Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Consum Subaru-Combustibil: de unde?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
hdi
Mi se pare un topic util in ideea de a monitoriza consumurile tuturor astfel incat sa putem pune in evidenta anomaliile datorate fie unor defectiuni fie unei exploatari nu tocmai corecte.
Sa specificam si tipul combustibilului pentru ca in mod sigur influenteaza consumul.
De asemenea, cred ca ar fi util, sa specificam si daca valoarea consumului este cea indicata de CB sau rezultata in urma verificarii cu metoda "plinului".
A verificat cineva pana acum precizia CB?

OBD AC (Subby Sama Black Pearl ninja.gif )
1000km-extraurban
CB 6.0 l/100km
OMV Alpin Diesel (EU5)

V_I_C_T_O_R
A mea are pe CB 7.0 l/100, neresetat, 4200 km


35%extraurban; 35% urban ; 30% autostrada 140-160 km/h

Dupa un drum de 1400 de km pe autobahn am avut consum 6.8l/100

Motorina folosesc Petrom - nu am considerat-o inferioara ca cea de la OMV sau Rompetrol. Sper sa nu fi gresit.
andrei5130
eu bag E5 cea care i-a luat locul lui E4 de la ROMPETROL (exclus parteneri)

consum urban (bucuresti) 610km la plin 55l (9.1/100) iar CB arata un consum de 8.6

pot sa zic ca la viteza constanta de 120 CB zice 5-6 pe pilot aftomat iar la 200 km/h 11.3l/100km
V_I_C_T_O_R
Ai mers 200 cu ea in rodaj?!?!
hdi
QUOTE (andrei5130 @ Jan 23 2009, 05:49 PM) *
eu bag E5 cea care i-a luat locul lui E4 de la ROMPETROL (exclus parteneri)

consum urban (bucuresti) 610km la plin 55l (9.1/100) iar CB arata un consum de 8.6

pot sa zic ca la viteza constanta de 120 CB zice 5-6 pe pilot aftomat iar la 200 km/h 11.3l/100km


Nu ti s-a parut pana acum ca masina ta are un tacanit la volan?
andrei5130
QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Jan 23 2009, 05:52 PM) *
Ai mers 200 cu ea in rodaj?!?!

Dap, numai ca nu am fortato sa junga imediat ci am lasato sa urce singura nu am schimbat mai sus de 3500(cat zice manualul) dar nu zice nimeni ca in treapta 5 nu poti sa te dai la ea (dar lejer) nu frana brusc, nu accelere brusc nu mentine o turatie constanta (si nu am mentinut) lafel am procedat cu toate masinile mele in rodaj (octavia 1,9 astra 1,4) si nu am avut surprize ne placute ba dincontra...

Hdi scuze pt offtopic!

p.s. am incercat sa scap de tzacanit da nu reusesc
mike.omega
QUOTE (hdi @ Jan 23 2009, 06:03 PM) *
Nu ti s-a parut pana acum ca masina ta are un tacanit la volan?


Observ ca va organizati, foarte bine! Dar nu intreba intr-un topic despre consum daca volanul are un tacanit sau alta problema tehnica. Problemele tehnice isi au locul in alta parte smile.gif
hdi
QUOTE (mike.omega @ Jan 23 2009, 06:46 PM) *
Dar nu intreba intr-un topic despre consum daca volanul are un tacanit sau alta problema tehnica. Problemele tehnice isi au locul in alta parte smile.gif


offtopic.gif
Desi este o problema tehnica (probabil e de la ECU), tacanitul de la volan poate creste consumul, poate cala motorul sau, si mai rau, poate intra cu masina in gard. Doar de data asta ..... arigato.gif
V_I_C_T_O_R
Eu nu am inteles cu tacanitul...dezvolta te rog ce ai vrut sa intrebi mai exact
Mircea104901
Consumuri: http://www.spritmonitor.de/en/overview/47-...All_models.html
AM verificat, si mediile sunt corecte din ce cunosc eu smile.gif

