IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Tuning motor aspirat

This topic is about Tuning motor aspirat, the author, pista, wrote about: CITAT(f1anatic Sep 13 2008, 0931 PM) 2009 Subaru Forester 2.5X Premium black on black 2.5L H4 170 HP 170 lb-ft - cutie manuala 5 trepte Deja cumparate ... To read more just scroll down

9 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Tuning motor aspirat
pista
post Feb 2 2009, 04:34 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



CITAT(f1anatic @ Sep 13 2008, 09:31 PM) *
2009 Subaru Forester 2.5X Premium
black on black
2.5L H4
170 HP
170 lb-ft
- cutie manuala 5 trepte


Deja cumparate fara sa am inca masina !

- Escort Passport 8500 X 50
- Narva® 12-volt, 65-watt, 2100-lumen H9 bulbs (care sint facute...de Osram)
- Perrin Performance Panel Air Filter - urmind sa folosesc un intake hybrid ca asa se recomanda pe forumuri - parte din priza de aer cu care a venit din fabrica - ce trebuie taiata, si apoi un tevoi de 3 inch diametru curbat (ma rog il cumpar gata facut) pina in plenum-ul galeriei de admisie.

Modificari Urgente si Planificate
- Navigatie adica CarPC
- Roata de Rezerva Full Size (ouch, janta este 287, cauciucul 150)

Iar dupa 5,000 de mile, deci pe la primavara
- Engine Control System
Greddy E-Manage
http://greddy.com/products/?Category=electronics
sau poate
Rallitek Perfect Power 6
http://rallitek.com/rapeecu.html
- High Flow Exhaust

Se face greu puterea pe masini NA dar oricum nu mi-am propus prea multe pt. Forester. Se poate - incepind cu galeriile de admisie PnP (ported & polished); alti cilindri si supape (cresterea compresiei) - am o intreaga teza de doctorat scrisa pe tema asta. Eu mai mult de 200 nu vreau sa ma ridic. Si asta reusesc prin ce am descris mai sus. Daca ma apuca nabadiile, ii pun compresor si gata. Sint kituri speciale - acum ceva vreme am investigat serios acest lucru pt un alt membru aici, care si-a luat Mercedes C-Klasse Diesel ulterior. E totusi o cutie mai mare pe niste roti, nu masina de curse, de aceea stiu ca ma voi opri inainte sa gauresc bugetul.


Daca ai aceste informatii, scrie te rog cand ai ceva timp. Solutii, putere obtinuta, buget, etc. Inclusiv varianta cu compresor.
In linii mari sunt si eu multumit cu motorul 2.5i, dar ceva putere, cuplu in plus parca n-ar strica.
Aici in Europa a fost o firma in Elvetia care monta compresor pe motoare Subaru, dar din motive necunoscute de mine firma respectiva nu mai exista. Si toata lumea trage din umeri la tuningul motorului aspirat.
Varianta cu kit turbo exclud.



--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Feb 2 2009, 04:43 PM
Post #2


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



lasa'l omule asa cum e ... e mai bine . dupa mai multa putere ai nevoie de alte frane , alte suspensii si te duce la costuri prea mari . asa de mari ca mai rentabil e sa iei una noua cu puterea aia din fabrica.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Feb 2 2009, 05:02 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



CITAT(G e o r g e @ Feb 2 2009, 03:43 PM) *
lasa'l omule asa cum e ... e mai bine . dupa mai multa putere ai nevoie de alte frane , alte suspensii si te duce la costuri prea mari . asa de mari ca mai rentabil e sa iei una noua cu puterea aia din fabrica.


Anul trecut am vrut sa vand 2.5i si sa aduc din SUA un OBK 2.5XT. Nu am reusit.
Nu vreau foarte multa putere, dar ceva mai mult totusi ar fi bine, in jur de 200CP. Fara sa fie nevoie de modificarile enumerate de tine.
Pe tema asta am schimbat niste informatii cu forumistii Subaru din Ungaria, ei in afara de tuning ECU, filtru sport si evacuare sport nu recomanda altceva. La ora actuala am filtru sport K&N, care in afara de sound nu prea produce nimic.
Cu compresorul ar fi cuplu si putere mai mare la turatii joase...

