IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Revizie swift pret exagerat?

This topic is about Revizie swift pret exagerat?, the author, morarumd, wrote about: Azi am fost cu masina la a 3-a revizie la BS motors Bucuresti. Preturi: (fara tva) filtru ulei: 20.56 filtru climatizare: 27.82 mobil 5w40 1L: 34.37 m ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Revizie swift pret exagerat?
morarumd
post Oct 21 2008, 11:57 AM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 21-October 08
Member No.: 118.331



Azi am fost cu masina la a 3-a revizie la B&S motors Bucuresti.

Preturi: (fara tva)

filtru ulei: 20.56
filtru climatizare: 27.82
mobil 5w40 1L: 34.37
mobil 5w40 4L: 130.38
filtru aer: 34.26
lichid frana 0.5L: 19.33
set placute frana fata: 190.34

total piese 457.06 (fara tva)

Manopera: (fara tva)

Inl filtru ulei: durata 0.4 ore
Inl filtru aer: durata 0.3 ore
Inl ulei motor: durata 0.4 ore
Inl lichid frana + aerisit: durata 1.2 ore
Inl placute frana: durata 0.9 ore
gresat usi: durata 0.2 ore
Inl filtru polen: durata 0.3 ore
test frane: durata 0.6 ore
verificat + reglat directia: durata 1.9 ore
total valoare lei manopera 434 lei (fara tva)


total factura 1060.36 (tva inclus)

Nelamuriri: Daca adun toate orele obtin 6.2. Cu masina am stat in service 2 ore timp in care UN SINGUR OM a lucrat la masina timp de cel putin 1.5 ore. Apoi a luat masina, nu am vazut unde a dus-o.

Pretul manoperei nu este exagerat?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yir
post Oct 21 2008, 12:16 PM
Post #2


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 222
Joined: 8-October 07
From: Bucuresti - Buzau
Member No.: 114.991



La orice service fiecare operatiune e normata cu un anumit timp chiar daca unele piese sunt apropiate. Un mecanic bun poate efectua operatiunea intr-un timp mai mic decat cel normat, iar daca s-ar calcula la timpul cat lucreaza efectiv un mecanic service-ul ar da faliment probabil.
Per ansamblu pretul este ok, mai ales ca ti-au verificat si geometria si au schimbat si lichidul de frana.


--------------------
Suzuki Swift 1.5 GS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RobertoSW
post Oct 21 2008, 02:00 PM
Post #3


sofer
***

Group: Membri
Posts: 53
Joined: 27-August 08
From: Constanta
Member No.: 117.835



Pretul manoperei este exagerat, ca exemplu la Skoda o revizie asemanatoare costa (total) in jur de 600RON, manopera fiind aproximativ 200RON.

This post has been edited by RobertoSW: Oct 21 2008, 02:01 PM


--------------------
SKODA OCTAVIA TOUR SPORT 1,9TDI
SUZUKI SWIFT 1,3GS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian107416
post Oct 21 2008, 04:48 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



QUOTE (yir @ Oct 21 2008, 06:16 AM) *
La orice service fiecare operatiune e normata cu un anumit timp chiar daca unele piese sunt apropiate. Un mecanic bun poate efectua operatiunea intr-un timp mai mic decat cel normat, iar daca s-ar calcula la timpul cat lucreaza efectiv un mecanic service-ul ar da faliment probabil.
Per ansamblu pretul este ok, mai ales ca ti-au verificat si geometria si au schimbat si lichidul de frana.

Zau???? Intelege toata lumea necesitatea normarii si micile variatii( in Ungaria la ora lucrata nu exista diferente fata de normare mai mare de 5 min ). Dar chiar sa-ti factureze de 3 ori timpul lucrat efectiv ?? Cred ca se numeste altfel chestia asta - specifica tuturor service-urilor din Romania, de altfel!! Iar daca pretul ti se pare OK, cred ca habar nu ai de salariul mediu din Romania, ca sa nu mai vorbim de cel minim. Iar Swift-ul, cu toate ca e o masina ok, nu reprezinta o alegere "de lux".
"Un mecanic bun poate efectua operatiunea intr-un timp mai mic decat cel normat" - probabil ca Suzuki angajeaza doar "supermen" ce curbeaza axa timpului smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yir
post Oct 21 2008, 06:52 PM
Post #5


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 222
Joined: 8-October 07
From: Bucuresti - Buzau
Member No.: 114.991



