Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nissan Primera - cheltuieli intretinere
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Nissan
Pages: 1, 2, 3
Dumitru70536
Nu credeti ca ar fi util si niste pareri despre intretinerea acestei masini ?

Mie imi place cum arata masina, dar m-ar interesa si costurile de intretinere. Cam ce operatiuni se fac la revizii si cam cat costa ? Poate sa ma ajute cineva ?
Mircea38023
Asta m-ar interesa si pe mine.....Am abia 26.000km, inca nu am facut nici o revizie...dar se apropie. Ne poate ajuta cineva?
Armadyllo
Vrei sa zici ca revizia e la 30000 Km?
Arheopterix
Si mie m-i se pare ciudat...
Poate are ulei de la o naveta spatiala....
Mircea38023
Da...la motoarele dCI (nu stiu daca si cel de 2.2L sau doar cel de 1.9) revizia este la 30.000km sau 2 ani.(prima conditie indeplinita) La modelele pe benzina, este la 15.000 sau 1 an, ca la majoritatea masinilor de pe piata.

Ciudat este ca, acelasi motor, vandut pe Renault, e dat cu revizia la 15.000km, mai nou chiar la 10.000. Probabil folosesc ulei mult mai bun cei de la Nissan
Mircea38023
Am trecut de prima revizie. M-a costat 7.2 milioane, si a constat in :

-inlocuire filtre (ulei, aer, habitaclu)
-inlocuire ulei
-verificari mecanice, electrice si de lacatuserie.

Nu a fost necesara schimbarea placutelor de frana, care cica mai tin inca vreo 10.000 -15.000 km si nu le-am schimbat acum. Oricum, placutele costa: Cele fata 280 RON, cele spate 220RON (cam pe-aici...nu mai sunt foarte sigur de sume)

Banuiesc insa, ca revizia de 60.000 va fi mult mai scumpa, pentru ca se va mai schimba si filtrul de combustibil in plus fata de celelalte, precum si -daca e ca la Laguna sau Megane cu acelasi motor - pompa de apa si distributia. Dar, pana acolo, mai am un an smile.gif
test70259
Salut,

azi am facut si revizia. Am o Primera Acenta 1.6 benzina, eu am facut revizia la 10 300 km ( cu toate ca in carte zice la 15 k ) . Costul reviziei a fost de 420 RON, deci zic eu destul de putin ( in revizie intra filtru ulei, filtru aer, ulei, plus tot felul de verificari )...
PSC
Salut! Mai stiti ceva despre costurile primei revizii la Primera Visia 1,6?
Am vazut ca mesajele de pe aici sunt din 2006, ori acum suntem in 2008. A facut cineva recent prima revizie la Primera? In aprilie se implineste 1 an de cand o am (am 5.300 km cu ea), adica de cand sunt extraordinar de multumit de ea si vreau sa stiu cat sa indes buzunarul ca sa nu ma fac de ras la atelier.
Si inca ceva: la Badsi se poate sta langa masina in timpul reviziei? Nu neaparat ca sa-i supraveghez pe mecanici (ei fac tot ce stiu), ci pentru ca efectiv sunt curios cum se desfasoara o revizie la o masina mai pricopsita decat banala Dacie. Primera e prima mea masina, dar am condus mult timp Daciile altora.
spata2008
Si eu sunt la fel, foarte curios. Pe unde ma duc trebuie sa vad si eu ce se intampla, altfel nu ma simt bine.
La Badsi te lasa sa stai langa ei, daca le zici, altfel te trimit sus la cafea.
Revizia: nu vad ce ar putea sa-ti schimbe la 5000 km, decat uleiul si filtrele, asta pt. ca ai facut un an, nu pt. ca ar fi uzate.
Eu cand am sunat sa-i intreb cat ma costa revizia (la Almera) de 3 ani, in conditiile in care trebuiau sa-mi schimbe doar uleiul si filtrele mi-au zis ca ma costa 1000 lei ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!? M-am socat .... Pana la urma am schimbat uleiul si filtrele la Ami Service si m-a costat cu totul 200 lei.
PSC
CITAT(spata2008 @ Feb 26 2008, 05:26 PM) *
Si eu sunt la fel, foarte curios. Pe unde ma duc trebuie sa vad si eu ce se intampla, altfel nu ma simt bine.
La Badsi te lasa sa stai langa ei, daca le zici, altfel te trimit sus la cafea.
Revizia: nu vad ce ar putea sa-ti schimbe la 5000 km, decat uleiul si filtrele, asta pt. ca ai facut un an, nu pt. ca ar fi uzate.
Eu cand am sunat sa-i intreb cat ma costa revizia (la Almera) de 3 ani, in conditiile in care trebuiau sa-mi schimbe doar uleiul si filtrele mi-au zis ca ma costa 1000 lei ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!? M-am socat .... Pana la urma am schimbat uleiul si filtrele la Ami Service si m-a costat cu totul 200 lei.

Inseamna ca revizia dureaza putin?
Ami Service, unde ti-ai schimbat uleiul si filtrele, este tot un service autorizat? Mie mi-au spus ca n-am ce cauta la altii in afara de Badsi, asta daca nu vreau sa pierd garantia. In plus, mi-au mai spus ca, pentru orice problema pe care o sesizez (sau pe care mi se pare ca o sesizez rolleyes.gif ), sa vin tot la ei. N-au vrut sa-mi arate nici locul unde este joja de ulei! Pana la urma mi-au aratat, dupa ce am promis solemn ca nu-mi bag manutele pe acolo.
E foarte cool ca doar sa te urci in masina si sa pleci la drum, fara sa-ti pese de nimic altceva, in afara de presiunea in anvelope odata la 2-3 luni.
Cand ai cumparat masina, ti-au dat vreun sfat referitor la conducere? Adica turatie maxima permisa, sau viteza maxima permisa, sau gradul de incarcare etc.
spata2008
Nu am fost niciodata la revizie la Badsi, pt. ca masina mea (Almera) a iesit din garantie.
Daca masina e garantie, sa te duci la Badsi. Ami nu e service autorizat Nissan, dar e o alternativa buna (asta e doar parerea mea) pentru masinile care ies din garantie si vor schimburi de consumabile cu mai putini bani.
Verificarea nivelului uleiului mi se pare o chestie banala si utila, nu vad de ce tineau secreta locatia jojei?!?!
Sfaturi nu-ti pot da, pentru ca, nu am Primera. La Almera e asa: cat mai turata, mai bine mergi cu 3500-4000 rpm decat cu 2000-2500.
Cat despre viteza maxima, incarcare maxima .... un inginer de la un service mi-a zis: "ma nene, ce scrie in cartea masinii, e sfant, nu treci peste ....".
PSC
CITAT(spata2008 @ Feb 27 2008, 10:52 AM) *
Nu am fost niciodata la revizie la Badsi, pt. ca masina mea (Almera) a iesit din garantie.
Daca masina e garantie, sa te duci la Badsi. Ami nu e service autorizat Nissan, dar e o alternativa buna (asta e doar parerea mea) pentru masinile care ies din garantie si vor schimburi de consumabile cu mai putini bani.
Verificarea nivelului uleiului mi se pare o chestie banala si utila, nu vad de ce tineau secreta locatia jojei?!?!
Sfaturi nu-ti pot da, pentru ca, nu am Primera. La Almera e asa: cat mai turata, mai bine mergi cu 3500-4000 rpm decat cu 2000-2500.
Cat despre viteza maxima, incarcare maxima .... un inginer de la un service mi-a zis: "ma nene, ce scrie in cartea masinii, e sfant, nu treci peste ....".

