Subaru AWD, (tipuri de transmisie & diferentiale) |
This topic is about Subaru AWD, the author, andrei5130, wrote about: QUOTE (V_I_C_T_O_R Jan 23 2009, 0546 PM) Oh nu... /wallbash.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":wallbash:" border="0" alt="wallbash.gif" /> Ce ... To read more just scroll down
Subaru AWD, (tipuri de transmisie & diferentiale) |
Jan 23 2009, 05:52 PM
Post
#121
|
|
Prieten cu WMZ-ul mare Group: Membri Posts: 623 Joined: 16-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.002 |
-------------------- Subaru, Subaru si dinnou Subaru
|
|
|
Jan 23 2009, 06:20 PM
Post
#122
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Intrebarea pe care n-am pus-o este: si daca avea LSD si ABS-ul frana o roata ce s-ar fi intamplat? Ca principiu de functionare daca o roata pierde aderenta si se invarte mai repede decat cealalta mai devreme sau mai tarziu: - LSD-ul transmite cuplu si la cealalta (spre deosebire de Open care nu mai transmite nimic) - Controlul tractiunii va frana roata care se invarte in gol, in consecinta cealalta roata va primi cuplu Deci fac oarecum acelasi lucru si explicatia ta e logica. Combinarea electronicii cu mecanica e complicata si pot aparea probleme. Care intervine primul si cand....? Tot nu spune nimeni ce inseamna acel 92 desi mai multi au apreciat ca e usor de aflat. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Jan 23 2009, 06:24 PM
Post
#123
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 107 Joined: 12-November 04 From: Constanta (Constanta) Member No.: 35.715 |
Sa va spun o poveste :
Am avut F2.0XT MY02 5MT si mai am inca F2.5XT MY05 5MT - fara electronica, doar cu TC mecanic. LA VAtra Dornei, intrarea in curtea pensiunii, stanga la 90 grade. Ii vedeam pe cei din fata cum le "fugea c***l" pe zapada. A mea NU! Am reusit sa o fac sa fuga doar cu frana de mana (nu e bine, sa nu faceti ca mine). F2.5XT MY06 4 EAT - cu VDC si ESP - fuge singura ... -------------------- vali ctza
Once Subaru, allways Subaru Forester 2.5XT 230cp 4EAT |
|
|
Jan 23 2009, 07:18 PM
Post
#124
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Am reusit sa o fac sa fuga doar cu frana de mana (nu e bine, sa nu faceti ca mine). F2.5XT MY06 4 EAT - cu VDC si ESP - fuge singura ... Sigur te-ai straduit suficient??? Si mie imi fuge spatele pe zapada la OBD dar numai daca vreau. Si anvelopele sunt importante. Erau comparabile? Interesant! Da-ne mai multe detalii. This post has been edited by hdi: Jan 23 2009, 07:19 PM -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Jan 23 2009, 07:28 PM
Post
#125
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 107 Joined: 12-November 04 From: Constanta (Constanta) Member No.: 35.715 |
Am reusit sa o fac sa fuga doar cu frana de mana (nu e bine, sa nu faceti ca mine). F2.5XT MY06 4 EAT - cu VDC si ESP - fuge singura ... Sigur te-ai straduit suficient??? Si mie imi fuge spatele pe zapada la OBD dar numai daca vreau. Si anvelopele sunt importante. Erau comparabile? Interesant! Da-ne mai multe detalii. M-am straduit, dar nu fugea. Gume Michelin Pilot Alpin la primele 2 si Vredestein Wintrac Xtreme. -------------------- vali ctza
Once Subaru, allways Subaru Forester 2.5XT 230cp 4EAT |
|
|
Jan 23 2009, 07:49 PM
Post
#126
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
