Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bmw 320 Vs Alfa 159
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
bmwvsalfa
Buna ziua sunt nou pe aici si as dori o parere in ceea ce urmeaza sa achizitionez. As dori cateva sfaturi , care ar fii mai potrivita cum vi se par preturiile? http://autovit.ro/bmw-320-C15770611.html sau http://autovit.ro/alfa-romeo-159-C15822477.html
Multumesc mult. P.s Am vb cu ambi vanzatori si mai negociaza ceva
Seri
Eu as lua BMW-ul datorita taxelor mai mici pt 2.0 fata de 2.4 si pentru ca este mai usor si mai sprinten decat Alfa. Asta ca sa nu aduc in discutie fiabilitatea incerta a Alfelor.

Cel care vinde BMW-ul este specializat pe 320d negre din Belgia. In vara erau 5-6 parcate la Iulius Mall Cluj la etajul 1, unde sunt facute si pozele astea. Alea erau fara iDrive, toate cu dotari identice.
Titi1988
ce ma bucur ca ai postat acest versus..pentru ca si eu vreau sa aflu pareri in legatura cu aceste masini.
In primul rand nu conteaza pretul cel mai mult ci starea mecanica a masinii (amandoua au km trecuti de prima varsta). Deci verificate pe tester si istoric ca si eu am avut surprize peste surprize(foarte multi oameni MINT!! ca sa vanda un produs, in acest caz o masina )
In legatura cu cele doua masini BMW-ul mi se pare o masina fiabila motorul de 2000 cmc are foarte multi fani, confortabila.. dar nu-mi place deloc aspectul exterior.(jantele sunt chiar nereusite, Parerea mea)
Pe cealalta parte alfa romeo 159 este o masina superba, dar lumea se plange in legatura cu fiabilitatea, motorul de 2.4 are un impozit destul de maricel si consumul este mai mare.
Astea sunt lucruri generala pe care le-am citit pe diferite forumuri. Asteapta sa posteze profesionistii/posesorii pentru pareri mai exacte.

PS alegi cu capul=bmw alegi cu inima=alfa 159
PS2 cauciucurile pe 18 sunt foarte scumpe.. tine cont de asta ca vine iarna
HalbaSus
De accord cu Titi.
BMW-ul are o dinamica mult mai buna, motor mai economic (dar totusi destul de puternic) pentru care platesti taxe mai mici, dar cu siguranta nu o sa castige premii de frumusete.
Alfa 159 este o masina mult mai frumoasa (cred ca cea mai frumoasa din clasa), mai ales cu jantele alea de 18 si pielea crem... mhmmm... lovely. Motorul e destul de puternic dar are taxe mult mai mari datorita faptului ca are cilindree peste 2000 cmc, dinamica e net inferioara bmw-ului (este o masina "front heavy").

Probabil ca daca as fi pus in situatia de a alege dintre cele doua as lua BMW-ul si as plange de cate ori as vedea o alfa 159 cu jante de 18" biggrin.gif

Apropo de jante de 18", nimeni nu te obliga (ba chiar nu e recomandat) sa pui gume de iarna pe jantele de 18", poti lua fara probleme jante de tabla/aluminiu de 16" pe care sa le incalti cu gume de iarna... Desigur daca tii la aspect vara/iarna whistling.gif
bmwvsalfa
Da, imi este foarte greu sa aleg intre cele doua masini, nu ma intereseaza prea mult diferenta de 400cmc pentru taxe si nici daca o sa dau pe gume mai mult daca sunt pe 18 sau pe 16, oricum si daca o sa aleg bmw-ul o sa schimb jantele cu altele evident mai mari. Cel mai tare ma intereseaza, Motorul , cutia de viteza, pompa injectie, fiabilitatea este cea care ma doare pe mine. Inca ceva masina nu o sa o tin mai mult de 2 ani, ma gandesc daca am sa pot vinde alfa dupa acest timp?, mai primesc ceva pe ea? bmw-ul oricum se vinde. Pe ce te bazezi cand spui ca dinamica este mai ok la bmw?. multumesc. Astept mai multe pereri
T u d o r
Nici macar dpdv al performantelor motorul 2.0 al BMW nu e mai slab ca cel de 200 cai al Alfei. Cred ca la acceleratii sta cel putin la fel.

