Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tuning motor aspirat
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4
pista
CITAT(f1anatic @ Sep 13 2008, 09:31 PM) *
2009 Subaru Forester 2.5X Premium
black on black
2.5L H4
170 HP
170 lb-ft
- cutie manuala 5 trepte


Deja cumparate fara sa am inca masina !

- Escort Passport 8500 X 50
- Narva® 12-volt, 65-watt, 2100-lumen H9 bulbs (care sint facute...de Osram)
- Perrin Performance Panel Air Filter - urmind sa folosesc un intake hybrid ca asa se recomanda pe forumuri - parte din priza de aer cu care a venit din fabrica - ce trebuie taiata, si apoi un tevoi de 3 inch diametru curbat (ma rog il cumpar gata facut) pina in plenum-ul galeriei de admisie.

Modificari Urgente si Planificate
- Navigatie adica CarPC
- Roata de Rezerva Full Size (ouch, janta este 287, cauciucul 150)

Iar dupa 5,000 de mile, deci pe la primavara
- Engine Control System
Greddy E-Manage
http://greddy.com/products/?Category=electronics
sau poate
Rallitek Perfect Power 6
http://rallitek.com/rapeecu.html
- High Flow Exhaust

Se face greu puterea pe masini NA dar oricum nu mi-am propus prea multe pt. Forester. Se poate - incepind cu galeriile de admisie PnP (ported & polished); alti cilindri si supape (cresterea compresiei) - am o intreaga teza de doctorat scrisa pe tema asta. Eu mai mult de 200 nu vreau sa ma ridic. Si asta reusesc prin ce am descris mai sus. Daca ma apuca nabadiile, ii pun compresor si gata. Sint kituri speciale - acum ceva vreme am investigat serios acest lucru pt un alt membru aici, care si-a luat Mercedes C-Klasse Diesel ulterior. E totusi o cutie mai mare pe niste roti, nu masina de curse, de aceea stiu ca ma voi opri inainte sa gauresc bugetul.


Daca ai aceste informatii, scrie te rog cand ai ceva timp. Solutii, putere obtinuta, buget, etc. Inclusiv varianta cu compresor.
In linii mari sunt si eu multumit cu motorul 2.5i, dar ceva putere, cuplu in plus parca n-ar strica.
Aici in Europa a fost o firma in Elvetia care monta compresor pe motoare Subaru, dar din motive necunoscute de mine firma respectiva nu mai exista. Si toata lumea trage din umeri la tuningul motorului aspirat.
Varianta cu kit turbo exclud.

G e o r g e
lasa'l omule asa cum e ... e mai bine . dupa mai multa putere ai nevoie de alte frane , alte suspensii si te duce la costuri prea mari . asa de mari ca mai rentabil e sa iei una noua cu puterea aia din fabrica.
pista
CITAT(G e o r g e @ Feb 2 2009, 03:43 PM) *
lasa'l omule asa cum e ... e mai bine . dupa mai multa putere ai nevoie de alte frane , alte suspensii si te duce la costuri prea mari . asa de mari ca mai rentabil e sa iei una noua cu puterea aia din fabrica.


Anul trecut am vrut sa vand 2.5i si sa aduc din SUA un OBK 2.5XT. Nu am reusit.
Nu vreau foarte multa putere, dar ceva mai mult totusi ar fi bine, in jur de 200CP. Fara sa fie nevoie de modificarile enumerate de tine.
Pe tema asta am schimbat niste informatii cu forumistii Subaru din Ungaria, ei in afara de tuning ECU, filtru sport si evacuare sport nu recomanda altceva. La ora actuala am filtru sport K&N, care in afara de sound nu prea produce nimic.
Cu compresorul ar fi cuplu si putere mai mare la turatii joase...
G e o r g e
QUOTE (pista @ Feb 2 2009, 07:02 PM) *
QUOTE (G e o r g e @ Feb 2 2009, 03:43 PM) *
lasa'l omule asa cum e ... e mai bine . dupa mai multa putere ai nevoie de alte frane , alte suspensii si te duce la costuri prea mari . asa de mari ca mai rentabil e sa iei una noua cu puterea aia din fabrica.


Anul trecut am vrut sa vand 2.5i si sa aduc din SUA un OBK 2.5XT. Nu am reusit.
Nu vreau foarte multa putere, dar ceva mai mult totusi ar fi bine, in jur de 200CP. Fara sa fie nevoie de modificarile enumerate de tine.
Pe tema asta am schimbat niste informatii cu forumistii Subaru din Ungaria, ei in afara de tuning ECU, filtru sport si evacuare sport nu recomanda altceva. La ora actuala am filtru sport K&N, care in afara de sound nu prea produce nimic.
Cu compresorul ar fi cuplu si putere mai mare la turatii joase...


cum sa'ti explic eu tie sa ma fac inteles si fara sa par nesimtit si atotstiutor . am avut legy 2.5i si am cautat 2 ani cat l-am avut solutii pentru cresterea puterii.
franele sunt la limita la modelele noastre. musai trebuie schimbate franele. apoi , tu ai un obk , ai nevoie de niste suspensii mai tepene la puterea nou dezvoltata.

direct air intake , prostie in romania se duce naibii foarte repede, necesita multa ingrijire .
soft pentru motor, e ok , poti face.
alta evacuare , uppipedownpipe , ok , si castigul de putere unde e ? in afara de o livrare mai liniara a puterii nu vei observa mare lucru.

cati bani ? prea multi pentru 25 cp ... mult prea multi bani.

poti aduce obk xt prin radacini. sau dom sau sau sau ... sunt variante daca chiar vrei , dar poate ca mine ai fost mai comod . lasa masina asa cum e , nu merita .

daca vrei musai sa faci modificari , tine cont de faptul ca acum ai un motor atmosferic , daca il supraalimentezi trebuie sa lucrezi si la interne cu mare mare grija sa le scazi compresia .
ok , poti si pe aspirat sa faci o supraalimentare dar de foarte joasa presiune ... merita ?

apoi , problema 2 , unde o faci ? in cine ai incredere sa iti faca bucati motorul ?
Zetics
Pista, imi poti spune de pe forumul din Ungaria daca cei de acolo au vreo solutie de chiptuning la forester 2.0 MY 2006-2007?

Eventual un link? Ca nici nu gasesc forumul smile.gif
pista
CITAT(Zetics @ Feb 2 2009, 04:43 PM) *
Pista, imi poti spune de pe forumul din Ungaria daca cei de acolo au vreo solutie de chiptuning la forester 2.0 MY 2006-2007?