Pai aia-i, ma nene, ca-n carte nu scrie... De fapt, uite ce scrie: in primii 1.000 km nu se vor depasi valorile rezonabile. Care-s alea, numai ei stiu. Si mai scrie ca niciodata sa nu conduc mult timp cu viteza constanta, indiferent daca-i mare sau mica (viteza).
La Badsi mi s-a spus ca vitezele sa le schimb la 3000 rot/min, cu exceptia trecerii din viteza 1 in 2, care se poate face si la 2800 rot/min. Si sa nu depasesc 4000 ture/min in viteza 5. Asa am facut. Dar nu inteleg de ce e mai bine sa mergi cu ea mai turata decat mai putin turata? Nu-i uzura mai mare? Ma gandesc la distributie, curele etc. E drept, pe A2 i-am dat si 150 km/h, dar numai pe 2 km, sa vad cum e. Aveam vreo 3000 km cu ea atunci. La 140 km/h am exact 4000 rot/min, la 150 km/h am 4200 rot/min. Cand merg cu cumnatul meu in masina, care-i sofer profesionist, il apuca dracii cand vede ca o urc la 3000 rot/min si abia apoi schimb viteza. O sa strici tu masina asta - asa-mi spune.
spata2008
QUOTE(spata2008 @ Feb 27 2008, 10:52 AM) *
Cand merg cu cumnatul meu in masina, care-i sofer profesionist, il apuca dracii cand vede ca o urc la 3000 rot/min si abia apoi schimb viteza. O sa strici tu masina asta - asa-mi spune.

Incredibil! O mare bomba spusa de un profesionist.
Pai cum, mai nene, sa zici despre o masina care are cuplu maxim la 4000 rpm si intra "pe rosu" la aproape 7000 rpm ca se strica daca schimbi la 3000 rpm?????
Daca schimbi la 3500-3600 cred ca te bate. mellow.gif rolleyes.gif
Ce ti-au zis la service, sa schimbi la 3000 rpm, e bine, asta pt. primii 4-5 mii de km. Acum, du-te linistit pana in 3500 la schimb, treci de 4000 fara probleme, daca ai nevoie ...... parerea mea ..... hac!
Pana si batrana Dacie 1300 se supara daca mergeai cu motorul subturat.
Sa fie clar: de 10x mai bine motor TURAT decat subturat.
AlexRe
PSC ... poti sa schimbi linistit vitezele la 3000 - 3500 ... acolo ii place ei. Dacaa o subturezi creste consumul si uzura motorului. oti sa ii spui cumnatului tau ca este un motor de turatie si ca asta este regimul normal de turatie.
PSC
CITAT(AlexRe @ Mar 1 2008, 10:54 AM) *
PSC ... poti sa schimbi linistit vitezele la 3000 - 3500 ... acolo ii place ei. Dacaa o subturezi creste consumul si uzura motorului. oti sa ii spui cumnatului tau ca este un motor de turatie si ca asta este regimul normal de turatie.

OK, e clara treaba. Stiu ca "profesionistul" de cumnat nu are dreptate, el e obisnuit cu Solenza lui, iar nasul meu (taximetrist), cu Loganul, tot la 2000 rot/min schimba vitezele.
Din pacate, in multele drumuri facute prin Bucuresti am fost nevoit sa merg in intervalul 2000-2500 rot/min, pana sa acumulez acesti 5000 km. Sa aiba vreo influenta (negativa) asupra comportamentului pe viitor al motorului (consum si functionare)?
Si inca ceva: codul rutier actual a fost elaborat de parca majoritatea romanilor ar conduce inca batranele Dacii. verymad.gif Ca atare, cu exceptia DN 1, in localitati trebuie sa mergem cu 50 km/h, pe unele portiuni de drum cu 80 km/h (restrictia la 40 km/h in unele curbe n-o mai pun la socoteala), viteza maxima legala este 100 km/h pe drumurile nationale, pe restul fiind 90 si doar pe autostrada ce mai putem sa mergem cat de cat normal cu cei 130 km/h. De ce spun asta:
- la 50 km/h ma situez intre 2200-2500 rot/min;
- la 80 km/h ma situez intre 2700-2800 rot/min;
- la 90 km/h trebuie sa trec din viteza 4 in viteza 5, deci distrug masina daca folosesc viteza asta;
- la 100 km/h ma situez pe undeva in jurul lui 2500 rot/min;
- la 130 km/h am 3500 rot/min;
- la 140 km/h am 4000 rot/min;
- la 150 km/h am 4200 rot/min.
Mai sus nu am incercat, inca. Astept sa trec de prima revizie si o sa-i mai intreb pe mecanici (si pe voi).
Dintre toate vitezele enumerate de mine mai sus, care provoaca uzura (mai mare a) motorului, cu care se simte bine motorul si care ii face rau? De fapt, asta e intrebarea care ma roade pe mine imediat ce masina incepe sa se puna in miscare.
Va multumesc pentru raspunsurile pe care le astept de la voi, si scuze pentru atata insistenta pe domeniul asta al vitezelor, insa in cartea masinii nu se spune nimic despre asta, iar daca aflu de la voi ca am gresit pana acum cu vreo viteza, macar de acum incolo sa conduc corect din punct de vedere al uzurii motorului. Fiindca, la urma-urmei, daca respect codul rutier, politia romana nu ma sponsorizeaza daca motorul incepe sa consume ulei sau/si benzina (in cel mai fericit caz).
spata2008
PSC, uite, eu stiu o regula (cica ar fi valabila la toate masinile): vitezele se schimba cand acul turometrului este perfect vertical (ora 12). La drum intins, viteza cea mai buna este, la fel, viteza din dreptul orei 12.

