Consum Subaru-Combustibil: de unde?, Totul despre consumuri, bautura si carciumi .... |
This topic is about Consum Subaru-Combustibil: de unde?, the author, hdi, wrote about: OBD AC (Subby Sama Black Pearl /ninja.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":ninja:" border="0" alt="ninja.gif" /> ) Motorina OMV Alpin Diesel (EU ... To read more just scroll down
Consum Subaru-Combustibil: de unde?, Totul despre consumuri, bautura si carciumi .... |
Feb 28 2009, 11:17 PM
Post
#81
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Motorina OMV Alpin Diesel (EU5) Ploiesti-Predeal-Ploiesti =165km Consum 5.8l/100km pe CB A facut cineva verificarea de consum in aceleasi conditii dar cu motorina EU4 si respectiv EU5? Am senzatia ca se consuma mai multa EU5 decat EU4 in aceleasi conditii. -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Mar 1 2009, 01:40 PM
Post
#82
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Eu nu stiu daca intre Foresterul asta turbo si Outbackul diesel e asa mare diferenta la acceleratie. Primul (cutie automata) face suta in 7,9 sec, celalalt in 9,2 sec. Primul are cuplul maxim de 300 Nm la 2800 rpm, celalalt de 350 Nm la 1800 rpm. Puterea maxima de 150 CP la diesel se obtine la 3600 rpm, pe cand impresionanta herghelie de 230 CP de abia la 5200 rpm... Daca prinzi un Forester turbo mai incarcat cu bagaje, combinat cu aerodinamica mai slaba, eu zic ca un Outback diesel ii face fata fara probleme. Iar daca vorbim de autostrada cum merg eu in concediu, pana se opreste Foresterul de 7 ori sa alimenteze, eu deja sunt la Viena (exagerand putin, bineinteles... ) Marian, nu uita ceea ce foarte multa lume uita: dieselul are cuplu mult mai mare la motor, insa, la roata este demultiplicat mult mai mult decat cel pe benzina! La un moment dat am facut comparatie intre doua motoare, benzina si diesel apropiate ca putere (ambele de la Hyundai): 1.6 benzina 105 CP si 146Nm si 1.5 diesel 110CP 235Nm. Desi dieselul are la motor cu 60% mai mult cuplu decat benzina, in treapta a 5-a diferenta de cuplu la roata mai era de doar 20% in favoarea dieselului. Cu alte cuvinte, stai linistit ca cei 300Nm de la benzina se vor vedea mult mai bine decat cei 350 de la diesel! -------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Mar 1 2009, 07:35 PM
Post
#83
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Dincolo de specificatii, valori de cuplu si putere etc, am avut de mai multe ori ocazia in mod real sa constietizez superioritatea unui diesel in fata unei masini pe benzina mai puternice, la urcarile in rampa. O masina pe benzina isi va pirde suflul pe masura ce urca in timp ce dieselul se simte in elementul sau continuand sa urce cu aceeasi viteza si fara sa dea semne de "oboseala". Presupun ca aici se face simtita diferenta de cuplu. Pe teren drept, un motor pe benzina mai puternic, va fi mai puternic Nu stiu daca si voi imi puteti confirma observatia.
