Nissan Primera - cheltuieli intretinere |
This topic is about Nissan Primera - cheltuieli intretinere, the author, Dumitru70536, wrote about: Nu credeti ca ar fi util si niste pareri despre intretinerea acestei masini ? Mie imi place cum arata masina, dar m-ar interesa si costurile de intret ... To read more just scroll down
Nissan Primera - cheltuieli intretinere |
May 26 2006, 08:36 PM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 11-March 06 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 70.529 |
Mie imi place cum arata masina, dar m-ar interesa si costurile de intretinere. Cam ce operatiuni se fac la revizii si cam cat costa ? Poate sa ma ajute cineva ? |
|
|
May 26 2006, 09:25 PM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 130 Joined: 6-January 05 From: Bucuresti Member No.: 38.016 |
Asta m-ar interesa si pe mine.....Am abia 26.000km, inca nu am facut nici o revizie...dar se apropie. Ne poate ajuta cineva?
-------------------- Honda Accord LS 2.0 i-VTEC 155CP -de serviciu
Renault Symbol 1.5 dCI-80CP - personala, de plimbat prin oras. |
|
|
May 26 2006, 09:42 PM
Post
#3
|
|
pilot Group: Membri Posts: 322 Joined: 12-February 06 From: etaj 1 Member No.: 68.018 |
Vrei sa zici ca revizia e la 30000 Km?
-------------------- Nissan Micra 1.3 SRI
BMW E46 Honda XL650V |
|
|
May 26 2006, 10:30 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.384 Joined: 31-January 06 From: Bucuresti Member No.: 66.969 |
Poate are ulei de la o naveta spatiala.... -------------------- See,decide,attack,reverse.Erich Hartmann.
Suzuki Vitara 1.6 75 CP Nissan Almera 1.8 sedan 115CP |
|
|
May 29 2006, 10:52 AM
Post
#5
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 130 Joined: 6-January 05 From: Bucuresti Member No.: 38.016 |
Ciudat este ca, acelasi motor, vandut pe Renault, e dat cu revizia la 15.000km, mai nou chiar la 10.000. Probabil folosesc ulei mult mai bun cei de la Nissan -------------------- Honda Accord LS 2.0 i-VTEC 155CP -de serviciu
Renault Symbol 1.5 dCI-80CP - personala, de plimbat prin oras. |
|
|
Jul 6 2006, 10:33 AM
Post
#6
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 130 Joined: 6-January 05 From: Bucuresti Member No.: 38.016 |
Am trecut de prima revizie. M-a costat 7.2 milioane, si a constat in :
-inlocuire filtre (ulei, aer, habitaclu) -inlocuire ulei -verificari mecanice, electrice si de lacatuserie. Nu a fost necesara schimbarea placutelor de frana, care cica mai tin inca vreo 10.000 -15.000 km si nu le-am schimbat acum. Oricum, placutele costa: Cele fata 280 RON, cele spate 220RON (cam pe-aici...nu mai sunt foarte sigur de sume) Banuiesc insa, ca revizia de 60.000 va fi mult mai scumpa, pentru ca se va mai schimba si filtrul de combustibil in plus fata de celelalte, precum si -daca e ca la Laguna sau Megane cu acelasi motor - pompa de apa si distributia. Dar, pana acolo, mai am un an -------------------- Honda Accord LS 2.0 i-VTEC 155CP -de serviciu
Renault Symbol 1.5 dCI-80CP - personala, de plimbat prin oras. |
|
|
Aug 24 2006, 07:01 PM
Post
#7
|
|
novice Group: Membri Posts: 27 Joined: 7-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.252 |
Salut,
azi am facut si revizia. Am o Primera Acenta 1.6 benzina, eu am facut revizia la 10 300 km ( cu toate ca in carte zice la 15 k ) . Costul reviziei a fost de 420 RON, deci zic eu destul de putin ( in revizie intra filtru ulei, filtru aer, ulei, plus tot felul de verificari )... |
|
|
Feb 26 2008, 08:35 AM
Post
#8
|
|
sofer Group: Membri Posts: 97 Joined: 19-October 07 From: Bucuresti Member No.: 115.171 |
Salut! Mai stiti ceva despre costurile primei revizii la Primera Visia 1,6?
