >  
Reply to this topicStart new topic
> Sisteme AWD, care e cel mai bun?
HalbaSus
post May 30 2006, 07:50 AM
Post #201


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Lasa tu EDL-ul... ca nimic nu e mai sexy pt o pustoaica decat sintagma "vasco-cuplu" pronuntata cu pasiune... biggrin.gif

Uite ca tot vorbiti de sisteme awd bune, hai sa va zic eu unul prost... am mers odata de la oradea la sinaia cu ML-ul lui maica-mea... masina extrem de lenta si proasta... singurul lucru bun la masina erau franele care erau extrem de bune, asa ca pt a recupera cumva timpul pierdut din cauza caroseriei greoaie franam tarziu inainte de a intra in curba... Dupa vre-o 300 de km mi s-au aprins becurile de ABS, ESP, BAS, si ce sisteme electronice o mai fi avand matahala aia de masina anuntandu-ma ca am ramas fara ele... desigur ca ar fi trebuit sa merg mai incet si mai temperat... dar eu am mers la fel si nu am observat nici o diferenta...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post May 30 2006, 08:20 AM
Post #202


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



probabil ca becurile erau orientative smile.gif erau puse sa fie in curent haut-couture laugh.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post May 30 2006, 01:45 PM
Post #203


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Valentin50014)
Cititind si recitind ceea ce ai scris, de... mi-a luat ceva pana te-am inteles, se pare ca esti aproape de o alta gafa monumentala. biggrin.gif

Sa nu-mi spui ca nu stii ce fel de diferential ai pe GT. Sa-ti spun eu: ca vasco-cuplaj. Pe ala l-au inlocuit. Unde este contradictia in mesajul citat de tine?

In locul tau m-as opri. Discutia tinde sa devina jenanta iar tu o contiunui cu stoicism. Acum o jumatate de an criticai fara intrerupere torsenul, iar acum se pare ca Subaru a mai strans ceva bani si este gata sa monteze acest diferetial pe cateva masini de editie limitata.



1) Dar gafele tale te intriga ? Ma intriga pe mine, Iulian, etc.

2) Iar dai cu presupusul si stropesti ? Ma bucur ca imi aduci aminte ca am visco-cuplu. LSD pe centru. Si LSD pe spate. Ambele. Cu viosco-cuplu.

3) Contradictzia ? He he...e rusinos. Adutzi aminte ce ai declarat despre diferentzialul central cu visco-cuplu la Subaru in ceea ce priveste ESP-ul. Subaru are acum visco-cuplu pe centru, Torsen pe spate si ESP. E rusinos, repet, sa evitzi intrebarea si sa incerci sa o ametzesti pina cind se lasa celalalt pagubas.

4) Iar esti rau informat. Pt. 2007, Spec. B este "regular production model". Scrie pe undeva
http://www.edmunds.com/insideline/do...cleId=115529#8

5) Ce facem Valentine. Vrei ca eu sa ma opresc ?. Dar de ce nu te opresti tu. It takes 2 to tango. Poate eu, si altzii, privim problema la fel...este o discutzie jenanta in care tu nu mai ai argumente si sfatuiesti calduros echipa adversa sa renuntze.

6) Ideologia Subaru nu este nici pe departe cea mai buna. O prefer pe asta minciunii de EDL si controlului tractziunii cu nume pompos - tehnologiei de virf germane.

7) Stii, pentru cineva care nici nu are awd pe masini...iei lucrurile prea in serios. Mai bine imi vorbesti despre virtutzile cauciucurilor performante pe care le ai la AUDI fwd decit sa mentzionezi in mod subtil post dupa post, ce nu ai pe masina.