This post has been edited by pista: Feb 2 2009, 05:05 PM


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Feb 2 2009, 05:12 PM
Post #4


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



QUOTE (pista @ Feb 2 2009, 07:02 PM) *
QUOTE (G e o r g e @ Feb 2 2009, 03:43 PM) *
lasa'l omule asa cum e ... e mai bine . dupa mai multa putere ai nevoie de alte frane , alte suspensii si te duce la costuri prea mari . asa de mari ca mai rentabil e sa iei una noua cu puterea aia din fabrica.


Anul trecut am vrut sa vand 2.5i si sa aduc din SUA un OBK 2.5XT. Nu am reusit.
Nu vreau foarte multa putere, dar ceva mai mult totusi ar fi bine, in jur de 200CP. Fara sa fie nevoie de modificarile enumerate de tine.
Pe tema asta am schimbat niste informatii cu forumistii Subaru din Ungaria, ei in afara de tuning ECU, filtru sport si evacuare sport nu recomanda altceva. La ora actuala am filtru sport K&N, care in afara de sound nu prea produce nimic.
Cu compresorul ar fi cuplu si putere mai mare la turatii joase...


cum sa'ti explic eu tie sa ma fac inteles si fara sa par nesimtit si atotstiutor . am avut legy 2.5i si am cautat 2 ani cat l-am avut solutii pentru cresterea puterii.
franele sunt la limita la modelele noastre. musai trebuie schimbate franele. apoi , tu ai un obk , ai nevoie de niste suspensii mai tepene la puterea nou dezvoltata.

direct air intake , prostie in romania se duce naibii foarte repede, necesita multa ingrijire .
soft pentru motor, e ok , poti face.
alta evacuare , uppipedownpipe , ok , si castigul de putere unde e ? in afara de o livrare mai liniara a puterii nu vei observa mare lucru.

cati bani ? prea multi pentru 25 cp ... mult prea multi bani.

poti aduce obk xt prin radacini. sau dom sau sau sau ... sunt variante daca chiar vrei , dar poate ca mine ai fost mai comod . lasa masina asa cum e , nu merita .

daca vrei musai sa faci modificari , tine cont de faptul ca acum ai un motor atmosferic , daca il supraalimentezi trebuie sa lucrezi si la interne cu mare mare grija sa le scazi compresia .
ok , poti si pe aspirat sa faci o supraalimentare dar de foarte joasa presiune ... merita ?

apoi , problema 2 , unde o faci ? in cine ai incredere sa iti faca bucati motorul ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Feb 2 2009, 06:43 PM
Post #5


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



Pista, imi poti spune de pe forumul din Ungaria daca cei de acolo au vreo solutie de chiptuning la forester 2.0 MY 2006-2007?

Eventual un link? Ca nici nu gasesc forumul smile.gif


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Feb 2 2009, 08:16 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



CITAT(Zetics @ Feb 2 2009, 04:43 PM) *
Pista, imi poti spune de pe forumul din Ungaria daca cei de acolo au vreo solutie de chiptuning la forester 2.0 MY 2006-2007?

Eventual un link? Ca nici nu gasesc forumul smile.gif


Sincer nu am verificat pentru Forester, dar daca doresti pot verifica sau traduce.
http://forum.subaruklub.hu/


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Feb 2 2009, 09:06 PM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



Am cautat si eu prin sectiunea Forester, dar nu parea sa fie vreun topic legat de tuning... atat cat m-am priceput eu in sistemul "furculision" laugh.gif

Daca totusi iti cad ochii pe vreun topic de genul, te rog sa-mi spui. Thanks!