Am vazut ca mesajele de pe aici sunt din 2006, ori acum suntem in 2008. A facut cineva recent prima revizie la Primera? In aprilie se implineste 1 an de cand o am (am 5.300 km cu ea), adica de cand sunt extraordinar de multumit de ea si vreau sa stiu cat sa indes buzunarul ca sa nu ma fac de ras la atelier. Si inca ceva: la Badsi se poate sta langa masina in timpul reviziei? Nu neaparat ca sa-i supraveghez pe mecanici (ei fac tot ce stiu), ci pentru ca efectiv sunt curios cum se desfasoara o revizie la o masina mai pricopsita decat banala Dacie. Primera e prima mea masina, dar am condus mult timp Daciile altora. -------------------- Nissan Primera Visia 1,6 L 109 CP
|
|
|
Feb 26 2008, 05:26 PM
Post
#9
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 233 Joined: 24-January 08 Member No.: 116.166 |
Si eu sunt la fel, foarte curios. Pe unde ma duc trebuie sa vad si eu ce se intampla, altfel nu ma simt bine.
La Badsi te lasa sa stai langa ei, daca le zici, altfel te trimit sus la cafea. Revizia: nu vad ce ar putea sa-ti schimbe la 5000 km, decat uleiul si filtrele, asta pt. ca ai facut un an, nu pt. ca ar fi uzate. Eu cand am sunat sa-i intreb cat ma costa revizia (la Almera) de 3 ani, in conditiile in care trebuiau sa-mi schimbe doar uleiul si filtrele mi-au zis ca ma costa 1000 lei ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!? M-am socat .... Pana la urma am schimbat uleiul si filtrele la Ami Service si m-a costat cu totul 200 lei. |
|
|
Feb 27 2008, 09:03 AM
Post
#10
|
|
sofer Group: Membri Posts: 97 Joined: 19-October 07 From: Bucuresti Member No.: 115.171 |
Si eu sunt la fel, foarte curios. Pe unde ma duc trebuie sa vad si eu ce se intampla, altfel nu ma simt bine. La Badsi te lasa sa stai langa ei, daca le zici, altfel te trimit sus la cafea. Revizia: nu vad ce ar putea sa-ti schimbe la 5000 km, decat uleiul si filtrele, asta pt. ca ai facut un an, nu pt. ca ar fi uzate. Eu cand am sunat sa-i intreb cat ma costa revizia (la Almera) de 3 ani, in conditiile in care trebuiau sa-mi schimbe doar uleiul si filtrele mi-au zis ca ma costa 1000 lei ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!? M-am socat .... Pana la urma am schimbat uleiul si filtrele la Ami Service si m-a costat cu totul 200 lei. Inseamna ca revizia dureaza putin? Ami Service, unde ti-ai schimbat uleiul si filtrele, este tot un service autorizat? Mie mi-au spus ca n-am ce cauta la altii in afara de Badsi, asta daca nu vreau sa pierd garantia. In plus, mi-au mai spus ca, pentru orice problema pe care o sesizez (sau pe care mi se pare ca o sesizez ), sa vin tot la ei. N-au vrut sa-mi arate nici locul unde este joja de ulei! Pana la urma mi-au aratat, dupa ce am promis solemn ca nu-mi bag manutele pe acolo. E foarte cool ca doar sa te urci in masina si sa pleci la drum, fara sa-ti pese de nimic altceva, in afara de presiunea in anvelope odata la 2-3 luni. Cand ai cumparat masina, ti-au dat vreun sfat referitor la conducere? Adica turatie maxima permisa, sau viteza maxima permisa, sau gradul de incarcare etc. -------------------- Nissan Primera Visia 1,6 L 109 CP
|
|
|
Feb 27 2008, 10:52 AM
Post
#11
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 233 Joined: 24-January 08 Member No.: 116.166 |
Nu am fost niciodata la revizie la Badsi, pt. ca masina mea (Almera) a iesit din garantie.