Cata vreme vrei sa patrezi garantia faci revizia la service-ul autorizat ceea ce presupune acceptarea suprataxarii pe unele operatii.
Daca de exemplu in loc de ulei 5w40 s-ar fi folosit ulei 5w30 numai de aici ar mai fi aparut in plus aprox 170ron.
Geometria se putea face si in alt service si iesea cam cu 50% mai ieftin si nu cred ca era o operatie obigatorie la revizie.
Puteam sa spun ca a fost destul de mult manopera dar de ca sa nu consolezi omul din moment ce a dat banul si faptul e consumat? Daca se ducea la alt service autorizat ar mai fi dat pe carburant cam 130 ron, unde mai era economia cu manopera mai ieftina????
Te rog sa imi spui un service in romania unde se taxeaza efectiv timpul cat se lucreaza la masina.
Cred ca stiu destul de bine nivelul de salarizare din romania.


--------------------
Suzuki Swift 1.5 GS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabin
post Oct 21 2008, 11:41 PM
Post #6


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 253
Joined: 6-December 07
From: Bucuresti
Member No.: 115.734



1000Ron pt o revizie la un swift mi se pare foarte mult...

This post has been edited by gabin: Oct 21 2008, 11:43 PM


--------------------
Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian107416
post Oct 22 2008, 06:51 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



QUOTE (yir @ Oct 21 2008, 12:52 PM) *
Cata vreme vrei sa patrezi garantia faci revizia la service-ul autorizat ceea ce presupune acceptarea suprataxarii pe unele operatii.
Daca de exemplu in loc de ulei 5w40 s-ar fi folosit ulei 5w30 numai de aici ar mai fi aparut in plus aprox 170ron.
Geometria se putea face si in alt service si iesea cam cu 50% mai ieftin si nu cred ca era o operatie obigatorie la revizie.
Puteam sa spun ca a fost destul de mult manopera dar de ca sa nu consolezi omul din moment ce a dat banul si faptul e consumat? Daca se ducea la alt service autorizat ar mai fi dat pe carburant cam 130 ron, unde mai era economia cu manopera mai ieftina????
Te rog sa imi spui un service in romania unde se taxeaza efectiv timpul cat se lucreaza la masina.
Cred ca stiu destul de bine nivelul de salarizare din romania.


Nu m-am legat de pretul pieselor, care intre noi fie vorba, au adaos comercial exagerat. NICI de NORMARE, care in sine e ceva de inteles -altfel ar dormi mecanicii sub masina si ar spune ca au lucrat 10 ore ca nu s-a desfacut un surub. Eu sustin doar ca normele stabilite sunt nerealiste, NESIMTITE,... ma rog, mai gasesti tu epitete. Am spus ca stiu ca se intampla peste tot in Romania asa. Eu insa continui sa cred ca e ABERANT.
Cunosti nivelul salariilor - e normal sa dai 125% salariul mediu pe economie pt o REVIZIE de 2h pe o masina din segmentul LOW COST ???
Legat de consolare, poate omul s-ar simti mai bine daca i-ai injura alaturi de el. Eu cel putzin asa as simti !

This post has been edited by Lucian107416: Oct 22 2008, 06:51 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yir
post Oct 22 2008, 09:42 PM
Post #8


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 222
Joined: 8-October 07
From: Bucuresti - Buzau
Member No.: 114.991



Ok, deci daca vrei o sa spun si varianta necenzurata..
Cei la minunatul service b&s al carui nume te duce cu gandul la flatulenta se comporta ca niste buticari de 2 lei care vor sa te arda pe toate partile. Exemple:
- gresatul usilor care la ei este operatie obligatorie la fiecare revizie;
- cantitatea de ulei care este pusa depaseste cu 0.2L cantitatea maxima recomandata de producator, doar ca sa iti mai taxeze un litru in plus;
- "grija" si ignoranta care o manifesta la semnalarea unei probleme;
- recomandarea de a face prima revizie la 10k km doar pentru a te prinde la ei si cu revizia de 100k km;
- etc
Daca morarumd ar fi citit un pic pe forum ar fi aflat ca lui Gabin i s-a cerut suma de 200ron pentru un schimb de placute, sau eventual putea suna pentru a cere un pret informativ privind revizia.
Fiind momentan singurul service Suzuki pe o raza de aproximativ 200km au preturi fara concurenta si la propriu si la figurat.
Suzuki Swift nu e o masina low cost raportat la clasa din care face parte.
Eu mi-am propus ca daca dupa urmatoarele 2 revizii nu se schimba nimic o sa renunt la garantie din simplul motiv ca facand reviiile la alte service-uri neautorizate Suzuki fac o economie care ar depasi eventualele probleme aparute pe perioada garantiei. In conditile in care un service autorizat nu poate sa intretina o masina conform manualului de service iar compania mama nu face nimic in privinta asta, cineva o sa aibe de pierdut.
Cred ca momentan e suficient atat.


