Bmw 320 Vs Alfa 159 |
This topic is about Bmw 320 Vs Alfa 159, the author, James Kilowatt, wrote about: Uite parerea unor francoizi http://fiches-auto.fr/articles-auto/fiabilite/alfa-romeo.php http://fiches-auto.fr/articles-auto/fiabilite/bmw.php Se pare ... To read more just scroll down
Bmw 320 Vs Alfa 159 |
Nov 10 2010, 08:28 PM
Post
#21
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
http://fiches-auto.fr/articles-auto/fiabilite/alfa-romeo.php http://fiches-auto.fr/articles-auto/fiabilite/bmw.php Se pare ca alfa are in general probleme de directie, iar 320d de motor. Pentru chestia cu admisia cunosc personal pe cineva care a patit-o, din ce am inteles de la el e destul de naspa ca pica niste piese in motor si se poate lasa cu stricaciuni urate. El a rezolvat-o pe garantie. N-a fost multumit de fiabilitate, desi e fan BMW.... a maritat 320-ul si acum are M3 de vre-un an de zile. E destul de multumit de el Fiind vorba de sh, cum zicea si Halba important e cum au fost intretinute, in rest nu e nici una nici din cale afara de fiabila nici de proasta. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Nov 10 2010, 08:56 PM
Post
#22
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Eu sint foarte foarte sceptic cu privire la alfa. BMW-ul ala nu e frumos, dar e masina. Eu am avut masini cu probleme si masini fara si e mare diferenta intre ele , e fantastic cit de mult poate sa-ti strice viata o masina care nu e fiabila. N-am nici o dovada ca Alfa aia nu e fiabila in afara de o impreisie generala, dar captitolul asta e asa important pentru mine ca nu mi-as lua nici cel mai mic risc.
Apoi in majoritatea timpului stai in masina, nu in afara ei, si acolo bmwul sta clar mai bine (RWD, dinamica, rigid, mai usor). -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Nov 10 2010, 09:16 PM
Post
#23
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Eu sint foarte foarte sceptic cu privire la alfa. BMW-ul ala nu e frumos, dar e masina. Eu am avut masini cu probleme si masini fara si e mare diferenta intre ele , e fantastic cit de mult poate sa-ti strice viata o masina care nu e fiabila. N-am nici o dovada ca Alfa aia nu e fiabila in afara de o impreisie generala, dar captitolul asta e asa important pentru mine ca nu mi-as lua nici cel mai mic risc. Apoi in majoritatea timpului stai in masina, nu in afara ei, si acolo bmwul sta clar mai bine (RWD, dinamica, rigid, mai usor). There you go, ozz a pus-o bine in text, si eu am avut cateva cu probleme si nu e fun cand ai probleme; mie la Alfa, dupa ce am luat o groapa intre Bucuresti si Campina, mi-a cazut geamul in usa la minus 20 sau cat era pe-afara, m-am rugat de un taran sa imi dea un plastic sa pun in geam, masina era intretinuta la sange dar asa era ea..buna si calitativa... Nu mai zic ca tot am dardait in ea, nu am avut vizibilitate la un geam pe toata perioada, piese, asteapta, repara, plateste, da-o dracului, mai bine iti iei una care te duce la destinatie in mod onorabil si fara probleme. Si nu zic ca ia BMW dar sunt multe masini superioare Alfa. Si nu sunt de acord cu Halba sau James care spun ca "nu e nici una nici din cale afara de fiabila nici de proasta." E diferenta uriasa intre ele moncher. Ai de ales kklau si nu trebuie sa te limitezi neaparat la astea doua. Oricum, intre astea iau beemerul cu ochii inchisi. Si Skode is multe pe strada, dar intre o Alfa si Skoda iau Skoda de exemplu. Si asta este un beemer micut, 159 really doesn't stand a chance. Uite aici un test: http://www.autobild.de/artikel/alfa-159-1....320i-52846.html -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Nov 10 2010, 09:32 PM
