IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Opel Senator

This topic is about Opel Senator, the author, Rudi, wrote about: Am gasit in bz un senator din 88 cu motor 3.0 24v. Debitmetrul de la el se potriveshte la mine? Sub schimbatorul de viteze scrie PRND321..Merge la min ... To read more just scroll down

9 Pages V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Opel Senator
Rudi
post Nov 24 2005, 10:26 PM
Post #61


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 10-September 03
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 15.961



Am gasit in bz un senator din 88 cu motor 3.0 24v.

Debitmetrul de la el se potriveshte la mine?
Sub schimbatorul de viteze scrie PRND321..Merge la mine calculatorul cutiei ?Ca eu il am ars shi nu shtie sport/economic,antipatinaj shi in D pleaca cu a 3-a(trebuie sa schimb eu 1,2,D)
Si am 4 trepte cu calculatorul ok?

Sa fie shi lipsa calculatorului una din cauzele consumului ridicat ?

Servotronic cred ca am shi eu k am gasit un calculator verde pe stalpul din stanga fata.

Care e treaba cu dif autoblocant?Cum shtiu daca am?
Ca am incercat sa fac cerculetze cu el shi trage doar pe o roata...


Senator,ceva linkuri ai sa-mi dai shi mie despre senator B?
Pe privat macar dak nu e voie cu reclama..10x


--------------------
Ex Opel Senator B,30NE
Vand piese rezultate din dezmembrare Opel Senator B,C30SE,1989
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Nov 24 2005, 11:38 PM
Post #62


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Daca e din '88 inseamna ca nu e 24V , motorizarea C30SE a aparut abia la sfarsitul lui '89. Daca are acest tip de motor inseamna ca e mai nou sau ca cineva l-a "lucrat".

Daca e 24V nu se potriveste calculatorul cutiei si nici debitmetrul.
Asa cum banuiai doar cu calculatorul in functie ai 4 trepte.

Daca trage o singura roata diferentialul nu e autoblocant.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudi
post Nov 25 2005, 10:49 PM
Post #63


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 10-September 03
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 15.961



Masina este neinmatriculabila,a avut nr de Moldova....
Si cum ash putea face sa am dif autoblocabil ?


--------------------
Ex Opel Senator B,30NE
Vand piese rezultate din dezmembrare Opel Senator B,C30SE,1989
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex46215
post Nov 26 2005, 06:37 PM
Post #64


novice
**

Group: Membri
Posts: 46
Joined: 7-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.208



salutare! Senator ,help ca sa zic asa biggrin.gif. Lamureste-ma care e rolul busonului cu supapa de la vasul de expansiune.Eu aveam un buson care nu mai avea supapa si rasufla. Cumva aerisirea in circuitul de racire se face numai daca am acest buson cu supapa?Azi i-am pus un termostat de Dacie :bash: si mi-a fiert motorul desi indicatorul de la bord era cu o linie mai jos decat rosu.treaba s-a intamplat in timp ce aveam busonul fara supape.initial am crezut ca e din vina termostatului,dar dupa ce i-am pus celalalt buson prevazut cu supape,nu se ridica decat pana unde se termina albastrul. curios mi s-a parut faptul ca dupa ce i-am scos de tot busonul tot nu a crescut temperatura peste albastru. astept parerea ta si eventuale lamuriri.aaa si era sa uit :la mine nu mai exista termocupla de la elicea ventilatorului,practic functioneaza ca la o dacie.cred ca din cauza asta nu mi-a bagat mie niciodata iarna caldura in masina prea bine


--------------------
Opel Senator 2.5 E 136HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudi
post Nov 26 2005, 09:28 PM
Post #65


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 10-September 03
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 15.961



Este a 25-oara knd scriu un msg fara sa specific subiectul....aaaaaaaaaaaaaaa...mor..

Din cauza k ai un bushon care rasufla,apa itzi fierbe la 100 de grade.IN conditzii de presiune.. apa fierbe la o temperatura mai ridicata.
Nu mai combina piese aiurea care nu sunt intocmai cu indicatziile date de constructor..Adik dimensiuni shi temperaturi..
ITzi dau e mok termostatulk meu vechi nu mai sa nu umbli cu piese de dacie..