Oricum, la Almera, etajarea vitezelor este foarte prost facuta. Cred ca si la Primera e la fel.
Eu zic asa: daca mergi constant, cauta treapta care-ti da o turatie in jurul valorii de 3000. Cand schimbi vitezele, minim 3500 rpm.
Bafta!
Random
Spata, dupa regula asta daca ai Alfa Romeo 159 schimbi la peste 4000rpm(la dizel 4000 rpm, la benzina 5000rpm) si "viteza cea mai buna" este peste 170 km/h.
klm
CITAT(PSC @ Mar 2 2008, 01:33 AM) *
viteza maxima legala este 100 km/h pe drumurile nationale, pe restul fiind 90 si doar pe autostrada ce mai putem sa mergem cat de cat normal cu cei 130 km/h.

O mica precizare fara de care posesorii de Nissan care ar citi mesajul tau ar lua amenda:
Viteza maxima in afara localitatilor:
- 130 km/h - autostrazi;
- 100 km/h - drumuri europene;
- 90 km/h - drumuri nationale.
spata2008
Ice Age, regula nu e facuta de mine, zic si eu din auzite.
In afara de Alfa Romeo, ia verifica si alte masini.
Siii .... ce te-ar mira la un Alfa 159 ca viteza optima e 170 (conform vitezometrului)? E masina sport, nu e 1310 berlina.
PSC
CITAT(klm @ Mar 3 2008, 10:05 AM) *
O mica precizare fara de care posesorii de Nissan care ar citi mesajul tau ar lua amenda:
Viteza maxima in afara localitatilor:
- 130 km/h - autostrazi;
- 100 km/h - drumuri europene;
- 90 km/h - drumuri nationale.
Daca n-ar fi treaba cu punctele, as plati bucuros amenda pentru depasirea vitezei decat reparatia motorului uzat prematur datorita unui cod rutier elaborat la nivelul anilor '80.
La Primera, viteza din jurul "orei 12" este 120 km/h. Masina merge cel mai bine, la drum lung, in intervalul 110-140 km/h, deci intr-adevar "in jurul orei 12". Se incadreaza si in ce-a spus Badsi, la 140 km/h am 4000 rot/min, deci maximum pe care mi l-au recomandat ei pana la prima revizie. Deja la 150 km/h incep sa nu mai fiu relaxat la volan, se aude si motorul (pe langa vant). Cel mai bine mi se pare ca se comporta la 120 km/h.
Primul drum pe care l-am facut cu masina, in momentul cumpararii, a fost pe autostrada Soarelui, pana la Lehliu. Mergeam cu 130 km/h, limita maxima legala. M-a depasit un alt Primera, iar soferul, vazandu-ma cu numere rosii si cu masina nou-nouta, a incetinit, m-a salutat, apoi si-a vazut de drum. Cred ca avea 170 km/h, daca nu chiar 180. Dupa aparente, parea a fi varianta Visia de 1,8.
Ca plafon maxim, Badsi mi-a spus sa nu depasesc niciodata 160 km/h, dar nu stiu daca voi ajunge vreodata acolo, nu-mi place sa merg mult timp cu viteza mare.
Problema nu e viteza la drum lung, ci in oras. De exemplu, ieri la ora 23 nu am putut atinge nici macar cei 50 km/h legali. La 40 km/h e cam problematic, cam acolo schimb eu din 2 in 3. Pentru viteza 2 e prea turata (cam 3500 rot/min), pentru viteza 3 e prea putin (cam 2000 rot/min). Aici e buba.
Apropo: in viteza 3, cel mai bine simt ca merge intre 55 si 60 km/h.
In viteza 4, cel mai bine simt ca merge intre 75 si 80 km/h.
Prin urmare, nici pomeneala sa pot merge optimizat, strict cu limitele urbane impuse de codul rutier (50 si 70).
klm
CITAT(PSC @ Mar 3 2008, 01:02 PM) *
limitele urbane impuse de codul rutier (50 si 70).

Of, of!
Sper sa nu fii nevoit sa mai dai odata examenul de permis auto smile.gif:
"ART. 49
(1) Limita maximă de viteză în localități este de 50 km/h.
(2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităților, administratorul drumului poate stabili, pentru autovehiculele din categoriile A și B, și limite de viteză superioare, dar nu mai mult de 80 km/h."
PSC
CITAT(klm @ Mar 3 2008, 01:15 PM) *
Of, of!
Sper sa nu fii nevoit sa mai dai odata examenul de permis auto smile.gif:
"ART. 49
(1) Limita maximă de viteză în localități este de 50 km/h.
(2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităților, administratorul drumului poate stabili, pentru autovehiculele din categoriile A și B, și limite de viteză superioare, dar nu mai mult de 80 km/h."
(1) Da, cu exceptia localitatilor de pe DN 1, unde limita maxima este 70 km/h si nu 50. Tocmai asta nu inteleg unii, care abia se misca cu 50 km/h.
Eu totusi sper ca 70 km/h sa fie limita maxima de viteza in toate localitatile, nu numai pe DN 1. Sa fim seriosi, nu mai sunt masinile de acum 20 ani... Apropo, pe vremea aceea, cand nu erau atatea masini puternice, limita de viteza urbana era 60 km/h.
klaxxy
In SUA si Anglia limita de viteza in localitati este de 30 mile / ora (MPH), ceea ce inseamna putin peste 45 km / h. Nu asta este problema. La ei toate localitatile sunt in afara drumurilor principale de tranzit, in special autostrazi. La noi insa toate drumurile trec prin localitati. Asta este marea problema. In Vest, in marile orase este mult mai comod sa ajungi dintr-un capat la altul al orasului mergand nu prin oras, ci pe centura, care are regim de autostrada. Faci 20 km in plus, dar doua ore mai putin. La noi nu sunt centuri, iar unde sunt ... vai de mama lor. Pana la urma nu viteza limita este problema, ci infrastructura jalnica de la noi.
klm
PSC, 70 km/h < 80 km/h (al (2) face parte din art 49, lectureaza-l cu incredere).
PSC
CITAT(klm @ Mar 3 2008, 03:15 PM) *
PSC, 70 km/h < 80 km/h (al (2) face parte din art 49, lectureaza-l cu incredere).