1-Motivul neofocial: au vrut sa aiba si ei electronica pe masina pentru ca publicul consumator sa aiba incredere (pe sistemul: da' pasatu' are ESP. mancaciax) Dar.....pentru a face eficienta interventia VDC-ului era nevoie de un dif. deschis altminteri ce ar fi comandat electronica ar fi putut fi contracarat de vascocuplu. O roata spate care patineaza va fi franata prin intermediul ABS-ului iar cealalta (daca are aderenta) va fi lasata libera pentru a putea impinge masina. Intrebarea pe care n-am pus-o este: si daca avea LSD si ABS-ul frana o roata ce s-ar fi intamplat? Pista? Altcineva? Nimeni??? 2-Motivul oficial: siguranta activa Scenariu probabil in proportie de 1/10000000-la curbele stranse luate cu viteze f. mari, roata din ext curbei se invarte atat de repede incat ar putea "pacali" LSD-ul, lichidul din dif isi mareste vascozitatea si obliga si roata din interior sa se invarta cu aceeasi turatie (viteza unghiulara omega ) Si ce daca? Non va bene! Eu cred ca au pastrat LSD pe spate. 1. Si Hummer are TCS(ESP in limbajul lor) si are LSD pe punti (Torsen-uri). Deci nu e obligatoriu ca daca ai LSD sa nu ai electronica. Daca o roata este franata, cealalta primeste cuplu mai mare cu raportul LSD-ului. La Hummer mi se pare ca raportul e de 4 la 1. Deci daca franezi o roata, cealalta primeste cuplu de 4xmai mare decat forta de franare. Deci sistemul electronic poate fi reglat tinand cont de acest lucru. 2. La curbele stranse de care vorbesti... sa presupunem ca sunt la raza maxima de bracaj a masinii .. cam ce viteza crezi ca poate prinde masina => ce viteza pot avea rotile? In nici un caz nu este o diferenta enorm de mare intre rotatia unei roti si cealalta. Deci nici o sansa sa se "blocheze" LSD-ul. Asta oricum nu se intampla la Subaru. (Se vede din filmulete ca LSD-ul nu se autoblocheaza.) Sau , ma rog, sa transfere atat de mult cuplu incat sa forteze un derapaj Deci raman sa cred ca Subaru a pastrat LSD pe spate la OBK Diesel. Boxer Diesel This post has been edited by Mircea104901: Jan 23 2009, 07:50 PM -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Jan 23 2009, 07:52 PM
Post
#127
|
|
specialist Group: Membri Posts: 590 Joined: 5-December 08 From: ARAD, ROMANIA Member No.: 118.699 |
Sper sa nu fie din cauza cauciucurilor ca si eu am Vredestein Wintrack. Le-am testat pe zapada si mi s-a parut ca s-au comportat exemplar.
-------------------- BMW 530XD MY2007 BMW 320i MY 2006 Ex: SUBARU OUTBACK 2.0D - NS - MY09 Ex: SUBARU IMPREZA 2.0 R - 2006 Afraid of the Apocalypse? Come to Romania!! We are 50 years behind... |
|
|
Jan 23 2009, 08:10 PM
Post
#128
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Hai sa ne mutam cu anvelopele aici: http://masini.ro/forum/content/Subaru/2094...ru/#entry297677
-------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Jan 23 2009, 10:48 PM
Post
#129
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
1. Subscriu la cele afirmate mai inainte de Mircea.
Intr-adevar combinarea LSD cu VDC nu e usor de realizat, dar se poate. Multi au renuntat la combinatia asta, dar nu si Subaru. 2. Eu am incercat sa iau curbe stranse cu viteza f.mare pe asfalt. Ce se intampla ? Derapeaza toata masina, atat puntea fata cat si cea spate, nici vorba sa reusesti sa "inchida" LSD-ul spate. Care ar insemna subvirare. Daca fortezi pe zapada vei observa o tendinta de supravirare. Luni va confirm ce diferential spate are OBK 2.0D. Din pacate in week-end nu am acces la sursa. Week-end placut tuturor ! -------------------- |
|
|
Jan 24 2009, 01:05 AM
Post
#130
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Intr-un singur loc am vazut informatii precise despre diferentialul spate de la Outback. Site-ul Subaru Canada. Apare in specificatii care are si care nu. VDC nu apare nicaieri, s-ar putea sa fie o incompatibilitate intre ele la acest model.