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Feb 2 2009, 09:13 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



CITAT(G e o r g e @ Feb 2 2009, 03:12 PM) *
cum sa'ti explic eu tie sa ma fac inteles si fara sa par nesimtit si atotstiutor . am avut legy 2.5i si am cautat 2 ani cat l-am avut solutii pentru cresterea puterii.
franele sunt la limita la modelele noastre. musai trebuie schimbate franele. apoi , tu ai un obk , ai nevoie de niste suspensii mai tepene la puterea nou dezvoltata.

direct air intake , prostie in romania se duce naibii foarte repede, necesita multa ingrijire .
soft pentru motor, e ok , poti face.
alta evacuare , uppipedownpipe , ok , si castigul de putere unde e ? in afara de o livrare mai liniara a puterii nu vei observa mare lucru.

cati bani ? prea multi pentru 25 cp ... mult prea multi bani.

poti aduce obk xt prin radacini. sau dom sau sau sau ... sunt variante daca chiar vrei , dar poate ca mine ai fost mai comod . lasa masina asa cum e , nu merita .

daca vrei musai sa faci modificari , tine cont de faptul ca acum ai un motor atmosferic , daca il supraalimentezi trebuie sa lucrezi si la interne cu mare mare grija sa le scazi compresia .
ok , poti si pe aspirat sa faci o supraalimentare dar de foarte joasa presiune ... merita ?

apoi , problema 2 , unde o faci ? in cine ai incredere sa iti faca bucati motorul ?


Astept raspuns de la tine la urmatoarele intrebari:
1. diferente suspensie si frane intre OBK 2.5i si 3.0R
2. concret cat inseamna "prea multi bani" ?

Observatiile mele:
1. am exclus din start varianta cu kit turbo
2. compresorul are presiunea de 0,25bari si nu 1,2 ca la turbo
3. compresor+reglare ECU+intercooler=> 210CP
4. livrare lineara cuplu de 265Nm pe toata plaja de turatii
5. angranare cu curea, va creste consumul
6. nu trebuie "facut bucati motorul" (dar poti continua tuningul mai departe daca vrei)
7. am unde sa fac, nu asta este intrebarea pentru mine
8. acum pe 2.5i am element de filtrare sport si nu direct air intake

Multumesc pentru ajutorul tau, te rog fii un pic mai concret cu parerea ta despre acest tuning. Generalitati gasesc in multe locuri.



--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Feb 3 2009, 10:23 AM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



adevarul e ca la un compresor m-as baga si eu smile.gif
nu pentru a ma duce pe circuit si a zapaci masina -> as avea nevoie de alte suspensii, frane, etc., cat pentru mai mult cuplu la turatii joase -> depasiri mai rapide. Pentru asta sunt bune suspensiile actuale si franele.
Cred ca pentru asta ii trebuie si lui Pista tuning teehee.gif

Consumul nu cred ca va creste ca medie, pt ca nu as mai tura-o atat de mult smile.gif

A, si as mai face ceva. Nu stiu daca se poate: as schimba pinionul de viteza a 5-a cu unul mai mic (sa scada raportul de transmisie -> sa se reduca turatia motorului la aceeasi viteza. Mi-ar placea sa am 2400rpm la 120-130 pentru croaziera pe autostrada).

This post has been edited by Mircea104901: Feb 3 2009, 10:27 AM


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Feb 3 2009, 03:25 PM
Post #10


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Dragii mei,

Imi pare rau sa va dezamagesc dar acest tuning pe care pista l-a citat ca fiind intentionat pt masina mea Forester model 2009 nu este la indemina fiecaruia. Bineinteles, un intake se poate face si va ajuta putin. Atasez poze care exemplifica intake-ul hibrid: practic desfiinteaza un "air silencer" - o cutie mare si neagra in care intra aerul direct de la cutia filtrului de aer. aceasta cutie mare neagra este direct atasata la "intake plenum". Si bineinteles o extensie "snorkel" sau un decupaj ar trebui facut pt a putea trage aer direct de afara. Temperatura se va reduce cu cca 7 C - bazat pe experimentele mele anterioare (temp. masurata la MAF).