-------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Mar 1 2009, 07:51 PM
Post
#84
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
-------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Mar 1 2009, 08:26 PM
Post
#85
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Aproape ca bag mana in foc ca e vorba de o comparatie intre turbo diesel si benzina aspirat... am I right? Eu eram de fiecare data intr-un turbo diesel. Pe cei cu benzinarele doar i-am depasit uitand sa stau de vorba cu ei despre motoarele lor... This post has been edited by hdi: Mar 1 2009, 08:27 PM -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Mar 2 2009, 11:45 AM
Post
#86
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Marian, nu uita ceea ce foarte multa lume uita: dieselul are cuplu mult mai mare la motor, insa, la roata este demultiplicat mult mai mult decat cel pe benzina! La un moment dat am facut comparatie intre doua motoare, benzina si diesel apropiate ca putere (ambele de la Hyundai): 1.6 benzina 105 CP si 146Nm si 1.5 diesel 110CP 235Nm. Desi dieselul are la motor cu 60% mai mult cuplu decat benzina, in treapta a 5-a diferenta de cuplu la roata mai era de doar 20% in favoarea dieselului. Cu alte cuvinte, stai linistit ca cei 300Nm de la benzina se vor vedea mult mai bine decat cei 350 de la diesel! Te rog sa ne explici pentru ca daca ai dreptate inseamna ca eu nu am priceput mare lucru despre motoarele astea. Si citesc de ani de zile. Cum adica e "demultiplicat mult mai mult"? Daca mergem cu aceeasi viteza la turatia de cuplu maxim adica eu cu Diesel la 1800rpm tu cu benzina la 2800, roata se invarte cu aceeasi turatie T deci raportul 1800/T la Diesel este mult mai mic decat 2800/T la benzina. Unul are 350Nm celalalt 300Nm. Adica benzinarul are cuplu mai mic si demultiplicare mai mare. Indiferent daca e turbo sau aspirat. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Mar 2 2009, 04:21 PM
Post
#87
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Nu am inteles exact ce vrei sa spui, eu ma refer la urmatoarea chestie: Outback diesel si Forester 2.5XT au aceleasi raport final, 4.444, deci iese din discutie, insa daca luam treapta a 5-a de la fiecare, observam ca Foresterul are raportul 0.738 iar dieselul are 0.634. Daca inmultim cele doua cupluri cu aceste rapoarte (in mod simplist vorbim, pentru ca alte rapoarte s-au "redus", fiind identice) obtinem practic acelasi cuplu la roata, adica ~221. Asortam cu puterea mult mai mare a benzinei, si rezulta, cel putin in ochii mei faptul ca si la deal, un Subaru XT va "face" un subaru diesel. Unul aspirat o va lua in freza in fata dieselului, exceptan cazul cand retrogradez in nesimtire si compensez.
E adevarat ca pentru benzine va trebui ca in varful dealului sa fie un Peco... PS: In aceleasi conditii, foresterul meu aspirat de 2.0 o musca rau de tot, pentru ca desi intr-a 5-a am raport 0.871, la roata ajung numai 162 de Nm fat ade 221 in celelalte cazuri. Pentru ca am si raportul final mai mic, rezulta ca pentru a face fata in aceleasi conditii ar trebui sa merg cu a 3-a Ceea ce si fac uneori, tinand cont ca a 3-a ma duce pana la 160km/h -------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Mar 2 2009, 05:31 PM
Post
#88
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Asta daca nu e virajat. Daca e virajat, ajung doar treptele 1 si 2 (adica pana la 120km/h). Treptele in care Forester 2.0 aspirat accelereaza mai bine decat majoritatea 1,9-2l turbo diesel sunt 2 si 3 (adica intre 80 si 160 km/h), indiferent daca e deal sau linie dreapta. Pana pe la 70-80 nu accelereaza la fel de violent ca un diesel.