Salutari si numai bine.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post May 30 2006, 05:52 PM
Post #204


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



insinuarea ca Subaru foloseste tehnologie inferioara VAG nu prea are acoperire. Subaru are:

transmisie tip Haldex ( nu e Haldex dar e de tip ambreiaj controlat electronic) pe toate variantele automate si pe WRX STI. exact ca 4 motionul Golf/A3/Octavia.

vascocuplul de pe celelalte modele nu este inferior Haldexului decat prin lipsa de ESP-ului, care a fost recent corectata pentru legacy GT spec B, probabil va urma si pt. celelalte. mie unul un set-up cu diferential central cu vascocuplu si Torsen pe spate ( sau chiar LSD vascocuplu) mi se pare mai bun decat varianta Haldex de pe 4motion sau quattro de pe A3/TT.


faptul ca Porsche 91 a avut pana anul acesta AWD cu vasco-cuplu si ca Lamborghini inca foloseste tot vasco-cuplu atat pe Murcielago cat si pe Gallardo nu este de ignorat.

se pare ca Haldex-urile sunt insa preferate in zilele noastre mai ales ca au devenit mai eficiente la transferul de puteri mari. (Veyron-ul are un super Haldex, Porsche 911 l-a introdus de asemenea). dar asta nu inseamna ca Haldexurile mai vechi sunt mai bune decat vascocuplurile de la Subaru si performantele in aceeasi clasa sunt mai bune pt. Subaru ( nu in ultimul rand si pt. ca sunt mai usoare decat omoloagele de la VW). E adevarat ca la aceeasi greutate ( ex. Legacy spec B este la fel de rapid ca un Golf R32) rezultatele sunt similare.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post May 30 2006, 06:23 PM
Post #205


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Iulian HondaFan)
faptul ca Porsche 91 a avut pana anul acesta AWD cu vasco-cuplu si ca Lamborghini inca foloseste tot vasco-cuplu atat pe Murcielago cat si pe Gallardo nu este de ignorat.


Errr...sefu'...pina anu asta ar insemna ca anu asta nu il mai are. Conform website-ului lor...911 4S tot il are. But that"s beside the point.

QUOTE
At the center of the Carrera 4’s intelligent all-wheel drive is a viscous clutch that reads traction at all four corners and instantly transfers an additional 5 to 40 percent of the engine’s power to the front axle for maximum grip, even on changing road surfaces. The multiple-disc clutch consists of a series of interleaved plates. The space between these plates is filled with a high-viscosity silicone fluid. If the front and rear axles begin to rotate at different speeds, the frictional properties of the silicone fluid cause torque to be directed towards the plates that are rotating more slowly. At least 5 percent of drive torque is applied to the front wheels at all times. Under daily driving conditions, the average rear/front torque split is approximately 65/35, resulting in laser-true tracking at speed and unprecedented control through the tightest corners.
http://www.porsche.com/usa/models/911/911-...cs/?gtabindex=2


eu unul sint gata...pregatit moral si increzator in echipament...sa ma pun linga un AUDI quattro si un 4-MOTION pe zapada...pe aceleasi cauciucuri...si sa vedem care pe care !

Numai ca e vara ! Lasam pe la iarna !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post May 30 2006, 07:05 PM
Post #206


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



911 asta nou de abia l-au lansat in Europa de o luna vine cu un AWD de tip Haldex. am pus linkul pe pagina anterioara:

http://www.fast-autos.net/vehicles/Porsche/2007/911_Turbo/

QUOTE
To transfer this power to the road, the new 911 Turbo features a redesigned all-wheel-drive system, with an electronically controlled multi-disc clutch replacing the previous model’s viscous clutch. Porsche Traction Management (PTM) allows variable power distribution fore and aft, and depending on conditions, the system’s electronics constantly determine optimal torque distribution to ensure ideal traction. In use, PTM provides exceptional agility on winding roads, outstanding traction in inclement conditions, and impressive active safety even at higher speeds. Though powerful, the 911 Turbo’s PTM setup is one of the lightest all-wheel-drive systems on the market.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Jun 1 2006, 02:05 PM
Post #207


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



V-am dat motiv de discutie, de a posta link-uri etc.

Cand ati scris chestiile alea despre Porsche, nu v-a trecut prin cap sa cautati ce fel de transmisie foloseste Porsche sau ceea ce a avut inainte? Ati dat search pe google dupa "viscous" si ati gasit Porsche si Lamborghini?

Iulian, hai mai ce naiba... Aerul ala din State va face sa ganditi la fel?
PSM nu a fost inventat anul acesta cu 911 ci a fost folosit in premiera cu Cayenne si Touareg.

