Hibridele vor salva Pamintul iar Hummerul il va distruge... |
This topic is about Hibridele vor salva Pamintul iar Hummerul il va distruge..., the author, air_wolf, wrote about: QUOTE(HalbaSus) Sa mergem pe tuica ??? Have you lost your mind ? Un litru de benzina e aproximativ 1 euro (din care mai mult de jumate sunt taxe), un ... To read more just scroll down
Hibridele vor salva Pamintul iar Hummerul il va distruge... |
Mar 21 2007, 09:54 AM
Post
#21
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
QUOTE(HalbaSus) Sa mergem pe tuica ??? Have you lost your mind ? Un litru de benzina e aproximativ 1 euro (din care mai mult de jumate sunt taxe), un litru de tuica (la negru, deci fara nici o taxa) nu il scoti sub 2 euro. Iar daca ai reusi sa obtii tuica la 1 euro... tu iti dai seama ce ar fi la benzinarii ? Tot felul de oameni cu pompa in gura
pai daca o faci tu iesi mult mai ieftin. si a ta ar trebui sa mearga cu tuica, dar probabil ca ai avea nevoie de tuica de minim 75 o sa incerc si toyota cu tuica cind voi pune diesel pe ea. motoarele vechi nu sint pretentioase. si in plus nu ma poate obliga nimeni sa folosesc motorina. mi-ar trebui vreo 5000 de litri de tuica pe an. si e nepoluanta, ma rog, daca stai in spatele ei la semafor e posibil sa pleci manga, dar asta e... -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Mar 21 2007, 12:41 PM
Post
#22
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Si daca te opreste garda, garantat te pune sa suflii in fiola...
5000 de litri de tuica tare (minim 50 de grade) se fac din aproximativ 30.000-50.000 kg de fructe (in functie de fruct). Sa zicem ca faci din prune si vrei de minim 70 de grade, iti trebuiesc vre-o 80.000 de kg. Pentru asta iti trebuie o livada de aproximativ 1000-2000 mp. La pretul livadei se mai adauga intretinerea care te costa undeva pe la 2000 RON/anual... Eu zic ca e mai simplu sa-ti pui GPL (si nici nu mai trebuie sa-ti schimbi motorul) -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 21 2007, 12:48 PM
Post
#23
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 22-December 06 From: Bucuresti Member No.: 95.362 |
QUOTE(HalbaSus) Ar fi suficient sa reducem drastic numarul SUV-urilor inutile (si sa le schimbam cu sedanuri, break-uri sau hatch-uri), sa trecem cat mai multe masini pe GPL si biodiesel si sa reducem cat mai mult greutatea masinilor.
Nu inteleg care e problema cu SUV-urile... Sunt SUV-uri cu motoare mai mici decat A3 si A4 1.9 TDI Sunt ele voluminoase da sunt bune. Biodieselul nu este o afacere profitabila deocamdata, de aceea nici nu a intrat tare pe piata EU. Peste 30 de ani cred k o sa se ajunga sa faci inchisoare daca te prinde cu masina actionata de motor pe benzina sau diesel. :bash: -------------------- |
|
|
Mar 21 2007, 12:59 PM
Post
#24
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
QUOTE(HalbaSus) Si daca te opreste garda, garantat te pune sa suflii in fiola...
5000 de litri de tuica tare (minim 50 de grade) se fac din aproximativ 30.000-50.000 kg de fructe (in functie de fruct). Sa zicem ca faci din prune si vrei de minim 70 de grade, iti trebuiesc vre-o 80.000 de kg. Pentru asta iti trebuie o livada de aproximativ 1000-2000 mp. La pretul livadei se mai adauga intretinerea care te costa undeva pe la 2000 RON/anual... Eu zic ca e mai simplu sa-ti pui GPL (si nici nu mai trebuie sa-ti schimbi motorul) pai nu tuica de prune, ca nu strici prunele degeaba. corcoduse!!! cresc peste tot, nu necesita intretinere, kg e sub 1RON -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Mar 21 2007, 02:01 PM
Post
#25
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
GST: Problema cu SUV-urile e ca sunt grele, cu vre-o 400 de kg mai grele, ori presupunand ca au aceasi motorizare ca si o compacta/clasa medie e nevoie de mai mult combustibil pentru a se deplasa cu aceasi viteza. In plus majoritatea SUV-urilor au motoare mai mari decat compactele sau masinile de clasa medie. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 21 2007, 02:45 PM
Post
#26
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
sunteti de coma cu tuica... e jos: dieselul nu merge cu etanol. trebuie ulei.