--------------------
Ex Opel Senator B,30NE
Vand piese rezultate din dezmembrare Opel Senator B,C30SE,1989
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex46215
post Nov 27 2005, 12:25 AM
Post #66


novice
**

Group: Membri
Posts: 46
Joined: 7-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.208



stiam treaba cu apa care fierbe la o temperatura mai ridicata daca e sub presiune,dar nu inteleg de ce dupa ce i-am scos de tot busonul tot nu s-a mai incalzit atat de tare incat sa fiarba. eu cred ca din cauza ca s-a aerisit circuitul cu ajutorul acestui buson care e prevazut cu 2 supape:una care trage si una care scoate aerul.practic a fiert din cauza ca era aer in circuit, cel mai probabil in radiator. apropo de diferential autoblocant: masinile de teren sunt dotate cu astfel de diferentiale dar nu numai. am un prieten cu un mercedes clasa E din 95 care are asa ceva. principiul de functionare e urmatorul:daca o roata patineaza sau este suspendata ,forta motorului se trasmite si la cealalta roata.


--------------------
Opel Senator 2.5 E 136HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damian53219
post Nov 27 2005, 12:29 AM
Post #67


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 14-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.212



Alex , tu ai cumva un "Senator" de rezerva?


--------------------
Opel Senator 3000cm 180HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex46215
post Nov 27 2005, 12:41 AM
Post #68


novice
**

Group: Membri
Posts: 46
Joined: 7-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.208



aproape inca un Senny de rezerva biggrin.gif am avut unul si l-am dezmembrat pt ca nu aveam unde sa-l tin. totusi nu am exact ce am nevoie acum :un stop si spoilerul spate...


--------------------
Opel Senator 2.5 E 136HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Nov 27 2005, 03:07 AM
Post #69


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



@Alex46215
Trebuie respectat busonul original intrucat alte busoane au alte valori de lucru ale supapelor. Pericolul cel mai mare e sa crape radiatorul ceea ce inseamna o investitie pe care cei mai multi dintre noi nu o putem duce.
De ce ai montat termostatul de Dacia , nu ai gasit unul corespunzator?

Pe care parte e stopul de care ai nevoie?


@Rudi
Continui aici discutia despre Opel Senator B ca sa nu deranjam topicul legat de Omega A / E34.
Realitatea e chiar asta , suntem consumatori in devenire , azi-maine vom fi nevoiti sa ne cumparam cate o masina actuala "din plastic".
Nu trebuie sa ne uitam cu amar catre alti producatori , mai devreme sau mai tarziu toti vor ajunge sa-si piarda traditia sau chiar identitatea. Nu cred ca trebuie sa amintesc noile modele BMW care cu cateva exceptii sunt dezgustatoare.Motoristic vorbind ecologia exagerata si electronica vor reusi sa lichideze si ceea ce a mai ramas din spiritul BMW , e doar o chestiune de timp.
La Opel aceste lucruri s-au intamplat mai demult , trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca pravalia s-a inchis odata cu aparitia genertatiei ECOTEC :puke: . Ceea ce e grav e faptul ca Opel vrea sa stearga cu buretele productia de inaintea acestei perioade si istoria , lipsa unor piese de schimb si incompetenta service-urilor din reprezentante ajutandu-i din plin sa-si atinga scopul.
Legat de dotarile modelelor vechi sa stii ca nu erau doar denumiri sofisticate sau vorbe in vant , sunt si lucruri care au facut istorie.Servotronic , Senator-ul B a fost prima masina din Europa care a beneficiat de acest sistem. Treptat a fost adoptat si de alti producatori iar astazi e prezent pe scara larga.
Electronic Ride Control , sistem de suspensie controlat de calculator , gandit si dezvoltat in mare secret de Opel la sfarsitul anilor 80 e precursorul suspensiei adaptative cu care se mandresc astazi diversi producatori (BMW de exemplu).Senator B a fost prima masina de serie din lume care a beneficiat de asa ceva spre stupefactia concurentei.
E drept ca in ultimul timp se arunca pe piata tot felul de dotari mai mult sau mai putin necesare cu denumiri kilometrice sau prescurtari ciudate insa asta cerinta pietei probabil , lumea nu mai pune pret pe calitate.Daca te uiti atent vei gasi si la BMW astfel de lucruri ce-i drept intr-o masura mai mica.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex46215
post Nov 27 2005, 11:39 AM
Post #70


novice
**

Group: Membri
Posts: 46
Joined: 7-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.208



