A 5-a roata la masina, De ce nu avem asa ceva pe modele de serie ? |
This topic is about A 5-a roata la masina, the author, HalbaSus, wrote about: Intrebarea a fost pusa aici dar este extrem de legitima, de ce oare aceasta inventie din anii 50 nu se regaseste pe masini de serie ? cam cat de tare ... To read more just scroll down
A 5-a roata la masina, De ce nu avem asa ceva pe modele de serie ? |
Mar 3 2011, 09:59 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 3 2011, 10:09 PM
Post
#2
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Topicul cu plasturii nu era altul?
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Mar 3 2011, 10:25 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Intre plasturi si o roata din asta tu ce ai prefera ? Eu stiu ca as alege a 5-a roata (chiar daca plasturii ar scadea consumul cu 20%).
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 3 2011, 10:38 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.204 Joined: 19-September 02 From: Bucuresti Member No.: 6.478 |
Unul din motivele pentru care cred ca s-a renuntat la idee e ca ocupa ceva spatiu in portbagaj. -------------------- Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
|
|
|
Mar 3 2011, 10:48 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 3 2011, 11:00 PM
Post
#6
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Ma, nu stiu. Probabil ca era complicat sa faci intregul sistem de actionare a rotii, adica nu numai partea de ridicare ci si cea de punere in miscare, etc. In plus cred ca nu e foarte stabila masina ridicata pe roata aia pusa de-a curmezisul. In loc de roata asta au inventat Mercedesul care are un unghi de bracare a rotii impresionant.
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Mar 3 2011, 11:07 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Altii au 4 roti directoare.
Eu astept cu interes o skoda superb cu burduf -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 3 2011, 11:28 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Toata hidraulica aia, plus transmisia, par grele. Si probabil destul de scumpe. Avantajul nu pare cine stie ce, ca se poate si fara.
Stabilitatea e irelevanta din pdv al sigurantei (adica ce se poate intimpla daca e instabila) dar imi pot imagina ca unul mai greu in spate poate apleca masina intr-o parte si trebuie sa-i spui sa stea in mijloc. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Mar 4 2011, 06:44 AM
Post
#9
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
De ce 5 roti si nu 3?!
Daca la sistemul asta cu virare prin a 5-a roata n-ai calculat bine raza ai cam belit... masina ca nu prea vezi la timp cand dai peste ceva PS: a 5-a roata poate fi invartita de un motor electric incarcat la franare This post has been edited by mike.omega: Mar 4 2011, 06:47 AM -------------------- |
|
|
Mar 4 2011, 08:10 AM
Post
#10
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE Toata hidraulica aia, plus transmisia, par grele. Si probabil destul de scumpe. Avantajul nu pare cine stie ce, ca se poate si fara. Low-riderele care danseaza sunt facute de mexicani nu neaparat foarte bogati, ei au sisteme hidraulice destul de puternice pe toate cele 4 rotile... si nu sunt produse in masa pentru masini, transmisia ar fi oarecum problematica mai ales pentru masinile cu tractiune fata dar asa cum zicea mike.omega ar putea fi un motoras electric, pana la urma nu ar avea nevoie de cine stie ce putere pentru ca nu ar trebui decat sa miste spatele masinii... Eu nu cred ca tot ansamblul ala ar adauga mai mult de 50-60 de kg. OK, e mult pentru un porsche 911 GT3 RS... dar nu cred ca s-ar simti diferente sesizabile la un avensis sau mondeo, ca sa nu mai spun de SUV-uri sau masini de clasa mare care oricum bat 2 tone... cateva kile in plus sau in minus nu mai conteaza. Iar avantajele mie mi se pare foarte mari, practic nu mai trebuie sa parchezi paralel cu spatele (intrii cu fata apoi muti si spatele ), iar de intors te intorci pe loc... QUOTE Daca la sistemul asta cu virare prin a 5-a roata n-ai calculat bine raza ai cam belit... masina ca nu prea vezi la timp cand dai peste ceva Mie mi se pare ca poti da peste mai multe atunci cand mergi cu spatele decat atunci cand "rotesti" masina... Apropo, cam cate "tamponari" ai vazut auzit tu in timp ce lumea incerca sa parcheze paralel cu spatele sau sa iasa din astfel de locuri de parcare ? Eu cred ca mai toate masinile care parcheaza in astfel de locuri pentru mai mult de cateva ore/zile au fost sau vor fi atinse de alte masini care incearca sa intre sau sa iasa din locul de parcare. QUOTE De ce 5 roti si nu 3?! -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 4 2011, 08:15 AM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
daca nu stii sa faci parcarea laterala cu patru roti, stai acasa, e mai bine pt toata lumea.
-------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Mar 4 2011, 08:23 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Si daca nu stii sa te intorci cu masina pe loc cu 4 roti... eu zic sa stai tot acasa.
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 4 2011, 08:27 AM
Post
#13
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Personal nu am probleme cu parcatul cu spatele sau lateral. Cu sau fara senzori, sedan sau MPV imi iese (parcarea) cam din prima si in locuri inguste
De ce 5 roti si nu 3? http://www.crunchgear.com/2008/04/07/can-a...oadster-poetry/ LE: Rebel, la noi la tara sa faci parcare laterala nu e ceva obligatoriu, noi am inventat parcarea in spic de grau This post has been edited by mike.omega: Mar 4 2011, 08:32 AM -------------------- |
|
|
Mar 4 2011, 08:56 AM
Post
#14
|
|
pilot Group: Membri Posts: 407 Joined: 28-October 07 From: Timisoara Member No.: 115.270 |
|
|
|
Mar 4 2011, 09:17 AM
Post
#15
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
mike, aia e motocicleta cu o roata in plus, nu o masina cu o roata in minus
Nu e vorba doar de parcat lateral cu spatele (desi in mod clar ar fi utila pentru asa ceva), ar permite o accesarea unor locuri de parcare imposibil de atins altfel ... to park where no men has parked before si nu doar de parcare... cam cat de misto te-ai putea intoarce in timp ce esti blocat intr-o coloana... sunt o gramada de aplicatii practice pentru treaba asta. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 4 2011, 10:54 AM
Post
#16
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
noi am inventat parcarea in spic de grau E inventie romaneasca ??? Ete! Io gaseam o scuza pentru nepriceperea unora si altora (cei de fata se exclud) la a parca lateral -------------------- |
|
|
Mar 4 2011, 11:20 AM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.551 Joined: 15-July 09 From: Costa del Sol Member No.: 120.468 |
Si de ce am pune o roata si nu niste aero propulsoare sa ridici masina pe verticala 5 centimetri si apoi sa te muti putin la dreapta sau la stanga?
-------------------- Skoda, Subaru, Noul Tucson...
|
|
|
Mar 4 2011, 11:35 AM
Post
#18
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Ca a 5-a roata propulsata de un motor electric poate fi chiar eco la un moment dat
-------------------- |
|
|
Mar 4 2011, 11:51 AM
Post
#19
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
ah nu...trebuie hibrid obligatoriu.
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Mar 4 2011, 12:32 PM
Post
#20
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Am un sentiment de deja-vu si de proasta informare citind asta .
In ideea ca parktronic se refera la sistemul de senzori de parcare si nu altceva. -------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 02:26 PM |