Daca masina e garantie, sa te duci la Badsi. Ami nu e service autorizat Nissan, dar e o alternativa buna (asta e doar parerea mea) pentru masinile care ies din garantie si vor schimburi de consumabile cu mai putini bani. Verificarea nivelului uleiului mi se pare o chestie banala si utila, nu vad de ce tineau secreta locatia jojei?!?! Sfaturi nu-ti pot da, pentru ca, nu am Primera. La Almera e asa: cat mai turata, mai bine mergi cu 3500-4000 rpm decat cu 2000-2500. Cat despre viteza maxima, incarcare maxima .... un inginer de la un service mi-a zis: "ma nene, ce scrie in cartea masinii, e sfant, nu treci peste ....". |
|
|
Feb 27 2008, 01:22 PM
Post
#12
|
|
sofer Group: Membri Posts: 97 Joined: 19-October 07 From: Bucuresti Member No.: 115.171 |
Nu am fost niciodata la revizie la Badsi, pt. ca masina mea (Almera) a iesit din garantie. Daca masina e garantie, sa te duci la Badsi. Ami nu e service autorizat Nissan, dar e o alternativa buna (asta e doar parerea mea) pentru masinile care ies din garantie si vor schimburi de consumabile cu mai putini bani. Verificarea nivelului uleiului mi se pare o chestie banala si utila, nu vad de ce tineau secreta locatia jojei?!?! Sfaturi nu-ti pot da, pentru ca, nu am Primera. La Almera e asa: cat mai turata, mai bine mergi cu 3500-4000 rpm decat cu 2000-2500. Cat despre viteza maxima, incarcare maxima .... un inginer de la un service mi-a zis: "ma nene, ce scrie in cartea masinii, e sfant, nu treci peste ....". Pai aia-i, ma nene, ca-n carte nu scrie... De fapt, uite ce scrie: in primii 1.000 km nu se vor depasi valorile rezonabile. Care-s alea, numai ei stiu. Si mai scrie ca niciodata sa nu conduc mult timp cu viteza constanta, indiferent daca-i mare sau mica (viteza). La Badsi mi s-a spus ca vitezele sa le schimb la 3000 rot/min, cu exceptia trecerii din viteza 1 in 2, care se poate face si la 2800 rot/min. Si sa nu depasesc 4000 ture/min in viteza 5. Asa am facut. Dar nu inteleg de ce e mai bine sa mergi cu ea mai turata decat mai putin turata? Nu-i uzura mai mare? Ma gandesc la distributie, curele etc. E drept, pe A2 i-am dat si 150 km/h, dar numai pe 2 km, sa vad cum e. Aveam vreo 3000 km cu ea atunci. La 140 km/h am exact 4000 rot/min, la 150 km/h am 4200 rot/min. Cand merg cu cumnatul meu in masina, care-i sofer profesionist, il apuca dracii cand vede ca o urc la 3000 rot/min si abia apoi schimb viteza. O sa strici tu masina asta - asa-mi spune. -------------------- Nissan Primera Visia 1,6 L 109 CP
|
|
|
Feb 27 2008, 03:00 PM
Post
#13
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 233 Joined: 24-January 08 Member No.: 116.166 |
Cand merg cu cumnatul meu in masina, care-i sofer profesionist, il apuca dracii cand vede ca o urc la 3000 rot/min si abia apoi schimb viteza. O sa strici tu masina asta - asa-mi spune. Incredibil! O mare bomba spusa de un profesionist. Pai cum, mai nene, sa zici despre o masina care are cuplu maxim la 4000 rpm si intra "pe rosu" la aproape 7000 rpm ca se strica daca schimbi la 3000 rpm????? Daca schimbi la 3500-3600 cred ca te bate. Ce ti-au zis la service, sa schimbi la 3000 rpm, e bine, asta pt. primii 4-5 mii de km. Acum, du-te linistit pana in 3500 la schimb, treci de 4000 fara probleme, daca ai nevoie ...... parerea mea ..... hac! Pana si batrana Dacie 1300 se supara daca mergeai cu motorul subturat. Sa fie clar: de 10x mai bine motor TURAT decat subturat. This post has been edited by spata2008: Feb 27 2008, 03:01 PM |
|
|
Mar 1 2008, 10:54 AM
Post
#14
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 172 Joined: 3-June 07 From: Brasov Member No.: 107.486 |
PSC ... poti sa schimbi linistit vitezele la 3000 - 3500 ... acolo ii place ei. Dacaa o subturezi creste consumul si uzura motorului. oti sa ii spui cumnatului tau ca este un motor de turatie si ca asta este regimul normal de turatie.