P.S.Tare mi-ar fi placut sa fi avut afisaj cu consumul instantaneu, sa vad cam cat ia pe la 7000-7500rpm in 1 si 2 pe dealuri This post has been edited by Mircea104901: Mar 2 2009, 05:35 PM -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Mar 17 2009, 08:05 PM
Post
#89
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 165 Joined: 7-September 06 From: Bucuresti Member No.: 86.619 |
P.S.Tare mi-ar fi placut sa fi avut afisaj cu consumul instantaneu, sa vad cam cat ia pe la 7000-7500rpm in 1 si 2 pe dealuri am eu pe outback. in acceleratii spre 230 indica 5mpg adica vreo 48%. e o idee sa incerc si in 1-2 pe curbe. problema e ca nu pot sa o controlez daca o accelerez la maxim. |
|
|
Mar 18 2009, 05:02 PM
Post
#90
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
OBD AC (Subby Sama Black Pearl )
Motorina OMV Alpin Diesel (EU5) Urban =215km Consum 8.0 l/100km pe CB Ciclu 100% urban in ultimele 2 saptamani , motorul mai ales rece (drumuri de 5-7 km). -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Mar 20 2009, 08:56 PM
Post
#91
|
|
Prieten cu WMZ-ul mare Group: Membri Posts: 623 Joined: 16-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.002 |
OBD AC (Subby Sama Black Pearl ) Motorina OMV Alpin Diesel (EU5) Urban =215km Consum 8.0 l/100km pe CB Ciclu 100% urban in ultimele 2 saptamani , motorul mai ales rece (drumuri de 5-7 km). si la mine s-a fixat CB-ul pe 8 % in oras si eu bag euro5 (fostul euro 4), astept sa ii fac revizia de 15000 cand am sa schimb uleiul si am sa ii bag DuraLube sau Tufoil sa vad daca mai scade consumul pana acum la toate masinile la care l-am folosit au scazut cu minim 1% cel mai tare s-a simtit la tico unde a scazut de la 8% la 6 % in oras e drept ca si motorul era peste 100k in rest la opel si la skoda au scazut cu 1 procent ... -------------------- Subaru, Subaru si dinnou Subaru
|
|
|
Mar 21 2009, 02:14 AM
Post
#92
|
|
pilot Group: Membri Posts: 391 Joined: 3-January 08 From: St.Etienne Member No.: 115.952 |
Aproape ca bag mana in foc ca e vorba de o comparatie intre turbo diesel si benzina aspirat... am I right? Banuiesti bine imposibil sa fie un benzinar turbo:rolleyes: Dau exemplu la Audi 1.8 T si 2.0 tdi clar in favoarea benzinei cu turbina indiferent ce motorizare alegeti. Insa romanul se intoarce brusc si pune altfel problema ,, ...dar consumul la un benzinar cu turbo cat este ? ,, ...si asa dieselul iese bun din toate punctele de vedere. This post has been edited by iulian_1976: Mar 21 2009, 02:16 AM -------------------- Audi A4 1.8 aus Ingolstadt
________________________________________________ ,,Daca am comis o greseala, imi cer scuze. Sunt insa fericit ca nu trebuie sa merg la puscarie pentru asta. ,,(Dupa eliminarea sa la Finala Carling Cup, 2006) José Mourinho. _______________________________________________ |
|
|
Mar 25 2009, 10:12 PM
Post
#93
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
OBK Diesel, 800 km din care mai mult de jumatate pe autostrada cvasi-legal, un sfert prin oras trafic mai lejer.
Maxim 7.5L/100 dupa plin ochi la pompa. Indicatie computer 7.0 E vorba de primul plin deci sper sa fie OK, sa se lase in timp. Alarma de combustibil s-a aprins cand autonomia era de 140 km la consum mediu de 7L deci presupun ca mai erau vreo 10L in rezervor. Cat ati alimentat cel mai mult? -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Mar 26 2009, 12:04 AM
Post
#94
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Alarma de combustibil s-a aprins cand autonomia era de 140 km la consum mediu de 7L deci presupun ca mai erau vreo 10L in rezervor. Cat ati alimentat cel mai mult? Cred ca la 10l se aprinde. Parca scrie si in carte. -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Mar 28 2009, 12:31 PM
Post
#95
|
|
pilot Group: Membri Posts: 420 Joined: 9-August 04 From: Sibiu (Sibiu) Member No.: 30.555 |
Forester Diesel.