Si nu e vorba de 911 "asta nou", ci de 911 TURBO, cel mai recent model dupa cayenne

Porsche nu s-a reintors la vasco-cuplu ca ar fi cine stie ce minunantie, ci pentru ca... am mai spus.... (de fapt cred ca au vrut sa-i faca in ciuda lui fanatic - ce mai spune el la scoala despre masina lui taticu')

Hai sa facem un tabel cu transmisia firecarui producator. Nu ti se pare puerila abordarea? Eu spun Porsche, tu zici Lambo, eu zic Bugatti etc. Imi aminteste de anii cand ma uitam la vitezometrele masinilor parcate in fata blocului...

Nu are nici o relavanta daca un producator sau altul foloseste nu stiu ce tip de transmisie. Folositi acelasi sistem de referinta, adica acelasi constructor: De exemplu SUBARU, pe cea mai scumpa masina a lor, foloseste cuplaj electronic multidisc (haldex-uri cum ii zici tu). Cu cat modelel sunt mai ieftine, cu atat sunt mai slabe. Daca ai fi obiectiv ai recunoaste acest lucru.
P.S. Cine vorbea de Haldex vs Legacy GT? Eu in nici un caz.

"Haldex-urile" sunt preferate nu pentru ceea ce spui tu, ci pentru ca pot fi CONTROLATE mult mai bine, iar timpul de reactie este practic inexistent. Din aceasta cauza se folosesc in WRC.

vascocuplajele nici nu pot fi controlate si nici nu au viteza de reactie. Torsen la fel, dar acesta are avantajul vitezei f mari si compatibilitatii cu sistemele de stabilitate.

Repet; vascocuplajele SUNT INFERIOARE "HALDEX-URILOR" smile.gif, daca n-ar fi asa, Subaru ar folosi un diferential central cu un astfel de sistem de blocare, de asemenea, din acelasi motiv s-ar folosi si in WRC

QUOTE(Iulian HondaFan)
se pare ca Haldex-urile sunt insa preferate in zilele noastre mai ales ca au devenit mai eficiente la transferul de puteri mari. (Veyron-ul are un super Haldex, Porsche 911 l-a introdus de asemenea). dar asta nu inseamna ca Haldexurile mai vechi sunt mai bune decat vascocuplurile de la Subaru si performantele in aceeasi clasa sunt mai bune pt. Subaru ( nu in ultimul rand si pt. ca sunt mai usoare decat omoloagele de la VW). E adevarat ca la aceeasi greutate ( ex. Legacy spec B este la fel de rapid ca un Golf R32) rezultatele sunt similare.

Am mai discutat problema asta in urma cu cateva luni.
Legacy GT este evident ca este mai rapida decat R32, nu sunt la egalitate cum spui tu impaciuitor. GT-ul are un motor mult mai potent decat R32. este TURBO
De asemenea, clasa din care fac parte masinile NU ARE NICI O IMPORTANTA, greutatea are relevanta aici.

la greutate si motoare echivalente, R32 este semnificativ mai rapid decat Legacy. Marturie o stau testele europene in care sunt R32 si Legacy 3R. Greutati egale si performantele motoarelor apropate identice
Cei de la TopGear spun ca R32 este la 3 sutimi in spatele STI-ului european (e vorba de circuit, ca la accelerare este mult in urma). STI-ul are vreo 200 Kg mai putin si vreo 40 CP mai mult. Cel putin asa imi amintesc.
Pe unde ar fi Legacy 3R in acest caz?

Testele pe care le-am pus confirma faptul ca vascocuplajul are un comportament neprevazut si performante mai scazute. Tehnologic este evident pentru toata lumea cum stau lucrurile. Multidiscul reprezinta o evolutie la toti constructorii


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Jun 1 2006, 02:12 PM
Post #208


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



QUOTE(f1anatic)
1) Dar gafele tale te intriga ? Ma intriga pe mine, Iulian, etc.

Parca ai fi la scoala. blush.gif
Lasa-l pe el sa vorbeasca
La fel si remarcile legate de masina mea, a lui Halba sau a majoritatii posesorilor de Audi.


