IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Suzuki Swift

This topic is about Suzuki Swift, the author, trixi114679, wrote about: da...apare SI uleiul 5W30 pe linga multe altele... da, si pe exteriorul manualului meu scrie AN DER TANKSTELLE(la benzinarie),adica cind esti nevoit s ... To read more just scroll down

70 Pages V  « < 50 51 52 53 54 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Suzuki Swift
trixi114679
post Sep 3 2008, 05:53 PM
Post #1021


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 181
Joined: 24-September 07
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 114.672



da...apare SI uleiul 5W30 pe linga multe altele...
da, si pe exteriorul manualului meu scrie "AN DER TANKSTELLE"(la benzinarie),adica cind esti nevoit sa mai pui ulei peste...5W-30.
eu una te cred.
tot ce am vrut sa arat insa este,ca nu exista o singura reteta recomandata,incercata si aprobata,care sa fie recunoscut de toti.fiecare procedeaza cum vede ca este mai bine,de pref dupa pataniile altora.

eu una,pot sa iti zic ca totusi ar fi bine sa tii cont de temperatura exterioara.pana si consumul se schimba sub temperaturi de -10,oricit de constanta ar fi temperatura in jurul motorului.

...si sa mai animez forumul,pun citeva poze cu un swift din ungaria.este una dintre cele mai modificate swifturi din ungaria si va fi prezenta la oradea in septembrie wink.gif
Attached File(s)
Attached File  devil1.jpg ( 90.67K ) Number of downloads: 22
Attached File  devil2.jpg ( 261.46K ) Number of downloads: 18
Attached File  devil3.jpg ( 191.2K ) Number of downloads: 17
 


--------------------
Warning!I have an attitude,and I know how to use it!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
predac
post Sep 3 2008, 06:02 PM
Post #1022


novice
**

Group: Membri
Posts: 22
Joined: 26-August 08
From: Bucuresti
Member No.: 117.826



mda. 5w30 scrie si pe coperta (pe spate) la mine. insa in interiorul manualului scrie 10w40. go figure! - ca sa zic asa

despre placute, numai de rau atunci.
oricum e total aiurea pentru producator: inseamna ca el schimba pe garantie 3-5 perechi de discuri per fiecare masina vanduta. cand esti producator si ai asemenea probleme, e fara indoiala ca schimbi furnizorul de placute. parca ar fi trebuit sa le vina si lor mintea la cap pana in 2008, nu?

personal, daca strica discurile, as pune si eu after-market. sunt curios cum se pupa treaba asta cu garantia.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
trixi114679
post Sep 3 2008, 06:14 PM
Post #1023


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 181
Joined: 24-September 07
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 114.672



nununu,predac,sa ne intelegem!doar atunci iti schimba pe gratis,daca nu ai facut 20000 cu ele,si poti sa demonstrezi ca nu ai reusit asta din cauze independente de tine!adica se cere piesa buclucasa,se duce la fabrica pentru ca sa fie pus sub lupa,si doar atunci t-i se returneaza banii(ca nu o sa stai tu cu masina tras pe dreapta in timpul asta si sunt convinsa ca paltesti tu reparatia in speranta ca iti primesti inapoi banii) daca prducatorul isi recunoaste vina!


--------------------
Warning!I have an attitude,and I know how to use it!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
predac
post Sep 3 2008, 06:27 PM
Post #1024


novice
**

Group: Membri
Posts: 22
Joined: 26-August 08
From: Bucuresti
Member No.: 117.826



hehe
foarte tare, frate. o sa vad la revizia de 10.000, chiar is curios cum se vor prezenta discurile.
daca e asa naspa treaba, atunci ar trebui sa aiba ceva buza, caz in care o sa-mi cer garantia aferenta si n-o sa mai pun never ever placute stock.

apropo de problema,
ce-am zis eu cu sunetele si uzura prematura care n-ar putea fi asociata vine din experienta anterioara cu tico.
nu-s mecanic si nici pe de parte specialist in vreun fel, insa masina aia a facut peste 200.000km cu toate felurile de placute. diversi producatori, toti coreeni. parca o data italienesti. cand mi-au mai harait, de mai multe ori am prins unele care scartaiau, dar de uzat prematur discurile n-a fost niciodata vorba.

masina e la un prieten acum si are fix aceleasi discuri care erau din fabrica. pe care le-am controlat eu insumi pentru uzura si sunt la un nivel ok. masina are vreo 220.000 km acum. cert e ca niciodata cat am condus-o nu mi-am pus problema ca e ceva in neregula cu placutele. si, spre norocul meu, nici nu a fost.

de-asta nu mi-am facut probleme cand au inceput sa scartaie placutele la SSS pe la vreo o saptamana si 1.000km de cand am luat-o.