DAR in ceea ce priveste ECU, nu stiu ce sa va spun. Solutia pe care o doresc este valabila DOAR pt masinile americane; dupa cum Accessport nu se potriveste decit pe masinile turbo comericalizate in America de Nord. Daca sinteti cu adevarat curajosi si vreti sa incercati si sa invatati singuri arta tuningului. Cu vreo 250 de dolari veti avea access la software si hardware pt a putea citi calibrarile masinii dvs pe un laptop si de a le schimba.

http://openecu.org/index.php?title=Main_Page
(suported ECU: EDM European Domestic Market vehicles)
http://www.romraider.com/Documentation/SupportedECUs#toc3
http://www.romraider.com/
http://www.tactrix.com/

Cit de adecvat este acest tuning ? daca stii ce sa faci...este la fel de bun ca si Cobb/ECUTek. Sint foarte multi cu Subaru Legacy turbo care au trecut de la Cobb la Open source. As face eu asa ceva ? NU deoarece 1) Nu am timp sa invat 2) am access la cel mai smecher tuner pe o raza de 1500 km 3) prefer comfortul piesei Cobb pe care am dat 700 de dolari . Dar ma repet, as avea incredere intr-un set-up facut cu "open source". Dati si voi un email si colo si colo - iar daca Perfect Power 6 merge si la masinile Euro, atunci mergeti pe acea solutie.

Pt masinile voastre NA, ce va recomand este - in afara de priza de aer si de engine reflash (care este cu semnul intrebarii) - sa va axati pe suspensie si frine. Punct. Ce altceva se mai poate face: engine pulleys (traduceti voi); volanta usoara (daca schimbati ambreiajul). Cineva a mentionat al pinion. He he ... cu totii am vrea...dar daca nu umblii in transmisie pe care o dai jos pt. alte motive, preturile sint atit de scumpe incit nu se merita. Eu ma tot chinui sa o scot cu basma curata cu un LSD pe fata...si ala e citeva mii.

Da, tot eu am spus turbo - exista piesa
http://yhst-49187380673845.stores.yahoo.ne...25turbokit.html
la care mai adaugi musai un alt ECU si tuning - macar 1000 de dolari plus manopera...o scoti la 6000 dolari easily.
Compresor ? Desigur Eaton & Rotrex. Link-ul pt. Rotrex nu il gasesc; uite-l pe cel de la Raptor
http://raptorsc.com.au/kits.php?id=20
Bineinteles pretul este descurajant.
Mai exista si versiunea unui transplant de motor - dar nu cred ca este ceva posibil in Romania nu numai prin faptul ca nu gasesti dar legislatia auto nu cred ca permite.

In concluzie, fara sa va supar. Daca vreti puteri nebanuite de la masina voastra NA o sa va coste F O A R T E - M U L T si e impracticabil. Mai bine o duceti inapoi la dealer si o schimbati pe una turbo. Daca faceti ceva mici imbunatatiri - si sper ca veti putea un reflash (priza de aer eu o consider musai) - o sa fiti multumiti.

La final, va sfatuiesc calduros urmatoarele: inteleg ca exista un subaru club romania; ca exista un clb subaru si un forum mai peste tot in lumea asta. Daca vreti sa invatati totul despre aceste masini si tot ce puteti modifica; eu nu va pot recomanda insa decit un site: NASIOC: North American Subaru Impreza Owners Club. Ca solutia finala pt tuning o gasiti pe forumul unguresc asta e altceva...dar daca sa existe un forum in care orice idee sa fi fost dezbatuta si testata, atunci NASIOC este locul acela.