QUOTE(f1anatic)
3) Contradictzia ? He he...e rusinos. Adutzi aminte ce ai declarat despre diferentzialul central cu visco-cuplu la Subaru in ceea ce priveste ESP-ul. Subaru are acum visco-cuplu pe centru, Torsen pe spate si ESP. E rusinos, repet, sa evitzi intrebarea si sa incerci sa o ametzesti pina cind se lasa celalalt pagubas.


Asta este "gafa" pe care am facut-o? biggrin.gif Hai mai fanatic, vrei sa-ti arat ce este aia gafa si sa-ti citez cateva dintre posturile tale?
Nu evit nimic, ba chiar ti-am mai raspuns. Nu-i nimic, o mai fac o data.
Postul cu pricina este acesta:
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p=78177#78177

Pentru a va amuza, cititi si comentariile ulteriorare ale fanilor SUBARU de pe acest forum, dupa ce mi-am exprimat BANUIALA. Nu am spus ca stiu de la vreun inginer Subaru, ci doar ca banuiesc...

Este evident ca Subaru are probleme mari in a adapta transmisia lor cu ESP-ul. Venirea torsenului probabil a rezolvat incompatibilitatea. Daca continui sa crezi ca NU AU VRUT sa-l instaleze pe cutia manuala inseamna ca esti f. naiv.

Asemanarile dintre van-ul tau si EDL-ul Bosch de pe masinile europene denota o mare confuzie ce salasuieste in capul tau. Crezi ca are vreo relavanta daca compar un sistem ABS al aniilor '60, ales intamplator, cu ABS-ul tau?
Explicatia aia stiintifica cu fumul care iesia din rotile din fata.... este ... nu gasesc cuvantul potrivit smile.gif

EDL-ul nu blocheaza niciodata ambele roti... :bash: am obosit fanatic
Tu ai facut vreo ora de fizica, mecanica, LOGICA?

QUOTE(f1anatic)
Bucura-te de EDL-ul de la AUDI. De controlul tractziunii sofisticat care il are masina. Si de frinele incinse. Sincer ma sperie treaba ca la un moment dat imi pot fi decuplate frinele pentru ca se incing. Gindeste-te ca pot lucra la greu frinind rotzile - urcind o panta pe zapada la munte...si la un moment dat...GATA !


blink.gif Era o aluzie fanatic. Aluzie la faptul ca Subaru isi decupleaza diferentialul spate atunci cand se incalzeste.
NU EXISTA NICI O MASINA PE LUMEA ASTA LA CARE SA SE DECUPLEZE FRANELE PENTRU A SE RACI.

P.S. trebuie sa recunosc ca vreme de multi ani am fost cam misogin. Citind ceea ce ai scris, imi dau seama ca am fost cam nedrept cu fetele, meritau mai mult

In ceea ce te priveste imi iau o binemeritata vacanta


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Jun 1 2006, 03:06 PM
Post #209


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



acu' Valentin nici tu nu esti mult mai inteligibil. blush.gif

in comparatia R32 vs. STI oricum te-ai uita STI-ul e mai bun. nu stiu care sunt preturile in Europa dar aici sunt la aceeasi bani. Subaru iti da 300CP si LSD fata, centru si spate in aceeasi bani cu R32. de fapt oricum vanzarile de STI sunt mult mai bune decat cele ale R32.

in plus daca vorbesti de masini cu tenta sportiva mai usor e mai bine!!!! :wave: greutatea mai mare a r32 fata de STI este un mare dezavantaj si nu poate fi trecuta la capitolul realizari ingineresti de marca ale VAG. de fapt in general masinile VAG sunt mai porcine decat competitia.

Legacy 3lV6 - manual, 180kW, 297Nm, 1520kg, 0-100km/h 6.9sec; vmax 243km/h

R32 -manual, 3.2l VR6, 184kW, 320Nm ( se vede plusul de cilindree); 1540kg; Vmax 250km ( normal ca are suprafata frontala mai mica desi coeficientul de aerodinamicitate este mai bun la Legacy); 0-100km/h 6.5sec ( diferenta data de plusul semnificativ de cuplu si cei 5-7CP in plus)

Legacy GT este mai greu 1590kg, are 179kW si 327Nm ( diferenta de putere si cuplu mai mica decat intre r32 si Legacy 3.0) si face 0-100km/h in 5.9sec. asta cu vascocuplu central si pe spate.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Jun 1 2006, 05:15 PM
Post #210


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



Aici sunt de de acord cu tine 100 % (exagerez, numai 90%)

diferenta intre R32 si Legacy este de 0,5 sec. destul de mult.
Legacy GT are un mare avantaj datorita turbinei. Motoarele aspirate nu sunt la fel de elastice... de aici avantajul m. supraalimentate.

