Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opel Senator
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Pages: 1, 2, 3, 4
Damian53219
Buna ziua!
am un Opel Senator 3.0E din `87 hidramat 180cp cu kick-down si cu buton la cutia de viteze ce din 4 trepte "creaza" 3 si schimba viteza la circa 6.500turatii/minut.
problema mea este urmataoare:
masina este impecabila, numai ca la origine a avut un motor de 2000cm in 4 cilindri cu cutie manuala, si in Germania s-a facut tranzitia la un mototr in 6 cilindri 3000cm cel prezent acum. cand s-a refacut sistemul electric undeva s-a gresit (nu stiu unde) si turometrul si consumul imi sunt afisate eronat.
daca ma poate ajuta cineva, as fi profund recunoscator!

o zii buna in continuare
Senator
:scratchchin: Problema ta nu poate fi foarte complicata trebuie vazut in primul rand ce altceva s-a mai schimbat pe masina in afara de motor si cutie de viteze.

Turometrul e normal sa nu functioneze corect deoarece provine de la motorul 20E care e in patru cilindri. Va trebui sa cauti unul pentru motor cu sase cilindri si totul se rezolva.

Nu inteleg exact ce anume afisaza incorect computerul de bord in legatura cu consumul. Erorile care apar in acesta zona pot avea foarte multe cauze.Poate fi pe de o parte interpretata gresit cantitatea injectata iar pe de alta parte poate fi eronata viteza de deplasare si implicit drumul parcurs. Daca diferentialul provine tot de la 20E nu e in regula intrucat raportul final de transmisie e diferit fata de motorizarea 30E. Vitezometrul de asemenea trebuie sa aiba indicele de calibrare corespunzator (apare pe cadran W...).
Vino cu mai multe detalii si voi incerca sa te ajut. wink.gif

In legatura cu transmisia de pe masina ta vin cu cateva precizari.
Toate cutiile de viteza automate au kick-down , diferenta consta in faptul ca unele au cablu legat la pedala sau pe clapeta de acceleratie iar la altele se face electronic.
Butonul cu pricina nu face decat sa blocheze accesul in treapta a 4-a , actineaza prin intermediul calculatorului o electrovalva din cutie.Astfel cutia foloseste doar primele 3 trepte si ramane in treapta a 3-a indiferent cat de mult creste turatia in aceasta viteza. Sistemul se numeste "Lock-up" sau "Rückschaltsperre" .
Damian53219
din cate am inteles de la fostul propietar, tranzitia de la un motor de 2000cm cu cutie manual la unul de 3000cm cu cutie hidramata s-a facut in Germania la un service autorizat si acreditat Opel.

in privinta turometrului, trebuie schimbat ce la el? vitezometrul indica corect. sa inteleg sa crebuie sa schimb bordul? (adica cel cu acele indicatoare)

citez: "Vitezometrul de asemenea trebuie sa aiba indicele de calibrare corespunzator (apare pe cadran W...). " nu stiu ce este un cadran w

iti multumesc pt promtitudine!
Senator
Faptul ca transplantul a fost facut in Germania nu inseamna nimic , e cunoscut faptul ca nici cei de la reprezentante nu erau prea mari specialisti la Senator.

Nu trebuie schimbat tot panoul de bord ci doar turometrul care e sub forma de modul individual (vezi poza).

Indicele W de care vorbeam apare pe cadranul vitezometrului sub butonul de reset , in cazul masinii tale ar trebui sa scrie "W=694". Daca te uiti mai atent la cadran vei intelege la ce ma refer.
Damian53219
ahaaa.......
dar esti de parere ca ar fi cazul sa-l schimb cat mai curand?
in sensul ca pe mine nu ma deranjeaza.

apropo, ma gandeam la un tuning la motor. imi poti recomanda ceva? adica ce piese, unde (locatia la motor) si cam atat ca nu am vrea sa aducem ofensa forumului wink.gif

inca ceva, iti vorbisem de afisajul electronic al consumului instantaneu. azi am facut o poza, dar am uitat s-o descarc. iti voi atasa o poza a afisajului, deoarece mai are si alte ..... "afisaje" dar sunt denumite in germana, si eu nu cunosc aceasta limba!]

mersi inca o data
Senator
Daca afisarea eronata a turatiei motorului nu reprezinta o problema nu e nevoie sa-l schimbi , masina merge la fel de bine.

