Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Prius generatia III
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Toyota
Pages: 1, 2
dinpoplaca
E fain ca si romani au descoperit Toyota Prius

Eu am cumparat un prius in Decembrie 2010 generatia III.

Consumul e acum in primavara intre 4.05 si 4.2 l/100km
dinpoplaca
O companie de taxi din canada au un prius care a trecut de 1000000 Km (un Milion KM)

Aici e videoul http://www.ctvbc.ctv.ca/servlet/an/local/C...a7aac07c15b%2C1

Daca cineva nu intzelege engleza, ei spun ca au schimbat bateriile la700000 Km. Mai spun ca la Toyota Corola scimba franele la 7-8 saptamani iar la Toyota Prius la 18 luni.( dincauza ca franele nu prea sunt folosite)

Al doilea video e o comparatie intre 5 masini http://www.youtube.com/watch?v=ySR0flj6QnQ facuta de edmunds.com. asta e cel mai tare site de masini din America.

Au comparat Toyota Prius, Honda Insight, Wv Jetta diesel, Ford Fusion Hybrid, Mini Couper.
Castigatoare e Toyota Prius III. E masina care consuma cel mai putin In America
Nmerele de pe videoul asta sunt in MPG ( mile pe Galon) de aceea daca vreti sa transformati din MPG in L/100km am facut niste calculatoare aici Compara 2 masini, asta pentru ca eu locuiesc in america, iar masina mea are mile pe bord iar consumul e in MPG
HalbaSus
Exista masini pe carburatie care au au implinit mai multe milioane de km... si nu au schimbat componente care costa cat o masina SH.
Exista masini mai economice decat priusul si majoritatea masinilor sunt mai frumoase si mai rapide.
Defapt un Prius consuma mai mult decat un M3:



si este condusa de oameni care isi miros propriile basini.

Serios, e dincolo de capacitatea mea de a intelege de ce ar lua cineva un prius in afara de a afisa o imagine eco (de cele mai multe ori falsa). E urata, scumpa, lenta si nici macar nu e cu adevarat ecologica.

Ahhh... si in incheiere... un clip reconfortant despre prius:

22nst
QUOTE (HalbaSus @ Apr 30 2011, 06:28 PM) *
...
Defapt un Prius consuma mai mult decat un M3:
...

Si daca se faceau testul invers, adica in oras?

Priusul este o masina de oras mai mare si gata. Sa consume putin smile.gif Cu un M3 nu vei putea sa scote 5 l/100km...
dinpoplaca
QUOTE (HalbaSus @ Apr 30 2011, 06:28 PM) *
Exista masini mai economice decat priusul si majoritatea masinilor sunt mai frumoase si mai rapide.
Defapt un Prius consuma mai mult decat un M3:

Halbasus daca vrei sa te contrazici cu cineva te rog nu cu mine si nu aici, nu am timp de asa ceva.
Te rog fa-ti tema de casa inainte de a posta .
Eu am venit sa discut cu oamenii despre prius.

Daca vad ca O sa fie din nou ca si pe celelelte forumuri romanesti unde oamenii se contrazic doar de dragul de a se contrazice am plecat si nu mai intru pe forumul asta, pentru ca nu am timp de pierdut.
Iar acum ca sa-ti raspund la ce ai postat:

M3 nu consuma mai putin decat prius iar priusul ala e generatia I sau II. Eu am generatia III.
O masina nu se testeaza pe pista de curse. Priusul daca il accelerezi in halul ala pun pariu ca a fost pus in Power Mode unde la acceleratia aia foloseste doar motorul pe benzina. Oamenii nu cumparea priusul ca sa faca curse iar eu folosesc Priusul; in Eco Mode numai.
Ti-am dat linkul asta unde edmunds.com testeaza 5 masini cele mai economice din America, in conditii normale de condus iar Prius e cea mai economa iar tu vi cu M3.

Cei de la BBC poate ca sunt ca si Posturile din America care sunt controlate din spate. Aici in america au incercat sa faca reclama proata la Toyota pe toate posturile si in toate modurile posibile, dar oamenii nu sunt prosti, iar toyota e tot cea mai vanduta masina in America. Prius a depasit un milion in America deja.

Generatia III are mmotor de 1.8L fata de 1.5L la generatia I si II.
Franele nu se schimba pana dupa cel putin 160000 Km pentru ca nu sunt folosite. Uleiul se scimba la 10000 mi care sunt 16000 KM. Cand apesi frana motorul electric care inpinge masina face frana si recupereaza energia reincarcand bateriile. Consumul meu e Mai mic de 4.2 acum in primavara. recordul meu e 60.02 MPG care e 3.91 l/100km.

Masina asta nu numai e economica dar si salveaza bani la intretinere.
T u d o r
Ok, dinpoplaca, las-o mai usor si nu mai sari asa de fund in sus doar ca are cineva alta opinie ca a ta. E un forum nu un fan club, daca vrei sa auzi doar laude la adresa masinii tale cred ca locul cel mai potrivit e un forum monomodel.
In numarul de luna asta al AM&S au testat astia Auris hibrid, Honda Insight si Citroen C4 e-hdi. Testul complet e in revista, eu pun aici rezultatele consumurilor diferentiat dupa locul de desfasurare a testului.