nu cred ca e eficient. chiar si cu porumbul raportul calorii consumate/calorii produse este 10/10.5-11. cel mai entabil e cu trestia de zahar, dar in zona temperata nu mereg. etanolul celulozic e in lucru, dar inca mai scump decat cel din porumb. Priusul ar fi cel mai eficient la preturile benzinei din Europa si pretul de vanzare din America + sa fie folosit mai mult urban. in cazul asta bate orice masina compacta desel sau benzina de mic litraj ( 1.2-1.4l). Poate doar cele de gen Fiat 500 sa fie la fel de eficiente. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Mar 21 2007, 02:46 PM
Post
#27
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
QUOTE(GST) Nu inteleg care e problema cu SUV-urile... Sunt SUV-uri cu motoare mai mici decat A3 si A4 1.9 TDI Sunt ele voluminoase da sunt bune.
de exemplu care? Ignis nu e SUV... -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Mar 21 2007, 03:25 PM
Post
#28
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 22-December 06 From: Bucuresti Member No.: 95.362 |
Cum sa nu :evil: Ignis este un mini SUV asa a fost catalogat sunt mai grele, dar nu foarte grele. nu le compari cu dubitze, dube camioane si alete matahale d-astea
-------------------- |
|
|
Mar 21 2007, 03:59 PM
Post
#29
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Ignisul NU e SUV ! :ntz: Poate fi un mini-crossover... iata ce scrie pe pagina celor de la suzuki:
"Definit drept un concept unic al constructorului Suzuki,modelul Ignis imbina confortul unui autoturism de oras cu valente practice ale unui SUV,reusind sa se impuna in acest important segment al pietei auto;stil,spatiu si personalitate distincta sunt elemente cheie ale acestui model." -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 21 2007, 05:20 PM
Post
#30
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
Scotocind pe net am dat peste proiectul asta: http://www.zapworld.com/ZAPWorld.aspx?id=4560 Daca ar si reusi s-o produca...
-------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Mar 21 2007, 05:44 PM
Post
#31
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Asta chiar vreau s-o vad... Mai ales partea cu incarcatul in 10 minute... Oricum suna bine.
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 21 2007, 05:58 PM
Post
#32
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
QUOTE(HalbaSus) Mai ales partea cu incarcatul in 10 minute...
70% din sarcina maxima cel mai probabil. Problema bateriilor e ca cu cat sunt mai pline, cu atat se incarca mai greu (nu cunosc detaliile tehnice; cineva mai avizat ar putea explica fenomenul). De aceea toti cei ce proiecteaza acum vehicule electrice se concentreaza asupra incarcarii cat mai rapide la sarcina partiala (75+/-5%). Asa se obtin vehicule ce se incarca in 20 minute la 75%, insa au nevoie de 3 ore pentru 100%. -------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Mar 21 2007, 06:05 PM
Post
#33
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
hai ca nu se reduce totul al suv-uri. astea nu sint nici 10% din totalul masinilor vindute in lume. touareg s-au vindut 300.000 - iar golfuri milioane!!! si se poate continua, sa vedem ca totusi e vorba de pareri personale.
clar, halba e uritor de suv-uri in general, eu sint uritor de suv-uri inutile dar cifrele "vorbeste". apoi, o masina EUR4 suv nu se incadreaza in aceleasi norme ca un EUR4 berlina? altfel, de ce exista normele de poluare? -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Mar 21 2007, 06:35 PM
Post
#34
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
normele euro se refera la poluanti dar nu si la CO2 ( care in sine nu e poluant, avem si noi in organism concentratii de 10 ori mai mari decat in aer).