Post
#24
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Din pacate pe aici cam greut cu statisticile de fiabilitate... mai fac unii, insa foarte des sunt incomplete si nu iau in calcul toate modelele. Mie cel mai fain lucru la 159 mi s-a parut interiorul. Scaunele sunt foarte faine, comode, cu sustinere laterala tapana. Singurele care mi s-au parut comparabile sunt cele de la Audi. Design OK, spre deosebire de BMW care in variantele entrly level sunt destul de banale. Nu vb aici de M3 si alte avioane. Oricum, avand in vedere ca acum discutam de doua masini precise si nu de modele in general, cel mai simplu e sa le vada si sa isi faca o parere personala. Pe de alta parte, Alfa 159 e mult prea grea, chestie care penalizeaza sportivitatea.... e grea, e fwd... si e dizal O arata sportiv, da' nu e... cred ca e mai putin sportiva decat petrolierul meu de exemplu. This post has been edited by James Kilowatt: Nov 10 2010, 09:44 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Nov 10 2010, 09:49 PM
Post
#25
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.042 Joined: 1-June 07 From: Bucuresti Member No.: 107.409 |
This post has been edited by Lucian107416: Nov 10 2010, 09:49 PM |
|
|
Nov 10 2010, 09:52 PM
Post
#26
|
|
disperat..dupa masini Group: Membri Posts: 1.395 Joined: 4-November 07 From: Cluj Member No.: 115.339 |
exact cum a spus si ozz!!
Cred ca ai citit destule pareri iar pasul urmator este sa vezi masinile, sa le conduci, sa le verifici la o reprezentanta si atunci cred ca o sa faci alegerea potrivita. This post has been edited by Titi1988: Nov 10 2010, 09:52 PM -------------------- Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007 Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009 Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014 |
|
|
Nov 10 2010, 11:20 PM
Post
#27
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
QUOTE In ultimii ani si italienii au inceput sa faca masini fiabile. In topurile ADAC au inceput sa apara modele fiat peste cele toyota. La capitolul asta trebuie trebuie sa ai informatii cat mai multe si a open mind.... Oricum, in topul ADAC Serie 3 e in top la categoria lui. Open mind ar fi sa te duci la un restarnat cu un gen de mincare nemaincercat, nu la masini . La masini e doar o chestie de risc, de cifre. Sint o groaza de bani la mijloc si o parte importanta din viata ta. Chestiile cu "in ultimii ani" nu mi se par convingatoare, de unde stim ca e fiabila daca e facuta in ultimii ani? Statisticile de fiabilitate nu se fac intr-un laborator care compreseaza 10 ani in 1, ci pe baza de pareri de la clienti. Mi se pare mult mai rezonabil sa cumperi o masina facuta de unii care fac masini suficient de fiabile de zeci de ani. Chiar daca e un model nou, pentru care nu sint date, sansele sa fie ok sint mai mari. La urma urmei eu nu vad abslut nici un avantaj remarcabil la 159. Din pdv dinamic e sub. Si atunci de ce sa-ti asumi un risc major? Ca-i frumoasa? pff... iar o luam cu d-astea? Asta e forum auto sau eva.ro? E ca si cum ai lua un logan rosu in fata unui m3 negru ca tie iti place culoarea rosie. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Nov 10 2010, 11:48 PM
Post
#28
|
|
disperat..dupa masini Group: Membri Posts: 1.395 Joined: 4-November 07 From: Cluj Member No.: 115.339 |
Cel mai tare ma intereseaza, Motorul , cutia de viteza, pompa injectie, fiabilitatea este cea care ma doare pe mine. acest aspect s-a rezolvat, BMW is the chosen one -------------------- Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007 Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009 Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014 |