This post has been edited by predac: Sep 3 2008, 06:28 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yir
post Sep 3 2008, 06:39 PM
Post #1025


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 222
Joined: 8-October 07
From: Bucuresti - Buzau
Member No.: 114.991



Efectele unui ulei mai vascos nu se vad decat dupa 120-140k km, pana atunci nu e nici o problema. Si oricum trebuie si cei din service sa traiasca din ceva. Eu ma refeream la temperatura in motor si e normal ca la temperaturi mici sa consume mai mult pentru ca motorul se incalzeste mai greu. Pe tema uleiului nu mai zic nimic.
Aici sunt pozele din manual:
Attached File(s)
Attached File  IMG_5373.jpg ( 626.56K ) Number of downloads: 18
Attached File  IMG_5374.jpg ( 685.43K ) Number of downloads: 26
 


--------------------
Suzuki Swift 1.5 GS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
predac
post Sep 3 2008, 06:45 PM
Post #1026


novice
**

Group: Membri
Posts: 22
Joined: 26-August 08
From: Bucuresti
Member No.: 117.826



pai din poza reiese ca trebuie sa folosim 10w40 la temperaturile din romanica. gresesc?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
predac
post Sep 3 2008, 06:49 PM
Post #1027


novice
**

Group: Membri
Posts: 22
Joined: 26-August 08
From: Bucuresti
Member No.: 117.826



un 5w30 e recomandabil pentru altfel de clima. daca o ardeam mai spre siberia, asa, sau pentru romanii care locuiesc prin sinaia.
nu cred ca prinzi -30 de grade in bucuresti nici daca-ti tai capul. pe cand +40 prinzi lejereanu in zilele de vara.

vorbesc strict pentru bucuresti, ca aici stau, n-am idee exacta ce nevoi sunt prin alte zone din ro.

This post has been edited by predac: Sep 3 2008, 06:51 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yir
post Sep 3 2008, 07:11 PM
Post #1028


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 222
Joined: 8-October 07
From: Bucuresti - Buzau
Member No.: 114.991



Din partea mea poti sa pui ce ulei doresti dar cauta pe net ce inseamna 5w30, 4w40, 10w40, etc si ce face fiecare si pe urma iei o decizie. Eu m-am decis sa fac cum zice in manual. La o temperatura exterioara de 30-50 grade motorul ajunge tot la maxim 100-105grade.... atunci cand stai pe loc.


--------------------
Suzuki Swift 1.5 GS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aleks
post Sep 3 2008, 08:12 PM
Post #1029


novice
**

Group: Membri
Posts: 23
Joined: 19-March 08
Member No.: 116.719



QUOTE (yir @ Sep 3 2008, 03:26 PM) *
In manualul pe care il am eu pe langa tabelul cu uleiurile in functie de temparatura exterioara apara si uleiul recomandat 5w30. Cand ajung acasa fac o poza. Indiferent de temperatura exterioara temperatura in motor se mentine intre anumite limite. Tabelul cu uleiuri in functie de temperatura exterioara pentru mine nu are importanta.

nu imi vine sa cred ca imi este dat sa citesc asa ceva pe un forum auto, nu de gospodine sau de dating, ceva.
tabelul cu uleiuri in functie de temperatura exterioara nu conteaza?!?!?!?
imi pare rau ca ne lasam coplesiti de sentimentele de frustrare atunci cand altcineva se intampla sa aiba dreptate la un punct oarecare privind domeniul auto (daca acel cineva se intampla sa fie si femeie pe deasupra, lucru asta probabil ca multora ne raneste sentimentele prea profund), incepem sa folosim argumentari ilare doar pentru a ne sustine punctul de vedere.
presupun ca din nervi sau din greseala ai spus asta, pentru ca imi pari un om care stie relativ bine cu ce se mananca masinile. nu are importanta daca afara e iulie si 40 de grade sau ianuarie si minus 15 grade in alegerea uleiului pentru masina?
e o chestiune elementara asta....