BMW all the way, e cea mai buna masina din clasa ei.
Titi1988
Din punct de vedere al fiabilitatii si al revanzarii alegerea corecta este BMW!!

cateva comparatii

BMW
Maximum power 163.2 PS (161 bhp) (120.1 kW)
@ 4000 rpm
Specific output 80.7 bhp/litre
1.32 bhp/cu in
Maximum torque 340.0 Nm (251 ft?lb) (34.7 kgm)
@ 2000 rpm
bmep 2141.6 kPa (310.6 psi)
Specific torque 170.43 Nm/litre
0-100 km/h 8.40 s
0-100 mph 22.80 s
Standing km 29.30 s
Top speed 225 km/h (140 mph)
Fuel consumption 7.8/4.5/5.7 l/100km urban/extra-urban/combined
CO2 Emissions 153.0 g/km
Carfolio Calculated CO2 ? 153.90 g/km
Power-to-weight 108.05 bhp/ton

Alfa
Maximum power 199.7 PS (197 bhp) (146.9 kW)
@ 4000 rpm
Specific output 82.5 bhp/litre
1.35 bhp/cu in
Maximum torque 400.0 Nm (295 ft?lb) (40.8 kgm)
@ 2000 rpm
bmep 2105.8 kPa (305.4 psi)
Specific torque 167.57 Nm/litre
0-100 km/h 8.40 s
Standing km 29.20 s
Top speed 228 km/h (142 mph)
Fuel consumption 9.3/5.4/6.8 l/100km
urban/extra-urban/combined
CO2 Emissions 179.0 g/km
Carfolio Calculated CO2 ? 183.60 g/km
Power-to-weight 120.86 bhp/ton

motorul de 2.0 de la bmw este mult mai fiabil si se pare la fel de sprinten (la un consum mai mic)

am mai gasit pentru aerodinamica la bmw:
Drag coefficient 0.280
Frontal area 2.11 m2
Cx 0.59

dar nu am gasit pentru alfa
Titi1988
am gasit drag coefficient la alfa ii 0.33 care este destul de mult.
Sub 0.30 este masina aerodinamica si peste 0.30 tinde spre caramida laugh.gif de aia cred ca la performante sunt aproape identice
solmar
Cu Alfa poti sa faci niste poze misto si cam atat. La expresie artistica nu-i bate nimeni pe italieni. Ia BMW daca inca mai stai pe ganduri.
James Kilowatt
Masinile sport au drag coefficient destul de mare. Compenseaza insa prin aria frontala redusa.
Au drag coefficient mare ca sa aiba forte deportante si stabilitate.... insa nu cred ca e cazul la Alfa. Am senzatia totusi ca ala de 0.33 e pt varianta Sportwagon, aka break. Oricum, e cam prea grea...
Titi1988
QUOTE (James Kilowatt @ Nov 10 2010, 03:34 PM) *
Masinile sport au drag coefficient destul de mare. Compenseaza insa prin aria frontala redusa.
Au drag coefficient mare ca sa aiba forte deportante si stabilitate.... insa nu cred ca e cazul la Alfa. Am senzatia totusi ca ala de 0.33 e pt varianta Sportwagon, aka break. Oricum, e cam prea grea...


da..james are dreptate intotdeauna. 0.30 este cel pentru saloon thumbsup.gif

Frontal area (A) 2.21 m2 la alfa fata de Frontal area 2.11 m2 la bmw

HalbaSus
QUOTE
Motorul , cutia de viteza, pompa injectie, fiabilitatea este cea care ma doare pe mine.

Aici nu cred ca te poate ajuta cineva fara o inspectie temeinica a masinii... si poate nici atunci. Da, exista studii de fiabilitate dar ele sunt destul de irelevante la o masina SH. Felul in care a fost intretinuta masina conteaza mai mult decat sansele statistice de a se defecta.