Eventual un link? Ca nici nu gasesc forumul smile.gif


Sincer nu am verificat pentru Forester, dar daca doresti pot verifica sau traduce.
http://forum.subaruklub.hu/
Zetics
Am cautat si eu prin sectiunea Forester, dar nu parea sa fie vreun topic legat de tuning... atat cat m-am priceput eu in sistemul "furculision" laugh.gif

Daca totusi iti cad ochii pe vreun topic de genul, te rog sa-mi spui. Thanks!
pista
CITAT(G e o r g e @ Feb 2 2009, 03:12 PM) *
cum sa'ti explic eu tie sa ma fac inteles si fara sa par nesimtit si atotstiutor . am avut legy 2.5i si am cautat 2 ani cat l-am avut solutii pentru cresterea puterii.
franele sunt la limita la modelele noastre. musai trebuie schimbate franele. apoi , tu ai un obk , ai nevoie de niste suspensii mai tepene la puterea nou dezvoltata.

direct air intake , prostie in romania se duce naibii foarte repede, necesita multa ingrijire .
soft pentru motor, e ok , poti face.
alta evacuare , uppipedownpipe , ok , si castigul de putere unde e ? in afara de o livrare mai liniara a puterii nu vei observa mare lucru.

cati bani ? prea multi pentru 25 cp ... mult prea multi bani.

poti aduce obk xt prin radacini. sau dom sau sau sau ... sunt variante daca chiar vrei , dar poate ca mine ai fost mai comod . lasa masina asa cum e , nu merita .

daca vrei musai sa faci modificari , tine cont de faptul ca acum ai un motor atmosferic , daca il supraalimentezi trebuie sa lucrezi si la interne cu mare mare grija sa le scazi compresia .
ok , poti si pe aspirat sa faci o supraalimentare dar de foarte joasa presiune ... merita ?

apoi , problema 2 , unde o faci ? in cine ai incredere sa iti faca bucati motorul ?


Astept raspuns de la tine la urmatoarele intrebari:
1. diferente suspensie si frane intre OBK 2.5i si 3.0R
2. concret cat inseamna "prea multi bani" ?

Observatiile mele:
1. am exclus din start varianta cu kit turbo
2. compresorul are presiunea de 0,25bari si nu 1,2 ca la turbo
3. compresor+reglare ECU+intercooler=> 210CP
4. livrare lineara cuplu de 265Nm pe toata plaja de turatii
5. angranare cu curea, va creste consumul
6. nu trebuie "facut bucati motorul" (dar poti continua tuningul mai departe daca vrei)
7. am unde sa fac, nu asta este intrebarea pentru mine
8. acum pe 2.5i am element de filtrare sport si nu direct air intake

Multumesc pentru ajutorul tau, te rog fii un pic mai concret cu parerea ta despre acest tuning. Generalitati gasesc in multe locuri.

Mircea104901
adevarul e ca la un compresor m-as baga si eu smile.gif
nu pentru a ma duce pe circuit si a zapaci masina -> as avea nevoie de alte suspensii, frane, etc., cat pentru mai mult cuplu la turatii joase -> depasiri mai rapide. Pentru asta sunt bune suspensiile actuale si franele.
Cred ca pentru asta ii trebuie si lui Pista tuning teehee.gif

Consumul nu cred ca va creste ca medie, pt ca nu as mai tura-o atat de mult smile.gif

A, si as mai face ceva. Nu stiu daca se poate: as schimba pinionul de viteza a 5-a cu unul mai mic (sa scada raportul de transmisie -> sa se reduca turatia motorului la aceeasi viteza. Mi-ar placea sa am 2400rpm la 120-130 pentru croaziera pe autostrada).
f1anatic
Dragii mei,

Imi pare rau sa va dezamagesc dar acest tuning pe care pista l-a citat ca fiind intentionat pt masina mea Forester model 2009 nu este la indemina fiecaruia. Bineinteles, un intake se poate face si va ajuta putin. Atasez poze care exemplifica intake-ul hibrid: practic desfiinteaza un "air silencer" - o cutie mare si neagra in care intra aerul direct de la cutia filtrului de aer. aceasta cutie mare neagra este direct atasata la "intake plenum". Si bineinteles o extensie "snorkel" sau un decupaj ar trebui facut pt a putea trage aer direct de afara. Temperatura se va reduce cu cca 7 C - bazat pe experimentele mele anterioare (temp. masurata la MAF).

DAR in ceea ce priveste ECU, nu stiu ce sa va spun. Solutia pe care o doresc este valabila DOAR pt masinile americane; dupa cum Accessport nu se potriveste decit pe masinile turbo comericalizate in America de Nord. Daca sinteti cu adevarat curajosi si vreti sa incercati si sa invatati singuri arta tuningului. Cu vreo 250 de dolari veti avea access la software si hardware pt a putea citi calibrarile masinii dvs pe un laptop si de a le schimba.

http://openecu.org/index.php?title=Main_Page
(suported ECU: EDM European Domestic Market vehicles)
http://www.romraider.com/Documentation/SupportedECUs#toc3
http://www.romraider.com/
http://www.tactrix.com/

Cit de adecvat este acest tuning ? daca stii ce sa faci...este la fel de bun ca si Cobb/ECUTek. Sint foarte multi cu Subaru Legacy turbo care au trecut de la Cobb la Open source. As face eu asa ceva ? NU deoarece 1) Nu am timp sa invat 2) am access la cel mai smecher tuner pe o raza de 1500 km 3) prefer comfortul piesei Cobb pe care am dat 700 de dolari . Dar ma repet, as avea incredere intr-un set-up facut cu "open source". Dati si voi un email si colo si colo - iar daca Perfect Power 6 merge si la masinile Euro, atunci mergeti pe acea solutie.

Pt masinile voastre NA, ce va recomand este - in afara de priza de aer si de engine reflash (care este cu semnul intrebarii) - sa va axati pe suspensie si frine. Punct. Ce altceva se mai poate face: engine pulleys (traduceti voi); volanta usoara (daca schimbati ambreiajul). Cineva a mentionat al pinion. He he ... cu totii am vrea...dar daca nu umblii in transmisie pe care o dai jos pt. alte motive, preturile sint atit de scumpe incit nu se merita. Eu ma tot chinui sa o scot cu basma curata cu un LSD pe fata...si ala e citeva mii.

Da, tot eu am spus turbo - exista piesa
http://yhst-49187380673845.stores.yahoo.ne...25turbokit.html
la care mai adaugi musai un alt ECU si tuning - macar 1000 de dolari plus manopera...o scoti la 6000 dolari easily.
Compresor ? Desigur Eaton & Rotrex. Link-ul pt. Rotrex nu il gasesc; uite-l pe cel de la Raptor
http://raptorsc.com.au/kits.php?id=20
Bineinteles pretul este descurajant.
Mai exista si versiunea unui transplant de motor - dar nu cred ca este ceva posibil in Romania nu numai prin faptul ca nu gasesti dar legislatia auto nu cred ca permite.

In concluzie, fara sa va supar. Daca vreti puteri nebanuite de la masina voastra NA o sa va coste F O A R T E - M U L T si e impracticabil. Mai bine o duceti inapoi la dealer si o schimbati pe una turbo. Daca faceti ceva mici imbunatatiri - si sper ca veti putea un reflash (priza de aer eu o consider musai) - o sa fiti multumiti.