Acelasi lucru am zis si eu, doar ca nitel mai alambicat. Felicitari politiei rutiere pentru instituirea limitei de 70 km/h pe DN 1, insa mai sunt si alte drumuri bune pe care trebuie aplicata masura asta.
Eu spuneam si despre cei care nu respecta codul rutier si merg, fara motiv, cu viteza mai mica decat cea legala valabila pe sectorul de drum respectiv. Pe DN 1 sunt multi care in localitati nu respecta limita de 70 si merg cu 50. La fel, pe sos. Bucuresti-Ploiesti, in rarele momente cand e libera, multi merg cu 50, desi limita e 60. Codul rutier spune clar ca n-ai voie sa mergi fara motiv cu viteza mai mica decat limita legala. Si uite asa nu pot atinge regimul de mers optim al motorului.
Infrastructura noastra rutiera nu cred ca este atat de jalnica (ma rog, sunt unele zone in care nici pe jos nu e recomandat sa circuli, dar sa nu generalizam). N-ati fost in Bulgaria, sau daca ati fost, ati uitat: lipsa indicatoare, gropi cat cuprinde, lipsa marcaje, lipsa semne de circulatie, harti GPS varza etc. - cu exceptia catorva drumuri nationale (vreo 2-3) si a unei autostrazi construita prin programul Phare. Ca sa nu mai spun de piratii soselelor.
S-a deviat serios de la subiect... Ma rog, o sa constat eu pe parcurs daca am facut bine respectand limita de 50 km/h in detrimentul regimului optim de mers.
PSC
CITAT(klaxxy @ Mar 3 2008, 02:57 PM) *
In SUA si Anglia limita de viteza in localitati este de 30 mile / ora (MPH), ceea ce inseamna putin peste 45 km / h. Nu asta este problema. La ei toate localitatile sunt in afara drumurilor principale de tranzit, in special autostrazi. La noi insa toate drumurile trec prin localitati. Asta este marea problema. In Vest, in marile orase este mult mai comod sa ajungi dintr-un capat la altul al orasului mergand nu prin oras, ci pe centura, care are regim de autostrada. Faci 20 km in plus, dar doua ore mai putin. La noi nu sunt centuri, iar unde sunt ... vai de mama lor. Pana la urma nu viteza limita este problema, ci infrastructura jalnica de la noi.
Din cate mi-aduc aminte (din ce spuneau altii), in Atena exista o autostrada care traverseaza pe sus jumatate din oras, fara semafoare, fara bretele de acces, fara intersectii. Si da, fara transport in comun si fara faimoasele piste de biciclete pe care vrea Videanu sa le faca.
klm
CITAT(PSC @ Mar 3 2008, 09:46 PM) *
Pe DN 1 sunt multi care in localitati nu respecta limita de 70 si merg cu 50. La fel, pe sos. Bucuresti-Ploiesti, in rarele momente cand e libera, multi merg cu 50, desi limita e 60. Codul rutier spune clar ca n-ai voie sa mergi fara motiv cu viteza mai mica decat limita legala.
[...]

Art. 99
"1. conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteză cu cel puțin 10 km/h sub limita minimă obligatorie stabilită pe tronsonul de drum respectiv;"
Adica trebuie sa fie stabilita o limita minima (sa ai un indicator care sa-ti zica: "bah, tre sa mergi macar cu X kmh") altfel minimul este subiectiv.
Daca te enervezi pe toti berbecii din trafic ajungi sigur cu o tensiune de 25 asa ca nu are rost, cred ca e mai important sa ajungi unde trebuie sa ajungi chiar si cu 5 minute mai tarziu decat sa te iei la bataie sau sa iti pierzi timpul pe la politie pentru o amarata autorizatie de reparatie.
PS: in Romania autostrazile n-au voie sa treaca prin localitati asa ca 1-0 pentru noi.
PSC
Alta e problema in Romania: ca autostrazile sunt putine (doua, deocamdata).
Am vazut la greci drumuri europene care aratau exact ca autostrazile noastre. La ei, autostrazile au 3 benzi (bineinteles, fara banda de urgenta). Din ce am inteles de la un grec (nu prea stia engleza), ei n-au limita de viteza pe autostrada. Mergi cu cat iti permite masina. Si adevarul e ca am vazut un BMW decapotabil care a trecut pe langa autocarul nostru (care mergea cu 100 km/h) de parca am fi stat pe loc. Nu am vazut camere video pe autostrazi, insa pe drumurile nationale si europene da, mai ales in zonele unde incepeau limitari de viteza. Am vazut si un radar: o masina cu 2 politisti, din care unul statea pe marginea soselei cu o camera video in mana, iar celalalt era in masina. I-am intalnit pe un drum despre care mi s-a spus ca era local (ethniky odos), dar care arata ca soseaua Bucuresti-Urziceni.
Of... Deci sa ma astept la costuri suplimentare la revizie... daca nu la asta (prima), sigur la a doua...
PSC
CITAT(klm @ Mar 4 2008, 10:21 AM) *
Art. 99
"1. conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteză cu cel puțin 10 km/h sub limita minimă obligatorie stabilită pe tronsonul de drum respectiv;"
Adica trebuie sa fie stabilita o limita minima (sa ai un indicator care sa-ti zica: "bah, tre sa mergi macar cu X kmh") altfel minimul este subiectiv.
Eu stiu ca, atunci cand intalnesc indicatorul rotund pe care scrie 30, 40, 50, 70 etc, atunci aia e viteza stricta cu care trebuie sa circul pe acel drum - nici mai mult, nici mai putin. Deci, da, acesta este pragul minim, dar si maxim in acelasi timp. N-ai voie sa circuli cu alta viteza decat cea stabilita de indicatorul in cauza - doar daca, Doamne fereste, patesti ceva la masina; atunci, cu semnalizatoarele de avarie cuplate, circuli cu cat iti permite starea de fapt a masinii, pe cat posibil fara sa blochezi traficul, pana in zona unde restrictia de viteza se termina, de-abia apoi ai voie sa opresti masina.
De regula, astfel de indicatoare se intalnesc in sectoare de drum considerate periculoase si in localitati, pe drumurile nationale, adica acolo unde nu ai voie sa opresti fara motiv intemeiat, cum spui tu.
Hai, ca n-am uitat chiar toata teoria predata de instructor...
Sunt de acord ca exista limite de viteza de 40 impuse pe sectoare de drum unde poti merge lejer cu 70, dar trebuie si politia sa ia un ban cinstit.
In Grecia, la intrarea in defileul de pe Valea Tempi, cu putin inainte de biserica Sf. Paraschiva, exista un indicator luminos (cu LED-uri) montat sus, pe o consola, care in paralel cu cel de restrictie clasic (din tabla), stabileste viteza obligatorie 60 km/h pe tot parcursul defileului. Deci, indiferent de masina pe care o ai, trebuie sa mergi cu 60 km/h, nu cu mai putin. Bineinteles ca exista si o parcare frumos amenajata pe valea raului Tempi, la biserica. De calitatea drumului, n-are rost sa mai spun.
Asta a fost cel mai lung mesaj offtopic scris de mine pana acum.
iulianc
QUOTE(PSC @ Mar 3 2008, 01:02 PM) *
QUOTE(klm @ Mar 3 2008, 10:05 AM) *
O mica precizare fara de care posesorii de Nissan care ar citi mesajul tau ar lua amenda:
Viteza maxima in afara localitatilor:
- 130 km/h - autostrazi;
- 100 km/h - drumuri europene;
- 90 km/h - drumuri nationale.
Daca n-ar fi treaba cu punctele, as plati bucuros amenda pentru depasirea vitezei decat reparatia motorului uzat prematur datorita unui cod rutier elaborat la nivelul anilor '80.
La Primera, viteza din jurul "orei 12" este 120 km/h. Masina merge cel mai bine, la drum lung, in intervalul 110-140 km/h, deci intr-adevar "in jurul orei 12". Se incadreaza si in ce-a spus Badsi, la 140 km/h am 4000 rot/min, deci maximum pe care mi l-au recomandat ei pana la prima revizie. Deja la 150 km/h incep sa nu mai fiu relaxat la volan, se aude si motorul (pe langa vant). Cel mai bine mi se pare ca se comporta la 120 km/h.
Primul drum pe care l-am facut cu masina, in momentul cumpararii, a fost pe autostrada Soarelui, pana la Lehliu. Mergeam cu 130 km/h, limita maxima legala. M-a depasit un alt Primera, iar soferul, vazandu-ma cu numere rosii si cu masina nou-nouta, a incetinit, m-a salutat, apoi si-a vazut de drum. Cred ca avea 170 km/h, daca nu chiar 180. Dupa aparente, parea a fi varianta Visia de 1,8.
Ca plafon maxim, Badsi mi-a spus sa nu depasesc niciodata 160 km/h, dar nu stiu daca voi ajunge vreodata acolo, nu-mi place sa merg mult timp cu viteza mare.
Problema nu e viteza la drum lung, ci in oras. De exemplu, ieri la ora 23 nu am putut atinge nici macar cei 50 km/h legali. La 40 km/h e cam problematic, cam acolo schimb eu din 2 in 3. Pentru viteza 2 e prea turata (cam 3500 rot/min), pentru viteza 3 e prea putin (cam 2000 rot/min). Aici e buba.
Apropo: in viteza 3, cel mai bine simt ca merge intre 55 si 60 km/h.
In viteza 4, cel mai bine simt ca merge intre 75 si 80 km/h.
Prin urmare, nici pomeneala sa pot merge optimizat, strict cu limitele urbane impuse de codul rutier (50 si 70).