QUOTE
Inca ceva masina nu o sa o tin mai mult de 2 ani, ma gandesc daca am sa pot vinde alfa dupa acest timp?, mai primesc ceva pe ea?

Nu, alfele isi pierd valoarea foarte repede. Totusi, avand in vedere ca o iei SH beneficiezi si tu de o mare parte din devalorizare (desigur ea nu se va va opri dupa ce o iei tu, si cu siguranta peste 2 ani vei primi mai putini bani pe ea decat pe bmw).

QUOTE
Pe ce te bazezi cand spui ca dinamica este mai ok la bmw?


BMW-ul are distributia greutatii 50:50 si propulsie . Alfa are distributia greutatii asemanatoare unui ciocan (motor greu, spate usor) si tractiune fata. In mod normal lucrurile astea nu conteaza extrem de mult in viata de zi cu zi, dar de cele 5 ori pe an cand ai in fata un drum liber, virajat si uscat, atunci bmw-ul te va face sa ranjesti mai tare biggrin.gif. (pe de alta parte alfa m-ar face sa am erectii in fiecare zi cand as vedea-o - e vorba de car-porn).

Per total alegerea rationala este BMW-ul, dar alegerile rationale nu sunt mereu cele mai bune.
DRAGOS
alegerea rationala, bmw!

eu in schimb as lua alfa! biggrin.gif
HalbaSus
Ahhh... am uitat sa precizez, vestea proasta e ca pe oricare o vei alege, vei avea regrete ca nu ai ales-o pe cealalta. Vestea buna e ca pe oricare ai alege-o nu va fi o greseala foarte mare biggrin.gif.
Titi1988
eu as lua audi.. rolleyes.gif e chiar la mijloc intre cele 2 la aspect( nu stiu ce gusturi ai tu..poate nu iti plac audiurile)
pana la urma conteaza cel mai mult starea mecanica a masinii, dupa ce le verifici pe amandoua o sa poti alege mai usor, sper..
PS alfa-romeo aia este chiar sexy!!!! tot ma uit la ea de cand ai pus anuntul laugh.gif
bmwvsalfa
Am avut 3 ani audi ( A6 2500 cmc 180 cp 2002) imi plac , dar vreau o schimbare. Si bmw am avut (320 150cp 2004) doar 2 saptamani pentru ca la facut zob sotia mea. Parca satul sa tot vad zeci de audi si bmw-uri trecand pe langa mine in fiecare zi as alege cu ochii inchisi Alfa, dar parca mie frica sa nu fac o alegere gresita si sa am tot felul de probleme cu ea.Sper sa nu se vanda pana ma hotarasc eu......
James Kilowatt
Am senzatia ca Alfa scrie pe tine biggrin.gif

Daca stai sa te gandesti, oricum niciuna nu e alegerea pragmatica, omu' pragmatic ia Logan, Skoda, Passat, d-astea. Daca tot legi la gard pragmatismul, du-te dupa instinct pana la capat smile.gif
omul vesel
CITAT(bmwvsalfa @ Nov 10 2010, 11:55 AM) *
Buna ziua sunt nou pe aici si as dori o parere in ceea ce urmeaza sa achizitionez. As dori cateva sfaturi , care ar fii mai potrivita cum vi se par preturiile? http://autovit.ro/bmw-320-C15770611.html sau http://autovit.ro/alfa-romeo-159-C15822477.html
Multumesc mult. P.s Am vb cu ambi vanzatori si mai negociaza ceva


Huidu de la Carcotasi are Alfa 159 si e foarte multumit de ea. Depinde cat de mult vrei s-o tii, ca la o revanzare cu Alfa pierzi mai mult decat cu BMW. Eu as lua Alfa, toata lumea ar intoarce capul dupa ea. Poate ar fi mai bine sa deschizi un topic si pe pagina de Alfa, sa afli mai multe de la cei de acolo.
Rebel
Daca tot e sa dam cu opiniile iat-o si pe-a mea:

Alfa aia e URATA CU SPUME! Parerea mea.
Intre cele doua iau BMW-ul fara s a ma uit. Apoi mai sunt vreo 112 masini pana ma uit la Alfa aia...