La final, va sfatuiesc calduros urmatoarele: inteleg ca exista un subaru club romania; ca exista un clb subaru si un forum mai peste tot in lumea asta. Daca vreti sa invatati totul despre aceste masini si tot ce puteti modifica; eu nu va pot recomanda insa decit un site: NASIOC: North American Subaru Impreza Owners Club. Ca solutia finala pt tuning o gasiti pe forumul unguresc asta e altceva...dar daca sa existe un forum in care orice idee sa fi fost dezbatuta si testata, atunci NASIOC este locul acela.
Valentin35722
@f1anatic,



De acolo si de la

http://www.subaruforester.org/vbulletin/

am invatat de ce nu e bine sa faci tunning "dupa ureche". Un tunning adevarat include schimbari la suspensii, frane si tot felul de bari, bucse si alte chestii de pe sub masina. Asta daca vrei sa mergi in siguranta cu masina ta tunata...
G e o r g e
QUOTE (Valentin35722 @ Feb 3 2009, 07:24 PM) *
@f1anatic,



De acolo si de la

http://www.subaruforester.org/vbulletin/

am invatat de ce nu e bine sa faci tunning "dupa ureche". Un tunning adevarat include schimbari la suspensii, frane si tot felul de bari, bucse si alte chestii de pe sub masina. Asta daca vrei sa mergi in siguranta cu masina ta tunata...


foarte corect .

@pista.
1. diferenta este mare , ca sa'ti dai seama pe 2.5i intra roti de 15" iar pe 3.0 minim 17" .
2. pentru mine prea multi bani inseamnau la momentul respectiv vreo 15000 euro ... adica cat toata masina mea sh dupa 2 ani. am considerat ca nu merita , mult mai rapid am vandut masina si luat altceva mai puternic .
Mircea104901
Ok. Am inteles ca sumele sunt exorbitante, si clar ca nu merita.
Eu, unul ma gandeam la 1000-2000EUR max. pentru ceva in plus, nicidecum la ce va referiti voi, tuning in adevaratul sens al cuvantului. Aia oricum nu as face.
Ma gandeam ca poate exista o solutie de masa, cu crestere mica de putere -gen minicompresor si scriere de soft- (care sa nu ceara schimbare de frane, suspensie, ranforsari de caroserie, etc, etc...), si nu solutie exclusivista care sa-mi faca masina sa rivalizeze cu STi.

Nu vreau sa-mi tunez masina pt liniute. Nu ma pasioneaza catusi de putin liniutele. Vreau doar un pic de cuplu mai viguros la turatie joasa, si daca asta vine la pachet cu vreo 20-30 de caluti, cu atat mai bine. Intr-o suma decenta.

Pt. "spart in figuri" la liniute, iei un STi si mai bagi inca pe-atat in tuning, si ai un rival pt muuuuulte masini de 5 ori mai scumpe.
pista
@f1anatic
Multumim pentru informatii thanks.gif .
Eu doresc o crestere de putere/cuplu cca. 20% la 2.5i, sper sa nu fie prea mult pentru un motor NA. La aceasta valoare cred ca nu va trebui modificate suspensii, frane, etc. Dar nu sunt sigur.
Cresteri de cca.10% sunt promise prin chiptuning de catre mai multi, dar nu am incredere in ei, nu au referinte cu Subaru.
Iar 10% e prea putin, aproape insesizabil.
Varianta cu schimbat la dealer cu unul turbo pentru OBK nu functioneaza. OBK 2.5XT nu este pentru Europa.
Te rog sa ne tii la curent cu modificarile de pe Foresterul tau.
pista
CITAT(G e o r g e @ Feb 3 2009, 04:29 PM) *
@pista.
1. diferenta este mare , ca sa'ti dai seama pe 2.5i intra roti de 15" iar pe 3.0 minim 17" .
2. pentru mine prea multi bani inseamnau la momentul respectiv vreo 15000 euro ... adica cat toata masina mea sh dupa 2 ani. am considerat ca nu merita , mult mai rapid am vandut masina si luat altceva mai puternic .


Nu doresc sa te contrazic, dar:
1. pe 2.5i MY07 sunt roti de 17" exact ca la 3.0R, deci nu e nici o diferenta ! Nici nu poti monta 15", e imposibil.
2. un kit cu compresor din Elvetia de la lunedi-motorsport costa cca.4000-5000 Euro, si asta e o valoare care ma pune pe ganduri. Eu nu doresc sa folosesc kit turbo + tot ce decurge de aici. Suspensia moale de la OBK MY07 nu e pentru viteze foarte mari.
M A R I A N
http://www.garage-frey.ch/YarisP9.htm

Compresorul de la elvetienii astia duce TS-ul de la 132 CP la 215 CP. Pretul in swiss francs il vedeti si voi. Cineva l-a testat http://www.youtube.com/watch?v=4vl0YE9OGKQ insa spunea pe un forum ca, desi ajunge la turatii destul de mari (peste 7000 rpm), elvetienii nu garanteaza integritatea motorului la limita... unsure.gif
De aceea, 4000-5000 euro pentru 2.5 de la Outback mi se pare putin cam ieftin.
f1anatic
QUOTE (M A R I A N @ Feb 3 2009, 10:57 AM) *
elvetienii nu garanteaza integritatea motorului la limita... unsure.gif
De aceea, 4000-5000 euro pentru 2.5 de la Outback mi se pare putin cam ieftin.


Ma surprinde usurinta acestor afirmatii. Ne poti spune tu autoritativ cam cit ar trebui sa coste un produs (complet) care sa garanteze integritatea motorului ? Dublu ? Triplu ? Ar trebui sa ramineti obiectivi. Costa cit costa. Costa mult pt ca masina nu a fost conceputa pt un turbo. Mai degraba costa prea mult decit sa am dubii daca costa suficient pt a garanta ceva. Daca Elvetienii nu garanteaza integritatea motorului inseamna ca este un produs inferior. Nu inseamna ca nu exista remediu: poate a reduce limita de la 7000 rpm la 6000 rpm reprezinta exact marja de siguranta necesara. Nu ma pot pronunta insa concret pt ca nu cunosc produsul.

Daca considerati ca 10% nu se simte, va inselati. Atita a fost si cind am "flash"-uit motorul fara alte modificari la evacuare si intake - si s-a simtit...si vorba aia ... aveam deja o gramada de cai putere. Avantajele unui reflash nu sint doar in cresterea puterii - nu mi-e clar cum sa ma exprim "smoother power delivery" este ce vreau sa zic - si va afecta mult prestanta la drum.

Incercati sa stati la curent cu produsele Rallitek Perfect Power si OPEN ECU. Poate se va intimpla. SI bineinteles, contactati-i.
pista
@Marian
"Compresorul de la elvetienii astia duce TS-ul de la 132 CP la 215 CP". Asta inseamna +63% ! Sigur la acest nivel si preturile sunt pe masura. Asta la 2.5i ar insemna de la 165CP la 269CP.
Eu m-as multumi cu +20...+25%.

@f1anatic
Sigur ca si +10% se simte. Nu m-am exprimat bine, trebuia sa scriu nu este suficient pentru mine.
Un reflash sau un ECU tuning in afara de o crestere de putere, daca e bine facut ajuta la o livrare mai liniara a puterii/cuplului.
Corecteaza-ma daca ceva nu am scris bine.
Caut o solutie care sa aduca cei +20%, dar fara cheltuieli mari si batai de cap.
Daca nu reusesc, poate ai informatii de unde pot lua un OBK 2.5XT folosit la un pret bun.
f1anatic
QUOTE (pista @ Feb 3 2009, 04:31 PM) *
@Marian
"Compresorul de la elvetienii astia duce TS-ul de la 132 CP la 215 CP". Asta inseamna +63% ! Sigur la acest nivel si preturile sunt pe masura. Asta la 2.5i ar insemna de la 165CP la 269CP.
Eu m-as multumi cu +20...+25%.