In oras:
Auris 5.2%
C4 5.9%
Insight 6.4%

Pe drum national:
Auris 4.6%
C4 4.2%
Insight 4.5%

pe autostrada:
Auris 6.1%
C4 5.7%
Insight 5.8%

Asadar singurul loc unde Auris a invins concurenta a fost in oras unde poate folosi doar motorul electric pe perioade scurte de timp si asta a facut diferenta. Din ce stiu eu Auris are acelasi sistem de hibrid ca si Prius. Poate ca datorita aerodinamicii mai bune Prius ar fi realizat consumuri mai bune in afara localitatii dar pe de alta parte si masa cred ca e mai mare ca a Aurisului si asta duce scorul la un fel de egal.
Ei, chestia e ca Auris (nu mai vorbim de Prius) e mai scump cu vreo 3000 euro fara TVA decat celelalte doua, asa ca chiar daca ar avea un consum mediu cu 1 litru/100km mai mic diferenta asta s-ar amortiza in aproximativ 300000 km, adica dupa ce si-ar da duhul masinile astea. daca luam in calcul Prius diferenta e si mai mare.

Imi place masina, imi plac interiorul futurist si dotarile complete dar la 30000 euro exista alternative mai interesante. Aici e vina statului care nu ofera ca in alte tari facilitati fiscale pentru cumpararea masinilor cu emisii reduse de noxe. La 20000 un Prius ar fi o optiune foarte serioasa.
dinpoplaca
QUOTE ( T u d o r @ Apr 30 2011, 07:39 PM) *
In numarul de luna asta al AM&S au testat astia Auris hibrid, Honda Insight si Citroen C4 e-hdi. Testul complet e in revista, eu pun aici rezultatele consumurilor diferentiat dupa locul de desfasurare a testului.

In oras:
Auris 5.2%
C4 5.9%
Insight 6.4%

Pe drum national:
Auris 4.6%
C4 4.2%
Insight 4.5%

pe autostrada:
Auris 6.1%
C4 5.7%
Insight 5.8%

Salut Tudor
Nu am auzit niciodata de Auris, dar mai invatza omul ceva nou in fiecare zii.
Oricum noi vorbeam de Prius care e si mai mare. Daca te-ai uitat pe linkul de mai sus cam acelasi test a fost facut in America iar Toyota Prius (nu Auris) a batut Honda Insight de departe
dinpoplaca
astea sunt numerele de la testul ala:
Doar Prius si Honda Insight

In oras:

Prius :4.82
Insight:5.41

Autostrada:

Prius:4.96
Insight:5.79

Pe strazi Marginale (back roads):

Prius:4.98
Insight:5.33

Prius deocamdata nu are concurentza iar dupa 2012 cand apare noul model pe are poti sa-l incarci si la priza si merge 21 Km doar pe curent o sa fie si mai putina concurentza.
HalbaSus
Prius este o insulta adusa pasionatilor de automobile. Adica da, nu e cea mai lenta masina din lume, exista masini mai lente (si chiar si mai urate) dar in niciuna nu s-a investit atat R&D cat in prius, adica aia de la vw nu s-au chinuit din rasputeri sa faca un golf care sa consume 4%... pur si simplu au luat un golf standard si au pus pe el cel mai slab motor pe care l-au avut in curte si gata...

Cei de la toyota au bagat o gramada de bani in cercetere, o gramada de bani in PR, si au scos pe piata o masina care IN MOD INTENTIONAT e lenta DAR costa cat o masina rapida.

Daca vrei economie iti iei o compacta dizal, daca vrei performanta iti iei orice altceva... Prius era OK daca era la maxim 20.000... In plus, mi se pare o directie total gresita de dezvoltare, este mai poluanta decat o masina normala (procedeul de productie in sine e extrem de poluant, ar mai fi problema bateriilor uzate, a transportului, etc...), este mai lenta decat majoritatea masinilor din clasa ei si este mult mai costisitoare decat acestea.
dinpoplaca
QUOTE (HalbaSus @ Apr 30 2011, 09:29 PM) *
Prius este o insulta adusa pasionatilor de automobile. Adica da, nu e cea mai lenta masina din lume, exista masini mai lente (si chiar si mai urate) dar in niciuna nu s-a investit atat R&D cat in prius, adica aia de la vw nu s-au chinuit din rasputeri sa faca un golf care sa consume 4%... pur si simplu au luat un golf standard si au pus pe el cel mai slab motor pe care l-au avut in curte si gata...


Mie-mi place lamborghini am condus unul si trei zile nu am mai putut sa dorm inca auzeam zunetul motorului si simtzeam masina cum vibreaza.
Problema e ca nu pot sa-mi permit unul si atunci nu prea conteaza ce masina cumperi, si atunci macar cumpar una care sa-mi lase banii in buzunar si sa nu o duc la mecanic tot la 3 luni.


QUOTE (HalbaSus @ Apr 30 2011, 09:29 PM) *
Daca vrei economie iti iei o compacta dizal, daca vrei performanta iti iei orice altceva... Prius era OK daca era la maxim 20.000... In plus, mi se pare o directie total gresita de dezvoltare, este mai poluanta decat o masina normala (procedeul de productie in sine e extrem de poluant, ar mai fi problema bateriilor uzate, a transportului, etc...), este mai lenta decat majoritatea masinilor din clasa ei si este mult mai costisitoare decat acestea.