Din punct de vedere dinamica, manevrabilitate, putere, fiabilitate, design, valoare in timp, BMW is the choice.
O masina nu se alege din punct de vedere "cate sunt pe strada", a ta poate iesi mereu in evidenta fie si numai prin intretinere.
Daca te gandesti la raritate, tot aici poate intra si o tata, un GAZ sau o chinezarie...

Si nu, nu toata lumea intoarce capul dupa Alfa. Mie personal imi repugna dupa ce am avut o Alfa pe care o conducea mecanicul mai mult ca mine. Pentru mine oricum italienele arata ca niste fufe; unele sunt mai dragute dar nici una nu stie sa deschida gura.

Iti dau un exemplu
Lucian107416
Ce-ar fi sa mergi sa le vezi? Sa te si plimbi putin cu ele. Poate una dintre ele se va autoelimina. Si, in primul rand, spune-ne si noua ce vrei de la o masina.
James Kilowatt
Uite parerea unor francoizi
http://fiches-auto.fr/articles-auto/fiabilite/alfa-romeo.php
http://fiches-auto.fr/articles-auto/fiabilite/bmw.php

Se pare ca alfa are in general probleme de directie, iar 320d de motor. Pentru chestia cu admisia cunosc personal pe cineva care a patit-o, din ce am inteles de la el e destul de naspa ca pica niste piese in motor si se poate lasa cu stricaciuni urate. El a rezolvat-o pe garantie. N-a fost multumit de fiabilitate, desi e fan BMW.... a maritat 320-ul si acum are M3 de vre-un an de zile. E destul de multumit de el biggrin.gif

Fiind vorba de sh, cum zicea si Halba important e cum au fost intretinute, in rest nu e nici una nici din cale afara de fiabila nici de proasta.
ozz86651
Eu sint foarte foarte sceptic cu privire la alfa. BMW-ul ala nu e frumos, dar e masina. Eu am avut masini cu probleme si masini fara si e mare diferenta intre ele smile.gif, e fantastic cit de mult poate sa-ti strice viata o masina care nu e fiabila. N-am nici o dovada ca Alfa aia nu e fiabila in afara de o impreisie generala, dar captitolul asta e asa important pentru mine ca nu mi-as lua nici cel mai mic risc.
Apoi in majoritatea timpului stai in masina, nu in afara ei, si acolo bmwul sta clar mai bine (RWD, dinamica, rigid, mai usor).
Rebel
QUOTE (ozz86651 @ Nov 10 2010, 09:56 PM) *
Eu sint foarte foarte sceptic cu privire la alfa. BMW-ul ala nu e frumos, dar e masina. Eu am avut masini cu probleme si masini fara si e mare diferenta intre ele smile.gif, e fantastic cit de mult poate sa-ti strice viata o masina care nu e fiabila. N-am nici o dovada ca Alfa aia nu e fiabila in afara de o impreisie generala, dar captitolul asta e asa important pentru mine ca nu mi-as lua nici cel mai mic risc.
Apoi in majoritatea timpului stai in masina, nu in afara ei, si acolo bmwul sta clar mai bine (RWD, dinamica, rigid, mai usor).


There you go, ozz a pus-o bine in text, si eu am avut cateva cu probleme si nu e fun cand ai probleme; mie la Alfa, dupa ce am luat o groapa intre Bucuresti si Campina, mi-a cazut geamul in usa la minus 20 sau cat era pe-afara, m-am rugat de un taran sa imi dea un plastic sa pun in geam, masina era intretinuta la sange dar asa era ea..buna si calitativa... rolleyes.gif Nu mai zic ca tot am dardait in ea, nu am avut vizibilitate la un geam pe toata perioada, piese, asteapta, repara, plateste, da-o dracului, mai bine iti iei una care te duce la destinatie in mod onorabil si fara probleme. Si nu zic ca ia BMW dar sunt multe masini superioare Alfa.