-------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Mar 21 2007, 06:43 PM
Post
#35
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE(air_wolf) hai ca nu se reduce totul al suv-uri. astea nu sint nici 10% din totalul masinilor vindute in lume. touareg s-au vindut 300.000 - iar golfuri milioane!!! si se poate continua, sa vedem ca totusi e vorba de pareri personale.
clar, halba e uritor de suv-uri in general, eu sint uritor de suv-uri inutile dar cifrele "vorbeste". 1. Nu se reduce totul la SUV-uri, eu spun sa scada greutatea la toate masinile, inclusiv la compacte si clasa mini, sa avem polo de 600 de kg, golf de 900 kg, passat de 1.000 iar daca trebuie neaparat sa avem si SUV-uri atunci sa faca si Touareg dar sa nu depaseasca 1700 de kg. Si ce spun eu nu e fantasmagoric, Land Roverul de acum 20 de ani avea 1750 kg, si era destul de potent in off-road, daca acum mai bine de 20 de ani puteam sa facem masini usoare putem si acum. 2. Din pacate tendinta e exact opusa, in loc sa se faca masini mai usoare se fac masini mai grele, de ce ? Pai tot din cauza SUV-urilor, in brosura de la A3 scria ca au adaugat bare metalice de ramforsare in usi pentru a proteja pasagerii de impactul lateral cu un SUV, astfel A3-ul a ajuns sa cantareasca intre 1400 si 1500 de kg. 3. Pai un Touareg 3.6 euro 4 consuma ~24% in oras... adica aproximativ cat 2-3 golf-uri 1.4-1.6 (tot euro4). Eu zic ca intr-un fel sau altul polueaza mai mult Touaregul, chiar daca e tot euro4. 4. Si eu urasc doar SUV-urile inutile, daca nu circuli macar 5% din timp in off-road atunci SUV-ul e inutil... iar prin off-road inteleg un teren unde o masina cu tractiune fata/spate cu garda la sol de 12 cm nu poate sa treaca.... pentru ca daca e sa o luam cu "off-road = strada neasfaltata" atunci audi-ul meu e un fel de land cruiser urban ca merg zilnic pe strazi neasfaltate/desfundate/pietruite. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 21 2007, 06:54 PM
Post
#36
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
1. Eu vreau sa o vad neaparat pe aia cu 1cent/mila.
Prin europa e peste 10eurocenti un kwh. La pretul asta ca sa coste 1cent/mila la viteza de 60mph (aprox 100km/h) ar insemna sa dezvolte 6kw.... adica vreo 8CP. Vreau sa vad si io masina aia de 7 locuri care baga 100km/h cu doar 8CP. Cu cei 644 probabil depaseste bariera sonica 2. Sa sa facem un calcul mai realist si sa zicem ca la 100 la ora haleste vreo 24kw (adica 32CP, ar fi frumos sa fie adevarat). Adica, in 350 mile haleste vreo ~150kwh. Pe care ca sa-i incarce in 10 minute ar insemsa sa inghita aproape 1MW din retea... nice, sunt curios cate masini sunt necesare sa se alimenteze simultan ca sa provoace un blackout in Europa.... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 21 2007, 08:37 PM
Post
#37
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
@halba: evident dar esti indulgent. eu zic minim 25% din timp, altfel poti foarte bine sa inchiriezi una de iesire.
@JK: nu exista alternative viabile la combustibilii minerali. pina la urma tot petrol se arde, in ambele situatii. acum trebuie sa vezi cit arzi ca sa faci 1kW si cit arzi ca sa faci echivalentul parcurs cu 1kW. si sa nu uitam un lucru: energia electrica este subventionata!!!!! -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Mar 21 2007, 09:32 PM
Post
#38
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 22-December 06 From: Bucuresti Member No.: 95.362 |
@Halba Chiar poti sa compari unele strazi din bucuresti cu off-road ! Dar un SUV nu e numai pt off road... Lumea in general isi ia un SUV pt cateva iesiri in "natura" dar mai mult pentru spatiu, siguranta. Nu cred ca ti=ai dori sa intre un tuareg in tine... sunt masini mari care ofera anumite beneficii.