Am cumparat Priusul cu 21900 $ nou. In america nu e nici o alta masina care sa se compare cu priusul la pretzul si consumul asta.
In romania daca gsesti ceva mai ieftin si consum mai mic atunci faci calculele si daca pe termen lung e mai ieftina, cumperi masina aia.

Aici la noi se conduce mult si daca pretul e putin mai mare la Prius, pentu ca conducem mult, bani se recupereaza repede si chiar faci bani chiar daca gasesti o masina mai ieftina.
E am cumparat priusul in Decembrie 2010 si deja am in cateva zile 7000 mile = 12645 km. comparat cu cealalta masina mi-a salvat deja peste 950$ in benzina, in 4 luni.
HalbaSus
La noi in general toate masinile sunt mai scumpe... si cel mai ieftin prius costa 27.527 euro adica 40.844$. De banii astia cumperi cam 2 compacte entry level. Diferenta de consum nu o recuperezi decat intr-un timp enorm de lung chiar daca o comparam cu masini mai gurmande, daca le comparam cu dizalurile atunci e jale, constati cu stupoare ca ai dat vreo 10.000 de euro doar pt imagine.
vio
ascultato aci la mine :ORICE MASINA DIESEL SAU BENZINA ESTE MULT MAI POLUANTA CA UN HYBRID, ORICINE SI ORICE TESTEAZA ASA ESTE. asta e scopul , sa nu polueze./ dieselu polueaza cu mult mai mult ca o benzina , ce elimina el pe tzeava aia e mai nociv decat daca ei respira gazul din eshapamentul la un v8
James Kilowatt
La noi calculele sunt diferite.

Prius costa cu 8000€ mai mult decat Corolla diesel, la performante comparabile si la acelasi nivel de echipare.
Taxa de drum la corolla e mai mica decat la Prius (are motor mai mic). 80€/an in avantajul corollei.
Asigurarea la Corolla e cu aprox 350€/an mai mica decat la Prius.

In total, daca stau in garaj si fac 0km/an, Corolla "economisteste" aproape 400€.

Daca incepi sa mergi, Priusul iti aduce o economie de 1,5€/100km. Trebuie sa faci deci minim 26.500km anual doar ca sa iesi la acelasi pret la exploatare.

Si mai ai si de amortizat cei 8000€. Hai sa zicem ca nu vrei sa amortizezi 8000, ci doar 4000, ca la revanzare diferenta va fi mai mica (dupa 5 ani le vinzi pe amandoua la juma' e pret). Ca sa amortizezi cei 4000€ in 5 ani, tre' sa mai mergi in plus fata de aia 26.000km inca 53000.


Deci, daca vrei sa faci un gheseft in 5 ani, tre' sa mergi aproape 80.000km/an (si sa speri ca masinile tin cei 5 ani si reusesti sa le si vinzi dupa aia, ca daca iei 3000€ pe prius la 400.000km si 2000 pe corolla tot in pierdere esti de fapt )

Tu in 5 luni ai facut 12.000km, hai sa zicem ca faci pana in 30.000/an. In Evropa ai fi luat o teapa cu lustru smile.gif

@VIO
Scopul oricarei masini din lumea asta este sa se vanda. Sa aduca profit actionarilor, care daca nu isi iau dividentele il f..t pe director, care ii f..te pe desteptii de la marketing si tot asa.
Daca vrei sa nu poluezi, renunti la masina.
dinpoplaca
QUOTE (HalbaSus @ Apr 30 2011, 10:34 PM) *
La noi in general toate masinile sunt mai scumpe... si cel mai ieftin prius costa 27.527 euro adica 40.844$. De banii astia cumperi cam 2 compacte entry level. Diferenta de consum nu o recuperezi decat intr-un timp enorm de lung chiar daca o comparam cu masini mai gurmande, daca le comparam cu dizalurile atunci e jale, constati cu stupoare ca ai dat vreo 10.000 de euro doar pt imagine.

Da asa e mi-au spus fratii mei ca preturile sunt mai mari in romania.
Am un prieten care si-a cumparat un Hyundai Accent cu 14000$. Ca sa-l egalez, daca calculez doar pretzul masini, trebuie sa conduc 175000 km.
Daca calculezi shimbatul placutzelor de frana si shimbul de ulei care el trebuie sa-l faca la 5000 de mile iar eu la 10000 Mile atunci o sa-l ajung cu mult mai repede, iar dupa aceea pun bani in buzunar. Asta la pretul de 5$ pe Galon.

Da, iar priusul e mai mare si e mai bun in cazul meu, pentru ca am 2 copii mici.
vio
ideea e sa nu renuntzi la mashina .
James Kilowatt
Atunci, e cam naspa smile.gif

A, si copiii polueaza. LA greu. Daca vrei sa nu poluezi, renunti si la copiii. Renunti si la carne, ca polueaza la greu... si la caldura... Renunti la o groaza de lucruri inclusiv din cele de baza, nu doar din mofturile legate de confort cum ar fi masina.

dinpoplaca
QUOTE (James Kilowatt @ Apr 30 2011, 10:40 PM) *
La noi calculele sunt diferite.