Si nu sunt de acord cu Halba sau James care spun ca "nu e nici una nici din cale afara de fiabila nici de proasta." E diferenta uriasa intre ele moncher. Ai de ales kklau si nu trebuie sa te limitezi neaparat la astea doua. Oricum, intre astea iau beemerul cu ochii inchisi. Si Skode is multe pe strada, dar intre o Alfa si Skoda iau Skoda de exemplu. Si asta este un beemer micut, 159 really doesn't stand a chance.


Uite aici un test:
http://www.autobild.de/artikel/alfa-159-1....320i-52846.html



James Kilowatt
In ultimii ani si italienii au inceput sa faca masini fiabile. In topurile ADAC au inceput sa apara modele fiat peste cele toyota. La capitolul asta trebuie trebuie sa ai informatii cat mai multe si a open mind.... Oricum, in topul ADAC Serie 3 e in top la categoria lui.
Din pacate pe aici cam greut cu statisticile de fiabilitate... mai fac unii, insa foarte des sunt incomplete si nu iau in calcul toate modelele.

Mie cel mai fain lucru la 159 mi s-a parut interiorul. Scaunele sunt foarte faine, comode, cu sustinere laterala tapana. Singurele care mi s-au parut comparabile sunt cele de la Audi. Design OK, spre deosebire de BMW care in variantele entrly level sunt destul de banale. Nu vb aici de M3 si alte avioane.

Oricum, avand in vedere ca acum discutam de doua masini precise si nu de modele in general, cel mai simplu e sa le vada si sa isi faca o parere personala.

Pe de alta parte, Alfa 159 e mult prea grea, chestie care penalizeaza sportivitatea.... e grea, e fwd... si e dizal biggrin.gif O arata sportiv, da' nu e... cred ca e mai putin sportiva decat petrolierul meu de exemplu.
Lucian107416
mie dupa experienta de azi-dimineata cu Ferroli mi s-a cam acrit de italieni.
Titi1988
exact cum a spus si ozz!!

Cred ca ai citit destule pareri iar pasul urmator este sa vezi masinile, sa le conduci, sa le verifici la o reprezentanta si atunci cred ca o sa faci alegerea potrivita. thumbsup.gif
ozz86651
QUOTE
In ultimii ani si italienii au inceput sa faca masini fiabile. In topurile ADAC au inceput sa apara modele fiat peste cele toyota. La capitolul asta trebuie trebuie sa ai informatii cat mai multe si a open mind.... Oricum, in topul ADAC Serie 3 e in top la categoria lui.


Open mind ar fi sa te duci la un restarnat cu un gen de mincare nemaincercat, nu la masini smile.gif. La masini e doar o chestie de risc, de cifre. Sint o groaza de bani la mijloc si o parte importanta din viata ta. Chestiile cu "in ultimii ani" nu mi se par convingatoare, de unde stim ca e fiabila daca e facuta in ultimii ani? Statisticile de fiabilitate nu se fac intr-un laborator care compreseaza 10 ani in 1, ci pe baza de pareri de la clienti. Mi se pare mult mai rezonabil sa cumperi o masina facuta de unii care fac masini suficient de fiabile de zeci de ani. Chiar daca e un model nou, pentru care nu sint date, sansele sa fie ok sint mai mari.

La urma urmei eu nu vad abslut nici un avantaj remarcabil la 159. Din pdv dinamic e sub. Si atunci de ce sa-ti asumi un risc major? Ca-i frumoasa? pff... iar o luam cu d-astea? Asta e forum auto sau eva.ro? smile.gif E ca si cum ai lua un logan rosu in fata unui m3 negru ca tie iti place culoarea rosie.
Titi1988
QUOTE (bmwvsalfa @ Nov 10 2010, 02:14 PM) *
Cel mai tare ma intereseaza, Motorul , cutia de viteza, pompa injectie, fiabilitatea este cea care ma doare pe mine.


acest aspect s-a rezolvat, BMW is the chosen one thumbsup.gif
James Kilowatt
@Ozz
Toate linkurile si informatiile de care spuneam sunt bazate pe cifre. Insa trebuie "open mind" sa le si iei in serios, altfel vesnic singurii care stiu sa faca masini raman nemtii.
Sau japonezii.... oricum nu conteaza, tot prejudecata e sa iei neaparat Yaris de exemplu ca e japoneza (facuta la Valencienne, France) cand cifrele spun ca Punto sau Clio e mai fiabila... da' deh, masinile italiene sau frantuzesti sunt proaste.
Ajunge ca un constructor sa schimbe un subcontractant ca sa se duca naibii "traditia" de fiabilitate.