Desprte coeorenta... sorry. Probabil, daca citesti mesajul lui fanatic ai sa intelegi mai mult. Daca totusi nu intelegi.... imi pare rau. Incerc sa prind un avion :pray:

P.S. Ne reiantalnim in cateva saptamani

P.P.S. Nu contest superioritatea STI-ului, spuneam doar ca R32 este foarte performant, raportandu-ma la un adevarat etalon


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ciprian78107
post Jun 5 2006, 01:55 PM
Post #211


novice
**

Group: Membri
Posts: 24
Joined: 29-May 06
From: Bucuresti
Member No.: 78.100



La vechiul STI facut pana in 2006 este mecanic diferentialul(50 fata 50 spate) si nu electronic ,la cel nou este intradevar electronic probabil cei de la subaru au vazut ca un EVO le da clasa ...ceea ce este foarte adevarat..sti-ul de 265 de cai nu are nici o legatura cu EVO pe circuit si ford focus Rs are timp mai bun la topgear decat STI-ul.
In schimb la liniute STI-ul pleaca senzational si bate EVO fara probleme.
Parerea mea este ca cel mai bun diferential este cel de pe rs4/rs6/s8 care transfera puterea de pe o roata pe alta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Jun 5 2006, 04:46 PM
Post #212


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



toate diferentialele transfera puterea cumva... idea este cum o face. RS-urile au probabil LSD si pe punti.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
griffonu
post Jun 5 2006, 06:04 PM
Post #213


novice
**

Group: Membri
Posts: 47
Joined: 23-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 22.826



Pana una alta mie nu mi-e clar cum au facut sa puna pe 2007 Legacy Spec B VDC (ESP adica) impreuna cu VC pe centru si Torsen pe spate. Undeva trebuie sa poata decupla transmisia de roti, ca sa le poata frana separat pe fiecare. Si nu vad cum se face asta din VC + Torsen. Poate au un alt sistem aditional (vreun ambreiaj ceva) care sa le permita decuplarea cu pricina?

-Decuplor
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jun 6 2006, 03:01 AM
Post #214


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Lasa ma Griffoane. Nu vreau sa te jignesc dar eu sint prost pentru ca nu intzeleg acelasi lucru care itzi este tzie neclar.

Si uite omul expert in AWD si-a luat vacantza binemeritata. A plecat...o mai veni ? Nici nu i-am urat omului drum bun si cale batuta !

Pina una alta...

QUOTE
http://www.infinitihelp.com/Infiniti/Model...Description.htm
The 2007 Infiniti G35 is available in five models – G35, G35 Journey, G35x AWD, G35 Sport and G35 Sport 6MT. In addition to the long list of standard and available equipment on the G35, G35 Journey and G35x AWD models, the G Sport models add drilled aluminum pedals, magnesium paddle shifters (on AT model), sport seats and upgraded brakes, sport-tuned suspension and Viscous Limited Slip Differential.



What The Fac ? Viscous Limited Slip Differential ! Din pacate Valentin a luat o binemeritata vacantza de la topicul cu AWD...nici nu i-am urat drum bun si cale batuta - poate nu se mai intoarce. Dar cine ar fi crezut ca infinty - firma cu pretentzii nu inapoiatzi ca Subaru - oricit de copiatori de BMW ar fi...aleg sa aiba LSD viscos.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cosmin45741
post Jul 6 2006, 01:33 PM
Post #215


specialist
******

Group: Membri
Posts: 992
Joined: 1-May 05
From: Bacau (Bacau)
Member No.: 45.734



In opinia altora, cel mai performant sistem la ora actuala este Haldex-ul.
De ce? Pt. ca se aseamana ca si mod de functionare cu legendarul PSK de pe 959 (dupa capul meu cel mai tare al tuturor timpurilor) numai ca e mult mai ieftin si mai usor. Problema principala este ca nu ar rezista la un cuplu ca al Porsche-ului, dar pt. masinile "normale" este extraordinar...