@f1anatic
Sigur ca si +10% se simte. Nu m-am exprimat bine, trebuia sa scriu nu este suficient pentru mine.
Un reflash sau un ECU tuning in afara de o crestere de putere, daca e bine facut ajuta la o livrare mai liniara a puterii/cuplului.
Corecteaza-ma daca ceva nu am scris bine.
Caut o solutie care sa aduca cei +20%, dar fara cheltuieli mari si batai de cap.
Daca nu reusesc, poate ai informatii de unde pot lua un OBK 2.5XT folosit la un pret bun.



OBK 2.5 XT la 100,000 de km va fi cca 15,000 de dolari.
La o masina NA nu exista solutie usoara fara bataie de cap pt cresterea puterii. E greu de obtinut 20% la o masina non-turbo fara schimbari masive. Da, livrare liniara a puterii este cuvintul potrivit. Nici la o masina turbo, nu este usor sa cresti puterea cu 63% fara sa compromiti fiabilitatea sau fara sa faci modificari interne masive.
G e o r g e
QUOTE (pista @ Feb 3 2009, 08:42 PM) *
QUOTE (G e o r g e @ Feb 3 2009, 04:29 PM) *
@pista.
1. diferenta este mare , ca sa'ti dai seama pe 2.5i intra roti de 15" iar pe 3.0 minim 17" .
2. pentru mine prea multi bani inseamnau la momentul respectiv vreo 15000 euro ... adica cat toata masina mea sh dupa 2 ani. am considerat ca nu merita , mult mai rapid am vandut masina si luat altceva mai puternic .


Nu doresc sa te contrazic, dar:
1. pe 2.5i MY07 sunt roti de 17" exact ca la 3.0R, deci nu e nici o diferenta ! Nici nu poti monta 15", e imposibil.
2. un kit cu compresor din Elvetia de la lunedi-motorsport costa cca.4000-5000 Euro, si asta e o valoare care ma pune pe ganduri. Eu nu doresc sa folosesc kit turbo + tot ce decurge de aici. Suspensia moale de la OBK MY07 nu e pentru viteze foarte mari.


crede-ma smile.gif eu am incercat , did you ? cum sa'ti spun eu tie , discurile pe fata la 2.5 sunt la fel de mari c adiscurile pe spate la 2.5GT. get the picture ?

te incapatanezi degeaba . eu si f1natic iti spunem ca nu e ok tu o ti pe a ta . am avut legacy 2.5i , am avut impreza tot aspirata , am forester 2.5xt si un tribeca . stiu despre subaru toate posibilitatile de mofidicare ( nu la fel de documentat ca f1natic care inca are legacyul ca daily driver ) .

stii ca se facea kit de supraalimentare la impreza de 1.6 si de la 95 cp o facea de 140 si asta cu un cost de 10k ? merita ?

daca sari puterea la a ta iti trebuie frane noi , cat e un kit brembo de sti in romanica ?
pista
@George
Nu pun la indoiala cunostintele tale.
In postul citat tu vorbeai despre roti si nu despre discuri de frana. Si ai zis ca intra pe OBK roti de 15". Cum poti vedea am MY07 pe care nu intra roata de 15". Intreaba la dealer.
Discurile stiu ca sunt mai mici ca la GT, este un lucru evident.

Nu e vorba de nici o incapatanare. Caut informatii, solutii. Daca nu ai gasit tu sau nu am gasit eu pana acum, asta nu inseamna ca nu sunt. Cum sunt: asta e altceva.

f1anatic nu spune ca nu e bine, ci spune cum e mai bine. Daca stii despre subaru toate posibilitatile de modificare cum afirmi, te rog frumos spune-le si noua. Si nu numai atat ca nu merita.

Nu inteleg de ce dai din nou exemplu cu kitul turbo. Am scris de cel putin 3x : NU VREAU KIT TURBO !!!

La o modificare de 20% cum doresc eu, nu e cazul sa vorbim de kit brembo sti. Maxim despre sistem de frane de pe 3.0R.
G e o r g e
QUOTE (pista @ Feb 4 2009, 01:04 PM) *
@George
Nu pun la indoiala cunostintele tale.
In postul citat tu vorbeai despre roti si nu despre discuri de frana. Si ai zis ca intra pe OBK roti de 15". Cum poti vedea am MY07 pe care nu intra roata de 15". Intreaba la dealer.
Discurile stiu ca sunt mai mici ca la GT, este un lucru evident.

Nu e vorba de nici o incapatanare. Caut informatii, solutii. Daca nu ai gasit tu sau nu am gasit eu pana acum, asta nu inseamna ca nu sunt. Cum sunt: asta e altceva.

f1anatic nu spune ca nu e bine, ci spune cum e mai bine. Daca stii despre subaru toate posibilitatile de modificare cum afirmi, te rog frumos spune-le si noua. Si nu numai atat ca nu merita.

Nu inteleg de ce dai din nou exemplu cu kitul turbo. Am scris de cel putin 3x : NU VREAU KIT TURBO !!!

La o modificare de 20% cum doresc eu, nu e cazul sa vorbim de kit brembo sti. Maxim despre sistem de frane de pe 3.0R.


20% din aspirat nu poti scoate asa usor . un turbo kit it da un 20-25% . asta da iti iubesti motorul si masina .
poti scoate 20% dintr-un motor aspirat umbland la interne , marind compresia , schimband axele cu came ... samd . te bagi la asa ceva?

si nu uita cea mai importanta problema : unde o sa faci tu modificarile astea ? la ce service ? cui ai incredere sa dai masina pe mana ?

franele sunt cel mai important lucru . parerea mea . si asa sunt la limita asa cum sunt .
frane de STI (brembo) ca sa nu ai problema cu decalibrarea discurilor . da , la 3.0 este o problema foarte intalnita , d'asta zic sa pui de STI .

ce poti face pe masina ta si sa poti sa stai , oarecum linistit :
- intake , nu recomand prea mult praf in romania
- uppipe , downpipe
- exaust

cat castigi ? in nici un caz nu castigi 20% poate un 5% ...

eu zic sa te calmezi si sa te bucuri de masina asa cum este ea. apoi un obk nu e masina de alergat . sa nu mai zic ca o sa ai probleme cu garantia ...
Zetics
Scuze pentru intrebare, ce sunt uppipe si downpipe?

5% la cuplu ar fi binevenit (in cazul meu de la 186 la 196 Nm). Sau doar la putere apare castigul asta?
Si inca ceva: dupa denumire, aceste pipe-uri banuiesc ca sunt pe evacuare. Inseamna ca masina va fi mult mai zgomotoasa? Ca in cazul asta renunt, imi place sa fie cat mai silentioasa.