La mine media e de 11% in cei 40000km. Nu merg economic.
pista
La mine media este de 8,6% in primii 40.000km. Am invatat sa merg si economic.
Extraurban: intre 7,4 - 8,0%. Am reusit odata si 9,2% dar cei 540km pana la Szeged am parcurs in 6,5ore, cu trei opriri, in total pauza de 30min. Mers efectiv 6 ore stil lup-blana.
V_I_C_T_O_R
blink.gif CE???!?!?!? 9,6 maxim? Eu nu am reusit sa scot la impreza care e 2.0 extraurban mai mic de 9 indiferent de stilul de condus. E adevarat, este cand o biciui, dar am incercat si economic, din pacate cu acelasi rezultat. Pe autostrada cand mergeam la ski cu jetbag-ul pe ea imi manca 11-12%. Oras 13-14%. Deci la motorul tau de 2.5i...hehe esti tare cu asa un consum mic
pista
Obs.: CB e dispus sa arate un consum ceva mai mic.
Am avut si 6,6% cand am mers pana la Giurgiu, consum masurat la pompa. E adevarat ca a fost noaptea, aproape fara trafic, nedepasind 110kmph.
Maximul am scos pe portiune de 50km unde acul turometrului a fost cam tot timpul intre 4500-5500 rpm. Consum: 12%.
Minimul extraurban nu mai scriu, ca sa nu par laudaros.
In oras ia cca. 13-14%, dar Odorhei e un oras mic. Eu merg cca.85% extraurban.
Pe autostrada depinde de viteza, dar la un consum de 10% sunt cam tot timpul peste 160kmph.
f1anatic
Ce idee...excelenta. Negresit si fara dubii conduceti cu totii la fel; schimbati treptele de viteza la aceeasi turatie, va plafonati la aceeasi vietza; apasati pedala la fel de mult; aveti aceeasi greutate in masina; mergeti in aceeasi directie pe acelasi drum in aceleasi conditii de trafic in acelasi timp la aceeasi temperatura externa si directie a vintului si folositi acelasi combustibil, ulei motor si categoric toate masinile sint uzate la fel.

Pe masura ceanii au trecut, am determinat ca stilul de condus este responsabil cu pina la 30% diferente in consum. Vreo 2 L% (cifra exacta a fost de 1.12 galoane (vreo 4 litri) la 104 de mile (vreo 165 km) pot fi explicati usor doar prin faptul ca doua masini identice mergind una in spatele celeilalte (fara ca cea din urma sa fie influentata aerodinamic) pe autostrada la vietza constanta. Eu folosesc cruise control oriunde si oricind - in oras, pe coclauri pe autostrada in garaj stind pe loc whistling.gif ; amicul meu folosind talpa pt. modularea vitezei. 2005 Subaru Legacy GT amindoua Stage 1 la vremea respectiva.
V_I_C_T_O_R
Deci concluzia este ca amicul tau consuma mai putin...sau vrei sa spui ca tut cu cruise constrolu ai un consum mai scazut ca si el...ca nu te cred.
Marius30562
Strict la subiect:
- Consum de cand am luat-o (4100 km) = 7,2 l/100 km CB;
- Consum pe ultimii cca. 2000 km (majoritatea extraurban) = 6,6 l/100 km oe CB verificat si la pompa;

Alimentez de la OMV din motive de sofer (cand alimentez masina, alimentez si soferul cu o cafea, o tigara, o sarandea ...).
Motorina OMV Sprint Diesel (fost Euro 4 - acum euro 5).
Am alimentat de cateva ori si cu Alpin Diesel (cand au fost gerurile alea adevarate), dar, nu-i place - motorul parca nu trage la fel si, parca-parca si consumul este oleaca mai mare.

Dealer-ul a recomandat Euro 4, dar, cum de la 1 nu se mai face, am pastrat tipul de motorina chiar daca acum scrie Euro 5.
Zetics
Eu sunt curios care e cel mai mic consum extraurban obtinut de cineva cu Forester 2.0!
Eu am incercat o singura data si am obtinut 8%.

Urban: intre 12.5% asta vara si 15% in iarna asta.
pista
@VICTOR
Impreza are alt motor. Si caracterul motorului e alta. Daca te uiti la date tehnice si mai ales la curbele de cuplu/putere vei intelege. Explicatia: la mers normal schimb vitezele la turatia 3.000-3500rpm, aproape ca la un diesel. Datorita caracterului motorului 2.5i ai 200Nm deja de la 2000rpm. Implicit rezulta un consum mai mic. In practica un consum extraurban 7,4 - 8,0%. Pe 31.01 dupa ce vei incerca masina mea vei fi suprins cat de mult difera de motorul din Impreza.