@Senator

busonul provine de la o masina cu acelasi tip de motorizare deci trebuie sa fie la fel.am observat ca dupa ce am pus acest buson temperatura apei sta mult mai jos decat inainte(probabil din cauza ca s-a aerisit circuitul) ,acul indicatorului din bord nu se ridica decat pana unde se termina albastrul. de precizat ca la mine nu mai functioneaza viscocupla de la elicea de ventilator. daca ar fi functionat sigur temperatura apei era mentinuta la valori mai ridicate, si apoi mai e si termostatul de dacie care deschide la 87* in timp ce unul de opel am inteles ca deschide la temperaturi mai mari.oricum vreau sa-i cumpar unul original,cel de dacie fiind o solutie provizorie.
pana la urma sa inteleg ca aerisirea circuitului de racire se face doar cu busonul acesta prevazut cu supape? sa stiu pe viitor cum sa procedez,sa nu mai fac ceai in vasul de expansiune biggrin.gif
referitor la stop,imi trebuie cel de pe partea stanga


--------------------
Opel Senator 2.5 E 136HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudi
post Nov 27 2005, 08:38 PM
Post #71


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 10-September 03
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 15.961



Inebunesc,imi vine sa faram calcu!Numai mie mi se intampla sa scriu o gramada shi dupa ce dau "trimite" sa-mi apara "nu a fost specificat modul de trimitere al mesajului" ?? Intel inside idiot outside?

Senator asha e,pe mine ma dezgusta spatele noii serii 3,mai ales stopurile.In aceeashi categ intra shi stopurile golfului 5 nedesenat de cel care a facut seriile 1-4..
Pb aruncarii pe piatza auto a mashinilor din plastic pline de denumiri care de care mai ciudate este exact aceeashi cu aia a manelelor de la noi.
Daca publicul cere,de ce sa nu-i dea ceea ce ishi doreshte..La urma urmei e vorba de bani,asta bineintzeles in detrimentul imaginii de marca..
Sper sa nu fiu nevoit vreodata sa-mi cumpar o mashina de plastic..Prefer sa am un autoturism adevarat pus la punct cap coada..

Am nevoie de urmatoarele piese aranjate in ordinea importantzei(poate avetzi in plus..)
Far stanga(fatza lol),debitmetru,calculator cutie,levier directzie,eleron spate,spoiler spate..
Alex,itzi ofer gratuit un termostat care deschide la 87(eu mi-am luat nou de 92 de grade)..mai ales ca ai un senny dezmembrat...

Amaratul de levier de directzie costa 220 RON !Si ash putea sa-i construiesc bucsha aia la un strung cumva..

Uneori cand sunt in magazin ma intreb daca nu cumva am cerut piese de Rolss Royc€!


--------------------
Ex Opel Senator B,30NE
Vand piese rezultate din dezmembrare Opel Senator B,C30SE,1989
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei44281
post Dec 2 2005, 09:12 PM
Post #72


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 10-April 05
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 44.274



Salut ! Am un Omega Caravan C30NE care sta cam prost la capitolul caldura - adica nu prea da caldura inauntru. Eu banuiesc ca e de vina termostatul. Stie cineva ce fel de termostat mi-ar trebui si unde este montat?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudi
post Dec 24 2005, 04:03 AM
Post #73


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 10-September 03
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 15.961



Banuiesc k lipsa caldurii se datoreaza radiatorului din habitaclu care este infundat.
Mi-am cumparat una bucata Senator B din 89,c30se ptr. piese.
Am reushit sa montez cateva piese de pe el dar am remarcat ca nu to se potriveshte.De pilda etrierii fatza nu sunt la fel au placutze de frana mai mari.Nu am incercat dar sper sa-i pot monta cu totul pe mashina mea ptr k am placutzele tocite pe fatza shi ashtia de pe c30se sunt mai mari deci o sa am frana mai buna.
Nu intzeleg de ce nu prea mai am frana,adik o pot apasa aproape de podea fara mare efort.Nu pierd lichid pe la nici un furtun banuiesc k pompa de frana e de vina.
Am incercat sa-i montez bordul electronic da-mi lipseshte o mufa in circuitul electric.


--------------------
Ex Opel Senator B,30NE
Vand piese rezultate din dezmembrare Opel Senator B,C30SE,1989
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damian53219
post Apr 1 2006, 10:35 PM
Post #74


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 14-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.212



am uitat sa intreb....
ce filtru de ulei are Opelul meu? (de la incepulul Topicului) ...
adica...
stiu ca fiecare masina are un filtru al ei..
acum... eu nu stiu de unde si de care sa cumpar...
Senator , ai vre-o sugestie?


--------------------
Opel Senator 3000cm 180HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damian53219
post Apr 1 2006, 10:43 PM
Post #75


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 14-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.212



inca ceva, pt Opelul meu gasesc vre-i chiuloasa cu 16v?sau 24v? biggrin.gif
aaaaa era sa uit.....
membrana servo frana.... unde?cat? cum?
merci,paaa


--------------------
Opel Senator 3000cm 180HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Apr 2 2006, 11:33 AM
Post #76


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Filtrul de ulei , daca te referi la cel al motorului , nu e o problema...se potriveste de DACIA :doh: in ambele variante.
Daca tii neaparat sa pui ceva original trebuie sa ma informez...parca era Opel 401 - non metric (zoll).