This post has been edited by aleks: Sep 3 2008, 08:15 PM


--------------------
Trebuie sa stii sa legi doua cuvinte copile/Altfel risti sa fie cainele tau mai destept ca tine
Educa-te singur, stii, nu-i greu deloc/NU doar cartile de joc in viata-ti aduc noroc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yir
post Sep 3 2008, 08:56 PM
Post #1030


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 222
Joined: 8-October 07
From: Bucuresti - Buzau
Member No.: 114.991



Pe forum se combat idei nu persoane.
Un ulei 10w40 are Viscozitate la 100°C [mm2/s] 14 , iar unul 5w30 are Viscozitate la 100°C [mm2/s] 11,8. De asemea cand motorul inca nu a ajuns la temperatura de regim un ulei 5w30 are Viscozitate la 40°C [mm2/s] 70 iar unul 10w40 are Viscozitate la 40°C [mm2/s] 95 . Cu alte cuvinte la un motor de capacitate mica pompa de ulei va depune un efort mai mare pentru a impinge uleiul in cazul folosirii unui ulei w40 decat in cazul unui ulei w30. Iar un ulei w40 va forma o pelicula mai groasa peste tot decat un ulei w30 ceea ce conduce la crearea unor tolerante mai mari intre piese.
Daca intr-un tabel cu mai multe valori de ulei apare o valoare despre care scrie indicat nu vad sensul de a folosi altceva. Restul valorilor nu au importanta pentru ca prefer sa folosesc uleiul in dreptul caruia scrie indicat.
Cata vreme nu e masina mea fiecare poate sa foloseasca orice fel de ulei existent pe piata pentru motoare pe benzina.


--------------------
Suzuki Swift 1.5 GS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lai
post Sep 3 2008, 10:11 PM
Post #1031


sofer
***

Group: Membri
Posts: 58
Joined: 28-January 08
From: rahovia
Member No.: 116.198



Pot sa folosesc Floriol?biggrin.gif
Eu propun o intalnire, ca tot s-au terminat concediile. E mai simplu sa imi povesteasca cineva despre masina decat sa ma chinui sa citesc eu. biggrin.gif


--------------------
Suzuki Swift 1.3 GS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabin
post Sep 4 2008, 12:29 AM
Post #1032


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 253
Joined: 6-December 07
From: Bucuresti
Member No.: 115.734



da, intalnire. vin si eu.biggrin.gif


--------------------
Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
predac
post Sep 4 2008, 01:07 AM
Post #1033


novice
**

Group: Membri
Posts: 22
Joined: 26-August 08
From: Bucuresti
Member No.: 117.826



daca mai era nevoie de vreo lamurire:

All engines should run atleast 210F, and while there is no set overheating temperature, anything over 300F is usually overheating. Overheating is not as big of a problem as underheating, and if the engine is running well, with a nice amount of smoke, and there is no steam coming off the head, then it is not overheating. Engine temperatures are relative to ambient temperature. If the ambient temperature is very high, your engine will run hotter then it would if it was 15F out. (http://radiocontrol.wikia.com/wiki/Nitro_engine_tuning)

producatorul ne vinde bullshit cand asociaza fiecarui tip de ulei un palier de temperatura? s-ar duce naibii toata industria mecanica de pe planeta asta.