8700 km la bord. Consum mediu (conform CB) = 7,0 l/100 km Ultimul drum, - Sibiu - Brasov - Roman si retur; consum conf. CB = 6,2 l/100 km. Verificat de la plin la plin = 6,6 l/100 km. Motorina OMV Sprint Diesel. -------------------- To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel Ex. :Kalos 3u 1.4 16V |
|
|
Mar 28 2009, 08:41 PM
Post
#96
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Dupa un plin de condus mai salbatic si un consum pe masura - 16.5%, am revenit la consumul obisnuit in oras: 14.5%.
-------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Mar 28 2009, 10:14 PM
Post
#97
|
|
Prieten cu WMZ-ul mare Group: Membri Posts: 623 Joined: 16-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.002 |
Cat ati alimentat cel mai mult? am reusit sa bag 60.200 l dar am stat multicel pe galben si cand am alimentat am cam ingesuit motorina in rezervor inca nu am facur proba sa consum tot si pe urma sa torn din bidon in rezervor sa ma tina pana la pompa ca sa fi sigur de ce am in rezervor dar cred ca urmeaza ... nu stiu daca e vreo problema daca consumi tot imi e frica sa nu trebuiasca amorsata pompa dupa desi ar fi penibil sa nu se amorseze singura -------------------- Subaru, Subaru si dinnou Subaru
|
|
|
Mar 29 2009, 08:27 PM
Post
#98
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Eu zic sa stai cuminte, ca poti da de belele. Fie ca nu se mai amorseaza singura, fie ca nu se va raci pompa de combustibil daca e in rezervor si se raceste cu ce e in rezervor (habar n-am cum e la Subaru), ideea e ca nu m-as risca. Oricum, bateria cred ca va avea putin de muncit la inceput.
-------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Mar 30 2009, 07:41 AM
Post
#99
|
|
pilot Group: Membri Posts: 420 Joined: 9-August 04 From: Sibiu (Sibiu) Member No.: 30.555 |
nu stiu daca e vreo problema daca consumi tot imi e frica sa nu trebuiasca amorsata pompa dupa desi ar fi penibil sa nu se amorseze singura Nu stiu daca se amorseaza singura. Totusi, retin ca am citit in manual ca nu este recomandat sa conduci pana la epuizarea carburantului. Daca se intampla asta, sunt descrise operatiunile pentru amorsarea pompei de motorina. Nu vad de ce te-ai complica doar ca sa-ti satisfaci o curiozitate. Cu ce te incalzeste daca stii exact consumul ? Unde mai pui faptul ca, oricum este relativ. Ca sa ai o cat mai mare precizie, ar trebui sa alimentezi de la aceeasi pompa (apar diferente atat de la o pompa la alta cat si de la o statie la alta). Eu zic sa stai linistit. Mai pui un 0,5 l (in medie) peste indicatia CB si ... aia e ! -------------------- To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel Ex. :Kalos 3u 1.4 16V |
|
|
Mar 30 2009, 11:55 AM
Post
#100
|
|
Prieten cu WMZ-ul mare Group: Membri Posts: 623 Joined: 16-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.002 |
Aveti dreptate nu maerita, riscurile sunt pra meri iar costurile pot fi pe masura, sunt aproape convins ca nu se intampla nimic daca apare acesta siuatie dar nu vreau sa risc, nu am facut niciodata intentionat asta dar trebuie sa recunosc ca mi-sa intamplat de cateva ori cand am fortat norocu si nu am mai ajuns la pompa asta din lene nu ca nu ar pana acum la Scuby nu am patito si sper sa nu se intample ...
am observat ca in momentul in care mai am combustibild pentru 30 km dupa calculele CB nu mai arata semn ca e cazu sa alimentezi cat de repede ... Pana cand se va intampla am sa pun consumu de la Impreza disel alimentat cu euro5 fost 4 de la Petrom 740 kmdin care aprox 400 urban si restul extra adica 340 consum mediu aratat de cb 7.8 conditii de exploatare severe mers cu motorul turat un consum mai mult de cat modest tinand cont de tratamentul aplicat... -------------------- Subaru, Subaru si dinnou Subaru
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 09:44 AM |