--------------------
Suzuki Swift 1.5 GS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Visatoru
post Oct 23 2008, 08:50 AM
Post #9


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 102
Joined: 3-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 114.882



yir la ce service iti propui sa duci Swift-ul? Zi-ne si noua te rog un service care este serios, cu preturi rezonabile, cu oameni atenti la detalii si care incearca sa preintampine problemele, nu doar sa le rezolve. Daca nu ai o cunostinta in service, in Romania sunt convins ca este imposibil sa gasesti un astfel de service. Doar daca ai un prieten mecanic care se pricepe bine si face treaba cu atentie si responsabilitate.
Daca ai un astfel de prieten/stii un astfel de service, please share. Eventual pe mp daca nu vrei sa fie public rolleyes.gif

This post has been edited by Visatoru: Oct 23 2008, 08:51 AM


--------------------
Suzuki Swift 1.3 GLX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yir
post Oct 23 2008, 09:02 AM
Post #10


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 222
Joined: 8-October 07
From: Bucuresti - Buzau
Member No.: 114.991



Momentan o sa incerc la Sibiu, din ce am citit schimba doar ce scrie in manual. La SX4 a fost revizia de 15k aprox 300ron, eu am dat 600ron... cu tot cu drum ies mai ieftin si dau o tura si pe drumul Voineasa- Vidra biggrin.gif
Sincer, pot si eu sa schimb o placuta de frana, un lichid de frana, un lichid de racire, un ulei, un filtru de aer, un filtru de habitaclu, un filtru de ulei. Iar daca apare o problema mai serioasa cumpar piesa de la un magazin de piese auto mult mai ieftin decat in service si o montez la orice service mai rasarit.
Din ce am observat pana acum, oamenii din serviceurile mai micute par a lucra mult mai serios.

This post has been edited by yir: Oct 23 2008, 09:05 AM


--------------------
Suzuki Swift 1.5 GS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Visatoru
post Oct 23 2008, 09:27 AM
Post #11


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 102
Joined: 3-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 114.882



Vezi ca aia 300 Ron sunt probabil fara pretul uleiului si posibil sa nu fi schimbat nici filtrul de polen. Pe mine m-a costat 500 Ron revizia. Schimbarea consumabilelor nu este o problema, insa la noi acele stampile aplicate pe cartea de service inca dau bine atunci cand vinzi masina.
Nu cred ca cei de la service vor face operatiuni in plus la masina atata timp cat nu iti dai acordul. Eu ma uit in manual sa vad ce trebuie schimbat si le spun ca doar atat trebuie facut, iar in cazul in care considera ca mai trebuie si altceva sa ma consulte.
De exemplu se vede clar ca usile mele sunt gresate, nu au facut operatiunea asta. De ambreiaj m-au intrebat daca imi scartaie si le-am explicat ca l-am uns eu.


--------------------
Suzuki Swift 1.3 GLX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yir
post Oct 23 2008, 10:05 AM
Post #12


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 222
Joined: 8-October 07
From: Bucuresti - Buzau
Member No.: 114.991



Da, aprox 300 ron ulei si filtru ulei. Filtru aer si habitaclu cred ca pot fi luate si din alte parti mai iefin sau la fel dar nu mai platesti manopera. Cred ca daca te duci la orice service si faci revizia ti se pune stampila, ca nu e service agreat Suzuki asta e altceva.
Oricum eu o sa mai fac niste modificari la masina si o sa o tin pana crapa pentru ca o sa ofere niste senzatii foarte placute. Iar in 3-4 ani iau o masina mai spatioasa de familie din segmentul low cost.Pe piata din romania cred ca Swift-ul e posibil sa aibe o valoare de revanzare mica deci din punctul meu de vedere il tin cat pot.