This post has been edited by f1anatic: Feb 3 2009, 03:28 PM
Attached File(s)
Attached File  dsc012030hs.jpg ( 58.11K ) Number of downloads: 11
Attached File  Image115.jpg ( 178.69K ) Number of downloads: 8
Attached File  0520081604.jpg ( 70.21K ) Number of downloads: 8
Attached File  2248283334_3a629bb850_o.jpg ( 130.14K ) Number of downloads: 5
Attached File  engine3.jpg ( 210.35K ) Number of downloads: 7
 


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin35722
post Feb 3 2009, 05:24 PM
Post #11


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 107
Joined: 12-November 04
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 35.715



@f1anatic,



De acolo si de la

http://www.subaruforester.org/vbulletin/

am invatat de ce nu e bine sa faci tunning "dupa ureche". Un tunning adevarat include schimbari la suspensii, frane si tot felul de bari, bucse si alte chestii de pe sub masina. Asta daca vrei sa mergi in siguranta cu masina ta tunata...


--------------------
vali ctza
Once Subaru, allways Subaru
Forester 2.5XT 230cp 4EAT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Feb 3 2009, 05:29 PM
Post #12


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



QUOTE (Valentin35722 @ Feb 3 2009, 07:24 PM) *
@f1anatic,



De acolo si de la

http://www.subaruforester.org/vbulletin/

am invatat de ce nu e bine sa faci tunning "dupa ureche". Un tunning adevarat include schimbari la suspensii, frane si tot felul de bari, bucse si alte chestii de pe sub masina. Asta daca vrei sa mergi in siguranta cu masina ta tunata...


foarte corect .

@pista.
1. diferenta este mare , ca sa'ti dai seama pe 2.5i intra roti de 15" iar pe 3.0 minim 17" .
2. pentru mine prea multi bani inseamnau la momentul respectiv vreo 15000 euro ... adica cat toata masina mea sh dupa 2 ani. am considerat ca nu merita , mult mai rapid am vandut masina si luat altceva mai puternic .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Feb 3 2009, 06:22 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Ok. Am inteles ca sumele sunt exorbitante, si clar ca nu merita.
Eu, unul ma gandeam la 1000-2000EUR max. pentru ceva in plus, nicidecum la ce va referiti voi, tuning in adevaratul sens al cuvantului. Aia oricum nu as face.
Ma gandeam ca poate exista o solutie de masa, cu crestere mica de putere -gen minicompresor si scriere de soft- (care sa nu ceara schimbare de frane, suspensie, ranforsari de caroserie, etc, etc...), si nu solutie exclusivista care sa-mi faca masina sa rivalizeze cu STi.

Nu vreau sa-mi tunez masina pt liniute. Nu ma pasioneaza catusi de putin liniutele. Vreau doar un pic de cuplu mai viguros la turatie joasa, si daca asta vine la pachet cu vreo 20-30 de caluti, cu atat mai bine. Intr-o suma decenta.

Pt. "spart in figuri" la liniute, iei un STi si mai bagi inca pe-atat in tuning, si ai un rival pt muuuuulte masini de 5 ori mai scumpe.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Feb 3 2009, 06:30 PM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



@f1anatic
Multumim pentru informatii thanks.gif .
Eu doresc o crestere de putere/cuplu cca. 20% la 2.5i, sper sa nu fie prea mult pentru un motor NA. La aceasta valoare cred ca nu va trebui modificate suspensii, frane, etc. Dar nu sunt sigur.
Cresteri de cca.10% sunt promise prin chiptuning de catre mai multi, dar nu am incredere in ei, nu au referinte cu Subaru.
Iar 10% e prea putin, aproape insesizabil.
Varianta cu schimbat la dealer cu unul turbo pentru OBK nu functioneaza. OBK 2.5XT nu este pentru Europa.
Te rog sa ne tii la curent cu modificarile de pe Foresterul tau.