@f1anatic
Bineinteles ca stilul de condus are cea mai mare influenta la doua masini identice. Stilul economic, denumit si ecologic nu insemna neaparat ca mergi cu viteze scazute. Mai ofera si avantajul sigurantei superioare.
Explica te rog (din postul tau nu reiese clar) cu sau fara CC e consumul mai mic.
f1anatic
QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Jan 24 2009, 02:25 AM) *
Deci concluzia este ca amicul tau consuma mai putin...sau vrei sa spui ca tut cu cruise constrolu ai un consum mai scazut ca si el...ca nu te cred.


precum si
QUOTE
@f1anatic
Bineinteles ca stilul de condus are cea mai mare influenta la doua masini identice. Stilul economic, denumit si ecologic nu insemna neaparat ca mergi cu viteze scazute. Mai ofera si avantajul sigurantei superioare.
Explica te rog (din postul tau nu reiese clar) cu sau fara CC e consumul mai mic.


Corect. Folosind cruise control-ul vei obtine un consum mult mai scazut. Pt alte secrete, poftim cititi aici. Daca ati fi participat si in restul forumului ati fi aflat. Mai cautati si expresia "hypermilling" in google.

Economic inseamna intotdeauna viteza redusa - sau mai precis nu mai mult de vreo 55mph = 90 kph. Din cauza unor legi din fizica ...care cresc rezistenta aerului la viteze mari.

La masinile noastre, care au AVCS (active valve control ssytem) folosind CC va permite ECU sa regleze optimizeze timpii de aprindere, de deschidere-inchidere a supapelor, etc, pt un consum mai scazut. Acum nu este realistic sa speri ca daca consumi 12% fara CC...si te apuci sa folosesti CC, va scade la 5% dar pe distante lungi vei observa diferente considerabile.

Treaba cu siguranta la viteza este...falsa. E bine sa ai rezerve de putere pentru ca nu intotdeauna frina va fi solutia. Corect. Dar viteza nu iti va creste siguranta niciodata. Totul se ....prelungeste...distanta de frinare, distanta parcursa in timpul de reactie, forta la impact etc.

In cele din urma economic si ecologic. Ecologic este sa ai raportul amestecului aer-combustibil la 14.7 Economic ar fi 16. dar economic la 16 inseamna noxe. Daca te uiti atent, la graficul de mai jos, va explica poluarea globala datorata transporturilor auto foarte bine. S-a scos din consideratie CO2 - iar raportul de 14.7 (+/- putin) este un compromis pt degajarea la cit mai putin CO (chemical axphysiant); O2 (care se transforma in Ozon prin alte reactii cu aerul), hidrocarburi HC, si ceva mai redus NO2. Masina ar merge mai bine cu rapoarte mai bogate 11-13 (de altfel cind se face tuning la masina, la turatii ridicate, acest raport AFR tinde sa scada (amestec mai bogat) pt a preveni detonatiile -acest lucru este valabil si la calibratiile de fabrica DAR este accentuat prin tuning). Masina ar consuma la putin daca raportul este 15, 16 dar cresc celelalte noxe.

US EPA - agentia de protectia mediului americana, considera urmatoarele componente atmosferice - degajate de transporturile auto (dar nu numai). SO2 este degajat mai ales de indsutrie (enrgie - arderea carbunelui) iar plmbul nu mai este in benzina.
http://www.epa.gov/air/urbanair/

V_I_C_T_O_R
QUOTE (pista @ Jan 24 2009, 12:47 PM) *
Pe 31.01 dupa ce vei incerca masina mea vei fi suprins cat de mult difera de motorul din Impreza.


Abia astept!! banana.gif
GLC120
f1anatic, excelent documentul postat. Totusi nu as lua ca literea de lege toate cifrele enuntate. E vorba de Cummins si de "trucking" nu cred ca se aplica identic la autoturisme.

Cat despre consumul cu 4l mai mic pe 165 Km, spui ca a fost obtinut numai din cruise control, FARA sa mergi aproape de celalalt (ajutor aerodinamic) si mergand cu aceeasi viteza? Poate mai curand aceesi viteza medie, dar el cu variatii mari si multe iar tu constant pe CC. 4L e enorm.





bogdaro
Salutare,
Cam astea sunt valorile inregistrate de mine:

Consum 6500km = 9l/100km (2500 extraurban, 4000 urban)
Consum urban (acum dupa 5k km) = 10l/100km (Bucuresti biggrin.gif)...slava Domnului ca a scazut de la 13 la 10 biggrin.gif
Consum extraurban minim (Buc - Szeged - Buc = 1300km) = 5,4l/100km


hdi
QUOTE (bogdaro @ Jan 24 2009, 11:23 PM) *
Salutare,
Cam astea sunt valorile inregistrate de mine:

Consum 6500km = 9l/100km (2500 extraurban, 4000 urban)
Consum urban (acum dupa 5k km) = 10l/100km (Bucuresti biggrin.gif )...slava Domnului ca a scazut de la 13 la 10 biggrin.gif
Consum extraurban minim (Buc - Szeged - Buc = 1300km) = 5,4l/100km


Parca e cam mare....Stai mult blocat in trafic? Si-a facut self-learningul pana acum? Ai zis ceva la revizie?
bogdaro
QUOTE (hdi @ Jan 24 2009, 11:33 PM) *
Parca e cam mare....Stai mult blocat in trafic? Si-a facut self-learningul pana acum? Ai zis ceva la revizie?