Si mai ai si de amortizat cei 8000?. Hai sa zicem ca nu vrei sa amortizezi 8000, ci doar 4000, ca la revanzare diferenta va fi mai mica (dupa 5 ani le vinzi pe amandoua la juma' e pret). Ca sa amortizezi cei 4000? in 5 ani, tre' sa mai mergi in plus fata de aia 26.000km inca 53000.


Da, pietze diferite.. la noi acum cu criza asta de benzina eu pot sa-mi vand Priusul acum cu 26000$. An vazut Prius Cu 19500 Mile la bord de vanzare cu peste 26500$. E criza de prius in america. Reprezentantzele Toyota nu mai au priusuri trebuie sa astepti cateva luni pana-ti vine masina dupa ce ai comandat-o.

Alta alegere nu ai. Cu masinile Volkswagen diesel ai probleme multe si bagi bani in ele. In america Volkswagen nu e vazut bine pentru ca au probleme multe. In Romania si europa oamenii circula mai putin si nu apuca sa mearga mult cu masina ca sa se strice si sa vada cat de rezistenta e.
T u d o r
Dinpoplaca, te asteptam cu un topic la "totul despre masina mea", cu poze si impresii.

Ca sa raspund la nedumerirea ta despre Auris, asta e Toyota compacta, acum vine in EU cu sistemul hibrid de pe Prius. Fix acelasi, doar ca e mai mica si are pret mai bun.

In alta ordine de idei concurenta se intareste de la zi la zi.

Opel a lansat Ampera si in Romania si se lauda cu o autonomie de peste 500 km si o reincarcare a bateriilor in cca 4 ore de la priza. O masina care merge mult mai mult pe electric si mai putin pe termic.
Mitsubishi si-au adus modelul I-Miev care e full electric.
Daca nu ma insel in US si Ford are un hibrid. Ampera e Chevrolet Volt.
dinpoplaca
QUOTE ( T u d o r @ Apr 30 2011, 11:13 PM) *
Dinpoplaca, te asteptam cu un topic la "totul despre masina mea", cu poze si impresii.

Ca sa raspund la nedumerirea ta despre Auris, asta e Toyota compacta, acum vine in EU cu sistemul hibrid de pe Prius. Fix acelasi, doar ca e mai mica si are pret mai bun.

In alta ordine de idei concurenta se intareste de la zi la zi.

Opel a lansat Ampera si in Romania si se lauda cu o autonomie de peste 500 km si o reincarcare a bateriilor in cca 4 ore de la priza. O masina care merge mult mai mult pe electric si mai putin pe termic.
Mitsubishi si-au adus modelul I-Miev care e full electric.
Daca nu ma insel in US si Ford are un hibrid. Ampera e Chevrolet Volt.

O sa fac niste poze azi dupa ce vine sotia mea acasa si o sa scriu si despre Hyundai Accent cu care am facut deja 209000 km. consum 7.5 - 7.8 l/100km, oras/autostrada combinat.

Mai am un Nissan Quest van cu vreo 50000 km pe el ,dar nu exista in europa. consum intre 11 si 12 l/100km, oras/autostrada combinat.
T u d o r
Stiu ca o sa ma acuze Halba de inalta tradare dar mie imi place Prius. Din pacate pe la noi nu sunt pline showroomurile de astfel de masini cu vanzari minuscule si nu pot spune ce senzatie am intr-o astfel de masina dar din poze mi-a placut. ma refer la interior si la calitatea lui. Consumul nu e cea mai mare preocupare a mea si chiar ma amuza (fara intentia de a te jigni) grija cu care masori consumul masinii tale.
Insa pretul aberant nesustinut de facilitati nu prea ma imbie la alegerea unei astfel de masini. Cea mai accesibila e Insight dar oricum sare de pretul unei compacte dotata foarte bine. De fapt are pretul ca un Accord (Acura TSX) in echiparea de baza.
dinpoplaca
QUOTE ( T u d o r @ May 1 2011, 12:40 AM) *
Stiu ca o sa ma acuze Halba de inalta tradare dar mie imi place Prius. Din pacate pe la noi nu sunt pline showroomurile de astfel de masini cu vanzari minuscule si nu pot spune ce senzatie am intr-o astfel de masina dar din poze mi-a placut. ma refer la interior si la calitatea lui. Consumul nu e cea mai mare preocupare a mea si chiar ma amuza (fara intentia de a te jigni) grija cu care masori consumul masinii tale.
Insa pretul aberant nesustinut de facilitati nu prea ma imbie la alegerea unei astfel de masini. Cea mai accesibila e Insight dar oricum sare de pretul unei compacte dotata foarte bine. De fapt are pretul ca un Accord (Acura TSX) in echiparea de baza.