Inainte de a deschide discutia despre tuning-ul acestui tip de motor trebuie sa te avertizez ca daca vrei intr-adevar ca modificarile sa se materializeze in performanta trebuie sa te astepti la sume care depasesc cu mult 1000 de euro. Ma refer la tuning adevarat si nu la copilarii gen tobe de esapament si filtre de aer "sport"
Damian53219
banuiam eu....... inainte de toate trebuie intai sa mai pun la punct cateva chestii la ea, si apoi ma voi "angaja" la un eventual tuning.

uite, iti atasez poza cu afisajul, si daca nu sunt prea insistent poate imi traduci si mie celealte optiuni.
el afiseaza 46,7 parca. asta este imdeiat dupa ce am pornit motorul. dupa ce se incalzeste sta la 70.

iti atasez si o poza cu motorul.

apropo, pe alt forum am citit despre alt Opel ce avea probleme cu relantiul dupa ce pornea motorul. adica fluctuatii de turatii, si eventuale opriri ale motorului. iti poti spune si mie unde si ce curat? ca am inteles ca nu trebuie inlocuit nimic.

multumesc anticipat!
Damian53219
si motorul
Damian53219
apropo, vitezometrul are indicele de calibrare corespunzator : w:694
Senator
:smoke: Pai sa incep cu ceea ce apare sub afisaj.
In ordine de sus in jos:

Consumul momentan
Consumul mediu
Viteza medie
Autonomia
Cronometru
Temperatura exterioara

Bine ca ai pozat si motorul , acum e foarte clar de ce nu functioneaza bordcomputerul... :ewpu:... din pacate nici nu va funtiona pentru ca nu e compatibil cu sistemul de injectie de pe motor. Mai exact injectia e de tip L-Jetronic si apare pe Senator intre 1978 si 1983. Acest sistem nu e compatibil cu bordcomputer-ul (care a fost introdus in 1983) nefiind prevazut cu functiile necesare .
Nu vor functiona primele 4 functii , ceea ce apare pe afisaj sunt valori limita presetate.
Imi pare rau dar asta e situatia.

Asa cum banuiam neamtul nu a lucrat prea frumos , se vede dupa vasul de apa de Vectra (sau ce e) si dupa colacul ala de furtune care merg in toate directiile. Oricum important e ca functioneaza si nu ai probleme termice.
Conductele care se vad atasate de galeria de admisie sunt de pe la vreo instalatie de gaz am impresia...
Eugen OmegaFan
Salut,
Asa cum ti-a spus si Senator, datele afisate pe computer sunt unele presetate nicidecum cele reale. Pot sa-ti spun insa ce inseamna fiecare afisare:
verbrauch mom ( cea din poza) arata consumul instantaneu in litri/ora daca stai pe loc si in litri la 100 km daca esti in deplasare si ai viteza mai mare de 13 km/ora
verbrauch ( a doua) arata consumul mediu la 100 km
gheschwindigk arata viteza medie cu care te-ai deplasat
reichweite arata ce distanta mai poti parcurge cu benzina din rezervor
stoppuhr este cronometru care functioneaza (ruleaza) doar daca este motorul in functiune sau contactul pus
aussentemp arata temperatura exterioara
Functiile computerului se schimba de la un buton dar care la Opel Senator nu stiu din pacate unde este situat.
Sper ca iti vor folosi informatiile! :wave:
Damian53219
va multumesc pt promtitudine....
in privinta afisajului electronic voi folosi numai ceasul! :angel:
apropo, la temperatura, cand motorul este incalzit acul este perfect orizontal. este in regula?
ca am impresia ca este cam hot motorul!
Damian53219
si inca ceva, spune-mi te rog cum fac ca atunci cand pornesc motorul sa nu mai aiba fluctuatiile acelea nenorocite....

