IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Consum Subaru-Combustibil: de unde?

This topic is about Consum Subaru-Combustibil: de unde?, the author, hdi, wrote about: OBD AC (Subby Sama Black Pearl /ninja.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":ninja:" border="0" alt="ninja.gif" /> ) Motorina OMV Alpin Diesel (EU ... To read more just scroll down

21 Pages V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Consum Subaru-Combustibil: de unde?, Totul despre consumuri, bautura si carciumi ....
hdi
post Feb 28 2009, 11:17 PM
Post #81


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



OBD AC (Subby Sama Black Pearl ninja.gif )
Motorina OMV Alpin Diesel (EU5)
Ploiesti-Predeal-Ploiesti =165km
Consum 5.8l/100km pe CB

A facut cineva verificarea de consum in aceleasi conditii dar cu motorina EU4 si respectiv EU5? Am senzatia ca se consuma mai multa EU5 decat EU4 in aceleasi conditii.


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Mar 1 2009, 01:40 PM
Post #82


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



QUOTE (M A R I A N @ Feb 28 2009, 09:09 PM) *
Eu nu stiu daca intre Foresterul asta turbo si Outbackul diesel e asa mare diferenta la acceleratie. Primul (cutie automata) face suta in 7,9 sec, celalalt in 9,2 sec. Primul are cuplul maxim de 300 Nm la 2800 rpm, celalalt de 350 Nm la 1800 rpm. Puterea maxima de 150 CP la diesel se obtine la 3600 rpm, pe cand impresionanta herghelie de 230 CP de abia la 5200 rpm... whistling.gif
Daca prinzi un Forester turbo mai incarcat cu bagaje, combinat cu aerodinamica mai slaba, eu zic ca un Outback diesel ii face fata fara probleme.
Iar daca vorbim de autostrada cum merg eu in concediu, pana se opreste Foresterul de 7 ori sa alimenteze, eu deja sunt la Viena (exagerand putin, bineinteles... biggrin.gif )



Marian, nu uita ceea ce foarte multa lume uita: dieselul are cuplu mult mai mare la motor, insa, la roata este demultiplicat mult mai mult decat cel pe benzina!

La un moment dat am facut comparatie intre doua motoare, benzina si diesel apropiate ca putere (ambele de la Hyundai): 1.6 benzina 105 CP si 146Nm si 1.5 diesel 110CP 235Nm. Desi dieselul are la motor cu 60% mai mult cuplu decat benzina, in treapta a 5-a diferenta de cuplu la roata mai era de doar 20% in favoarea dieselului.

Cu alte cuvinte, stai linistit ca cei 300Nm de la benzina se vor vedea mult mai bine decat cei 350 de la diesel! rolleyes.gif


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hdi
post Mar 1 2009, 07:35 PM
Post #83


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



Dincolo de specificatii, valori de cuplu si putere etc, am avut de mai multe ori ocazia in mod real sa constietizez superioritatea unui diesel in fata unei masini pe benzina mai puternice, la urcarile in rampa. O masina pe benzina isi va pirde suflul pe masura ce urca in timp ce dieselul se simte in elementul sau continuand sa urce cu aceeasi viteza si fara sa dea semne de "oboseala". Presupun ca aici se face simtita diferenta de cuplu. Pe teren drept, un motor pe benzina mai puternic, va fi mai puternic rolleyes.gif Nu stiu daca si voi imi puteti confirma observatia.


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Mar 1 2009, 07:51 PM
Post #84


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



Aproape ca bag mana in foc ca e vorba de o comparatie intre turbo diesel si benzina aspirat... am I right? whistling.gif


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hdi
post Mar 1 2009, 08:26 PM
Post #85


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



QUOTE (Zetics @ Mar 1 2009, 07:51 PM) *
Aproape ca bag mana in foc ca e vorba de o comparatie intre turbo diesel si benzina aspirat... am I right? whistling.gif


Eu eram de fiecare data intr-un turbo diesel. Pe cei cu benzinarele doar i-am depasit uitand sa stau de vorba cu ei despre motoarele lor... rolleyes.gif thumbsup.gif

This post has been edited by hdi: Mar 1 2009, 08:27 PM


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Mar 2 2009, 11:45 AM
Post #86


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



QUOTE (Zetics @ Mar 1 2009, 01:40 PM) *
Marian, nu uita ceea ce foarte multa lume uita: dieselul are cuplu mult mai mare la motor, insa, la roata este demultiplicat mult mai mult decat cel pe benzina!