Consumul aici e important pentu ca conducem mult. Nu a fost important pana acum dar pretul la benzina merge in sun repede la noi; CU 1$ mai mult pe galon fatza de anul trecut. Nu avem transport in comun, ai doar masina fara de care esti mort. NU ai masina nu mergi la lucru.
Cel mai apropiat magazin e la 3 km.
22nst
Am condus un Prius gerenatia 2 (la intalnirea Toyota din 2007 de la Iasi) si pot spune ca mi-a placut. Masina fiind de test, avea un consum de 7 si ceva... parca asa tin minte.
In RO este scumpa iar noi suntem fani diesel. Nu cred ca va prinde...
Eu am "omorat" consumul Avensisului cu un Yaris 1.4 d4d. In Bucuresti am 5.8 l/100km. Pana acum singurul drum extra urban, pana la Pitesti si retur, 4.4 l/100km.
Il am de 2000 km si este ok. (masina are undeva la 49-50.000 km... pe acolo)

Dinpoplaca, te asteptam cu poze smile.gif
dinpoplaca
QUOTE (22nst @ May 1 2011, 01:20 AM) *
Am condus un Prius gerenatia 2 (la intalnirea Toyota din 2007 de la Iasi) si pot spune ca mi-a placut. Masina fiind de test, avea un consum de 7 si ceva... parca asa tin minte.
In RO este scumpa iar noi suntem fani diesel. Nu cred ca va prinde...
Eu am "omorat" consumul Avensisului cu un Yaris 1.4 d4d. In Bucuresti am 5.8 l/100km. Pana acum singurul drum extra urban, pana la Pitesti si retur, 4.4 l/100km.
Il am de 2000 km si este ok. (masina are undeva la 49-50.000 km... pe acolo)

Dinpoplaca, te asteptam cu poze smile.gif

Fain, e un consum bun de tot.
Cu Prius ca sa ai consum bun trebuie sa nu mergi distantze scurte.( sub vreo 3-4 km) La pornire motorul pe benzina merge continu pana se incalzeste.
Daca mergi distantze scurte mai bine cumperi alta masina.
Dar si asta se schimba cu prius 2012 care poate fi incarcat si la priza si atunci daca mergi distantze scurte nu mai folosesti benzina niciodata
22nst
Acea masina avea motorul incalzit.

Sa inteleg ca Priusul merge pe benzina pana se incalzeste motorul?



In RO pe forumul Honda exista un tip cu un Prius cu instalatie GPL smile.gif
dinpoplaca
QUOTE (22nst @ May 1 2011, 01:33 AM) *
Acea masina avea motorul incalzit.

Sa inteleg ca Priusul merge pe benzina pana se incalzeste motorul?



In RO pe forumul Honda exista un tip cu un Prius cu instalatie GPL smile.gif


Merge in HYBRID MODE adica amandoua dar motorul pe benzina merge continu pana se incalzeste.
dinpoplaca
QUOTE (dinpoplaca @ Apr 30 2011, 10:05 PM) *
Aici la noi se conduce mult si daca pretul e putin mai mare la Prius, pentu ca conducem mult, bani se recupereaza repede si chiar faci bani chiar daca gasesti o masina mai ieftina.
E am cumparat priusul in Decembrie 2010 si deja am in cateva zile 7000 mile = 12645 km. comparat cu cealalta masina mi-a salvat deja peste 950$ in benzina, in 4 luni.

Scuze, am aproape 6000 de mile =9656 km si nu aproape 7000 mile cum am postat mai inainte.
pmhoria
@dinpoplaca
Nu stiam ca la pornirea cu motorul rece, motorul de 1.8 merge in continuu.. Stiam ca poti porni si merge pana la 2 km in urban numai cu motorul electric.
Atunci poti sa ne zici cam cat ar fi consumul estimat de tine pe distante scurte gen max 5 km urban?
Si, daca-mi permiti si o mica gluma .. ar trebui sa-ti spunem "dingeorgia" acuma teehee.gif thumbsup.gif
22nst
Cred, ca motorul pe benzina sta pornit pana se incalzeste la ralanti, ajutand motorul electric atunci cand este nevoi.
Pirusul poate merge pana la 40-45 km/h doar pe electric

Uite AICI preturile din RO
Cel mai ieftin 27500 euro sau prin programul rabla, 24800 euro, nu $
dinpoplaca
QUOTE (pmhoria @ May 1 2011, 09:12 AM) *
@dinpoplaca
Nu stiam ca la pornirea cu motorul rece, motorul de 1.8 merge in continuu.. Stiam ca poti porni si merge pana la 2 km in urban numai cu motorul electric.
Atunci poti sa ne zici cam cat ar fi consumul estimat de tine pe distante scurte gen max 5 km urban?
Si, daca-mi permiti si o mica gluma .. ar trebui sa-ti spunem "dingeorgia" acuma teehee.gif thumbsup.gif

Am resetat computerul de bord dimineatza cand am plecat de acasa si deja am oprit de 2 ori.
Iti dau niste numere si poze cand ajung acasa
dinpoplaca
Dimineatza am resetat Trip A
Dupa 3.9 mile = 6.9 km m-am oprit si am facut poza asta.
Consumul a fost 47.1MPG = 4.99 l/100km .

Click to view attachment



Am mers vreo 16 mile, am oprit vreo 2 ore, si am pornit spre casa.
Am oprit a doua ora in drum spre casa ca sa mancam ceva.
Asta e la 1.6 mile = 2.57 km departare de casa. Am stat vre 40 ca sa se joace si copii putin iar consumul de acolo pana acasa a fost 43.8 MPG = 5.37 l/100km.