multumesc
Senator
Acul de la temperatura ar trebui sa stea intre cele doua linii care urmeaza zonei albastre , asta ca sa fie perfect. Daca sta mai sus nu e chiar o tragedie , pana la fierbere mai e mult si bine. Incearca eventual sa schimbi termostatul cu unul (92*C) nou sau cu unul pentru varianta cu aer conditionat (87*C) , al tau ar putea sa nu deschida complet datorita varstei.Ar mai putea fi salata aceea de furtune insa nu intra in discutie decat in momentul in care eliminam termostatul defect din discutie ,
Daca faci operatiunea fii foarte atent la suruburile de la capacul termostatului care se pot rupe si nu incerca sa aerisesti instalatia pe la inbus-ul de pe capac. Un termostat ieftin si bun vei gasi de la firma Vernet/Calorstat , e undeva in jur de 30 de lei.

Fluctuatiile cu pricina pot avea mai multe cauze insa cel mai frecvent e o chestie care se cheama "Zusatzluftschieber"(foto) care nu e decat un fel de electrovalva cu bimetal care da ceva aer suplimentar dupa pornire . Se demonteaza si se spala bine interiorul cu diluant sau spray de frane , dupa care ar trebui ca turatia sa fie stabila.
Otto73
Damian in posturile de mai sus intrebai despre tuning. Eu nu cred ca merita sa bagi bani in masina ca e totusi veche . Nu o lua in nume de rau dar acesta este punctul meu de vedere. Banii astia mai bine ii folosesti pt. un downpayment si faci un leasing pt. ceva mai nou si economic.
Damian53219
Da artur, dar cand te urci la volanul ei parca ai sta in fotoliu acasa............. plus ca are si 180 HP! :angel:

intr-un fel ai dreptate, dar nu te poti pune cu valorile sentimentale :bash:
Damian53219
apropo, ce ulei de motor imi recomanzi sa pun la "tancul" meu? arigato.gif
Senator
Vei fi poate surprins...
vara 20W50
iarna 15W40 sau cel mult 10W...

Nu iti recomand o marca anume ca sa nu se spuna ca facem reclama insa trebuie tinut cont de specificatii.

Toate motoarele pe benzina de pe Senator A sunt CIH adica au axul cu came in chiulasa.
Damian53219
apropo, am inteles ca pot pune atat benzina cu plumb cat si fara plumb.
tu (senator) ce parere ai? ce-mi recomanzi?
Alex46215
astept si eu raspunsul cu tipul de benzina... Eu am masina de 4 ani si ceva si la inceput bagam benzina cu plumb,dar de vreo 2 ani bag numai fara plumb.la inceput mi-a fost teama ca auzisem ca se pot arde supapele dar se pare ca nu e adevarat.oricum nu am simtit vreo diferenta in comportamentul motorului. E grav daca pui cu plumb la o masina cu catalizator pt ca distrugi catalizatorul
Damian53219
Alex, tie cam cat iti consuma tancul biggrin.gif ?
Alex46215
ehee... sa tot fie 15-16% in traficul infernal din Bucuresti,in conditiile in care se merge bara la bara.daca e mai lejer poate scadea si pe la 12%.in afara localitatii imi consuma 9.5-10% la 120-130 km/h . daca vreau economie si merg mai lejer(100-110 km/h) 7.5-8%. dar e cam greu sa tii cuminte herghelia de caluti pe care o are sub capota biggrin.gif
Damian53219
sunt de acord cu tine, dar vezi ca pe la 85km/h schimba a 4-a , si este foarte economica acolo wink.gif

a mea avand 3000cm ia cam 18-20 in orash in conditii de traffic. de aceea o tin de plimbari seara si de drumuri lungi.......
mamaaaaaa ce odihnitoare este biggrin.gif
oricum consumul variaza in functie de cat de tare iti bagi piciorul in ea.

apropo, tie iti bat bine farurile? de cat ai becurile?
Senator
QUOTE(Damian53219)
apropo, am inteles ca pot pune atat benzina cu plumb cat si fara plumb.
tu (senator) ce parere ai? ce-mi recomanzi?