La un moment dat am facut comparatie intre doua motoare, benzina si diesel apropiate ca putere (ambele de la Hyundai): 1.6 benzina 105 CP si 146Nm si 1.5 diesel 110CP 235Nm. Desi dieselul are la motor cu 60% mai mult cuplu decat benzina, in treapta a 5-a diferenta de cuplu la roata mai era de doar 20% in favoarea dieselului.

Cu alte cuvinte, stai linistit ca cei 300Nm de la benzina se vor vedea mult mai bine decat cei 350 de la diesel! rolleyes.gif


Te rog sa ne explici pentru ca daca ai dreptate inseamna ca eu nu am priceput mare lucru despre motoarele astea. Si citesc de ani de zile. Cum adica e "demultiplicat mult mai mult"?

Daca mergem cu aceeasi viteza la turatia de cuplu maxim adica eu cu Diesel la 1800rpm tu cu benzina la 2800, roata se invarte cu aceeasi turatie T deci raportul 1800/T la Diesel este mult mai mic decat 2800/T la benzina. Unul are 350Nm celalalt 300Nm.

Adica benzinarul are cuplu mai mic si demultiplicare mai mare. Indiferent daca e turbo sau aspirat.


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Mar 2 2009, 04:21 PM
Post #87


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



Nu am inteles exact ce vrei sa spui, eu ma refer la urmatoarea chestie: Outback diesel si Forester 2.5XT au aceleasi raport final, 4.444, deci iese din discutie, insa daca luam treapta a 5-a de la fiecare, observam ca Foresterul are raportul 0.738 iar dieselul are 0.634. Daca inmultim cele doua cupluri cu aceste rapoarte (in mod simplist vorbim, pentru ca alte rapoarte s-au "redus", fiind identice) obtinem practic acelasi cuplu la roata, adica ~221. Asortam cu puterea mult mai mare a benzinei, si rezulta, cel putin in ochii mei faptul ca si la deal, un Subaru XT va "face" un subaru diesel. Unul aspirat o va lua in freza in fata dieselului, exceptan cazul cand retrogradez in nesimtire si compensez.

E adevarat ca pentru benzine va trebui ca in varful dealului sa fie un Peco... teehee.gif

PS: In aceleasi conditii, foresterul meu aspirat de 2.0 o musca rau de tot, pentru ca desi intr-a 5-a am raport 0.871, la roata ajung numai 162 de Nm fat ade 221 in celelalte cazuri. Pentru ca am si raportul final mai mic, rezulta ca pentru a face fata in aceleasi conditii ar trebui sa merg cu a 3-a smile.gif Ceea ce si fac uneori, tinand cont ca a 3-a ma duce pana la 160km/h teehee.gif


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Mar 2 2009, 05:31 PM
Post #88


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Asta daca nu e virajat. Daca e virajat, ajung doar treptele 1 si 2 (adica pana la 120km/h). Treptele in care Forester 2.0 aspirat accelereaza mai bine decat majoritatea 1,9-2l turbo diesel sunt 2 si 3 (adica intre 80 si 160 km/h), indiferent daca e deal sau linie dreapta. Pana pe la 70-80 nu accelereaza la fel de violent ca un diesel.

P.S.Tare mi-ar fi placut sa fi avut afisaj cu consumul instantaneu, sa vad cam cat ia pe la 7000-7500rpm in 1 si 2 pe dealuri teehee.gif teehee.gif

This post has been edited by Mircea104901: Mar 2 2009, 05:35 PM


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciprian86626
post Mar 17 2009, 08:05 PM
Post #89


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 165
Joined: 7-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.619



QUOTE (Mircea104901 @ Mar 2 2009, 05:31 PM) *
P.S.Tare mi-ar fi placut sa fi avut afisaj cu consumul instantaneu, sa vad cam cat ia pe la 7000-7500rpm in 1 si 2 pe dealuri teehee.gif teehee.gif


am eu pe outback. in acceleratii spre 230 indica 5mpg adica vreo 48%. e o idee sa incerc si in 1-2 pe curbe. problema e ca nu pot sa o controlez daca o accelerez la maxim.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hdi
post Mar 18 2009, 05:02 PM
Post #90


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



OBD AC (Subby Sama Black Pearl ninja.gif )
Motorina OMV Alpin Diesel (EU5)
Urban =215km
Consum 8.0 l/100km pe CB

Ciclu 100% urban in ultimele 2 saptamani , motorul mai ales rece (drumuri de 5-7 km).