Click to view attachment




Total de cand am pornit de acasa azidimineata pana cand am ajuns acasa dupamasa am facut 36 mile = 57.93 km
Consumul total la cei 57.93 km a fost 59.7 Mpg = 3.93 l/100km
Click to view attachment


Deci da consumul e afectat de distantze scurte dar pe general chiar cu 2 opriri cand motorul a trebuit sa se incalzeasca consumul general e foarte bun.

Cand am cumparat masina in decembrie pentru ca motorul nu era rodat si era frig afara nu puteam sa fac un consum mai mic de 51 MPG = 4.6 l/100km
Dupa 2000 de mile de rodaj a inceput sa consume mai putin iar acum dupa ce am invatzat cum sa o conduc consumul nu merge mai sus de 4.27 l/100km. Bineintzeles ca nu conduc sportiv. Prietenilor care stiau cum conduceam inainte nu le vine sa creada cum conduc acum.
Nu am avut nici o masina pe care sa o conduc cu atata placere ca si pe masina asta cu toate ca merg mai incet cu ea.

Si sa nu uit am mers cu aerul conditionat tot timpul.

Im masina 2 adulti si 2 copii.

22nst
Avantajul este ca motorul se incalzeste repede
Cu Avensis-ul, motor de 1.8 cutie automata, vara in 3-4 km ajungea la 90 grade, temperatura optima.
dinpoplaca
QUOTE (22nst @ May 1 2011, 09:48 PM) *
Avantajul este ca motorul se incalzeste repede
Cu Avensis-ul, motor de 1.8 cutie automata, vara in 3-4 km ajungea la 90 grade, temperatura optima.

Da acum e cald afara si se incalzeste mai repede, dar am uitat ceva important: presiunea aerulul in roti.

La prius Toyota recomanda 36 PSI iar pe roti scrie ca poti sa unfli rotile la maxim 44 PSI. eu ca sa am consum bun la unfle la 40 PSI; exact la jumatate. Alti oameni merg chiar pana la 42 PSI dar au raman la mijloc ca sa nu fie prea unflate.

Chestia asta cu unflatul rotilor mai mult decat recomanda producatorul, da rezultate la orice masina.
22nst
Da asa este, dar odata cu consumul scade confortul smile.gif
Eu folosesc 32 psi in Yaris.
Tine cont ca vara creste presiunea...
dinpoplaca
QUOTE (22nst @ May 1 2011, 12:17 PM) *
Uite AICI preturile din RO
Cel mai ieftin 27500 euro sau prin programul rabla, 24800 euro, nu $

Multzumesc pentru document.

Consumul de acolo nu e real. Vad va aveti aceeasi problema pe care au avut-o si americani pana acu vreo 2 ani; nici o masina nu consuma atat de putin cat scria in cartea tehnica si americanii au fost suparati rau si au schimbat metoda de testare.

La noi consumul la prius e:

Urban: 4.61 l/100km
Extraurban: 4.9 l/100km
Mixt: 4.7 l/100km

Si aste e consumul adevarat pentru majoritatea populatiei. Noi ( eu si sotia) scoatem cu mult mai putin decat spun ei (cam ce arata la voi in romania) dar sunt si unii care consuma mai mult. (5.4 - 5.7 l/100km. Eu unul tot nu pot sa inteleg cum oamenii astia pot sa scoata consumul asa de mare)

80% conducem pe autostrada intre 105-120 km/h.
pmhoria
@dinpoplaca
Mersi de informatii/poze thumbsup.gif
James Kilowatt
Cand pui consumuri din astea pe zi sau pe drum scurt, pune de amorul artei si viteza medie.

Eu am scos ieri consum "urban" de 6.7L/100km cu benzinar turbo fara nimic eco .... insa cu viteza medie de 33km/h. N-are insa absolut nimic exceptional, nu e consum urban serios, e un consum de "ecomarathon" obtinut intamplator in oras. Insa era duminica, strada pustie, am mers la sincronizarea semafoarelor, si am franat cred de doua ori in 15km, conditii in care orice masina ar consuma infim.
dinpoplaca
QUOTE (James Kilowatt @ May 2 2011, 08:06 AM) *
Cand pui consumuri din astea pe zi sau pe drum scurt, pune de amorul artei si viteza medie.

Eu am scos ieri consum "urban" de 6.7L/100km cu benzinar turbo fara nimic eco .... insa cu viteza medie de 33km/h. N-are insa absolut nimic exceptional, nu e consum urban serios, e un consum de "ecomarathon" obtinut intamplator in oras. Insa era duminica, strada pustie, am mers la sincronizarea semafoarelor, si am franat cred de doua ori in 15km, conditii in care orice masina ar consuma infim.

Viteze medie e in poze , in partea din dreapta jos.

A fost 34 mile/ora = 54.71 km/ora.
pe strazi a fost putin aglomerat si am prins ceva stopuri.
James Kilowatt
Recordul meu de consum este 5.7L/100km, cu 55km/h Vmediu. Cu benzinar chiptunat, 1.8 turbo. Oi fi avut hibrid si nici nu stiu... whistling.gif
E drept ca e si o exceptie, in general nu e chiar atat de putin, consumul ala a fost scos doar de dragul testarii. Insa imi imaginez ca un TDI greenline ar putea scoate cam acelasi consum cu priusul tau in acelasi conditii.