'neata!
viteaza este o chestie de principii, personalitate rutiera si bineinteles...virsta!
De mute ori, cei fara experienta alearga fara a avea habar ca senzatia de confort care exista si la viteze mari, atrofiaza simturile care din pacate sint in curs de formare.Intre o amenda si dat pe 'ulei' al motorului aleg sa ajung intreg acasa...
Oricum daca locul de munca este la 75 Km de casa, si lucrul asta se intimpla zilnic cu tot cu DN1, DN1A iti cam schimbi impresia despre bunul simt rutier, si in plus ai senzatia ca multi nu au minimul de instinct de conservare...ce sa-i mai intrebi de turatii si consum optim! Asta este!
Revenim: astazi imi expira revizia...Almera are 4 ani si 52500Km SH...am fost la cel mai nou Service cu ITP din Prahova( DN1, pe la paralela 45in dreapta-Liliesti) si am bagat masina la verificat.Totul a fost impecabil: emisii fara fortare de turatie ,frine echilibrate,diectie 'tapana' si singurul lucru nenotabil... un far din stinga bate mai sus pe faza scurta.Remarca inginerului: 'ce vrei dom'le... este noua!'Va doresc aceeasi satisfactie pe care am avut-o eu!
Asa ca am iesit pe Deneu si pina spre Cimpina i-am dat 170! Sincer nu am privit turometrul si consumul, senzatia este peste aceste lucruri( si credeti-ma, am o virsta, multi Km si multe masini conduse).Cind iti petreci mare parte din timp la munca si ai o masina de serviciu medie, daca faci in timpul liber 1000 KM pe luna... Almera iti poate aduce un pic de culoare!
Intrebare: cum se diferentiaza pe tipuri de confort, adica ce este o Almera de 1.5, jante aliaj pe 16, clima, proiectoare, oglinzi el., volan si sch. din piele fabricatie 2004?