Merci!
G e o r g e
toate modificaril de mai sus fac masina mai zgomotoasa , inclusiv airintake ul

http://img.photobucket.com/albums/v334/wcbjr/uppipe.jpg

http://impressiveimportperformance10.chain..._Rear_WRX_2.jpg

pista
Compresor pentru Legacy 2.2 NA:
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=605625

Frumos !
Click to view attachment
G e o r g e
si ca idee ce poti face dintr'un h4 na :

http://zzyzxmotorsports.com/news/300hpna
f1anatic
QUOTE (pista @ Feb 4 2009, 07:24 AM) *



Pista,

Frinele sint diferite intre diferitele modele. Tu oi fi avind MY07 si roti de 17 inch dar frinele sint mai mici ca la 3.0 sau ca la 2.5 GT.
Uite MY05 USDM Legacy
Sedan 10.8 front 10.6 rear
wagon 11.5 front 10.6 rear (banuiesc ca 3.0 are din acestea)
MY05 USDM Legacy GT
12.3 front 11.3 rear
Iar STI-ul le are si mai mari. Roata de 17 inch de pe GT nu incape pe STI, deoarece se loveste de Brembo-uri.

Cel mai puternic 2.5 NA are vreo 300 cp. DAR are absolut toate daca nu dublu din toate modificarile cunoscute omenirii pt a mari puterea motorului - prin compresie ridicata - de la pistoane la supape la super polizate si lustruite galeriile de aia si de-ailalta, alte arcuri la supape, injectoare, pompe etc etc etc. Masina este de curse - nu avea iluzii ! NU vei putea replica aceste modificari si nici 20% putere nu poti avea dintr-un motor normal aspirat FARA sa supralimentezi (turbo sau compresor pe fulie).
http://zzyzxmotorsports.com/news/300hpna (link de la George).

Vrei putere ? Cumperi light weigh pulley si inca un set de convertoare catalitice de la Subaru de la voi. Ori le cumperi pe cele de fabrica si scoti catalizatorul ori cumperi un "downpipe" cu "high flow catalytic converter" si il montezi tu acolo. E simplu...Subaru are 2-3 catalizatoare, si in felul asta scapi de 1-2 din ele. Nu este complet ecologist dar nu esti nici camion RABA din 1970. Combini cu o evacuare sport; un COLD AIR INTAKE (cu priza de aer de suge aer din exterior) cu un filtru pe care il speli tu lunar de praf; POATE faci si reflash la ECU - vei ajunge la vreo 200 in cel mai optimist caz, mai de graba vreo 185-190. Cuplul insa va creste numeric mai mult - de unde si impresia de putere mult mai mare. Bugetul in USA ? 1000 dolari pentru tot ce am spus, 500 daca nu faci ECU reflash. La doi ani remontezi convertorul catalitic original la loc - te vor costa garniturile cca 30 de dolari de fiecare data - vei injura vreo 2 ceasuri cu masina pe crick - ai nevoie de bere si pizza pt prieteni.

Ca Sumar. 20% este mult de obtinut de la o masina NA. Tu vrei 33 cp extra la masina ta de 165. Eu am 300 (plecat de la 250) cu modificari agresive (+20%) dar fara sa schimb turbo. Deja de pe la +30% putere ai nevoie de alte injectoare; alta pompa de benzina, injectie cu metanol/apa (pt a preintimpina detonatiile) ca sa nu mai zic de alt turbo si alt intercooler. Un alt turbo, sa zice bun pt +30% ar costa 1000; dar montat de unul singur nu imi va creste puterea decit 25% iar restul de 5% vine din modificarile ajutatoare (care numai ele costa 1500). Ceea ce vrei tu: +20% este foarte greu de obtinut de la un motor NA. Vezi ce am scris mai sus.


Aha. Si kitul acela din poza frumoasa nu se mai fabrica de mult.
G e o r g e
ce ziceam eu ?


Uite MY05 USDM Legacy
Sedan 10.8 front 10.6 rear
wagon 11.5 front 10.6 rear (banuiesc ca 3.0 are din acestea)
MY05 USDM Legacy GT
12.3 front 11.3 rear


frane fata na mai mici ca frane spate gt
Mircea104901

@Pista : ce zici ?
ne bagam la una din asta: http://www.mimousa.com/info/blowerinfo.asp
teehee.gif teehee.gif teehee.gif
Zetics
Foarte interesant! Zic ei ca se obtin ~10% crestere, dar n-am inteles daca cu ECU standard sau cu unul tunat.
Si daca merge cu ECU standar, chiar nu se aprinde vreun check engine, nu considera asta ca are vreun lambda sensor defect?? unsure.gif

PS: Parca as face experiente pe Accent... whistling.gif
M A R I A N
QUOTE (Zetics @ Feb 4 2009, 04:39 PM) *
Foarte interesant! Zic ei ca se obtin ~10% crestere, dar n-am inteles daca cu ECU standard sau cu unul tunat.
Si daca merge cu ECU standar, chiar nu se aprinde vreun check engine, nu considera asta ca are vreun lambda sensor defect?? unsure.gif

PS: Parca as face experiente pe Accent... whistling.gif


Nu vad o mare diferenta intre chestia asta electrica si un cold air intake clasic.
Nu se modifica nimic la ECU, practic ce spun ei este ca scoti cutia cu filtrul clasic (toata admisia de aer), pui un cold air intake (care este practic o teava cu un filtru conic la capat) iar inainte de a monta filtrul conic pui aceasta piesa electrica. Nimic dificil insa la momentul acesta nu ma convinge prea mult.
Atasez poze de la cold air intake-ul AEM pe care-l am montat pe TS ca sa va faceti o idee. Filtrul conic nu se vede pentru ca este ascuns in bara fata cam in dreptul farului de ceata din partea stanga
Mircea104901
Pai celalalt are un "compresor" electric, adica ceva care antreneaza mai mult aer (probabil un ventilator electric de turatie mare) decat ar trage motorul singur. Deci, fata de un cold-air intake ar trebui sa aduca ceva in plus. Macar la turatie joasa. Ca pe la vreo 7000rpm, cred ca ventilatorul ala va produce curent smile.gif
Oricum, ar fi interesant de testat, mai ales ca nu costa decat vreo 300$ cu totul. smile.gif


P.S. Desi, 250CFM = 118 litri pe secunda. Hmmm....... Ar trebui sa produca ceva presiune...
M A R I A N
De ce ziceam ca nu cred ca poate absorbi mult mai mult aer decat un cold air intake normal...pai la mine, pe la 3000-3500 rpm se simte si se aude ca si cum filtrul conic s-ar deforma complet de atata aer tras. E cam la fel cand bei rapid un lichid printr-un pai. Iar TS-ul este 1.8l si 132 CP, pe cand Forester are 2.0 l si ~150 CP iar Outback 2.5l si ~165 CP daca nu gresesc, ceea ce inseamna probabil ca aerul este tras si mai cu putere.
E insa posibil, asa cum spuneai si tu sa traga mai mult aer si la turatie joasa, ceea ce n-ar fi rau deloc.
Oricum pare a fi inofensiv pentru motor, merita incercat, doar sa incapa intre teava si filtrul conic. thumbsup.gif
f1anatic
http://www.mimousa.com/info/blowerinfo.asp
Voi glumiti sper...

