Prius generatia III |
This topic is about Prius generatia III, the author, dinpoplaca, wrote about: QUOTE (James Kilowatt May 2 2011, 0341 PM) Recordul meu de consum este 5.7L/100km, cu 55km/h Vmediu. Cu benzinar chiptunat, 1.8 turbo. Oi fi avut hibr ... To read more just scroll down
Prius generatia III |
May 2 2011, 03:56 PM
Post
#41
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 30-April 11 Member No.: 132.158 |
Recordul meu de consum este 5.7L/100km, cu 55km/h Vmediu. Cu benzinar chiptunat, 1.8 turbo. Oi fi avut hibrid si nici nu stiu... E drept ca e si o exceptie, in general nu e chiar atat de putin, consumul ala a fost scos doar de dragul testarii. Insa imi imaginez ca un TDI greenline ar putea scoate cam acelasi consum cu priusul tau in acelasi conditii. Da, daca stii sa conduci si nu accelerezi pana in stop si acolo blochezi rotile ca sa opresti, si daca stii sa anticipezi traficul poti face consum fain cu orice masina. Eu cred a daca vrei sa ne impresionezi, trebuie sa ne arati consumuri la viteze medii sinistre. De exemplu, la viteze medii de 10-15km/h, acolo unde un benzinar obisnuit consuma spre 15l/100km. La medie de 10km/h un hibrid ar trebui sa fie mult mai economic decat una clasica. Pe masura ce cresc vitezele medii probabil diferentele se estompeaza, pana cand hibridele devin chiar mai gurmande pe circuit, asa cum au aratat aia de la TopGear La viteze medii mai mici consumul o sa fie si mai bun. |
|
|
May 2 2011, 04:04 PM
Post
#42
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 30-April 11 Member No.: 132.158 |
La viteza medie de 55 km/h (extraurban evident, traseu de vreo 120 de km) am avut o medie de consum de 4.7% cu A3 1.9 TDI chiptunat pe la 145-150 cp... si fix masina mea nu e deloc eco (scot fum negru si ucid ursii polari). Un diesel "greenline" scoate lejer sub 4% la asemenea viteze. Locul unde e ucisa economia (la masinile clasice) este in oras (viteze medii sub 20 km/h) si la viteze foarte mari (peste 160 km/h). La medie de 20 km/h (viteza mea medie clasica din oras) consumul ajunge la 7.5-8%. Intr-adevar un diesel la drum intins se compara cu hybridele. Cumnatul meu ori de cate ori mergea in romania din germania mergea cu un golf diesel de vre 10 ani vechime. Consumul era sub 4 L/100km , era 3 si ceva. L-a vandut pana la urma la cineva in germania si persoana respectiva dupa un an i-a trimis un e-mail sa-i multzumeasca pentru ce masina i-a vandut. Problema e in oras unde consuma in jur de 7 l/100km. si aici o folosesc majoritatea romanilor. Si mai e si consumul de placutze de frana unde hybridul doar recupereaza energie. This post has been edited by dinpoplaca: May 2 2011, 04:07 PM |
|
|
May 2 2011, 04:13 PM
Post
#43
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
In Romania orice traseu urban este marcat la fiecare ~500m de o oprire la zero si cateva frane bruste, unde frana regenerativa e ineficienta.
La masina mea am schimbat placutele la ~50 000km si m-a costat 300 de lei pentru ca m-am trezit cu ele consumate departe de casa si nu le-am comandat online. -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
May 2 2011, 04:24 PM
Post
#44
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 30-April 11 Member No.: 132.158 |
In Romania orice traseu urban este marcat la fiecare ~500m de o oprire la zero si cateva frane bruste, unde frana regenerativa e ineficienta. La masina mea am schimbat placutele la ~50 000km si m-a costat 300 de lei pentru ca m-am trezit cu ele consumate departe de casa si nu le-am comandat online. Depinde cum conduci. Eu folosesc 100% frana regenerativa pentru ca pastrez distanta in orice conditii, si oricum 80% conducem pe autostrada. Ii las pe toci cei grabiti sa intre in fatza mea. Cand sunt in masina asta parca sunt in vacantza An un vecin care are ceva masina americana si are 75000 mile = 120000km cu franele originale fara ca sa fie hybrid Sotia lui la vreo 35000 mile = 56000 km a schimbat franele. Depinde cum conduci. This post has been edited by dinpoplaca: May 2 2011, 04:25 PM |
|
|
May 2 2011, 05:12 PM
Post
#45
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 30-April 11 Member No.: 132.158 |
Ce am observat eu e ca nici o placutza de frana nu tine asa mult ca si cele originale; sau poate am fost eu zgarcit si am cumparat intotdeauna cele mai ieftine placutze. Oricum la prius ma astept sa merg pana la cel putin 320000 km faara sa le schimb. pe prius chat.com e un posesor de Prius care are acum la bord 560000 km fara sa fi schimbat placutzele.Conduce majoritatea timpului pe autostrada. |
|
|
May 2 2011, 06:22 PM
Post
#46
|
|
Garfield Group: Moderator Posts: 3.307 Joined: 19-November 06 From: Otopeni Member No.: 92.772 |
La Avensis le-am schimbat la 40.000 km si mai aveam 5 mm grosime
-------------------- Toyota Yaris 1.4 D4D
Dacia Logan 1.5 DCI |
|
|
May 2 2011, 06:39 PM
Post
#47
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 30-April 11 Member No.: 132.158 |
|
|
|
May 2 2011, 06:48 PM
Post
#48
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pai daca nu franezi niciodata normal ca o sa te tina o vesnicie placutele de frana (desigur va trebui sa schimbi lichidul de frana la 2 ani), sau daca vrei sa te tina si mai mult cumpara-ti placute ceramice. Oricum, costul placutelor de frana (mai ales la masini cu puteri mici) mi se pare neglijabil in comparatie cu costul total al intretinerii.