-------------------- Viata e facuta din amanunte, ce e drept ca-s mici si multe!
Nissan Almera 1.4 Sedan N15 Dacia 1310 L 1.4 |
|
|
Mar 2 2008, 01:33 AM
Post
#15
|
|
sofer Group: Membri Posts: 97 Joined: 19-October 07 From: Bucuresti Member No.: 115.171 |
PSC ... poti sa schimbi linistit vitezele la 3000 - 3500 ... acolo ii place ei. Dacaa o subturezi creste consumul si uzura motorului. oti sa ii spui cumnatului tau ca este un motor de turatie si ca asta este regimul normal de turatie. OK, e clara treaba. Stiu ca "profesionistul" de cumnat nu are dreptate, el e obisnuit cu Solenza lui, iar nasul meu (taximetrist), cu Loganul, tot la 2000 rot/min schimba vitezele. Din pacate, in multele drumuri facute prin Bucuresti am fost nevoit sa merg in intervalul 2000-2500 rot/min, pana sa acumulez acesti 5000 km. Sa aiba vreo influenta (negativa) asupra comportamentului pe viitor al motorului (consum si functionare)? Si inca ceva: codul rutier actual a fost elaborat de parca majoritatea romanilor ar conduce inca batranele Dacii. Ca atare, cu exceptia DN 1, in localitati trebuie sa mergem cu 50 km/h, pe unele portiuni de drum cu 80 km/h (restrictia la 40 km/h in unele curbe n-o mai pun la socoteala), viteza maxima legala este 100 km/h pe drumurile nationale, pe restul fiind 90 si doar pe autostrada ce mai putem sa mergem cat de cat normal cu cei 130 km/h. De ce spun asta: - la 50 km/h ma situez intre 2200-2500 rot/min; - la 80 km/h ma situez intre 2700-2800 rot/min; - la 90 km/h trebuie sa trec din viteza 4 in viteza 5, deci distrug masina daca folosesc viteza asta; - la 100 km/h ma situez pe undeva in jurul lui 2500 rot/min; - la 130 km/h am 3500 rot/min; - la 140 km/h am 4000 rot/min; - la 150 km/h am 4200 rot/min. Mai sus nu am incercat, inca. Astept sa trec de prima revizie si o sa-i mai intreb pe mecanici (si pe voi). Dintre toate vitezele enumerate de mine mai sus, care provoaca uzura (mai mare a) motorului, cu care se simte bine motorul si care ii face rau? De fapt, asta e intrebarea care ma roade pe mine imediat ce masina incepe sa se puna in miscare. Va multumesc pentru raspunsurile pe care le astept de la voi, si scuze pentru atata insistenta pe domeniul asta al vitezelor, insa in cartea masinii nu se spune nimic despre asta, iar daca aflu de la voi ca am gresit pana acum cu vreo viteza, macar de acum incolo sa conduc corect din punct de vedere al uzurii motorului. Fiindca, la urma-urmei, daca respect codul rutier, politia romana nu ma sponsorizeaza daca motorul incepe sa consume ulei sau/si benzina (in cel mai fericit caz). This post has been edited by PSC: Mar 2 2008, 01:34 AM -------------------- Nissan Primera Visia 1,6 L 109 CP
|
|
|
Mar 2 2008, 07:24 PM
Post
#16
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 233 Joined: 24-January 08 Member No.: 116.166 |
PSC, uite, eu stiu o regula (cica ar fi valabila la toate masinile): vitezele se schimba cand acul turometrului este perfect vertical (ora 12). La drum intins, viteza cea mai buna este, la fel, viteza din dreptul orei 12.