Nu trebuie sa ai doctoratul in "rachetologie" si sa stii ecuatiile legilor termodinamice. Dar sumarul este acesta (C.P. Snow):
1) NU POTI CISTIGA NICIODATA
2) NU VEI REUSI NICIODATA SA NU PIERZI (adica sa o scoti egal)
3) NU POTI SA ABANDONEZI JOCUL

Materia nu poate fi creata din nimic. Materia nu se poate transforma din ceva in altceva fara pierderi de energie. Nu exista zero absolut.

Fara sa mai intru in detalii: ati mers vreodata cu ventilatorul in masina dat la maxim ? Cit curent trage aeroterma aia ? Sa inteleg ca in mod miraculos masinile voastre devin mai iuti cind aveti A/C pornit si "vintul" (sau "caldura") la maxim ? Ca daca asa se intimpla, ati revolutionat legile termodinamicii ! Poate intr-adevar acest ventilator electric scoate 250 cubic feet per minute - dar va consuma curent pentru asta. Curent care va trebui produs de motor - alternatorul cuplat - regim/turatie mai ridicata etc etc etc. NU va produce NICIODATA ceva ce este termodinamic mai eficient. Adica ... la sfirsitul socotelii - puterea consumata va fi mai mare decit puterea produsa.

In ceea ce prieveste puterea obtinuta GRATIS si RECUPERAREA de energie: raspunsul TURBO este o asemenea piesa. Turbo utilizeaza gazele de esapament arse, care ar trebui evacuate, gaze foarte calde care tind sa isi extinda volumul. AUDI; Subaru si toate celelalte masini turbo de la Nissan Skyline la Ferrari F40 genereaza putere folosind o resursa care nu mai foloseste: gazele de esapament. Un compresor pe fulii - veti spune - baga si el aer fortat in motor. DA. Dar din punct de vedere al randamentului, motorul saracul invirte fulia aceea...si o baga el mai mult aer...dar va consuma si mai multa benzina.

Ca sumar simplificat : compresor pe fulii: baga aer folosind motorul care consuma mai multa benzina si astfel se genereaza puteri nebanuite. Turbo...baga aer folosind ceva ce nu mai trebuie: gazele de esapament fierbinti. Iar troglodirea aia electrica va utiliza energia electrica de la alternator ca sa "bage aer". Ca mi-a mai venit o idee...ia stati voi pe loc si porniti faza lunga si alti consumatori (ventilatorul la max) ... oare...nu palesc farurile si creste turatia la motor ? Ouch .

2 la mina. Priza de aer de pe Subaru e buna pina pe la 400 cp. PUNCT. Ca da poate fi imbunatatita cu un cold air intake: desigur. Dar cold air intake nu este filtrul ala cu con care trage aer din interiorul compartimentului motor - aer cald care...are mai putin oxygen per unitate de volum si care dauneaza - in special masinilor noastre. Ce trebuie este un RAM air intake - cu priza de aer care sa traga aer de undeva din exteriorul masinii.

Si 3 la mina. Cititi ce v-am spus mai sus. E singura voastra solutie la pret rezonabil pt a va creste puterea. Nu trebuie sa ascultati de mine. Dar macar cautati si o sa vedeti cine are dreptate. Sau va incredeti in MIMOUSA care ne explica urmatoarele:

QUOTE
Technical Data - How it works: All stock air intakes are designed to intake a certain amount of air. The intake ratio is usually set at only 10% of its full capacity. In other words your stock air intake is designed to only intake 10% of the air that it could intake. This leaves 90% of the air suspended from entering your engine. The reason you get horsepower increase when you get a short ram or cold air intake is because you are no longer restricting the air to come in. The air is being free flowed by your engine itself. If you measure how much capacity is left over after installing a short ram or cold air intake, you will realize that you have about 60%-70% capacity left of potential air to enter your engine. This is where the Air Intake Blower comes to place. It will be help your engine intake more air resulting in making less pressure on the engine itself, horsepower increase and improving gas mileage.
Gresit. G R E S I T. Ma lovesc de acest concept zilnic. In Engleza se numeste critical flow orifice. Exista un raport fix, precis intre suprafata de la "intrarea" si "iesirea" acestui orificiu "critic" care permite doar o anumita cantitate de aer sa treaca. Bazat pe presiune, Piesire <=0.53 x P intrare iar vietza aerului prin orificiu este viteza sunetului in aer. Un ac de seringa este un bun exemplu. Cumva ma indoiesc. Sau altfel spus: area (in sectiune) a constrictiei trebuie sa fie < (1/25) din suprafata (in sectiune) a regiunii dinainte de constrictie. DOAR in aceste cazuri ai de a face cu un orificiu care va permite doar unei anumite cantitati de aer sa treaca

ECU Air Intake Ratio:Each car has an ECUinstalled to measure how much air ratio is entered into the engine. To get the best results we recommend purchasing a performance chip for your car before installing the Air Intake Blower. The performance chip will tell the ECU to intake more air then usual, which will result in even greater horsepower increase. When the Air Intake Blower will be working, the amount of air that it will force-in will get the ECU confused as to why so much air is being entered. You don't have to worry about ruining your engine or having the ECU malfunction. The ECU will simply adapt to the effect that there is more air being entered and it will let it through, it will not reject it. It will continue to operate as usual. The factory ECU is designed to work at 10% of its capacity. When the Air Intake Blower will be on, the ECU will consider it to be above normal, as it will be working at 70% of its capacity. This is the reason why you can install the Air Intake Blower without modifying any engine parts in your car. Your car was capable of producing this power from the start. It was just never unleashed.



Sa mai insist ? Each car has a MAF = mass air flow sensor...Numerele sint scoase din burta...10% 70% Nici nu mai am puterea emotionala sa mai scriu. Nu de alta dar e tirziu si mi-e somn.

La MIMOUSA Electric Supercharger va trebuie musai
http://www.autoaccessorystore.com/home_n.a...tail&id=444
si asta
http://www.autopartswarehouse.com/shop_brands/tornado.html

Chestii care implica aer; particule; miscarea particulelor prin aer; toxicitatea acestor prafuri; PV=nRT si tot ce mai tine de Boyle; Charles; Guy-Lussac; JiJi-Blotzmann si altii ca ei, mi-s foarte dragi si apropiate inimii mele dry.gif





Zetics
Probabil ca in mare parte ai dreptate, dar nu in totalitate. Ei zic ca divaisu' consuma 2A, ceea ce se traduce la vreo 14.5V cand baga alternatorul vreo 30W. 1CP are 736W (ma rog, cu mici variatii in functie de care cal e, sur sau arab-pursange), ceea ce inseamna ca dracaria aia consuma vreo 40 de mili cai putere. Ok, punem si pierderi 100% cu producere curentului, cu frecari, nu conteaza, ajungem la 0.1 caluti (adica asa... o juma de pulpa de calut teehee.gif )

Daca ar fi dupa ei ca_castigam 10%, inseamna peste 15CP, deci mult peste ceea ce consuma. Si (daca chiar functineaza dracia), nu vorbim despre aceleasi principii: consumam energie ca sa mai indesam niste aer in motor (aici e intr-adevar marele semn de intrebare, daca scula poate baga mai mult aer decat oricum absoarbe motorul prin aspiratie normala, mai ales la high rpm), pe cand noi obtinem energia prin arderea combustibilului, alta mancare de peste. Ca si principiu o vad pur si simplu ca pe un fel de turbinuta de jucarie, un fel de feon care se joaca de-a bagatu aerului in motor.