|
|
Nov 11 2010, 09:40 AM
Post
#29
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@Ozz
Toate linkurile si informatiile de care spuneam sunt bazate pe cifre. Insa trebuie "open mind" sa le si iei in serios, altfel vesnic singurii care stiu sa faca masini raman nemtii. Sau japonezii.... oricum nu conteaza, tot prejudecata e sa iei neaparat Yaris de exemplu ca e japoneza (facuta la Valencienne, France) cand cifrele spun ca Punto sau Clio e mai fiabila... da' deh, masinile italiene sau frantuzesti sunt proaste. Ajunge ca un constructor sa schimbe un subcontractant ca sa se duca naibii "traditia" de fiabilitate. Incearca sa convingi unii forumisti de marca (nu spui pe cine ) cu cifre si o sa intelegi ce vreau sa spun Alfa 159 pare sa nu fie o masina cu probleme majore, desi nu e perfecta, in timp ce BMW desi e o marca fiabila in general modelul de care vorbim nu e chiar imaculat. Nu cred ca exista vre-un constructor care sa nu fi dat nici o "gherla" Totul e sa nu dai taman tu peste ea. Avantajul la 159 e designul, si interior si exterior. Pentru unii conteaza. Si daca omu' se duce si le vede, si aia italiana e impecabila iar aia germana sau japoneza hartanita si cu tot felul de zgomote dubioase, e complet idiot sa o iei functie de "nationalitate". -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Nov 11 2010, 10:35 AM
Post
#30
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Cam asta ziceam si eu... Ca fiind vorba de masini SH statisticile (fie ca bmw e mai fiabil, fie viceversa) sunt irelevante. Astea pot conta cand cumperi o masina noua si chiar si atunci e vorba de un calcul de probabilitate nu de o certitudine.
Daca intr-un studiu de fiabilitate s-au defectat 4% din alfe si 2% din bmw-uri rezulta ca bmw este de 2 ori mai fiabil. Dar nimeni nu iti poate garanta ca nu vei lua fix unul din alea 2% bmw-uri care se strica sau unul din cele 96% de alfe care nu se strica. Exista doar un calcul de probabilitate care spune ca (repet, cifrele sunt scoase din burta) sunt de ori mai multe sanse sa iei o alfa care se strica decat un bmw care se strica. In schimb tot acest calcul se duce pe apa sambetei cand cumperi o masina SH cu peste 100.000 de km. Nu spun neaparat ca alfa e mai buna decat bmw-ul. Tot ce spun e ca fara sa inspectezi masinile nu ai cum sa te pronunti asupra fiabilitatii acestora bazandu-te pe "chestiuni general valabile" sau ca "deobicei bmw face masini mai fiabile"... P.S: Si eu as lua bmw, dar nu pentru ca e mai fiabil, ci pentru dinamica superioara. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Nov 11 2010, 11:29 AM
Post
#31
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.042 Joined: 1-June 07 From: Bucuresti Member No.: 107.409 |
Avantajul la 159 e designul, si interior si exterior. Pentru unii conteaza. Si pentru initiatorul topicului conteaza imaginea mai mult decat sportivitatea. Se deduce din preselectia facuta. P.S: Si eu as lua bmw, dar nu pentru ca e mai fiabil, ci pentru dinamica superioara. nu se observa din semnatura This post has been edited by Lucian107416: Nov 11 2010, 11:30 AM |
|
|
Nov 11 2010, 12:07 PM
Post
#32
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Daca ar fi sa le iau noi, si eu as alege BMW-ul, care pe langa dinamica (irelevanta in viata de fiecare zi) il suspectez si ca are un raport performante/consum mai bun datorita greutatii mai mici. Desi mai degraba mie imi place Serie1 decat 3, care desi e un sedan e cam inghesuit (nu ca alfa n-ar fi...).