Oricum, la Almera, etajarea vitezelor este foarte prost facuta. Cred ca si la Primera e la fel. Eu zic asa: daca mergi constant, cauta treapta care-ti da o turatie in jurul valorii de 3000. Cand schimbi vitezele, minim 3500 rpm. Bafta! |
|
|
Mar 3 2008, 12:08 AM
Post
#17
|
|
pilot Group: Membri Posts: 317 Joined: 6-October 04 From: Timisoara (Timis) Member No.: 33.905 |
Spata, dupa regula asta daca ai Alfa Romeo 159 schimbi la peste 4000rpm(la dizel 4000 rpm, la benzina 5000rpm) si "viteza cea mai buna" este peste 170 km/h.
-------------------- Nissan Almera 1,5l Visia.
|
|
|
Mar 3 2008, 10:05 AM
Post
#18
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
viteza maxima legala este 100 km/h pe drumurile nationale, pe restul fiind 90 si doar pe autostrada ce mai putem sa mergem cat de cat normal cu cei 130 km/h. O mica precizare fara de care posesorii de Nissan care ar citi mesajul tau ar lua amenda: Viteza maxima in afara localitatilor: - 130 km/h - autostrazi; - 100 km/h - drumuri europene; - 90 km/h - drumuri nationale. -------------------- |
|
|
Mar 3 2008, 10:30 AM
Post
#19
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 233 Joined: 24-January 08 Member No.: 116.166 |
Ice Age, regula nu e facuta de mine, zic si eu din auzite.
In afara de Alfa Romeo, ia verifica si alte masini. Siii .... ce te-ar mira la un Alfa 159 ca viteza optima e 170 (conform vitezometrului)? E masina sport, nu e 1310 berlina. |
|
|
Mar 3 2008, 01:02 PM
Post
#20
|
|
sofer Group: Membri Posts: 97 Joined: 19-October 07 From: Bucuresti Member No.: 115.171 |
O mica precizare fara de care posesorii de Nissan care ar citi mesajul tau ar lua amenda: Daca n-ar fi treaba cu punctele, as plati bucuros amenda pentru depasirea vitezei decat reparatia motorului uzat prematur datorita unui cod rutier elaborat la nivelul anilor '80.Viteza maxima in afara localitatilor: - 130 km/h - autostrazi; - 100 km/h - drumuri europene; - 90 km/h - drumuri nationale. La Primera, viteza din jurul "orei 12" este 120 km/h. Masina merge cel mai bine, la drum lung, in intervalul 110-140 km/h, deci intr-adevar "in jurul orei 12". Se incadreaza si in ce-a spus Badsi, la 140 km/h am 4000 rot/min, deci maximum pe care mi l-au recomandat ei pana la prima revizie. Deja la 150 km/h incep sa nu mai fiu relaxat la volan, se aude si motorul (pe langa vant). Cel mai bine mi se pare ca se comporta la 120 km/h. Primul drum pe care l-am facut cu masina, in momentul cumpararii, a fost pe autostrada Soarelui, pana la Lehliu. Mergeam cu 130 km/h, limita maxima legala. M-a depasit un alt Primera, iar soferul, vazandu-ma cu numere rosii si cu masina nou-nouta, a incetinit, m-a salutat, apoi si-a vazut de drum. Cred ca avea 170 km/h, daca nu chiar 180. Dupa aparente, parea a fi varianta Visia de 1,8. Ca plafon maxim, Badsi mi-a spus sa nu depasesc niciodata 160 km/h, dar nu stiu daca voi ajunge vreodata acolo, nu-mi place sa merg mult timp cu viteza mare. Problema nu e viteza la drum lung, ci in oras. De exemplu, ieri la ora 23 nu am putut atinge nici macar cei 50 km/h legali. La 40 km/h e cam problematic, cam acolo schimb eu din 2 in 3. Pentru viteza 2 e prea turata (cam 3500 rot/min), pentru viteza 3 e prea putin (cam 2000 rot/min). Aici e buba. Apropo: in viteza 3, cel mai bine simt ca merge intre 55 si 60 km/h. In viteza 4, cel mai bine simt ca merge intre 75 si 80 km/h. Prin urmare, nici pomeneala sa pot merge optimizat, strict cu limitele urbane impuse de codul rutier (50 si 70). This post has been edited by PSC: Mar 3 2008, 01:07 PM -------------------- Nissan Primera Visia 1,6 L 109 CP
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 26th April 2024 - 06:01 AM |