Pentru benzina fara plumb au "verde" de la OPEL doar motoarele de Senator fabricate incepand cu 1984. Acestea sunt echipate cu chiulase ale caror simeringuri si ghiduri de supape sunt prevazute pentru exploatarea cu benzina fara plumb. Tipurile la care ma refer sunt X30E si P30E , inscriptii care le gasesti imprimate pe chiulasa undeva deasupra seriei de motor de pe bloc .

Asta e varianta oficiala , in practica nu se intampla nimic daca se foloseste benzina fara plumb in motoarele mai vechi .
Alex46215
intr-adevar e o masina foarte confortabila la drumuri lungi.eu o testez in fiecare an la drum de 500 km. farurile bat chiar foarte bine avand in vedere ca de ceva vreme nu mai pot schimba pe faza lunga pt ca mi s-a stricat contactul si merg cu faza scurta.am mers in afara localitatii noaptea si vad foarte bine.chiar nu stiu ce putere au lampile dar oricum au putere mare.am avut placerea sa o testez si la impact dupa cum observi... A intrat unu cu o dacie in mine. trebuie sa zic ca e foarte rezistenta in ciuda faptului ca e din 82 si dacia lu ala era 2001. dacia s-a strambat pana la parbriz,i-a cazut cutia de viteze jos etc...
CRG
caut o grila fata pentru un senator din 1990 detinut de frate-mio. stiti unde pot sa gasesc?

multumesc anticipat
Alex46215
QUOTE(CRG)
caut o grila fata pentru un senator din 1990 detinut de frate-mio. stiti unde pot sa gasesc?

multumesc anticipat


incearca pe la dezmembrari, pe Vacaresti sunt mai multe firme una langa alta.Mai poti sa te interesezi in targ la Vitan la aia care vin cu piese de la dezmembrari.
Damian53219
hmmm...........

mai bine pui una de la o firma de tuning!
cat m-am chinui eu sa caut o grila............................

te orientezi.......

oricum, nu poti lasa radiatorul "dezbracat" !!!
Senator
Din pacate nici o firma de tuning nu are in program grile pentru Opel Senator B.

Grila se poate insa cumpara de la orice magazin de piese din import. Costa... in jur de 1200 de lei noi. wallbash.gif
Senator
EDIT : Rog moderatorii sa stearga acest post

EDIT 2:...sau trebuie sa bag un anunt de vanzare-cumparare? :naughty:
CRG
multumesc pentru raspunsuri. am gasit si pe net (pe clubopel.com) niste adrese de firme care se ocupa cu dezmembrari. sper sa am noroc (pan-acum n-am avut). :cheers:
Damian53219
Senator, ai idee cam cat costa un nou debilmetru?
Alex46215
si pe mine m-ar interesa cat costa un stop, un spoiler spate si o aripa spate ca sa stiu cu ce suma sa-l amenint pe dobitocul care m-a lovit si pe care il voi da in judecata
Senator
QUOTE(Damian53219)
Senator, ai idee cam cat costa un nou debilmetru?

E scump , ultima data cand am intrebat era in jur de 25.000.000 , cred ca pretul nu s-a modificat semnificativ.

@Alex46215
Daca vrei intradevar sa-l actionezi in instanta pe individ spune-mi exact care sunt piesele deteriorate , fa o lista si te pot ajuta sa afli preturile. Din cate vad eu in poza e si bara distrusa...cred ca va trebui sa-si vanda masina ca sa poata plati.
Damian53219
Alex, dar cetateanul care te-a lovit nu avea asigurare? (RCA)

Senator, te intrebam de debilmetru, ca mi s-a oprit motorul in mers in jur de 6000rpm, si nu mai pornea. am luat pe rand , bujii, aprindere, bobina de inducite, si cand am deschis la debilmetru , se daduse peste capat.
am inteles ca a deviat un pic de pe axa lui si trebuie ori reglat (reparat) ori schimbat.
tu ce parere ai?
Senator
Cred ca ai avut instalatie de GPL pe masina intrucat astfel de defecte ale debitmetrelor nu apar decat in urma unor detonatii.
Din pacate nu prea ai ce repara , va trebui sa-l inlocuiesti.
Damian53219
am impresia a a dat un "rateu" motorul...........
eddie
Damian,pentru tine am sa fac o intrebare unui coleg care are un Senator de 3.0,bleu metalizat,fosta masina de ambasada,sa vad ced zice de masina si de consum,OK?
Damian53219
eddie, iti multumesc!
dar am impresia ca masina lui este blindata biggrin.gif daca asa este poate o vinde wink.gif :angel:

(no offence to the forum what so ever)
eddie
Culmea e ca nu e blindata,stiu chiar ca a avut un lonjeron rupt.Ma gandeam ca ai vazut-o prin oras,daca tot esti cu ochii dupa ele,tipul sta in Aviatiei.Maine vorbesc cu el la serviciu.
Senator
Nu stiu de ce dar am senzatia ca e vorba de un Senator B , masina care nu prea are multe in comun cu Senator-ul A pe care il are Damian.

Senator A de ambasada a existat din cate stiu eu doar unul care era blindat si a fost distrus in anii 80 in urma unui accident cumplit.
Damian53219
Senator, spune-mi te rog, care este diferenta intre senator A si B ?
model?ani?
hmmmmmmmm
eddie
Colegul meu mi-a spus ca al lui ar fi un hibrid,ca ar fi caroseria de Senator A,motorul de Senator B upgradat,adica e de 3000 cmc. cu injectie multipunct.Masina e cu cutie automata si nu a fost de ambasada si a unui tip mai greucean care lucra la o ambasada....anul de fabricatie e 1988 si motoul are 135 KW ,ceea ce inseamna 180 C.P.
Senator
QUOTE(Damian53219)
Senator, spune-mi te rog, care este diferenta intre senator A si B ?
model?ani?
hmmmmmmmm

Sunt cele doua generatii de Opel Senator care s-au fabricat , caroseriile sunt total diferite insa la motorizare exista cateva elemente comune.
Senator A - 1978-->1986
Senator B - 1987-->1993

@eddie33
Daca e din 88 e SIGUR Senator B , ultimul Senator A a parasit banda de productie in 1986.Daca e A si figureaza in acte ca fiind din 88 e ori o gresala ori e... "recarosat" :angel:
Upgrade-ul de care vorbeste colegul tau e de la 180 de CP (132 de kw) cat are motorul 30E pe Senator A , la 177 de CP (130 de kw) cat are acelasi motor pe Senator B. Motor de 3.0 de 135 de kw nu exista iar injectie multipunct au toate cu exceptia variantelor rare (1978-1981) pe carburator.

Opel Senator B :
Damian53219
ok am inteles.... dar partea interesanta este ca "tancul" meu este modelul acesta :
Senator
Masina ta e varianta face-lift a modelului Senator A cunoscuta ca Senator A2 (1982-1986).

Senator A1 e asta:
eddie
Si masina de care v-am vorbit arata la fel ca cea de mai sus,chiar si culoarea este aproape aceeasi,acum nu ma intrebati mai multe,ca nu mai stiu,s-ar putea sa fie vreo recarosare si alte treburi de astea.....
Damian53219
stie cineva un magazin nu furtunase as putea zice de mai multe marimi???

mi s-a crapat furtunul de alimentare cu benzina...... wallbash.gif
Senator
In principiu orice magazin serios de piese auto ar trebui sa aiba furtune de diferite diametre si aplicatii la metru.

Furtunele de benzina au cu o singura exceptie diametrul interior de 8 mm , iar colierele aferente sunt de 12.
Detalii pe MP.
Rudi
Bine v-am gasit!
Si eu am mai nou debitmetrul bulit la senator..Se bloca pe undeva pe la jumatatea cursei si am descoperit k nu mai este centrat axial.
Are cumva rulmentzi sau bucshi sa le pot schimba ?
Asta e bineintzeles din cauza nenumaratelor rateuri pe gpl care mi-au faramat shi supapa de protectzie cumparata de la un service shi debitmetrul reparat cu silicon..Arata k Frankestein acum...

Am in proiect sa-i pun cutie manuala si un motor diesel k m-am saturat de gpleeeeee..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.