--------------------
MAZDA 6 SPORT TOPLINE, 2.0d, 136 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Jul 6 2006, 02:40 PM
Post #216


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Adevarat graiesti !

Insa, desi ramane cel mai indicat dpdv al MK, se va imbunatati permanent pt a putea suporta cuplu marit si distributia fata-spate (deja la Octavia II 4x4 distributia standard permanenta intre punti a crescut de la 95-5 - la Octavia I 4x4 - la 90-10 si pana la 25-75 fata-spate pt perioade scurte de timp, fata de 50-50 la Octavia I). In plus, la Octi II Haldex-ul este "pregatit" si pt cresteri suplimentare de putere, gen tuning, ceea ce Octi 1 este posibil numai prin schimbari de ambreiaj... biggrin.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 6 2006, 05:49 PM
Post #217


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Si eu care eram convins de Torsen Quattro si EDL.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cosmin45741
post Jul 6 2006, 05:51 PM
Post #218


specialist
******

Group: Membri
Posts: 992
Joined: 1-May 05
From: Bacau (Bacau)
Member No.: 45.734



Fiti atenti ce frumos vorbeste cineva mai avizat (cel putin asa cred) decat noi despre Haldex:

QUOTE
Since late 1998, Volkswagen replaced the viscous-coupling Syncro system with a new system called "4motion". First shown in Audi TT and Golf 4motion, the new system uses a multiplate clutch center differential developed by a Swedish company, Haldex, and computer software from the Austria 4wd specialists Steyr-Daimler-Puch. At this moment, it is only offered for the transverse-engined Golf IV platform, but there is no technical reason prevent it from applying to Audi's longitudinal-engined models.
The Haldex center differential is similar to Porsche 959's PSK system mentioned in the above, it is only smaller, simpler and cheaper thus making mass production feasible. The center differential is mounted near the rear axle and just in front of the rear differential. As shown in the picture below, its clutch consists of 6 discs ....
They are immersed in oil bath to reduce friction. Actuation is made by hydraulic pressure. Normally the input and output shafts rotate with a speed difference (could be implemented by different final drive ratio), therefore the discs are rotating relative to each other. When no pressure is applied, the clutch is not engaged thus torque will not be transferred to the rear axle. Increase the pressure on the multiplate clutch, the latter will be partially engaged, thus sending torque to the rear axle. The more the clutch engages, the more torque transfers to the rear axle.
Computer determines how much torque to be sent to the rear wheels. Normally it is 50 : 50, but in tight corners when wheels on one of the axles is slipping, the driver can easily feel the torque is transffering from one to another axle. Volkswagen claimed 100% torque could be sent to either axle.
Compare with 959's unit, Haldex's unit has 7 fewer discs in the clutch. This makes the Haldex unit more compact and cheaper. The down side is not capable to handle as much torque (959 had 369 lbft, Audi TT has 206 lbft). Besides, 959's discs were organised as 6 pairs of independent clutches, each actuated by individual hydraulic actuator. The Haldex has just one actuator acting on all six discs, again, this saves weight and cost. However, I suspect if it could vary the amount of torque split as precise as independent clutches.
Based on the journalists comment about the handling of Audi TT and Golf 4motion, it seems that the 4motion system performs even better than the traditional Torsen-differential Quattro. The age of Torsen Quattro is passing away.


--------------------
MAZDA 6 SPORT TOPLINE, 2.0d, 136 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 6 2006, 06:40 PM
Post #219


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(cosmin45741)
Fiti atenti ce frumos vorbeste cineva mai avizat (cel putin asa cred) decat noi despre Haldex:

QUOTE
despre Haldex


Si sursa Cosmine ? Daca ai scris-o tu in Engleza ? Sau daca vine de pe site-ul celor de la VW ? Atunci e lamurita.

Dar ma rog...orice e progres in industrie e binevenit !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Jul 6 2006, 07:19 PM
Post #220


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



direct de la sursa: http://www.haldex-traction.com/default.htm
Go to the top of the page
 
+Quote Post

13 Pages V  « < 9 10 11 12 13 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 26th April 2024 - 04:48 AM