Ca in Bucuresti...aici esti mereu blocat in trafic.
Si plus de asta, se conduce ca o benzina (si ador asta) asa ca turbina nu are pace nici un moment biggrin.gif
La revizie nu am zis nimic (am fost undeva la 4k pentru ca urma sa fac un drum lung si am zis sa o fac inainte) si m-am gandit ca poate trebuie sa mai treaca niste timp (km) pana cand se va mai reduce consumul
f1anatic
QUOTE (GLC120 @ Jan 24 2009, 01:43 PM) *
f1anatic, excelent documentul postat. Totusi nu as lua ca literea de lege toate cifrele enuntate. E vorba de Cummins si de "trucking" nu cred ca se aplica identic la autoturisme.



Pai litera de lege nu este....dar aceleasi principii se aplica si la caruta, si la Subaru si la camioane. Adica, efectul vitezei asupra consumului sau cel al cauciucurilor desumflate va fi...acelasi, cantitativ, diferit, dar ceva face sa creasca consumul la camion, va creste si la Dacie.
pista
CITAT(V_I_C_T_O_R @ Jan 24 2009, 05:21 PM) *
CITAT(pista @ Jan 24 2009, 12:47 PM) *
Pe 31.01 dupa ce vei incerca masina mea vei fi suprins cat de mult difera de motorul din Impreza.


Abia astept!! banana.gif


Si eu astept ! banana.gif
Sper ca voi avea ocazia sa urc si eu in sfarsit intr-un OBK diesel ! drive.gif

pista
@f1anatic
Multumim pentru informatiile valoroase si interesante. Sunt de acord cu majoritatea dintre ele, in schimb am si urmataorele nelamuriri, observatii:
Eu am vorbit despre stilul de condus economic, ecologic. Nu despre reglajul motorului (injectie, admisie, etc.). Am scris prea scurt si poate imprecis. In opinia mea a conduce economic este si ecologic si nu inseamna neaparat sa mergi cu viteze scazute (bineinteles nici cu ridicate). Implicit circuland cu viteze moderate, anticipand miscarile participantilor din trafic ai o siguranta suplimentara. Metodele mele sunt urmatoarele cand vreau sa economisesc carburant:
- in primul rand adio stilului stop - go
- schimb intr-o trepta superioara in jur de 3000rpm
- evit accelerarile bruste si incerc sa evit franarile pe cat posibil, cand pot folosesc frana de motor
- urc cu o viteza mai mica dacat cea in linie dreapta, la coborare incerc sa folosec la maxim de gravitatie
- incerc sa anticipez miscarile celorlalti participanti din trafic ca sa mentin o viteza constanta (90 - 110 kmph) unde este posibil
- trebuie sa anticipezi (daca cunosti e si mai bine) traseul, portiunea pe care circuli, ca sa te folosesti de elanul masinii, sa nu accelerezi cand in curand trebuie sa incetinesti, sa nu franezi suplimentar

Recordul meu conform CB intre Reghin-Odorhei: 5,8% , nedepasind 80kmph.
OBK 2.5i, vara, fara pasageri, neincarcat, rezervor pe jumatate plin

La mine, daca merg atent, fara CC extraurban consuma mai putin. La aceesi viteza medie.
Care este explicatia dupa tine ?

Scrie te rog mai mult in acest forum, nu multi au experienta unui Legacy GT Stage2+.


f1anatic
QUOTE (pista @ Jan 25 2009, 06:33 AM) *
La mine, daca merg atent, fara CC extraurban consuma mai putin. La aceesi viteza medie.
Care este explicatia dupa tine ?

Scrie te rog mai mult in acest forum, nu multi au experienta unui Legacy GT Stage2+.