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Feb 3 2009, 06:42 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



CITAT(G e o r g e @ Feb 3 2009, 04:29 PM) *
@pista.
1. diferenta este mare , ca sa'ti dai seama pe 2.5i intra roti de 15" iar pe 3.0 minim 17" .
2. pentru mine prea multi bani inseamnau la momentul respectiv vreo 15000 euro ... adica cat toata masina mea sh dupa 2 ani. am considerat ca nu merita , mult mai rapid am vandut masina si luat altceva mai puternic .


Nu doresc sa te contrazic, dar:
1. pe 2.5i MY07 sunt roti de 17" exact ca la 3.0R, deci nu e nici o diferenta ! Nici nu poti monta 15", e imposibil.
2. un kit cu compresor din Elvetia de la lunedi-motorsport costa cca.4000-5000 Euro, si asta e o valoare care ma pune pe ganduri. Eu nu doresc sa folosesc kit turbo + tot ce decurge de aici. Suspensia moale de la OBK MY07 nu e pentru viteze foarte mari.

This post has been edited by pista: Feb 3 2009, 06:43 PM


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M A R I A N
post Feb 3 2009, 06:57 PM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.274
Joined: 9-February 06
From: Between VT & MA
Member No.: 67.555



http://www.garage-frey.ch/YarisP9.htm

Compresorul de la elvetienii astia duce TS-ul de la 132 CP la 215 CP. Pretul in swiss francs il vedeti si voi. Cineva l-a testat http://www.youtube.com/watch?v=4vl0YE9OGKQ insa spunea pe un forum ca, desi ajunge la turatii destul de mari (peste 7000 rpm), elvetienii nu garanteaza integritatea motorului la limita... unsure.gif
De aceea, 4000-5000 euro pentru 2.5 de la Outback mi se pare putin cam ieftin.


--------------------
Toyota Prius
Subaru Legacy 2016
Subaru Outback 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Feb 3 2009, 08:59 PM
Post #17


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (M A R I A N @ Feb 3 2009, 10:57 AM) *
elvetienii nu garanteaza integritatea motorului la limita... unsure.gif
De aceea, 4000-5000 euro pentru 2.5 de la Outback mi se pare putin cam ieftin.


Ma surprinde usurinta acestor afirmatii. Ne poti spune tu autoritativ cam cit ar trebui sa coste un produs (complet) care sa garanteze integritatea motorului ? Dublu ? Triplu ? Ar trebui sa ramineti obiectivi. Costa cit costa. Costa mult pt ca masina nu a fost conceputa pt un turbo. Mai degraba costa prea mult decit sa am dubii daca costa suficient pt a garanta ceva. Daca Elvetienii nu garanteaza integritatea motorului inseamna ca este un produs inferior. Nu inseamna ca nu exista remediu: poate a reduce limita de la 7000 rpm la 6000 rpm reprezinta exact marja de siguranta necesara. Nu ma pot pronunta insa concret pt ca nu cunosc produsul.

Daca considerati ca 10% nu se simte, va inselati. Atita a fost si cind am "flash"-uit motorul fara alte modificari la evacuare si intake - si s-a simtit...si vorba aia ... aveam deja o gramada de cai putere. Avantajele unui reflash nu sint doar in cresterea puterii - nu mi-e clar cum sa ma exprim "smoother power delivery" este ce vreau sa zic - si va afecta mult prestanta la drum.

Incercati sa stati la curent cu produsele Rallitek Perfect Power si OPEN ECU. Poate se va intimpla. SI bineinteles, contactati-i.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Feb 3 2009, 11:31 PM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



@Marian
"Compresorul de la elvetienii astia duce TS-ul de la 132 CP la 215 CP". Asta inseamna +63% ! Sigur la acest nivel si preturile sunt pe masura. Asta la 2.5i ar insemna de la 165CP la 269CP.
Eu m-as multumi cu +20...+25%.