Partea cealalta, cu cat aer se permite sa treaca printr-un orificiu, n-am inteles-o prea bine, dar ceva imi spune ca la motoarele NA nici pe de parte nu se ating asa usor limitele alea, pentru ca in cazul asta nici varianta turbo n-ar mai avea ce face! Stiu ca parca la WRX asta e problema, s-a ajuns la o limita a puterilor pentru ca FIA a impus o limita maxima a nu stiu care gauri de asdmisie, si oricat de bengoasa e turbina, nu e capabila sa bage mai mult aer prin acea gaura. Dar NU CRED ca e cazul aici. Mai ales ca cifra avansata (10%) suna plauzibil, nu SF.

Bottom line, eu am doua mari retineri:
1. Daca chiar in stare feon-ul sa bage mai mult aer decat aspira in mod normal motorul
2. ECU standard nu e dat peste cap

Probabil vor mai fi mari discutii pe subiect, imi pare rau ca urmatoarele 4 zile lipsesc si n-am acces la internet, dar revin duminica seara.

Toate cele bune!
G e o r g e
s-a mai dezbatut subiectul . cautati inainte de a deschide discutii moarte.
pista
Interesante informatii, pareri. Incet avansam intr-o tema pe care am crezut inchis in 2007.
Dupa cca. 6 luni de la achizitia OBK 2.5i am simtit ca trebuie sa fac ceva, ca motorul nu este suficient de dinamic pentru nevoile mele. Mai precis la depasiri la viteze de 80-90kmph trebuia sa retrogradez in treapta 4 sau chiar 3. Stau intr-o zona aproape de munti, cu multe urcusuri si coborasuri. O depasire, acceleratie mai in forta la viteze un pic mai ridicate se realizeaza la peste 4000rpm. Lucru care nu e tot timpul pe placul meu. In schimb la viteze mai mici, sub 70kmph, cuplul este suficient si sub 3000rpm, mai precis in oras poti circula lejer intre 1500-2500rpm. Motorul produce 200Nm din cei max.226Nm deja la 2000rpm, cuplu care se mentine foarte liniar pana la vreo 5000-5500rpm. Practic e un motor foarte echilibrat, cu cuplu bun deja de la turatii joase. DAR: la aceste turatii mai joase nu are suficienta putere, care se simte la viteze mai ridicate.
Astea sunt premisele de plecare la motortuning pentru 2.5i.
Eu la ora actuala am un element filtrant K&N. Care in afara de un mic sound nu prea produce nimic. Am facut si un test fara filtru de aer. S-a simtit o mica diferenta, pe aceasi portiune am atins 137kmph in loc de 132kmph cu filtru. Cel mai placut a fost "sunetul" motorului intre 3000-4000rpm.
Nu am montat COLD AIR INTAKE. La noi e mult prea mult praf in aer (comparand cu Europa Occidentala), asta ar insemna ori curatire foarte frecventa, care e incomod si neplacut, ori o uzura prematura a motorului.

Daca nu pot obtine 20%, poate ma multumesc pana la urma si cu 10-15%.
Nu abandonez nici ideea "compresorului cu fulie", pentru mine e acceptabil un consum mai ridicat, daca am o masina mai placuta la condus. Consumul mediu pe primii 40.000km este de 8,6l/100km. Daca merg economic, consumul extraurban pot sa scad si sub 7,0l/100km, cu conditia sa merg constant pana in 90-100kmph. Dar cand am nevoie de ceva performante sa le am la dispozitie.

Un COLD AIR INTAKE+evacuare sport+ECU reflesh (am la dispozitie cu ECUTEK) ar aduce probabil un 15%. Aici sunt 2 probleme:
1. Nu prea as vrea COLD AIR INTAKE, din cauza celor spuse mai inainte
2. Nimeni nu poate sa spuna exact cat aduce aceasta combinatie.

Deja am vorbit ieri cu un tuner Subaru. Ei lucreaza in marea majoritate cu variantele turbo. In schimb au facut cu ECUTEK si 6buc. OBK 3.0. Castigul dupa masuratori pe bancul de proba la 3.0R a fost de 6-7%. Problema la ei este ca nu au facut nici un 2.5 sau 2.0 NA Subaru. Si nici tariful nu este mic.

Despre Mimousa Electronic Supercharger nu aveti o parere foarte buna. O fi chiar asa de rau ?





G e o r g e
ai un motor aspirat . adaugam la asta o cutie in 5 rapoarte.

ca fost posesor de asa ceva cativa ani buni iti zic asa , de la 80-90 se depaseste in treapta 3 !

se duce la rosu , si aia e , masina nu sufera, motorul nu sufere , totul e ok .

PS: am boala pe aia de fac depasiri vai vai de curu lor sa nu tureze masina . masina e ok sa fie turata pana in zona rosie , d'aia e acolo zona aia .
Mircea104901
smile.gif
Asa e cu zona rosie la benzina. Mie-mi place cum suna, imi place feeling-ul, dar, (exista si un dar smile.gif ) daca vrei sa mergi "relaxat", parca vrei mai multa forta la turatii joase, adica sa nu tot schimbi. O combinatie diesel-benzina, daca intelegi smile.gif). Eu am folosit de multe ori retrogradare 5-2-3-5 sau pe la 80-90km/h pentru a depasi, asa ca nu am probleme cu turatiile. Chestia care se simte e un "zgomot" brusc de sport, in calmul si linistea vitezei de croaziera, de dinaintea schimbarii vitezei. Daca aveam XT, imi puneam problema asta mai rar, ca M3-urile sunt putine. smile.gif

Pana la urma, de-aia exista tuning-ul. E o chestie umana. O data ce te obisnuiesti cu ce ai, ai vrea mai mult smile.gif. Daca-ti trebuie si mai mult, vinzi si cumperi ceva superior.
G e o r g e
pai cuplu si putere la turatie joasa nu se obtine decat prin supraalimentare. un motor aspirat normal care are cuplul la 4-5000 rpm si puterea la 6000 -6500 rpm nu va trage in ruptul capului la 90kmp in treapta 5 !
M A R I A N
QUOTE (Mircea104901 @ Feb 5 2009, 07:58 AM) *
O combinatie diesel-benzina, daca intelegi smile.gif).