SH insa nu am nici un a-priori. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Nov 11 2010, 11:20 PM
Post
#33
|
|
disperat..dupa masini Group: Membri Posts: 1.395 Joined: 4-November 07 From: Cluj Member No.: 115.339 |
ceva vesti? ai vazut masinile? suntem curiosi
-------------------- Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007 Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009 Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014 |
|
|
Nov 12 2010, 03:36 AM
Post
#34
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
QUOTE Toate linkurile si informatiile de care spuneam sunt bazate pe cifre. Insa trebuie "open mind" sa le si iei in serios, altfel vesnic singurii care stiu sa faca masini raman nemtii. Sau japonezii.... oricum nu conteaza, tot prejudecata e sa iei neaparat Yaris de exemplu ca e japoneza (facuta la Valencienne, France) cand cifrele spun ca Punto sau Clio e mai fiabila... da' deh, masinile italiene sau frantuzesti sunt proaste. Parerea mea e ca o reputatie de fiabilitate se construieste greu. Nu in 2-3 ci in 20. Dupa aia producatorul care a cistigat-o daca face un model mai de cacao va face totul ca se nu piarda reputatia. Adica asta inseamna ca vor schimba anumite componente desi esti de mult iesit din garantie. Parintii unui prieten de-a, meu au o acura TL de prin 98 sau mai devreme. Au trecut prin 3 cutii de viteza, si se apropie de 200.000km (oamenii sint batrini, nu conduc enorm, stau in oras). In mod clar e o greseala de design undeva. In afara de prima cutie, celelalte doua au picat mult in afara garantiei. Toate 3 cutiile n-au costat nici un ban. As fi surprins daca BMW nu face la fel cu problemele stiute la 335, adica in afara garantiei. N-as fi deloc sigur ca o companie care a ajuns sa aiba un model, doua in top face acealsi lucru in caz ca o zbirceste. E vorba de o cultura in interiorul companiei, la unii e, la unii nu e sau chiar daca ar fi, nu-si permit. OK, hai sa zicem ca avem open mind si riscam, 10 ani, hai 7-8. Dar alfa romeo nu cred ca are 7 ani de istorie de masini fiabile. La SH bineinteles ca e diferit, dar eu zic ca e chiar mai rau. Prespunind ca doua masini sint exploatate la fel, importanta fiabilitatii devine si mai mare ca acum apar bubele. Daca ipoteza asta unu e adevarata, e loterie. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Nov 12 2010, 08:59 AM
Post
#35
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
Au trecut prin 3 cutii de viteza, si se apropie de 200.000km (oamenii sint batrini, nu conduc enorm, stau in oras). In mod clar e o greseala de design undeva. In afara de prima cutie, celelalte doua au picat mult in afara garantiei. Toate 3 cutiile n-au costat nici un ban. As fi surprins daca BMW nu face la fel cu problemele stiute la 335, adica in afara garantiei. N-as fi deloc sigur ca o companie care a ajuns sa aiba un model, doua in top face acealsi lucru in caz ca o zbirceste. E vorba de o cultura in interiorul companiei, la unii e, la unii nu e sau chiar daca ar fi, nu-si permit. ozz, n-are rost sa compari piata americana si modul in care producatorii auto isi trateaza acolo clientii cu piata europeana si mai ales cu cea romaneasca. La 12.000 euro eu as alege altceva insa strict intre cele doua merg pe partea cerebrala si-ti propun BMW. -------------------- |
|
|
Nov 12 2010, 09:34 AM
Post
#36
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Si pe la noi constructorii acopera macar partial reparatii facute in afara garantiei, daca este un defect sistematic cunoscut si clientii stiu asta si o cer. E totusi o chestie oarecum haotica, adica inca nu e sistematica, nu exista reguli foarte clare. Eu am un amic caruia i-a fost schimbat de exemplu alternatorul gratuit pe la 80.000km la Clio, desi era iesit mult din garantie. La o octavia au schimbat un ambreiaj crapat tot iesit din garantie la 60.000km, iar Skoda a platit jumatate din factura.