Apropo de intretinere, am vazut ca in state majoritatea masinilor au schimbul de ulei (obligatoriu banuiesc) se face la valori relativ penibil de mici (5000-7500 de mile) si din cate am inteles Priusul e o exceptie cu 10.000 de mi,e in timp ce in europa FIX ACEIASI PRODUCATORI recomanda schimburi facute intre 15.000 si 20.000 de km (unele chiar mai mult). Ceva nu e in regula, mai ales ca prin natura geografiei si a sistemului rutier in state se circula mult mai mult la viteze constante in timp ce in europa (mai ales in romania unde nu sunt autostrazi, dar si in restul continentului) traficul este mult mai sacadat... deci daca se face o diferenta intre intervalele de schimb al uleiului ar trebui sa fie mai mari in SUA, unde traficul mediu e mai lejer decat cel european. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
May 2 2011, 07:29 PM
Post
#49
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 30-April 11 Member No.: 132.158 |
Pai daca nu franezi niciodata normal ca o sa te tina o vesnicie placutele de frana (desigur va trebui sa schimbi lichidul de frana la 2 ani), sau daca vrei sa te tina si mai mult cumpara-ti placute ceramice. Oricum, costul placutelor de frana (mai ales la masini cu puteri mici) mi se pare neglijabil in comparatie cu costul total al intretinerii. Apropo de intretinere, am vazut ca in state majoritatea masinilor au schimbul de ulei (obligatoriu banuiesc) se face la valori relativ penibil de mici (5000-7500 de mile) si din cate am inteles Priusul e o exceptie cu 10.000 de mi,e in timp ce in europa FIX ACEIASI PRODUCATORI recomanda schimburi facute intre 15.000 si 20.000 de km (unele chiar mai mult). Ceva nu e in regula, mai ales ca prin natura geografiei si a sistemului rutier in state se circula mult mai mult la viteze constante in timp ce in europa (mai ales in romania unde nu sunt autostrazi, dar si in restul continentului) traficul este mult mai sacadat... deci daca se face o diferenta intre intervalele de schimb al uleiului ar trebui sa fie mai mari in SUA, unde traficul mediu e mai lejer decat cel european. Aici cu ulei normal se recomanda sa schimbi uleiul la 3000 mile = 5000 km daca mergi la reprezentantza, majoritatea iti pun ulei normal. daca vrei syntetic costa triplu. La Nissan cu ulei normal: - Daca conduci cu multe opriri si distantze scurte, sau sportiv ( frane si accelerari bruste) sau daca remorchezi ceva ceva iti recomanda schimb la 3750mile = 6000 km -Daca conduci normal 5000 mile = 8000 km -Daca conduci normal si distantze lungi atunci 7500 mi = 12000 km Eu pun doar syntetic si-l schimb la 7500 mile. dar acum dupa ce am vazut niste teste de ulei pa forum la priuschat.com la priusisti o sa-l scimb la 10000 mile = 16000km ( astia platesc 25$ si trimit uleiul la testare si la 14000 de mile =22000km, la prius uleiul e inca bun) L-am scimbat mai des pentru ca e uleiul syntetic e ieftin: cumpar la reducere o cutie de carton cu 6 litri mobil one 5W 30 cu 23$ Mi-am cumparat ulei pentru 10 ani pentru nissan si prius (0W- 20) Oricum la prius imi schimba uleiul pe gratis pana la 30000 mile = 50000 km plus rotatia rotilor Eu trebuie sa-l schimb pe banii mei la 40000 mile = 64000 km Deci in concluzie aici se schimba uleiul des pentru ca e ieftin. La voi toti va fura; de la guvern pana la reprezentantzele auto. This post has been edited by dinpoplaca: May 2 2011, 07:29 PM |
|
|
May 2 2011, 07:33 PM
Post
#50
|
|
Garfield Group: Moderator Posts: 3.307 Joined: 19-November 06 From: Otopeni Member No.: 92.772 |
... Mi-am cumparat ulei pentru 10 ani pentru nissan si prius (0W- 20) ... Cum adica pentru 10 ani? Uleiul asta nu expira si el -------------------- Toyota Yaris 1.4 D4D
Dacia Logan 1.5 DCI |
|
|
May 2 2011, 07:43 PM
Post
#51