Eu cred a daca vrei sa ne impresionezi, trebuie sa ne arati consumuri la viteze medii sinistre. De exemplu, la viteze medii de 10-15km/h, acolo unde un benzinar obisnuit consuma spre 15l/100km. La medie de 10km/h un hibrid ar trebui sa fie mult mai economic decat una clasica. Pe masura ce cresc vitezele medii probabil diferentele se estompeaza, pana cand hibridele devin chiar mai gurmande pe circuit, asa cum au aratat aia de la TopGear biggrin.gif
HalbaSus
La viteza medie de 55 km/h (extraurban evident, traseu de vreo 120 de km) am avut o medie de consum de 4.7% cu A3 1.9 TDI chiptunat pe la 145-150 cp... si fix masina mea nu e deloc eco (scot fum negru si ucid ursii polari). Un diesel "greenline" scoate lejer sub 4% la asemenea viteze.

Locul unde e ucisa economia (la masinile clasice) este in oras (viteze medii sub 20 km/h) si la viteze foarte mari (peste 160 km/h). La medie de 20 km/h (viteza mea medie clasica din oras) consumul ajunge la 7.5-8%.
dinpoplaca
QUOTE (James Kilowatt @ May 2 2011, 03:41 PM) *
Recordul meu de consum este 5.7L/100km, cu 55km/h Vmediu. Cu benzinar chiptunat, 1.8 turbo. Oi fi avut hibrid si nici nu stiu... whistling.gif
E drept ca e si o exceptie, in general nu e chiar atat de putin, consumul ala a fost scos doar de dragul testarii. Insa imi imaginez ca un TDI greenline ar putea scoate cam acelasi consum cu priusul tau in acelasi conditii.


Da, daca stii sa conduci si nu accelerezi pana in stop si acolo blochezi rotile ca sa opresti, si daca stii sa anticipezi traficul poti face consum fain cu orice masina.

QUOTE (James Kilowatt @ May 2 2011, 03:41 PM) *
Eu cred a daca vrei sa ne impresionezi, trebuie sa ne arati consumuri la viteze medii sinistre. De exemplu, la viteze medii de 10-15km/h, acolo unde un benzinar obisnuit consuma spre 15l/100km. La medie de 10km/h un hibrid ar trebui sa fie mult mai economic decat una clasica. Pe masura ce cresc vitezele medii probabil diferentele se estompeaza, pana cand hibridele devin chiar mai gurmande pe circuit, asa cum au aratat aia de la TopGear biggrin.gif


La viteze medii mai mici consumul o sa fie si mai bun.
dinpoplaca
QUOTE (HalbaSus @ May 2 2011, 03:50 PM) *
La viteza medie de 55 km/h (extraurban evident, traseu de vreo 120 de km) am avut o medie de consum de 4.7% cu A3 1.9 TDI chiptunat pe la 145-150 cp... si fix masina mea nu e deloc eco (scot fum negru si ucid ursii polari). Un diesel "greenline" scoate lejer sub 4% la asemenea viteze.

Locul unde e ucisa economia (la masinile clasice) este in oras (viteze medii sub 20 km/h) si la viteze foarte mari (peste 160 km/h). La medie de 20 km/h (viteza mea medie clasica din oras) consumul ajunge la 7.5-8%.


Intr-adevar un diesel la drum intins se compara cu hybridele. Cumnatul meu ori de cate ori mergea in romania din germania mergea cu un golf diesel de vre 10 ani vechime. Consumul era sub 4 L/100km , era 3 si ceva. L-a vandut pana la urma la cineva in germania si persoana respectiva dupa un an i-a trimis un e-mail sa-i multzumeasca pentru ce masina i-a vandut.

Problema e in oras unde consuma in jur de 7 l/100km. si aici o folosesc majoritatea romanilor. Si mai e si consumul de placutze de frana unde hybridul doar recupereaza energie.
Diesel
In Romania orice traseu urban este marcat la fiecare ~500m de o oprire la zero si cateva frane bruste, unde frana regenerativa e ineficienta.

La masina mea am schimbat placutele la ~50 000km si m-a costat 300 de lei pentru ca m-am trezit cu ele consumate departe de casa si nu le-am comandat online.
dinpoplaca
QUOTE (Diesel @ May 2 2011, 04:13 PM) *
In Romania orice traseu urban este marcat la fiecare ~500m de o oprire la zero si cateva frane bruste, unde frana regenerativa e ineficienta.

La masina mea am schimbat placutele la ~50 000km si m-a costat 300 de lei pentru ca m-am trezit cu ele consumate departe de casa si nu le-am comandat online.


Depinde cum conduci. Eu folosesc 100% frana regenerativa pentru ca pastrez distanta in orice conditii, si oricum 80% conducem pe autostrada. Ii las pe toci cei grabiti sa intre in fatza mea. Cand sunt in masina asta parca sunt in vacantza

An un vecin care are ceva masina americana si are 75000 mile = 120000km cu franele originale fara ca sa fie hybrid
Sotia lui la vreo 35000 mile = 56000 km a schimbat franele.