Aha, de fapt asta este problema... biggrin.gif
Si benzina ca sa traga instantaneu si liniar dar si diesel ca sa ai toata puterea de la turatii mici.
Si daca se poate si o autonomie mai mare de combustibil...
Eu nu vad decat un raspuns: un motor pe benzina turbo (insa lasam naibii problema autonomiei de combustibil)

PS Eu nu inteleg de ce nu va place sa mergeti la turatii foarte ridicate (peste 4000-5000 rpm). De abia asa eu simt ca traiesc biggrin.gif
PPS Cel mai placut orgasm nu se obtine in liniste, in nici intr-un caz in 3 secunde si in nici un caz fara risipa de energie (vreau sa zic benzina)... whistling.gif
Mircea104901
QUOTE (M A R I A N @ Feb 5 2009, 08:28 AM) *
PS Eu nu inteleg de ce nu va place sa mergeti la turatii foarte ridicate (peste 4000-5000 rpm). De abia asa eu simt ca traiesc biggrin.gif


Pai... hmmm... cum sa-ti explic...
Nu intotdeauna am chef de senzatii. Nu intotdeauna sunt singur in masina(daca mai apare si un copil in masina, cu atat mai mult).Cateodata ai nevoie sa fii calm.Pe masura ce trec anii, cu atat se amplifica aceasta nevoie.
Ori, sa tii masina peste 4000rpm nivelul de adrenalina creste ametitor. Deci e in contradictie cu ce spuneam mai sus. Asa ca nu poti merge in permanenta cu motorul turat peste 4000rpm. rolleyes.gif teehee.gif

Cred ca o sa-mi caut un XT smile.gif Sau un STi laugh.gif
G e o r g e
din cat am condus eu legy ul imi aduca aminte ca la 4000 rpm motorul era destul de silentios si in treapta 5 aveai 160km/h
pista
CITAT(G e o r g e @ Feb 5 2009, 11:37 AM) *
ai un motor aspirat . adaugam la asta o cutie in 5 rapoarte.

ca fost posesor de asa ceva cativa ani buni iti zic asa , de la 80-90 se depaseste in treapta 3 !

se duce la rosu , si aia e , masina nu sufera, motorul nu sufere , totul e ok .

PS: am boala pe aia de fac depasiri vai vai de curu lor sa nu tureze masina . masina e ok sa fie turata pana in zona rosie , d'aia e acolo zona aia .


Este cum spui.
Dar poate nu imi convine tot timpul. E interesant ca Mircea cu un Forester 2.0 intelege mai bine ce vreau sa spun, decat tine care a avut motor de 2.5. Foarte probabil din cauza caracterului lui Legacy, care e o limuzina mai sporty si circuli cu ea mai sporty.

Outbackul MY07 are deja suspensii moi(prea moi pentru gustul meu) si toata masina emana un calm care nu te indeamna sa mergi prea mult cu acul turometrului in zona rosie. Cand mergi e fun, dar eu pot aprecia la fel de bine un motor care isi face
treaba si la sarcini grele mai silentios. Sigur ca un 3.0R cu SI-Drive ar rezolva situatia, dar nu e solutia agreata de mine.

PS: cu cat circuli mai mult aproape sau in zona rosie, cu atat scazi durata de viata a motorului. Iar consumul creste la niste valori care nu imi convin. Poti depasi rapid fara sa fie nevoie tii aproape de zona rosie.
G e o r g e
QUOTE (pista @ Feb 5 2009, 04:33 PM) *
QUOTE (G e o r g e @ Feb 5 2009, 11:37 AM) *
ai un motor aspirat . adaugam la asta o cutie in 5 rapoarte.

ca fost posesor de asa ceva cativa ani buni iti zic asa , de la 80-90 se depaseste in treapta 3 !

se duce la rosu , si aia e , masina nu sufera, motorul nu sufere , totul e ok .

PS: am boala pe aia de fac depasiri vai vai de curu lor sa nu tureze masina . masina e ok sa fie turata pana in zona rosie , d'aia e acolo zona aia .


Este cum spui.
Dar poate nu imi convine tot timpul. E interesant ca Mircea cu un Forester 2.0 intelege mai bine ce vreau sa spun, decat tine care a avut motor de 2.5. Foarte probabil din cauza caracterului lui Legacy, care e o limuzina mai sporty si circuli cu ea mai sporty.

Outbackul MY07 are deja suspensii moi(prea moi pentru gustul meu) si toata masina emana un calm care nu te indeamna sa mergi prea mult cu acul turometrului in zona rosie. Cand mergi e fun, dar eu pot aprecia la fel de bine un motor care isi face
treaba si la sarcini grele mai silentios. Sigur ca un 3.0R cu SI-Drive ar rezolva situatia, dar nu e solutia agreata de mine.

PS: cu cat circuli mai mult aproape sau in zona rosie, cu atat scazi durata de viata a motorului. Iar consumul creste la niste valori care nu imi convin. Poti depasi rapid fara sa fie nevoie tii aproape de zona rosie.


dar nu la fel de repede faci depasirile. un motor care este intretinut corespunzator , cu revizii la timp si ulei de calitate va avea o viata buna. nu am zis sa mergi in continuu in zona rosie , dar am zis cand faci o depasire este ok si nu omori motorul ca o faci .
Mircea104901
QUOTE (G e o r g e @ Feb 5 2009, 09:05 AM) *
din cat am condus eu legy ul imi aduca aminte ca la 4000 rpm motorul era destul de silentios si in treapta 5 aveai 160km/h

Da. La fel e si la Forester. Bine, la 160km/h zgomotul creat de aer e mai mare in Forester decat in Legacy.
Dar @MARIAN zicea peste 4000-5000. Deci... sa o tii sus, e destul de zgomotos(in sensul placut).
pista
CITAT(G e o r g e @ Feb 5 2009, 11:10 AM) *
pai cuplu si putere la turatie joasa nu se obtine decat prin supraalimentare. un motor aspirat normal care are cuplul la 4-5000 rpm si puterea la 6000 -6500 rpm nu va trage in ruptul capului la 90kmp in treapta 5 !


Aici e vorba de 2.0 daca nu ma insel rolleyes.gif .

CITAT(Mircea104901 @ Feb 5 2009, 11:36 AM) *
Pai... hmmm... cum sa-ti explic...
Nu intotdeauna am chef de senzatii. Nu intotdeauna sunt singur in masina(daca mai apare si un copil in masina, cu atat mai mult).Cateodata ai nevoie sa fii calm.Pe masura ce trec anii, cu atat se amplifica aceasta nevoie.


In linii mari asta e explicatia si la mine, chiar daca curba de cuplu difera fata de 2.0 .
G e o r g e
QUOTE (pista @ Feb 5 2009, 04:48 PM) *
QUOTE (G e o r g e @ Feb 5 2009, 11:10 AM) *
pai cuplu si putere la turatie joasa nu se obtine decat prin supraalimentare. un motor aspirat normal care are cuplul la 4-5000 rpm si puterea la 6000 -6500 rpm nu va trage in ruptul capului la 90kmp in treapta 5 !


Aici e vorba de 2.0 daca nu ma insel rolleyes.gif .

QUOTE (Mircea104901 @ Feb 5 2009, 11:36 AM) *
Pai... hmmm... cum sa-ti explic...
Nu intotdeauna am chef de senzatii. Nu intotdeauna sunt singur in masina(daca mai apare si un copil in masina, cu atat mai mult).Cateodata ai nevoie sa fii calm.Pe masura ce trec anii, cu atat se amplifica aceasta nevoie.


In linii mari asta e explicatia si la mine, chiar daca curba de cuplu difera fata de 2.0 .

te inseli .

pista
CITAT(G e o r g e @ Feb 5 2009, 12:51 PM) *
te inseli .


Te rog precizeaza referitor la ce ? rolleyes.gif
G e o r g e
la faza cu cuplul , 2.5i are cuplul la 4400 rpm spre ex.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.