apropo de 5w30 si evidentierea lui in manual, hai sa fac si eu o analogie triviala, dupa cum ma duce mintea la ora asta, ca sa ajung la concluzia ca e mai bine sa ai 10w40 si ca e mai rau sa ai 5w30, daca o arzi in special prin urban si esti in zona bucuresti, ilfov, buzau, pitesti, constanta. daca iau din hypermarket un borcan de bulion, iar ingredientele sunt in mai multe limbi, cele scrise in poloneza fiind bolduite, banuiesc ca o sa le citesc tot pe alea de mai jos in limba romana, nu? o sa consider pe buna dreptate ca produsul ala se vinde cu precadere in polonia, ca doar n-o sa cred ca le-a bolduit ca sa invat eu poloneza?! pai mi-ar da nevasta cu bulionul in cap, ca am venit acasa cu gem in loc de compot. buun. acu', luand-o babeste, caci la vascozitati nu ma pricep, manualul utilizatorului e o traducere dupa un docoment original intocmit la un moment-dat de un producator global pentru o regiune care cuprinde mai multe piete, cum ar fi finlanda, elvetia, germania si, de ce nu, romania. luand-o de buna ca o fi adevarat ce-am zis mai devreme, rezulta nu mai putin de urmatoarele doua variante:
a. un producator global ca suzuki a cautat sa gaseasca un numitor comun pentru regiunea vizata (deci -30 +30 grade celsius), dupa care a tradus manualul pentru fiecare tara in parte.
b. un producator global ca suzuki, care abia si-a miscat curul sa deschida o reprezentanta in romanica, pe care probabil ca o considera aproximativ insignifianta in viziunea sa globala cu vanzari de catralioane de masini, marindu-si dubios de marinimos costurile cu logistica, a trimis pe rand scrisori oficiale catre fiecare birou de meteorologie din fiecare tara in care vinde ceva, caz in care, desigur, nu a uitat de romania, dupa care a conceput manualul romanesc special pentru ruta bucuresti-mangalia.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
yir
post Sep 4 2008, 07:15 AM
Post #1034


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 222
Joined: 8-October 07
From: Bucuresti - Buzau
Member No.: 114.991



300F= aprox 148 celsius.... cred ca stii ce inseamna.. cred ca un motor euro 4 are destul de bine puse la punct sistemele de racire astfel incat temperatura in interiorul sau sa se mentina cat mai constanta. Pentru asta exista termostat, se deschide si se inchide la o anumita temperatura, adica in motor temperatura e tinuta intre 2 valori 84 si 98-100 grade. Pentru evitarea supraincalzirii e un ventilator cu doua trepte.
Analogia cu bulionul e cel putin interesanta, mai degraba te uitai la cum este uleiul in tigaie inainte sa-l incalzesti si dupa ce s-a incalzit. biggrin.gif


--------------------
Suzuki Swift 1.5 GS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aleks
post Sep 4 2008, 09:01 AM
Post #1035


novice
**

Group: Membri
Posts: 23
Joined: 19-March 08
Member No.: 116.719



predac, multumim pentru explicatia ta plastica, e cred exemplificarea cea mai evidenta pe care o puteai face.
nu convinge pe toata lumea insa nici macar explicatia ta, dar de asta suntem diferiti, ca sa fim fiecare cu parerile lui, ca din contradictie se naste evolutia, nu ? smile.gif
oricum, inca odata, clar ca explicatia ta e mai mult decat lamuritoare smile.gif


--------------------
Trebuie sa stii sa legi doua cuvinte copile/Altfel risti sa fie cainele tau mai destept ca tine
Educa-te singur, stii, nu-i greu deloc/NU doar cartile de joc in viata-ti aduc noroc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yir
post Sep 4 2008, 09:03 AM
Post #1036


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 222
Joined: 8-October 07
From: Bucuresti - Buzau
Member No.: 114.991



Aici e ceva mai detaliata explicatia: http://wiki.seloc.org/a/Oil_Labelling_Explained .Concluzia de la sfarsit cred ca spune totul pentru cine vrea sa inteleaga.
Pe tema uleiului eu ma opresc aici.
Unde se face intalnirea? smile.gif


--------------------
Suzuki Swift 1.5 GS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
predac
post Sep 4 2008, 10:11 AM
Post #1037


novice
**

Group: Membri
Posts: 22
Joined: 26-August 08
From: Bucuresti
Member No.: 117.826



nici eu nu mai zic nimic. am gasit ceva interesant in link-ul tau.

HTHS - High temperature High shear A relatively new oil test/specification, the oil is subjected to high temperature 150C and is mechanically sheared at 1 x 10^6 per second. A value of 2.8 or is considered the minumum for normal bearing wear. Here are some HTHS numbers on well known oils, the higher the number the more shear stable the oil; 4's and 5's are excellent numbers and demonstrate basestock quality e.g. Silkolene and Motul.