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 30-April 11 Member No.: 132.158 |
Cum adica pentru 10 ani? Uleiul asta nu expira si el Nu scrie nicaieri ca ar expira. mobil_1.jpg ( 439.22K ) Number of downloads: 11 Mobil_2.jpg ( 642.78K ) Number of downloads: 8 |
|
|
May 2 2011, 08:52 PM
Post
#52
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
La voi toti va fura; de la guvern pana la reprezentantzele auto. Stim asta, da' nu putem trai fara ei La mine la dealer un kil de ulei Castrol Edge 5w30 (longlife, schimb la 30.000km) costa 35€. La tine 6L sunt 20€. E drept ca gasesc uleiul meu in Germania la 10€ litrul, insa chiar si asa e de trei ori mai scump decat la voi. Si in plus, aici nu mai gasesti un mecanic care sa iti faca schimbul cu uleiul tau. De ce sa castige 60€/ora muncind cand poate sa castige 100€/min vanzand ulei, fara sa se murdareasca pe maini. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 2 2011, 09:37 PM
Post
#53
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 30-April 11 Member No.: 132.158 |
La mine la dealer un kil de ulei Castrol Edge 5w30 (longlife, schimb la 30.000km) costa 35€. La tine 6L sunt 20€. E drept ca gasesc uleiul meu in Germania la 10€ litrul, insa chiar si asa e de trei ori mai scump decat la voi. Si in plus, aici nu mai gasesti un mecanic care sa iti faca schimbul cu uleiul tau. De ce sa castige 60€/ora muncind cand poate sa castige 100€/min vanzand ulei, fara sa se murdareasca pe maini. De ce nu-ti faci singur schimbul de ulei. Pe mine ma costa cu tot cu filru cam 20$. Inainte ridicam masina cu cricul cand schimbam uleiul, acum mi-am facut 2 rampe. Asta e poza. IMAG0233.jpg ( 710.51K ) Number of downloads: 13 Am taiat o scandura mai groasa si mai lata si nu mai am probleme. . |
|
|
May 2 2011, 09:52 PM
Post
#54
|
|
sofer Group: Membri Posts: 81 Joined: 15-March 06 From: Seattle, WA -> Portland, OR Member No.: 70.848 |
De ce nu-ti faci singur schimbul de ulei. Pe mine ma costa cu tot cu filru cam 20$. Inainte ridicam masina cu cricul cand schimbam uleiul, acum mi-am facut 2 rampe. Eu la dealer-ul Honda am platit $32 acum 2 zile pentru schimb de ulei/filtru. Aprox. la fel (depinde ce "deal" au) este si la Toyota pentru Corolla, intre $29-$39. Nu vad de ce m-as murdarii pe maini (+ munca efectiva) pentru o economie de $12. -------------------- 2006 Toyota Corolla CE, 1.8 L, 126 CP
2007 Honda Accord SE, 2.4 L, 166 CP |
|
|
May 2 2011, 10:04 PM
Post
#55
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 30-April 11 Member No.: 132.158 |
Nu vad de ce m-as murdarii pe maini (+ munca efectiva) pentru o economie de $12. Pai uleiul ala pe care ti-l pun ei nu e syntetic, deci pana scimb eu o data uleiul tu-l shimbi de 2 ori. La mine schimbul cu ulei syntetic e 75$ iar eu il schimb cu 20$. Imi ia o jumate de ora sa merg pana la dealer (reprezentantza) mai stau si acolo o ora sau o ora jumate si iar drumul inapoi. Acasa doar ridic sus masina dau drumul la ulei si am plecat si-mi vad de treburi si pana-mi amintesc ca schimb uleiul, tot uleiul din masina se scuge bine de tot. pe cand la ei nu-l lasa sa se scurga de tot. Apoi , pentru ca imi place. This post has been edited by dinpoplaca: May 2 2011, 10:05 PM |
|
|
May 2 2011, 10:29 PM
Post
#56
|
|
sofer Group: Membri Posts: 81 Joined: 15-March 06 From: Seattle, WA -> Portland, OR Member No.: 70.848 |