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei5130
post Mar 20 2009, 08:56 PM
Post #91


Prieten cu WMZ-ul mare
******

Group: Membri
Posts: 623
Joined: 16-January 09
From: Bucuresti
Member No.: 119.002



QUOTE (hdi @ Mar 18 2009, 05:02 PM) *
OBD AC (Subby Sama Black Pearl ninja.gif )
Motorina OMV Alpin Diesel (EU5)
Urban =215km
Consum 8.0 l/100km pe CB

Ciclu 100% urban in ultimele 2 saptamani , motorul mai ales rece (drumuri de 5-7 km).

si la mine s-a fixat CB-ul pe 8 % in oras si eu bag euro5 (fostul euro 4), astept sa ii fac revizia de 15000 cand am sa schimb uleiul si am sa ii bag DuraLube sau Tufoil sa vad daca mai scade consumul pana acum la toate masinile la care l-am folosit au scazut cu minim 1% cel mai tare s-a simtit la tico unde a scazut de la 8% la 6 % in oras e drept ca si motorul era peste 100k in rest la opel si la skoda au scazut cu 1 procent ...




--------------------
Subaru, Subaru si dinnou Subaru
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulian_1976
post Mar 21 2009, 02:14 AM
Post #92


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 391
Joined: 3-January 08
From: St.Etienne
Member No.: 115.952



QUOTE (Zetics @ Mar 1 2009, 06:51 PM) *
Aproape ca bag mana in foc ca e vorba de o comparatie intre turbo diesel si benzina aspirat... am I right? whistling.gif


Banuiesti bine imposibil sa fie un benzinar turbo:rolleyes:
Dau exemplu la Audi 1.8 T si 2.0 tdi clar in favoarea benzinei cu turbina indiferent ce motorizare alegeti.
Insa romanul se intoarce brusc si pune altfel problema ,, ...dar consumul la un benzinar cu turbo cat este ? ,, whistling.gif

...si asa dieselul iese bun din toate punctele de vedere.

This post has been edited by iulian_1976: Mar 21 2009, 02:16 AM


--------------------
Audi A4 1.8 aus Ingolstadt
________________________________________________
,,Daca am comis o greseala, imi cer scuze. Sunt insa fericit ca nu trebuie sa merg la puscarie pentru asta. ,,(Dupa eliminarea sa la Finala Carling Cup, 2006) José Mourinho.
_______________________________________________
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Mar 25 2009, 10:12 PM
Post #93


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



OBK Diesel, 800 km din care mai mult de jumatate pe autostrada cvasi-legal, un sfert prin oras trafic mai lejer.

Maxim 7.5L/100 dupa plin ochi la pompa. Indicatie computer 7.0

E vorba de primul plin deci sper sa fie OK, sa se lase in timp.

Alarma de combustibil s-a aprins cand autonomia era de 140 km la consum mediu de 7L deci presupun ca mai erau vreo 10L in rezervor. Cat ati alimentat cel mai mult?


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hdi
post Mar 26 2009, 12:04 AM
Post #94


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



QUOTE (GLC120 @ Mar 25 2009, 10:12 PM) *
Alarma de combustibil s-a aprins cand autonomia era de 140 km la consum mediu de 7L deci presupun ca mai erau vreo 10L in rezervor. Cat ati alimentat cel mai mult?


Cred ca la 10l se aprinde. Parca scrie si in carte.


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Mar 28 2009, 12:31 PM
Post #95


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



Forester Diesel.
8700 km la bord.