Mobil 10W40 HTHS 3.6
Castrol RS 10w-60 HTHS 3.7
Castrol RS 0w-40 HTHS 3.7
Silkolene PRO S 5w-40 HTHS 4.07
Motul 300V 10w-40 HTHS 4.19
Motul 300V 5w-40 HTHS 4.51
Redline 5w40 HTHS 4.6
Redline 10W40 HTHS 4.7
Mobil 1 15w-50 HTHS 5.11
Silkolene PRO S 10w-50 HTHS 5.11
Silkolene PRO R 15w-50 HTHS 5.23
Motul 300V 15w-50 HTHS 5.33
Redline 15W50 HTHS 5.8

care va sa zica mobilu' de 10, 40 e cel mai fraier de pe lista.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ntire2002
post Sep 4 2008, 10:20 AM
Post #1038


sofer
***

Group: Membri
Posts: 56
Joined: 16-January 08
Member No.: 116.083



mai baieti, in materie de motoare eu is dus cu pluta....
nu ma intereseaza prea mare lucru la o masina decat sa toarca motorul cat mai frumos, daca ma-ntelegeti....
am ignis, asta e un pic mai puturoasa decat swift....
am avut o experienta neplacuta cu castrol, si dupa aia am descoperit mobil 5w30 ala super sintetic, de mergea motorul misto de tot....
acuma la 30000 in lipsa de mobil, am luat ce zice tata lu' suzuki, adica am bagat shell 5w30 full sintetic....
se simte baieti diferenta....e enorma!! proiectantii aia de au facut motorul nu degeaba au zis shell, ca puteau sa zica elf sau mai cine stie ce ulei de formula 1...
au zis shell - care fie vorba intre noi, in romania ti-e frica sa-l cumperi ca nu stii ce e in bidon, pentru ca motorul ala a fost testat in cei mai buni parametrii cu acel ulei si nu cu altul....
acuma' fiecare cum vrea ca doar pe banii lui si-a luat masina, da' incercati macar o data sa bagati ce zice producatorul ca o sa vedeti si voi diferenta....

PS: apropo, uleiul l-am luat de "dincolo"....ca de aici nu am avut nici eu curaj....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
predac
post Sep 4 2008, 10:25 AM
Post #1039


novice
**

Group: Membri
Posts: 22
Joined: 26-August 08
From: Bucuresti
Member No.: 117.826



de unde de dincolo? ungaria?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aleks
post Sep 4 2008, 10:38 AM
Post #1040


novice
**

Group: Membri
Posts: 23
Joined: 19-March 08
Member No.: 116.719



QUOTE (predac @ Sep 4 2008, 08:11 AM) *
nici eu nu mai zic nimic. am gasit ceva interesant in link-ul tau.

HTHS - High temperature High shear A relatively new oil test/specification, the oil is subjected to high temperature 150C and is mechanically sheared at 1 x 10^6 per second. A value of 2.8 or is considered the minumum for normal bearing wear. Here are some HTHS numbers on well known oils, the higher the number the more shear stable the oil; 4's and 5's are excellent numbers and demonstrate basestock quality e.g. Silkolene and Motul.

Mobil 10W40 HTHS 3.6
Castrol RS 10w-60 HTHS 3.7
Castrol RS 0w-40 HTHS 3.7
Silkolene PRO S 5w-40 HTHS 4.07
Motul 300V 10w-40 HTHS 4.19
Motul 300V 5w-40 HTHS 4.51
Redline 5w40 HTHS 4.6
Redline 10W40 HTHS 4.7
Mobil 1 15w-50 HTHS 5.11
Silkolene PRO S 10w-50 HTHS 5.11
Silkolene PRO R 15w-50 HTHS 5.23
Motul 300V 15w-50 HTHS 5.33
Redline 15W50 HTHS 5.8

care va sa zica mobilu' de 10, 40 e cel mai fraier de pe lista.

ce ulei e redline?
se comercializeaza sub ce nume in romania?
sau e sub numele asta?


--------------------
Trebuie sa stii sa legi doua cuvinte copile/Altfel risti sa fie cainele tau mai destept ca tine
Educa-te singur, stii, nu-i greu deloc/NU doar cartile de joc in viata-ti aduc noroc
Go to the top of the page
 
+Quote Post

70 Pages V  « < 50 51 52 53 54 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 15th May 2024 - 11:28 AM