Pai uleiul ala pe care ti-l pun ei nu e syntetic, deci pana scimb eu o data uleiul tu-l shimbi de 2 ori. La mine schimbul cu ulei syntetic e 75$ iar eu il schimb cu 20$. Imi ia o jumate de ora sa merg pana la dealer (reprezentantza) mai stau si acolo o ora sau o ora jumate si iar drumul inapoi. Acasa doar ridic sus masina dau drumul la ulei si am plecat si-mi vad de treburi si pana-mi amintesc ca schimb uleiul, tot uleiul din masina se scuge bine de tot. pe cand la ei nu-l lasa sa se scurga de tot. Apoi , pentru ca imi place. Am pus in Corolla "syntetic", cum zici tu, vreo 4 ani. Crezi ca m-a ajutat cu ceva? Poate doar ca nu mergeam la 3000 mile si mergeam la 5-6000, deci mai rar pe la dealer. Si apoi daca ai treaba nu trebuie sa stai 1 ora acolo, au shuttle gratis si te duc/aduc unde vrei in timpul asta. Dar daca tie iti place...no comment. This post has been edited by emy75: May 2 2011, 10:30 PM -------------------- 2006 Toyota Corolla CE, 1.8 L, 126 CP
2007 Honda Accord SE, 2.4 L, 166 CP |
|
|
May 2 2011, 11:09 PM
Post
#57
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 30-April 11 Member No.: 132.158 |
Am pus in Corolla "syntetic", cum zici tu, vreo 4 ani. Crezi ca m-a ajutat cu ceva? Poate doar ca nu mergeam la 3000 mile si mergeam la 5-6000, deci mai rar pe la dealer. Si apoi daca ai treaba nu trebuie sa stai 1 ora acolo, au shuttle gratis si te duc/aduc unde vrei in timpul asta. Dar daca tie iti place...no comment. Am fost la toyota ca sa-mi faca rotatia la 5000 mile si mi-au spus ca uleiul se schimba la 10000 mi, dar eu am insistat sa-l schimbe la 5000 pentru ca rodajul e gata si l-am spus ca o sa platesc eu schimbul doar sa-l faca. L-au facut totusi gratis si nu a trebuit sa platesc nimic. Problema e ca nu-ti pun ulei din bidoane ci din ceva butoaie mari de 160l ( 55 gal) si eu nu stiu ce ulei e ala si daca toyota aproba uleiul ala pe care-l foloseste dealerul. Mi-au pus ulei in motor peste maxim pe joja de ulei, ce ce din cate am citit poate afecta garniturile si consumul. Inainte de-a incepe le-am spus celor din fatza sa-mi dea restul de ulei pentru ca o sal completez eu cand am nevoie. Nici ca le pasa pentru ca nu-ti pot da un butoi dar nici nu vor sa-ti dea un litru cu tine acasa in plus. Mai bine pun peste pentru ca daca se intampla ceva cum masina ei fac bani. Toyota le plateste lor pentru reparatii daca masina e in garantie. daca nu platesti tu. Am sunat la toyota America si le-am spus sa rezolve treaba asta cu dealershipul, pentru ca eu vreau sa am grije de masina mea. Acum tot imi scriu emailuri sa ma intrebe daca sa rezolvat daca vreau sa-i las pe ei sa vorbeasca cu dealeshipul..etc Crede-ma ca nu am vazut inca un dealership onest. Data urmatoare le spun din nou si verific uleiul inainte de-a pleca de-acolo. |
|
|
May 11 2011, 09:33 AM
Post
#58
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Salutare, dinpoplaca!
Salutare, gashca! Eh cu topicul asta m-am simtit ca pe vremuri, cand "m-am bagat si eu in seama" cu Priusul... :D:D Ma gandeam ca lumea si=a mai schimbat din convingeri, nu neaparat la adresa hibridelor, cat la tendinta generala. Hibridele(a se citi "Prius") au fost si inca mai sunt puntea catre masina electrica. Care se razbuna, apropos... -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
May 11 2011, 11:31 AM
Post
#59
|
|
ZEUS Group: Membri Posts: 5.581 Joined: 9-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.400 |
uelcom' bac , BostonBoy
-------------------- daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
|
|
|
May 11 2011, 01:14 PM
Post
#60
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
deci sa nu dam bani pe benzina , sa ne facem singuri schimbul dar sa cumparam o masina de 35 000 eur ca sa fim cool .
ma , da' fu'te'm'a'n cur si zi-mi zorro... sa mor daca pricep ceva din gandirea asta . masinile TREBUIE SERVISATE LA REPREZENTANTA SAU ATELIERE DEDICATE. eu , ca si utilizator, nu trebuie sa stiu nimic tehnic despre masina aia (bine , in afara de unde se pune benzina , desi nici asta nu e o problema ). -------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 09:51 AM |