Eu iti recomand sa incerci CC cind vei avea ocazia, pe un drum cunoscut, si o distanta cunoscuta. Mai devrem am oferit explicatia ca CC + ECU + AVCS optimizeaza masina pt. momentul respectiv si viteza aleasa. Daca nu ma crezi, cauta pe google. Ti-o po dovedi foarte usor cu numere si grafice insa - direct de la masina mea - dar mai mult ca sigur nu azi. Mersul "mai atent" a eliminat variatiile "mari" din "sistem" - dar nu vei egala niciodata ECU si controlul pe care il poate avea.

Nu e nimic impresionant la un Legacy GT Stage 2. E un pic mai iute ca un STI - asa cum vine din fabrica. Atita tot.
klm
CITAT(andrei5130 @ Jan 23 2009, 06:19 PM) *
CITAT(V_I_C_T_O_R @ Jan 23 2009, 05:52 PM) *
Ai mers 200 cu ea in rodaj?!?!

Dap, numai ca nu am fortato sa junga imediat ci am lasato sa urce singura nu am schimbat mai sus de 3500(cat zice manualul)

Ah, dar asta e Subaru... nu atinge 4krpm decat la 300 kmh, nu?
andrei5130
QUOTE (klm @ Jan 26 2009, 08:50 AM) *
QUOTE (andrei5130 @ Jan 23 2009, 06:19 PM) *
QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Jan 23 2009, 05:52 PM) *
Ai mers 200 cu ea in rodaj?!?!

Dap, numai ca nu am fortato sa junga imediat ci am lasato sa urce singura nu am schimbat mai sus de 3500(cat zice manualul)

Ah, dar asta e Subaru... nu atinge 4krpm decat la 300 kmh, nu?

Daca spui tu .... drive.gif
hdi
OBD AC (Subby Sama Black Pearl ninja.gif ) 1200km
1000km-extraurban
200km-urban
CB 6.4 l/100km
OMV Alpin Diesel (EU5)
vlademir
Am vaga senzatie ca motorina de 3,5 lei de la Rompetrol se cam "evapora" din rezervor. Am alimentat de doua ori la rand de la ei si parca s-a dus cam rapid plinul facut. Conduc de atatia ani si cred ca mi-am dezvoltat un oarecare simt al autonomiei date de un plin de rezervor.
V_I_C_T_O_R
Pai CB-ul ce a avut de zis?? Ti-a aratat mai mult ce de obicei?

Eu m-am cam obisnuit ca la fiecare plin, resetez consumurile inregistrate pe A, in timp ce B-ul nu l-am resetat si nu il voi reseta vreodata. Asa am consumul overall, si consumul recent. Am vazut cat consum numai pe autostrada, sau numai in oras etc.
Zetics
Cineva cu Tucson diesel de pe forumul Hyundai se plangea ca de cand baga motorina euro 5 o soarbe de numa numa! Sa nu fie ceva similar si aici.
gont
Legy 2.0R MT

Urban: Oras Iasi - 12.8% vara (AC pornit), 14% iarna (temp sub 0)
Extra: 8%-9.6% in functie de cat de tare ma grabesc. whistling.gif

Benzin: 95 OMV sau MOL.
V l a d
legacy 2.0D
intre 7.8 si 9.4 in oras, depinde de mers
intre 5 si 7.2 afara, depinde de mers

petrom si omv, nu mai trebuie sa zic de care ca se intelege
bogdaro
QUOTE (V l a d @ Jan 30 2009, 12:22 PM) *
legacy 2.0D
intre 7.8 si 9.4 in oras, depinde de mers
intre 5 si 7.2 afara, depinde de mers

petrom si omv, nu mai trebuie sa zic de care ca se intelege



Banuiesc ca 7.8 ai in weekend biggrin.gif
Cati km ai cu ea? Eu tocmai ma bucuram ca in oras mi-a scazut consumul de la 12-13 la 10 biggrin.gif (dupa 6000 km)
Afara consuma intr-adevar foarte decent.
pista
Consum stil condus economic: (astazi la intoarcere de la revizia de 45kkm)
OBK 2.5i
107km-extraurban Brasov - Odorhei
Timp 93 min. , viteza maxima 102kmph
CB 6.4 l/100km
Benzina 95

Ciprian86626
eu in concediul de iarna am mers 4830 km cu 933 l. outback 2.5. XT

pe autostrada la 180 - 9,6 mpg / la 145 (viteza maxima cu care merge pe CC) - 12,9 mpg
pe drum national (fara a forta, ca altfel e tot ca pe autostrada) - 16-17 mpg
in oras 10-12 mpg

consumul overall de cand am luat-o e 13,2 mpg

am facut si la pompa si in general coincide cu indicatiile computerului.
klm
CITAT(Ciprian86626 @ Feb 5 2009, 07:28 PM) *
consumul overall de cand am luat-o e 13,2 mpg

Asta inseamna cam 15-18 l/100 km?
Presupun ca e vorba de America.
hdi
OBD
2000km la bord
Ploiesti-Buc-Pitesti-Rm Valcea-Novaci-Ranca si retur 780km
Consum pe CB 6,6l/100km
Motorina OMV Alpin Diesel
M-am intors cu becul aprins.