Membrana de la servofrana...hmm...cum ai reusit sa ai nevoie de asa ceva ?
Nu se livreaza separat , din cate stiu e capsata in carcasa aia de metal si ar trebui sa coste muult insa nu as potea sa-ti dau un pret aproximativ.
De obicei fierul se vinde foarte scump, de multe ori mai scump decat electronica...

Chiulasa 16V nu ai cum sa pui din principiu 16 nu se poate imparti rotund la 6...ar insemna sa ai 2,66 supape pe cilindru ceea ce e destul de greu laugh.gif
16V-urile sunt motoare cu 4 cilindri.

Chiulasa cu 24V exista doar pe Senator B si Omega 3000 24V insa nu o poti monta pe motorul tau intrucat difera tot , motorul 24V are un alt tip de bloc motor si mai sunt si restul componentelor care difera de ceea ce ai tu.
Motorul tau e CIH iar cele cu 24V sunt DOHC !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex46215
post Apr 2 2006, 06:46 PM
Post #77


novice
**

Group: Membri
Posts: 46
Joined: 7-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.208



salut! pe unde gasesc si eu un cablu de ambreiaj pentru Opelul meu? si cam la ce pret.ar mai fi ceva... nu stiu ce ulei e mai bine sa-i bag acum ,avand in vedere ca vine vara.acum am in motor Panther care s-a dovedit a fi extrem de prost. am 2000 de km cu el si deja se aprinde becul la ulei la relanti atunci cand e cald motorul. voi ce uleiuri folositi?


--------------------
Opel Senator 2.5 E 136HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Apr 2 2006, 10:23 PM
Post #78


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Cablul de ambreiaj : 669 080
Piesa originala ar putea fi destul de scumpa , in acest caz nu ramane decat sa cauti ceva echivalent pe baza acestui cod.

Motoarele CIH sunt facute sa functioneze doar cu uleiuri minerale de aceea ar fi bine sa nu faci experimente cu uleiuri sintetice sau semisintetice. Vara e bine sa folosesti 20W-50 insa nu iti pot recomanda o marca anume intrucat ar insemna sa fac publicitate. Ideea e sa fie un ulei bun , de marca.

Faptul ca se aprinde becul de la ulei nu e un lucru bun :scratchchin: si nu cred ca are legatura cu uleiul , mai ales ca nu suntem intr-una din zilele toride din mijlocul verii. Ce apare pe indicatorul de presiune in momentul in care se aprinde becul ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex46215
post Apr 3 2006, 03:45 PM
Post #79


novice
**

Group: Membri
Posts: 46
Joined: 7-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.208



pe indicatorul de presiune a uleiului, acul se duce sub ultima linie alba de jos.dar sper sa fie din cauza uleiului,mai ales ca am mai patit asa. am mers cam 1 an jumate cu semisintetic si desi era 10 W 50 s-a comportat mult mai bine decat orice mineral pe care l-am avut in ea. dar si ala desi era un ulei scump la 5000 de km se subtia. mi se pare mie sau motorul asta suprasolicita uleiurile? sau eu sunt de vina ca merg mai mult in afara cu turatii peste 3500 pe distante destul de mari?eu am mers o perioada fara termostat, si poate m-a indus in eroare treaba asta, temperatura motorului fiind scazuta deci presiunea era ok fara termostat.


--------------------
Opel Senator 2.5 E 136HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damian53219
post Apr 5 2006, 10:20 PM
Post #80


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 14-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.212



1. dar daca pun ulei 10W40 are ceva?
am un var cu o calibra de cam 200 cai.... si merge... cum se merge cu o calibra wink.gif si mi-a zis ca se comporta bine....
tu ce parere ai>?
2. nu-mi tine frana... fasaie.... adica.... tine ff putin... si daca mai apas pret de 1 mm pe pedala mi se blocehaza rotile.
am fost la cineva, s-a uitat putin la ea (frana) si mi-a zis de mebrana.. si de capsula... dar am uitat sa precizez.....
deci, unde? cat? cum? biggrin.gif
apropo... un up-grade la frana se poate face? blush.gif
merci mult Senator!
O zi buna la toata lumea!!!!!


--------------------
Opel Senator 3000cm 180HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Pages V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

4 User(s) are reading this topic (4 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 4th May 2024 - 05:07 AM