Incearca sa convingi unii forumisti de marca (nu spui pe cine biggrin.gif) cu cifre si o sa intelegi ce vreau sa spun biggrin.gif

Alfa 159 pare sa nu fie o masina cu probleme majore, desi nu e perfecta, in timp ce BMW desi e o marca fiabila in general modelul de care vorbim nu e chiar imaculat.
Nu cred ca exista vre-un constructor care sa nu fi dat nici o "gherla" biggrin.gif Totul e sa nu dai taman tu peste ea.

Avantajul la 159 e designul, si interior si exterior. Pentru unii conteaza. Si daca omu' se duce si le vede, si aia italiana e impecabila iar aia germana sau japoneza hartanita si cu tot felul de zgomote dubioase, e complet idiot sa o iei functie de "nationalitate".
HalbaSus
Cam asta ziceam si eu... Ca fiind vorba de masini SH statisticile (fie ca bmw e mai fiabil, fie viceversa) sunt irelevante. Astea pot conta cand cumperi o masina noua si chiar si atunci e vorba de un calcul de probabilitate nu de o certitudine.
Daca intr-un studiu de fiabilitate s-au defectat 4% din alfe si 2% din bmw-uri rezulta ca bmw este de 2 ori mai fiabil. Dar nimeni nu iti poate garanta ca nu vei lua fix unul din alea 2% bmw-uri care se strica sau unul din cele 96% de alfe care nu se strica. Exista doar un calcul de probabilitate care spune ca (repet, cifrele sunt scoase din burta) sunt de ori mai multe sanse sa iei o alfa care se strica decat un bmw care se strica. In schimb tot acest calcul se duce pe apa sambetei cand cumperi o masina SH cu peste 100.000 de km.

Nu spun neaparat ca alfa e mai buna decat bmw-ul. Tot ce spun e ca fara sa inspectezi masinile nu ai cum sa te pronunti asupra fiabilitatii acestora bazandu-te pe "chestiuni general valabile" sau ca "deobicei bmw face masini mai fiabile"...

P.S: Si eu as lua bmw, dar nu pentru ca e mai fiabil, ci pentru dinamica superioara.
Lucian107416
QUOTE (James Kilowatt @ Nov 11 2010, 09:40 AM) *
Avantajul la 159 e designul, si interior si exterior. Pentru unii conteaza.

Si pentru initiatorul topicului conteaza imaginea mai mult decat sportivitatea. Se deduce din preselectia facuta.
QUOTE (HalbaSus @ Nov 11 2010, 10:35 AM) *
P.S: Si eu as lua bmw, dar nu pentru ca e mai fiabil, ci pentru dinamica superioara.

nu se observa din semnatura wink.gif
James Kilowatt
Daca ar fi sa le iau noi, si eu as alege BMW-ul, care pe langa dinamica (irelevanta in viata de fiecare zi) il suspectez si ca are un raport performante/consum mai bun datorita greutatii mai mici. Desi mai degraba mie imi place Serie1 decat 3, care desi e un sedan e cam inghesuit (nu ca alfa n-ar fi...).

SH insa nu am nici un a-priori.
Titi1988
ceva vesti? ai vazut masinile? whistling.gif suntem curiosi laugh.gif
ozz86651
QUOTE
Toate linkurile si informatiile de care spuneam sunt bazate pe cifre. Insa trebuie "open mind" sa le si iei in serios, altfel vesnic singurii care stiu sa faca masini raman nemtii.
Sau japonezii.... oricum nu conteaza, tot prejudecata e sa iei neaparat Yaris de exemplu ca e japoneza (facuta la Valencienne, France) cand cifrele spun ca Punto sau Clio e mai fiabila... da' deh, masinile italiene sau frantuzesti sunt proaste.