Dar lasa SUV-urile de la noi hai sa ne gandim un pic la americani unde sunt numai matahale de masini, incearca sa vinzi un tico la americani ) la aia ar trebui adoptata o lege privind reducerea cc. Noi mai suntem cum mai suntem, avem masini de la A la Z dar ei au numai XXL-uri Am vazut azi pe la casa poporului un rover si un nor in urma lui. am ajuns in spatele lui si parca ii luase foc motoru...cand l-am depasit am constatat sursa poluarii...un trabant in fata lui. Cat fum putea sa lase saraca cutiuta.... Sunt f curios cu cati bani cotizeaza la itp cei care au fumigene d-astea...? :bash: -------------------- |
|
|
Mar 21 2007, 10:00 PM
Post
#39
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
QUOTE Sa sa facem un calcul mai realist si sa zicem ca la 100 la ora haleste vreo 24kw (adica 32CP, ar fi frumos sa fie adevarat). Adica, in 350 mile haleste vreo ~150kwh. Pe care ca sa-i incarce in 10 minute ar insemsa sa inghita aproape 1MW din retea... nice, sunt curios cate masini sunt necesare sa se alimenteze simultan ca sa provoace un blackout in Europa....
Sub 100 . Mai interesant e sa vedem DE UNDE se incarca. Ca sa bagi 110kW intr-o masina de la 220 in 10 minute iti trebuie 3000A. De la 380 vreo 2000. Astia sint curenti industriali si trebuie bagati prin bare de cupru cit mina. 110kW in 10 minute insemna ca bagi atita curent cit un cartier intreg, e drept ca numai pentru 10 minute. Retelele nu sint facute pentru asemena virfuri de consum. Cine a vazut hibride desfacute, "cablurile" de la baterie la motorul electric sint bare metalice care sint parte din structura de rezistenta a masinii pentru ca curentii sint foarte mari, dar acolo nu vorbim de 10 minute ci de mult mai mult timp. Exista solutii, e drept: supercapacitoare care pot stoca energia, s eincarca permanent incet de la retea si livreaza o multime de curent o data in baterie. Oricum nu producem noi atita curent si nici nu vom produce in urmatorii zeci de ani atita curent cit sa saturam masinile electrice. De asta filmele cu masina electrica ucisa de conspiratori sint timpenii. Aici: http://www.spectrum.ieee.org/jan07/4820/ncmo01 arata cite centrale nucleare trebuie s aconstuim ca sa inlocuim poetrolul (la ora asta se consuma in jur de 1 mila cubica d epetrol pe an in lume): 52 de centrale atomice pe an pentru urmatorii 50 de ani (2500 in total). De unde? Unde virim deseurile? De unde atita uraniu? etc. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Mar 22 2007, 08:41 AM
Post
#40
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE @halba: evident biggrin dar esti indulgent. eu zic minim 25% din timp, altfel poti foarte bine sa inchiriezi una de iesire.
Eu cred ca in afara de cei ca tine (pasionati de off-road) si cei care locuiesc in anumite zone rurale izolate nimeni nu merge 25% din timp in off-road. Si totusi SUV-uri sunt cu tonele. Ca sa nu mai zic ca anumite SUV-uri probabil nu au vazut off-road in viata lor, este un tip care parcheaza in zona biroului meu (deobicei langa mine, in asa fel incat sa-mi blocheze vizibilitatea in spate) cu un Cayene Turbo cu jante de 19 sau 20... eu nu am vazut nici un pic de noroi pe masina aia... niciodata... si cred ca audi-ul meu a trecut prin situatii off-road mai grele decat acel Cayene. Primele SUV-uri mi-au placut foarte mult ca idee: "uite dom'le, o masina cu care poti sa mergi repede pe autostrada, si dupa aia poti sa urci pe dealuri, munti si coclauri"... conceptul e bun, dar dupa aceea mi-am dat seama ca nimeni nu urca pe munti dealuri si coclauri, sau ma rog, foarte foarte putini. Iar chestia cu siguranta mi se pare exagerata... Daca ies pe strada si ma plimb cu un kalasnikov in mana... imi ofera o siguranta mai mare, si probabil nu ai vrea sa ma superi, dar comportamentul meu poate fi catalogat ca exagerat. E ca si cum ai incerca sa omori o musca cu un baros, desigur ca se poate, dar ti-ar fi ajuns si un plici, si probabil ar fi fost mult mai eficient. Oricum imi dau seama ca SUV-urile nu vor disparea niciodata (desi am inteles ca vanzarile sunt in scadere ) dar ar putea sa intre macar la o cura serioasa de slabire, sa piarda vre-o 400-500 de kile, eu cred ca toata lumea ar fi fericita, inclusiv posesorii de SUV-uri (care ar avea masini mai rapide si mai economice). -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 21st May 2024 - 04:11 PM |