PSC
CITAT(iulianc @ Mar 22 2008, 12:58 AM) *
Intre o amenda si dat pe 'ulei' al motorului aleg sa ajung intreg acasa...
Cu
CITAT(iulianc @ Mar 22 2008, 12:58 AM) *
170!
?
CITAT(iulianc @ Mar 22 2008, 12:58 AM) *
Oricum daca locul de munca este la 75 Km de casa, si lucrul asta se intimpla zilnic cu tot cu DN1, DN1A iti cam schimbi impresia despre bunul simt rutier, si in plus ai senzatia ca multi nu au minimul de instinct de conservare...ce sa-i mai intrebi de turatii si consum optim! Asta este!
Intr-adevar, DN 1 este in continuare o sosea "rezervata" teribilistilor, cu toate camerele video montate pe ea.
Mie, in schimb, nu-mi place sa merg numai cu 100 km/h pe portiunea aia dreapta dintre Ploiesti si Banesti. Acolo nu o las sub 130 km/h decat in curba, unde reduc pana la 95 si la trecerea la nivel cu calea ferata. Portiunea aia de drum e mai buna decat Autostrada Soarelui, ar fi pacat sa nu o exploatez cum trebuie. E drept, nu pot spune ca merg relaxat, sunt cu ochii in patru dupa "baieti" si dupa semnalele celorlalti.
CITAT(iulianc @ Mar 22 2008, 12:58 AM) *
Intrebare: cum se diferentiaza pe tipuri de confort, adica ce este o Almera de 1.5, jante aliaj pe 16, clima, proiectoare, oglinzi el., volan si sch. din piele fabricatie 2004?
Adica? Te referi la denumire? La Almera nu stiu exact, dar cred ca tot Acenta ii spune.
Catalin70285
stiu ca e o placere sa fi primul din coloana dar intre ploiesti si banesti sunt prezente radare aproape zilnic si nu doar cele stationare cel de la Baicoi si Banesti
mai sunt alte 2 Loganuri albe neinscriptionate care merg in trafic iar omu tocmai cand crede ca a trecut de cele fixe il vede pe domnu militian din logan cum il da prin statie.Partea buna este ca se retrag cand se intuneca si nu te mai streseaza,insa un risc prea mare iti asumi cand circuli pe portiunea asta in weekend dupa 7-8 seara cand se string si ultimi vitezomani care vin de la munte spre capitala atunci in prima banda se circula cu min 110kmh iar pe 2 150-160kmh si asta in coloana la cativa metri distanta intre masini ,foarte sumbru scenariu in cazul unui accindet...
Catalin70285
dintre cei care au fost la service Badsi bucuresti la revizie sau cu alte treburi ,cei de acolo lucreaza atent isi dau interesul sa aibe clienti multumiti,iti poti vedea masin acand lucreaza la ea?/va intreb fiindca am o problema legat de se satelitul audio care uneori atunci cand rotesc volanul rapid pe loc imi schimba postul radio/melodia,nu se intampla des dar e un lucru deranjant iar masina e in garantie si cred ca am sa-i vizitez.
klm
CITAT(PSC @ Mar 18 2008, 02:04 PM) *
Eu stiu ca, atunci cand intalnesc indicatorul rotund pe care scrie 30, 40, 50, 70 etc, atunci aia e viteza stricta cu care trebuie sa circul pe acel drum - nici mai mult, nici mai putin. Deci, da, acesta este pragul minim, dar si maxim in acelasi timp. N-ai voie sa circuli cu alta viteza decat cea stabilita de indicatorul in cauza [...]
Hai, ca n-am uitat chiar toata teoria predata de instructor...

Mai ai numarul de telefon al instructorului? Ai avea nevoie sa iti mai limpezesti unele cunostinte. Tu chiar crezi ceea ce spui? Cum sa mergi fix cu 30, 40, ... km/h?! Kilometrajul are un procent de eroare, oricat ai vrea, fara un sistem electronic, n-ai cum sa rulezi cu o viteza fixa. Indicatorul ala rotund cu margine rosie iti indica limita superioara a vitezei cu care poti circula si mai ai unul albastru care iti indica limita inferioara, niciun indicator nu-ti spune sa mergi cu 34,52 km/h.
PSC
CITAT(klm @ Mar 25 2008, 12:22 PM) *
Mai ai numarul de telefon al instructorului? Ai avea nevoie sa iti mai limpezesti unele cunostinte. Tu chiar crezi ceea ce spui? Cum sa mergi fix cu 30, 40, ... km/h?! Kilometrajul are un procent de eroare, oricat ai vrea, fara un sistem electronic, n-ai cum sa rulezi cu o viteza fixa. Indicatorul ala rotund cu margine rosie iti indica limita superioara a vitezei cu care poti circula si mai ai unul albastru care iti indica limita inferioara, niciun indicator nu-ti spune sa mergi cu 34,52 km/h.
S-a mai discutat asta, nu dezvolt subiectul ca sa nu fiu si eu declarat obsesiv. Eu citesc viteza indicata de vitezometru; daca el indica eronat, nu-i treaba mea. Daca, sa zicem, mie imi arata ca merg cu 50, insa radarul spune ca am avut 60, e treaba radarului. Nu sunt obligat sa accept ce spune, fara o expertiza metrologica la ambele aparate. Si, bineinteles, fara recuperarea in instanta a prejudiciului cauzat mie. In plus, indiferent de sectorul de drum, nu imi place si nu admit sa merg mai incet decat limita maxima legala, oricare ar fi ea si indiferent de imprejurari (cu exceptia conditiilor meteo nefavorabile, evident). Iar daca e vorba sa stau in coloana si sa uzez masina pe banii mei, iarasi nu accept. Dar nu sunt tipul care sa comita imprudente numai pentru a fi in pole position; daca nu se poate pole position fara imprudente, ma abtin.
Sa mai zic ca stateam intr-o coloana in Pipera si unul a depasit coloana pe contrasens, iar politistii rutieri l-au lasat in pace, desi a trecut pe langa nasucurile lor?
Dar nu asta e problema, ci costurile de intretinere ale masinii. Despre asta e vorba. Iar masina se uzeaza daca nu mergi cu ea conform regimului optim de viteza. Daca sunt proprietari care accepta sa-si uzeze masinile mergand cu motoarele subturate, e treaba lor - inseamna ca au bani de dat pe reparatii. Eu n-am.
Revenind la subiect: daca se descopera ca trepidatia in volan la franare se datoreaza discurilor de frana ovalizate, cam care ar fi costurile? unsure.gif Macar aproximativ... rolleyes.gif
Catalin70285
daca balanseaza volanul la frana mai puternica in timp ce este in viteza mare sa zicem peste 120 e normal mai toate masinile fac asa,insa ai putea sa-i dai capacele jos si sa vezi daca se comporta la fel ,multe din vibratiile din volan se produc de la capace de la roti la unele masini.
PSC
CITAT(Catalin70285 @ Mar 26 2008, 06:13 PM) *
daca balanseaza volanul la frana mai puternica in timp ce este in viteza mare sa zicem peste 120 e normal mai toate masinile fac asa,insa ai putea sa-i dai capacele jos si sa vezi daca se comporta la fel ,multe din vibratiile din volan se produc de la capace de la roti la unele masini.

O sa incerc si proba capacelor.
Ieri am testat-o din nou si am sesizat altceva. Trepidatia apare la aprox. o secunda dupa apasarea pedalei de frana, iar frecventa tremuratului in volan scade odata cu scaderea vitezei. Acum trepideaza si la 20 km/h, la franare, insa volanul tremura mai rar si mai slab decat la viteza mare. Cu alte cuvinte, cu cat viteza scade, cu atat scade amplitudinea vibratiei. Am testat-o si la viteza, riscand destul de mult: am profitat ca eram singur pe Petricani si am intrat in curba cu 90 km/h, in plina accelerare in viteza a cincea, ajungand pana la 120. Ei bine, in regimul asta de mers masina nu trepideaza. Totusi, mi-a fost teama sa pun frana lasand volanul liber, ca sa vad daca vibratia in volan actioneaza si asupra directiei.
Pe 7 aprilie o iau cu mine la Badsi pentru programare si le spun sa verifice franele, unghiurile si directia.
PSC
CITAT(Catalin70285 @ Mar 25 2008, 01:11 PM) *
dintre cei care au fost la service Badsi bucuresti la revizie sau cu alte treburi ,cei de acolo lucreaza atent isi dau interesul sa aibe clienti multumiti,iti poti vedea masin acand lucreaza la ea?/va intreb fiindca am o problema legat de se satelitul audio care uneori atunci cand rotesc volanul rapid pe loc imi schimba postul radio/melodia,nu se intampla des dar e un lucru deranjant iar masina e in garantie si cred ca am sa-i vizitez.