Parerea mea e ca o reputatie de fiabilitate se construieste greu. Nu in 2-3 ci in 20. Dupa aia producatorul care a cistigat-o daca face un model mai de cacao va face totul ca se nu piarda reputatia. Adica asta inseamna ca vor schimba anumite componente desi esti de mult iesit din garantie.
Parintii unui prieten de-a, meu au o acura TL de prin 98 sau mai devreme. Au trecut prin 3 cutii de viteza, si se apropie de 200.000km (oamenii sint batrini, nu conduc enorm, stau in oras). In mod clar e o greseala de design undeva. In afara de prima cutie, celelalte doua au picat mult in afara garantiei. Toate 3 cutiile n-au costat nici un ban. As fi surprins daca BMW nu face la fel cu problemele stiute la 335, adica in afara garantiei. N-as fi deloc sigur ca o companie care a ajuns sa aiba un model, doua in top face acealsi lucru in caz ca o zbirceste. E vorba de o cultura in interiorul companiei, la unii e, la unii nu e sau chiar daca ar fi, nu-si permit.

OK, hai sa zicem ca avem open mind si riscam, 10 ani, hai 7-8. Dar alfa romeo nu cred ca are 7 ani de istorie de masini fiabile.
La SH bineinteles ca e diferit, dar eu zic ca e chiar mai rau. Prespunind ca doua masini sint exploatate la fel, importanta fiabilitatii devine si mai mare ca acum apar bubele. Daca ipoteza asta unu e adevarata, e loterie.
klm
CITAT(ozz86651 @ Nov 12 2010, 03:36 AM) *
Au trecut prin 3 cutii de viteza, si se apropie de 200.000km (oamenii sint batrini, nu conduc enorm, stau in oras). In mod clar e o greseala de design undeva. In afara de prima cutie, celelalte doua au picat mult in afara garantiei. Toate 3 cutiile n-au costat nici un ban. As fi surprins daca BMW nu face la fel cu problemele stiute la 335, adica in afara garantiei. N-as fi deloc sigur ca o companie care a ajuns sa aiba un model, doua in top face acealsi lucru in caz ca o zbirceste. E vorba de o cultura in interiorul companiei, la unii e, la unii nu e sau chiar daca ar fi, nu-si permit.

ozz, n-are rost sa compari piata americana si modul in care producatorii auto isi trateaza acolo clientii cu piata europeana si mai ales cu cea romaneasca.
La 12.000 euro eu as alege altceva insa strict intre cele doua merg pe partea cerebrala si-ti propun BMW.
James Kilowatt
Si pe la noi constructorii acopera macar partial reparatii facute in afara garantiei, daca este un defect sistematic cunoscut si clientii stiu asta si o cer. E totusi o chestie oarecum haotica, adica inca nu e sistematica, nu exista reguli foarte clare. Eu am un amic caruia i-a fost schimbat de exemplu alternatorul gratuit pe la 80.000km la Clio, desi era iesit mult din garantie. La o octavia au schimbat un ambreiaj crapat tot iesit din garantie la 60.000km, iar Skoda a platit jumatate din factura.

Insa nu am auzit sa faca asta in Romania, nici o marca. In Romania nici in garantie nu-ti schimba un ambreiaj crapat, e consumabil chiar daca crapa datorita unei probleme de fabricatie, nu din uzura.