--------------------
Suzuki Swift 1.5 GS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian107416
post Oct 23 2008, 11:52 AM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



QUOTE (yir @ Oct 23 2008, 03:02 AM) *
Momentan o sa incerc la Sibiu, din ce am citit schimba doar ce scrie in manual. La SX4 a fost revizia de 15k aprox 300ron, eu am dat 600ron... cu tot cu drum ies mai ieftin si dau o tura si pe drumul Voineasa- Vidra biggrin.gif
Sincer, pot si eu sa schimb o placuta de frana, un lichid de frana, un lichid de racire, un ulei, un filtru de aer, un filtru de habitaclu, un filtru de ulei. Iar daca apare o problema mai serioasa cumpar piesa de la un magazin de piese auto mult mai ieftin decat in service si o montez la orice service mai rasarit.
Din ce am observat pana acum, oamenii din serviceurile mai micute par a lucra mult mai serios.

Buna informatie. Eu sunt crescut in Sibiu si parintii sunt acolo, deci ajung de cateva ori pe an( desi nu in ultima vreme). Nu stiam. Merci. La garantie nu cred ca voi renuntza vreodata. Gandeste-te la o chestie de genul rupere lant distributie. Sanse mici, dar.... te saraceste daca se intampla. Sau kit ambreiaj. Garantzia Suzuki e din bara in bara si nu exclude ambreiajul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yir
post Oct 23 2008, 01:00 PM
Post #14


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 222
Joined: 8-October 07
From: Bucuresti - Buzau
Member No.: 114.991



Sanse extrem de mici sa se rupa lantul de distributie in primii 100k km indiferent de uleiul folosit. Kit-ul de ambreiaj poate fi considerat consumabila sau pana e verificat de cineva oficial pentru a se vedea ca e defect de fabricatie stai si astepti. Oricum ma mai gandesc ce o sa fac cu garantia.


--------------------
Suzuki Swift 1.5 GS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cribo25
post Oct 23 2008, 02:32 PM
Post #15


sofer
***

Group: Membri
Posts: 67
Joined: 31-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 115.297



QUOTE (yir @ Oct 22 2008, 08:42 PM) *
Ok, deci daca vrei o sa spun si varianta necenzurata..
Cei la minunatul service b&s al carui nume te duce cu gandul la flatulenta se comporta ca niste buticari de 2 lei care vor sa te arda pe toate partile. Exemple:
- gresatul usilor care la ei este operatie obligatorie la fiecare revizie;
- cantitatea de ulei care este pusa depaseste cu 0.2L cantitatea maxima recomandata de producator, doar ca sa iti mai taxeze un litru in plus;
- "grija" si ignoranta care o manifesta la semnalarea unei probleme;
- recomandarea de a face prima revizie la 10k km doar pentru a te prinde la ei si cu revizia de 100k km;
- etc
Daca morarumd ar fi citit un pic pe forum ar fi aflat ca lui Gabin i s-a cerut suma de 200ron pentru un schimb de placute, sau eventual putea suna pentru a cere un pret informativ privind revizia.
Fiind momentan singurul service Suzuki pe o raza de aproximativ 200km au preturi fara concurenta si la propriu si la figurat.
Suzuki Swift nu e o masina low cost raportat la clasa din care face parte.
Eu mi-am propus ca daca dupa urmatoarele 2 revizii nu se schimba nimic o sa renunt la garantie din simplul motiv ca facand reviiile la alte service-uri neautorizate Suzuki fac o economie care ar depasi eventualele probleme aparute pe perioada garantiei. In conditile in care un service autorizat nu poate sa intretina o masina conform manualului de service iar compania mama nu face nimic in privinta asta, cineva o sa aibe de pierdut.
Cred ca momentan e suficient atat.


Precizez de la inceput ca nu sunt un fan al service-urilor din Romania, indiferent cum se numesc acestea.

Dar citeva ceva as adauda aici fiind si eu din familia Suzuki:
- producatorul recomanada in cartea tehnica 3,8 l ulei pt. motor, dar se mai tine cont si de filtrul de ulei care mai maninca aproape 300 ml deci total 4,1 l ulei. Mai spune producatorul ca se va masura cu joja si trebuie sa fie la semnul superior. La mine asa corespunde corect, conform jojei.

Despre preturi in service adevarat ca sunt umflate, dar fiind vorba de garantie inghitim galusca. Singura consolare este ca totusi 6-7-8 sute de Ron nu reprezinta chiar cel mai de netrecut lucru gindindu-ne ca la ,sa zicem, 10.000 Km/an parcursi dam pe benzina cca. 2800 Ron la o medie de 7l/100 Km. la care nu mai adaug si alte maruntisuri gen accesorii - dezaburitor geam, lichid spalare parbriz etc.