A venit primul din marile momente: m-am programat la revizie la Badsi. Daca aveam banii la mine - 650 lei - ii faceau revizia ieri, instantaneu, cand am fost pentru programare. Si retineti ca am ajuns pe la ora 16!
Am intrebat special asta: da, poti sta langa masina fara probleme. Inca odata m-am convins ca atelierele sunt curate de lingi pe jos. Iar acum s-a inmultit praful in zona, de cand s-a inchis sos. Pipera (spre Petricani s-a facut un drum nou, chiar pe langa linia ferata, care scurteaza foarte mult).
Trepidatiile in volan se datoreaza geometriei defectuoase a rotilor; tipul de la receptia service-ului crede ca a existat un mic defect la geometrie inca din momentul cumpararii. Fiindca m-a intrebat daca am condus cu 150 km/h, dupa care sa pun frana brusc si apoi sa intru intr-o balta de apa - lucru care nu s-a intamplat. Si l-am mai intrebat despre regimul de mers al motorului la diferite viteze. Mi-a spus ca, ocazional, pot depasi 4000 rot/min daca e vorba de-o depasire (masina e nitel submotorizata), insa sub nici o forma sa nu merg mult timp peste 4000 rot/min si sub 2500 rot/min. Prin urmare, viteza legala de 50 km/h dauneaza grav sanatatii motorului. 60 e cea indicata. Ca sa nu mai spun ca 90 km/h nu se poate atinge, acolo se schimba din treapta 4 in 5, dar este viteza maxima legala si la noi (pe drumuri judetene si locale), si la bulgari (pe toate drumurile, in afara de autostrada). Dilema s-a rezolvat, deci.
PSC
Si a trecut si revizia! Revizia in sine a costat 570 lei, fata de 650 cat imi spusesera initial. Pana si teava de esapament au verificat-o (fixarea ei). Jos palaria, Badsi merita nota 10; desi este mare aglomeratie zilele astea la ei (intre 25 aprilie si 4 mai au vacanta), totusi se ocupa cu rabdare de fiecare.
In schimb, s-a descoperit problema trepidatiei in volan: discurile ovalizate. Dar nu din cauza mea, ci a ghiolbanilor de la spalatoriile auto. Ei spala si rotile, ocazie cu care au dat cu apa rece pe discurile calde. Intr-un an de zile au avut tot timpul sa se ovalizeze. Singurul care si-a dat seama de problema a fost dl. ing. Mateescu, dar numai in urma testului de traseu. Nu intelegea cum poate volanul sa trepideze din moment ce toate sistemele sunt OK (directie, volan, placute de frana). Si-a dat seama dupa felul cum trepida volanul incepand de la 80 km/h in jos (acolo i-am spus ca se simte cel mai mult).
Greierasii din interior au murit imediat ce a fost aplicat o banda adeziva pe piesele U de la usi (cele fixe, de pe caroserie). Solutia e una romaneasca, dar acum nu se mai aud zgomote in masina. Si nici "arcada" bordului nu mai zbarnaie.
Demarajul masinii s-a imbunatatit simtitor dupa schimbarea filtrelor. Singurul filtru pe care am apucat sa-l vad a fost cel de polen, care nu era chiar atat de imbacsit cum ma asteptam: cateva insecte, 2-3 frunze (pe numarate) si in rest praf, dar nu gros.
Ceea ce m-a mirat cel mai mult a fost baia de ulei, care mi s-a parut foarte mica.
Referitor la rabdarea lor (ca sa nu mai zica altii ceva): acest inginer, singurul care testeaza masinile, desi era superaglomerat, a avut ragaz sa stea de vorba cu mine, sa probeze masina, sa-mi dea sfaturi de mers optim (2700 rot/min turatia minima admisa in mers urban, 2700-3000 rot/min in viteza a 4-a si de la 3000 rot/min in sus, fara numar, la viteza a 5-a, cu schimbarea vitezelor la 3500 rot/min, dar el mi-a aratat cum se schimba si la 4000) si apoi sa se duca din nou la echipa service ca sa spuna de problema cu discurile. Insa cu mine a scapat ieftin; il astepta cineva cu un Murano (parca), care, dupa 2 remedieri (la care se uitase si dansul), avea aceeasi problema: masina tragea spre dreapta rau de tot, unul din mecanici era exasperat ca nu stie ce sa-i mai faca.
La Badsi poti sta linistit langa masina, ba chiar ii poti intreba pe mecanici/electricieni ce fac in momentul ala, la ce umbla si de ce. Jos palaria, inca odata.
Adi1971
La o luna dupa ce mi-am luat masina, un Nissan Primera SH, am avut probleme cu rulmentii de pe roata dreapta spate.Vreti sa aflati cat m-a costat reparatia????????? ...........1050 lei am dat pe butuc, da am spus butuc pentru ca la nissan nu gasesti rulmenti separati ptr spate, iar montajul 20 lei si o bere in fata blocului (ptr ca nu am garantie). In plus mi-a cazut si sonda Lamda siiiiiiii alti 300 lei + 20 lei si o bere!! Cind mai aflu preturi va informez. thumbsup.gif
TKV
In acelasi ciclu : pivot fata (cu tot cu brat inferior, e dintr-o bucata)- 680 ron in luna mai 2007,pret de reprezentanta.
Am multumit Cerului,pt ca la comanda mi-au cerut (la doua magazine diferite)-1100 ron.
PSC
Da' ce-or avea piesele astea de sunt asa de scumpe?
Apropo, am inteles ca discurile de frana montate in service ca piese de schimb sunt mai bune decat cele originale, de pe masina. E adevarat?
Uite, n-am intrebat la Badsi cat ar fi costat schimbarea discurilor, in loc de rectificare.
Adi1971
Vai, vai, vai ma doare brusc capul!!!!!! De ce oare?????? - am descoperit ca masina pierde lichid la servodirectie!!!!!!!! Intrebarea mea este ,,,, sa ma duc sa intreb ce pret are caseta??? Asta nuuuuuuuuuuu!!! Inca nu sunt hotarat dar va anunt.
Sa fiti sanatosi si la buzunar grosi sick.gif
Adi1971
Salut baieti! Am reusit sa scap de scartaitul de la usile din fata!!!!!!!
Cum...? Am curatat bine sistemul de inchidere si apoi am pus vaselina chiar si pe sistemul de prindere aflat pe stalpul masinii si gata cu greierasii ...........fara "cri, cri" sau "scart, scart"
Mai nou cand plec de pe loc mi-a aparut un zgomot, un troncanit, un ceva acolo, care seamana destul de mult cu zgomotul de planetara "dusa". Culmea este ca nu bate cand virez la maxim ci cand indrept rotile.
Va salut inca odata si mai astept sa mai scrieti si voi cate un subiect! drive.gif
TKV
QUOTE (Adi1971 @ May 25 2008, 07:35 PM) *
Vai, vai, vai ma doare brusc capul!!!!!! De ce oare?????? - am descoperit ca masina pierde lichid la servodirectie!!!!!!!! Intrebarea mea este ,,,, sa ma duc sa intreb ce pret are caseta??? Asta nuuuuuuuuuuu!!! Inca nu sunt hotarat dar va anunt.
Sa fiti sanatosi si la buzunar grosi sick.gif