Revenind la fiabilitate, pe mine nu reputatia ma incalzeste ci cifrele. Acum cativa ani Peugeot-Citroen erau cele mai proaste masini din lume (aka din statistici), iar acum au ajuns in top la ADAC. Valabil si pentru fiat. N-as ezita sa cumpar una. Oricand se poate schimba politica, sau un manager care fie cere norme de calitate mai stricte, sau cere traditionalul "pret de fabricatie mai mic". Citroen au trecut recent prin schimbarea asta si se vede, Renault nu, ei continua sa fie salvati de marele C. Ghosn, si se vede in continuare... desi sunt francezi amandoi sunt la capete opuse ale statisticilor de fiabiltate. Peugeot sunt un exemplu si mai bun, candva faceau masini foarte fiabile, apoi au trecut la scaderea preturilor de productie si au dat-o bara rau de tot, si din nou au inceput sa aiba grija si de calitate si devin dn nou decenti...lucurile se pot schimba foarte repede fie in bine fie in rau.
T u d o r
In Romania nu se pune. Aici esti la mana lor, nu ai drepturi, nu ai garantie practic. Cu exceptii desigur. Era cunoscuta problema cu volantele la 307 2.0hdi, in toata Europa Pejo le schimba gratuit indiferent daca erau in garantie sau nu. Finul meu avea modelul ala si bineinteles ca i-a picat si lui. Imi amintesc cate mailuri a schimbat cu Eurial, cu amenintari ca face reclamatie la Pejo France, etc etc, cu dovezi ca problema e recunoscuta de producator, cu dovezi ca in alte parti se schimba pe cheltuiala lor... intr-un tarziu aia s-au conformat si i-au facut inlocuirea dar stiu cazuri care au platit-o. La noi drepturile trebuie sa ti le castigi prin lupta, altfel esti tepuit in fata.

So, Romania nu e un etalon pentru nimeni, aici functioneaza doar legea smecherului.
HalbaSus
Apropo de treaba asta, acum 2 ani jumate o cunostinta si-a luat Toyota Hauris 1.4 D4D... , scump ca naiba (mai scump decat un Golf V echivalent, ce-i drept golful era pe final de cariera iar haurisul era proaspat lansat... De asemenea, fiind model nou a primit doar 2 ani garantie (acum deja dau 5 ani garantie ca si pentru alte masini din gama toyota). Eh... la cateva luni dupa iesirea din garantie (adica dupa vreo 2 ani si vreo 30.000 km) a cedat caseta de directie, costul reparatiei este de peste 1000 de euroi... evident ca nici nu s-a pus problema sa fie rezolvata pe garantie.
Titi1988
Dar in cazul meu, dacia a iesit din garantie in iulie (a ajuns si la 3 ani si la 100.000 km in acelasi timp) iar in august s-a defectat suflanta=3000 de lei. parca asa sunt facute exact dupa garantie sa pice. M-am invatat minte, la celalalt logan am facut extensie de garantie pe 4 ani laugh.gif

tot nicio veste in legatura cu masinile confused.gif
Titi1988
ce nu-mi place cand ne lasa asa in aer. sa speram ca ne zici ce masina ai luat dry.gif
omul vesel

Huidu de la Carcotasi are Alfa 159 si e foarte multumit de ea. Depinde cat de mult vrei s-o tii, ca la o revanzare cu Alfa pierzi mai mult decat cu BMW. Eu as lua Alfa, toata lumea ar intoarce capul dupa ea. Poate ar fi mai bine sa deschizi un topic si pe pagina de Alfa, sa afli mai multe de la cei de acolo.
[/quote]

Trebuie sa ma autocorectez. Daca vrei o masina buna, ia-ti o masina germana sau una japoneza, restul aproape ca nu conteaza. Chiar daca la design pe italieni nu-i intrece nimeni.
Ce alegere ai facut in cele din urma?
solmar
Eu as compara alfa cu o blonda... frumoasa dar proasta...
GabiA
Bmw-ul probabil are in jur de 350 mii km. Sau lovita. Sa fim seriosi. Tre sa mai faci si profit.

Pentru amatorii de chilipiruri, in curand le gasiti pe autovit la 123000 km, 130000 km

-BMW 320 320D DYNAMIC EXECUTIVE
13,845 EUR
Mileage:
269,875 km
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDeta...mp;pageNumber=1

-BMW 320d DPF Touring Navi,Xenon,Panorama
11,900 EUR
Mileage:
340,000 km
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDeta...mp;pageNumber=1

Succes.
GabiA
linkul pentru primul este http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details....amp;tabNumber=1
thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.