Consum mediu (conform CB) = 7,0 l/100 km

Ultimul drum, - Sibiu - Brasov - Roman si retur; consum conf. CB = 6,2 l/100 km.
Verificat de la plin la plin = 6,6 l/100 km.

Motorina OMV Sprint Diesel.


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Mar 28 2009, 08:41 PM
Post #96


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



Dupa un plin de condus mai salbatic si un consum pe masura - 16.5%, am revenit la consumul obisnuit in oras: 14.5%.


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei5130
post Mar 28 2009, 10:14 PM
Post #97


Prieten cu WMZ-ul mare
******

Group: Membri
Posts: 623
Joined: 16-January 09
From: Bucuresti
Member No.: 119.002



QUOTE (GLC120 @ Mar 25 2009, 10:12 PM) *
Cat ati alimentat cel mai mult?

am reusit sa bag 60.200 l dar am stat multicel pe galben si cand am alimentat am cam ingesuit motorina in rezervor inca nu am facur proba sa consum tot si pe urma sa torn din bidon in rezervor sa ma tina pana la pompa ca sa fi sigur de ce am in rezervor dar cred ca urmeaza ...

nu stiu daca e vreo problema daca consumi tot imi e frica sa nu trebuiasca amorsata pompa dupa desi ar fi penibil sa nu se amorseze singura 36182451.gif


--------------------
Subaru, Subaru si dinnou Subaru
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Mar 29 2009, 08:27 PM
Post #98


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



Eu zic sa stai cuminte, ca poti da de belele. Fie ca nu se mai amorseaza singura, fie ca nu se va raci pompa de combustibil daca e in rezervor si se raceste cu ce e in rezervor (habar n-am cum e la Subaru), ideea e ca nu m-as risca. Oricum, bateria cred ca va avea putin de muncit la inceput.


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Mar 30 2009, 07:41 AM
Post #99


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



QUOTE (andrei5130 @ Mar 28 2009, 05:14 PM) *
nu stiu daca e vreo problema daca consumi tot imi e frica sa nu trebuiasca amorsata pompa dupa desi ar fi penibil sa nu se amorseze singura 36182451.gif


Nu stiu daca se amorseaza singura.
Totusi, retin ca am citit in manual ca nu este recomandat sa conduci pana la epuizarea carburantului.
Daca se intampla asta, sunt descrise operatiunile pentru amorsarea pompei de motorina.

Nu vad de ce te-ai complica doar ca sa-ti satisfaci o curiozitate.
Cu ce te incalzeste daca stii exact consumul ?

Unde mai pui faptul ca, oricum este relativ.
Ca sa ai o cat mai mare precizie, ar trebui sa alimentezi de la aceeasi pompa (apar diferente atat de la o pompa la alta cat si de la o statie la alta).

Eu zic sa stai linistit.
Mai pui un 0,5 l (in medie) peste indicatia CB si ... aia e !


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei5130
post Mar 30 2009, 11:55 AM
Post #100


Prieten cu WMZ-ul mare
******

Group: Membri
Posts: 623
Joined: 16-January 09
From: Bucuresti
Member No.: 119.002



Aveti dreptate nu maerita, riscurile sunt pra meri iar costurile pot fi pe masura, sunt aproape convins ca nu se intampla nimic daca apare acesta siuatie dar nu vreau sa risc, nu am facut niciodata intentionat asta dar trebuie sa recunosc ca mi-sa intamplat de cateva ori cand am fortat norocu si nu am mai ajuns la pompa asta din lene nu ca nu ar pana acum la Scuby nu am patito si sper sa nu se intample ...

am observat ca in momentul in care mai am combustibild pentru 30 km dupa calculele CB nu mai arata semn ca e cazu sa alimentezi cat de repede ...

Pana cand se va intampla am sa pun consumu de la Impreza disel

alimentat cu euro5 fost 4 de la Petrom
740 kmdin care aprox 400 urban si restul extra adica 340
consum mediu aratat de cb 7.8
conditii de exploatare severe mers cu motorul turat
un consum mai mult de cat modest tinand cont de tratamentul aplicat...


--------------------
Subaru, Subaru si dinnou Subaru
Go to the top of the page
 
+Quote Post

21 Pages V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 4th May 2024 - 09:44 AM