Depinde cum conduci.
dinpoplaca

Ce am observat eu e ca nici o placutza de frana nu tine asa mult ca si cele originale; sau poate am fost eu zgarcit si am cumparat intotdeauna cele mai ieftine placutze. confused.gif
Oricum la prius ma astept sa merg pana la cel putin 320000 km faara sa le schimb.

pe prius chat.com e un posesor de Prius care are acum la bord 560000 km fara sa fi schimbat placutzele.Conduce majoritatea timpului pe autostrada.
22nst
La Avensis le-am schimbat la 40.000 km si mai aveam 5 mm grosime
dinpoplaca
QUOTE (22nst @ May 2 2011, 06:22 PM) *
La Avensis le-am schimbat la 40.000 km si mai aveam 5 mm grosime

Pai trebuia sa le mai lasi putin. Oricum cand sunt aproape gate incep sa fluiere (sa sune) continu, si stii ca trebuie sa le schimbi.
HalbaSus
Pai daca nu franezi niciodata normal ca o sa te tina o vesnicie placutele de frana (desigur va trebui sa schimbi lichidul de frana la 2 ani), sau daca vrei sa te tina si mai mult cumpara-ti placute ceramice. Oricum, costul placutelor de frana (mai ales la masini cu puteri mici) mi se pare neglijabil in comparatie cu costul total al intretinerii.

Apropo de intretinere, am vazut ca in state majoritatea masinilor au schimbul de ulei (obligatoriu banuiesc) se face la valori relativ penibil de mici (5000-7500 de mile) si din cate am inteles Priusul e o exceptie cu 10.000 de mi,e in timp ce in europa FIX ACEIASI PRODUCATORI recomanda schimburi facute intre 15.000 si 20.000 de km (unele chiar mai mult). Ceva nu e in regula, mai ales ca prin natura geografiei si a sistemului rutier in state se circula mult mai mult la viteze constante in timp ce in europa (mai ales in romania unde nu sunt autostrazi, dar si in restul continentului) traficul este mult mai sacadat... deci daca se face o diferenta intre intervalele de schimb al uleiului ar trebui sa fie mai mari in SUA, unde traficul mediu e mai lejer decat cel european.
dinpoplaca
QUOTE (HalbaSus @ May 2 2011, 06:48 PM) *
Pai daca nu franezi niciodata normal ca o sa te tina o vesnicie placutele de frana (desigur va trebui sa schimbi lichidul de frana la 2 ani), sau daca vrei sa te tina si mai mult cumpara-ti placute ceramice. Oricum, costul placutelor de frana (mai ales la masini cu puteri mici) mi se pare neglijabil in comparatie cu costul total al intretinerii.

Apropo de intretinere, am vazut ca in state majoritatea masinilor au schimbul de ulei (obligatoriu banuiesc) se face la valori relativ penibil de mici (5000-7500 de mile) si din cate am inteles Priusul e o exceptie cu 10.000 de mi,e in timp ce in europa FIX ACEIASI PRODUCATORI recomanda schimburi facute intre 15.000 si 20.000 de km (unele chiar mai mult). Ceva nu e in regula, mai ales ca prin natura geografiei si a sistemului rutier in state se circula mult mai mult la viteze constante in timp ce in europa (mai ales in romania unde nu sunt autostrazi, dar si in restul continentului) traficul este mult mai sacadat... deci daca se face o diferenta intre intervalele de schimb al uleiului ar trebui sa fie mai mari in SUA, unde traficul mediu e mai lejer decat cel european.

Aici cu ulei normal se recomanda sa schimbi uleiul la 3000 mile = 5000 km

daca mergi la reprezentantza, majoritatea iti pun ulei normal. daca vrei syntetic costa triplu.
La Nissan cu ulei normal:
- Daca conduci cu multe opriri si distantze scurte, sau sportiv ( frane si accelerari bruste) sau daca remorchezi ceva ceva iti recomanda schimb la 3750mile = 6000 km
-Daca conduci normal 5000 mile = 8000 km
-Daca conduci normal si distantze lungi atunci 7500 mi = 12000 km

Eu pun doar syntetic si-l schimb la 7500 mile. dar acum dupa ce am vazut niste teste de ulei pa forum la priuschat.com la priusisti o sa-l scimb la 10000 mile = 16000km ( astia platesc 25$ si trimit uleiul la testare si la 14000 de mile =22000km, la prius uleiul e inca bun)

L-am scimbat mai des pentru ca e uleiul syntetic e ieftin: cumpar la reducere o cutie de carton cu 6 litri mobil one 5W 30 cu 23$ Mi-am cumparat ulei pentru 10 ani pentru nissan si prius (0W- 20)

Oricum la prius imi schimba uleiul pe gratis pana la 30000 mile = 50000 km plus rotatia rotilor

Eu trebuie sa-l schimb pe banii mei la 40000 mile = 64000 km

Deci in concluzie aici se schimba uleiul des pentru ca e ieftin.

La voi toti va fura; de la guvern pana la reprezentantzele auto.
22nst
QUOTE (dinpoplaca @ May 2 2011, 08:29 PM) *
...
Mi-am cumparat ulei pentru 10 ani pentru nissan si prius (0W- 20)
...


Cum adica pentru 10 ani?
Uleiul asta nu expira si el tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.