Si eu am intampinat aceeasi problema:pierdeam lichid din cauza unui colier slabit (sunt acele coliere ciudate pe care ca sa le slabesti,le strangi ) la iesirea din vas
Verifica intai pe unde pierde si te sfatuiesc sa nu intrebi cat costa o caseta de directie...Face bine la moral ! smile.gif
Bogdan49938
Salut tuturor

Astazi am facut revizia la 70000km ( e de fapt cea normata la 75000). Schimbat filtre, ulei, bujii,placute de frana, reparat contact senzor airbag sofer + pasager, bec stop frana plus tot felul de spray-uri de curatat incluse automat pe factura. 1412 ron. Pret rezonabil in opinia mea.Masina a iesit din garantie in august a.c.
Placut:
-mecanicii s-au miscat repede (2 ore si jumatate)
-am asistat la toate operatiunile
-s-au efectuat operatiuni suplimentare de verificare a suspesiilor, puntilor etc.
Neplacut:
-mecanicul a incercat sa ma convinga ca e dusa o bucsa brat fata, aratandu-mi scurgeri de vaselina din bucsa(!?). De fapt a plecat brusc de langa masina si a venit cu seful de service aratandu-i "problema".Saracii, nu stiau ca am crescut pe langa masini si incercau cu ardoare sa imi arate ce dezastru e cu bucsa aia. Pur si simplu prosteala pe fata.
Mda...cam asta e Romania.
Nu prea stiu ce sa fac dar cred ca am sa schimb marca si implicit service-ul. In garantie am reclamat de mai multe ori un zgomot la suspensie si numai dupa interventia mea ultimativa in fata proprietarului de concesiune a rezolvat situatia. Pentru alte probleme raspunsul ,dar numai in garantiee acelasi: asa fac toate primerele. Cred ca la viitoarea masina voi efectua reviziile in Ungaria sau Austria. Asa voi fi cel putin cu constiinta impacata ca ma poate fura un strain si nu un conational.
RIP
eu am facut prima revizie la 12.000km (la un an shi 4luni, am intarziat) shi m-a costat aprox 5mil nu mai shtiu exact ce au facut, dar nah
iar acum ar urma sa o fac pe cea de-a doua, al doilea an shi am doar 18.000km, shi am vorbit cu un alt service din Arad, shi mi s-a aproximat 4mil, hmmm

am intrebat mai specific, cat este manopera la schimbatul placutelor de franare, mi s-a spus ca 62Ron
bacy
QUOTE (Adi1971 @ May 30 2008, 01:00 PM) *
Salut baieti! Am reusit sa scap de scartaitul de la usile din fata!!!!!!!
Cum...? Am curatat bine sistemul de inchidere si apoi am pus vaselina chiar si pe sistemul de prindere aflat pe stalpul masinii si gata cu greierasii ...........fara "cri, cri" sau "scart, scart"
Mai nou cand plec de pe loc mi-a aparut un zgomot, un troncanit, un ceva acolo, care seamana destul de mult cu zgomotul de planetara "dusa". Culmea este ca nu bate cand virez la maxim ci cand indrept rotile.
Va salut inca odata si mai astept sa mai scrieti si voi cate un subiect! drive.gif

SALUT! Am si eu o Primera din 2004 second hand. Am avut probleme la ea cu lantul de distributie pe care l-am schimbat la 82.000km (cand o turam in a I-a sau a II-a murea motorul), la Badsi si se pare ca am rezolvat problema asta. Acum, apropo de zgomotul pe care il descrii tu, si eu am un asemenea zgomot care pare sa se auda de pe dreapta fata cand plec de pe loc (se aud niste batai repetate, dar si cand dau prin gopi se mai aud aceleasi batai) dar tot asa nu se aude de la planetara. Cand am schimbat distributia cei de la Badsi mi-au aratat ca tamponul de la cutia de viteze e distrus. Crezi ca e posibil sa bata cutia din cauza acestui tampon care intr-adevar e distrus. Precizez ca la Badsi mi-au verificat masina si la bucsaraie, si la pivoti si nu au gasit nimic (am fost de fata). Daca tu ai rezolvat problema sper sa-mi transmiti solutia. Merci mult.
Adi1971
Salut bacy!
Nu am rezolvat problema nici pana in ziua de azi. La mine in oras nu sunt exista service care sa se ocupe de nissan.
Avem service "pentru tote marcile cate putin" si am luat decizia sa merg la unul avizat, dar sa vina primavara.
Am comandat discuri de frana fata + spate pe net si ma costa 650 lei, pe placute am dat 270 lei, le montez in fata blocului si am terminat cu sistemul de franare. Stai ca am uitat : sa vad cum voi sta cu salriul pana la primavara!!!!!! Pana atunci numai bine. Auzi una buna " Statul roman asigura slujbe pentru someri - acestea vor fi tinute de preoti si patriarh......... teehee.gif
Adi1971
Am ajuns sa nu mai inteleg ce se intampla cu masina mea! De ce oare mi se arde sonda lambda? Este a treia sonda care se duce pe apa sambetei.
Este drept ca am pus sonde after-market (ultimele doua) si lucreaza doar 2 - 3 luni. O sonda noua costa 700 lei si nu pot sa risc sa cheltuiesc atatia bani pentru ca nu am garantia ca va functiona mai mult. Voi puteti sa-mi dati un sfat? drive.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.