@f1anatic
Sigur ca si +10% se simte. Nu m-am exprimat bine, trebuia sa scriu nu este suficient pentru mine.
Un reflash sau un ECU tuning in afara de o crestere de putere, daca e bine facut ajuta la o livrare mai liniara a puterii/cuplului.
Corecteaza-ma daca ceva nu am scris bine.
Caut o solutie care sa aduca cei +20%, dar fara cheltuieli mari si batai de cap.
Daca nu reusesc, poate ai informatii de unde pot lua un OBK 2.5XT folosit la un pret bun.


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Feb 4 2009, 06:44 AM
Post #19


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (pista @ Feb 3 2009, 04:31 PM) *
@Marian
"Compresorul de la elvetienii astia duce TS-ul de la 132 CP la 215 CP". Asta inseamna +63% ! Sigur la acest nivel si preturile sunt pe masura. Asta la 2.5i ar insemna de la 165CP la 269CP.
Eu m-as multumi cu +20...+25%.

@f1anatic
Sigur ca si +10% se simte. Nu m-am exprimat bine, trebuia sa scriu nu este suficient pentru mine.
Un reflash sau un ECU tuning in afara de o crestere de putere, daca e bine facut ajuta la o livrare mai liniara a puterii/cuplului.
Corecteaza-ma daca ceva nu am scris bine.
Caut o solutie care sa aduca cei +20%, dar fara cheltuieli mari si batai de cap.
Daca nu reusesc, poate ai informatii de unde pot lua un OBK 2.5XT folosit la un pret bun.



OBK 2.5 XT la 100,000 de km va fi cca 15,000 de dolari.
La o masina NA nu exista solutie usoara fara bataie de cap pt cresterea puterii. E greu de obtinut 20% la o masina non-turbo fara schimbari masive. Da, livrare liniara a puterii este cuvintul potrivit. Nici la o masina turbo, nu este usor sa cresti puterea cu 63% fara sa compromiti fiabilitatea sau fara sa faci modificari interne masive.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Feb 4 2009, 09:19 AM
Post #20


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



QUOTE (pista @ Feb 3 2009, 08:42 PM) *
QUOTE (G e o r g e @ Feb 3 2009, 04:29 PM) *
@pista.
1. diferenta este mare , ca sa'ti dai seama pe 2.5i intra roti de 15" iar pe 3.0 minim 17" .
2. pentru mine prea multi bani inseamnau la momentul respectiv vreo 15000 euro ... adica cat toata masina mea sh dupa 2 ani. am considerat ca nu merita , mult mai rapid am vandut masina si luat altceva mai puternic .


Nu doresc sa te contrazic, dar:
1. pe 2.5i MY07 sunt roti de 17" exact ca la 3.0R, deci nu e nici o diferenta ! Nici nu poti monta 15", e imposibil.
2. un kit cu compresor din Elvetia de la lunedi-motorsport costa cca.4000-5000 Euro, si asta e o valoare care ma pune pe ganduri. Eu nu doresc sa folosesc kit turbo + tot ce decurge de aici. Suspensia moale de la OBK MY07 nu e pentru viteze foarte mari.


crede-ma smile.gif eu am incercat , did you ? cum sa'ti spun eu tie , discurile pe fata la 2.5 sunt la fel de mari c adiscurile pe spate la 2.5GT. get the picture ?

te incapatanezi degeaba . eu si f1natic iti spunem ca nu e ok tu o ti pe a ta . am avut legacy 2.5i , am avut impreza tot aspirata , am forester 2.5xt si un tribeca . stiu despre subaru toate posibilitatile de mofidicare ( nu la fel de documentat ca f1natic care inca are legacyul ca daily driver ) .

stii ca se facea kit de supraalimentare la impreza de 1.6 si de la 95 cp o facea de 140 si asta cu un cost de 10k ? merita ?

daca sari puterea la a ta iti trebuie frane noi , cat e un kit brembo de sti in romanica ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

4 User(s) are reading this topic (4 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 1st May 2024 - 12:34 PM