Insa nu am auzit sa faca asta in Romania, nici o marca. In Romania nici in garantie nu-ti schimba un ambreiaj crapat, e consumabil chiar daca crapa datorita unei probleme de fabricatie, nu din uzura. Revenind la fiabilitate, pe mine nu reputatia ma incalzeste ci cifrele. Acum cativa ani Peugeot-Citroen erau cele mai proaste masini din lume (aka din statistici), iar acum au ajuns in top la ADAC. Valabil si pentru fiat. N-as ezita sa cumpar una. Oricand se poate schimba politica, sau un manager care fie cere norme de calitate mai stricte, sau cere traditionalul "pret de fabricatie mai mic". Citroen au trecut recent prin schimbarea asta si se vede, Renault nu, ei continua sa fie salvati de marele C. Ghosn, si se vede in continuare... desi sunt francezi amandoi sunt la capete opuse ale statisticilor de fiabiltate. Peugeot sunt un exemplu si mai bun, candva faceau masini foarte fiabile, apoi au trecut la scaderea preturilor de productie si au dat-o bara rau de tot, si din nou au inceput sa aiba grija si de calitate si devin dn nou decenti...lucurile se pot schimba foarte repede fie in bine fie in rau. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Nov 12 2010, 10:11 AM
Post
#37
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
In Romania nu se pune. Aici esti la mana lor, nu ai drepturi, nu ai garantie practic. Cu exceptii desigur. Era cunoscuta problema cu volantele la 307 2.0hdi, in toata Europa Pejo le schimba gratuit indiferent daca erau in garantie sau nu. Finul meu avea modelul ala si bineinteles ca i-a picat si lui. Imi amintesc cate mailuri a schimbat cu Eurial, cu amenintari ca face reclamatie la Pejo France, etc etc, cu dovezi ca problema e recunoscuta de producator, cu dovezi ca in alte parti se schimba pe cheltuiala lor... intr-un tarziu aia s-au conformat si i-au facut inlocuirea dar stiu cazuri care au platit-o. La noi drepturile trebuie sa ti le castigi prin lupta, altfel esti tepuit in fata.
So, Romania nu e un etalon pentru nimeni, aici functioneaza doar legea smecherului. -------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Nov 12 2010, 05:03 PM
Post
#38
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Apropo de treaba asta, acum 2 ani jumate o cunostinta si-a luat Toyota Hauris 1.4 D4D... , scump ca naiba (mai scump decat un Golf V echivalent, ce-i drept golful era pe final de cariera iar haurisul era proaspat lansat... De asemenea, fiind model nou a primit doar 2 ani garantie (acum deja dau 5 ani garantie ca si pentru alte masini din gama toyota). Eh... la cateva luni dupa iesirea din garantie (adica dupa vreo 2 ani si vreo 30.000 km) a cedat caseta de directie, costul reparatiei este de peste 1000 de euroi... evident ca nici nu s-a pus problema sa fie rezolvata pe garantie.
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Nov 12 2010, 06:53 PM
Post
#39
|
|
disperat..dupa masini Group: Membri Posts: 1.395 Joined: 4-November 07 From: Cluj Member No.: 115.339 |
Dar in cazul meu, dacia a iesit din garantie in iulie (a ajuns si la 3 ani si la 100.000 km in acelasi timp) iar in august s-a defectat suflanta=3000 de lei. parca asa sunt facute exact dupa garantie sa pice. M-am invatat minte, la celalalt logan am facut extensie de garantie pe 4 ani
tot nicio veste in legatura cu masinile -------------------- Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007 Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009 Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014 |
|
|
Nov 19 2010, 02:53 PM
Post
#40
|
|
disperat..dupa masini Group: Membri Posts: 1.395 Joined: 4-November 07 From: Cluj Member No.: 115.339 |
ce nu-mi place cand ne lasa asa in aer. sa speram ca ne zici ce masina ai luat
-------------------- Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007 Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009 Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014 |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 09:30 PM |