This post has been edited by cribo25: Oct 23 2008, 02:34 PM


--------------------
Suzuki Ignis 1,3 GLX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sprite
post Oct 23 2008, 06:05 PM
Post #16


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 106
Joined: 14-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 94.920



QUOTE (Visatoru @ Oct 23 2008, 09:50 AM) *
Daca ai un astfel de prieten/stii un astfel de service, please share. Eventual pe mp daca nu vrei sa fie public rolleyes.gif


Acuma... mesaj privat - mesaj privat, da' sa stim si noi! rolleyes.gif
Serios, si eu sunt amator.
.........
Atat in manualul de utilizare cat si in cel de reparatii, cantitatea de ulei pentru un schimb ,cu filtru cu tot, este de 3,9 litri. Orice cantitate peste semnul de maxim sau sub minim, e la fel de daunatoare. Daca nivelul este oriunde intre cele doua semne, e foarte bine.

Bun, placutele unde le schimbam? Visatoru', nimic? whistling.gif


--------------------
2007 Suzuki Swift 1,3 GS
2003 Matiz 0,8 E
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yir
post Oct 23 2008, 06:14 PM
Post #17


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 222
Joined: 8-October 07
From: Bucuresti - Buzau
Member No.: 114.991



Nu am dat nici un PM momentan, discutam deschis daca sentimentul este reciproc.
In Bucuresti cred ca as putea aranja ceva la un service agreat Toyota daca persoana de contact mai lucreaza acolo, o sa ma interesez sa vad ce pot sa aflu.
Placutele se schimba foarte usor, daca le ai cred ca ne-am putea intalni in weekend daca si tu vrei sa iti arat cum smile.gif


--------------------
Suzuki Swift 1.5 GS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sprite
post Oct 23 2008, 06:34 PM
Post #18


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 106
Joined: 14-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 94.920



QUOTE (yir @ Oct 23 2008, 07:14 PM) *
Nu am dat nici un PM momentan, discutam deschis daca sentimentul este reciproc.
In Bucuresti cred ca as putea aranja ceva la un service


Daca se poate, i'm in. teehee.gif



--------------------
2007 Suzuki Swift 1,3 GS
2003 Matiz 0,8 E
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cribo25
post Oct 23 2008, 07:13 PM
Post #19


sofer
***

Group: Membri
Posts: 67
Joined: 31-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 115.297



QUOTE (sprite @ Oct 23 2008, 04:05 PM) *
QUOTE (Visatoru @ Oct 23 2008, 09:50 AM) *
Daca ai un astfel de prieten/stii un astfel de service, please share. Eventual pe mp daca nu vrei sa fie public rolleyes.gif


Acuma... mesaj privat - mesaj privat, da' sa stim si noi! rolleyes.gif
Serios, si eu sunt amator.
.........
Atat in manualul de utilizare cat si in cel de reparatii, cantitatea de ulei pentru un schimb ,cu filtru cu tot, este de 3,9 litri. Orice cantitate peste semnul de maxim sau sub minim, e la fel de daunatoare. Daca nivelul este oriunde intre cele doua semne, e foarte bine.

Bun, placutele unde le schimbam? Visatoru', nimic? whistling.gif

Inseamna ca avem manuale de utilizare diferite, ceea ce m-ar mira daca vorbim de motorul M13A. La mine scrie clar ca se verifica prin adaugare pina la semnul superior pe joja de ulei. Da, uleiul in mod normal trebuie sa se gaseasca intre cele 2 repere in rest fiind total daunator motorului.

Dupa ce criteriu verifici cantitatea existenta daca nu dupa joja? Si inca ceva, in cartea mea nu spune ca impreuna cu filtru 3,8 l ,ci dupa adaugarea acestei cantitati se verifica prin masurare cu joja si completare pina la nivelul superior al ei.


--------------------
Suzuki Ignis 1,3 GLX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yir
post Oct 23 2008, 08:03 PM
Post #20


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 222
Joined: 8-October 07
From: Bucuresti - Buzau
Member No.: 114.991



Poate baia de ulei la Ignis are alt volum, asta nu stiu. Dar atunci cand ti se pun 4.2L ulei in motor se da o cheie , se opreste motorul dupa 5 secunde si se verifica joja iar uleiul este la maxim mie nu imi suna bine. De ce sa nu puna 4L sa lase motorul la relanti 5min si dupa 15min sa verifice joja? cam cum scrie in manual...
Referitor la service, daca se efectueza reviziile in alt service decat cele agreate Suzuki se pierde garantia dar cartea de service va fi stampilata. Cum zicea Visatorul, conteaza la revanzare.


--------------------
Suzuki Swift 1.5 GS
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 26th April 2024 - 02:48 AM