In alta ordine de idei, mi-a cam pierit zambetul cand am analizat costurile imediate aferente (alarma, asigurari, pneuri de iarna+jante). Cu Euro asta ma cam ia durerea de cap. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Jan 24 2009, 10:52 AM
Post
#131
|
|
Prieten cu WMZ-ul mare Group: Membri Posts: 623 Joined: 16-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.002 |
1. Subscriu la cele afirmate mai inainte de Mircea. Intr-adevar combinarea LSD cu VDC nu e usor de realizat, dar se poate. Multi au renuntat la combinatia asta, dar nu si Subaru. 2. Eu am incercat sa iau curbe stranse cu viteza f.mare pe asfalt. Ce se intampla ? Derapeaza toata masina, atat puntea fata cat si cea spate, nici vorba sa reusesti sa "inchida" LSD-ul spate. Care ar insemna subvirare. Daca fortezi pe zapada vei observa o tendinta de supravirare. Luni va confirm ce diferential spate are OBK 2.0D. Din pacate in week-end nu am acces la sursa. Week-end placut tuturor ! sa inteleg ca nu aveti incredere in ce am postat eu in legatura cu diferentialul spat dupa cum ami zis SUBARU OUTBACK DIESEL VARIANTA DE ECHIPARE AC ARE DIFERENTIAL DESCHIS PE SPATE !!! am mers la diler si am cautat dupa seria de sasiu in concluzie :diferential central: vasco cuplaj cu alunecare limitata si pe spate diferential deschis -------------------- Subaru, Subaru si dinnou Subaru
|
|
|
Jan 24 2009, 08:02 PM
Post
#132
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Andrei, unde ai cautat dupa seria de sasiu? Si de ce numai pe AC, crezi ca pielea si trapa vin si cu LSD pe spate ?
Si eu cred ca este open differential pe Diesel, dar dupa hotararea cu care se afirma contrariul pe aici.... Inca nimeni nu spune ce inseamna 92 scris cu vopsea alba, desi multi se lauda cu studii avansate in domeniul Subaru. Sa speram ca ne spune Pista luni adevarul, asa cum a promis . Deja mai multi dealeri au spus ca e OPEN, ce motive ar avea sa minta ?? -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Jan 24 2009, 09:15 PM
Post
#133
|
|
Prieten cu WMZ-ul mare Group: Membri Posts: 623 Joined: 16-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.002 |
Andrei, unde ai cautat dupa seria de sasiu? Si de ce numai pe AC, crezi ca pielea si trapa vin si cu LSD pe spate ? Si eu cred ca este open differential pe Diesel, dar dupa hotararea cu care se afirma contrariul pe aici.... Inca nimeni nu spune ce inseamna 92 scris cu vopsea alba, desi multi se lauda cu studii avansate in domeniul Subaru. Sa speram ca ne spune Pista luni adevarul, asa cum a promis . Deja mai multi dealeri au spus ca e OPEN, ce motive ar avea sa minta ?? am fost la dealer-ul SMT (Theodor Palady) si l-am rugat sa imi zica a zis ca nu stie si ca se va interesa a luat seria de sasiu si a zis ca ma suna, zis si facut, am primit telefon si a zis ca e diferntial deschis, eu am zis ca pe AC este deschis pentru ca eu am AC si pe seria mea de sasiu a verificat pentru celelalte nu bag mana in foc... -------------------- Subaru, Subaru si dinnou Subaru
|
|
|
Jan 26 2009, 11:19 AM
Post
#134
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
www.subaru-presse.de/news2008/081028-ForesterTechniktageHannoverLang.doc -
Am scos din descrierea Foresterului partea cu VDC-ul: VDC - Vehicle Dynamics Control System Die serienmäßige Fahrdynamikregelung VDC unterstützt Agilität, Stabilität und Traktion des Symmetrical AWD. Dazu messen Sensoren Fahrzeuggeschwindigkeit, Drossel-klappenstellung, Querbeschleunigung, Giermoment, Bremsstatus und Lenkwinkel. Auf der Basis dieser Daten erkennt das Vehicle Dynamics Control System die gewünschte Fahrtrichtung, vergleicht sie mit der tatsächlichen Fahrtrichtung und gleicht die Unterschiede durch gezielten Eingriff in Motor und Bremssystem aus. Das präzise und schnell ansprechende VDC macht das Limited Slip Differential LSD an der Hinterachse überflüssig, das Traction Control System TCS übernimmt diese Funktion. Wegen dieser Änderung bleibt das TCS auch dann in Betrieb, wenn das VDC ausgeschaltet ist. Das ABS ist in die Steuereinheit des VDC integriert. Daca doriti pot sa fac o traducerea completa a acestei parti, dar ce este esential am si subliniat: VDC-ul precis si cu reactie rapida face LSD-ul pe axa din spate inutil, TCS-ul preia aceasta functie. De lamurit: a devenit tractiunea mai performanta sau nu ? This post has been edited by pista: Jan 26 2009, 11:24 AM -------------------- |
|
|
Jan 26 2009, 12:51 PM
Post
#135
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Nu stiu ce sa zic. Poate voi la intalnire sa vedeti cat timp se invarte o roata in gol in zapada (care zapada ?) pana sa fie franata si sa primeasca cuplu cealalta. Ar fi interesant de comparat o masina cu LSD si alta cu TC.