Nu am facut plinul la intoarcere insa l-am facut inainte sa plec si:
-consum pe 622km cf CB: 6,4/100km
-consum pe 622km cf metodei plinului: 7,15/100km
Zetics
Drum de 1000km, consum 9%, Petrom 95 all the way. Mers in general cu 120-130, dar cu acceleratii relativ cuminti si pana in 4000 de ture. E Ok, nu stralucit, dar OK.
eporteka
OBD - iul 2008

La 20500, media este de 8,3 % din care oras cam 60% restul afara.

Fata de fosta iubita (Passat 4motion TDI maritat la 200.600) care sub 11 n-am scazut e super bine
Valentin35722
QUOTE (hdi @ Feb 6 2009, 05:28 PM) *
-consum pe 622km cf CB: 6,4/100km
-consum pe 622km cf metodei plinului: 7,15/100km


Sa fie din "calibrarea" pompelor de benzina/motorina intre diferite statii de alimentare?
Ma intreb de ce facand plinul la Ctza consum pana la Brasov 12.3-12.5 si la intoarcere 11.5 ??? Stilul de condus si traficul egale...
Sa nu mai vorbim de faptul ca trecand granita (Turcia, Grecia, Austia...) consumul scade dupa primul plin whistling.gif
pista
CITAT(Valentin35722 @ Feb 13 2009, 09:09 AM) *
Sa fie din "calibrarea" pompelor de benzina/motorina intre diferite statii de alimentare?
Ma intreb de ce facand plinul la Ctza consum pana la Brasov 12.3-12.5 si la intoarcere 11.5 ??? Stilul de condus si traficul egale...
Sa nu mai vorbim de faptul ca trecand granita (Turcia, Grecia, Austia...) consumul scade dupa primul plin whistling.gif


O explicatie ar fi diferenta de altitudine intre Constanta si Brasov de cca.600m . Poti verifica cu GPS.
Din experienta proprie cu OBK 2.5i diferenta de consum pe cele doua sensuri Bucuresti - Brasov este de 0.6 - 0.8l/100km.
Diferenta respectiva am masurat si pe alte rute cu diferenta de altitudine.
V_I_C_T_O_R
Subscriu si eu la cele spuse de pista. 100% explicatia este diferenta de altitudine.
hdi
QUOTE (V_I_C_T_O_R @ Feb 13 2009, 11:47 AM) *
Subscriu si eu la cele spuse de pista. 100% explicatia este diferenta de altitudine.


Este corect. Confirm si eu o dif. de cca 1.5-2l/100km pe traseul Ploiesti-Predeal fata de retur. Insa si "calibrarea pompelor" este tot o realitate de care eu incerc sa ma pazesc alimentand numai de la statii unde este trafic mare chiar si noaptea, astfel incat sa nu aiba loc baietii nici sa calibreze pompele si nici sa verifice solubilitatea diferitelor lichide in combustibil.... thumbsup.gif Si tot adevarat este ca pe la noi prin sud gasesti mai multi "metrologi amatori" decat dincolo de munti.
Valentin35722
Hmmmm... la asta nu m-am gandit.
Mircea104901
QUOTE (hdi @ Feb 13 2009, 08:08 AM) *
Si tot adevarat este ca pe la noi prin sud gasesti mai multi "metrologi amatori" decat dincolo de munti.


Din pacate asta e un mit din categoria: "A fost o data..."
S-au "emancipat" creierele si pe-aici. In sensul prost.
Ciprian86626
QUOTE (klm @ Feb 6 2009, 10:33 AM) *
QUOTE (Ciprian86626 @ Feb 5 2009, 07:28 PM) *
consumul overall de cand am luat-o e 13,2 mpg

Asta inseamna cam 15-18 l/100 km?
Presupun ca e vorba de America.


18, dupa situl in care convertesc eu.

masina e model american, de aia e cu mpg si fara l/km. dar consumul e romania si europa (concediu)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.