E bine ca aflam si din comunicate de presa de la Forester din Germania ce diferential are Outback Diesel pe spate in Romania Dpdv tehnic e corect cele doua sisteme fac oarecum acelasi lucru, si in mod cert diferentialul spate este OPEN la OBK Diesel. Personal pentru off-road prefer mecanica in locul electronicii care franeaza rotile. Pe sosea e discutabil. This post has been edited by GLC120: Jan 26 2009, 12:51 PM -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Jan 26 2009, 01:14 PM
Post
#136
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Si eu prefer mecanica solida in locul electronicii in off-road.
Daca mai ai si un motor avand cuplu acceptabil la turatii joase + DR , atunci distractia e sigur garantata. E bine ca aflam si din comunicate de presa de la Forester din Germania ce diferential are Outback Diesel pe spate in Romania Descrierea e pentru Forester si nu pentru Outback. -------------------- |
|
|
Jan 26 2009, 02:09 PM
Post
#137
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Pista era vorba ca afli luni (azi) ce semnifica acel "92" scris cu vopsea alba pe dif spate de la OBK Diesel. Ce inseamna DR mentionat mai sus?
-------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Jan 26 2009, 02:24 PM
Post
#138
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
@GLC120
Da, am promis ca voi elucida astazi ce este pe OBK diesel. In schimb nu am promis ca voi afla ce semnifica 92. DR=Dual Range (denumire reductor Subaru) Solutia de 5min. nu a functionat, dar lucrez la tema. -------------------- |
|
|
Jan 26 2009, 03:54 PM
Post
#139
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Cred ca am o veste buna pt. cei cu OBK diesel.
http://www.subaru.de/fileadmin/downloads/modelle/Outback/PreiseDaten/outback-spec-19.pdf Cautati pe pagina 7 la date tehnice pozitia a 8-a de jos: Hinterachs-Sperrdifferenzial (cred ca nu e cazul sa traduc). E adevarat ca nu specifica ce tip de LSD e, DAR E ! Eu am o oarecare incredere in precizia nemteasca. La modelul nou Forester nu mai apare in specificatii . Si sa nu uit de "metoda 5 minute" care a adus acest rezultat: am sunat la Subaru Lang din Germania, si l-am rugat pe un domn sa ma ajute. El a zis din start ca OBK diesel are LSD pe spate si m-a indrumat sa vericam impreuna in paralel pagina subaru.de Rezultatul vedeti cu ochii vostri. Nu stiu cum nu am observat si singur... Cu totusi ca voi fi "gazda" la intalnire cei cu OBK diesel poate sa ma invite la o bere . -------------------- |
|
|
Jan 26 2009, 04:25 PM
Post
#140
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 139 Joined: 27-November 07 From: Bucuresti Member No.: 115.613 |
Cred ca am o veste buna pt. cei cu OBK diesel. http://www.subaru.de/fileadmin/downloads/modelle/Outback/PreiseDaten/outback-spec-19.pdf Cautati pe pagina 7 la date tehnice pozitia a 8-a de jos: Hinterachs-Sperrdifferenzial (cred ca nu e cazul sa traduc). E adevarat ca nu specifica ce tip de LSD e, DAR E ! Eu am o oarecare incredere in precizia nemteasca. La modelul nou Forester nu mai apare in specificatii . Si sa nu uit de "metoda 5 minute" care a adus acest rezultat: am sunat la Subaru Lang din Germania, si l-am rugat pe un domn sa ma ajute. El a zis din start ca OBK diesel are LSD pe spate si m-a indrumat sa vericam impreuna in paralel pagina subaru.de Rezultatul vedeti cu ochii vostri. Nu stiu cum nu am observat si singur... Cu totusi ca voi fi "gazda" la intalnire cei cu OBK diesel poate sa ma invite la o bere . Eu chiar nu pot intelege atunci cum Dumnezeu astia de la Subaru din RO spun ca este deschis diferentialul spate Of Doamne...voi va dati seama ca astia repara masinile astea?????? -------------------- Subaru Legacy 2.0D 2008
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 21st May 2024 - 05:56 PM |